سری بازی های Splinter Cell نه تنها یکی از سردمداران ژانر Stealth است،بلکه یکی از بزرگترین فرنچایز های این صنعت به شمار می رود.در حالی که بسیاری از طرفداران با Splinter Cell: Conviction و استایل جدیدی که این بازی در این سری به وجود آورد مشکل دارند و با در نظر گرفتن این نکته که Conviction کمتر از عناوین گذشته اش هاردکور بود(به عنوان مثال در مقایسه با Chaos Theory) با این حال باز هم بازی فوق العاده ای بود.ولی از تمام این صحبت ها گذشته،هنوز مشکلات فراوانی داشت.
همه ی ما می دانیم بالاخره Splinter Cell 6ـی در کار خواهد بود(با وجود صحبت های جید ریموند،مطمئنیم)و همه ی ما می خواهیم که این بار با یک بازی خارق العاده طرف باشیم.چیزی در حد Chaos Theory و برای این منظور Ubisoft باید تغییرات زیادی را در فرمول جدید بازی اعمال کند و چیزهای زیادی را به آن بیافزاید؛المان های موفق Conviction را با المان های امتحان پس داده ی سری کلاسیک در هم بیامیزد تا بار دیگر شاهد یک Splinter Cell بی نظیر باشیم.لیست زیر شامل 10 چیزی است که ممکن است باعث شود Splinter Cell 6 به چیزی تبدیل شود که همه ی ما از زمان CT منتظر آن هستیم.
10.هوش مصنوعی بهتر
SC: Conviction در برخی موارد AI واقعا احمقی داشت!دشمن ها از کنار گاردهای مرده ی خودی بدون توجه به آن ها عبور می کردند.آن ها در حالی که دقیقا در خط دیدشان بودیم ما را نمی دیدند،چون ما در یک سایه ی احمقانه بودیم.همانند بچه ها دقیقا به سمت صدای شلیک گلوله می آمدند.انتظار می رود یک بازی مخفی کاری دارای AI واقع گرایانه باشد و امیدواریم Ubisoft روی این مشکل خوب کار کند.
9.مکانیزم مخفی کاری حرفه ای تر
مخفی کاری در Conviction خیلی سبُک و آسان بود و شباهتی به Splinter Cell های گذشته که دارای صدها المان برای مخفی کاری،ابزار و وسایل(Gadget) کار آمد و چندین و چند راه برای از پا درآوردن دشمنان بود،نداشت.بیشتر شبیه یک Splinter Cellـه رژیمی بود!!هر چقدر که بازی سطحی تر شد،بیشتر ما را نا امید کرد که چرا یکی از بزرگترین فرنچایزهای مخفی کاری به همین سادگی المان های فوق العاده ی عنوان های قبلی خود را نادیده می گیرد!ما خواهان یک گیم پلی مخفی کاری حرفه ای،عمیق و پیچیده همانند سری کلاسیک،در SC 6 هستیم.که مطلقا درخواست زیادی نیست،هست؟
8.روایت داستانی بهتر
داستان SC: Conviction یک داستان بی نقص برای افراد حرفه ای و فن های قدیمی سری بود،ولی برای افرادی که تازه با این سری آشنا شدند(مثل اکثر مخاطبان Conviction)،به سادگی می شود گفت اصلا با عقل جور در نمی آمد.بسیاری از اتفاقاتی که در بازی رخ می داد،شامل ارجاع هایی به افراد و حوادثی می شد که در سری های قبلی وجود داشته است.شاید نوشتن داستانی که شامل ارجاع های به جا و مناسب به سری های قبلی باشد،بتواند این مشل را تا حدودی در SC 6 حل کند.
7.کمپین طولانی تر
کمپین در SC: Conviction به طرز خنده داری کوتاه بود.گیمر های متوسط ظرف 6 ساعت و گیمر های حرفه ای و خوره ی مخفی کاری ظرف کمتر از 5 ساعت می توانستند آن را به پایان برسانند.حتی روی سخت ترین درجه.نکته اینجاست؛در حالی که شاهد یک کمپین کوتاه،قوی و بسیار سریع بودیم(یکی از دلایلی که SC: Conviction زودتر از چیزی که انتظار داشتیم تمام شد)،کمپین طوری بود که ما را تشنه تر می کرد و به طور ناگهانی پایان یافت-نه از نظر داستانی،بلکه طوری بود که بعد از اتمام انتظار داشتیم طولانی تر باشد.انتظار می رود SC 6 دارای کمپینی طولانی تر،چیزی حدود 10-8 ساعت یا بیشتر باشد.همچنین سازنده باید مواظب باشد تا این افزایش مدت زمان بازی تاثیر منفی روی سرعت گیم پلی نداشته باشد.
6.باز هم Co-op،این بار فوق العاده تر
Co-op یکی از بهترین چیزهایی بود که به SC: Conviction اضافه شد و یکی از دلایلی بود که SC: Conviction را یک پله بالاتر از یک بازی عالی بُرد؛بازی که ارزش پولی که برای آن می دهید را دارد.به جرات می توان گفت مد Co-op حتی بهتر از بخش تک نفره ی بازی بود.داستان منحصر به فرد،کاراکتر های منحصر به فرد و یک پایان بی نظیر باعث می شد که شاهد یک بخش خارق العاده باشیم.بسیار خوشحال می شویم که در SC 6 نیز شاهد ادامه ی این روند باشیم؛شاید ادامه ای مستقیم بر داستان بخش Co-opـه SC: Conviction.
5.مد های بهتر برای بخش چند نفره
بخش چند نفره در SC: Conviction خوب بود،ولی نه به اندازه ی کافی،مخصوصا نه به اندازه ای که به عمر مفید بازی بیافزاید یا اینکه در مقابل غول های بخش چند نفره قرار دهد.نهایتا یک چیز تفننی بود.Splinter Cell یک بازی آنلاین محور نیست،اما داشتن یک بخش آنلاین تکامل یافته شامل مد ها و مپ های جدید و شاید یک سیستم رنکینگ،میتواند SC 6 را حتی ارزشمند تر کند.
4.Gadget های بیشتر
این که Sam Fisher در SC: Conviction از چیزهای به ظاهر بی اهمیت که ممکن است همه ی ما هر روز از کنار آن عبور کنیم ولی به آن توجه نکنیم،به عنوان ابزاری کارآمد در روند داستان و مخفی کاری استفاده می کرد خیلی خوب بود.ولی خیلی بهتر است که در SC 6 شاهد بازگشت ابزار و وسایل و تکنولوژی های دیوانه وار و پیچیده ی Sam باشیم.در صدر آن ها می خواهیم شاهد بازگشت Multi Vision Goggle افسانه ای Sam به روزهای اوجش باشیم.
3.یک گیم پلی وسیع تر
SC: Conviction بعضی مواقع خیلی محدود به نظر می رسید که اصلا خوش آیند نیست.به شما یک هدف داده میشد و بیشتر مواقع تنها یک یا دو راه برای انجام کار پیش رو داشتید.SC 6 باید دارای تنوع مراحل و گیم پلی وسیع تر باشد.قرار نیست سازنده ها به طرز دیوانه واری مراحل را بزرگ کنند و یک Deus Ex به ما تحویل بدهند،چون به هر حال Splinter Cell هویت خاص خودش را دارد.اما کمی گیم پلی باز تر خوش آیند خواهد بود.
2.Sam Fisher ـی جوان
Sam Fisher یک کرکتر فوق العاده است؛چه پیر چه جوان.اما بازی کردن در نقش Sam Fisher در بهار جوانی و قوای بدنی اش عالی خواهد بود.SC 6 می تواند یک Prequel باشد،شاید،و این به تبع به معنی یک Sam جوان است.مشخص نیست Ubisoft چگونه همه چیز را به طور مناسب در کنار هم قرار می دهد،ولی بازی کردن دوباره در نقش Sam Fisher پیر ولی روی فرم(یا حتی جوان) می تواند تجربه ی بهتری را به ارمغان بیاورد.
1.داستانی کمتر شخصی
بسیاری از شما ممکن است از داستان شخصی تری که به نسبت Splinter Cell های گذشته در SC: Conviction روایت شد لذت برده باشید،و صادقانه،داستان واقعا جالب و احساسی بود،ولی اصلا Splinter Cell نبود.ما می خواهیم تا Splinter Cell از داستان های شخصی دور شود و دوباره داستانی حماسی و سیاسی-جاسوسی داشته باشد تا فرنچایز را دوباره به روز های اوجش برگرداند.شاید جنگی دیگر؟نزاعی داخلی؟شاید مشکلاتی با Third Echelon؟هر چیزی،فقط مطمئن شوند داستان مطابق روح Splinter Cell باشد.
==============================================
==============================================
سال گذشته بود که جید ریموند از Ubisoft Toronto طی ویدئوی تلویحا خبر از در دست ساخت بودن ششمین قسمت از فرنچایز Splinter Cell داد.چندی پیش طی صحبتی که Elias Toufexis صداگذار Andriy Kobinدر SC: Conviction داشت،ایشان اذعان داشتند که کار ساخت Splinter Cell 6 به خوبی پیش می رود و بازی احتمالا در سال 2012 عرضه خواهد شد.همچنین ایشان اطلاعاتی از داستان بازی فاش کردند.داستان بازی مستقیما به حوادث SC: Conviction مرتبط است و اینکه بازی به شدت چالش براگیز شده و چندین المان گیم پلی تغییر کرده است.Andriy Kobin جزو معدود افرادی بود که در SC: Conviction از زیر دست Sam و بازجویی هایش جان سالم به در برده بود و احتمالا شاهد حضور پر رنگ او در SC 6 خواهیم بود.
منبع