گزارش: تلاش مایکروسافت برای گسترش بخش گیمینگ خود با تصاحب Valve ،EA یا PUBG Corp

Hamid Payne

کاربر سایت
fifa%2018%20microsoft%20acquisition%20ea%20valve.jpg

امروز گزارشی در وبسایت Polygon با استناد بر منابعی ناشناس منتشر شده که از تلاش مایکروسافت برای گسترش بخش گیمینگ خود در آینده نزدیک خبر می دهد.

Polygon در گزارش خود به نقل از یک منبع قابل اعتماد نزدیک به مایکروسافت اعلام کرده است که این شرکت به دنبال تصاحب Electronic Arts است. گمانه زنی هایی حتی در مورد علاقه بخش گیمینگ مایکروسافت به تصاحب شرکت های PUBG Corp و حتی Valve نیز وجود دارد.

هر چند که این نام ها به نظر خیلی بزرگ می رسند اما تصاحب آنها دور از ذهن نیست. مایکروسافت در سال 2014 توسعه دهنده عنوان Minecraft استودیو Mojang را طی یک قرارداد 2.5 میلیارد دلاری به دست آورد و بازی این استودیو همچنان زیر نظر مایکروسافت روند موفقیت آمیز خود را طی می کند. ارزش شرکت EA در حال حاضر حدودا 35 میلیارد دلار است و هر چند که رقم کمی نیست اما مایکروسافت توان پرداخت این مبلغ را دارد.

لازم به ذکر است که رئیس بخش اکس باکس آقای فیل اسپنسر سال گذشته از تمرکز جدی تر کمپانی بر روی بخش نرم افزاری و توسعه عناوین فرست پارتی خبر داده بود و تصاحب نام های بزرگ می تواند سریع ترین قدم در مسیر این هدف باشد.

Microsoft could be looking to acquire EA or Valve
 
خرید استیم ؟ چه شوخی مسخره ای ! فکر میکنم دیگه موقعش باشه که مایکروسافت هم مثل سگا فقط در زمینه محصولات نرم افزاری فعالیت کنه یا حداقل از بازار کنسول کناره گیری کنه :D
 
آخرین ویرایش:
خرید استیم ؟ چه شوخی مسخره ای ! فکر میکنم دیگه موقعش باشه که مایکروسافت هم مثل سگا فقط در زمینه محصولات نرم افزاری فعالیت کنه یا حداقل از بازار کنسول کناره گیری کنه :D
photo_2018_02_01_14_11_45.jpg


بخش Gaming داره میرسه به ویندوز lol ولی خب چه حیف که مایکروسافت باید درش رو تخته کنه :( :دی
 
photo_2018_02_01_14_11_45.jpg


بخش Gaming داره میرسه به ویندوز lol ولی خب چه حیف که مایکروسافت باید درش رو تخته کنه :( :D
اون نظر تعطیلی که دوستمون فرمودن مهمل هست و کاری بهش نداریم ولی در مورد "رسیدن به ویندوز" مسئله اینه بازار بخش های سرگرمی مثل "گیمینگ" تو سه ماهه آخر سال یک رشدی میکنه که تو بقیه سال دیده نمیشه در صورتی که مثلا بخش ویندوز در طول سال یک روند تقریبا ثابت رو داره و شاید در نهایت تو یک سال مالی این فاصله ای که شما میفرمایید دوبرابر بشه که تو همینجا هم از مقایسه مشخص هست بخشیش.جدا از این خود ویندوز هم اهمیتش بیشتر اینه که بستری برای عرضه سرویس های پردرآمد مثل آفیس هست.
در مورد خرید ها هم به نظرم خرید هرکدوم از این سه تا یک استراتژی متفاوت رو نشون میده که هیچکدومش هم به درد عشاق xbox نیمخوره.pubg که مشابه قضیه ماینکرفت صرفا یه بخش درآمدزا که از نظر مدیریتی هم مقیاس کوچیکی داره رو اضافه میکنه و رو برند گیمینگشون تاثیری نداره.Valve صرفا کسب درآمد و کنترل و ایجاد انحصار تو بازار گیم کامپیوترهای شخصی هست و خرید ea هم پررنگترشدن نقششون به عنوان ناشر هست.ایجاد انحصار برای عناوین ea یه بخشی بزرگی که از درآمد رو کم میکنه که فروش کنسول هم در دراز مدت جبران نمیکنه پس کار عاقلانه باز همون کاری هست که واسه ماینکرفت کردن ولی خب احتمالا واسه Xbox هم در حد محتوای انحصاری و اینا چیزی کنار میذارن.
من اصولا دنبال نمیکنم بخش گیمینگ و سیاستهاشون رو ولی از شواهد فکر میکنم اینا اصولا بیشتر دوست دارن رو خدمات و سرویسها مانور بدن تا فروش سخت افزار .مثل عرضه سرفیس ها که نشون میده دغدغه فروش سخت افزار و بردن جنگ و اینارو ندارن و صرفا ایکس باکس میسازن که مردم رو دربند سرویسهاشون کنن.
 
به نظر من هم دوستمون درست میگن.کمکی به بخش xbox فکر نمی کنم بتونه انجام بده مخصوصا خرید valve.بیشتر دلیل این خرید ها فکر کنم برای درآمدزایی باشه.
یا اینکه یهو بازار pc رو مال خودش کنه.با خرید هر یک از این ها این اتفاق می افته.
 
View attachment 83843

آخ آخ آخ، این مولتی پلیر و میکروترنسکشن چه بلایی سر شرکت ها که نمیاره. بنده خدا ها به خاک سیاه نشستن.

بنظرم این آمار اصلا جای خوشحالی نداره.
معلومه که لوت باکسها برای شرکتها سودآور هست وگرنه بقیه استدیوها و شرکت ها نمیومدن بحث بازی های سرویس محور رو مطرح کنن.

گیمرها مشکلی با این موضوع ندارن. همونطور که این قضیه هم چندان تازه نیست و از زمان cs:go خرید های درون برنامه ای وجود داشتن و اول برای بازی های F2P بود و بعدها به بازیهای پولی هم کشیده شد.

تمام حرفی که منتقدین میزنن اینه که مایکروترنسکشن و لوت باکس و خرید درون برنامه ای و .... نباید روی گیم پلی و پیشرفت بازی تاثیر بزارن که متاسفانه EA در این زمینه بسیار بد عمل کرد
 
  • Like
Reactions: Morgoth Bauglir
به قول دوستان این گزینه ها بیشتر برای کسب درآمد و سودآوری صرفا مالی هستش تا گسترش تجربه گیمینگ برند xbox . ماکروسافت به تنها چیزی که فکر نمیکنه ماهوی گیمینگ و تجربه گیمر جماعته که اگر بودن نسل قبل bioware از کفشون نمیرفت و این نسلم تا الان رمدی رو خریده بودن و آلن ویک 2 ریلیز شده بود :Frown:
 
  • Like
Reactions: Romell
اون نظر تعطیلی که دوستمون فرمودن مهمل هست و کاری بهش نداریم ولی در مورد "رسیدن به ویندوز" مسئله اینه بازار بخش های سرگرمی مثل "گیمینگ" تو سه ماهه آخر سال یک رشدی میکنه که تو بقیه سال دیده نمیشه در صورتی که مثلا بخش ویندوز در طول سال یک روند تقریبا ثابت رو داره و شاید در نهایت تو یک سال مالی این فاصله ای که شما میفرمایید دوبرابر بشه که تو همینجا هم از مقایسه مشخص هست بخشیش.جدا از این خود ویندوز هم اهمیتش بیشتر اینه که بستری برای عرضه سرویس های پردرآمد مثل آفیس هست.
در مورد خرید ها هم به نظرم خرید هرکدوم از این سه تا یک استراتژی متفاوت رو نشون میده که هیچکدومش هم به درد عشاق xbox نیمخوره.pubg که مشابه قضیه ماینکرفت صرفا یه بخش درآمدزا که از نظر مدیریتی هم مقیاس کوچیکی داره رو اضافه میکنه و رو برند گیمینگشون تاثیری نداره.Valve صرفا کسب درآمد و کنترل و ایجاد انحصار تو بازار گیم کامپیوترهای شخصی هست و خرید ea هم پررنگترشدن نقششون به عنوان ناشر هست.ایجاد انحصار برای عناوین ea یه بخشی بزرگی که از درآمد رو کم میکنه که فروش کنسول هم در دراز مدت جبران نمیکنه پس کار عاقلانه باز همون کاری هست که واسه ماینکرفت کردن ولی خب احتمالا واسه Xbox هم در حد محتوای انحصاری و اینا چیزی کنار میذارن.
من اصولا دنبال نمیکنم بخش گیمینگ و سیاستهاشون رو ولی از شواهد فکر میکنم اینا اصولا بیشتر دوست دارن رو خدمات و سرویسها مانور بدن تا فروش سخت افزار .مثل عرضه سرفیس ها که نشون میده دغدغه فروش سخت افزار و بردن جنگ و اینارو ندارن و صرفا ایکس باکس میسازن که مردم رو دربند سرویسهاشون کنن.
دقیقا منم فکر مبکنم مایکروسافت به دنبال همین اتفاق هستش و دنبال عرضه بازی انحصاری از طریق این خرید ها نیست.
سرویس ها واقعا مسئله بازی عوض کنی هستن در دراز مدت باعث میشن کاربر چاره ای جز موندن تو اکوسیستم این شرکت نداشته باشه.
الان اگر گیمری یک اکانت پر از بازی دیجیتالی،اشتراک گلد،EA اکسس،گیم پس و ... داشته باشه روی اکس باکس،واقعا نمی تونه دست از اکس باکس بکشه یا همین مثال برای سونی که گیمری اکانتی پر از بازی با اشتراک پلاس و پی اس نو داشته باشه باز هم پابند اون اکوسیستم میشه.وبه نظرم مایکروسافت دقیقا هدف اش همین سرویس هاست.سه شرکت اصلی،اپل،مایکروسافت و گوگل خیلی وقته رفتن به سمت اشتراک و خدمات و مایکروسافت به دنبال گسترش سرویس ها و اشتراک هاش در صنعت گیمه.
 
  • Like
Reactions: The Thing
امیدوارم اگر خریدی هم در راه هست هوشمندانه باشه
مایکروسافت سابقه خوبی در خرید کمپانی های بزرگ نداره
همین نوکیا رو نابود کرد به راحتی رفت
 
در بحث بازاریابی هر شرکتی طوری عمل می نه که بیشترین سود را داشته باشه. اما این بیشترین سود صرفا فروش بیشتر نیست. وقتی ماکروسافت کلی تبلیغ میکنه برای گیمینگش اما در مقابل رقیباش از بازی انحصاری و متفاوت کمتری برخوردار هست در زمینه بازریابی دچار مشکل میشه.
اینکه هدف ماکروسافت سود هست بدیهیه اما نکته اش این هست که باید برای این سود بیشتر نقطه قوتش رو هم تقویت کرد که اون نقطه قوت بازی هست. کوانتوم دریم استودیویی بود که اول دست به سوی ماکروسافت بلند کرد اما اون زمان ردموندی ها بهش توجهی نکردند . این روزها خودشون فهمیدند که هر چه قدر هم سخت افزار قوی باشه بدون نرم افزار و بازی در خور نمی تونه در بازار موفق باشه. نینتندو نمونه جالبش هست.
 
بنظر من خبر بیشتر شبیه اینه
لامبورگینی بخرم یا بوگاتی؟پراید هم هست البته:/
میرن همین پراید رو میخرن فوقش:))

Sent from my MYA-L22 using Tapatalk
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or