یوشیدا: دنبال ساخت بازی های جدید برروی PS4 هستیم نه قابلیت Backward

  • Thread starter Thread starter PoPEye
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

PoPEye

کاربر سایت
سونی را احتمال می توان برنده E3 اخیر دانست و از دلایل آن می توان به بازگردندان عنوان های نوستالژی اشاره کرد، اما ماکروسافت یک سورپرایز بزرگ در E3 امسال داشت و آن چیزی نیست به جز backwards compatibility ( قابلیت اجرا بازی های X360 بر روی Xone). در اخرین شماره مجله EDGE مصاحبه ای با رئیس سونی، اقای یوشیدا، درباره این قابلیت تدارک دیده شده است.

uyml2phblx0p5duifs90.jpg



یوشیدا در این مورد گفت:
" بعد از این اتفاق بسیار سورپرایز شدم. آن ها باید برای این قابلیت تلاش بسیار زیادی کرده باشند زیرا معماری ساخت X360 و Xone کاملا متفاوت است. ماکروسافت لیست بسیار کوچکی از بازی هایی که با این قابلیت کار می کنند نشان دادند و بسیار کنجکاو هستم که بدانم تا آخر سال چه بازی هایی می توانند با این قابلیت همراه شوند"

از یوشیدا پرسیده شد آیا می توان backwards compatibility را در مورد PS3 و PS4 نیز تجربه کنیم، او در جواب گفت:
" ما در نظر نداریم که backwards compatibility را روی PS4 بیاوریم به خاطر این که ما سرویس اینترنتی PS Now را داریم و شما می توانید با استفاده از آن بازی های PS3 را بر روی PS4 خود تجربه کنید."

او در پایان گفت: " من کاملا درک می کنم که طرفدار ها احتمالا این قابلیت را روی PS4 خود می خواهند اما اگر این کار ساده ای بود ما آن را انجام می دادیم. درحال حاضر تمام تمرکز ما مشغول ساخت بازی های جدید روی PS4 و همچنین اضافه کردن سرویس های دیگر است. باید در نظر داشت که بازسازی یک عنوان باعث بهتر شدن آن می شود - به طور مثال شما می توانید The last of us را به صورت 60 فریم تجربه کنید و همچنین تجربه بهتر Dark Souls 2. در واقع من به تازگی دوباره DS II را بر روی PS4 خود تمام کرده ام !"

Source
 
آخرین ویرایش:
حالا Microsoft یه قابلیت Backward رو کنسولش زده قرار نیست اینجا قدرت سونی زیر سوال بره
تازه معلوم نیست درست کار کنه و چقد بازی بیاد براش فعلا که بازی های عتیقه ای روش نیومده
سونی هم100% دست به کار میشه و دست رو دست نمیذاره که برگ برنده دست مایکرو بیفته
با اینکه تا اینجا فروش PS4 نسبت به Xone بیشتر بوده اما تا اینجای کار میاکرو بهتر عمل کرده تا سونی
بعد از اومدن DX12 هم بحث رزولیشن و فریم تموم میشه و به نظرم دیگه تفاوتی بینشون ایجاد نمیشه
 
" ما در نظر نداریم که backwards compatibility را روی PS4 بیاوریم به خاطر این که ما سرویس اینترنتی PS Now را داریم و شما می توانید با استفاده از آن بازی های PS3 را بر روی PS4 خود تجربه کنید."
نه بابا؟! =)). backwards compatibility روی XB1 مجانیه و سرویس PS Now برجی 20 دلار حق اشتراکشه.
بجای اینکارا بیان PSN رو درست کن الان که پولیه نباید تو باقالی باشه.
 
به نظر من اگر فن بازی رو بذاریم کنار و منطقی فکر کنیم، نباید کسی باشه که مخالف backwards compatibility باشه. صد در صد و بدون شک قابلیت مثبتی هست، از طرف سونی هم همینطوره فکر نکنم کسی جرات انتقاد از این قابلیت رو داشته باشه ....
صحبت های یوشیدا هم مشخصه، پیاده سازی این قابلیت مطمئننا کار ساده ای نیست خصوصا زمانی که بشه از نبودش استفاده کرد و سود برد...
تو نسل جدید و باب شدن ریمسترها، به نظرم مایکروسافت با پیاده سازی این قابلیت کار بزرگی انجام داد، این قابلیت خیلی بیشتر از اینکه برای مایکروسافت پول ساز باشه به درد گیمرها میخوره ....
 
مسله اصلی این هست که تقریبا تمام کنسول ها این قابلیت BC رو به یک شکلی داشتن خوده ps3 بازی های ps2 حتی ps1 رو بعده یک اپدیتی اجرا میکرد از طریق دیسک و کنسول های نینتندو چندین نسل هست که این قابلیت رو دارن حتی x360 هم بازی های xbox رو اجرا میکردش حالا هم طبق Xbox one به این قابلیت ارتقا پیدا کرده مسله این هست PS4 چرا نداره و برنامه ای هم براش ندارن در حالی که یک چیزه عادی بوده نسل به نسل همیشه این قابلیت همراه کنسول ها بوده
 
مشکل این‌جاست که اینقدر طراحی کنسول قبلی‌شون عجیب و غریب (نمی‌دونم چه فکری با خودشون کرده بودن) بوده که ریمستر کردن بازی‌ها براشون آسون‌تره تا طراحی شبیه‌ساز برای اجرا روی PS4. البته یه نکته‌ی دیگه هم این‌جا وجود داره. نسل قبل خیلی دیر تموم شد و بازی‌هایی که اون موقع عرضه شدن واقعا برای اجرا روی کنسول‌ها مناسب نبودن؛ از TLOU (که اکثر مواقع فریم‌ریتش زیر ۳۰ بود و نسبت به نسخه‌ی ریمستر شده‌اش واقعا یه نسل عقب بود—در حد توان PS3 عالی بود ولی موقع مبارزات که فریم‌ریت افت می‌کرد واقعا اعصاب خوردکن می‌شد) تا همین بازی‌های اخیر که به شدت downgrade شدن و AA هم ندارن. بازی‌هایی که بین ۲۰۱۲ تا آخر نسل اومدن هیچ‌وقت نباید روی کنسول‌های نسل قبل عرضه می‌شدن؛ باید مستقیم میومدن به این نسل. وقتی بازی‌ای مثل Tomb Raider رو که با نسخه‌ی ریمستر شده‌اش رو مقایسه کنید می‌بینید که چقدر با هم فرق دارن. آدم ریمسترها رو که بازی می‌کنه با خودش می‌گه پس اونی که نسل قبل بازی کردم چی بوده؟ افتضاح. باز دو نسل قبل زیاد بحث ریمستر و این‌ها نبود چون نسل به موقع تموم شد.

TLOU روی PS3 افت فریم داشت ولی در حدی نبود که غیر قابل بازی باشه. موقع گان پلی افت فریم داشت. ولی این که بگیم اکثر مواقع زیر 30 فریم بود اشتباهه.
 
مسله اصلی این هست که تقریبا تمام کنسول ها این قابلیت BC رو به یک شکلی داشتن خوده ps3 بازی های ps2 حتی ps1 رو بعده یک اپدیتی اجرا میکرد از طریق دیسک و کنسول های نینتندو چندین نسل هست که این قابلیت رو دارن حتی x360 هم بازی های xbox رو اجرا میکردش حالا هم طبق Xbox one به این قابلیت ارتقا پیدا کرده مسله این هست PS4 چرا نداره و برنامه ای هم براش ندارن در حالی که یک چیزه عادی بوده نسل به نسل همیشه این قابلیت همراه کنسول ها بوده

اجرای بازی‌های X360 روی Xbox One به وسیله شبیه‌سازی (Emulation) هست. نسبت به PS3، ایکس‌باکس360 معماری ساده‌تر و انعطاف پذیرتری داشت. معماری پردازنده مرکزی PS3 یعنی Cell خیلی پیچیده است و قابل شبیه‌سازی نیست، شاید چیزی نزدیک به غیر ممکن. این پیچیدگی و همینطور ناتوانی سازنده‌ها در استفاده بهینه از قدرت Cell باعث شده بود در اوایل عمر PS3 (و حتی تا سال های بعد از اون) خیلی از بازی‌ها روی PS3 کیفیت بصری کمتری داشته باشن در مقایسه با نسخه X360.
فراموش نشه که خیلی از بازی های X360 به وسیله ناشر اونا برای Xbox One هم منتشر شده یا میخواد بشه (مثل Dishonored) و چون شبیه‌سازی بازی باید به تایید ناشر بازی برسه، شاید ناشرهایی که خودشون اون بازی رو remaster کردن از اجرای نسخه X360 جلوگیری کنند (که به نظرم احتمالش پایینه) ولی در کل نمیشه گفت پشتیبانی از بازی‌های نسل قبل باعث شده که بساط remasterها روی پلتفرم مایکروسافت جمع بشه.
 
تیتر خبرو که خوندم گفت حتما یوشدا دعوا راه انداخته! متن که خوندم دیدم بیچاره چیزی نگفته! فقط گفته این قابلیت سخت بوده و از حرکت مارکو سوپرایز شده!

در کل قابلیت بسیار عالی هست من الان بعد از این خبر هر روز دیسک Gears3 رو دارم تمیز میکنم و منتظرم فعالش کنند فقط
 
حالا نه اینکه همگی دیسکای اورجینالمون در ردیفهای 100تایی چیده شده و منتظر تاییدش بودیم:d.بیشتر بازیهای مهم و پرفروش PS3 که ریمستر شدن یا دارن میشن.پس اینکه PS4 چنین قابلیتی رو نخواهد داشت زیاد فرقی بحالمون نمیکنه(یا حداقل واسه ما ایرانیا)
 
فک نکنم بتونن به وسیله ی امولیتور ps3 بازی رو برای ps4 اجرل کنن...
بهترین کار اینخ سرویس ps now رو برای بازیایی که داریم مجانی بکنن
اینجوری خیلی بالانس و خوب هست گرچه تو ایران قابل استفاده نیست ولی در کل حرکت مثبت و رو به جلوییه!
 
الآن شک کردم اون دلَستاواسی که من رو PS3 بازی کردم با اونی که تو باز کردی یکیه یا نه!

قبل از این که تیکه بندازید یه نگاهی به این لینک بکنید. تو هیچ صحنه‌ای فریم‌ریت بیشتر از چند ثانیه رو ۳۰ نمی‌مونه. البته از کسی که همه‌اش رو کنسول بازی کرده انتظاری نمی‌ره که این افت فریم‌ها رو متوجه بشه، چون اکثر بازی‌ها هم همین حالت رو دارن. TLoU بازی عالی بود درست، ولی دلیل نمی‌شه این اشکالات رو نادیده بگیریم.

TLOU روی PS3 افت فریم داشت ولی در حدی نبود که غیر قابل بازی باشه. موقع گان پلی افت فریم داشت. ولی این که بگیم اکثر مواقع زیر 30 فریم بود اشتباهه.

باز هم ارجاعت می‌دم به همون لینک بالا که فکر کنم دیده باشی. وقتی می‌گم اکثر مواقع منظورم ۲۹ هم هست. اتفاقا مهم‌ترین زمانی که نباید افت فریم داشته باشه موقع مبارزات هست که می‌شه گفت همیشه داره. ولی باز هم نگاه کنی موقعی که حداکثر دو تا کرکتر تو یه صحنه هستن باز هم فریم‌ریت زیر ۳۰ هست (بین ۲۷-۲۹) که مواقعی که صحنه شلوغ هست تا ۲۴ هم پایین میاد. می‌شه گفت خیلی کم رو ۳۰ هست. به همین خاطر گان‌پلی بازی سخت‌تر شده بود چون همین‌طوری به خودی خود یه ذره دست جوئل تکون می‌خوره موقع نشونه‌گیری (حداقل تا وقتی که بازیکن آپگرید نکرده باشه). ولی خب غیرقابل‌بازی هم نبود به قول خودت، اما این که بگیم اکثر مواقع رو ۳۰ بود هم اشتباهه، چون واقعا نبود. تو همون ویدئو (و ویدئوهای دیگه‌ای که منتشر شدن) نگاه کنی به ندرت فریم‌ریت رو ۳۰ میاد. دیگه بیشتر از این از PS3 هم نمی‌شد انتظار داشت. برای همینه که می‌گم این بازی نباید رو PS3 عرضه می‌شد چون توانش بیشتر از این‌ها بود.

بیشتر از این بحث رو ادامه نمی‌دم که دیگه تاپیک بیشتر از این منحرف نشه.
 
آخرین ویرایش:
فــَکت جدید دوستان : " سرویس BC به درد ما ایرانیا نمیخوره ولی PS Now خیلی خوبه" :))

سرویس خرید دیجیتالی بازی ها هم این وسط میشه پــَشمک حاجی عبدالله ...
 
حالا نه اینکه همگی دیسکای اورجینالمون در ردیفهای 100تایی چیده شده و منتظر تاییدش بودیم:d.بیشتر بازیهای مهم و پرفروش PS3 که ریمستر شدن یا دارن میشن.پس اینکه PS4 چنین قابلیتی رو نخواهد داشت زیاد فرقی بحالمون نمیکنه(یا حداقل واسه ما ایرانیا)
چی داری میگی شما ینده 100 بار گفتم باز تکرار میکنم کلی سونی فن میشناسم که فقط منتظر ریمستر bf بودن که نشد قیافش هم نمیخوره بشه اینکه میگید ما ایرانی ها دقیق مشخص کنید که جماعت کپی خور منظورتون هست ولی همه یادشون میاد که خیلی کسایی نسل قبل داشتن اریج میزدن با ps3 و شاید بالا ی 20 تا عنوان تا حال ریمستر نشده و خیلی احتمالش کم هست که بشه مثلا mw2 و...
واقعا خیلی خنده دار هست که یکی بیاد بگه که bc به درد نمیخوره یا بهتره بگم داره خودش ر راضی میکنه
سرویس ps now هم در حال حاضر علاوه بر ایران خیلی کشور های دیگه هم نمیتونن ازش استفاده کنن وگرنه مگه مایکروسافت مریض بود میومد یه چیز مثل ps now میداد بیرون که خیلی راحت تر هم هست فکر میکند برای چی یوشیدا داره با لحن نا امید کننده صحبت میکنه مگه ps now ر ندارن ؟؟؟ مسعله اینجاست که خودشون هم میدونن طرفدار ها یه چیز مثل bc ازشون میخوان که البته آخر حرفش هم همین ر گفته
من کاملا درک می کنم که طرفدار ها احتمالا این قابلیت را روی PS4 خود می خواهند
این یعنی این که سرویس Ps now کارایی زیادی نداره به گفته ی خودشون وگرنه طرفدار ها مغزشون عیب کرده
البته باز من میگم که حتی انکار این قضیه خنده دار هست چون یه سرویس خیلی کار آمد هست انکارش فقط از دست یه عده فن بر میاد
بازی های اریج هم لازم نیست حتما خریداری بشه میتونید به راحتی دانلود کنید چون حجم های بازی های نسل قبل هم زیاد بالا نیست
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or