گزارش: تلاش مایکروسافت برای گسترش بخش گیمینگ خود با تصاحب Valve ،EA یا PUBG Corp

Hamid Payne

کاربر سایت
fifa%2018%20microsoft%20acquisition%20ea%20valve.jpg

امروز گزارشی در وبسایت Polygon با استناد بر منابعی ناشناس منتشر شده که از تلاش مایکروسافت برای گسترش بخش گیمینگ خود در آینده نزدیک خبر می دهد.

Polygon در گزارش خود به نقل از یک منبع قابل اعتماد نزدیک به مایکروسافت اعلام کرده است که این شرکت به دنبال تصاحب Electronic Arts است. گمانه زنی هایی حتی در مورد علاقه بخش گیمینگ مایکروسافت به تصاحب شرکت های PUBG Corp و حتی Valve نیز وجود دارد.

هر چند که این نام ها به نظر خیلی بزرگ می رسند اما تصاحب آنها دور از ذهن نیست. مایکروسافت در سال 2014 توسعه دهنده عنوان Minecraft استودیو Mojang را طی یک قرارداد 2.5 میلیارد دلاری به دست آورد و بازی این استودیو همچنان زیر نظر مایکروسافت روند موفقیت آمیز خود را طی می کند. ارزش شرکت EA در حال حاضر حدودا 35 میلیارد دلار است و هر چند که رقم کمی نیست اما مایکروسافت توان پرداخت این مبلغ را دارد.

لازم به ذکر است که رئیس بخش اکس باکس آقای فیل اسپنسر سال گذشته از تمرکز جدی تر کمپانی بر روی بخش نرم افزاری و توسعه عناوین فرست پارتی خبر داده بود و تصاحب نام های بزرگ می تواند سریع ترین قدم در مسیر این هدف باشد.

Microsoft could be looking to acquire EA or Valve
 
بنظر من خبر بیشتر شبیه اینه
لامبورگینی بخرم یا بوگاتی؟پراید هم هست البته:/
میرن همین پراید رو میخرن فوقش:))

Sent from my MYA-L22 using Tapatalk
مایکرو قدرت خریدشونو داره ، تنها مشکل اینه که رانندگی باهاشونو بلد نیس ! ، تا حالا هر کدومشونو رونده صاف رفتن تو دیوار :D
 
الان که این معدن طلا خالیه خالیه نینتندو هم هیچوقت مالکش نبوده:> کجاست اون banjo . bt. pd(:|
تا جایی ک ذهنم یاری میکنه ماکروسافت سال 2002 استدیو ریر با ip های این استدیو با جاش از نینتندو کبیر خرید ک کاش نمیخرید
البته از حق هم نگذریم شروع خیلی خوب و لانچ خیلی خوب با xbox 360 داشتن اما هیچ وقت دیگه عالی نشدن و کم کم نخبه های استدیو زدن بیرون و با سیاستی ک الان اسپنسر برا کامبک استدیو در نظر گرفته امیدوارم توسط به بالا باش اما وقتی شرایط و سازنده های اصلی نیستن نمیشه خیلی انتظار برگشت باشکوهی باشیم که ای کاش اتفاق بیوفته
 
تا جایی ک ذهنم یاری میکنه ماکروسافت سال 2002 استدیو ریر با ip های این استدیو با جاش از نینتندو کبیر خرید ک کاش نمیخرید
البته از حق هم نگذریم شروع خیلی خوب و لانچ خیلی خوب با xbox 360 داشتن اما هیچ وقت دیگه عالی نشدن و کم کم نخبه های استدیو زدن بیرون و با سیاستی ک الان اسپنسر برا کامبک استدیو در نظر گرفته امیدوارم توسط به بالا باش اما وقتی شرایط و سازنده های اصلی نیستن نمیشه خیلی انتظار برگشت باشکوهی باشیم که ای کاش اتفاق بیوفته

Rare هیچ وقت برای نینتندو نبود، به عنوان 2nd Party برای نینتندو فعالیت می کرد و نینتندو هرچه قدر پول می خواست در اختیارش می زاشت اما هیچ وقت متعلق به نینتندو نبود و همیشه مستقل بود
 
Rare هیچ وقت برای نینتندو نبود، به عنوان 2nd Party برای نینتندو فعالیت می کرد و نینتندو هرچه قدر پول می خواست در اختیارش می زاشت اما هیچ وقت متعلق به نینتندو نبود و همیشه مستقل بود
در واقع نینتندو ازادی عمل و سرمایه بهشون میداد کاری که ماکرو تا به حال نکرده و مثل اینکه قصدشم نداره :D
 
هی
در واقع نینتندو ازادی عمل و سرمایه بهشون میداد کاری که ماکرو تا به حال نکرده و مثل اینکه قصدشم نداره :D
با تمام علاقه ای که به اکس باکس و ماکروسافت دارم هیچ وقت کمپانی خلاق و حرفه ای مثل نینتندو ک با گیم همه میشناسنش و خلاقیت ها و تجربه و تاثیر فوق العاده ای ک رو صنعت گیم داره رو با کمپانی پولدار (بهتره بگیم ولخرج)مثل ماکروسافت که بخش گیمینگش ی جور سرگرمی و بازار جانبی براش به حساب میاد و همیشه بجای کار پایه ای و حرفه ای تولید محتوای داخلی ترجیح داده با دلار انحصاری و ماهیت بده به کنسولش رو مقایسه نمیکنم
اما با همه این تفاسیر بنظرم خیلی ضعف ها و مشکلات پایه ای ماکروسافت تو قسمت گیم با اومدن اسپنسر داره حل میشه و پایه گذاری میشه ک امیدوارم ی روز ماکروسافتم به شکل حرفه ای رقابت رو پیش ببره
 
هی

با تمام علاقه ای که به اکس باکس و ماکروسافت دارم هیچ وقت کمپانی خلاق و حرفه ای مثل نینتندو ک با گیم همه میشناسنش و خلاقیت ها و تجربه و تاثیر فوق العاده ای ک رو صنعت گیم داره رو با کمپانی پولدار (بهتره بگیم ولخرج)مثل ماکروسافت که بخش گیمینگش ی جور سرگرمی و بازار جانبی براش به حساب میاد و همیشه بجای کار پایه ای و حرفه ای تولید محتوای داخلی ترجیح داده با دلار انحصاری و ماهیت بده به کنسولش رو مقایسه نمیکنم
اما با همه این تفاسیر بنظرم خیلی ضعف ها و مشکلات پایه ای ماکروسافت تو قسمت گیم با اومدن اسپنسر داره حل میشه و پایه گذاری میشه ک امیدوارم ی روز ماکروسافتم به شکل حرفه ای رقابت رو پیش ببره
بنظرم اسپنسر داره بدترشم میکنه یادمه گفته بود 2017 خبری از هیلو .گیرز نیست انگار ip جدید داشتن باور کنید امسالم هیچی ندارن چند وقت پیش شایعه شده بود سازنده های گیرز دارن بازی جدید میسازن اساتید ماکرو تکذیب کردن گفتن اونا فقط گیرز میسازن خب این چه کاریه:| تنها کار خوبی که اسپنسر کرد بکوارد بود غیر از اون فقط چند تا بازی معمولی و ایندی انحصاری کرد ......ماکرو دریمکست بدبخت رو سیاه کرد:))
 
بنظرم اسپنسر داره بدترشم میکنه یادمه گفته بود 2017 خبری از هیلو .گیرز نیست انگار ip جدید داشتن باور کنید امسالم هیچی ندارن چند وقت پیش شایعه شده بود سازنده های گیرز دارن بازی جدید میسازن اساتید ماکرو تکذیب کردن گفتن اونا فقط گیرز میسازن خب این چه کاریه:| تنها کار خوبی که اسپنسر کرد بکوارد بود غیر از اون فقط چند تا بازی معمولی و ایندی انحصاری کرد ......ماکرو دریمکست بدبخت رو سیاه کرد:))
بد نیست ی نگاهی به اتفاقاتی که با وجود اسپنسر افتاد بکنیم
حذف شدن کینکت نفرین شده لعنتی ک 100 تا فقط اختلاف قیمت با کنسول رقیب بابت زور چپون بودن همین قضیه به طرفدارای برند اکس باکس که نبودش بخودی خود 100 دلار کنسولو ارزونتر میکنه
ارتباط قوی و مستقیم با فنا و گرفتن فیدبک
(بنظرم این در طولانی مدت از همه موثرتره) ارتباط و رابطه مناسبتر با استدیو های داخلی و خارجی و دادن آزادی عمل به استدیو های ثابت شده مثل rareو pg و ...و...و.. که در اینده میتونه اتفاقاتی ک برای ND و Gurellia (نمیدونم درست نوشتم یا نه) برای استدیو های بزرگ و پر جمعیتی مثل i323 و pg و colation بیوفته که مطمعنم میوفته:)
دیگه هزینه و پولو بابت انحصار زمانی کردن دو ماهه و نود روزه بازی نمیشه و اتفاقات و خبرایی ک میشنویم میتونیم منتظر استدیو دوم pg و برگشت یکی از شناسنامه های اکس باکس رو برگ
برگشت سازنده های indie اگه یادتون باش بعد از اون افتضاحات که اومدن اسپنسر تا حدود زیادی حل شد
در ضمن اتفاق BC انقدر شبیه سازیش و انجام این کار زمان بر بوده که بشه ادعا کنیم این اتفاق استثناعا میتونه به قبل مدیریت اسپنسر برگرده
 
بد نیست ی نگاهی به اتفاقاتی که با وجود اسپنسر افتاد بکنیم
حذف شدن کینکت نفرین شده لعنتی ک 100 تا فقط اختلاف قیمت با کنسول رقیب بابت زور چپون بودن همین قضیه به طرفدارای برند اکس باکس که نبودش بخودی خود 100 دلار کنسولو ارزونتر میکنه
ارتباط قوی و مستقیم با فنا و گرفتن فیدبک
(بنظرم این در طولانی مدت از همه موثرتره) ارتباط و رابطه مناسبتر با استدیو های داخلی و خارجی و دادن آزادی عمل به استدیو های ثابت شده مثل rareو pg و ...و...و.. که در اینده میتونه اتفاقاتی ک برای ND و Gurellia (نمیدونم درست نوشتم یا نه) برای استدیو های بزرگ و پر جمعیتی مثل i323 و pg و colation بیوفته که مطمعنم میوفته:)
دیگه هزینه و پولو بابت انحصار زمانی کردن دو ماهه و نود روزه بازی نمیشه و اتفاقات و خبرایی ک میشنویم میتونیم منتظر استدیو دوم pg و برگشت یکی از شناسنامه های اکس باکس رو برگ
برگشت سازنده های indie اگه یادتون باش بعد از اون افتضاحات که اومدن اسپنسر تا حدود زیادی حل شد
در ضمن اتفاق BC انقدر شبیه سازیش و انجام این کار زمان بر بوده که بشه ادعا کنیم این اتفاق استثناعا میتونه به قبل مدیریت اسپنسر برگرده
اگه این سیاست بیخود ماکرو از بین بره و بزاره استودیو ها هرچی خواستن بسازن من که قبولش دارم نه اینکه شیره هیلو گیرز بکشن بعد دست خالی بیان بگن امسال خبری از ابن عناوین نیست
 
بد نیست ی نگاهی به اتفاقاتی که با وجود اسپنسر افتاد بکنیم
حذف شدن کینکت نفرین شده لعنتی ک 100 تا فقط اختلاف قیمت با کنسول رقیب بابت زور چپون بودن همین قضیه به طرفدارای برند اکس باکس که نبودش بخودی خود 100 دلار کنسولو ارزونتر میکنه
ارتباط قوی و مستقیم با فنا و گرفتن فیدبک
(بنظرم این در طولانی مدت از همه موثرتره) ارتباط و رابطه مناسبتر با استدیو های داخلی و خارجی و دادن آزادی عمل به استدیو های ثابت شده مثل rareو pg و ...و...و.. که در اینده میتونه اتفاقاتی ک برای ND و Gurellia (نمیدونم درست نوشتم یا نه) برای استدیو های بزرگ و پر جمعیتی مثل i323 و pg و colation بیوفته که مطمعنم میوفته:)
دیگه هزینه و پولو بابت انحصار زمانی کردن دو ماهه و نود روزه بازی نمیشه و اتفاقات و خبرایی ک میشنویم میتونیم منتظر استدیو دوم pg و برگشت یکی از شناسنامه های اکس باکس رو برگ
برگشت سازنده های indie اگه یادتون باش بعد از اون افتضاحات که اومدن اسپنسر تا حدود زیادی حل شد
در ضمن اتفاق BC انقدر شبیه سازیش و انجام این کار زمان بر بوده که بشه ادعا کنیم این اتفاق استثناعا میتونه به قبل مدیریت اسپنسر برگرده
شما اونور قضیه هم درنظر بگیر که درسته بازیای indie به شدت بهتر شده وضعیتشون ولی ازون طرف توی بحث بازیای انحصاری AAA گند زدن
بعدم یه افتضاحی به نام ویندوز استور بوجود آوردن که جدا از آشغال بودنش باعث شده انحصاریای کنسول رو پی سی هم منتشر بشه که ضربه خیلی بدی به کنسول میزنه
درکل وقتی نمیتونن با تمام قدرت سیاستاشونو پیاده کنن باید سعی کنن کاریو انجام بدن که بقیه شرکتا میکنن. ننیتندو هم نسل قبل گند زد این نسل راه سونیو پیش گرفت که تونست موفق بشه
این نسل که کلا خراب کردن فکر نمیکنم تا آخر نسل وضعیتو تغییر بدن ولی امیدوارم برای کنسول بعدیشون راه درستیو پیش بگیرن وگرنه دیر یا زود کلا از صحنه حذف میشن. همون اتفاقی که برای ویندوز فون افتاد
 
بحث تا
اگه این سیاست بیخود ماکرو از بین بره و بزاره استودیو ها هرچی خواستن بسازن من که قبولش دارم نه اینکه شیره هیلو گیرز بکشن بعد دست خالی بیان بگن امسال خبری از ابن عناوین نیست
دوست عزیز بحث تاثیرات مثبت اسپنسر تو این مدت بود
صحبتتون رو کاملا قبول دارم و فروش و استقبال از gears 4 و halo 5 خودش نشون دهنده احوالات و کیفیت محتوایی تولید شده هست
به تعداد کارکنان i323 نگاه کنید به بودجه هنگفتی ک خدا میدونه ماکرو چ تو بحث development چ تو بحث هایپ سازی و تبلیغات و جالبه به مدت زمان ساخت H5 نگاه کنید
نتیجه ی داستان ضعیف و ی خودکشی برای شخصیت بزرگ و تاثیر گذار و شناخته شده ای مثل master chief :|
یا colation بعد 15 ماه گفتن پروژه نمایش داده شده استدیو بلک تاسک فقط نمایشی بوده و ی قل دوقل بازی میکردن این مدتو 100 نفر احتمالا گرم میکردن ماکرو ip گرزو بخره برن تازه تو کارش
که نتیجه کارم فقط ی بازی خوب بود با اینهمه داستان
اما همه این اتفاقا و داستانا بنظرم به کنترل کیفی و مدیریت و نظارت استدیو های ماکروسافت برمیگرده
چرا نباید ماکروسافت هنوزم ک هنوزه بعد افتضاح fable legends بعد اونهمه هزینه و تبلیغات دم ریلیز کنسل بشه
از اونور scalebound ی مهره انحصاری شاخ با کلی ایده شاخخخخخ با استدیویی که جز overal هیچی تحویل گیمر جماعت نداده تا آبدارچیش ک ترنسفورمرو ساختن ی بازی متوسط تحویل دادن میاد با ماکرو شاخ به شاخ میشه ب بحران مالی میخوره چون بازیشون بعد کلی مانور و نمایش خیلی راحت کنسل میشه!!
البته به اخبار فوق العاده ای مثل استدیو دوم pg اشاره کنم ک شایعه شده قراره فیبل رو زنده کنن ک اگه مثل forza ی بازی ناب ارایه کنه باید واس اومدنش لحظه شماری کرد
به امید اتفاقات این چنینی بیشتر
 
شما اونور قضیه هم درنظر بگیر که درسته بازیای indie به شدت بهتر شده وضعیتشون ولی ازون طرف توی بحث بازیای انحصاری AAA گند زدن
بعدم یه افتضاحی به نام ویندوز استور بوجود آوردن که جدا از آشغال بودنش باعث شده انحصاریای کنسول رو پی سی هم منتشر بشه که ضربه خیلی بدی به کنسول میزنه
درکل وقتی نمیتونن با تمام قدرت سیاستاشونو پیاده کنن باید سعی کنن کاریو انجام بدن که بقیه شرکتا میکنن. ننیتندو هم نسل قبل گند زد این نسل راه سونیو پیش گرفت که تونست موفق بشه
این نسل که کلا خراب کردن فکر نمیکنم تا آخر نسل وضعیتو تغییر بدن ولی امیدوارم برای کنسول بعدیشون راه درستیو پیش بگیرن وگرنه دیر یا زود کلا از صحنه حذف میشن. همون اتفاقی که برای ویندوز فون افتاد
شما اونور قضیه هم درنظر بگیر که درسته بازیای indie به شدت بهتر شده وضعیتشون ولی ازون طرف توی بحث بازیای انحصاری AAA گند زدن
بعدم یه افتضاحی به نام ویندوز استور بوجود آوردن که جدا از آشغال بودنش باعث شده انحصاریای کنسول رو پی سی هم منتشر بشه که ضربه خیلی بدی به کنسول میزنه
درکل وقتی نمیتونن با تمام قدرت سیاستاشونو پیاده کنن باید سعی کنن کاریو انجام بدن که بقیه شرکتا میکنن. ننیتندو هم نسل قبل گند زد این نسل راه سونیو پیش گرفت که تونست موفق بشه
این نسل که کلا خراب کردن فکر نمیکنم تا آخر نسل وضعیتو تغییر بدن ولی امیدوارم برای کنسول بعدیشون راه درستیو پیش بگیرن وگرنه دیر یا زود کلا از صحنه حذف میشن. همون اتفاقی که برای ویندوز فون افتاد

دقیقا
هنوز game for windows مسخره و الانم anywere ک بیشتر از همه برای خود ماکروسافت هزینه بره و بخاطر تصمیم و برنامه های نامناسب
اما بنظرم تصمیم ها در مورد سیاست های مرتبط با ویندوز اسپنسر ی رای بیشتر نداشته باش:|
 
یکسری بحث هارو کار ندارم که خیلی تکراری شده و فقط گذر رمان مشخص میکنه در واقعیت چه اتفاقی رخ میده ولی درباره اون بخش ویندوز استور و play anywhere یک امار بدم که کلوزبتای SoT بین 30 الی 40% و اخرین تست سرور بیش از 50% پلیرهاش از PC بودند. (سرورها دیگه پر شده بودند و بیشتر جا نداشته)

حالا نصف این امار رو به خاطر صرفا انحصاری کنسول بودند حذف کنید ببینید چقدر SoT بازی کوچیک تری میشد، چقدر هایپش که این روزهای اخیر به واسطه هم خوده کاربرهاش تو فروم ها شکل گرفته کم تر میشد و ...

================

یوروگیمر خلاصه سخرانی اسپنسر تو Dice بخش هاییش رو نوشته (45 دقیقه بوده) برید ببینید درباره زمانی که تازه روی کار امده بود چی گفته، وضعیت در حدی بد بوده که بین تیم های داخلی دو دستگی و بحث و جدل ایجاد شده و شرایط اونقدر سخت بوده که نمیتونستند حتی تیتر خبرها رو بخونند! خیلی ها میگن گیمرها ایمانشون رو نسبت به مایکروسافت از دست داده بودند، اسپنسر میگه حتی تیم های خودمون هم نسبت به خودمون دیگه ایمان نداشتند و باید شرایط رو درست میکرده
 
  • Like
Reactions: m.a.t and g4mer

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or