Final Fantasy XV

هر گونه صحبت در مورد داستان، شخصیت ها، مراحل و سایر عناصری که سازنده قبل از عرضه در مورد اونها صحبت نکرده رو در تگ اسپویلر قرار بدید.

برای بحث آزاد درباری داستان بازی میتونید وارد تاپیک زیر بشید:

Final Fantasy XV SPOILER THREAD

0sra_746998.jpg

Final Fantasy XV

Publisher:
Square Enix

Developer:
Square Enix Business Division 2

Director:
Hajime Tabata

Producer:
Shinji Hashimoto

Designer:
Tetsuya Nomura

Composer:
Yoko Shimomura

Genre:
Japanese Action-Role Playing

Mode:
Single-Player
Online Co-op

Release Date:

2016 ,November 29
9 آذر 1395


بعد از گذشت یک نسل از سرنوشت نامعلوم Final Fantasy Versus XIII و شخصیت جذاب و گیرای آن ناکتیس لویسیس (Noctis Lucis) بالاخره در کنفرانس چند روز گذشته سونی در نمایشگاه E3 شرکت SE دست از آزار و اذیت گیمرها برداشته و هرچند بعید بنظر می‌رسید اما آقای تتسویا نومورا خالق و کارگردان پروژه Versus از طریق یک پیام ویدئویی به معرفی بازی خود پرداخت. عنوانی که دیگر Versus و بخشی از پروژه XIII نیست و اکنون باید آن را XV و یکی از عناوین اصلی و شماره دار مجموعه بنامیم!

اما تغییرات Versus تنها شامل تغییر نام آن نشده و آنطور که بنظر می‌رسید در طول این سال‌های سکوت نومورا و تیم او بیکار ننشسته و دست به خلق عنوانی زده‌اند که از همه نظر تفاوت بسیار زیادی با نمایش اولیه بازی و طرح‌های پروتوتایپ بازی دارد. تغییرات وسیعی که از داستان تا گیم‌پلی و سبک بازی را شامل می‌شود. البته داستان، شخصیت‌ها، محیط‌ها و به طور کلی پلات داستانی بسیار نزدیک به طرح‌های اولیه بازیست و سازندگان بیشتر دست به ایجاد تغییر و نوآوری در گیم‌پلی، سیستم مبارزات و گرافیک بازی زده‌اند. بنابراین چندان دور از انتظار نیست که بناچار مجبور به معرفی مجدد بازی و نگاهی نو به Final Fantasy XV باشیم!


داستان

متاسفانه هنوز اطلاعات منسجم و کاملی در خصوص داستان XV در دست نیست و سازندگان نیز پراکنده گویی و ایجاد ابهام در قبال داستان خود را ترجیح داده‌اند اما با تمام این تفاسیر می‌توان گفت کریستال‌ها بار دیگر نقش اصلی را در داستان XV ایفا می‌کنند! کریستال‌های قدرت که بنظر می‌رسد SE علاقه بسیار زیادی به آن‌ها دارد!
البته کریستال‌ها اینبار بازیگران پشت پرده داستان XV هستند و بنابر دلایلی نامعلوم میراث باقی مانده از قدرت پیشینیان خلاصه شده در تنها کریستال باقی مانده در جهان است که توسط خاندان Lucis ها نگه داری می‌شود. خاندان Lucis از گذشته با همسایه خود Niflheim سرجنگ و دشمنی داشته‌اند و اکنون با پایان جنگ‌های قدیمی و آغاز دوران جنگ سرد تنها کریستال باقی مانده در میان آن‌ها نقطه اتکا و امید برای برقراری صلح است. حکومت Lucis با کمک گرفتن از قدرت کریستال بزرگ مانعی جادویی به دور سرزمین‌های تحت اختیار خود قرار داده است که مانع از نفوذ نیروهای متخاصم می‌شوم. اما نه تا ابد!

ارتش Niflheim آماده شعله ور کردن آتش جنگی است که آینده شخصیت‌های داستان را دربر خواهد گرفت. نیروهای Niflheim موفق به شکستن حصار قدرت کریستال شده و اکنون صلح پایان یافته است.

داستان XV روایت گر زندگی فرمی مدرن از یاکوزاهای ژاپنی همراه با ارجاعات بسیار زیاد به نمایشنامه‌های شکسپیر، خصوصا رومئو و ژولیت، است.


شخصیت‌ها



Noctis Lucis Caelum

6VnfIZq.jpg


ناکتیس لویسیس (Noctis Lusic این نام در زبان لاتین با غلط املایی به معنی روشنایی شبانه است)، شخصیت خشک و مغموم داستان که غم و اندوه از کودکی با وی عجین شده است. او وارث مسلم میراث خاندان Lucis هاست. ناکتیس که دوستانش او را Noct صدا می‌زنند دارای قدرت عجیبی است؛ قدرت دیدن نورهای بهشتی. نورهایی که خبر از نزدیکی مرگ دارند. ناکتیس قادر به حس پایان عمر دیگران است.

ناکتیس علاقه‌ای به زندگی سلطنتی و قانون مدار خود ندارد و با نادیده گرفتن قوانین مجمع سلطنتی همانند یک مترود زندگی می‌کند. دلیلی که باعث می‌شود همیشه بار زیادی از مسوولیت بر دوش محافظین و دوستانش که قصد مراقبت از او را دارند قرار گیرد. ناکتیس شخصیتی بی‌پروا و عجول داشته و حس قدرتمندی برای محافظت از کسانی که به او وفادار هستند دارد.


Gladiolus Amicitia

FVzuTCQ.jpg


به عنوان یکی از افراد خانواده Amicitia وظیفه گلادیولوس حمامیت و حفاظت از شکوه و اعتبار خاندان سلطنتی است. گلادیولوس یکی از نزدیک‌ترین دوستان ناکتیس است و دوستی میان آن‌ها فراتر از القاب و خانواده‌هاست. گلادیولوس و ناکتیس رابطه‌ای حتی نزدیک‌تر از برادر تنی دارند. کلادیولوس حفاظت از لوییسیس‌ها را نه از سر وظیفه، بلکه از سر برادری انجام می‌دهد.


Ignis Scientia

J7uR3Mw.jpg


اگنس از همان دوران کودکی و طفولیت هوش و ذکاوتی استثنایی و مثال زدنی داشته و طوری آموزش و تربیت دیده است که روزی یکی از کنسول‌های شاه آینده ناکتیس باشد. اگنس درک و اعتماد بسیار عمیق و زیادی از خود نشان داده و به همین دلیل همیشه از او برای ملتفط کردن روحیه تند و خشن ناکتیس کمک گرفته می‌شود.


Prompto Argentum

5K6psmC.jpg


دوست عیاش و دخترباز ناکتیس از دوران مدرسه. پرومپتو همیشه یک کت بی‌آستین می‌پوشد که خلاف عرف سلطنتی است اما با اینحال همیشه از هیچ تلاشی برای کمک به خاندان سلطنی مضایقه نمی‌کند.


Cor Leonis

KpzDL2H.jpg


اسطوره‌ای زنده در فرهنگ و اخلاق سرزمین Lucis، فرمانده لئونیس، که تمام هنر و جنگاوریش در نبرد را پیش کش شاه خود کرده است. لئونیس چندان رابطه خوبی با ناکتیس و دار و دسته‌اش ندارد اما افتخار او به عنوان فرمانده پادشاه باعث می‌شود همیشه مراقب آن‌ها باشد.


ffxv_group.jpg




Regis Lucis Caelum

2fAs1EH.jpg

lYPOktO.jpg



پادشاه حکومت Lucis و پدر ناکتیس.



Stella Nox Fleuret

aiSlm88.jpg


استلا (Stella Nox Fleuret نام و نام خانوادگی این شخصیت در زبان لاتین به معنی ستاره و شمیر است) یکی از اعضای خاندان Fleuret از سرزمین Tenebrae است. استلا دوست دوران کودکی ناکتیس بوده و همانند او می‌تواند اشخاص نزدیک به مرگ را حس کند.



Idola Eldercapt

RwHqPoM.jpg

r858QnA.jpg



پادشاه حکومت Niflheim. نام این شخصیت هنوز به صورت رسمی تایید نشده است.


شخصیت مجهول 1

AIuClhO.jpg


احتمالا یکی از اعضای حکومت Niflheim. در تریلر منتشر از بازی این شخصیت در حال صحبت با Idola دیده می‌‌شود.


شخصیت مجهول 2

siqIyYf.jpg

Ec1Gb7h.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست


شخصیت مجهول 3

RTgarOR.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 4

mtUhsWM.jpg

TG08MDX.jpg


یکی از اشخاص حکومت Lucis که در نمایش بازی کنار Regis دیده می‌شود.



شخصیت مجهول 5

nXNPHUb.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 6

R9bwaul.jpg

zv2XQYD.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



مکان‌ها


Lucis

uokupsN.jpg

BVll1BT.jpg



حکومت Lucis متشکل از بخش‌های مدرن و امروزی است که شهرهایی نظیر توکیو و نیویورک را در ذهن تداعی می‌کند و همچین مناطق اسطوره‌ای که هنوز در آن‌ها صدای برخورد شمشیر و جادوگری شنیده می‌شود. Lucis پر از آسمان خراش‌ها و بزرگ راه‌های عریض و طویل است.

Tenebrae

محل زندگی دوست دوران کودکی ناکتیس، استلا. تنها چیزی که درحال حاضر از Tenebrae می‌دانیم این است که در این سرزمین افسانه قدیمی وجود دارد که می‌گوید کسانی که قادر به دیدن "نور" هستند قدرت‌های عجیبی بدست خواهند آورد.

Niflheim

دشمن حکومت Lucis که توسط Idola رهبری می‌شود. حکومت Niflheim برای بدست آوردن آخرین کریستال با سرزمین‌های Tonebrae، Solheim و Accordo وارد نبرد شده است.

Solheim

سرزمینی که مورد تهاجم نیروهای Niflheim قرار گرفته است.

Accordo

سرزمین زیبایی که ما در نمایش بازی شاهد حجوم نیروهای Niflheim به آن هستیم.

7eVkEmI.jpg



گیم‌پلی



گروه شامل سه نفر خواهد بود

ناکتیس لیدر گروه محسوب شده و در صورت مرگ او بازی تمام می‌شود

بقیه اعضای گروه نیز قابل بازی هستند و به راحتی می‌توانید در میان مبارزات بین آن‌ها سوییچ کنید

ناکتیس در مبارزات می‌تواند از Attack، Magic، Linkform، Warp و Summon استفاده کند

از چوکوبو، تانک و وسایل نقلیه موجود می‌توان برای جا به جایی در نقاط مختلف بازی استفاده کرد

XV دارای World Map است و قدرت بسیار بالای کنسول‌های نسل جدید به تیم سازنده اجازه داده است تا به راحتی WM و سفر با وسایل نقلیه را به بازی اضافه کند

برای استفاده از قابلیت Summon ابتدا می‌بایست این موجودات را در بازی شکست دهید. Summon در بازی دارای سیستم جدیدی به نام Rank است و Leviathan بالاترین Rank را خواهد داشت که بنظر می‌رسد اشاره به جثه عظیم آن دارد

ناکتیس در مبارزات از 5 شمشیر مختلف می‌تواند استفاده کند

ناکتیس قادر به پریدن خواهد بود و به نظر نومورا اینکار به طبیعی تر شدن بازی کمک فراوانی می‌کند

XV از تمام قابلیت‌های نشان داده شده در Agni’s Philosophy استفاده می‌کند و سعی دارد تا مرز بین CG و گیم‌پلی را کاهش دهد. همچنین با کمک موتور قدرتمند بازی تیم انیمیشن تمام صحنه‌های نمایشی را به صورت CG ساخته و داخل بازی قرار می‌دهد

ساخت بازی به موتور جدید SE یعنی Luminous منتقل شده است اما نمایش بازی در E3 مربوط به موتور قبلی بازی است. در نتیجه بازی نهای از نظر گرافیک تفاوت بسیار زیادی با نمایش‌های قبلی خواهد داشت

داستان بازی جدی، غمین و بسیار تیره و تار است اما با این حال شوخی و صحنه‌های کمیک نیز بخشی از آن است. تم بازی در یک نگاه لحظه‌های شاد و فرح بخش در اوج تراژدی و سرخوردگی است!

نومورا علاقه‌ای به ساخت یک فضای کاملا مدرن و یا افسانه‌ای ندارد. در XV ما با تلفیقی از فضاهای مدرن شهری نظیر شینجوکو با سرزمین‌های افسانه‌ای هستیم که تم مورد علاقه نومورا است

المان‌های زیادی از عناوین قبلی FF در XV حضور خواهند داشت. به عنوان مثال باهاموث و Leviathon از FFVII و FFVIII به XV آمده‌‌اند و نومورا آن‌ها را طراحی مجدد کرده است

XV ممکن است تبدیل به یک سری شده و شماره‌های دیگری از آن نیز منتشر شود

نومورا در حال بررسی احتمال اضافه کردن ویژگی‌های آنلاین به بازی است. co-op آنلاین از اهداف مورد نظر سازندگان است

SE بدنبال گسترش دادن سری FF بر روی کنسول Vita است و احتمال عرضه یک عنوان فرعی از دنیای XV برای کنسول Vita بسیار بالا و در دست بررسی است (TGS)

سکوت خبری در قبال پروژه Versus به اتمام رسیده و از این پس SE اطلاعات بیشتری را در خصوص XV با علاقه‌مندان به اشتراک خواهد گذاشت

نمایش بعدی و کامل‌تر بازی در نمایشگاه TGS در تاریخ 21 سپتامبر سال جاری خواهد بود



***

اثر

Yuki Matsuzawa
rxqy_15250894_1710158779301439_1696406686293575967_o.jpg



Opencritic :
Your Source for the Critical Reception of Video Games.

(Metacritic(PS4 :
Final Fantasy XV

(Metacritic(XB One :

Final Fantasy XV
 
آخرین ویرایش:

Kourosh

مدیر انجمن
Sep 25, 2005
4,544
نام
کورش
قضیه conspiracy سکوال را فکر کنم بدونی. همون که میگه پایان دیسک اول میمیره. نظرت را در اون باره خوشحال ميشم بدونم:)
نمیدونم. قضیه چیه؟ شایدم در موردش خوندم و یادم نمیاد چون حافظه ضعیفی دارم. باید برم دنبالش ببینم قضیه چیه.
پ.ن1:فکر کنم 8 اولین ff آن بوده. :D جادوی اولین ff همیشه کارسازه:D
اولین فاینل من؟ نه 8 نبود . اولین فاینلی که دیدم 6 بود روی PS1 . بعد 8 بعد 7 و بعد برگشتم همه رو تا 10 بازی کردم بعد که با کلی شوق و وذوق 10 رو بازی کردم بشدت خورد تو ذوقم. نه نقشه ای داشت که برم توش بگردم و نه اون عظمت گذشته سری رو. احضارها هم بجای اینکه مثل قبلی ها با ابهت باشن و بیان و برن در حد چند تا جک و جونور بودن که بجای پارتی ظاهر میشدن و حلاصه کلی ضد حال. البته برای خیلی ها بازی خوبیه ولی برای من نه. الان کل امیدواریم به شماره 15 ـه و بازگشت عظمت سری و المانهایی که باعث شد به این سری علاقمند بشم.
 
  • Like
Reactions: Oakenshield

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,969
نام
محمد
نمیدونم. قضیه چیه؟ شایدم در موردش خوندم و یادم نمیاد چون حافظه ضعیفی دارم. باید برم دنبالش ببینم قضیه چیه.

اولین فاینل من؟ نه 8 نبود . اولین فاینلی که دیدم 6 بود روی PS1 . بعد 8 بعد 7 و بعد برگشتم همه رو تا 10 بازی کردم بعد که با کلی شوق و وذوق 10 رو بازی کردم بشدت خورد تو ذوقم. نه نقشه ای داشت که برم توش بگردم و نه اون عظمت گذشته سری رو. احضارها هم بجای اینکه مثل قبلی ها با ابهت باشن و بیان و برن در حد چند تا جک و جونور بودن که بجای پارتی ظاهر میشدن و حلاصه کلی ضد حال. البته برای خیلی ها بازی خوبیه ولی برای من نه. الان کل امیدواریم به شماره 15 ـه و بازگشت عظمت سری و المانهایی که باعث شد به این سری علاقمند بشم.
به سرچ بزن :ff viii squalls death theory
 
  • Like
Reactions: Kourosh

Anonymous M3

人類に栄光あれ
کاربر سایت
Jul 30, 2014
1,074
نام
امیر مسعود
یک سوال برام پیش اومده اینه که طبق انیمه gentiana از بچگی همراه لونا بوده ولی توی فیلم نبود :-/ طبیعتا دورانه اسارتشم هم باید باهاش بوده باشه دیگه :-??
 
  • Like
Reactions: Oakenshield

Kourosh

مدیر انجمن
Sep 25, 2005
4,544
نام
کورش
به سرچ بزن :ff viii squalls death theory
WTF کلا بهم ریختم :D
WTF squall's final fantasy
اول تعجب کردم که اصلا سایتی هست برای این قضیه. بعد سایت رو خوندم و بعضی قسمتها برام منطقی و بعضی بنظرم ضعیف اومد. بعد یخورده فکر کردم و رفتم سراغ منبع دیگه این ویدئو رو دیدم
watch?v=arlVEBG3Ovg
همه موهام سیخ شد. با دیدن این ویدئو دیگه حرفی باقی نمیمونه. اصلا با این دید به بازی نگاه نکرده بودم.
فاینل فانتزی 8 دقیقا شده مثل تئوری کوانتوم . بزرگان فیزیک و کسانی که بنظر میاد تا مرز علم تونستن پیش برن میگن کسی که ادعا میکنه تئوری کوانتوم رو فهمیده مطمئنا اون رو نفهمیده. الان من تاحالا فکر میکردم ff8 رو فهمیدم ولی الان دیدم هیچی نفهمیدم و هیچ گیمی هم تابحال ندیدم عمق ff8 رو داشته باشه.
این جمله ای که اخر ویدئو میگه squall's final fantasy وقتی به عمقش میرم از مرگ aeris هم سنگین تره.
یعنی کل زمانی که داشتیم بازی میکردیم همه اش اخرین رویای یکی از بهترین پروتاگونیستهای تاریخ بازیهای کامپیوتری قبل از مردنش بود. کل چیزهایی که ارزو داشت بهش برسه و نتونست WTF

ادیت : حالا باید بگردم ببینم کسی این رو رد میکنه و اگه اره دلیلش چیه.
 
آخرین ویرایش:

TwistedFate

کاربر سایت
Jul 31, 2013
407
نام
Alireza
WTF کلا بهم ریختم :D
WTF squall's final fantasy
اول تعجب کردم که اصلا سایتی هست برای این قضیه. بعد سایت رو خوندم و بعضی قسمتها برام منطقی و بعضی بنظرم ضعیف اومد. بعد یخورده فکر کردم و رفتم سراغ منبع دیگه این ویدئو رو دیدم
watch?v=arlVEBG3Ovg
همه موهام سیخ شد. با دیدن این ویدئو دیگه حرفی باقی نمیمونه. اصلا با این دید به بازی نگاه نکرده بودم.
فاینل فانتزی 8 دقیقا شده مثل تئوری کوانتوم . بزرگان فیزیک و کسانی که بنظر میاد تا مرز علم تونستن پیش برن میگن کسی که ادعا میکنه تئوری کوانتوم رو فهمیده مطمئنا اون رو نفهمیده. الان من تاحالا فکر میکردم ff8 رو فهمیدم ولی الان دیدم هیچی نفهمیدم و هیچ گیمی هم تابحال ندیدم عمق ff8 رو داشته باشه.
این جمله ای که اخر ویدئو میگه squall's final fantasy وقتی به عمقش میرم از مرگ aeris هم سنگین تره.
یعنی کل زمانی که داشتیم بازی میکردیم همه اش اخرین رویای یکی از بهترین پروتاگونیستهای تاریخ بازیهای کامپیوتری قبل از مردنش بود. کل چیزهایی که ارزو داشت بهش برسه و نتونست WTF

ادیت : حالا باید بگردم ببینم کسی این رو رد میکنه و اگه اره دلیلش چیه.

اصلا این FF8 شدیدا داستان عجیب و عمیقی داره. اصلی ترین دلیلی هم که من عاشق این بازیم همینه.
من این تئوری رو تا حالا ندیده بودم ولی به نظرم جالب ترین فرضیه درمورد بازی اینه که Ultimecia همون Rinoa هستش که دلایل زیادی بر این فرضیه توی بازی پیدا میشه و باعث میشه Ultimecia بهترین و پرداخته شده ترین آنتاگونیست سری باشه.
همچنین مرگ Squall حتی اگر هم توی اوایل بازی رخ نداده باشه باز هم بعد از شکست دادن Ultimecia و هنگام بازگشت زمان از compression به حالت عادی به احتمال خیلی زیاد Squall میمیره و همین مرگ Squall باعث میشه که سیر تبدیل Rinoa به Ultimecia منطقی به نظر برسه.

البته هنوز ویدئویی که گذاشتی رو ندیدم که شاید بعد از دیدنش نظرم عوض شد:D
 

KingAmir

کاربر سایت
Apr 19, 2016
402
اون که ترجمه شده:Dبرو تو کار تاریخ سرزمین میانه که ده، دوازده جلده:D

جدا از شوخی اگه واقعا بخواهید ميشه. من خودم دارم به سری چیزای مربوط به سری را ترجمه می کنم. در هر صورت اگر واقعا بخواهید ميشه با برنامه ریزی درست سریع تمومش کرد.به خصوص الان که تابستانه و اکثرا بیکاریم.
اگه مایلید پ.خ کنید.
@NoctisSasuke
92 ترجمه شد فک کنم... من قبلش میخاستم اینکارو بکنم دیگه خسته بودم بیخیالش شدم :D
شما هم بنظرم 2 روز صبر کن بعد ببین بازم حوصلشو داری یا نه :D
_____
راجب بحثتون راجب دی ال سی...
گفتین که برای LR هم کلی دی ال سی لباس و اینا دادن ولی بنظر من XV هم جایگاهش برای گیمرا و هم برای خود اسکوئر به مراتب بالاتر از LR قرار داره و فک نکنم زیاد رو دی ال سی لباس تمرکز داشته باشن :/
 
  • Like
Reactions: Oakenshield

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,969
نام
محمد
92 ترجمه شد فک کنم... من قبلش میخاستم اینکارو بکنم دیگه خسته بودم بیخیالش شدم :D
شما هم بنظرم 2 روز صبر کن بعد ببین بازم حوصلشو داری یا نه :D
_____
راجب بحثتون راجب دی ال سی...
گفتین که برای LR هم کلی دی ال سی لباس و اینا دادن ولی بنظر من XV هم جایگاهش برای گیمرا و هم برای خود اسکوئر به مراتب بالاتر از LR قرار داره و فک نکنم زیاد رو دی ال سی لباس تمرکز داشته باشن :/
مطمئن باش حوصله دارم.:Dچون خیلی وقته تو فکرشم.:Dراستش حتی به فکر زیرنویس کردن خود بازی هم بودم.:Dمشکل اینجاست که ادم مشتاق برای این کار خیلی کمه.و الا از دوبلور گلوری که فن بازی باشه میشناسم تا کسی که negotiation های لازم را با اسکوئر انجام بده:D
این کار را هم به خاطر این علاقه دارم چون علاوه بر ثوابی که می بریم:D اولین بازی فارسی میشه و فن بیس بازی تو ایران به شدت تقویت میشه.:D
در کل میشه یه کارایی کرد.اما اگه تعداد بیشتر باشه.:Dدر حال حاضر بیشتر یه ایده ایه که داره گوشه ذهنم خاک میخوره:D
درباره DLC ها:این که 15 اصلا غیر قابل مقایسه با اون شاهکار تاریخیه کاملا درسته.اما مطمئنا یکی،دو تا پک لباس میدن.در کل بیشتر منظورم قیمت DLC ها بود.
 
  • Like
Reactions: KingAmir

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,969
نام
محمد
WTF کلا بهم ریختم :D
WTF squall's final fantasy
اول تعجب کردم که اصلا سایتی هست برای این قضیه. بعد سایت رو خوندم و بعضی قسمتها برام منطقی و بعضی بنظرم ضعیف اومد. بعد یخورده فکر کردم و رفتم سراغ منبع دیگه این ویدئو رو دیدم
watch?v=arlVEBG3Ovg
همه موهام سیخ شد. با دیدن این ویدئو دیگه حرفی باقی نمیمونه. اصلا با این دید به بازی نگاه نکرده بودم.
فاینل فانتزی 8 دقیقا شده مثل تئوری کوانتوم . بزرگان فیزیک و کسانی که بنظر میاد تا مرز علم تونستن پیش برن میگن کسی که ادعا میکنه تئوری کوانتوم رو فهمیده مطمئنا اون رو نفهمیده. الان من تاحالا فکر میکردم ff8 رو فهمیدم ولی الان دیدم هیچی نفهمیدم و هیچ گیمی هم تابحال ندیدم عمق ff8 رو داشته باشه.
این جمله ای که اخر ویدئو میگه squall's final fantasy وقتی به عمقش میرم از مرگ aeris هم سنگین تره.
یعنی کل زمانی که داشتیم بازی میکردیم همه اش اخرین رویای یکی از بهترین پروتاگونیستهای تاریخ بازیهای کامپیوتری قبل از مردنش بود. کل چیزهایی که ارزو داشت بهش برسه و نتونست WTF

ادیت : حالا باید بگردم ببینم کسی این رو رد میکنه و اگه اره دلیلش چیه.

الان عذاب وجدان گرفتی؟:)):Dاینو وقتی داشتم دنبال کریپی پاستا گیمی میگشتم پیدا کردم.البته امیدوارم حقیقت نداشته باشه.این سایتو بچک:D:
Squall's Dead - a theory of what really happens in Final Fantasy VIII
 

TwistedFate

کاربر سایت
Jul 31, 2013
407
نام
Alireza
watch?v=arlVEBG3Ovg
ویدئو نابودم کرد.
تا حالا اینقدر به کاتسین آخر بازی توجه نکرده بودم و الان اون صحنه Squall بدون صورت موهای تنم رو سیخ کرد.
اصلا زیر عظمت این جمله Squall's final fantasy له شدم.
الان یه دید جدیدی نسبت به بازی پیدا کردم که باعث شد دلم بخواد یه بار دیگه با این دید نسبت به داستان بازی رو انجام بدم.
 

Kourosh

مدیر انجمن
Sep 25, 2005
4,544
نام
کورش
الان عذاب وجدان گرفتی؟:)):Dاینو وقتی داشتم دنبال کریپی پاستا گیمی میگشتم پیدا کردم.البته امیدوارم حقیقت نداشته باشه.این سایتو بچک:D:
Squall's Dead - a theory of what really happens in Final Fantasy VIII

خوندمش. همین سایت رو تو پست قبلی میگفتم.

ویدئو نابودم کرد.
تا حالا اینقدر به کاتسین آخر بازی توجه نکرده بودم و الان اون صحنه Squall بدون صورت موهای تنم رو سیخ کرد.
اصلا زیر عظمت این جمله Squall's final fantasy له شدم.
الان یه دید جدیدی نسبت به بازی پیدا کردم که باعث شد دلم بخواد یه بار دیگه با این دید نسبت به داستان بازی رو انجام بدم.

من هم دقیقا اینطوری شدم.
بعدش رفتم چند تا سایت که این تئوری رو رد کردن رو خوندم و کامنت ملت رو. متاسفانه هیچکدوم قانع کننده نیست و خود تئوری قابل باور تره.
هیچ کس توضیح نمیده چرا باتری دوربین داره تموم میشه ( دقیقا منطبق بر نفس اخر و عمر اسکوال که داره تموم میشه)و چرا اسکوال رو اصلا با دوربین نشون نمیده (درحالی که نمای خالی زیادی در سمت راست رینوا دیده میشه ) درصورتی که در صحنه بعدش نشون میده کنار رینوا ایستاده . چرا دقیقا در لحظه ای که باید بخاطر پیروزی خوشحال باشه خودش رو وسط یه بیابون میبینه . چرا هی صورت رینوا داره محو تر میشه ( کم کم با نزدیک شدن به مرگ توانایی یاداوری صورت رینوا رو از دست میده ) و اینکه اصلا چیزی غیر از این میشه از ویدئوی اخر گیم برداشت کرد.
 

TwistedFate

کاربر سایت
Jul 31, 2013
407
نام
Alireza
خوندمش. همین سایت رو تو پست قبلی میگفتم.



من هم دقیقا اینطوری شدم.
بعدش رفتم چند تا سایت که این تئوری رو رد کردن رو خوندم و کامنت ملت رو. متاسفانه هیچکدوم قانع کننده نیست و خود تئوری قابل باور تره.
هیچ کس توضیح نمیده چرا باتری دوربین داره تموم میشه ( دقیقا منطبق بر نفس اخر و عمر اسکوال که داره تموم میشه)و چرا اسکوال رو اصلا با دوربین نشون نمیده (درحالی که نمای خالی زیادی در سمت راست رینوا دیده میشه ) درصورتی که در صحنه بعدش نشون میده کنار رینوا ایستاده . چرا دقیقا در لحظه ای که باید بخاطر پیروزی خوشحال باشه خودش رو وسط یه بیابون میبینه . چرا هی صورت رینوا داره محو تر میشه ( کم کم با نزدیک شدن به مرگ توانایی یاداوری صورت رینوا رو از دست میده ) و اینکه اصلا چیزی غیر از این میشه از ویدئوی اخر گیم برداشت کرد.
منم تو نت یه چرخی زدم و مطلب و کامنت های اینجا رو خوندم:
Squall Is Dead - Why it doesn't work
ولی دلایلی که مردم آوردن نمیتونه کامل تئوری رو رد کنه. خیلی ها میگن که داستان ff8 همون چیزیه که به نظر میرسه و فقط اونایی که از داستان خوششون نمیومده این تئوری ها رو ایجاد کردن ولی به نظرم اگه واقعا اینطوری بود این همه hint نسبت به مسائلی که این تئوری ها رو ایجاد کرده نباید توی بازی وجود میداشت.
به نظر من یکی از مهم ترین دلایل بر این تئوری بیش از حد convenient بودن اوضاع برای Squall بعد از دیسک اول هستش (اینو توی یکی از کامنت های همین لینک بالا توضیح داده). میشه اونو به عنوان ضعف داستانی در نظر گرفت ولی همون طور که گفتم در اون صورت hint ها نباید وجود میداشتن. مثل همین دیالوگ Squall اول دیسک 2 :
‘(...Where am I? I...challenged Edea... My wound...? No wound...? How...? The Galbadian soldiers... ...We were surrounded. He was there... Seifer, leering down at me.)
"Damn you, Seifer!"’
یه سری میگن که زخمی شدن شخصیت ها و خوب شدنشون بدون اینکه جزئیاتی از چگونگی التیامشون گفته بشه توی سری ff عادیه ولی نکته اینجاس که تو هیچ کدوم اینقدر به وضوح به این قضیه اشاره نمیشه و خود شخصیت از این وضعیت متعجب نمیشه (یا حداقل من یادم نمیاد :D)
یا همین نکاتی که ازشون توی همین سایت squallsdead.com گفته شده (که من با اکثرشون موافقم).
و از همه مهم تر همین عکس (که شدیدا عجیب و creepy هستش و هر وقت بهش نگاه میکنم حس خیلی عجیبی بهم میده):

endshot8.jpg

به نظرم عمده برداشتی که از این صورت تهی میشه داشت اینه که Squall داره همه چی رو فراموش میکنه و درکش از خودش رو از دست میده. که مسلما میشه به مرگش مرتبط دونست.

در کل با اینکه همه اینا hint هستن و سندی برای اثبات کامل این فرضیه توی بازی پیدا نشده به نظرم این تئوری باور پذیره و من باهاش موافقم و اگه واقعا درست باشه یه بار دیگه به اینکه ff 8 یکی از بهترین داستان ها بین بازیا و بهترین داستان بین سری ff (حداقل اونایی که من بازی کردم) رو داره ایمان میارم ^:)^
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,183
نام
ماکان
خوب این نظر سنجی تموم شد, و FFVII با 18 رای اول شد! به انتخاب دوستان برای نظر سنجی بعدی میریم سراغ سامون ها!:D

قبل از اینکه خودم گزینه هارو انتخاب کنم کسی اگه گزینه ای پیشنهاد داره بگه!:D مثلا از سامون های خاص XII.
 

Kourosh

مدیر انجمن
Sep 25, 2005
4,544
نام
کورش
منم تو نت یه چرخی زدم و مطلب و کامنت های اینجا رو خوندم:
Squall Is Dead - Why it doesn't work
ولی دلایلی که مردم آوردن نمیتونه کامل تئوری رو رد کنه. خیلی ها میگن که داستان ff8 همون چیزیه که به نظر میرسه و فقط اونایی که از داستان خوششون نمیومده این تئوری ها رو ایجاد کردن ولی به نظرم اگه واقعا اینطوری بود این همه hint نسبت به مسائلی که این تئوری ها رو ایجاد کرده نباید توی بازی وجود میداشت.
به نظر من یکی از مهم ترین دلایل بر این تئوری بیش از حد convenient بودن اوضاع برای Squall بعد از دیسک اول هستش (اینو توی یکی از کامنت های همین لینک بالا توضیح داده). میشه اونو به عنوان ضعف داستانی در نظر گرفت ولی همون طور که گفتم در اون صورت hint ها نباید وجود میداشتن. مثل همین دیالوگ Squall اول دیسک 2 :
‘(...Where am I? I...challenged Edea... My wound...? No wound...? How...? The Galbadian soldiers... ...We were surrounded. He was there... Seifer, leering down at me.)
"Damn you, Seifer!"’
یه سری میگن که زخمی شدن شخصیت ها و خوب شدنشون بدون اینکه جزئیاتی از چگونگی التیامشون گفته بشه توی سری ff عادیه ولی نکته اینجاس که تو هیچ کدوم اینقدر به وضوح به این قضیه اشاره نمیشه و خود شخصیت از این وضعیت متعجب نمیشه (یا حداقل من یادم نمیاد :D)
یا همین نکاتی که ازشون توی همین سایت squallsdead.com گفته شده (که من با اکثرشون موافقم).
و از همه مهم تر همین عکس (که شدیدا عجیب و creepy هستش و هر وقت بهش نگاه میکنم حس خیلی عجیبی بهم میده):

endshot8.jpg

به نظرم عمده برداشتی که از این صورت تهی میشه داشت اینه که Squall داره همه چی رو فراموش میکنه و درکش از خودش رو از دست میده. که مسلما میشه به مرگش مرتبط دونست.

در کل با اینکه همه اینا hint هستن و سندی برای اثبات کامل این فرضیه توی بازی پیدا نشده به نظرم این تئوری باور پذیره و من باهاش موافقم و اگه واقعا درست باشه یه بار دیگه به اینکه ff 8 یکی از بهترین داستان ها بین بازیا و بهترین داستان بین سری ff (حداقل اونایی که من بازی کردم) رو داره ایمان میارم ^:)^

من خوندم اون کامنتها رو ولی به هیچ وجه نتونست من رو راضی کنه که این تئوری غلطه. در بهترین شرایط بنظر میرسه ملت خودشون رو گول میزنن و چون فن این بازی هستن نمیخوان باور کنن کل داستان یه فاجعه بوده. مثل مرگ اریس که هرلحظه دوست داریم برگرده ولی خب هیچ وقت برنمیگرده اینجا هم کسی دوست نداره مرگ اسکوال رو قبول کنه( اینجا یعنی بین فن ها)
جالبه تفسیری که ویکیا از صحنه های پایانی ارائه میده هم به هیچ وجه جواب سوالاتی که تو پست قبلی نوشتم رو نمیده :
The final battle that traverses time and space, Ultimecia meets her demise. Time compression halts at Ultimecia's defeat and time begins to revert to its original form. A dying Ultimecia and Squall go back in time and appear at Edea's Orphanage where Squall meets Edea and implants the ideas of SeeD and Garden. After Ultimecia passes on her sorceress power to Edea, Squall falls back into the compressed time and tries to find his way back to the field where he and Rinoa promised to meet, but is trapped in a void. Rinoa uses her sorceress powers to find him and brings him back home.
بیشتر شبیه چیزیه که نویسنده دوست داره باشه نه چیزی که واقعا هست. اصلا چرا بعد مرگ ultimecia اسکوال باید در زمان گم بشه. یعنی هرکی یه باسی رو زد میره تو زمان گم میشه؟ اون صحنه بدون صورت چی؟ نداشتن صورت چه ربطی به گم شدن در زمان داره؟ اصلا چیزی غیر از مرگ رو میشه ازش برداشت کرد؟ بعضی ها میگم اسکوال از داخل تهی شده. اولا چرا باید بعد زدن باس طرف از داخل تهی بشه ؟ حداقل در دقایق اول باید خیلی هم خوشحال باشه که هم زنده مونده و هم به هدفش رسیده و هم بقیه سالمند ثانیا ادم تهی رو بصورت یه ادم بدون صورت نشون نمیدن بصورت یه ادم ساکت و گوشه گیر باید نشون میدادن. اسکوالی که صورت نداره بنظر من چیزی جز این نیست که طرف با وحشت مرگ خودش روبرو شده. اصلا صحنه کابوس واره و ربطی به تهی شدن و پوچی نداره. بعد صحنه ترکیدن کلاه فضانوردی رینوا چه ربطی به گم شدن اسکوال در زمان داره. اون صحنه بیشتر شبیه اشفتگی ذهن اسکوال دم مرگه تا اینکه بخواد واقعی باشه.
بعد اصلا چرا در ویدئوی اخر هی صحنه زخمی شدنش در اول بازی میاد به ذهنش؟ مگه یه زخمی شدن ساده نبود که با جادو و ایتم و اینها برطرف شد؟ کلی اتفاقات مهمتر افتاد قبل و بعد اون ولی اخر بازی هی به اون صحنه ذهن اسکوال فلاش بک میزنه. همینطوری بی دلیل و بیخودی؟
یعنی متاسفانه هرطور که فکر میکنم هیچ کدوم از دلایلی که ملت برای رد قضیه میارن برام کافی نیست. حتی اگر فرض بگیریم که اسکوال در اون برخورد نمرده باز یه جای دیگه میمیره و از اون ویدئوی اخر بازی چیزی جز اشفتگی ذهنش قبل از مردن برداشت نمیکنم و یا در بهترین حالت زنده مونده و به تیمارستان منتقل شده( نمیگم همچین اتفاقی افتاده .منظورم ناخوش ایند بودن مفهوم اون ویدئو هست و اینکه همه چیز به خوبی و خوشی تموم نمیشه).
کلا نمیگم اسکوال حتما مرده ولی دلایل برای رد این قضیه اصلا کافی نیس و ضمنا حتی اگه نویسنده یا نویسنده ها این رو اصلا در ذهنشون هم نداشتن که اسکوال رو بکشن ولی داستان طوری پیش رفته که فقط مرگ اسکوال میتونه صورت منطقی به قضایا بده.
 

TwistedFate

کاربر سایت
Jul 31, 2013
407
نام
Alireza
من خوندم اون کامنتها رو ولی به هیچ وجه نتونست من رو راضی کنه که این تئوری غلطه. در بهترین شرایط بنظر میرسه ملت خودشون رو گول میزنن و چون فن این بازی هستن نمیخوان باور کنن کل داستان یه فاجعه بوده. مثل مرگ اریس که هرلحظه دوست داریم برگرده ولی خب هیچ وقت برنمیگرده اینجا هم کسی دوست نداره مرگ اسکوال رو قبول کنه( اینجا یعنی بین فن ها)
جالبه تفسیری که ویکیا از صحنه های پایانی ارائه میده هم به هیچ وجه جواب سوالاتی که تو پست قبلی نوشتم رو نمیده :
The final battle that traverses time and space, Ultimecia meets her demise. Time compression halts at Ultimecia's defeat and time begins to revert to its original form. A dying Ultimecia and Squall go back in time and appear at Edea's Orphanage where Squall meets Edea and implants the ideas of SeeD and Garden. After Ultimecia passes on her sorceress power to Edea, Squall falls back into the compressed time and tries to find his way back to the field where he and Rinoa promised to meet, but is trapped in a void. Rinoa uses her sorceress powers to find him and brings him back home.
بیشتر شبیه چیزیه که نویسنده دوست داره باشه نه چیزی که واقعا هست. اصلا چرا بعد مرگ ultimecia اسکوال باید در زمان گم بشه. یعنی هرکی یه باسی رو زد میره تو زمان گم میشه؟ اون صحنه بدون صورت چی؟ نداشتن صورت چه ربطی به گم شدن در زمان داره؟ اصلا چیزی غیر از مرگ رو میشه ازش برداشت کرد؟ بعضی ها میگم اسکوال از داخل تهی شده. اولا چرا باید بعد زدن باس طرف از داخل تهی بشه ؟ حداقل در دقایق اول باید خیلی هم خوشحال باشه که هم زنده مونده و هم به هدفش رسیده و هم بقیه سالمند ثانیا ادم تهی رو بصورت یه ادم بدون صورت نشون نمیدن بصورت یه ادم ساکت و گوشه گیر باید نشون میدادن. اسکوالی که صورت نداره بنظر من چیزی جز این نیست که طرف با وحشت مرگ خودش روبرو شده. اصلا صحنه کابوس واره و ربطی به تهی شدن و پوچی نداره. بعد صحنه ترکیدن کلاه فضانوردی رینوا چه ربطی به گم شدن اسکوال در زمان داره. اون صحنه بیشتر شبیه اشفتگی ذهن اسکوال دم مرگه تا اینکه بخواد واقعی باشه.
بعد اصلا چرا در ویدئوی اخر هی صحنه زخمی شدنش در اول بازی میاد به ذهنش؟ مگه یه زخمی شدن ساده نبود که با جادو و ایتم و اینها برطرف شد؟ کلی اتفاقات مهمتر افتاد قبل و بعد اون ولی اخر بازی هی به اون صحنه ذهن اسکوال فلاش بک میزنه. همینطوری بی دلیل و بیخودی؟
یعنی متاسفانه هرطور که فکر میکنم هیچ کدوم از دلایلی که ملت برای رد قضیه میارن برام کافی نیست. حتی اگر فرض بگیریم که اسکوال در اون برخورد نمرده باز یه جای دیگه میمیره و از اون ویدئوی اخر بازی چیزی جز اشفتگی ذهنش قبل از مردن برداشت نمیکنم و یا در بهترین حالت زنده مونده و به تیمارستان منتقل شده( نمیگم همچین اتفاقی افتاده .منظورم ناخوش ایند بودن مفهوم اون ویدئو هست و اینکه همه چیز به خوبی و خوشی تموم نمیشه).
کلا نمیگم اسکوال حتما مرده ولی دلایل برای رد این قضیه اصلا کافی نیس و ضمنا حتی اگه نویسنده یا نویسنده ها این رو اصلا در ذهنشون هم نداشتن که اسکوال رو بکشن ولی داستان طوری پیش رفته که فقط مرگ اسکوال میتونه صورت منطقی به قضایا بده.

من حتی فکر میکنم که اون گم شدن اسکوال توی زمان یه حالت نمادین باشه برای مرگش باشه. یعنی برای اینکه از زمان فشرده شده به حالت عادی و زمان خودش برگرده باید به جایی فکر کنه که بهش تعلق داشته و میخواد بهش برگرده (که اینجا همون باغ کنار یتیم خونه بوده که اسکوال به رینوا قول داده بود که منتظرش میمونه) ولی اسکوال نمیتونه بهش برگرده چون واقعا بهش تعلق نداشته و واقعی نبوده(چون توی رویای خودش اون رو ایجاد کرده بود). در ادامه لحظات مختلفی از زندگیش به صورت کابوس وار از جلو چشاش رد میشه و اون اسکوال بدون صورت هم شاید نشون از اینه که خود اسکوال نسبت به مرگ خودش درک پیدا میکنه و ما کمی بعد اسکوال رو میبینیم که داره اشک میریزه (که میتونه دلیل بیشتری بر این باشه که اسکوال از رویا و مرگش مطلع میشه) و بعد لحظه ای رو تصور میکنه که همه خوب و خوشحالن و یه happy ending کامل رو در نظر میگیره و به صورت نمادین با تموم شدن باتری دوربین زندگی اسکوال هم به پایان میرسه.
شاید هم زیادی دارم تو ذهنم قضیه رو گنده میکنم.
ولی باهات موافقم و به نظر منم مرگ اسکوال میتونه توضیحی منطقی برای خیلی از قضایای داستان باشه.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر