گزارش: Horizon: Zero Dawn در سال جاری میلادی از طریق Steam و Epic Games Store به PC خواهد آمد

Hamid Payne

کاربر سایت
Jun 29, 2012
3,703
نام
حمیدرضا
797864.jpg

منابعی مورد اعتماد به وبسایت Kotaku اعلام کرده اند که ساخته تحسین شده استودیو Guerrilla Games برای PlayStation 4 یعنی Horizon: Zero Dawn امسال به کامپیوترهای شحصی خواهد آمد.
به گفته 3 منبع آگاه به برنامه های Sony، این شرکت در حرکتی بی سابقه عنوان Horizon: Zero Dawn را به PC خواهد آورد تا به سنت عرضه انحصاری ساخته های استودیوهای داخلی خود بر روی کنسول های PlayStation پایان داده و آینده عناوین اختصاصی خود را طور دیگری رقم بزند. اکنون سه سال از عرضه Horizon می گذرد و این بازی برای اولین بار به پلتفرم دیگری خواهد آمد. منابع Kotaku از عرضه همزمان این بازی بر روی Steam و Epic Games Store خبر داده اند (البته این مسئله هنوز نهایی نشده است). از زمان تصاحب استودیو Guerrilla در سال 2005 توسط Sony...

Continue reading...
 
آخرین ویرایش:

EAST2WEST

کاربر سایت
Jul 31, 2009
1,569
نام
Danial
من از جنبه وابستگی ip انحصاری به کنسول عرض کردم و متعاقد کردن مشتری به خرید کنسول اگر غیر از این بود در جلسه اخیر راهبردی رییس شرکت به صراحت اشاره نمی کرد که "به زودی از ip های قدرتمند کنسول بعدی رونمایی میشه" این جمله یعنی استراتژی اصلی شرکت سونی یعنی بازی هاش ضمنا مستحضر هستید که در بحث سرویس اتفاقا به لحاظ امار مایکروسافت بهتر عمل کرده.

این حرف که به زودی IP های تماماً انحصاری بیشتری توسط Sony معرفی میشن و ما هنوز به انحصاری نگه داشتن عنوان ها پایبند هستیم بیشتر جنبه تبلیغاتی و PR داره تا اینکه نشون دهنده ی سیاست کلی شرکت باشه ، چند نکته هست که باید بهش توجه کنید:

1- اومدن تمام عنوان های انحصاری به PC حتی Day 1 تاثیر منفی چندانی در فروش کنسول نمیتونه داشته باشه چون این ضرر از طریق فروش خود بازی جبران میشه و این هم به شرطی هست که port به اندازه ی کافی optimize باشه

2- تعداد کسانی که تنها و صرفاً برای یک franchise خاص یا تعداد بازی های انحصاری بیشتر کنسول میخرن همیشه خیلی کمتر از افرادی بوده که کنسول را به عنوان platform اصلیشون برای بازی انتخاب کردن

ضمناً مایکروسافت در ابتدای Launch کنسول Xbox One سرویس خوبی نداشت و میشه گفت سیاست های غلط Don Mattrick ضربه شدیدی به فروش کنسول Xbox زد تا اینکه سکان به دست Phil Spencer میوفته و از همون موقع است که کیفیت سرویس Xbox بهتر

میشه و این شرکت نجات پیدا میکنه.



 

NEXT GEN GAMER

کاربر سایت
Oct 29, 2007
1,024
@east&west
اوکی این هم نظر شماست و محترم. در کل نتیجه دیدگاه من بحث ریلیز همزمان انحصاری های سونی برای ps5 و pc بود که به نظرم مطلقا تو نسل بعد هم اتفاق نمی افته به هر حال آینده همه چیز رو مشخص می کنه :D
 

Safety & Peace

ارباب مطلق سوزوران
کاربر سایت
Sep 4, 2011
13,185
نام
تونی آلمِیدا
بازیهای مثل بلاد و دارک سولز و اینا با موس و کیبرد راحت تره؟
من تاحالا سمت بازیها هم نرفتم تاحالا
آره مشکلی ندارن. فقط دارک سولز 1 داغون بود چون مستقیما از روی کنسول پورتش کرده بودن و هیچ بهینه سازی ای حتی در کنترل برای PC صورت نگرفته بود. ولی شماره 2 و 3 و سکیرو مثل یه افسون اجرا میشدن:D هیچوقت یادم نمیره سولز 2 رو اجرا کردم برای اولین بار 60 فریم و موس رو تکون میدادی، انگار روحت رو قلقلک میدادن:D خصوصا بعد از اون تجربه-ی 30 فریم سولز 1 که رسما برای اکثریت PC گیمرها آب مروارید آورده بود.
 

EAST2WEST

کاربر سایت
Jul 31, 2009
1,569
نام
Danial
@east&west
اوکی این هم نظر شماست و محترم. در کل نتیجه دیدگاه من بحث ریلیز همزمان انحصاری های سونی برای ps5 و pc بود که به نظرم مطلقا تو نسل بعد هم اتفاق نمی افته به هر حال آینده همه چیز رو مشخص می کنه :D

دقیقاً آینده همه چیز را مشخص میکنه ، و HZD هم برای Sony حکم یک تست را داره در جواب این سوال که آیا سود فروش بازی در روی PC بیشتره یا انحصاری نگه داشتن اون ؟ ولی بعضی وقت ها یه نیم نگاهی هم باید به گذشته داشته باشیم ، زمانی که بازی انحصاری

Xbox One شروع به اومدن روی PC کردن ، اول عنوان ها به صورت انحصاری زمانی منتشر شدن ، بعد از یه مدت Day 1 شدن ولی همچنان انحصاری موندن برای MS Store ، آخرش هم اومدن روی Steam :D
 
  • Like
Reactions: Tommy Vercetty

Sobhan_23

کاربر سایت
May 31, 2009
4,189
نام
سبحان
بازیهای مثل بلاد و دارک سولز و اینا با موس و کیبرد راحت تره؟
من تاحالا سمت بازیها هم نرفتم تاحالا
نه اصلا،من کلا با دسته بازی میکنم این سبک بازی ها رو و با کیبورد اصلا نمیتونم چون قبلا کنسول داشتم
البته یه سریا هم میشناسم که همه چی رو با موس و کیبرد میرن و مشکلی ندارن،ولی در کل پیشنهاد من دسته هست
 
  • Like
Reactions: Tommy Vercetty

NEXT GEN GAMER

کاربر سایت
Oct 29, 2007
1,024
دقیقاً آینده همه چیز را مشخص میکنه ، و HZD هم برای Sony حکم یک تست را داره در جواب این سوال که آیا سود فروش بازی در روی PC بیشتره یا انحصاری نگه داشتن اون ؟
از کجا معلوم این تست برای آشنایی افراد بیشتر با این فرانچیز باشه و زمینه سازی تبلیغات بیشتر برای معرفی نسخه دومش (با توجه به شایعاتی که تو تاپیکش بحث داشتیم نسخه بعدی HZD یه بنچ مارک برای کنسول نسل بعد هستش) و برعکس ترغیب افراد بیشتر برای خرید ps5 ؟ ازین زاویه هم میشه نگاه کرد :D به هر حال همون آینده:D
 

Timey Wimey

عضو تحریریه
Aug 15, 2014
260
نام
محمد زمانی
دربارهٔ منبع شایعه جدید بلادبورن که دوستان زیاد حرف زدن لازم نیست دوباره بگم چقدر منبع و خبری که کار کرده بود ضعیف و غیر اصولی بود. حالا اینکه سونی بخواد بعداً بلادبورن رو برای PC منتشر کنه یا نه یه بحث دیگه‌ست.
ولی الان دیدم در مورد اومدن بازی‌های انحصاری سونی روی PC بحث میشه. اینکه احتمالاً هورایزن آخرین بازی نخواهد بود و قطعاً بعداً آثاری رو همچنان ببینیم که برای کامپیوتر بیان (بازی‌های ضعیف مثل Predator یا حتی بازی‌های خیلی خوبی مثل هورایزن) اما بحث اینا به نظرم قطعاً سونی رویکرد مایکروسافت رو برای بازی‌های انحصاریش دنبال نمیکنه که همه بازی‌هاش رو همون روز اول عرضه، روی PC منتشر کنه، مگر اینکه یه حماقت عجیبی انجام داده باشه. دلیلی هم که برای حرف دارم صرفاً مربوط به ارزش خود بازی‌های انحصاری و تاثیرشون در جذب مخاطب نیست (هرچند تاثیر این مورد رو هم نمیشه نادیده گرفت). دلیل این حرفم دقیقاً سیاست خود سونی برای کنسول نسل بعدیش هست.
اول اینکه، هرمان هلست توی مصاحبه خودش به صراحت گفت همه بازی‌ها قرار نیست برای PC منتشر بشه. هرچند این حرف رسمی خود هرمان هلست بود ولی میتونیم بگیم شاید صرفاً از نظر تجاری و تبلیغاتی اون حرف رو زده. اما دلیل اصلی حرفم چیه؟ سونی اگر قصد داشت همه بازی‌هاش رو همزمان برای PC منتشر کنه، نمیومد یه معمار کنسول PS5 رو اینطوری طراحی کنه و رویکرد خاص و متفاوتی رو دنبال کنه. سونی این ریسک رو کرده که GPU و بقیه اجزای سیستمش ضعیف‌تر باشه اما SSD کنسولش سرعت بسیار بالایی داشته باشه که نسبت به همه پلتفرم‌های دیگه مزیت حساب بشه. هرچند SSD‌ برای هر دو کنسول نسل بعد تاثیر زیادی داره، اما همونطور که بارها گفته شده مزیت SSD سونی این اجازه رو به استودیو‌های فرست پارتی سونی میده که در طراحی بازی‌هاشون رویکردی رو اتخاذ کنند که شاید در پلتفرم‌های دیگه به راحتی دیده نشه و از این نظر آزادی عمل داشته باشن.
حالا تصور کنید اگر همه استودیوهای فرست پارتی از همون اول بخوان همه بازی‌هاشون رو برای PC ها منتشر کنن باید بیخیال این آزادی عمل و ویژگی‌ خاص بشن. پس علاوه بر تاثیر خود بازی‌های انحصاری، از این نظر احمقانه‌ است که سونی حداقل در حال حاضر بخواد چنین سیاستی رو انجام بده چون عملاً مخالف رویکردیه که در معماری PS5 انجام دادن.
عرضه هورایزن هم دقیقاً از چند منظر میتونه به نفع سونی باشه. همین که فروشش رو روی PS4 کرده و بعد چند سال میتونه فروش بیش‌تری روی PC‌ داشته باشه و هم اینکه دقیقاً میتونه یه تبلیغات خیلی خوب برای نسخه بعدی باشه.
 

Kiarash_united7

کاربر سایت
Jan 6, 2020
1,692
دلیل اصلی فروش کنسول PS4 را میشه گفت 99% بخاطر نوع سرویسش ، کیفیت خوب در بازاریابی (marketing) بازی هاش و روابط محکم تر Sony با developer های ژاپنی هست ، که نشون دادن در game design همیشه خلاقیت بیشتری نسبت به AAA developer های

غربی دارن ، همچنین آمار سالانه همیشه این را نشون داده که فروش عنوان های third-party چه به صورت premium و چه F2P همیشه خیلی سودآورتر و بیشتر از عنوان های انحصاری بوده.
بر عكسه كه اين نسل كه كاملا مديون استوديوهاي امريكاييشون هستن ناتي و سانتا و اينسامنياك
استوديو هاي ژاپني بهترينشون فرام سافتوره كه اونم ماله سوني نيست
 
  • Like
Reactions: Legioner 2

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,038
نام
مازیار
تنها بازی ای که روی کنسول پلات کردم:D

هیچی منو بیشتر از کشتن Watchdog of The Old Lords توی آخرین دانجن های مونده به Queen of Yharnam اذیت نکرد. همون که یه حرکت داشت شارژ میکرد و یه ضرب کتلت میشدی. شاید بالای 100 تا Insight سرش خرج کردم و اون 2 نفری هم که میشد احضار کرد، توی 10 ثانیه میمردن:)) اینقدر فحش کشیدم به میازاکی که خودم تعجب کردم:D

حالا Queen آسون بود و یه قلق داشت. اون بی پدر قلق که نداشت هیچی، HP به شدت بالایی داشت. خر رو اینقدر بزنی چپه میکنه، این آخ نمیگفت.
دقیقا منم سر همون گیر کردم آمیگدالا یا همچین چیزی بود .. تمام باسهای بازی رو شتک کردم... حتی اون ابراتیس که وقتی جونش میلی متری میشد یه تکنیک خفن میزد.. شتک می‌کرد.. ولی این رو من خیلی اذیت شدم به سبک بازی و سلام نمی‌خورد...

شمشیر رو که عوض کردم، ریوکیو یا یه همچین چیزی بود آوردم خیلی سرعتی بود، میشد خیلی سریع 2،3 هزار تا دمیج داد و عقب نشینی کرد... تا تونستم ردش کنم
 

EAST2WEST

کاربر سایت
Jul 31, 2009
1,569
نام
Danial
از کجا معلوم این تست برای آشنایی افراد بیشتر با این فرانچیز باشه و زمینه سازی تبلیغات بیشتر برای معرفی نسخه دومش (با توجه به شایعاتی که تو تاپیکش بحث داشتیم نسخه بعدی HZD یه بنچ مارک برای کنسول نسل بعد هستش) و برعکس ترغیب افراد بیشتر برای خرید ps5 ؟ ازین زاویه هم میشه نگاه کرد :D به هر حال همون آینده:D

میشه ولی فعلاً اینکار فعلاً Youtube و Twitch بخوبی دارن انجام ، این فرضیه که شما میگی تنها وقتی موثر هست که کیفیت اجرای بازی روی PS5 و PC یکسان باشه ، یعنی بازی فریم ریت اش 60 باشه ، RTX فعال باشه ، چون واسه اکثر PC Gamer ها همیشه کیفیت اجرا معیار

اصلی بوده و هست
 

NEXT GEN GAMER

کاربر سایت
Oct 29, 2007
1,024
میشه ولی فعلاً اینکار فعلاً Youtube و Twitch بخوبی دارن انجام ، این فرضیه که شما میگی تنها وقتی موثر هست که کیفیت اجرای بازی روی PS5 و PC یکسان باشه ، یعنی بازی فریم ریت اش 60 باشه ، RTX فعال باشه ، چون واسه اکثر PC Gamer ها همیشه کیفیت اجرا معیار

اصلی بوده و هست
دوست عزیز نسخه دوم چه ربطی به تنظیمات و مقایسه PS5 و PC داره؟!!! :D وقتی یه عده نسخه یک رو بازی کردن و با بازی اشنا شدن و یه فن بیس اضافه بوجود بیاد و نسخه دوم با بنچ مارک گرافیکی وحشتناک با کنسول نسل بعد معرفی بشه بالاخره ملت رو ترغیب به خرید ps5 میکنه دیگه. من ازین زاویه گفتم:D
 

EAST2WEST

کاربر سایت
Jul 31, 2009
1,569
نام
Danial
بر عكسه كه اين نسل كه كاملا مديون استوديوهاي امريكاييشون هستن ناتي و سانتا و اينسامنياك
استوديو هاي ژاپني بهترينشون فرام سافتوره كه اونم ماله سوني نيست

این چیزی که شما میگی کم لطفیه ...فقط یه مثال ساده

Persona 5 Royal Hits 'Record Sales' In the West, Says SEGA


دربارهٔ منبع شایعه جدید بلادبورن که دوستان زیاد حرف زدن لازم نیست دوباره بگم چقدر منبع و خبری که کار کرده بود ضعیف و غیر اصولی بود. حالا اینکه سونی بخواد بعداً بلادبورن رو برای PC منتشر کنه یا نه یه بحث دیگه‌ست.
ولی الان دیدم در مورد اومدن بازی‌های انحصاری سونی روی PC بحث میشه. اینکه احتمالاً هورایزن آخرین بازی نخواهد بود و قطعاً بعداً آثاری رو همچنان ببینیم که برای کامپیوتر بیان (بازی‌های ضعیف مثل Predator یا حتی بازی‌های خیلی خوبی مثل هورایزن) اما بحث اینا به نظرم قطعاً سونی رویکرد مایکروسافت رو برای بازی‌های انحصاریش دنبال نمیکنه که همه بازی‌هاش رو همون روز اول عرضه، روی PC منتشر کنه، مگر اینکه یه حماقت عجیبی انجام داده باشه. دلیلی هم که برای حرف دارم صرفاً مربوط به ارزش خود بازی‌های انحصاری و تاثیرشون در جذب مخاطب نیست (هرچند تاثیر این مورد رو هم نمیشه نادیده گرفت). دلیل این حرفم دقیقاً سیاست خود سونی برای کنسول نسل بعدیش هست.
اول اینکه، هرمان هلست توی مصاحبه خودش به صراحت گفت همه بازی‌ها قرار نیست برای PC منتشر بشه. هرچند این حرف رسمی خود هرمان هلست بود ولی میتونیم بگیم شاید صرفاً از نظر تجاری و تبلیغاتی اون حرف رو زده. اما دلیل اصلی حرفم چیه؟ سونی اگر قصد داشت همه بازی‌هاش رو همزمان برای PC منتشر کنه، نمیومد یه معمار کنسول PS5 رو اینطوری طراحی کنه و رویکرد خاص و متفاوتی رو دنبال کنه. سونی این ریسک رو کرده که GPU و بقیه اجزای سیستمش ضعیف‌تر باشه اما SSD کنسولش سرعت بسیار بالایی داشته باشه که نسبت به همه پلتفرم‌های دیگه مزیت حساب بشه. هرچند SSD‌ برای هر دو کنسول نسل بعد تاثیر زیادی داره، اما همونطور که بارها گفته شده مزیت SSD سونی این اجازه رو به استودیو‌های فرست پارتی سونی میده که در طراحی بازی‌هاشون رویکردی رو اتخاذ کنند که شاید در پلتفرم‌های دیگه به راحتی دیده نشه و از این نظر آزادی عمل داشته باشن.
حالا تصور کنید اگر همه استودیوهای فرست پارتی از همون اول بخوان همه بازی‌هاشون رو برای PC ها منتشر کنن باید بیخیال این آزادی عمل و ویژگی‌ خاص بشن. پس علاوه بر تاثیر خود بازی‌های انحصاری، از این نظر احمقانه‌ است که سونی حداقل در حال حاضر بخواد چنین سیاستی رو انجام بده چون عملاً مخالف رویکردیه که در معماری PS5 انجام دادن.
عرضه هورایزن هم دقیقاً از چند منظر میتونه به نفع سونی باشه. همین که فروشش رو روی PS4 کرده و بعد چند سال میتونه فروش بیش‌تری روی PC‌ داشته باشه و هم اینکه دقیقاً میتونه یه تبلیغات خیلی خوب برای نسخه بعدی باشه.

این SSD برای ما که فعلاً فقط loading time را کم کرد، حالا اون 850 GB توی PS5 چجوری شده انقلابی من نمی دوندم :D


دوست عزیز نسخه دوم چه ربطی به تنظیمات و مقایسه PS5 و PC داره؟!!! :D وقتی یه عده نسخه یک رو بازی کردن و با بازی اشنا شدن و یه فن بیس اضافه بوجود بیاد و نسخه دوم با بنچ مارک گرافیکی وحشتناک با کنسول نسل بعد معرفی بشه بالاخره ملت رو ترغیب به خرید ps5 میکنه دیگه. من ازین زاویه گفتم:D

باز هم میگم چون اون عده یا target audience پلتفرم شون PC هست و به ندرت واسه بازی انحصاری switch میکنن به کنسول ، یعنی باید PS5 از PC اون عده قوی تر باشه تا شاید ترغیب بشن به خرید کنسول تازه این هم به شرطی هست که Time Exclsuive نباشه
 

Kiarash_united7

کاربر سایت
Jan 6, 2020
1,692
این چیزی که شما میگی کم لطفیه ...فقط یه مثال ساده
اخه پرسونا كه ماله سگائه مثله ffيا yakuza يا kh
كه هيچ كدوم ماله استوديو هاي سوني نيستن

موفقيت هيچكدوم از اين ip ها با spiderman و blood born

Gow و uncharted قابل مقايسه نيست
مخصوصا تو موفقيت اين نسل سوني
يعني شما بيا كارهاي ناتي و سانتا رو بكش بيرون ببين چقدر سوني ميتونستن موفق باشه
 

EAST2WEST

کاربر سایت
Jul 31, 2009
1,569
نام
Danial
اخه پرسونا كه ماله سگائه مثله ffيا yakuza يا kh
كه هيچ كدوم ماله استوديو هاي سوني نيستن

موفقيت هيچكدوم از اين ip ها با spiderman و blood born

Gow و uncharted قابل مقايسه نيست
مخصوصا تو موفقيت اين نسل سوني
يعني شما بيا كارهاي ناتي و سانتا رو بكش بيرون ببين چقدر سوني ميتونستن موفق باشه

خوب ،Third Party باشه ، مگه بحث من در مورد استودیوهای First Party هست ، من گفتم Sony رابطه محکمی با developer های ژاپنی داره که از نظر رقابت باعث میشه از MS جلو بیوفته مثل قضیه انحصاری کردن Street Fighter V برای PS4


Xbox boss points to Killer Instinct in response to Sony's Street Fighter 5 deal
 

Kiarash_united7

کاربر سایت
Jan 6, 2020
1,692
خوب ،Third Party باشه ، مگه بحث من در مورد استودیوهای First Party هست ، من گفتم Sony رابطه محکمی با developer های ژاپنی داره که از نظر رقابت باعث میشه از MS جلو بیوفته مثل قضیه انحصاری کردن Street Fighter V برای PS4


Xbox boss points to Killer Instinct in response to Sony's Street Fighter 5 deal
خوب نيست اخه اينجوري
الان همين سگا كه تمام اي پي هاش تقريبا روي اكس باكس اومده ياكوزاها رو شما نگاه كن
بعد ff و Nier هم كه ماله square هست و بازم به سوني ربطي نداره
اره مثلا نسلهاي قبل تقريبا تمام ip ژاپني روي سوني بود ولي الان خودش هم اون تمركزي كه روي استوديوهاي امريكاييش داره رو مثلا رو جاپان استوديوش نداره
حتي كوجيما رو هم كه از كونامي اورد باز هم يه اي پي ژاپني نساخت و رفت سمت هاليوود

در اينكه براي ژاپني بازها سوني هنوز هم بهتر از ماكرو هست بحثي نيست
اما موفقيت سوني بدون شك با توجه به متا و goty و فروش تقريبا همش مربوط به ip ها استوديوهاي امريكا ميشه براي همين هم headquarter پلي استيشن تو امريكاست
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر