ای بابا...
من چه آدم غیرطبیعی و سطحیای بودم که کلی با فرندز خندیدم.
Sent from my Redmi Note 9S using Tapatalk
من چه آدم غیرطبیعی و سطحیای بودم که کلی با فرندز خندیدم.
Sent from my Redmi Note 9S using Tapatalk
ما که هم باهاش خندیدیم چه بیست سال پیش چه الان کلا کسی با چیزی حال میکنه یا نمیکنه دیگه سلیقه هست ولی اکثریت که من دیدم و اونها سریال را دیدن هم خندیدن هم حال کردن یک چیز دیگه هم که باید به سریال های کمدی دیگه دقت کرد ترجمه درست از اون هست ترجمه اولیه فرندز که با دی وی دی هماهنگ بود خیلی بهتر و نزدیکتر از ترجمه هایی هست که بعدش با کیفیت بالا اومد اینو حتما دوستانی که ندیدن یا حتی دیدن در نظر بگیرن و جالبه فکر نمی کردم انقدر اینجا هیتر داشته باشه این سریالفرندز حتی برای زمان خودش هم خنده دار نیست چه برسه ب بیست سال بعدش! اصلا سریال هایی ک دو سه تا لوکیشن دارن رو نمیشه تحمل کرد، باید زنده باشه دنیا نه ک یک دوربین ثابت طرف میگه میخوام برم خونه فلانی... ههه ههه ههه صدای حضار، با چی میخوای بری؟ با پاهام دیگه... هه ههه ههه ههه!!!
که چی آخه؟ چه منطقی پشت این خنده های مسخره هست...
حتی کاراکتر فرعی مثل جنیس از خیلی سریالهای دیگه منو بیشتر خندوندیادمه قبلا که متال زیاد گوش میدادم، هرکی بندهای معروف رو گوش میکرد یه جورایی خز بود. باید حتما میرفتی یه بند ناشناس از دهاتهای نروژ و فنلاند پیدا میکردی تا ثابت کنی اینکاره ای. الان این حرکت به فیلم و سریال هم رسیده و میبینیم چه انتقادات بچه گانه ای به فرندز و امثالهم داده میشه.
آره فرندز خنده دار نیست سریال دهه 80 که هیچکس اسمشو نشنیده خنده داره. هه هه هه. بچه ها من با دستام دارم تایپ میکنم ( حضار ههه هه)
دقیقا. بعد اساتید بازیسنتر معتقدن واسه زمان خودشم خنده دار نبوده. بیچاره NBC اینهمه هزینه کرد 10 فصل ساخت واسه سریالی که هیچکس نمیخندید باهاشحتی کاراکتر فرعی مثل جنیس از خیلی سریالهای دیگه منو بیشتر خندوند
کاراکترهای اصلی که بماند
اینکه محتوای اثری به سبک زندگی و مشکلات عادی و روزمره طبقه متوسط و عادی جامعه میپردازه (به گونه ای که بسیاری از این مشکلات و دغدغه ها و حتی خوشی ها منحصر به یک جامعه و فرهنگ نیست و از مرزها عبور میکنه و در سطح جهانی محوبیت به دست میاره و افراد زیادی باهاش ارتباط برقرار میکنند) به معنای سخیف و سطحی بودن یک اثر نیست. حالا چهار تا از شوخی ها و رفرنس هاش رو هم ما نگیریم. شاید اصلا باعث شد بریم بگردیم و یه چیز جالب یا بامزه پیدا کردیم.سیتکام قالب طبقهٔ متوسط است. قصههایش در آپارتمانهای معمولی و اداره و کافه و رستوران و پارک و دانشگاه و بیمارستان میگذرد و مضامین و موضوعاتش عشق و دوستی و استرس امتحان و قطع شدن بیمه و به مشکل خوردن با رئیس و همکار و همسایه و برنامهریزی برای سفر و عروسی و اندوه یا شوق بیرون آمدن از یک رابطه و... است. شکل زندگی شخصیتهای سیتکام باید شبیه شکل زندگی اکثریت طبقهٔ متوسط جامعه باشد. وگرنه صرف تولید سریالی که هر قسمتش بیست دقیقه باشد، آن را به سیتکام تبدیل نمیکند! در قیاسی دور میتوان از تولیداتی داخلی مثل پاورچین و نقطهچین و مرد هزارچهره نام آورد که مورد توجه قرار گرفتند چون شخصیتهایشان شرایط و روحیات و عمدتاً مشکلاتی نزدیک به زندگی اکثریت مردم داشتند (حتی مرد هزارچهره هم دربارهٔ کارمندی بود که در زندگی به حساب نیامده و دیده نشده است. موقعیتی آشنا!) و بعد میتوان جایگاه این این سریالها را در افکار عمومی با جایگاه آثاری مثل در حاشیه و دراکولا مقایسه کرد که در دورترین فاصله از لایف استایل و دغدغههای طبقات متوسط و پایینتر ایستادهاند. یا رها از قالب سیتکام دو سری نخست پایتخت خودمان را به یاد آوریم که آدمهایش گرفتار مشکلاتی آشنا بودند اما در سریهای بعد سر درآوردنشان از ترکیه و ازدواج یکی با زن چینی و دعوت دیگری به تیم ملی کشتی و جنگ خانوادگی باداعش و... از جذابیت سریال کاست. چون این وضعیتها برای جمع بیشماری از مخاطبان مطلقا ملموس نبودند و این مشکلی رایج در سینما و تلویزیون ماست. تغییر شکل زندگی و طبقهٔ اقتصادی سینماگران ما خیلی زود تاثیرش را در ساختههای بعدی آنها نشان میدهد.
از صفحه اینستاگرام پویا ذولفقاری (آوانتی) - یادداشت کامل
تو مگه نمیدونی 27 سال بعد پخش اگه بگن خنده دار نیست یعنی 27 سال ملت در جهل بودن. خیلی خنده دار استاندارد های سیتکام اون زمان رو با الان بسنجی...اون خنده های حضار چیزی بوده که اون سال ها مد بوده. مثل این میمونه که جلوه های ویژه الان رو با 50 سال پیش مقایسه کنیم، بگیم اونموقع چقدر بد بوده.دقیقا. بعد اساتید بازیسنتر معتقدن واسه زمان خودشم خنده دار نبوده. بیچاره NBC اینهمه هزینه کرد 10 فصل ساخت واسه سریالی که هیچکس نمیخندید باهاش
سانی هم ناک آف از فرندز هست؟روایته بعد از اینکه four horsemen of the apocalypse جنگ بین بهشت و جهنم رو شروع میکنن یک جنگی هم اون وسط بین طرفدارها و هیترهای فرندز برقراره هنوز
بابا product of the time خودش بوده تو ژانری که نهایتا تاریخ مصرفش ۵-۱۰ ساله، همونطور که آفیس داره کمکم ترکها و ضعفهاش رو نشون میده، How I met your mother و بقیه ناکآفهای فرندز نشون دادن و حتی یک روزی هم نوبت it's always sunny و امثاله میرسه. فرندز هنوز از اسکیتهای چرت SNL خیلی قابل تماشاتره ولی خب عمرش رو کرده، تاثیرش رو گذاشته، ولش کنید بدبخت رو ?
کجا نوشتم ناکاف فرندزه؟سانی هم ناک آف از فرندز هست؟
و در یک جای دیگه ای سیر میکنه سانی. جای کاملا متفاوتی از فرندز، آفیس، HIMYM و سایر ناک آف ها.
بنظرم آووردنشون در یک مکالمه مقایسه ای، اشتباهه.
هی میخوام تو دام طرفدارای کورکورانه و احمقانه نیوفتم، واسه همین واقعا سخته برام نوشتن و حرف زدن تو این مکالمه!کجا نوشتم ناکاف فرندزه؟
داشتم فازهای متفاوت کمدی رو مثال میزدم، himym و big bang ناکاف فرندزن ولی اصل حرفم یک چیز دیگه بود و اصلا مقایسه هم نکردم. هر سبک کمدی یک دوره طلایی داره که همه میخوان اون شکلی باشن، یک دوره نوستالژی که همه میگن چه دوره خوبی بود و کاش میشد برگردیم و یک دوره گذار که اثر شروع میکنه سنش رو نشون میده و مخاطب move on میکنه، مخصوصا با وضع اجتماعی الان که کمدینها باید دو برابر مراقب حرفاشون باشن
کمدی نهتنها stale میشه، باید بتونه ذهن مخاطبش رو جلو جلو بخونه که براش خندهدار باشه. وقتی این نسل جدید که الان ۱۵-۱۶ ساله هستن به سنی برسن که مخاطب اصلی کمدی باشن، یه ترکیبی از stoner/crude/cringe comedy جاش رو به سبک mockumentaryای که الان رو بورسه میده. یک زمانی سیمپسونز end all be all کمدی بود، الان واقعا یک جسدیه که بزور سرپا نگهش داشتن. سانی هم مستثنی از این قضیه نیست. یسر به r/television و سایتهای نقد بزنی میبینی که سیزن ۱۳ و ۱۴ کم منتقد نداره ??