12 بازیساز برتر دوران از دیدگاه GAMIZING

بهترین بازیساز از نظر شما؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    219

ДядsЙ

کاربر سایت
سایت Gamizing طی مقاله ای 12 بازیساز برتر دوران را به انتخاب خود مشخص کرده. توضیحاتی هم در مورد این افراد داده شده که در زیر میخوانید:


12
David Cox
50963712069963549276.jpg


او یکی از اعضای Konami است و بر روی بهترین عناوین این کمپانی از قبیل Silent Hill 3, Castlevania: Symphony of Light, Bokati: The Sun is in Your Hand و خیلی دیگر از عناوین کونامی کار کرده است. او همچنین فردی است که پشت Castlevania: Lords of Shadow بود.


11
David Cage
59338525542135951894.jpg


از اعضای مهم Quantic Dream است. دیوید کیج کارگردان و نویسنده ی دو بازی موفق Fahrenheit و Heavy Rain است. شایعه است که نام بازی جدید دیوید کیج Horzen می باشد.


10
David Jaffe
62105826283786634272.jpg


مردی که در ساخت God of War و Twisted Metal نقش داشته است. او موسس استودیوی Eat Sleep Play (که سازنده ی TM است) می باشد.


9
Atsushi Inaba
78497910681156626372.jpg


اینابا زمانی در کپکام فعالیت میکرد و بر روی بازی های بزرگی از جمله Viewtiful Joe و Okami کار کرده است. ایشان کپکام را ترک کرد و به استودیوی Platinum Games رفت و با اعضای این استودیو در ساخت Madworld همکاری کرد.


8
Hideki Kamiya
72944114557678212147.jpg


اخیرا Bayonetta را ساخته است. او کارگردان Resident Evil 2 و همچنین Devil May Cry بود. او نیز کپکام را ترک کرد و به Platinum Games رفت و بیونتا را ساخت. او در حال حاضر در حال کار بر روی Bayonetta 2 است.


7
Jason West
51858748928884830504.jpg


مردی که Call of Duty را از جنگ جهانی به دنیای مدرن کشاند. ایشان بر روی بازی هایی از قبیل Modern Warfare 2 و Fat Princess کار کرده است.


6
Suda 51
77146016644500875521.jpg


ایشان نیز در کپکام فعالیت داشت و در ساخت بازی های بزرگی مثل Killer 7 نقش داشته است. او نیز از کپکام جدا شد و به Sega رفت و بازی No More Heroes را برای Wii ساخت. گفتنی است که هم اکنون او به عنوان کارگردان بر روی بازی بزرگ EA که Shadow of the Damend نام دارد به همراه دوست خود Shinji Mikami که تولید کننده ی این بازی است کار میکند.


5
Fumito Ueda
62410276812671437667.jpg


Fumito Ueda برای استودیوی ژاپن ِ سونی کار میکند. او بازی های بزرگی از قبیل ICO و Shadow of the Clossuos را ساخته است و هم اکنون بر روی The Last Guardian کار می کند.


4
Yoshinori Ono
53244339640618927070.jpg


تولید کننده ی Street Fighter است. او هم اکنون در حال کار بر روی Street Fighter vs.Tekken است و به طرفداران قول ِ بازی خیلی خوبی را داده است.


3
Hironobu Sakaguchi
44822729209629485308.jpg


ایشان ناجی Square Enix است. Hironobu Sakaguchi همچنین پشت سری Final Fantasy است.


2
Shinji Mikami
91159742227499666133.jpg


شینجی میکامی بازیساز بسیار بزرگی است. او پدر Resident Evil, Devil May Cry, Onimusha و Dino Crisis است. میکامی نیز عضو کپکام بود و این کمپانی را ترک کرد و به Platinum Games پیوست و به همراه Atsushi Inaba و Hideki Kamiya در ساخت عنوان اخیر این کمپانی یعنی Vanquish نقش داشت. همونطور که بالاتر گفتم میکامی به عنوان کارگردان بازی جدید EA در حال حاضر در حال فعالیت است. میکامی همچنین موسس استودیوی Tango است.

1
Hideo Kojima
92144333826019124134.jpg


مردی که به "افسانه ای" معروف است. الحق که این عنوان برازنده ی کوجیما است. کوجیما فردی است که بیش از 20 سال است که در عرصه ی بازیسازی فعالیت دارد و هم اکنون 47 ساله است. او از سال 1986 است که به کونامی ملحق شده. کوجیما زمانی نایب رییس کونامی بود و هم اکنون رییس استودیوی Kojima Productions است. وی خدای سری بازی فوق محبوب Metal Gear Solid است. کوجیمای افسانه ای هم اکنون روی پروژه ای مخفی در حال کار است. شاید در E3 2011 سر از این پروژه ی مخفی کوجیما در آوریم.

امیدوارم مورد توجهتون قرار گرفته باشه.


منبع
 
آخرین ویرایش:
بهتره شما که HR رو شاهکار می دونید جواب این سوال رو بدید . چون حداقل من ، گیم پلی رو Pacman و Sonic و کلا این تیپ بازی ها ( توی این نسل و بازی های مدرن هم مثل Vanquish ) می دونم . چون سرگرم میشم و گذر زمان رو حس نمی کنم . اما به شخصه توی گیم پلی HR ، هیچگونه نکته سرگرم کننده و برجسته ای نمی بینم . شما می بینید ؟ بیاید مو به مو واسه ما تعریف کنید . چون شاید دیدگاه ما اشتباه باشه .

شما پس با دیدن فیلم هم سرگرم نمیشین دیگه نه؟!!!
بنده هم تو hr گذر زمان رو حس نمیکنم اگه کسی در داستان بازی غرق بشه اونوقته که زمان رو حس نمیکنه و اون گیم پلی تو قالبه داستانه که معنا پیدا میکنه
ماکان یه حرف خوبی زد گیم پلی از همون ابتدا که وارد بازی میشی شروع میشه تا رسیدن به credit
حالا از نظر بعضی ها ریش تراشیدن جزء گیم پلی نیست دیگه مشکل از خودشونه
پس از نظر شما هر بازی ای مثل vanquish باشه گیم پلی داره اونوقت؟!

گیم پلی یعنی کارهایی که تو بازی می کنی.یعنی یه کاری را خودت بکنی.چه جوری بگم,ببین گیم پلی یه چیزی هست که باید تو توان .جود داشته باشه.یعنی یکی بهتر باشه و یکی بدتر.یکی توش حرفه ای تر باه,یکی کمتر حرفه ای باشه,مثلا می گم,تو شوتر ها,یکی بهتر تیراندازی می کنه,یکی بدتر,تو Pacman و بازی های دو بعدی,یکی بهتره,یکی بدتر,تو بازی هایی نظیر سیمز,یکی بهتر زندگی می کنه,یکی بدتر,تو فیفا یکی بهتر فوتبال بازی می کنه و یکی بدتر....درواقع یه همچین چیزی می تونه معیار تشخیص گیم پلی باشه.حالا بازی هایی مثل بازی های RPG هم تصمیم گیری دارن.اما به نظر من این تصمیم گیری هاشون که بازدن یه دکمه یا انتخاب یه دیالوگ انجام می شه,جز گیم پلی نیست,جز داستانه.یعنی داستان را رغم می زنه.گیم پلیشون اون مبارزات ای معما ها یا هر چیز دیگری که دارن هست.حالا HR چیه؟HR همش انتخابه.یعنی همه چیش مربوط به داستانه,چون کسی توش بهتر یا بدتر نیست,دکمه زدن که بهتر بدتر نداره,هر کی یه جوری داستان را شک می ده,حالا بازی گرافیک خیلی خوبی هم داره,صداگذاریش هم خوفناکه,داستان تاریک و جالبی هم داره,اما گیم پلی نداره.
امیدوارم منظورم را رسونده باشم.

خب قضیه حل شد
این جدیدترین تعریف از گیم پلی بود که شنیدم یعنی چی یکی بهتر باشه یکی بدتر !
گیم پلی کلیه اعمال است که گیمر از ابتدا تا انتهای بازی انجام میدهد و ربطی به قوی یا ضعیف بودن گیمر ندارد!
تازه اگه به نظر شما هم باشه با زدن اشتباه دکمه ها روند بازی کلا عوض میشه همونجوری که درجه سختی تو بازی هست و میتونید انتخاب کنید
مثلا:
جایی که مدیسون پیش دکتر میره اگه شما نتونین سریع عمل کنین کشته میشین ولی برعکس اگه درست عمل کنین روند بازی اصلا عوض میشه این به مهارت گیمر بستگی نداره
 
  • Like
Reactions: Quantic Dream
داری میگی چند بار HR رو رفتی تا آخرش بعد برمیگردی میگی فقط شماره آخر SC رو بازی کردی. عجب استدلال جالبی. الان اگه 1000 بار بریم برسیم به آخر HR چیزی تو گیم پلیش فرق میکنه؟‍! چیز جدیدی مثل ریسینگ و FPS و ... قراره ببینیم؟! شما خودت هر وقت رفتی از شماره اول SC شروع کردی به بازی بعد بیا اینجا نظر بده در غیر اینصورت خودت رو برای ملت مسخره می کنی.
نه فردین جان
من تمام شماره ها را بازی کردم ولی مثالم شماره آخر بازی بود
ولی نظر من اینه HR بیشتر بازی هارو له میکنه(نظر منه ) چون سعی میکنم در مورد بازیهایی که انجام دادم هم SC و هم HR و بیشتر بازیهای دیگه نظر بدم
و سعی میکنم از روی دیدن چند ویدیو نگم بازی خوبه یا بده
باز شرمنده اصلآ بحث تاپیک این نبود معذرت منحرفش کردم
 
بنظر من میکامی باید اول میشد ، میکامی خلاق ترین گیم ساز دنیاست
هیچ کدوم از گیم سازای دنیا قدرت ریسک این آدم رو ندارن
انواع سبک ها رو در بهترین حالت ارائه کرده (منظورم action )
 
آخرین ویرایش:
بهتره شما که HR رو شاهکار می دونید جواب این سوال رو بدید . چون حداقل من ، گیم پلی رو Pacman و Sonic و کلا این تیپ بازی ها ( توی این نسل و بازی های مدرن هم مثل Vanquish ) می دونم . چون سرگرم میشم و گذر زمان رو حس نمی کنم . اما به شخصه توی گیم پلی HR ، هیچگونه نکته سرگرم کننده و برجسته ای نمی بینم . شما می بینید ؟ بیاید مو به مو واسه ما تعریف کنید . چون شاید دیدگاه ما اشتباه باشه .
ببینید اینا همه بسته به نظر شخصی افراد داره ، مثلا HR جوری بود که باعث میشد من حتی یک لحظه هم از پای تلویزیون جم نخورم ، وقتی میدونستم تمام تصمیمات و حرکات من روی داستان بازی تاثیر داره و هر لحظه غفلت یک اشتباه بزرگ رو رقم میزنه تمام دقت و تمرکزم رو روی بازی میذاشتم و داستان جذاب بازی هم باعث میشد که همیشه عطش دیدن چتر بعدی و معلوم شدن برخی قسمت های مجهول رو داشته باشم. توی این میان احساسات بین کاراکتر ها و واقعی بودن اونها هم باعث میشد که بتونم با شخصیت ها رابطه بهتری برقرار کنم و توی قسمت های مختلف خودم رو جای اونا قرار بدم. در تمام طول زمان بازی این اظطراب رو داشتم که پایان بازی به چه شکل رقم خواهد خورد ، چه بلایی سر پسر Ethan خواهد اومد؟ ، آیا Madison از خطراتی که اطرافش هست جان سالم بدر میبره؟ ، آیا Norman میتونه از پس اعتیادش بربیاد و پرونده رو درست پیگیری کنه؟ ، آیا اسکات میتونه به هدفش برسه و ... همه اینا باعث میشد که تمرکز و دقتم رو در هنگام انجام بازی دوچندان کنم و به چیزی جز اون فکر نکنم. این دقیقا همون چیزی بود که توی کمتر بازی ای احساسش کردم. یه احساس متفاوت و خاص بود که اصلا توی بازی های پلتفرمر با گیم پلی سریع و شاد نمیشد تجربش کرد.
 
من باز به SC میگم برفک شماره آخرشو تجربه کردم و باهاش ارتباط برقرار نکردم
میشه بگی HR را چند بار تا آخر رفتی؟؟؟؟؟؟ لقمه را خودت گذاشتی دهنت؟؟؟؟

باشه تو خوبی اصلآ نظر تو واسم مهم نیست
یک بار دیگه بهتره شماره آخر را بازی کنی تا برفک را نظاره کنی
شما اصولا سعی کن وقتی میخوای از یه بازی به اصطلاح طرفداری کنی پای بازیای دیگه که نه کوچکترین ارتباطی دارن و نه کوجکترین اطلاعاتی ازش داری رو وسط نکشی تا موضوع اصلی بحث رو منحرف کنی.
همینطور وقتی به عمر گیمری کسی گیر میدی حواست باشه تو پست خودت عمر گیمری خودت رو سوتی ندی!!
==================
نمیدونم چرا همه هی تعریف کردن گیم پلی رو به هم پاس میدن و یکی نمیاد تعریف مشخصی بکنه!!
گیم پلی رابط بین شخص و Game هست.گیم پلی مجموعه مکانیزم هایی هست که یک Game رو از هر سرگرمی غیر تعاملی دیگه جدا میکنه.
حالا این مکانیزم ها میتونه به سادگی زدن چند دکمه ی تصادفی باشه یا به پیچیدگی بقیه ی بازیها.
من نمیگم HR گیمپلی نداره.چون اصلا بی معنی بگیم گیم پلی نداره.من میگم چیز جدید و نو و از همه مهمتر ارزشمندی ارائه نمیده و بسیار سطحیه.
یه مثال میزنم.از Kill Zone هم میزنم که نگین فن بوی بازی درآورده!تو گیمپلی KZ دکمه ها هر کدوم تعریف مشخصی دارن.هر کدوم یه کاری رو انجام میدن.این شمایین که تصمیم میگیرین چه کاری رو چه موقع و چجوری امجام بدین.مثلا با Aim تیراندازی کنین یا بی Aim.کاور بگیرین یا نه.نارانجک بندازین یا نه.با چه اسلحه ای تیر بزنین.نشسته بزنین یا ایستاده و ...
ولی تو HR تموم کار شما(از بعد گیمپلی) اینه که به صفحه نگاه کنین و دکمه ی مناسب رو به سرعت بزنین و متناسب با موفقیتی که در زدن دکمه ها بدست میارین,یکی از سناریوهای از پیش طراحی شده رو ببینین. کار دیگه ای انجام نمیدین.مگه اینکه بخواین راه رفتن کاراکتر هم حساب کنین!!!
حالا این میتونه واسه بعضی ها به دلیل متفاوت بودن جذاب باشه.ولی هر چیز صرفا متفاوتی رو نمیشه گفت خوب هم هست.برای همین خیلی ها هم واسشون این کارا خسته کنندست.ولی چیزی که مشخص هست اینه که این نقص ها تو گیم پلی باعث میشه که این عنوان یه شاهکار از بعد Game نباشه.حالا داستانش هر چقدر هم میخواد عالی باشه.
 
  • Like
Reactions: FaRd!N
من نمیگم HR گیمپلی نداره.چون اصلا بی معنی بگیم گیم پلی نداره.من میگم چیز جدید و نو و از همه مهمتر ارزشمندی ارائه نمیده و بسیار سطحیه.
یه مثال میزنم.از Kill Zone هم میزنم که نگین فن بوی بازی درآورده!تو گیمپلی KZ دکمه ها هر کدوم تعریف مشخصی دارن.هر کدوم یه کاری رو انجام میدن.این شمایین که تصمیم میگیرین چه کاری رو چه موقع و چجوری امجام بدین.مثلا با Aim تیراندازی کنین یا بی Aim.کاور بگیرین یا نه.نارانجک بندازین یا نه.با چه اسلحه ای تیر بزنین.نشسته بزنین یا ایستاده و ...
ولی تو HR تموم کار شما(از بعد گیمپلی) اینه که به صفحه نگاه کنین و دکمه ی مناسب رو به سرعت بزنین و متناسب با موفقیتی که در زدن دکمه ها بدست میارین,یکی از سناریوهای از پیش طراحی شده رو ببینین. کار دیگه ای انجام نمیدین.مگه اینکه بخواین راه رفتن کاراکتر هم حساب کنین!!!
حالا این میتونه واسه بعضی ها به دلیل متفاوت بودن جذاب باشه.ولی هر چیز صرفا متفاوتی رو نمیشه گفت خوب هم هست.برای همین خیلی ها هم واسشون این کارا خسته کنندست.ولی چیزی که مشخص هست اینه که این نقص ها تو گیم پلی باعث میشه که این عنوان یه شاهکار از بعد Game نباشه.حالا داستانش هر چقدر هم میخواد عالی باشه.
کاملا مثال بی ربطی هست ، توی Heavy Rain هزاران تصمیم گیری وجود داره فقط دکمه زدن نیست اگه از بین 4-5 دیالوگ یکی رو تصادفی انتخاب کنید ممکنه کاراکترتون رو راحت از دست بدید یا دست به یک کار اشتباه بزنید ، همین مکانیزم دکمه زنی به شکلی طراحی شده که اصلا آسون نباشه و نشه براحتی انجامش داد و با توجه به حسگر های دسته احساس ترس و اظطراب ناشی از مراحل مختلف رو کاملا القا میکنه. HR برای اون اشخاصی هست که به داستان و تصمیم گیری در بازی ها خیلی اهمیت میدن پس لطفا نظرات خودتون رو به همه نسبت ندید. HR عنوان متفاوتی بود اما در عین متفاوت بودن خیلی هم خوب ظاهر شد و تونست امتیاز های عالی بدست بیاره ، نظر منتقدان رو جلب کنه و فروش خیلی خوبی هم با توجه به سبکش داشته باشه و این دقیقا هنری هست که دیوید کیچ با ساختن این بازی نشون داد.
 
شما پس با دیدن فیلم هم سرگرم نمیشین دیگه نه؟!!!
بنده هم تو hr گذر زمان رو حس نمیکنم اگه کسی در داستان بازی غرق بشه اونوقته که زمان رو حس نمیکنه و اون گیم پلی تو قالبه داستانه که معنا پیدا میکنه
ماکان یه حرف خوبی زد گیم پلی از همون ابتدا که وارد بازی میشی شروع میشه تا رسیدن به credit
حالا از نظر بعضی ها ریش تراشیدن جزء گیم پلی نیست دیگه مشکل از خودشونه
پس از نظر شما هر بازی ای مثل vanquish باشه گیم پلی داره اونوقت؟!



خب قضیه حل شد
این جدیدترین تعریف از گیم پلی بود که شنیدم یعنی چی یکی بهتر باشه یکی بدتر !
گیم پلی کلیه اعمال است که گیمر از ابتدا تا انتهای بازی انجام میدهد و ربطی به قوی یا ضعیف بودن گیمر ندارد!
تازه اگه به نظر شما هم باشه با زدن اشتباه دکمه ها روند بازی کلا عوض میشه همونجوری که درجه سختی تو بازی هست و میتونید انتخاب کنید
مثلا:
جایی که مدیسون پیش دکتر میره اگه شما نتونین سریع عمل کنین کشته میشین ولی برعکس اگه درست عمل کنین روند بازی اصلا عوض میشه این به مهارت گیمر بستگی نداره
اصلا نفهمیدی چی گفتم!منظورم من اینه که گیم پلی کارهایی که تو بازی خودت بتونی انجام بدی.درواقع همون چیزی که شما می گید,حالا به عنوان یکی از نشانه هاش می تونیم بگیم که توش توانایی بهتر انجام دادن وجود داره.حالا این چیزایی که شما در مورد HR می گید,اینا مربوط به داستان بازی می شه.گرفتی؟
 
نمیدونم چرا همه هی تعریف کردن گیم پلی رو به هم پاس میدن و یکی نمیاد تعریف مشخصی بکنه!!
گیم پلی رابط بین شخص و Game هست.گیم پلی مجموعه مکانیزم هایی هست که یک Game رو از هر سرگرمی غیر تعاملی دیگه جدا میکنه.
حالا این مکانیزم ها میتونه به سادگی زدن چند دکمه ی تصادفی باشه یا به پیچیدگی بقیه ی بازیها.
من نمیگم HR گیمپلی نداره.چون اصلا بی معنی بگیم گیم پلی نداره.من میگم چیز جدید و نو و از همه مهمتر ارزشمندی ارائه نمیده و بسیار سطحیه.
یه مثال میزنم.از Kill Zone هم میزنم که نگین فن بوی بازی درآورده!تو گیمپلی KZ دکمه ها هر کدوم تعریف مشخصی دارن.هر کدوم یه کاری رو انجام میدن.این شمایین که تصمیم میگیرین چه کاری رو چه موقع و چجوری امجام بدین.مثلا با Aim تیراندازی کنین یا بی Aim.کاور بگیرین یا نه.نارانجک بندازین یا نه.با چه اسلحه ای تیر بزنین.نشسته بزنین یا ایستاده و ...
ولی تو HR تموم کار شما(از بعد گیمپلی) اینه که به صفحه نگاه کنین و دکمه ی مناسب رو به سرعت بزنین و متناسب با موفقیتی که در زدن دکمه ها بدست میارین,یکی از سناریوهای از پیش طراحی شده رو ببینین. کار دیگه ای انجام نمیدین.مگه اینکه بخواین راه رفتن کاراکتر هم حساب کنین!!!
یکی از دلایلی که HR مثل امثال KZ2 یا هر بازیی دیگه ای باتن ها رو براتون تعریف نمیکنه و پیشفرضی نداره برای این هست که قدرت تصمیم گیری به Gamer بده و مثل بازیهای دیگه از اول یه لیست از باتن ها رو جلوت نذاره که حفظ کنی و تا اخر بازی بر حسب اون چیزی که برات نوشته شده دکمه ها رو فشار بدی . این خودش یه نبوغ هست که میزان استرس و فشار رو بالاتر میبره همونطور که در بقیه ی بازیهایی که QTE دارند مشخصه ، مثل بعضی قسمت های سری GOW ! جایی که بازی تو رو مجبور میکنه با توجه به سکانس سریعا تصمیم بگیری یک باتن رو انتخاب کنی و عکس العمل نشون بدی ، وگرنه بقیه ی بازی که بر اساس یه دستور العمل مشخص برات تعریف شده و نیاز به تصمیم گیری خاصی نداره . به نظر من اینکه تو یه بازی ادونچر اکشن این قابلیت بهت داده میشه تا بر اساس اونچه پیش اومده با بیشترین دقت و با توجه به وضعیتی که در اون سکانس داری یه باتن رو انتخاب کنی یک مزیت عالی به حساب میاد و یکی از نقاط قوت بازی هست . بر عکس اون چیزی که سینا داره میگه ساده ترین مکانیزم گیم پلی در بازی هایی مثل KZ هست که واقعا احتیاج به فکر کردن نداره ، یعنی یه بچه 7-8 ساله بدون در نظر گرفتن عواقب کاری که داره میکنه به راحتی میتونه بر اساس اون چیزی که براش در نظر گرفته شده به بازیش ادامه بده ولی تو HR یه کانسکوئنس یا عواقبی برات در نظر گرفته میشه که اگر درست و با توجه به موقعیت از دکمه استفاده نکنی در انتظارت هست . اینه که قدرت تصمیم گیری در بازیها رو به ما نشون میده .
گیم پلی رو همونطور که دوستمون گفتن تمام مکانیزمی هست که یه گیمر در ارتباط با گیم داره ، میشه گفت رابط کاربری بین گیم و گیمر محسوب میشه ، تو باید ببینی گیم ازت چی میخواد ! یه جا هست که باید صورت کرکتر اصلاح بشه ، این میشه جزئی از گیم پلی بازی ، چون ما تعریف گیم پلی برامون خیلی محدود و بسته هست ، فکر میکنیم گیم پلی فقط محدود به شوتر بودن یا Racing بودنه ، در حالی که اینطور نیست .

ببخشید که من نمیتونم زیاد تو بحث ها شرکت کنم ، بلاخره موقع امتحانات هست و منم نمیتونم خیلی Online باشم .
 
یکی از دلایلی که HR مثل امثال KZ2 یا هر بازیی دیگه ای باتن ها رو براتون تعریف نمیکنه و پیشفرضی نداره برای این هست که قدرت تصمیم گیری به Gamer بده و مثل بازیهای دیگه از اول یه لیست از باتن ها رو جلوت نذاره که حفظ کنی و تا اخر بازی بر حسب اون چیزی که برات نوشته شده دکمه ها رو فشار بدی . این خودش یه نبوغ هست که میزان استرس و فشار رو بالاتر میبره همونطور که در بقیه ی بازیهایی که QTE دارند مشخصه ، مثل بعضی قسمت های سری GOW ! جایی که بازی تو رو مجبور میکنه با توجه به سکانس سریعا تصمیم بگیری یک باتن رو انتخاب کنی و عکس العمل نشون بدی ، وگرنه بقیه ی بازی که بر اساس یه دستور العمل مشخص برات تعریف شده و نیاز به تصمیم گیری خاصی نداره . به نظر من اینکه تو یه بازی ادونچر اکشن این قابلیت بهت داده میشه تا بر اساس اونچه پیش اومده با بیشترین دقت و با توجه به وضعیتی که در اون سکانس داری یه باتن رو انتخاب کنی یک مزیت عالی به حساب میاد و یکی از نقاط قوت بازی هست . بر عکس اون چیزی که سینا داره میگه ساده ترین مکانیزم گیم پلی در بازی هایی مثل KZ هست که واقعا احتیاج به فکر کردن نداره ، یعنی یه بچه 7-8 ساله بدون در نظر گرفتن عواقب کاری که داره میکنه به راحتی میتونه بر اساس اون چیزی که براش در نظر گرفته شده به بازیش ادامه بده ولی تو HR یه کانسکوئنس یا عواقبی برات در نظر گرفته میشه که اگر درست و با توجه به موقعیت از دکمه استفاده نکنی در انتظارت هست . اینه که قدرت تصمیم گیری در بازیها رو به ما نشون میده .
گیم پلی رو همونطور که دوستمون گفتن تمام مکانیزمی هست که یه گیمر در ارتباط با گیم داره ، میشه گفت رابط کاربری بین گیم و گیمر محسوب میشه ، تو باید ببینی گیم ازت چی میخواد ! یه جا هست که باید صورت کرکتر اصلاح بشه ، این میشه جزئی از گیم پلی بازی ، چون ما تعریف گیم پلی برامون خیلی محدود و بسته هست ، فکر میکنیم گیم پلی فقط محدود به شوتر بودن یا Racing بودنه ، در حالی که اینطور نیست .

ببخشید که من نمیتونم زیاد تو بحث ها شرکت کنم ، بلاخره موقع امتحانات هست و منم نمیتونم خیلی Online باشم .
عالی بود نیما.یا تک تک حرفات موافقم.مخصوصا این تیکه که قرمز کردم-بهترین تعریفی بود که از hr میشد کرد.ایول:d
 

فکر کنم شما 20:30 زیاد نگاه میکنی:dبیخیال بابا.آمریکا همش هم اینا نیست.اگر بود الان امپراطور دنیا نبود.سال 1985 (اگر اشتباه نکنم) حسنین هیکل نویسنده مصری گفت این کشور تا 80 سال دیگه آقای جهان هست.زیادی جوگیر شدی:d
اینو هم بدون وقتی تو بازیها یا فیلمها یا موسیقی یا بعضا کتابهای عرضه شده در آمریکا خشونت یا فحاشی یا هرچیز دیگری وجود داره-نشون دهنده 2 چیر هست.اولیش:جامعه آزاد و مدرن که مردم و حکومت حد خودشون رو میدونن.دومیش:در این جامعه سعی میشه همه اقشار مختلف با همه نوع گرایشی بتونن آزادانه یه نوع تخلیه روانی داشته باشن.
اگر می بینی بازی ایی مثل rdr یا gta در مورد آمریکا ساخته میشه-از اونور هم کلی فیلم و موسیقی براش عرضه میشه که فقط نشون دهنده زیبایی های آمریکاست.مشکل اینه که ما ایرانیها دیکتاتور هستیم-و همه چیز رو یه بعدی می بینیم.
بعدش فکر کنم راک استار بخواد از جامعه ما بازی بسازه-درجه سنی 45 بگیره:d=))

یعنی شما واقعا عقیده داری تو آمریکا ملت اسلحه میگیرن دستشون میرن تو خیابون هر کسیو میخوان میکشن یا هر ماشینیو میخوان میدزدن و بعدشم راست راست تو خیابون میچرخن؟؟!
اگه واقعا اینه فکر نمیکنم جای بحثی مونده باشه!

من برای زنده موندنم مجبورم یک تبهکار باشم...چون یه سیاه پوستم میفهمی؟ چون از بچه گی در حال تحقیرم نه متوجه نمیشی ولی بدون هیچ وقت دوست نداشتم اینی که الان هستم باشم...هیچ وقت (کارل جانسون شخصیت اصلی GTa:SA )

بله سری GTA کاملا یک واقعیت محضه یک واقعیت تلخ که پشت گیم پلی ازادانه و لحظه ها و موارد چشم نواز و زیبا پنهان شده...واقعیت چیه؟؟ واقعیت زندگی ماست زندگی همه زندگی کسایی که به خاطر نژاد پرستی بعضی ها یا هزاران دلیل دیگه هیچ وقت نتونستن یه زندگی عادی داشته باشن....GTA داستان زندگی اون ادم هاست...تری دانروان سخنگویی RockStar تو داد گاه در حضور پدر مادر ها گفت : چیه؟؟ چرا حقیقت رو به این اسانی کتمان می کنین؟ ما همیشه اسطوره هایی در امریکا داشتیم که سر دسته بزرگترین گانگستر های شهر بوده اند هیچ کدومشون هم هیچ وقت دستگیر نشدن پلیس های امریکا میگن که ما دنبالشون هستیم تا دستگیرشون کنیم اما هیچ وقت این کار رو نمی کنن GTA داستان زندگی اون ادم هاست...داستان کسایی هست که به خاطر سیاست کثیف بعضی ها نمی تونن زندگی عادی داشته باشن اما حالا نمیخوان که یه بازی نشون بده که چه اتفاق هایی داره میافته....پلیس های فاسد ، صادرات دختر های جوون ، معضل های جنسی ، خانه های فساد ،پخش مواد مخدر و.... همه مواردی هست که SAM Houser داره تو GTA نشونشون میده... داره لبه تیز انتقاد خودش رو به سیاست ها ، جامعه ، مردم دنیا نشانه میره ... GTA داستان زندگی کسی بود که چون سیاه پوست بود، چون رنگ پوستش فرق داشت از بچه گی زجر کشید GTA نشون داد بهترین کست تو زندگیت هم بهت خیانت میکنه، نشون داد که اون کسی که مثل چشمت بهش اعتماد داری واسه پول میفروشتت، نشون داد که چون رنگ پوستت فرق می کنه همه چیزت رو ازت می گیرن، نشون داد زندگی خیلی سخته خیلی سخت تر از اونیکه فکرشو بکنی GTA به همه فهموند که واسه پول همه کاری میکنن به همه نشون داد که چیز هایی که میشنوین ، حرف هایی که از افراد رده بالا میشنوین ، چیز هایی که تو اخبار میگن هزاران هزار ادعایی که میکنن دروغی بیش نیست GTA نشون داد که اولین وارد کننده مواد مخدر خود دولت ها هستن GTA نشون داد پلیس های فاسد و رشوه خوار ، مردم و جامعه کثیف ، سیاست های پست و از بین رفتن روح انسانیت در جامعه در کنار ماست ما داریم با همین چیزا زندگی می کنیم GTA داستان مردی بود که خیال می کرد با سفرش به امریکا می تونه بهترین زندگی رو داشته باشه اما فهمید همه اش دروغ بوده فهمید حتی نزدیک ترین کسش پسر عموی خودش هم بهش دروغ گفته ، نمیدونستم واقعا نمیدوستم زندگیم اینجا خیلی سخت تر میشه ، پشتوانه چیز خوبیه که من هیچ وقت نداشتم بدون پشتوانه تو این محیط کثیف پر از درد رنج موفق نمیشی اینو یادت باشه امید چیز خیلی خوبیه من با امید اومدم اما کاخ ارزو هام از بین رفت (نیکو بلیک شخصیت اصلی GTA IV )
GTA پر از انتقادات کوچیک بزرگه پر از واقعیت روز مره زندگی واقعی انسان هاست SAM Houser یک نابغه بزرگ در صنعت بازیه کسی که به همه نشون داد سبک OpenWorld یعنی چی...کسی که ازادی رو به همه بازیکن ها نشون داد....کسی که همیشه کار هاش تو خفا صورت می گیره، کسی که اصلا تو مجامع عمومی ظاهر نمیشه ، کسی که با خودش درگیره اره واقعا تا وقتی با خودت در گیر نباشی و از بچه گی زجر ندیده باشی مغزت نمیتونه بازی مثل REd Dead رو با اون داستان عظیم و با اون جو خارقالعاده بسازه...بازی های SAM Houser همیشه جو خاصی داره که هیچ بازی این جو درش وجود نداره جوی که انسان رو واقعا می گیره حس تنها بودن توی این دنیای کثیف رو کاملا به انسان القا می کنه پشت گیم پلی و گرافیک رنگارنگ بازی های SAM Houser واقعیت منتظره تا ما درکش کنیم تا ما بفهمیمیش که واقعا چی می خواد به ما بگه!! SAM Houser یک نابغه هست و درش هیچ شکی نیست این مرد بزرگتر از اونیه که من بخوام نقدش کنم اما به چند جمله از خودش اکتفا می کنم : تو دورانی که تو ارتش بودم همیشه به پخش دارو های اعتیاد اور تو خواب گاه ها به مسئولین بالا رتبه اعتراض می کردم ولی می دیدم همیشه تو اونجا تحقیرم می کنن یه روز اون قدر من رو به قصد کشت زدن که با سختی تونستم به واسطه یه نفر از زیر کتکاشون بیرون بیام بعد چند هفته که بیمارستان بودم وقتی دوباره اومدم از اون روز به بعد هیچ وقت تحقیر نشدم ، دیگه هیج وقت کتک نخوردم و همیشه هم ازم به عنوان یه فرد قابل اعتماد یاد می کردن دلیل این تغییر رفتارشون یک جمله بود من یاد گرفته بودم هم رنگشون بشم و دهنمو ببندم و فقط تایید کنم و کار هام رو مخفی انجام بدم من فهمیدم باید مثل خودشون باشی وگرنه از بین میری .............
SAM Houser میخواد همینو بگه و تا الان هم گفته و با بازی هاش نشون داده که زندگی یعنی چی....من شخصا احترام زیادی واسه این مرد قائل هستم چون نظیری کار هاش رو هیچ جا ندیدم
در اخر باید بگم که GTA و Red dead و بازی هایی که سام در ساختشون دست داره واقعا از همه لحاظ از بازی های زمان خودشون یک گام بزرگ تر هستن اون قدر وسیع هستن و اون قدر در ساختشون شعور بالایی به کار رفته که واقعا فکر انسان ها رو درگیر خودشون می کنن ....SAM Houser یکی از برترین سازنده های بازی های کامپیوتری در دنیاست و اون قدر مشهوره و اون قدر طرفدار داره که نیازی نداره اسمشو همه جا پخش کنه به نظرم این ادم شخصیت مرموزی داره اینو میشه راحت از اینکه همیشه در سکوت به سر می بره و خیلی کم تو مجامع عمومی ظاهر میشه فهمید....میدونم عنوان بعدی که سام داره روش کار میکنه یک شاهکار بزرگ دیگه است و هدف من هم از این همه توضیحات اشنا کردن بعضی از بچه ها با این شخصیت بزرگ بازی های کامپیتری بود کسی که با واقعیت سر کار داره...
موفق باشین
 
آخرین ویرایش:
میگم جوگیری میگی نه:dکسی نمیگه تبعیض نژادی یا این حرفا نیست.اما خیلی خیلی داری تند میری.همین کشوری که شما داری میگی-رئیس جمهورش یک سیاه پوست هست:d:d
بابا جان فقط یه مدت-فقط یه مدت کوچولو 20.30 به بدن نزن-همه چیز حله:d

همین که تو این کشور همچین بازی ایی ساخته میشه بهشته.وقتی دختردائی من با 19 سال سنش بعد از 17 سال از آمریکا به ایران میاد-و تصمیم میگیره که 3 ماه بمونه-ولی در عرض کمتر از 1 ماه برمیگرده-بیانگر خیلی چیزهاست.تو کشوری که تو روزنامه newyork times رو صفحه اصلیش بنویسه:::بوش یک احمق است::: یعنی این کشور بهشته.متاسفانه عده ایی تو کشور دنبال کوچکترین بهانه ایی هستن تا از کاه کوه بسازن.خیلی خیلی شرایط بدتر از این در همین جائی که زندگی میکنیم-وجود داره که به دلیل قوانین سایت نمیگم و میام پروفایلت.واقعا این حرفهای امثال شما رو میشنوم با کله میخوام برم تو دیوار.

به دلیل یه سری مسائل-برات پیام خصوصی کردم
 
آخرین ویرایش:
نه نه دوست عزیز اشتباه نکن من نه 20:30 نگاه میکنم و تند هم نمیرم چیز هایی که من ازش صحبت کردم اون قدر تنده که نیازی به تند روی من نیست من سعی کردم اروم برم تا شاید بتونم تندی این واقعیاتی که سام نشون میده رو جبران کنم ، نه میگم امریکا فلانه و بهمانه حرف من در مورد گفتن واقعیت های سام هستش کسی که با واقعیت سر کار داره از کاه کوه نساختم کار های سام خودشون کوه هستن من فقط خواستم کمی از این کوه بزرگ رو نقد کنم همین دوست عزیز من امریکا و خیلی جا های دنیا بهشت هستن اما پشت پرده این بهشت خیلی چیز های دیگه نهفته هستش نه تنها تو امریکا بلکه تو تک تک جا های دنیا همینجوره کسی که تمام عمرش رو تو امریکا بوده و امریکا رو با گوشت پوستش تجربه کرده اون باید بگه بهشته یا نه اون باید بگه چی پشت این بهشته و سام داره این کار رو میکنه سام مستقیم امریکا رو نشونه نگرفته همه جای دنیا رو نشونه گرفته سیاست جهان رو نشونه گرفته ظلم و نژاد پرستی که همه جای دنیا هست و ربطی به امریکا نداره رو نشونه گرفته سام هوسر کارش با واقعیته شما نمیتونی کتمان کنی که همیشه وقتی خیال میکنی یه مکانی بهشته ممکنه جهنم هم توش نباشه ولی برای بعضی ها واقعا بهشته اما برای کسایی که دستشون خالیه جهنمی بیش نیست نه تنها امریکا بلکه همه جا ، من همینجایی که زندگی میکنم از همه جای دنیا بد تر و کثیف تره و درش شکی ندارم دوست عزیزم امید وارم منظور من رو بر عکس برداشت نکرده باشی من نگفتم امریکا بده و چون اسم از امریکا اوردم به خاطر این بود که خود سام مستقیم اسم اورده بود وگرنه منظور از امریکا تک تک جا های دنیا هست اصلا شما نباید به این موضوع توجه میکردین بحث و نقطه عطف صحبت های بنده در مورد شخصیت سام بود در مورد واقعیت بود در مورد کسایی بود که به این بازی یعنی GTA ننگ نداشتن هنر و چیز های دیگه زدن کسایی که گفتن همه چیزش معضل های جنسیه و خیلی حرف های دیگه
من صحبتم واقعیت بود و از اول هم با واقعیت اومدم جلو وگرنه توی این دنیا اگه کسی بیاد ادعا کنه یه جایی بهشته و خیلی عالیه سخت در اشتباهه چون همه جای دنیا یه جوره فقط درجه اش فرق میکنه فقط حدش و نوع بد بختیاش تفاوت داره همه جا یه جوره امریکا کشور خوبیه همون طور که خیلی کشور های دیگه خوب هستن اما پشت پرده همه کشور های خوب جهان یا در واقع واقعیت اون ها چیز دیگه ایی هست
در کل من فقط قصدم نشون دادن واقعیت GTa بود و ربطی به اینکه امریکا سرابه و امریکا فلانه بهمانه نداشت
با این حال ممنون از نظر شما
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: ArianUndead
خوب همونطور که انتظارش رو داشتم استادِ خودم اوله :دی
لیستی که این سایت داده کلا داغونه نبود خیلی-ها تو لیست و از اون ظرف بودن بعضیا :دی
بازیسازهای خیلی خوبی هستن که میشه نامشون رو آورد اما برای من به ترتیب این 3 نفر بهترین بازیسازان دنیای گیم هستن
3- کارمک
2- میاموتو
1- کوجیما
بنده در عجبم این Sakaguchi چه هیزم تری به شما فروخته که باید فقط 4 تا رای بیاره :d فاجعه بار تر از اون Kazunori Yamauchi هستش که یکی رای اورده ( شاید البته بعضی نمیشناسن این دو عزیز رو /:)) GT5 اینقدر بد بود ؟
کسی نمیگه GT5 بد بوده ولی تعداد گزینه-ها خیلی زیاده . نمیشه انتظار داشت رای-ها پخش نشه
راجع بع دیوید کیج هم من بجز بازیه اولش که بازیش نکردم دوتا بازیه آخرش رو خیلی دوست دارم . اما کیج توی این لیست بنظرم جایی نداره . چون بازیسازهای فوق العاده بهتری هم هستن که بتونن راحت کیج رو از لیست خارج کنن . ولی اینکه بخوایم بگیم بازیهاش بازی نیست چون گیم پلیش دکمه زنیه ! درست نیست . چون هیجان و حسی که به خود من تو جفت بازیها دست میداد فوق العاده بود . من فارنهایت رو خیلی بیشتر از HR دوست دارم . فارنهایت بنظرم جزو متفاوت-ترین و زیباترین بازیهای نسل قبل بود . اما HR هم بازیه خیلی خوبی بود . با اینکه داستانش کلیشه-ای بود ولی خیلی خوب به داستانن پرداخته بود . همون دکمه زنی فوق العاده هیجان انگیز بود . من کیج رو جزو بازیسازهای خوب دنیا میدونم اما نه تو TOP TEN شاید اگه 20برتر بود تو لیست جایی داشت !
یه سوال هم از دوستان دارم حالا چون گیم پلی HR متفاوت هست و بکش بکشی ! نیست بقیه بازیها که گیم پلی سراسر اکشن دارن میشن مزخرف ؟! ( درست نوشتم ؟ :دی )
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or