یوبی‌سافت می‌خواهد تنوع بیشتری در عنوان‌های خود ایجاد کند.

armin_shadow

A New Era Begins
ناظم انجمن
Mar 18, 2006
3,233
نام
آرمين
5eh9_ubisoft-promotional-image-768x432.jpg


همه ما می‌دانیم که در چند سال اخیر اکثر عنوان‌های شرکت یوبی2سافت، با وجود ماهیت‌های مختلف، سمت و سوی یکسانی را در پیش گرفته‌اند. نارضایتی بسیاری از کاربران در کنار عملکرد نه چندان مناسب این شرکت در سال 2019 موجب شد تا این شرکت تغییراتی در نگرش خود نسبت به ساخت و عرضه بازی‌ها ایجاد کند.
اولین قدم برای این کار را با تاخیر عنوان‌هایی همچون Watch Dogs: Legion ، Gods & Monsters و Rainbow Six Quarantine شاهد بودیم. حال در اقدامی جدید یوبی‌سافت تصمیم به تغییر در تیم تصمیم‌گیری مرکزی خود که متشکل از چندین نفر نفر در پاریس بوده گرفته است. پیش از این تنها یک یا دو نفر در این تیم تصمیم نهایی را برای همه عنوان‌های ساخته شده می‌گرفتند و همین موجب مسیر یکسان برای اکثر عنوان‌های شرکت شد. اما در تغییرات جدید علاوه بر اضافه شدن اعضای جدید به تیم، تصمیم نهایی توسط افراد بیشتری صورت خواهد گرفت و دیگر یک نفر مسئول همه IPها نخواهد بود. همین تفاوت در دیدگاه‌ها موجب تنوع در محصولات نهایی و ریسک‌پذیری‌های بیشتر برای پروژه‌های گوناگون می‌شود.
در تیم جدید علاوه بر افراد قبلی، افرادی از کانادا همچون Patrick Plourde که در پروژه Childs of Light بوده و Maxime Beland که پیش از این در تیم تورنتو بر روی عنوان‌های Splinter Cell کار کرده بود نقش تصمیم‌گیرنده را ایفا خواهند کرد.

همچنین Yves Guillemot اشاره کرد که از این پس زمان بیشتری به سازندگان اختصاص داده می‌شود تا بتوانند محصول نهایی را کامل‌تر و متنوع‌تر بسازند.

باید دید آیا با این تغییرات پس از چندین سال و دومین شوک در نسل 8 یوبی‌سافت می‌تواند نظرها را به سوی خود برگرداند یا خیر.


Exclusive: Ubisoft revamps editorial team to make its games more unique | VGC
Ubisoft is trying to make its games more varied
 

NINJѦ

Kill em With Kindness
کاربر فعال
Jul 11, 2008
3,337
نام
رضـا
دوباره یه سر به برادرهودم بزن فیض ببری
اونو که میزارم جلوم میپرستم ، همون اوایل که ریمسترش اومد خودم رو باهاش ساختم (2016 بود گمونم)
عالیجنالب Ezio Auditore da Firenze یک مستر آساسین تمام عیار :Crying1: خوبه نیست ببینه دارن با میراثش تو یوبی چه میکنن ...
 
  • Like
Reactions: king of north

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,250
نام
امیر حسین
آی گفتی =((
الان بخاطر عمق تشنگیم به یک فروند AC وفادار به ریشه هاش ، دارم AC 3 رو میرم که ببین همه نسخه های AC که بازی کردم کمتر دوستش داشتم
حالا جالبیه پست ها اینه ...
یک عده میگن کاش اساسین بسازه و تنوع ایجاد بشه
یک عده میگن کاش دیگه اساسین نسازه و تنوع ایجاد بشه


یوبی بخواد به حرف گیمرها هم گوش بده، بیاد این تاپیک رو ببینه هنگ میکنه:-"

سوالی که پیش میاد... هر گروه دقیقا دارن در مورد چی صحبت میکنند؟ :-"
 

DFSHINNOK7

کاربر سایت
Dec 20, 2018
1,624
کلا یوبی سافت تو "هماهنگ سازی" توسعه بازیهاش دیگه زیاده روی کرد. درسته که اسم برند و بازی یکی از دلایل اصلی فروشه، ولی دیگه نمیشه از Assetها، المان ها و سیستم های Far Cry 4 و AC Unity و Division 1 و... تو همه بازیهات استفاده کنی. یوبی از اول نسل و بعد از ACU این مسیر رو در پیش گرفت و من مطمئن بودم بالاخره یه روزی به اینجا میرسه. همین الان بخوایم به بازیهای جدیدش نگاه کنیم، واچ داگز لیجن با اینکه ایده ی به نظر جدیدی داره ولی روزی که معرفی شد حس تکراری داشت چون سال هاست که بر Assetها و سیستم های مشترک بین بازیها تکیه کردن و حتی وقتی یک فرنچایز مثل Ghost Recon رو "متحول" میکنن، بازم حس تکراری داره.
این وسط فقط تیم اشرف اسماعیل هست که هر از چند گاهی یک تکونی به AC میده که اونم یوبیسافت با تمام وجود میخواست چند سال شیردوشی کنه ولی به دلیل ساخت واچ داگز، گذاشتن یک سال نفس بکشه.

همیشه سر قضیه و یک ترند رو میگیرند تا وقتی هم سیلی محکم نخوردن آدم نمیشن

NRS و WB Games دقیقا الان وسط این اتفاق هستن. اول با MKX شروع کردن و کل محتویات Krypt رو 20 دلار فروختن که آنچنان سر و صدا نشد. بعد وقتی اینجاستیس 2 اومد لوت باکس خیلی ترند شده بود اومدن اون بازی رو کلا با لوت باکس ترکیب کردن و قدم به قدم لوت باکس بود که با انتقاد همراه شد. MK11 هم که همه میدونیم محوریت دریافت آیتم های بازی گرایند بیش از حد هست که بازیکن رو مجبور به خرید Time Krystal کنن.

اگه از این اتفاقا درس نگرفته باشن، واسه بازی بعدیشون (حالا چه اینجاستیس 3 باشه چه Marvel vs. DC) باید منتظر سیلی محکمی باشن که ممکنه مسیر NRS رو برای همیشه عوض کنه.
 

esm nadaram

کاربر سایت
Jan 24, 2010
2,676
نام
حسین
یک سری کمپانی مثل EA یوبی سافت 2K و جدیدا بتزدا (اکتی رو که کلا ولش کن) اصولا تمام تلاششون اینه که بیشترین بهره وری رو داشته باشن تو محصولاتشون یعنی سیاست درامدزاییشون رکن مهم تری داره تا المان خلاقیت و ایده پردازی و کیفیت امثال این کمپانی ها یک سری کارشناس صرفا فقط استخدام میکنن که رفتار مشتری هاشون رو زیر نظر بگیره و ببینه دقیقا کجا و چجور میتونن به این مهم دست پیدا کنن یعنی نظر اون کارشناس و فرد روی دیزاین بازی هم ممکنه تاثیر بزاره ! همیشه سر قضیه و یک ترند رو میگیرند تا وقتی هم سیلی محکم نخوردن آدم نمیشن الان دقیقا همین قضیه برا یوبی سافت صدق میکنه براش مهم نیست که چرا بازیشهاش دارن شبیه به هم میشن یا اینکه از تمام پتانیسلشون استفاده نمیشه براش مهم ـه که دیویژن 2 کمتر از سطح انتظارات فروخته (با اینکه نمرات نسبتا خوبی گرفته ) براش مهم نیست کیفت Ghost Recon Breakpoint افتضاح شده براش مهمه که فروشش نابود شده (Ghost Recon Wildlands نمرات خوبی نگرفت ولی مثل چی توی امریکا فروخت و تبدیل شد به یکی از پر فروش ترین بازی های یوبی سافت) در نهایت میخوام بگم کیفیت براش فاکتور دوم رو داره 24 ساعت با اعداد فروش لاس میزنه تا با بالا بردن کیفیت محصولاتش و ایجاد خلاقیت بیشتر الانم اگه اومده داره تغییر مسیر میده میخواد جلو ضرر زود تر بگیره بیشتر از این ضرر نکنه و چهره برندش رو حفط کنه ! اصولا اینجور وقتا قانون پایستگی انرژی صدق میکنه سیاست کمپانی ها تغییر نمیکنه بلکه از ترندی به ترند دیگه منتقل میشه .یکی مثل EA اومد با افتخار اعلام کرد استار وارز Respawn بدونه هیچگونه پرداخت درون برنامه ای عرضه میشه همه هم براش دست و هورا کشیدن ولی همه میدونیم EA بیشتر از همه چی براش مهمه فقط مسئله زمانه وقتی دید آب ها از اسیاب افتاده تمام تلاش خودش رو میکنه تا قرون آخر از بازیش پول در بیاره .....
اتفاقا اکتی این نسله بازیهاش اصلا بد نبودن

از مدرن وارفر بگیر تا سکیرو و سری کراش و اسپایرو و غیره...
همگی چه از لحاظ فروش و چه از لحاظ متا خوب عمل کردن
 

mohsenebrahimi

کاربر سایت
Apr 5, 2019
2,324
نام
محسن
اتفاقا اکتی این نسله بازیهاش اصلا بد نبودن

از مدرن وارفر بگیر تا سکیرو و سری کراش و اسپایرو و غیره...
همگی چه از لحاظ فروش و چه از لحاظ متا خوب عمل کردن
کرش و اسپایرو که یک ریمسترن سکیرو هم مال امتیاز نیست فقط ناشرش بوده میمونه یک مدرن وافر اونم فقط اسمش سنگینی می‌کنه چند سال Cod هم دیگه تو روند افت کیفیت افتاده همش تکرار مکررات
 

White Injun

کاربر سایت
Apr 19, 2014
525
نام
محمدصادق
یوبی بره مشکل باگ و گلیچ بازی هاشو برطرف کنه کار دیگه ای لازم نیس
دیگه تقریبا هر باگ و گلیچ ممکن و غیر ممکنی رو تو بازی های یوبی دیدیم
 

Kiarash_united7

کاربر سایت
Jan 6, 2020
1,692
اتفاقا اکتی این نسله بازیهاش اصلا بد نبودن

از مدرن وارفر بگیر تا سکیرو و سری کراش و اسپایرو و غیره...
همگی چه از لحاظ فروش و چه از لحاظ متا خوب عمل کردن
تو سري كالاف كه افتضاح بود و بالاي ٨٢ نداشت متا

در قياس با دوتا بالاي ٩٠ و يه ٨٧ كالاف نسل قبل.

سكيرو هم كه عملا نقش ٥٠٥ گيمز براي دث استرندينگ رو بازي كردن و يه پابليشر در خارج از ژاپن بودن و يراي همين هم بلادبورني كه سوني پشتشه و سكيرو عين همن و حاصل كار خود فرام سافتوره...
حتي تو دستيني هم كه بد نيودن بازم بانجي جدا شد و اكتي هويجه.
فقط زباله هايي مثله ادونس و اينفينيت وارفر و وارفر وارفر رو پشت هم داده بيرون و خوب فروخته
اكتي نسل هفت كجا اكتي اين نسل كجا
 

vivanred

کاربر سایت
Oct 26, 2008
7,163
نام
Alireza
یوبی یک زمانی به نظرم یکی از بهترین شرکت های بازی سازی بود با عرضه Splinter cell و POP و Far Cry و Ghost Recon و Rainbow Six Vegas و AC های اولیه اما الان جزو حال بهم زن ترین شرکت های شده که بازی میسازه .

Rainbow Six Vegas کجا Rainbow Six Siege کجا شاید خیلی ها دوست داشته باشن اما به نظر من Rainbow Six Vegas و vegas 2 بهترین نسخه بودن اصلا با Siege حال نکردم .
Splinter cell که به فراموشی سپرده شده .
POP که به فراموشی سپرده شده .
Far Cry کپی پیست شماره دار شده .
AC کپی پیست شماره دار شده .
Ghost Recon ریده دیگه .
Watch Dogs ریده کلا از همون اولین نسخه .


کلا چطور میشه یک نفر این همه IP عالی داشته باشه یک زمانی خوب کار کرده باشه الان اینجوری گند بزنه به همه IP هاش همشه میگفتم فقط از EA بر میاد اما UBI هم برای من رفته کنار EA .
 

NaRiiMaN

Equality is a Utopian Fantasy
ناظم انجمن
Jun 5, 2010
5,817
نام
نریمان
جیم استرلینگ چند وقت پیش یه ویدیو راجع به بازی های یوبیسافت منتشر کرده بود که توش حرف جالبی میزد، معمولا IP های جدید تو شماره های اولشون اونقدر هویت ندارن و به مرور و نسخه به نسخه هویت خودشون رو پیدا میکنن، این اتفاق تو بازی های یوبیسافت بر عکسه، یعنی عناوینی که تو گذشته تفاوت چشمگیری با هم داشتن، نسخه به نسخه دارن به هم نزدیک تر میشن و انگار همگی زیرمجموعه ای از یه فرنچایز بزرگ هستن.

مشکل یوبی هم دقیقا همینه، تاور ها رو از AC میاره تو فارکرای، سیستم شکار رو میاره تو AC، سیستم لول بندی AC Origins رو سریعا تو بقیه بازی هاش پیدا می‌کنه و...

یه مشکل دیگه تو بازی های یوبی کم عمق بودن ویژگی های بازیه یعنی انگار یه چک لیست به سازنده ها دادن و گفتن باید همه ی این ویژگی ها رو تو بازی پیدا کنی، به طور مثال AC Odyssey سیستم رومنس داره اما به ابتدایی ترین شکل ممکن تو بازی پیدا شده، سیستمی مشابه نمسیس تو Shadow of Mordor داره اما به قدری کم عمق و سطحی کار شده که به ندرت بهش توجه میکنین.
 

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,250
نام
امیر حسین
تو سري كالاف كه افتضاح بود و بالاي ٨٢ نداشت متا

در قياس با دوتا بالاي ٩٠ و يه ٨٧ كالاف نسل قبل.

سكيرو هم كه عملا نقش ٥٠٥ گيمز براي دث استرندينگ رو بازي كردن و يه پابليشر در خارج از ژاپن بودن و يراي همين هم بلادبورني كه سوني پشتشه و سكيرو عين همن و حاصل كار خود فرام سافتوره...
حتي تو دستيني هم كه بد نيودن بازم بانجي جدا شد و اكتي هويجه.
فقط زباله هايي مثله ادونس و اينفينيت وارفر و وارفر وارفر رو پشت هم داده بيرون و خوب فروخته
اكتي نسل هفت كجا اكتي اين نسل كجا
مخالفم:-"
یعنی حساب نکردن ریمسترهای کراش و اسپایرو و مخصوصا CTR و ساپورتی که ازش دارن میکنند، به نظر ناحقیه بزرگیه:|

سکیرو هم ...درسته ناشر بوده، ولی بالاخره اکتیی بوده! وگرنه چرا سونی یا باز هم باندای نقشی نداشتن...

بقیه بازی هاشون رو کاری ندارم:-" جذابیتی هم برام ندارن:-"

AC کپی پیست شماره دار شده .
Watch Dogs ریده کلا از همون اولین نسخه .
مخالفم... یعنی امر اینگونه بود این دو دستگی نباید اتفاق میفتاد! من بیشتر فکر میکنم صرفا یه جمله ایه که ملت عادت کردن و حال میکنند الکی ازش استفاده کنند:-"

در مورد W_D مخالفم:-" حداقل ایده ش که برای من خیلی جذابه:D مبارزه و تعقیب و گریز با هک کردن وسایل دور و بر...

این وسطا بنده خدا یوبی Valiant Heart و Child of Light هم اوایل نسل داد که اگر نزدید خیلی چیزید:-":D

بازیی به نام For Honorهم دادن که باز چیز یونیکی هست:D بازی آنلاین با چنین حس و حال و سیستم هایی نداشتیم(آره یک بازی چنین مدلایی رو PC بود...ولی اونقدرا من اسمی ازش ندیدم...)

این Skull & Bonesشون هم امر منتشر میشد...که نشد و رفت نسل بعد باز، درسته از دل بلک فلگ خودشون در اومده، ولی بازم اون بازیه خاص و متفاوتی میبود:D حالا نسل بعد لیستش میکنیم:-"

در کل نع... درسته من الان با یوبی برای نابود کردن بازی مورد علاقه م به شدت مشکل دارم:D ، ولی در کل با چیزی که میگید مخالفم:-"


---
اینکه الان اکثر بازی هاش OW یا سرویس محور یا مخلوطی از هر دو هستن که عناصر مشابهی دارن رو ولی موافقم :D
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر