گرشاسپ... God Of War ایرانی!

بازی برای PCهست فقط؟؟؟؟
--
کی میشه ما بتونیم بازی های ایرانی رو روی کنسول هم ببینیم:-"
هر وقت که دست کم این دو تا شرط برآورده بشن، اکثر بازیهای ما هم روی کنسول عرضه میشن:
- هر وقت یک عده‌ای از احمق‌ها دست از لج و لج‌بازی با هم بردارن که این تحریم‌های مزخرف برداشته بشه که ما حداقل بتونیم DevKit و حقوق نشر (Publishing Rights) برای کنسول‌ها بخریم.
- هر وقت که صنعت بازی اونقدر پا بگیره و به حدی از سوددهی برسه که تولید کننده‌ها بتونن به جای ساخت بازی از روی علاقه محض و تغذیه از پوست درخت سپیدار به مدت 3 سال و ابتلا به مرگ مزمن، برنامه‌ریزی‌های بلندمدت‌تر انجام بدن، برن سراغ بازی‌سازی حرفه‌ای و از صدقه‌های دولت یا شرکت‌های گردن کلفت بی‌نیاز بشن (و در نتیجه از شر دخالت‌های اون‌ها هم رها بشن.)
 
فک کنم منظورش اینه که مصاحبه گیم تریلرز رو گوش کنین ببینین چی میگه :)
آهــــــــــــــــــــــــــــــــــــان .... :biggrin1:
به قول یکی از نماینده های شرکت نامکو تو گیمز کام، 60% بازی فان بودنشه و 40% چیز های دیگه...
میدونید، به نظر من این بازی یه تجربه ی خیلی خوب میتونه باشه، اما مطمئنا تجربه ی تولید بازی تو ایران هنوز خیلی کمه پس نمیشه خیلی انتظاراتمونو بالا ببریم، و همچنین نباید نا امید باشیم، من فک میکنم شاید اگه تیم گرشاسپ به این روند پیشرفت خودش ادامه بده، شاید دو یا سه تا تایتل دیگه که ریلیز کنه اونوقت بتون بازی هایی ارائه بده که حتی اگه از نظر تکنولوژی در حد بازی های روز دنیا نباشه، اما به اندازه ی اونا فان باشه...
به قول آقای فصیحی(در مصاحبه با گیم تریلرز) ایرانیا هیچی کم ندارن، همه چی دارند، انواع نرم افزار ها، کتاب ها و اطلاعات کافی برای بازی ساختن در دسترسه تو ایران، تنها محدودیت خود افراد هستند، خودشون خودشونو محدود کردند، که باید این محدودیت رو با مطالعه و تلاش و صبر از بین ببرن و پله پله راه رو طی کنن ;)
دوست عزیز . این صحبت مال کسیه که تویه یکی از بزرگترین و مجهزترین شرکت های بازی سازی دنیا داره کار می کنه .... من به شما قول شرف می دم که این آقا/خانم :biggrin1: در اندازه یه اپسیلون هم از روند ساخت بازی تو ایران اطلاعی نداره ... وگرنه چنین چیزی نمی گفت ... درسته ؟ /:)
و منظورتون هم از اینکه بازی فان باشه متوجه نشدم .... یعنی چی به اندازه بازی های دیگه فان باشه ؟ :biggrin1:
اگه منظورتون سرگرم کننده است که خب همین گرشاسپ هم (اینطور که از تریلر بر میاد) سرگرم کننده است دیگه ... اگر هم منظورتون چیز دیگه ایی خب روشن بفرمایید ما رو ... :biggrin1:
بازی برای PCهست فقط؟؟؟؟
--
کی میشه ما بتونیم بازی های ایرانی رو روی کنسول هم ببینیم:-"
پیام شخصی : ها چیه ؟ کنسول بازی انگار ؟ :biggrin1::smile:
---===--------------------------------
اولا اینکه بله . فقط برا PCــه (حداقل فعلا) :smile:
بعدشم اینکه دوست عزیز ، اینطور نیست که هر شرکتی بازی برا PC نوشت بعدش سریع بتونه برا کنسولش رو هم بزنه ! برنامه نویسی تحت کنسول بسیار بسیار بسیـــــــــــار سخت تر از PCــه . و هم اینکه شاید هنوز امکاناتش فراهم نیست .... و مطمئن باش که نیست !
شما فکر کن بخوای قرمه سبزی رو با قاشقای چوبی ژاپنی بخوری :cheesygri ... :confused:...شدنیه ولی خیلی سخته !
مخصوصا دیگه PS3 که دیگه خود شرکتای با تجربه هم توش موندن بعضیاشون !
پس حالا حالاها فکر بازی ایرانی روی کنسول رو از سرت بیرون کن !
پ.ن : از تلاش های دوستای گلم چه اینجا و چه در PD در زمینه بازیسازی تحت کنسول تقدیر و تشکر می گردد ! :cheesygri
 
هر وقت که دست کم این دو تا شرط برآورده بشن، اکثر بازیهای ما هم روی کنسول عرضه میشن:
- هر وقت یک عده‌ای از احمق‌ها دست از لج و لج‌بازی با هم بردارن که این تحریم‌های مزخرف برداشته بشه که ما حداقل بتونیم DevKit و حقوق نشر (Publishing Rights) برای کنسول‌ها بخریم.
- هر وقت که صنعت بازی اونقدر پا بگیره و به حدی از سوددهی برسه که تولید کننده‌ها بتونن به جای ساخت بازی از روی علاقه محض و تغذیه از پوست درخت سپیدار به مدت 3 سال و ابتلا به مرگ مزمن، برنامه‌ریزی‌های بلندمدت‌تر انجام بدن، برن سراغ بازی‌سازی حرفه‌ای و از صدقه‌های دولت یا شرکت‌های گردن کلفت بی‌نیاز بشن (و در نتیجه از شر دخالت‌های اون‌ها هم رها بشن.)

Hail to the king

راستی, پوست درخت سپیدار = قرمز + 72 ؟!
لول!
 
دوست عزیز . این صحبت مال کسیه که تویه یکی از بزرگترین و مجهزترین شرکت های بازی سازی دنیا داره کار می کنه .... من به شما قول شرف می دم که این آقا/خانم :biggrin1: در اندازه یه اپسیلون هم از روند ساخت بازی تو ایران اطلاعی نداره ... وگرنه چنین چیزی نمی گفت ... درسته ؟ /:)

خیر

این صحبت مال کسیه که تویه یه شرکت خیلی ساده با پشتیبانی خیلی ساده ولی با تلاش خیلی سخت توی ایران داره کار میکنه و از نتیجه کارشون میشه فهمید که روند ساخت بازی تو ایران رو از خیلی ها بهتر میشناسه..
 
خیر

این صحبت مال کسیه که تویه یه شرکت خیلی ساده با پشتیبانی خیلی ساده ولی با تلاش خیلی سخت توی ایران داره کار میکنه و از نتیجه کارشون میشه فهمید که روند ساخت بازی تو ایران رو از خیلی ها بهتر میشناسه..
سؤتفاهم شده, arthas منظورش اون کارمنده Tecmo هستش و منظور شما آقای فصیحی.
 
من به این بازی و سازندگانش احترام زیادی میذارم و تا اینجا هم که معلومه، بازی خوبیه.
ولی تجربه به من ثابت کرده که هیچ وقت راجع به یک بازی زود قضاوت نکنم. من صبر میکنم نقد بازیو بخونم، بعد میرم میخرمش. راستی این بازی optimize شدست؟ منظورم اینه که مشکلات تکنیکی و افت فریم نداره؟ چون من عصر پهلوانانو خریدم، توش بازی اینقدر کنده که عملا غیر قابل بازیه. تازه من سیستم متوسطی دارم و همه چیم رو پایین ترین حد گذاشتم.
 
arthas این صحبت در حقیقت از جمله توصیه های خود اون فرد - Zack Carlsson از مدیران ارشد شرکت Namco - مستقیما در نقد بازی گرشاسپ تو نمایشگاه GamesCom بوده.
من منظورم از فان بودن همون سرگرم کننده بودن (Fun) بود. بازی های ایرانی یکی از بزرگترین مشکلاتی که دارن اینه که زیاد حس بازی ندارن، یعنی آدمو جذب نمیکنن، و این چیزیه که بیشتر از طریق تجربه و کار عملی بدست میاد...
 
arthas این صحبت در حقیقت از جمله توصیه های خود اون فرد - Zack Carlsson از مدیران ارشد شرکت Namco - مستقیما در نقد بازی گرشاسپ تو نمایشگاه GamesCom بوده.
من منظورم از فان بودن همون سرگرم کننده بودن (Fun) بود. بازی های ایرانی یکی از بزرگترین مشکلاتی که دارن اینه که زیاد حس بازی ندارن، یعنی آدمو جذب نمیکنن، و این چیزیه که بیشتر از طریق تجربه و کار عملی بدست میاد...
من اینطور برداشت می کنم که منظور شما از فان بودن همون فاکتور جذابیت بازی باشه !
خب ببین دوست من :smile:
حرف شما صحیح ! دلیلش هم اینه که کل یه بازی رو ما ایرانیا اکثرا گرافیک و موتور می دونیم .... در حالی که اصل بازی جزئیاتشه ! (چه در داستان چه در گرافیک و چه در طراحی های Pre-Production )
شما توجه کن مثلا توی فارنهایت ! یه قرص آرامبخش کنار تخت لوکاس هست ! روش نوشته " همراه با الکل مصرف نشود" . روی میز هم الکل هست ! اگر بری بخوری بعدشم قرص رو بندازی بالا ، لوکاس میمیره و شما گیم آور می شی ....
یا توی سایلنت هیل گاهی وقتا انجام یه کار ظاهرا بی ارزش تو پایان بازی تاثیر مستقیم داره ! درسته ؟
Crysis ... سعی شده بود هنگام برخورد با برگ درختا ، اونا تکون بخورن که سازنده ها خیلی روش مانور دادن ! همین !
یا مثلا نگاه کن شما .... بازی مثل TEKKEN یه سبکیه که هیچ گونه نوآوری نمی تونه داشته باشه ! تا آخر دنیا همینه که هست . شما باید مبارزه کنی و بری تا آخرش .... اما ببین با بیوگرافی گذاشتن برا کاراکترها و ایجاد حالت های مختلف بازی ، برای بازیکن و جایزه های خوب توی بازی چطور تونستن مخاطب جمع کنن که برای رسیدن شماره ی 6 خیلی ها صبر ندارن ...
اضافه کردن همین نکته های به ظاهر خیلی کوچولو ، تاثیرات خیلی بزرگ رو که در نتیجه به همون فان بودنش می انجامه ، به همراه داره ! درسته ؟
حالا ..... از بحث خودمون دور نشیم .... من تا حالا بازی های ایرانی رو فرصت نشده بگیرم بازی کنم ! ولی اونطوری که از ظواهر امر پیداست ، چون سازنده ها می خواستن یه چیزی بین POP و GOW در بیارن و با توجه به اینکه تریلرها نوید چیز خوبی رو می داد، به نظر من بازی فانی خواهد بود (البته در حد و اندازه های خودش)
البته test84 هم کم متخصص نیست ! فقط نمی دونم چرا اینجا فقط داره نظاره می کنه و یکم تخصصی صحبت نمی کنه ؟ :biggrin1::biggrin1:
پ.ن:ببخشید اگه زیاد شد .... دیشب تا حالا نخوابیدم ....
 
منظورم از فان بودن جزئیات گرافیکی نیست! منظور GamePlay ی یعنی وقتی میپری ضربه میزنی و ... و مجموعا بازی به آدم احساس بده نه اینکه انگار داری دکمه ها رو فقط فشار میدی...
 
منظورم از فان بودن جزئیات گرافیکی نیست! منظور GamePlay ی یعنی وقتی میپری ضربه میزنی و ... و مجموعا بازی به آدم احساس بده نه اینکه انگار داری دکمه ها رو فقط فشار میدی...
این حس وقتی القا می شه که با گیم پد بازی کنی و شوک هم داشته باشه.
شوک بیشتر = ضربه ی سنگین تر
مثلا خدای جنگ 1 جایی که شمشیر آبی رنگ رو می گیره، وقتی ضربه می زنی هم صدای مهیبی می ده و هم شوک می ده که آدم احساس می کنه ضربه خیلی سنگینه و کلی به آدم حس می ده!!:love:
 
من اینو قبلا هم گفتم.
یه بازی در درجه اول باید هدفش سرگرمی باشه تا بتونه موفق بشه.
این بازی هم درسته که به نظر میرسه بازی خوبیه ولی امیدوارم هدف اصلی سازنده هاش معرفی تاریخ ما به دنیا نباشه. این حرف من دقیقا همون فان بودنیه که اون شخص از شرکت نامکو گفته.
نه مثل یه سری بازیهای ما که برای اهداف سیاسی (!) ساخته میشن. مثل این که مسئولان ما بازی رو با فیلم مستند اشتباه گرفتن!

به هرحال من که خودم شدیدا منتظر این بازیم. امیدوارم به ذات اصلی یه بازی که همون سرگرمیه توجه نشون داده باشند.
 
منظورم از فان بودن جزئیات گرافیکی نیست! منظور GamePlay ی یعنی وقتی میپری ضربه میزنی و ... و مجموعا بازی به آدم احساس بده نه اینکه انگار داری دکمه ها رو فقط فشار میدی...
من کی گفتم فقط جزئیات گرافیکی ؟ :eek::eek::eek:
البته من منظور شما رو درک کردم ... :smile:
من اینو قبلا هم گفتم.
یه بازی در درجه اول باید هدفش سرگرمی باشه تا بتونه موفق بشه.
این بازی هم درسته که به نظر میرسه بازی خوبیه ولی امیدوارم هدف اصلی سازنده هاش معرفی تاریخ ما به دنیا نباشه. این حرف من دقیقا همون فان بودنیه که اون شخص از شرکت نامکو گفته.
نه مثل یه سری بازیهای ما که برای اهداف سیاسی (!) ساخته میشن. مثل این که مسئولان ما بازی رو با فیلم مستند اشتباه گرفتن!

به هرحال من که خودم شدیدا منتظر این بازیم. امیدوارم به ذات اصلی یه بازی که همون سرگرمیه توجه نشون داده باشند.
آخ دقیقا زدی وسط خال ....
منم امیدوارم هدفشون این نباشه که اگه باشه باز با یه تراژدیه دیگه روبرو هستیم ! :biggrin1:
:horse:
 
مشکلات بازی سازی تو ایران فقط مشکلات کمبود افراد با تجربه و نیروی بی تجربه نیست. یعنی مشکل فقط از نظر فنی نیست و کمبود فنی فقط یه بهونه هستش. مشکل اصلی نداشتن هیچ امیدی به فروش بازی و درآمد زایی اون هست که این مهمترین دلیل برای اینه که بازی سازهای ایرانی بازی های تخیلی یا بازی های فان یا حتی دو بعدی خلاقانه نمی سازند. و بازی هایی رو می سازند که یه جورایی مربوط به ایران و ملیتمون باشه تا بتونند حمایت بنیاد یا سازمانهای ایرانی رو دریافت کنند. مثلا الان اگه یکی بیاد یه بازی خیلی جذاب و تخیلی بسازه یا مثلا دو بعدی ولیجذاب باشه، هیچ کسی بهش کمک مالی نخواهد کرد.
اما این بازی عالی عمل کرده و هم از داستان ایرانی استفاده کرده(برای حمایت مالی) و هم اومده گیم پلی و گرافیک روز رو در بازی قرار داده. درکل به نظر می رسه بهترین بازی حقیقی ایران بشه.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or