MetroExodus به صورت انحصاری بر روی استور اپیک منتشر خواهد شد

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,159
نام
∂αнмα
DyA7YUIWsAEaolQ.jpg

در یک خبر فوری مدیر Deep Silver ناشر بازی Metro Exodus خبر از انحصاری شدن بازی بر روی استور اپیک در پلتفرم PC داد ! کسانی که بازی رو پیش خرید کرده بودن همچنان میتونن بر روی استیم بازی رو تجربه کنن ولی از این به بعد بازی فقط بر روی استور اپیک بر روی پلتفرم PC قابل خرید خواهد بود

پ.ن 1 : بازی در حال حاضر بر روی استور استیم قابل فروشه ولی به زودی این قابلیت برداشته میشه
پ.ن 2 : بازی فقط برای یک سال انحصار استور اپیک هستش
پ.ن 3 : نسخه های فیزیکی بازی شامل کد استیم هستن

 
آخرین ویرایش:

only sony

プレイステーション
کاربر فعال
Apr 9, 2011
7,375
نام
رامین
این آخرین پست منه و مثل خیلی یوزر ها ،دیگه بازیسنتر نمیام!B-)

اپیک 2 ماه نشده اینهمه کار کرده و حالا یه سری میخوان سرشون بکنن توی برف به خودشون مربوطه!:-h

هر روز هم بهونه جدید میارن!:-??

اول میگفتن بازی نداره-بعد گفتن قیمت گذاری منطقه ای-الان میگن اچیومنت و کلاد و همه هم تموم شده انحصاری بودن بازی هارو گیر دادن و بهونه هم مسخره تر وجود نداره که طرف میخواد همه بازی هاش توی یه اکانت باشه و با این انتظارات بعضی نباید کلا هیچ استور جدیدی به وجود بیاد چون مجبوره اطلاعاتو اونجا هم ثبت کنه!=))

من نیستم دیگه جواب بدم و شما رو با انجمن متروکه بازی سنتر تنها میزارم!:*
اوکی بای :-j
 

miladdej

کاربر سایت
Aug 27, 2013
632
یه زمانی استیم تنها بود و انحصار خود به خود در دسترسش بود.الان هم اپیک پول داده چون اصولا فرآیند انحصار همینه.با تنها بازیگر عرصه ای یا پول خرج میکنی.
می بینم دوباره حرفای مشابه داره زده میشه، همین دو صفحه قبل بود که دوستمون می گفت "شرکت های مثل اپیک مجبورا با انحصاری کردن بازی ها روی استورشون مخاطب جمع کنن" زده شد و منم سعی کردم با دلیل و مدرک توضیح بدم که اشتباه می کنن، اولاً داستان استیم و GFWL رو گفتم- که جواب حرف "یا تنها بازیگر عرصه ای یا پول خرج میکنی" شماست-، دوماً توضیح دادم که آقا برای بار هزارم اینجا کنسول نیست و ملت پی سی گیمر امکانات هم براشون خیلی مهمه. پس من هم بیشتر از این وقت نمیذارم و میگم برید جواب من رو دو صفحه قبل بخونید.

سونی مثلا پول میده ( حالا یا در مرحله تولید،یا بعد و مثلا در مرحله مارکتینگ) بازی انحصاری برای پلتفرم خودش عرضه میکنه.اینجا هم همینه. فاند میکنه یا پول میده به ناشر و پروژه ها رو در انحصار پلتفرم خودش قرار میده.
این قسمت خیلی عجیبه، جمله اول رو که خوندم، با خودم گفتم: خوب شما که لالایی بلدی چرا خوابت نمی بره؟ قضیه اینجا نه مربوط به فاند کردن مرحله تولید هست-بازی خیلی وقته گلد شده-، نه مربوط به مارکتینگ-بازی دو هفته دیگه عرضه میشه و کل مارکتینگ رو استیم تا الان انجام داده، و اگر هم لحظه ای به این فکر باشید که بگید: خوب این دو هفته مارکتینگ انجام میده خودتون هم خوب دارین می بینین که وضعیت الان چطوره و ملت با این حرکت دارن بازی رو بایکوت می کنن، این چه جور مارکتینگ هست؟
بعد جمله دوم رو خوندم، و دیدم که با جمله اول تناقض داره، و یه قسمت "پول میده به ناشر و پروژه ها رو در انحصار پلتفرم خودش قرار میده" توی جملتون چپوندید، چون خودتون هم حرفی که تو جواب جمله اول زدم رو واضحه قبول دارید و میدونید که این قضیه مربوط به فاند کردن چه در مراحل تولید چه در مرحله مارکتینگ نیست. پس این جا مثال سونی رو نزنید که راه در رو خوبی نیست و مثال بی ارتباطی هست.

حالا اینجا پلتفرم دیجیتاله(مثل نتفلیکس مثلا)کار اپیک نه بازی کثیفه و نه غیر اخلاقی."رقابت عادلانه" همینه.قاعده بازار آزاد همینه.هر پلتفرمی یک سری ضعف هایی داره که سعی میکنه با یه سری گزینه اونارو بپوشونه تا ضعف هاشو برطرف کنه.اینجا هم یه سری امکانات برای توسعه دهنده ها و کاربران در نظر گرفته شده که ترغیب بشن به استفاده از پلتفرم.حالا ممکنه خیلی ها هم ترغیب نشن!
exclusivity اون رقابتی نیست که به نفع مشتری تموم بشه. بله، همه ی این حرفایی که زدید داره توضیح میده که این "بیزینسه" ولی آیا بیزینس نمیتونه کثیف باشه؟ مخصوصاً بیزینسی که واضحه داره به ضرر مشتری تموم میشه و نتیجه اش تکه تکه شدن پی سی گیمینگ هست.
بحث دیگه هم اینه که اگر قبول کنید این بیزینس داره به ضرر مشتری تموم میشه، پس چرا می گید مشتری ها حق اعتراض حالا over dramatic یا هر چی رو ندارن؟ وگرنه مثلاً microtransactions هم بیزینسه، و داری با خریدش از سازنده ها حمایت می کنی:-??پس چرا به طور کلی داره این همه به این سبک بیزینس اعتراض میشه؟ چون دیگه تا الان همه میدونن اگر به کمپانی ها اجازه بدید حتی یک قدم اشتباه بردارند میان ده قدم برمیدارن و اون وقت هست که حسرت اعتراض نکردن زمانی که می تونستید اعتراض کنید رو می خورید، این جا هم همینه.

کاربرای استیم اگه انقدر مسئله براشون مهمه بازیها رو نخرن.ناشرها متضرر میشن و رویه رو عوض میکنن.عرضه کننده ها در نهایت ناچارن که در سمت کاربرا بایستن.اتفاقی که رخدادش محتمله اینه که بخشی از کاربرا از استور اپیک استفاده میکنن و بخش بزرگتری از کاربرا قید بازی رو میزنن.
خوب نقشه اصلی همین نخریدن هست، ولی در این مدت کاربرا نمیتونن اعتراض زبانی هم کنن؟

عجیب ترین واکنش برای کسی که قبلا بازی میخریده اینه که چون طرف محصولشو اونجا که من دوست دارم نمیفروشه یا اون مدلی که من میخوام عرضه نمیکنه پس محصولشو ازش میدزدم(پایرت کردن).قبلا هم بقیه گفتن که اگه اونطور که خیلی ها میگن هدف خرید بازی (به خصوص در این جغرافیا با این سختی هاش)حمایت از سازنده هاست،استور اپیک در حال حاضر شرایط بهتری رو برای دولوپرها داره نسبت به استیم.امکاناتش هم طبیعتا کمتره و باید در طول زمان کاملتر بشه. استیم هم همین مسیرو طی کرده.اینکه اکثرا کاربرا وقتی به استیم اضافه شدن که بخشی از این روند رشد طی شده بود (البته انتظارات بازار تو اون سالها هم متفاوت بوده)
در مورد قسمت اول، این که خیلی ها تکرار می کنند بازی رو به جای خریدن پایرت می کنن به نظرم بیشتر جهت ترسوندن ناشر هاست و آخر کار وقتی بازی از یه سال دیگه به بعد روی استیم عرضه شد در نهایت بازی رو میخرن، ولی اگر چنین چیزی نباشه برای خود من هم مقداری عجیب هست.
در مورد قسمت دوم، حمایت از سازنده در صورتی صادقه که حداقل حداقل ناشر هم تظاهر کنه به مشتریش هم اهمیت میده، نه وقتی به طور واضح گرفتن پول رو به گرفتن اعتماد مشتریش ترجیح داده، و بله سازنده هم داره این وسط می سوزه، چون اگر به انتخاب اونها بود اصلاً این قضایا پیش نمیومد و الان این بحث ها رو نداشتیم.

یا اینکه استیم یه سری قابلیت غیرکاربردی داره که تو تجربه بازی تاثیر گذار نیستن(مثلا تریدینگ کارت) و بقیه اینارو ندارن هم یه چیز دیگه است.
بیخیال، با چه رویی به قابلیت تریدینگ کارت که هیچوقت کسی بهش اشاره ای هم نکرده اشاره می کنید و میخواید با استفاده ازش از زیر فکت واضح این که اپیک استور قابلیت های اساسی که من و بقیه بارها بهشون اشاره کردیم نداره در برید؟

اون توئیت اول داره به یه مسئله دیگه ای اشاره میکنه.اعتراضا داره از سوی کاربران استیم صورت میگیره.یعنی اگه استیم این کار رو میکرد در حد یه خبری بود که یکی دو روز بعد بین بقیه اخبار گم میشد.
ولی مسئله اینجاست که نه استیم تا الان هیچ محصول Third Party رو با پول دادن انحصاری کرده نه الان چنین کاری کرده، این اپیک هست که برای چندمین بار داره یه بازی third Party رو به زور پول روی پی سی انحصاری می کنه، پس سعی نکنید داستان ماجرا رو برعکس کنید. این اپیک هست که داره استارت وارد کردن سیاست های کنسولی رو به PC Gaming می زنه که نهایتش فقط تکه تکه شدن هست.


مسئله اینه که اگه ما عضو اون کلوب انحصاری باشیم ته دلمون کیف هم میکنیم.(همینجا هم فن ها با انحصاریهای کنسولشون به هم پز میدن)انحصار مهم نیست،اینکه فلان چیز تو لیست بازیهای اکانتمون نیست مشکله.
نه، مسئله اینجاست که شما باز هم ذهنیت پی سی گیمر ها رو با کنسول گیمرها مثل هم می دونی. برای بار چندم باید پی سی گیمرها نفرت خودشون رو از کلوپ های انحصاری که همون استورهای مختلف هست، مثل uplay،GFWL،Windows Store نشون بدن تا شما هم قبول کنید که دیگه بحث سر موضوعات بچه گانه ای مثل "اگه ما عضو اون کلوب انحصاری باشیم ته دلمون کیف هم میکنیم" نیست؟ من هم جداً باور دارم پی سی گیمرها الان دارن آینده این سیاست ها که باز هم میگم تکه تکه شدن هست رو می بینن که دارن اعتراض می کنن، نه این که فلان چیز توی لیست بازی های اکانتشون نیست.

مسئله نصب یه لانچر رو هم زیادی شورش کردی.کسی که دغدغه جدی امنیت اطلاعات داره اصولا تو سرویس هیچ شرکت خصوصی عضو نمیشه.وگرنه از نظر شرایط استیم و اپیک جفتشون یه جورن.
دوستمون Destruction جواب مناسبی دادن و من هم از حرف ایشون استفاده می کنم: "در مورد بحث امنیت هم اپیک در مقابل استیم بسیار از نظر امنیتی کم کیفیت هست و همین در سال 2018 چند مورد Security Leak رخ داده. از نظر قدرت امنیتی اپیک به هیچ وجه قابل مقایسه با ولو نیست."
در کنار این، جهت اطلاع، اپیک یکی از زیر مجموعه های یه ابر کمپانی به شدت خوش نام(!) به نام Tencent هست، که patent هایی ازش لیک شده که هر چیزی میشه ازشون برداشت کرد به جز احترام به Privacy کاربرا و اعتماد به امنیت اطلاعات. شرایط امنیتی استیم و اپیک به هیچ وجه مثل هم نیستن.

دیگه نصب یه برنامه چند مگی و هر چند وقت یه بار اجراش کردن هم تو این دور و زمونه انقدر که شما میگی سخت نیست و به سیستم فشار نمیاره(اونم سیستمی که مترو رو ران میکنه و با چیزی مثل denuvo هم مشکلی نداره.)حق اشتراکی هم نمیگیره که بگیم کاربر رو میچاپه.در نهایت تجربه "بازی" رو هردو پلتفرم یکسانه.
چی؟ چون کسی با Denuvo مشکلی نداره دلیل میشه با نصب یه برنامه Bloatware هم نباید مشکلی داشته باشه، چون سیستمش می کشه و چون مجانیه؟!
بله تجربه بازی هم در حال حاضر روی دو پلتفرم یکسان نیست، اونم روی PC که معروفه به ارائه خدمات multi-tasking که اپیک هنوز ارائه نمی ده، اونم روی پلتفرمی که حتی برای اجرا کردن بازی تک نفره ای مثل مترو همیشه باید آنلاین باشید و کلی مورد دیگه. علاوه بر این الان دیگه همه چی به فقط "بازی" کردن ختم نمیشه، استاندارد ها رو پایین نیارید، الان دیگه خود Accessibility هم برای کاربرا اهمیت داره.

ناراحت بودن از این اتفاق برای کسانی که سالها از استیم استفاده میکردن و دوست دارن که دستاوردشون رو در یک مکان داشته باشن طبیعیه (و البته اونایی که در ایران با ترفندهای مختلف به کشورهای دیگه سفر میکردن تا بازی رو ارزونتر بخرن) ولی اینکه تو همچین ماجرایی از اپیک شیطان درست بشه و از استیم فرشته ای که به فکر کاربراشه(اونم استیمی که خودش تو این سالها بارها با کاربران و دولوپرها داستان داشته و داره) منطقی نیست.جالبه که این موردی که اینجا انقدر جنجال به پا کرده،توی پلتفرمهای اشتراک موسیقی و فیلم هم هست و هیچ وقت انقدر بحران ساز نبوده و نیست.
قضیه فرشته نشون دادن استیم نیست، اولاً هر چه قدر میخواید بگید استیم هم با کاربرا و دولوپرها داستان داشته، ولی الان واقعیت اینه یه سطح اعتماد نسبی به استیم وجود داره، و رقابت با استیم کار یکی دو سال نیست، درحالی که اپیک میخواد خلاف این جهتِ اول اعتماد سازی کاربرا حرکت کنه و با زور پول، ره صدساله رو یه شبه بره، اونم وقتی فقط به فکر خودشه نه کاربرا و انگار داره دور و برش رو می سوزونه تا به بالای قله برسه، پس طبیعیه که ملت معترض باشن، دوماً چیزی که مشخصه اپیک داره استارت یکی از سیاست هایی رو میزنه که اگر یه لحظه به آینده فکر کنید(همونطوری که ملت آینده microtransactions رو می بینن) -برای بار صدم تکرار می کنم- نتیجه تکه تکه شدن PC Gaming و بدتر شدن تجربه کاربر هاست.
و توی قسمت دوم حرفتون باز هم دارید از نسبی گری استفاده می کنید، چون کاربرای پلتفرمهای اشتراک موسیقی و فیلم مشکلی ندارن ما هم نباید مشکلی داشته باشیم، در حالی که شرایط متفاوته، اونجا انتظارات کاربرا پایینه-و وقتی ملت میخوان توی بخش گیمینگ و زیرمجموعش پی سی گیمینگ و در این مورد انتظاراتشون رو با اعتراض کردن بالا نشون بدن، کسانی مثل شما به دلایل نامشخص مشکل دارید-و هزار دلیل دیگه.
 
آخرین ویرایش:

Fratos

کاربر سایت
Aug 23, 2006
16,071
اپیک داره یک نفره همه چیزهای خوبی که از این صنعت باقی مونده رو به گند میکشه!. معنی "انحصاری" توی کتاب من گذاشتن سرمایه برای تولید گیم جدید یا ادامه عنوانی که وجود داره (Bayonetta 2 مثلا) ست. کاملا منطقی و قابل درکِ کمپانی صاحب پلتفروم همه امکانی که سازنده (1st-3rd party) نیاز داره رو تامین کنه درنهایت محصول رو فقط خودش بفروشه. کار اپیک بیشتر شبیه گروگان گیریه تا انحصاری. درواقع با پولی که داره هیچ محصولی رو نساخته، اون رو خریده یا برای مدتی کرایه کرده.
 

bushwhacker

کاربر سایت
Oct 30, 2018
19
می بینم دوباره حرفای مشابه داره زده میشه، همین دو صفحه قبل بود که دوستمون می گفت "شرکت های مثل اپیک مجبورا با انحصاری کردن بازی ها روی استورشون مخاطب جمع کنن" زده شد و منم سعی کردم با دلیل و مدرک توضیح بدم که اشتباه می کنن، اولاً داستان استیم و GFWL رو گفتم- که جواب حرف "یا تنها بازیگر عرصه ای یا پول خرج میکنی" شماست-، دوماً توضیح دادم که آقا برای بار هزارم اینجا کنسول نیست و ملت پی سی گیمر امکانات هم براشون خیلی مهمه. پس من هم بیشتر از این وقت نمیذارم و میگم برید جواب من رو دو صفحه قبل بخونید.


این قسمت خیلی عجیبه، جمله اول رو که خوندم، با خودم گفتم: خوب شما که لالایی بلدی چرا خوابت نمی بره؟ قضیه اینجا نه مربوط به فاند کردن مرحله تولید هست-بازی خیلی وقته گلد شده-، نه مربوط به مارکتینگ-بازی دو هفته دیگه عرضه میشه و کل مارکتینگ رو استیم تا الان انجام داده، و اگر هم لحظه ای به این فکر باشید که بگید: خوب این دو هفته مارکتینگ انجام میده خودتون هم خوب دارین می بینین که وضعیت الان چطوره و ملت با این حرکت دارن بازی رو بایکوت می کنن، این چه جور مارکتینگ هست؟
بعد جمله دوم رو خوندم، و دیدم که با جمله اول تناقض داره، و یه قسمت "پول میده به ناشر و پروژه ها رو در انحصار پلتفرم خودش قرار میده" توی جملتون چپوندید، چون خودتون هم حرفی که تو جواب جمله اول زدم رو واضحه قبول دارید و میدونید که این قضیه مربوط به فاند کردن چه در مراحل تولید چه در مرحله مارکتینگ نیست. پس این جا مثال سونی رو نزنید که راه در رو خوبی نیست و مثال بی ارتباطی هست.


exclusivity اون رقابتی نیست که به نفع مشتری تموم بشه. بله، همه ی این حرفایی که زدید داره توضیح میده که این "بیزینسه" ولی آیا بیزینس نمیتونه کثیف باشه؟ مخصوصاً بیزینسی که واضحه داره به ضرر مشتری تموم میشه و نتیجه اش تکه تکه شدن پی سی گیمینگ هست.
بحث دیگه هم اینه که اگر قبول کنید این بیزینس داره به ضرر مشتری تموم میشه، پس چرا می گید مشتری ها حق اعتراض حالا over dramatic یا هر چی رو ندارن؟ وگرنه مثلاً microtransactions هم بیزینسه، و داری با خریدش از سازنده ها حمایت می کنی:-??پس چرا به طور کلی داره این همه به این سبک بیزینس اعتراض میشه؟ چون دیگه تا الان همه میدونن اگر به کمپانی ها اجازه بدید حتی یک قدم اشتباه بردارند میان ده قدم برمیدارن و اون وقت هست که حسرت اعتراض نکردن زمانی که می تونستید اعتراض کنید رو می خورید، این جا هم همینه.


خوب نقشه اصلی همین نخریدن هست، ولی در این مدت کاربرا نمیتونن اعتراض زبانی هم کنن؟


در مورد قسمت اول، این که خیلی ها تکرار می کنند بازی رو به جای خریدن پایرت می کنن به نظرم بیشتر جهت ترسوندن ناشر هاست و آخر کار وقتی بازی از یه سال دیگه به بعد روی استیم عرضه شد در نهایت بازی رو میخرن، ولی اگر چنین چیزی نباشه برای خود من هم مقداری عجیب هست.
در مورد قسمت دوم، حمایت از سازنده در صورتی صادقه که حداقل حداقل ناشر هم تظاهر کنه به مشتریش هم اهمیت میده، نه وقتی به طور واضح گرفتن پول رو به گرفتن اعتماد مشتریش ترجیح داده، و بله سازنده هم داره این وسط می سوزه، چون اگر به انتخاب اونها بود اصلاً این قضایا پیش نمیومد و الان این بحث ها رو نداشتیم.


بیخیال، با چه رویی به قابلیت تریدینگ کارت که هیچوقت کسی بهش اشاره ای هم نکرده اشاره می کنید و میخواید با استفاده ازش از زیر فکت واضح این که اپیک استور قابلیت های اساسی که من و بقیه بارها بهشون اشاره کردیم نداره در برید؟


ولی مسئله اینجاست که نه استیم تا الان هیچ محصول Third Party رو با پول دادن انحصاری کرده نه الان چنین کاری کرده، این اپیک هست که برای چندمین بار داره یه بازی third Party رو به زور پول روی پی سی انحصاری می کنه، سعی نکنید داستان ماجرا رو برعکس کنید. این اپیک هست که داره استارت وارد کردن سیاست های کنسولی رو به PC Gaming می زنه که نهایتش فقط تکه تکه شدن هست.



نه، مسئله اینجاست که شما باز هم ذهنیت پی سی گیمر ها رو با کنسول گیمرها مثل هم می دونی. برای بار چندم باید پی سی گیمرها نفرت خودشون رو از کلوپ های انحصاری که همون استورهای مختلف هست، مثل uplay،GFWL،Windows Store نشون بدن تا شما هم قبول کنید که دیگه بحث سر موضوعات بچه گانه ای مثل "اگه ما عضو اون کلوب انحصاری باشیم ته دلمون کیف هم میکنیم" نیست؟ من هم جداً باور دارم پی سی گیمرها الان دارن آینده این سیاست ها که باز هم میگم تکه تکه شدن هست رو می بینن که دارن اعتراض می کنن، نه این که فلان چیز توی لیست بازی های اکانتشون نیست.


دوستمون Destruction جواب مناسبی دادن و من هم از حرف ایشون استفاده می کنم: "در مورد بحث امنیت هم اپیک در مقابل استیم بسیار از نظر امنیتی کم کیفیت هست و همین در سال 2018 چند مورد Security Leak رخ داده. از نظر قدرت امنیتی اپیک به هیچ وجه قابل مقایسه با ولو نیست."
در کنار این، جهت اطلاع، اپیک یکی از زیر مجموعه های یه کمپانی به شدت خوش نام به نام Tencent هست، که patent هایی ازش لیک شده که هر چیزی میشه ازشون برداشت کرد به جز احترام به Privacy کاربرا و اعتماد به امنیت اطلاعات. شرایط امنیتی استیم و اپیک به هیچ وجه مثل هم نیستن.


چی؟ چون کسی با Denuvo مشکلی نداره دلیل میشه با نصب یه برنامه Bloatware دیگه هم نباید مشکلی داشته باشه، چون سیستمش می کشه و چون مجانیه؟!
بله تجربه بازی هم در حال حاضر روی دو پلتفرم یکسان نیست، اونم روی PC که معروفه به ارائه خدمات multi-tasking که اپیک هنوز ارائه نمی ده، اونم روی پلتفرمی که حتی برای اجرا کردن بازی تک نفره ای مثل مترو همیشه باید آنلاین باشید و کلی مورد دیگه. علاوه بر این الان دیگه همه چی به فقط "بازی" کردن ختم نمیشه، استاندارد ها رو پایین نیارید، الان دیگه خود Accessibility هم برای کاربرا اهمیت داره.


قضیه فرشته نشون دادن استیم نیست، اولاً هر چه قدر میخواید بگید استیم هم با کاربرا و دولوپرها داستان داشته، ولی الان واقعیت اینه یه سطح اعتماد نسبی به استیم وجود داره، و رقابت با استیم کار یکی دو سال نیست، درحالی که اپیک میخواد خلاف این جهتِ اول اعتماد سازی کاربرا حرکت کنه و با زور پول، ره صدساله رو یه شبه بره، اونم وقتی فقط به فکر خودشه نه کاربرا و انگار داره دور و برش رو می سوزونه تا به بالای قله برسه، پس طبیعیه که ملت معترض باشن، دوماً چیزی که مشخصه اپیک داره استارت یکی از سیاست هایی رو میزنه که اگر یه لحظه به آینده فکر کنید(همونطوری که ملت آینده microtransactions رو می بینن) -برای بار صدم تکرار می کنم- نتیجه تکه تکه شدن PC Gaming و بدتر شدن تجربه کاربر هاست.
و توی قسمت دوم حرفتون باز هم دارید از نسبی گری استفاده می کنید، چون کاربرای پلتفرمهای اشتراک موسیقی و فیلم مشکلی ندارن ما هم نباید مشکلی داشته باشیم، در حالی که شرایط متفاوته، اونجا انتظارات کاربرا پایینه-و وقتی ملت میخوان توی بخش گیمینگ و زیرمجموعش پی سی گیمینگ و در این مورد انتظاراتشون رو با اعتراض کردن بالا نشون بدن، کسانی مثل شما به دلایل نامشخص مشکل دارید-و هزار دلیل دیگه.
شماره ها مال بخش هاییه که نوشتی:
1.اول اینکه اون حرفی که "دوستتون" زده اشتباه بوده.من گفتم شرایط اصلی انحصار در عمل یکی از این دوتاست.نگفتم اینها تنها استراتژی کسب و کارن.مورد دوم من در مورد سیر تاریخی حرفی نزدم.(و اصلا نه وارد بحث جایگاه استیم با بین 10 تا 20 میلیون کاربر در اون زمان میشم و نه پیچیده تر بودن قضیه حذف گیمز فور ویندوز نسبت به تحلیل نیم خطی شما)خیلی ساده:اینکه پارسال که اپیک استور نبود،ولو عنوانی رو انحصاری نکرد.این دلیلش این نیست که دارای یک فضیلت خاصی بودن و نفس اماره رو لگد کردن.دلیلش اینه که تنها بازیگر بزرگ عرصه و عملا تنها انتخاب خیلی از سازنده ها بودن( حتی با وجود مسائلی که ولو با دولوپرهای مستقل داشت).نیازی به این کار نداشتن.حالا استراتژی اپیک اینه که با این ترفند فروشگاهشو بالا نگه در کوتاه مدت و بعدا گلابی هاشو در بلند مدت بچینه.حالا این میتونه مخالفین و موافقینی داشته باشه و نتیجه اش رو هم در بلند مدت نشون میده.جمله هایی از جنس چیزی که "بولد" کردی و این جور دو قطبی کردن همه چیز،حتی خوندنش هم وقت تلف کنیه چه برسه به جواب دادنش.
2,3,4.من مثال میزنم که منظورمو بهتر برسونم بعد شما اون مثال رو محل مناقشه میکنی و به نتیجه دلخواهت میرسی.خیلی ساده.یه موقع هست که کسی با فرآیند انحصار در هر چیزی مشکل داره (این دیدگاه خودم هم هست)،یه زمانی مسئله اش انحصار نیست.مثل پستی که نقل قول کردم،مسئله اش "رشوه" و این جور چیزاست.یعنی مثلا اگه فرآیند انحصاری این بازی مرامی بود و مثلا دیپ سیلور به عنوان دست خوش بازی رو میداد به اپیک مشکلی نبود. ولی چون پول دادن میشه سیاست کثیفی که صنعت رو به زمین میزنه و فلان و فلان.از اون ساده تر و در قالب جملات کوتاه:انحصار با ماچ ایجاد نمیشه.پول باید باشه.گلدن تایم هم نداره.حالا از زمان ایده بگیرید تا دو هفته قبل از عرضه.بازار آزاد کلا تمیز نیست.اعتراض یک مسئله است و تشدید واقعیت و ایجاد بحران کاذب از یک مسئله یه چیز دیگه.مشکل من در کل دیدگاه افراطی به قضیه است.در واقعیت اپیک داره زور میزنه که بخشی از بازار پی سی باشه و اونقدر بزرگ نیست که توانایی تاثیر گذاری کلان روی این بازار رو داشته باشه.منم معتقدم کار ناشر کاملا غلطه و متاسفانه اونی که این وسط بیشتر از همه ضرر میکنه 4a games ـه.پایان. در ضمن وقتی پستی رو نقل قول میکنم دارم بر اساس اون مینویسم و خیلی از موارد با اون پست نقل قول شده معنی پیدا میکنه.مانیفست ننوشتم که شما به شکل مجرد بخونی و توش دنبال تناقض بگردی.
6.نمیدونم عمدا نمیخوای یه سری چیزا رو بخونی یا خودتو موظف میدونی که به تک کلمات پاسخی بدی یا چی ولی خط قبلش خیلی واضح نوشتم که اپیک باید در طول زمان قابلیت های کاربردی رو اضافه کنه.کل عبارت رو بخونی میفهمی که من کاملا دارم همون حرف تورو میزنم ولی چون تو ذهنت من حریف مقابلتم که باید شکستش بدی میری یه تیکه از یه عبارت رو برمیداری و سر و تهش رو حذف میکنی و به این نتیجه میرسی که من وقیحم و دارم از زیر یه چیزی در میرم.
7.این نقطه ایه که به نظرم نشون میده چرا این بحث نباید ادامه داشته باشه.برای شما ولو چیزی بیشتر از یه بستر توزیع دیجیتاله.پرچمیه که اتحاد پی سی گیمرها زیرش ممکن میشه.نهضت ازادی بخش و متمایز کننده پی سی گیمرها از "کنسولی ها".برای من ولی ولو یه شرکت خصوصیه.اما به نظرم خوب شد که"کنسولی ها"غفلت کردن و گذاشتن شرکتهای مختلف کنسول و بازی انحصاری تولید کنن و جامعه کاربریشونو تکه تکه کنن.اتحادشون جر خورد اما عوضش الان کلی انتخاب خوب و متنوع داریم.
برای من قضیه همینجا تمومه.یعنی اومدم خط بعدی رو بخونم دیدم همون اولش باز یه جوری از پی سی گیمر و کنسول گیمر صحبت کردی که انگار دو موجود با نظام های فکر متفاوتن.دیگه توان خوندن ادامه پستت رو ندارم و بابت این موضوع عذر میخوام.
 

M4JiD

کاربر سایت
Feb 8, 2008
2,610
نام
defective pixel
استیم یکم فرا‌تر از بقیه استور‌هاست. یوزر‌های استیم معمولا توش زندگی می‌کنن. بلاگشون اینجاس. بازی‌هاشون اینجاست. مارکت‌شون اینجاست. ورک‌شاپشون اینجاست.
انحصاری کردن یه بازی TP واسه استیم هیچ خطری نداره. این جو ها که اره بازی‌ها دارن یکی یکی از استیم می‌رن واقعا خنده‌داره. آی‌پی‌های خیلی محبوب‌تری از مترو رو استیم عرضه نشدن یا شاید با تاخیر عرضه شدن و هیچ خطری استیم رو تهدید نکرد.
دلیلی که من و امثال من می‌گن این حرکت اپیک اشتباهه چون استوری رو راه انداخته و اولین حرکت‌ش یه حرکت بد هم برای صنعت و هم برای کاربر‌هاست. مسلما استوری که با این فلسفه شروع به کار می‌کنه تهش هم قرار نیست طوفان به پا کنه.
کسی مشکل نداره فلان بازی انحصاری فلان استور بشه. چون رقابت همینه. مشکل نوع انحصاری کردنه. واقعا درکش سخت نیست. کل بازی‌های بلیزارد انحصاری‌ن کسی صداش درومد؟
والله ما هم موافق رقابت‌یم. همه می‌دونن رقابت‌ سالم باعث افزایش کیفیت میشه. ولی این رقابت سالم نیست. مسخره‌ست و مسلما نتیجه‌ای نداره بجز اینکه ولو هم وارد رقابت ناسالم بشه.

پ.ن. یه نفر بتونه یه مورد از سو‌استفاده استیم از مونوپولی رو واسه من مثال بزنه ممنون می‌شم.
 

i am dead

کاربر سایت
Feb 11, 2011
603
نام
سینا
7.این نقطه ایه که به نظرم نشون میده چرا این بحث نباید ادامه داشته باشه.برای شما ولو چیزی بیشتر از یه بستر توزیع دیجیتاله.پرچمیه که اتحاد پی سی گیمرها زیرش ممکن میشه.نهضت ازادی بخش و متمایز کننده پی سی گیمرها از "کنسولی ها".برای من ولی ولو یه شرکت خصوصیه.اما به نظرم خوب شد که"کنسولی ها"غفلت کردن و گذاشتن شرکتهای مختلف کنسول و بازی انحصاری تولید کنن و جامعه کاربریشونو تکه تکه کنن.اتحادشون جر خورد اما عوضش الان کلی انتخاب خوب و متنوع داریم.
شرایط کنسول ها اصلا شبیه به پی سی نیستش
قبلا گفته شده ولی بازم میگم
کنسول ها یه دستگاه سخت افزاری هستن که توسط یه شرکت خاص به فروش میرن و خب طبیعی هستش که سازنده هر کدوم از کنسول های برای جذب کاربر بیاد براش بازی انحصاری بسازه
انتظار چی دارید شما؟؟ مثلا سونی بیاد بازی بسازه برای کنسول مایکروسافت هم منتشر کنه یا برعکسش؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!! که دارید میگید خوب شد کنسولی ها غفلت کردن!!!!!!!!!!!!!!
شرکتهایی مثل سونی و مایکرو انحصاری میسازن تا کنسول خودشون رو تبلیغ کنن و بفروشن اما کار اپیک هیچ شباهتی به عملکرد این دو شرکت نداره
دقیقه نودی بلند شده اومده با پول یه بازی رو که تا دو هفته قبل از عرضه داشته توی یه فروشگاه دیگه براش تبلیغ میشده رو برداشته انحصاری فروشگاه خودش کرده که اره *** لق همه تون همینه که هست
میخواید از فروشگاه من بخرید اگه نه هم ۱ سال صبر کنید
الان مثل این میمونه که EA بیاد پول بده یه سری از بازی ها رو روی XBOX انحصاری سرویس EA Access کنه و بگه اقا از این به بعد شما فقط میتونی از این سرویس این بازی ها رو بخرید!!!!!!
اگه این اتفاق بیفته چه حسی بهتون دست میده؟؟؟؟؟؟؟؟
این دقیقا کاریه که اپیک انجام داده
میخواد انحصاری کنه؟؟؟؟؟ بره پول بده از ابتدای ساخت یه بازی و اون رو انحصاری فروشگاه خودش کنه
بره انتشار یه بازی رو به عهده بگیره و از روز اول براش تبلیغ کنه که اقا این انحصاری فروشگاه ماس ببینم کسی اعتراض میکنه
راه دور هم نمیخواد بری همین EA بازی های خودش رو انحصاری روی فروشگاه خودش منتشر میکنه و یه سری بازی هم از باقی سازنده ها در کنارش منتشر میکنه, کسی اعتراضی میکنه بهشون؟نه
در اخر هم از اون قسمت کلی انتخاب خوب و متنوع داریم روشنه که شما کنسول باز هستید و طبیعی هستش که دیدگاه تون ۱۸۰ درجه با یه pc گیمر متفاوت باشه
 

miladdej

کاربر سایت
Aug 27, 2013
632
شماره ها مال بخش هاییه که نوشتی:
1.اول اینکه اون حرفی که "دوستتون" زده اشتباه بوده.من گفتم شرایط اصلی انحصار در عمل یکی از این دوتاست.نگفتم اینها تنها استراتژی کسب و کارن.مورد دوم من در مورد سیر تاریخی حرفی نزدم.(و اصلا نه وارد بحث جایگاه استیم با بین 10 تا 20 میلیون کاربر در اون زمان میشم و نه پیچیده تر بودن قضیه حذف گیمز فور ویندوز نسبت به تحلیل نیم خطی شما)خیلی ساده:اینکه پارسال که اپیک استور نبود،ولو عنوانی رو انحصاری نکرد.این دلیلش این نیست که دارای یک فضیلت خاصی بودن و نفس اماره رو لگد کردن.دلیلش اینه که تنها بازیگر بزرگ عرصه و عملا تنها انتخاب خیلی از سازنده ها بودن( حتی با وجود مسائلی که ولو با دولوپرهای مستقل داشت).نیازی به این کار نداشتن.حالا استراتژی اپیک اینه که با این ترفند فروشگاهشو بالا نگه در کوتاه مدت و بعدا گلابی هاشو در بلند مدت بچینه.حالا این میتونه مخالفین و موافقینی داشته باشه و نتیجه اش رو هم در بلند مدت نشون میده.جمله هایی از جنس چیزی که "بولد" کردی و این جور دو قطبی کردن همه چیز،حتی خوندنش هم وقت تلف کنیه چه برسه به جواب دادنش.
2,3,4.من مثال میزنم که منظورمو بهتر برسونم بعد شما اون مثال رو محل مناقشه میکنی و به نتیجه دلخواهت میرسی.خیلی ساده.یه موقع هست که کسی با فرآیند انحصار در هر چیزی مشکل داره (این دیدگاه خودم هم هست)،یه زمانی مسئله اش انحصار نیست.مثل پستی که نقل قول کردم،مسئله اش "رشوه" و این جور چیزاست.یعنی مثلا اگه فرآیند انحصاری این بازی مرامی بود و مثلا دیپ سیلور به عنوان دست خوش بازی رو میداد به اپیک مشکلی نبود. ولی چون پول دادن میشه سیاست کثیفی که صنعت رو به زمین میزنه و فلان و فلان.از اون ساده تر و در قالب جملات کوتاه:انحصار با ماچ ایجاد نمیشه.پول باید باشه.گلدن تایم هم نداره.حالا از زمان ایده بگیرید تا دو هفته قبل از عرضه.بازار آزاد کلا تمیز نیست.اعتراض یک مسئله است و تشدید واقعیت و ایجاد بحران کاذب از یک مسئله یه چیز دیگه.مشکل من در کل دیدگاه افراطی به قضیه است.در واقعیت اپیک داره زور میزنه که بخشی از بازار پی سی باشه و اونقدر بزرگ نیست که توانایی تاثیر گذاری کلان روی این بازار رو داشته باشه.منم معتقدم کار ناشر کاملا غلطه و متاسفانه اونی که این وسط بیشتر از همه ضرر میکنه 4a games ـه.پایان. در ضمن وقتی پستی رو نقل قول میکنم دارم بر اساس اون مینویسم و خیلی از موارد با اون پست نقل قول شده معنی پیدا میکنه.مانیفست ننوشتم که شما به شکل مجرد بخونی و توش دنبال تناقض بگردی.
6.نمیدونم عمدا نمیخوای یه سری چیزا رو بخونی یا خودتو موظف میدونی که به تک کلمات پاسخی بدی یا چی ولی خط قبلش خیلی واضح نوشتم که اپیک باید در طول زمان قابلیت های کاربردی رو اضافه کنه.کل عبارت رو بخونی میفهمی که من کاملا دارم همون حرف تورو میزنم ولی چون تو ذهنت من حریف مقابلتم که باید شکستش بدی میری یه تیکه از یه عبارت رو برمیداری و سر و تهش رو حذف میکنی و به این نتیجه میرسی که من وقیحم و دارم از زیر یه چیزی در میرم.
7.این نقطه ایه که به نظرم نشون میده چرا این بحث نباید ادامه داشته باشه.برای شما ولو چیزی بیشتر از یه بستر توزیع دیجیتاله.پرچمیه که اتحاد پی سی گیمرها زیرش ممکن میشه.نهضت ازادی بخش و متمایز کننده پی سی گیمرها از "کنسولی ها".برای من ولی ولو یه شرکت خصوصیه.اما به نظرم خوب شد که"کنسولی ها"غفلت کردن و گذاشتن شرکتهای مختلف کنسول و بازی انحصاری تولید کنن و جامعه کاربریشونو تکه تکه کنن.اتحادشون جر خورد اما عوضش الان کلی انتخاب خوب و متنوع داریم.
برای من قضیه همینجا تمومه.یعنی اومدم خط بعدی رو بخونم دیدم همون اولش باز یه جوری از پی سی گیمر و کنسول گیمر صحبت کردی که انگار دو موجود با نظام های فکر متفاوتن.دیگه توان خوندن ادامه پستت رو ندارم و بابت این موضوع عذر میخوام.
از اونجایی که بحثی شکل نگرفت و جواب ها هم دوباره تکرار حرف هاتون هست، دیگه موضوع اصلی بحث رو کنار میذارم و در مورد نحوه پاسخ دادن به کامنت شما توضیح میدم:
اولین بار که با کامنت شما روبرو شدم، حس کردم به شدت هردمبیل نوشته شده و توی یه پاراگراف به جای اینکه اول اون پاراگراف به یک موضوع اشاره بشه و بقیه پاراگراف توضیحات اضافی در مورد اون موضوع باشه مدام از این شاخه به اون شاخه پریدید و به قسمتایی همینجوری فقط اشاره کردید که با هم ارتباطی ندارن و نتیجه این شده که موضوع هر پاراگراف یک پارچه نیست.
من دو راه برای جواب دادن به پست شما دیدم، یا اینکه موضوعاتی که درموردشون مخالفتی دارم رو جدا کنم و در مورد همون قسمت، دلایلی که فکر می کنم اشتباهه رو بیارم (که به همین خاطر هست که همه ی قسمت های پستتون quote نشده چون با بقیه قسمت ها یا موافق بودم و یا حرفی برای گفتن نداشتم) یا این که کلا شما رو نقل قول نکنم و نظرات خودم رو به صورت یه متن بلند بنویسم، و آخر کار گزینه اول رو انتخاب کردم چون پیش خودم فکر کردم با این روش احتمال ایجاد یه بحث مخصوصاً یکپارچه در مورد هر موضوع بیشتره-و مثل اینکه اشتباه فکر می کردم- و سرانجام هم اون جواب رو دادم که به غیر از قسمت "با چه رویی به قابلیت تریدینگ کارت که هیچوقت کسی بهش اشاره ای هم نکرده اشاره می کنید و میخواید با استفاده ازش از زیر فکت واضح این که اپیک استور قابلیت های اساسی که من و بقیه بارها بهشون اشاره کردیم نداره در برید؟" که مقداری با عصبانیت نوشتم و به محض این که متن رو ارسال کردم خواستم ویرایش کنم و خیلی با لحن آرومتر بنویسم(ولی انجام ندادم و بابتش معذرت میخوام)، برای بقیه قسمت ها تمام سعیم رو کردم تا منطقی بنویسم.
ولی الان، برای خودم متاسفم که این همه برای متنی که نوشتم وقت گذاشتم، دیشب نظر شما رو خوندم، کل شب در حال فکر کردن و تحلیلش بودم، و اول صبح بیدار شدم و شروع به تقسیم بندی موضوعی نظر شما کردم، بعد از اون در مورد چند مورد تحقیق کردم، در مورد شرکت Tencent و لیک شدن اطلاعات کاربران استور اپیک، در مورد امکانات حال حاضر اپیک که تازه متوجه شدم کلاینت همیشه آنلاین هست و یکی دو مورد دیگه، و بعد از اون چند ساعت وقت گذاشتم و به جرئت چند ده بار نظر شما رو خوندم و در مورد هر قسمت با دلیل آوردن سعی کردم نظر خودم رو به کلمه در بیارم، و در آخر هم شما با اوردن جمله "دیگه توان خوندن ادامه پستت رو ندارم و عذرخواهی"- که پذیرفته هست- کل بحث رو کشتید.

شما اشاره کردید که قضیه برای شما همینجا تمومه، برای من هم تمومه، چون مطمئن باشید دیگه هیچوقت حماقت وقت گذاشتن برای بحث کردن با شما رو تکرار نمی کنم.
موفق باشید.
 

Safety & Peace

ارباب مطلق سوزوران
کاربر سایت
Sep 4, 2011
13,185
نام
تونی آلمِیدا
4A Games developer: If Metro Exodus does not sell on the PC, the next Metro will not come out for it | DSOGaming | The Dark Side Of Gaming

مثلا تهدید میکنن که به ملت غیر مستقیم بگن از اپیک استور بخرن :lol:
خوبه که میدونن اونطرف سگ پرسه نمیزنه و دارن دمیج کنترل میکنن. بعد از اینکه اون 88% رو خیلی مجلسی ش.و.آ.ف کردید، سال دیگه با 90% تخفیف روی استیم عرضه-ش میکنید;))
 

masoud101

کاربر سایت
Sep 26, 2014
534
نام
مسعود
4A Games developer: If Metro Exodus does not sell on the PC, the next Metro will not come out for it | DSOGaming | The Dark Side Of Gaming

مثلا تهدید میکنن که به ملت غیر مستقیم بگن از اپیک استور بخرن :lol:
خوبه که میدونن اونطرف سگ پرسه نمیزنه و دارن دمیج کنترل میکنن. بعد از اینکه اون 88% رو خیلی مجلسی ش.و.آ.ف کردید، سال دیگه با 90% تخفیف روی استیم عرضه-ش میکنید;))
به جهنم که نیاد . هر وقت یاد گرفتن به مخاطب هاشون احترام بگذارن اونوقت توقع فروش روی پی سی رو داشته باشن.
بزرگتر از اینا هم نتونستن در برابر بازار استیم مقاومت کنن و الان طوری شده که همزمان بازیشون رو با کنسولها روی استیم عرضه می کنن.
[-x
 
  • Like
Reactions: Destruction

toomaj

کاربر سایت
May 20, 2006
163
نام
توماج
4A Games developer: If Metro Exodus does not sell on the PC, the next Metro will not come out for it | DSOGaming | The Dark Side Of Gaming

مثلا تهدید میکنن که به ملت غیر مستقیم بگن از اپیک استور بخرن :lol:
خوبه که میدونن اونطرف سگ پرسه نمیزنه و دارن دمیج کنترل میکنن. بعد از اینکه اون 88% رو خیلی مجلسی ش.و.آ.ف کردید، سال دیگه با 90% تخفیف روی استیم عرضه-ش میکنید;))
نکنه اینم قراره از برکات فروشگاه اپیک باشه. استیم اومد بازی ها شروع به عرضه روی PC کردن. حالا اپیک بیاد بازی ها یکی یکی شروع به کوچ کردن از پی سی کنن.:D
یکی بهش بگه اگه اپیک پول بده حتما نسخه بعدی رو هم عرضه میکنین. ایشون نگران فروش نباشن.
دیگه وقتی از اپیک پول گرفتن و تو چنین شرایطی که نزدیک به عرضه بوده، بازی رو از استیم کشیدن بیرون جای هیچ اعتراضی براشون نمیمونه. البته بازی موقع عرضه رو استیم به احتمال خیلی زیاد فروش خودشو می کنه (البته با قیمت کمتر)
نمیدونم واقعا یکی از توسعه دهنده ها هستن ایشون یا نه. ولی اگه باشه احتمالا خود 4A Games یا ناشر به این حرف واکنش نشون میدن.
 

Hamidreza

ناظم انجمن
Jun 3, 2008
3,605
نام
حمیدرضا
xnv_1.jpg


پایین ترش نوشته که این فقط عقیده و نظر یکی از دولوپر ها بوده نه کل استودیو یا ناشر بازی . در رابطه با عرضه نسخه ی بعدی این ناشر بازی هست که تصمیم نهایی رو میگیره و استودیو موظف به ساخت بازیه !

در کل با این حرکتشون عنوان موفق و محبوب Metro رو بدجوری از چشم گیمرهای PC انداختن .
 

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
مصاحبه تیم سویینی در دفاع از حرکات اخیر اپیک

خلاصه خیلی کوتاه گفته تمام استور ها باید بتونند با همدیگه رقابت کنند و کاربر ها حق انتخابی ازاد داشته باشند. هر استور برای محبوبیت باید ویژگیهای خاصی داشته باشه از گرفتن سود کمتر، بازیهای رایگان، قیمت کمتر و بازیهای انحصاری
این مسله محتوای انحصاری هم در سرویس هایی مثل Amazon Prime Video, Netflix, HBO هست
به یکی از مشکلات استیم اشاره کرده که اگر عنوان X روی دوتا استور باشه و یکی قیمت ارزون تری پیشنهاد بده استیم میتونه وتو کنه (چون کاربرهاش ناراضی میشن!)
Steam has veto power over prices, so if a multi-store developer wishes to sell their game for a lower price on the Epic Games store than Steam, then:
1) Valve can simply say “no”
2) Pricing disparity would likely anger Steam users, leading to review bombing, etc

به یکسری ضعف های اپیک استور هم مقابل استیم اعتراف میکنه و میگه در برنامه های کوتاه و بلند مدت قصد پوشش این موارد رو دارند مثل امکان نوشتن نقد و نظر برای بازیها و اجرای بازیها به صورت افلاین هست

Epic's Tim Sweeney Defends Epic Games Store and Himself, Says Exclusives Are a Legitimate Way to Compete

واکنش ولو هم در مقابل جریات اخیر این بود که بگه: غیر منصفانه است!
 

sabco

کاربر فعال
Sep 16, 2009
1,596
مصاحبه تیم سویینی در دفاع از حرکات اخیر اپیک

خلاصه خیلی کوتاه گفته تمام استور ها باید بتونند با همدیگه رقابت کنند و کاربر ها حق انتخابی ازاد داشته باشند. هر استور برای محبوبیت باید ویژگیهای خاصی داشته باشه از گرفتن سود کمتر، بازیهای رایگان، قیمت کمتر و بازیهای انحصاری
این مسله محتوای انحصاری هم در سرویس هایی مثل Amazon Prime Video, Netflix, HBO هست
به یکی از مشکلات استیم اشاره کرده که اگر عنوان X روی دوتا استور باشه و یکی قیمت ارزون تری پیشنهاد بده استیم میتونه وتو کنه (چون کاربرهاش ناراضی میشن!)
Steam has veto power over prices, so if a multi-store developer wishes to sell their game for a lower price on the Epic Games store than Steam, then:
1) Valve can simply say “no”
2) Pricing disparity would likely anger Steam users, leading to review bombing, etc

به یکسری ضعف های اپیک استور هم مقابل استیم اعتراف میکنه و میگه در برنامه های کوتاه و بلند مدت قصد پوشش این موارد رو دارند مثل امکان نوشتن نقد و نظر برای بازیها و اجرای بازیها به صورت افلاین هست

Epic's Tim Sweeney Defends Epic Games Store and Himself, Says Exclusives Are a Legitimate Way to Compete

واکنش ولو هم در مقابل جریات اخیر این بود که بگه: غیر منصفانه است!
مثالش اشتباه هست. اول اینکه خیلی از اون موارد انحصاری رو اون سرویس ها ساخته خودشون هست که هیچ خورده ای بهش نمیشه گرفت مثل همین قضیه الان برا origin و bethesda و blizzard هم هست. تو اون سرویس هایی که مثال زده اونایی که ساخته خودشون نیست از مدت ها قبل حق انحصارشون گرفته شده و بعضا حتی تو ساخت هم به تیم سازنده کمک شده نه مثل انحصاری های ناگهانی که اپیک می کنه مثل همین مترو یا ashen یا division.

در مورد قیمت هم که خواسته از اتفاقی که الان که برای نسخه های قبلی مترو تو استیم افتاده، به نفع خودش نتیجه گیری کنه. الان ناراضی بودن کاربران استیم از ارزون تر بودن بازی رو اپیک نیست از انحصاری کردن ناگهانی بازی نزدیک به انتشار بازی هست. برای تست این کار هم که ببینیم راست می گه یا نه بازی بعدی رو به جا اینکه انحصاری کنه، به شرکت سازنده پول بده که بازی رو مثلا با قیمت 40 دلار رو اپیک عرضه کنه ولی استیم با همون 60 دلار عرضه کنه. اونوقت اتفاقا کاربران استیم به خود استیم گیر میدن که شرایط رو به سمتی ببرن که بازی ارزون تر عرضه شه. اتفاقا منم تو نظر قبلیم گفتم ایپک یکی از کارهایی که برای رقابت می تونه کنه، همین حرکته. شما فرض کن تمامی بازی های 60 دلاری استیم رو اپیک 50 دلار عرضه بشه. اتومات خیلی از افراد میان سمت اپیک.

بعد کدوم ناشری در شرایط عادی و بدون بستن قرارداد اصلا پیدا میشه همچین درخواستی داشته باشه که بازیش مثلا تو استیم 60 دلار عرضه بشه ولی تو اپیک ارزون تر عرضه شه. ناشر برا این سمت اپیک اومده که سود بیشتری نصیبش بشه، بعد خودش بیاد قیمت رو تو اپیک دوباره کمتر کنه که سودش همچنان نزدیک به همون حالت فروش تو استیم باشه.
 

Safety & Peace

ارباب مطلق سوزوران
کاربر سایت
Sep 4, 2011
13,185
نام
تونی آلمِیدا
مصاحبه تیم سویینی در دفاع از حرکات اخیر اپیک

خلاصه خیلی کوتاه گفته تمام استور ها باید بتونند با همدیگه رقابت کنند و کاربر ها حق انتخابی ازاد داشته باشند. هر استور برای محبوبیت باید ویژگیهای خاصی داشته باشه از گرفتن سود کمتر، بازیهای رایگان، قیمت کمتر و بازیهای انحصاری
این مسله محتوای انحصاری هم در سرویس هایی مثل Amazon Prime Video, Netflix, HBO هست
به یکی از مشکلات استیم اشاره کرده که اگر عنوان X روی دوتا استور باشه و یکی قیمت ارزون تری پیشنهاد بده استیم میتونه وتو کنه (چون کاربرهاش ناراضی میشن!)
Steam has veto power over prices, so if a multi-store developer wishes to sell their game for a lower price on the Epic Games store than Steam, then:
1) Valve can simply say “no”
2) Pricing disparity would likely anger Steam users, leading to review bombing, etc

به یکسری ضعف های اپیک استور هم مقابل استیم اعتراف میکنه و میگه در برنامه های کوتاه و بلند مدت قصد پوشش این موارد رو دارند مثل امکان نوشتن نقد و نظر برای بازیها و اجرای بازیها به صورت افلاین هست

Epic's Tim Sweeney Defends Epic Games Store and Himself, Says Exclusives Are a Legitimate Way to Compete

واکنش ولو هم در مقابل جریات اخیر این بود که بگه: غیر منصفانه است!
اپیک خودش بازیا رو فاند میکنه؟ خودش میسازه؟ نه.
حق انتخاب؟ وقتی بازی فقط روی اپیک میاد، حق انتخاب من چیه دقیقا؟ :))
استیم ده سال پیش توی اون اوضاع نابود قابلیت هایی ارائه داده که اپیک توی این روزگار با گونی گونی پولی که از فورتنایتش به دست میاره، ارائه نمیده. این خودش نمونه کامل و واضحی هست از اینکه اپیک ذره ای نه برای بازیکنا ارزش قائله و نه براش مهمه چه اتفاقی برای پی سی گیمینگ میوفته. تیم سویینی هم همه میدونن چه آشغالیه و نیازی به دفاع نداره. این وسط هم مشخص شد کدوم ناشرا عوضین و خوبی قضیه اینه که کاربرای استیم مثل یه خونواده عمل میکنن و یه حالی به امثال اینا میدن.
این نقد یکی از کاربرای استیم برای Metro LL هست که گوشه ای از امکاناتی که اپیک ارائه نمیده رو نوشته:

1) They have terrible security (80 million accounts were exposed last week)
2) They have terrible customer service (just google it)
3) Games are more expensive on Epic due to regional pricing
4) You can't play games offline
5) Limited social features
6) No screenshots
7) No controller support
8) They broke EU laws (and still do)
9) Scummy tactics (you had to tick a box to opt out of emails etc)
10) They are partially owned by Tencent (a company that sells user data to the Chinese government)
11) No achievements
12) No cloud saves
13) No game forums (many people went to steam for subnautica support)
14) Epic make you pay the transaction fee when purchasing games
15)They are anti-consumer (They pay for exclusive rights to games to try and force you to use their store)
16) They can refuse refunds even if you meet the criteria
17) No reviews
18) No Linux support
البته به نظر یه سری از دوستان اینا مهم نیستن و کسی به خاطر این قابلیت ها سراغ استیم نرفته:)) خوب چه کاریه استور زدن؟:))
الان چرا کسی به دیسکورد گیر نمیده؟ تازه سهم پایین تری هم میگیره. چرا کسی به GOG گیر نمیده؟
 

Destruction

The Death Fleet Descends
Loyal Member
Jun 12, 2010
8,152
نام
Blue Shadow
مصاحبه تیم سویینی در دفاع از حرکات اخیر اپیک

خلاصه خیلی کوتاه گفته تمام استور ها باید بتونند با همدیگه رقابت کنند و کاربر ها حق انتخابی ازاد داشته باشند. هر استور برای محبوبیت باید ویژگیهای خاصی داشته باشه از گرفتن سود کمتر، بازیهای رایگان، قیمت کمتر و بازیهای انحصاری
این مسله محتوای انحصاری هم در سرویس هایی مثل Amazon Prime Video, Netflix, HBO هست
به یکی از مشکلات استیم اشاره کرده که اگر عنوان X روی دوتا استور باشه و یکی قیمت ارزون تری پیشنهاد بده استیم میتونه وتو کنه (چون کاربرهاش ناراضی میشن!)
Steam has veto power over prices, so if a multi-store developer wishes to sell their game for a lower price on the Epic Games store than Steam, then:
1) Valve can simply say “no”
2) Pricing disparity would likely anger Steam users, leading to review bombing, etc

به یکسری ضعف های اپیک استور هم مقابل استیم اعتراف میکنه و میگه در برنامه های کوتاه و بلند مدت قصد پوشش این موارد رو دارند مثل امکان نوشتن نقد و نظر برای بازیها و اجرای بازیها به صورت افلاین هست

Epic's Tim Sweeney Defends Epic Games Store and Himself, Says Exclusives Are a Legitimate Way to Compete

واکنش ولو هم در مقابل جریات اخیر این بود که بگه: غیر منصفانه است!
ایشون دارن تو روز روشن دروغ میگن.
بسیاری از بازی های ایندی تو خود سایت سازنده با تخفیف های 20% و 30% ای به فروش میرسن و استیم تا به امروز با این مورد مشکلی نداشته.
حتی در موارد خیلی زیادی ناشر های بزرگی مثل کپکام با استور ها قرارداد میبندن و بازی های استیم تو استور های ثانویه ارزون تر از خود استیم فروخته میشه. مثلا رزیدنت اویل 2 که تو هامبل با 15% تخفیف فروخته میشد. دلیل این کار هم اینه همون 30% سود رو به استیم ندن چون مثلا هامبل درصد کمتر برمیداره.
ایشون داره ادعا میکنه که مترو تو استور اپیک ارزون تر هست که دیگه رسما دروغگویی به مشتری هست. مترو رو اپیک تو تمامی ریجن ها گرون تر از استیم هست جز انگلیس که برابر با استیم هست و آمریکا که 10 دلار ارزون تر هست.
مثالی هم زده مثلا اینه که شما نمیتونین یه ماشین تویوتا رو از شعبه های فورد بخرین. این حرف در حد همون توییت های افرادی هست که فقط فورتنایت بازی کردن و میخوان یه جورایی با زور از شرکت سازنده بازی مورد علاقشون دفاع کنن. :D مثالشون دقیقا مثل اینه که ما بیاییم بگیم شما Half Life 3 و یا The Last of Us 2 رو نمیتونین از استور های مایکروسافت بخرین. شما وقتی ساخت یه بازی رو به عهده دارین آزاد هستین که هرجا که خواستین منتشرش کنین. دقیقا مثل EA که کسی مشکل خاصی باهاش نداره. اما وقتی نه سر پیازین نه ته پیاز و میایین با رشوه دهی، اونم 10 روز مونده به عرضه بازی به مشتری ها دهن کجی میکنین، برا کارتون یه اصطلاح خیلی زیبا هست به اسم Anti Consumer. :D
کلا اینکه ایشون مجبور شده در مورد کارای شرکتش توضیح بده فکر کنم نشون دهنده این باشه که نظر و جهت گیری گیمر ها در مورد اپیک به چه صورت است.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر