10 تغییری که Ubisoft باید در Splinter Cell 6 اعمال کند

TCSCELL

8
کاربر سایت
59112338265871161818.png







سری بازی های Splinter Cell نه تنها یکی از سردمداران ژانر Stealth است،بلکه یکی از بزرگترین فرنچایز های این صنعت به شمار می رود.در حالی که بسیاری از طرفداران با Splinter Cell: Conviction و استایل جدیدی که این بازی در این سری به وجود آورد مشکل دارند و با در نظر گرفتن این نکته که Conviction کمتر از عناوین گذشته اش هاردکور بود(به عنوان مثال در مقایسه با Chaos Theory) با این حال باز هم بازی فوق العاده ای بود.ولی از تمام این صحبت ها گذشته،هنوز مشکلات فراوانی داشت.
همه ی ما می دانیم بالاخره Splinter Cell 6ـی در کار خواهد بود(با وجود صحبت های جید ریموند،مطمئنیم)و همه ی ما می خواهیم که این بار با یک بازی خارق العاده طرف باشیم.چیزی در حد Chaos Theory و برای این منظور Ubisoft باید تغییرات زیادی را در فرمول جدید بازی اعمال کند و چیزهای زیادی را به آن بیافزاید؛المان های موفق Conviction را با المان های امتحان پس داده ی سری کلاسیک در هم بیامیزد تا بار دیگر شاهد یک Splinter Cell بی نظیر باشیم.لیست زیر شامل 10 چیزی است که ممکن است باعث شود Splinter Cell 6 به چیزی تبدیل شود که همه ی ما از زمان CT منتظر آن هستیم.

10.هوش مصنوعی بهتر

01500152023831602497.jpg





SC: Conviction در برخی موارد AI واقعا احمقی داشت!دشمن ها از کنار گاردهای مرده ی خودی بدون توجه به آن ها عبور می کردند.آن ها در حالی که دقیقا در خط دیدشان بودیم ما را نمی دیدند،چون ما در یک سایه ی احمقانه بودیم.همانند بچه ها دقیقا به سمت صدای شلیک گلوله می آمدند.انتظار می رود یک بازی مخفی کاری دارای AI واقع گرایانه باشد و امیدواریم Ubisoft روی این مشکل خوب کار کند.

9.مکانیزم مخفی کاری حرفه ای تر

83336718789579395711.jpg




مخفی کاری در Conviction خیلی سبُک و آسان بود و شباهتی به Splinter Cell های گذشته که دارای صدها المان برای مخفی کاری،ابزار و وسایل(Gadget) کار آمد و چندین و چند راه برای از پا درآوردن دشمنان بود،نداشت.بیشتر شبیه یک Splinter Cellـه رژیمی بود!!هر چقدر که بازی سطحی تر شد،بیشتر ما را نا امید کرد که چرا یکی از بزرگترین فرنچایزهای مخفی کاری به همین سادگی المان های فوق العاده ی عنوان های قبلی خود را نادیده می گیرد!ما خواهان یک گیم پلی مخفی کاری حرفه ای،عمیق و پیچیده همانند سری کلاسیک،در SC 6 هستیم.که مطلقا درخواست زیادی نیست،هست؟

8.روایت داستانی بهتر

57406704438865984821.jpg




داستان SC: Conviction یک داستان بی نقص برای افراد حرفه ای و فن های قدیمی سری بود،ولی برای افرادی که تازه با این سری آشنا شدند(مثل اکثر مخاطبان Conviction)،به سادگی می شود گفت اصلا با عقل جور در نمی آمد.بسیاری از اتفاقاتی که در بازی رخ می داد،شامل ارجاع هایی به افراد و حوادثی می شد که در سری های قبلی وجود داشته است.شاید نوشتن داستانی که شامل ارجاع های به جا و مناسب به سری های قبلی باشد،بتواند این مشل را تا حدودی در SC 6 حل کند.

7.کمپین طولانی تر

53326602140331325354.jpg




کمپین در SC: Conviction به طرز خنده داری کوتاه بود.گیمر های متوسط ظرف 6 ساعت و گیمر های حرفه ای و خوره ی مخفی کاری ظرف کمتر از 5 ساعت می توانستند آن را به پایان برسانند.حتی روی سخت ترین درجه.نکته اینجاست؛در حالی که شاهد یک کمپین کوتاه،قوی و بسیار سریع بودیم(یکی از دلایلی که SC: Conviction زودتر از چیزی که انتظار داشتیم تمام شد)،کمپین طوری بود که ما را تشنه تر می کرد و به طور ناگهانی پایان یافت-نه از نظر داستانی،بلکه طوری بود که بعد از اتمام انتظار داشتیم طولانی تر باشد.انتظار می رود SC 6 دارای کمپینی طولانی تر،چیزی حدود 10-8 ساعت یا بیشتر باشد.همچنین سازنده باید مواظب باشد تا این افزایش مدت زمان بازی تاثیر منفی روی سرعت گیم پلی نداشته باشد.

6.باز هم Co-op،این بار فوق العاده تر

49143422988387912377.jpg




Co-op یکی از بهترین چیزهایی بود که به SC: Conviction اضافه شد و یکی از دلایلی بود که SC: Conviction را یک پله بالاتر از یک بازی عالی بُرد؛بازی که ارزش پولی که برای آن می دهید را دارد.به جرات می توان گفت مد Co-op حتی بهتر از بخش تک نفره ی بازی بود.داستان منحصر به فرد،کاراکتر های منحصر به فرد و یک پایان بی نظیر باعث می شد که شاهد یک بخش خارق العاده باشیم.بسیار خوشحال می شویم که در SC 6 نیز شاهد ادامه ی این روند باشیم؛شاید ادامه ای مستقیم بر داستان بخش Co-opـه SC: Conviction.

5.مد های بهتر برای بخش چند نفره

11870590764061843036.jpg




بخش چند نفره در SC: Conviction خوب بود،ولی نه به اندازه ی کافی،مخصوصا نه به اندازه ای که به عمر مفید بازی بیافزاید یا اینکه در مقابل غول های بخش چند نفره قرار دهد.نهایتا یک چیز تفننی بود.Splinter Cell یک بازی آنلاین محور نیست،اما داشتن یک بخش آنلاین تکامل یافته شامل مد ها و مپ های جدید و شاید یک سیستم رنکینگ،میتواند SC 6 را حتی ارزشمند تر کند.

4.Gadget های بیشتر

65919745795010781538.png





این که Sam Fisher در SC: Conviction از چیزهای به ظاهر بی اهمیت که ممکن است همه ی ما هر روز از کنار آن عبور کنیم ولی به آن توجه نکنیم،به عنوان ابزاری کارآمد در روند داستان و مخفی کاری استفاده می کرد خیلی خوب بود.ولی خیلی بهتر است که در SC 6 شاهد بازگشت ابزار و وسایل و تکنولوژی های دیوانه وار و پیچیده ی Sam باشیم.در صدر آن ها می خواهیم شاهد بازگشت Multi Vision Goggle افسانه ای Sam به روزهای اوجش باشیم.

3.یک گیم پلی وسیع تر

90413786271591694472.jpg




SC: Conviction بعضی مواقع خیلی محدود به نظر می رسید که اصلا خوش آیند نیست.به شما یک هدف داده میشد و بیشتر مواقع تنها یک یا دو راه برای انجام کار پیش رو داشتید.SC 6 باید دارای تنوع مراحل و گیم پلی وسیع تر باشد.قرار نیست سازنده ها به طرز دیوانه واری مراحل را بزرگ کنند و یک Deus Ex به ما تحویل بدهند،چون به هر حال Splinter Cell هویت خاص خودش را دارد.اما کمی گیم پلی باز تر خوش آیند خواهد بود.

2.Sam Fisher ـی جوان

03486353345675034248.jpg




Sam Fisher یک کرکتر فوق العاده است؛چه پیر چه جوان.اما بازی کردن در نقش Sam Fisher در بهار جوانی و قوای بدنی اش عالی خواهد بود.SC 6 می تواند یک Prequel باشد،شاید،و این به تبع به معنی یک Sam جوان است.مشخص نیست Ubisoft چگونه همه چیز را به طور مناسب در کنار هم قرار می دهد،ولی بازی کردن دوباره در نقش Sam Fisher پیر ولی روی فرم(یا حتی جوان) می تواند تجربه ی بهتری را به ارمغان بیاورد.

1.داستانی کمتر شخصی

90508117103379891322.jpg




بسیاری از شما ممکن است از داستان شخصی تری که به نسبت Splinter Cell های گذشته در SC: Conviction روایت شد لذت برده باشید،و صادقانه،داستان واقعا جالب و احساسی بود،ولی اصلا Splinter Cell نبود.ما می خواهیم تا Splinter Cell از داستان های شخصی دور شود و دوباره داستانی حماسی و سیاسی-جاسوسی داشته باشد تا فرنچایز را دوباره به روز های اوجش برگرداند.شاید جنگی دیگر؟نزاعی داخلی؟شاید مشکلاتی با Third Echelon؟هر چیزی،فقط مطمئن شوند داستان مطابق روح Splinter Cell باشد.

==============================================
==============================================


سال گذشته بود که جید ریموند از Ubisoft Toronto طی ویدئوی تلویحا خبر از در دست ساخت بودن ششمین قسمت از فرنچایز Splinter Cell داد.چندی پیش طی صحبتی که Elias Toufexis صداگذار Andriy Kobinدر SC: Conviction داشت،ایشان اذعان داشتند که کار ساخت Splinter Cell 6 به خوبی پیش می رود و بازی احتمالا در سال 2012 عرضه خواهد شد.همچنین ایشان اطلاعاتی از داستان بازی فاش کردند.داستان بازی مستقیما به حوادث SC: Conviction مرتبط است و اینکه بازی به شدت چالش براگیز شده و چندین المان گیم پلی تغییر کرده است.Andriy Kobin جزو معدود افرادی بود که در SC: Conviction از زیر دست Sam و بازجویی هایش جان سالم به در برده بود و احتمالا شاهد حضور پر رنگ او در SC 6 خواهیم بود.

منبع
 
کنسولیزه شدن این بازی بیشترین صدمه به بازی زد کلا این نسخه اخر کاملا مشخص بود که برای کنسول ساخته و بهینه میشه که صدمه جدی به گیم پلی بازی زد
 
کنسولیزه شدن این بازی بیشترین صدمه به بازی زد کلا این نسخه اخر کاملا مشخص بود که برای کنسول ساخته و بهینه میشه که صدمه جدی به گیم پلی بازی زد
دوست عزیز،این سری از اول هم برای کنسول(XBOX) بود.لطفا این بحث رو بی خیال بشید.
 
یه چیز خیلی مهم رو نگفت . اینکه دوربین بازی 1 کیلومتر فاصله نداشته باشه از کاراکتر بازی که انگار داری با دوربین ایزومتریک بازی میکنی !
همه جذابیت نسخه های قبلی بازی به هیکل گنده سم بود که به دوربین نزدیک بود . نه اینکه دوربین رو انقدر ببرن دور که کاراکتر بازی کل هیکلش 2 سانت بشه
 
من نميدونم مشكل از منه يا بقيه هم اينطوري هستن.ولي من از Double Agent خيلي بيشتر از Convection خوشم اومد.بازي از هر لحاظ افت كرده بود.به خصوص گرافيك
 
من نميدونم مشكل از منه يا بقيه هم اينطوري هستن.ولي من از Double Agent خيلي بيشتر از Convection خوشم اومد.بازي از هر لحاظ افت كرده بود.به خصوص گرافيك
بیشتر کسایی که با سری کلاسیک شروع کردن از DA بیشتر از Conviction خوششون میاد.مشکل از شما نیست.:دی
 
من خودم SC رو از Chaos Theory شروع کردم و بیشتر از همه هم با Double Agent حال کردم.ولی انصافا Conviction فوق العاده بود و من هیچ مشکلی توش ندیدم.واقعا هم برام عجیبه چرا بعضیها میگن Conviction آبروی SC رو برد و فلان و این حرفا:دی
در کل من از SC بعدی فقط یه SC میخوام No more no less
 
دوست عزیز،این سری از اول هم برای کنسول(XBOX) بود.لطفا این بحث رو بی خیال بشید.
حقیقت باید گفت . نمیشه ازش گذشت سری قبلی تمام بروی PC طراحی و پورت شدن کنسول Xbox چقدر مگه طرفدار داشت
بیشتر کسانی که این سری تجربه کردن بروی پیسی بود نسخه CV در زمانی اومد که کنسول XBox 360 وجود داشت (وبازار رو به رشد و جون دار بود) و کاملا مشخص بود سازنده بازی بیشتر
توان و بهینه سازی برای این کنسول گذاشتن کلا سبگ گیم پلی برای نسخه کنسول تغییر پیدا کرد و امتیازشم گرفت
 
فکر کنم دو تا از نسخه های بازی (شماره 1 و 2)، نسخه ی PC ــش امتیاز بهتری کسب کرد. اشتباه نمی کنی.:-/
GameRankings:
splintercell_boxshot.jpg
XBOXTom Clancy's Splinter Cell
Ubisoft Montreal/Ubisoft, 2002
92.59%
81 Reviews


splinter_box.jpg
PCTom Clancy's Splinter Cell
Ubisoft Montreal/Ubisoft, 2003
89.98%
44 Reviews


915074_52579.jpg
XBOXTom Clancy's Splinter Cell Pandora Tomorrow
Ubisoft Shanghai/Ubisoft, 2004
92.20%
73 Reviews


915072.jpg
PCTom Clancy's Splinter Cell Pandora Tomorrow
Ubisoft Shanghai/Ubisoft, 2004
85.28%
25 Reviews

:دی
 
فکر کنم دو تا از نسخه های بازی (شماره 1 و 2)، نسخه ی PC ــش امتیاز بهتری کسب کرد. اشتباه نمی کنی.:-/

وجید جان سینا درست میگه ، همیشه Lead Platform ش XBOX بوده ، ولی پورتی که برای PC انجام شده عالی بوده و اصلا تفاوتی نبوده بین نسخه ی XBOX و PC . به جز تفاوت های گرافیکی و رزولوشن و ...
البته چون خیلی ها توی ایران XBOX نداشتن و اکثرا PS2 داشتن ، نسخه های اولی رو روی PC تجربه کردن و یه جورایی فک میکردن که در اصل این بازی واسه PC هست .
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or