کپکام: RE کلاسیک به‌ درد این نسل نمی‌خورد

Behrooz

کاربر سایت
Apr 14, 2006
3,009
75725096630216979871.png




استفاده از دوربین ثابت و زامبی‌های بسیار کند و سایر المان‌های کلاسیک Resident Evil شاید در آینده دوباره بر روی پلتفرم‌های دستی برگردند اما برای کنسول‌های HD نسل قعلی مانند 360 و PS3 این امر کمی دور از ذهن است.

Hiroyuki Kobayashi، تهیه‌کننده‌ی RE6 طی مصاحبه‌ای با وبسایت خبری DigitalSpy در این مورد می‌گوید: "من فکر می‌کنم ساخت یک RE کلاسیک با آن المان‌های قدیمی بر روی کنسول‌های امروزی مانند PS3 و 360 کار سختی باشد. تکنولوژی این نسل اصلا مناسب استایل و سبک گیم‌پلی قدیمی RE نیست."
"اما این موضوع به این معنی نیست که ما نمی‌توانیم این کار را بر روی پلتفرم‌های دیگر انجام دهیم. به عنوان مثال پلتفرم موبایل میتونه مناسب RE‌های کلاسیک باشد. یا اینکه بر روی PSP شما قطعا می‌توانید یک RE با آن استایل و گیم پلی قدیمی آن بسازید."

Kobayashi کار خودش را در کپکام به عنوان برنامه‌نویس Resident Evil اصلی در سال 1996 آغاز کرد. وی که بعدا در نقش تهیه‌کننده‌ برای RE4 نیز ظاهر شد، اضافه کرد که شخصا در حال حاضر دوست ندارد همچین بازی با این سبک قدیمی بسازد.

"ساختش در کل می‌تواند جالب باشد، اما شخصا در حال حاضر مطمئن نیستم که بخواهم و ترجیح دهم که همچین بازی را درست کنم. اگه فرصتش را داشته باشم بیشتر دوست دارم یک چیز کاملا متفاوت و تک بسازم."

آخرین REای که از دوربین ثابت استفاده کرده بود، نسخه‌ی Resident Evil Zero که در سال 2002 بر روی گیم کیوب عرضه شد می‌باشد.

شایان ذکر است که RE6 برای عرضه در 2 اکتبر برنامه ریزی شده است.

Source
 

Heart Broken

کاربر سایت
Feb 22, 2011
2,418
نام
Ali
راستش شاید من فقط اینجوریم اما شوک هیچوقت منو نترسونده! :d همین چند روز پیش داشتم RE 1 (اونی که اول شخص بود، اسمش یادم رفته! :d) همون اول بازی یه محوطه ی خیلی خیلی کوچیک شبیه راهرو وجود داره که یه زامبی هم اونجاست. با وجود اون گرافیک قدیمی حس ترس تو من بوجود اومد از بس محیط کوچیک بود! :d

یا مثلا تو Martian Gothic (مال PS1 هست، جدا همه باید این بازی رو امتحان کنند! :d) یه جایی از بازی یه زامبی جلوت ایستاده. هیچ کاری هم انجام نمیده فقط زل زده بهت! :d برای اینکه مرحله رو رد کنی حتما باید از اون جایی که زامبی ایستاده رد بشی! هیچ تفنگی هم نداری. به جانم خودم با دلهره ی وحشتناک کوچولو کوچولو میرفتم جلو تا دقیقا به یه قدمیش رسیده بودم باز هم کاری نمیکرد! اون صحنه داشتم میمردم دیگه از ترس! :d یه دفعه پرید سمتم! جو خسته ی بازی و موزیک بازی هم فوق العاده تاثیر گذار بود! :d

در کل این چیزا منو میترسونه! :d و DS خیلی کم تونست رو من تاثیر بذاره.

خوب بهروز جان ترسی که ناشی از هیجان لحظه‌ای با ترسی که ناشی از طراحی محیط و اتمسفره محیطه خیلی تفاوت داره. مثلاً تو DS با بیرون پریدن یک نکرومورف از دریچه سقف، به مخاطب شک وارد میشه (تازه اگر آمادگیش رو داشته باشه باز این شک وارد نمیشه!) و بعد از اون تکلیف مشخصه! ولی حالا هر کسی که بخواد از راهروهای عمارت اسپنسر عبور کنه با احتیاط و با دقت عبور میکنه، حتی اگر بدونه اینجا مورد خاصی پیش نمیاد، این مورد رو در کنار یه موسیقی اعصاب خورد کن قرار بده، دیگه عمق فاجعه مشخص میشه!:d برای همینه که بازی سازهای ژاپنی بهتر می‌تونند بازیه‌ ترسناک بسازند! چون از همه المان‌های ترس به درستی استفاده می‌کنند.
 

Safety & Peace

ارباب مطلق سوزوران
کاربر سایت
Sep 4, 2011
13,185
نام
تونی آلمِیدا
راستش شاید من فقط اینجوریم اما شوک هیچوقت منو نترسونده! :d
خب بهروز جان شوک قرار نیست بترسونه! یه لحظه سر جات یه تکون میخوری! همین!
ترس باید ذاتی باشه.یعنی چی؟ یعنی اینکه یه چیزی مثل نمسیس افتاد جلوی روت، غریزی عمل کنی! همونجور که توی واقعیت در مواجه با خطر اول از همه یه واکنش غریزی انجام میدی!
اون لحظه ای که نمسیس پایین پله ها از توی شیشه میاد داخل، یه لحظه فراموش نشدی برای وقتیه که شوک و ترس به زیبایی با هم ترکیب میشن:d
مشکل بعدی که باعث میشه RE6 ترسناک نباشه اینه که اگر کپکام بازی رو حتی توی تاریک ترین و مخوف ترین جاهای ممکن بسازه، به دلیل ابر قهرمان بودن شخصیت بازی، مطمئنی که از پس همه چیز بر میای. شک نکنین به این مورد.

تنها بودن - موسیقی ملایم و مرموز - طراحی محیط و ......... . این ترس اینقدر عالی کار شده بود که حتی از صدا زامبی ها در دور دست هم میترسیدی چرا که خودتو محصور و ناتوان میدیدی.
 

Behrooz

کاربر سایت
Apr 14, 2006
3,009
خوب بهروز جان ترسی که ناشی از هیجان لحظه‌ای با ترسی که ناشی از طراحی محیط و اتمسفره محیطه خیلی تفاوت داره. مثلاً تو DS با بیرون پریدن یک نکرومورف از دریچه سقف، به مخاطب شک وارد میشه (تازه اگر آمادگیش رو داشته باشه باز این شک وارد نمیشه!) و بعد از اون تکلیف مشخصه! ولی حالا هر کسی که بخواد از راهروهای عمارت اسپنسر عبور کنه با احتیاط و با دقت عبور میکنه، حتی اگر بدونه اینجا مورد خاصی پیش نمیاد، این مورد رو در کنار یه موسیقی اعصاب خورد کن قرار بده، دیگه عمق فاجعه مشخص میشه!:d برای همینه که بازی سازهای ژاپنی بهتر می‌تونند بازیه‌ ترسناک بسازند! چون از همه المان‌های ترس به درستی استفاده می‌کنند.
خب بهروز جان شوک قرار نیست بترسونه! یه لحظه سر جات یه تکون میخوری! همین!


آخه مشکل این شوک و DS اینجاست که بعد از یه چند مرحله هم برات عادی میشه و هم فوق العاده قابل پیشبینی میشه. (hint: هر وقت تو DS به یه راه فرعی برمیخورید که به یه تیر و جون ختم میشه تو راه برگشت یه نکرومورف از شیشه میپره بیرون! :d). حتی اگه پیشبینی هم نتونی بکنی باز هم بعد از یه مدت برات عادی میشه! :d تو DS بعد از یه مدت دیگه اصلا اون شوک همون اول بازی بهت وارد نمیشه. بخاطر اینکه مطمئم تو هر مرحله یکی باید از در و دیوار بزنه بیرون. در واقع سازنده بهت میگه آماده باش که یکی میخواد بیاد بیرون! :d
 

doctor who

کاربر سایت
Apr 15, 2011
1,530
نام
doctor who
ds بیشتر راهی که برای ترسوندن استفاده کرده بود این بود که وقتی می ری یک جا چراغ ها خاموش می شن :dو مهمان ها هم می رسن ولی باز هم ترسناک بود:d
 

genesis007

کاربر سایت
May 16, 2010
1,305
نام
shahab
بنظر من می تونه به سازه با همان سبک کلاسیک....ولی می تونه برای امتحان به عنوان یک نسخه تکمیلی بسازه نه اصلی دیگه رزیدنت اویل کلاسیک از این orcکه بدتر در نمی اد....یک مشکل دیگه که بگم الان این است که رزیدنت اویل به جای ترسناک شدن سینمایی تر شده است.....فعلا هم ترسناک ترین رزیدنت اویل در این نسل همان رولیشن است.....ان هم از شیوه تزساندن dsاستفاده کرد وگرنه این کپکام فعلا نو اوری در ترساندن نداره:|
 

Terova

No Trolls
Gold User
Dec 1, 2007
13,073
نام
محمد امین
قبلا بازی میکردیم میگفتیم یا 124.000 پیغمبر به این غول آخر نرسیم.. ولی الان مرحله یک رو نرفته میگم این باس فلان فلان شده کجاست فلانش کنم..!

باس ها رو اینقدر زیاد و بی بخار درست کردن یک بچه 2 ساله هم میتونه ردش کنه..
 

genesis007

کاربر سایت
May 16, 2010
1,305
نام
shahab
قبلا بازی میکردیم میگفتیم یا 124.000 پیغمبر به این غول آخر نرسیم.. ولی الان مرحله یک رو نرفته میگم این باس فلان فلان شده کجاست فلانش کنم..!

باس ها رو اینقدر زیاد و بی بخار درست کردن یک بچه 2 ساله هم میتونه ردش کنه..

زدی توی هدف.....دقیقا مشکل دیپگه رزیدنت اویل غول های ان هست....سازنده ها فکر می کنند که اگه بخوان بازی ترسناک بشه باید غول ها زیاد تر و بزرگ تر شوند....جالب این جاست این غول های بزرگ براحتی هم کشته می شوند.
 

chatrasham

کاربر سایت
May 31, 2012
51
نام
امین ایزدیار
کاملا موافقم....

گیمر های نسل امروز ترس RE رو نمیپسندن....به نظرم سازنده های RE باید از یه بازیه موفقی مثل DEAD SPACE درس بگیرن و از المان های موفقه این سری بازی تو RE هم استفاده کنن.

---------- نوشته در 06:20 PM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 06:18 PM ارسال شده بود ----------

قبلا بازی میکردیم میگفتیم یا 124.000 پیغمبر به این غول آخر نرسیم.. ولی الان مرحله یک رو نرفته میگم این باس فلان فلان شده کجاست فلانش کنم..!

باس ها رو اینقدر زیاد و بی بخار درست کردن یک بچه 2 ساله هم میتونه ردش کنه..

فرض کن یه بازی بسازن که فقط گیمر های حرفه ای اونو بتونن تموم کنن.

اونوقت شرکت سازنده که انقدر زحمت کشیده بازی رو ساخته ورشکسته نمیشه؟!

بازیساز ها به فکر جیب خودشون هم هستن و باید باشن.

---------- نوشته در 06:24 PM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 06:20 PM ارسال شده بود ----------

بنظر من می تونه به سازه با همان سبک کلاسیک....ولی می تونه برای امتحان به عنوان یک نسخه تکمیلی بسازه نه اصلی دیگه رزیدنت اویل کلاسیک از این orcکه بدتر در نمی اد....یک مشکل دیگه که بگم الان این است که رزیدنت اویل به جای ترسناک شدن سینمایی تر شده است.....فعلا هم ترسناک ترین رزیدنت اویل در این نسل همان رولیشن است.....ان هم از شیوه تزساندن dsاستفاده کرد وگرنه این کپکام فعلا نو اوری در ترساندن نداره:|

اگه به بازی ای مثل COD نگاه کنی میبینی که رمزه موفقیتش استفاده ی زیاد از صحنه های سینماتیکیه.
کپکام هم برای اینکه بیشتر بفروشه COD رو الگو قرار داده و مثل COD تو نسخه ی ORC فقط یه سلاح میده دست بازیباز و کلی صجنه ی سینماتیک به بازی اضافه میکنه و بازیش هم فروش خوبی داشت.
کپکام به هدفش از انتشار ORC رسید.

RE با دوربین ایپزوتومیک فقط روی کنسول های دستی و اسمارت فون ها موفق خواهد بود.
 

CAP\MortezA63

کاربر سایت
Mar 13, 2009
1,653
نام
MortezA
بنظر من مشکل کسانی که از RE این نسل راضی نیستن دوربینش نیس . مسئله اینه که چیزی بنام ترس از بین رفته . تاریکی و وحشت از کشتن حتی یه زامبی جای خودشو به روشنایی و گله ای از زامبی ریز و درشت داده . یادتون هس اون موقع ها که بازی میکردیم حتی موقعی که یه در ساده رو باز میکردیم همیشه یه استرس هم همراش بود (با اون لولا هاش که چند سالی میشد روغن کاری نشده بود ) . اول بازی فقط و فقط یه کلت داشتیم با چنتا تیر که یا باید فرار میکردیم یا بدرستی از تیرها استفاده میکردیم که در ادامه به مشکل نخوریم . Re5 رو دیگه همتون یادتونه اینقد اسلحه رنگو وارنگ داشتیم که خیلیاشو آپگرید میکردیم میدادیم شوا ;) بگذریم کلا میخوام اینو بگم تو این نسل همه جور بازی دیدیم که اکثرشون از یه عنوان دیگه الهام گرفته و کپی برداری شده بودن و سعی کرده بودن درش تکامل ایجاد کنن . اون وقت کپکام که تو این سبک با اون معماهاش (که آدم سرگیجه میگرفت برای حلشون) اسطوره ست از جواب ندادن حرف میزنه !

ای خدا پدر آدم چیز فهم رو بیامرزه اینهمه تو این کامنتها درباره ی سری RE نظر داده شد تا بالاخره یه نفر حرف دل منو زد که این بازی رو واقعا در اعماق وجودش درک کرده>:d< ای دمت گرم داش حمید درود به خودت و این کامنتت>:d< کاش درباره ی بقیه بازیها هم همینطور بود مثلDMC یا SH کلا ترس از بین رفته شده همون خاطره ی 10 12 سال پیش.باشه دوربین به درد نمیخوره قبول....!!آخه یکی نیست به این یارو کوبایاشی بگه حیف نون تو که به دوربین گیر میدی از ترس چیزی حالیت میشه.؟؟میدونی چند سال میشه آرزوی ترس تو سری RE از بین رفته و افسانه شده..؟؟مردکه شیرین عقل با اون قیافش دنبال دلیل میگرده...!!!مرد حسابی شما تو همین نسل 2 تا بازی مشتی برای 3DS ساختین تازه روی کنسول دستی با محدودیتهای خاص خودش نمیتونین 1 دونه برای کنسولهای این نسل بسازید..؟؟؟چرا شر و ور تحویل مردم میدی..؟؟!!!بگو اگه اینکارهارو نکنیم از سری محبوب COD عقب میافتیم نمیتونیم رقابت کنیم و نمیتونیم ببینیم اونا میلیاردی پول میخورن ما میلیونی...!!!خوبه این بازیی dead space تو این نسل با همون فضای ترسناک ساخته شد وگرنه من یکی روانی میشدم بخدا...!!!
 
آخرین ویرایش:

SerJ TanKiaN

کاربر سایت
Aug 26, 2012
410
نام
پویا
رفیق آروم باش الآن، نری پدر صاب بچه رو در بیاری حالا:d

فرض کن یه بازی بسازن که فقط گیمر های حرفه ای اونو بتونن تموم کنن.

اونوقت شرکت سازنده که انقدر زحمت کشیده بازی رو ساخته ورشکسته نمیشه؟!

بازیساز ها به فکر جیب خودشون هم هستن و باید باشن.

بازی‌ساز باید اون مهارت رو داشته باشه که هم بتونه گیمرهای معمولی و هم گیمرهای حرفه‌ای از بازیش لذت ببرن، حالا از هر سبکی. خیلی از بازی‌ها تو سبک‌های حرفه‌ای منتشر شدن و فروششون هم داشتن، بدون هایپ و تبلیغات بیش از حد. RE باید از المان‌های ترسناک استفاده کنه و ... تمام حرفایی که شما زدین. اما مسئله اینه که خود سازنده‌ها نمی‌خوان، دیگه اینکه فرضاً ما بیایم همه‌ی ایده‌های اینجارو بهش ایمیل بدیم باز هم فایده‌ای نداره.

پی نوشت: بازی ترسناک می‌خواین برین Slenderman رو بازی کنین شب خوابتون نمی‌بره. اونم یه نمسیس مخصوص به خودشو داره:d مجانی هم هست سرچ کنین می‌تونین دانلودش کنین. آوازه ش تو 9GAG پخشه اصلاً.
 

chatrasham

کاربر سایت
May 31, 2012
51
نام
امین ایزدیار
رفیق آروم باش الآن، نری پدر صاب بچه رو در بیاری حالا:d



بازی‌ساز باید اون مهارت رو داشته باشه که هم بتونه گیمرهای معمولی و هم گیمرهای حرفه‌ای از بازیش لذت ببرن، حالا از هر سبکی. خیلی از بازی‌ها تو سبک‌های حرفه‌ای منتشر شدن و فروششون هم داشتن، بدون هایپ و تبلیغات بیش از حد. RE باید از المان‌های ترسناک استفاده کنه و ... تمام حرفایی که شما زدین. اما مسئله اینه که خود سازنده‌ها نمی‌خوان، دیگه اینکه فرضاً ما بیایم همه‌ی ایده‌های اینجارو بهش ایمیل بدیم باز هم فایده‌ای نداره.

پی نوشت: بازی ترسناک می‌خواین برین Slenderman رو بازی کنین شب خوابتون نمی‌بره. اونم یه نمسیس مخصوص به خودشو داره:d مجانی هم هست سرچ کنین می‌تونین دانلودش کنین. آوازه ش تو 9GAG پخشه اصلاً.

سازنده های DEAD SPACE رو نگاه کن....اونا دو تا نسخه ی موفق داشتن اما فروش انچنان خوبی نداشتن.

نسخه ی سوم رو که تریلر هاشو دیدی؟!
خیلی فرق کرده....همش به این خاطره که سازنده های بازی میخوان سود بیشتری داشته باشن.
سازنده ها خودشون حواسشون هست .اما اونام انسانن .کارشون پر از عیب و ایراد خواهد بود.
 

hmd2009

کاربر سایت
Oct 3, 2008
4,585
نام
حمید
ترس مرد!!!!
حس و حال گیما یه جوری شده.
این رزیدنت اویلم اگه میخواستن مثل قدیم بسازن میگفتیم حال نمیده تکراریه جدیداشم که مثل قدیمیا نیست باز حال نمیده پس کلا بهتره این بازی رو ولش کنن و تمم بشه و بره تو تاریخ نه اینکه برای کسب درامد از نامش استفاده کنن.

نه این بازی هنور جتی پیشرفت داره باهات موافق نیستم که ولش کنن بره! اینکه هنوز نتونستن بر طبق سلیقه ی ما رزیدنت اویل بسازن بعد از اون کلاسیک ها و ریمیک و زیرو دلیل نیمشه که باید از این بازی خداحافظی کرد و این پروژه رو کنسل کرد. باید منتظر یه خلاقیت برای برگردوندن دوباره ترس به رزیدنت اویل بود!
 

Safety & Peace

ارباب مطلق سوزوران
کاربر سایت
Sep 4, 2011
13,185
نام
تونی آلمِیدا
نه این بازی هنور جتی پیشرفت داره باهات موافق نیستم که ولش کنن بره! اینکه هنوز نتونستن بر طبق سلیقه ی ما رزیدنت اویل بسازن بعد از اون کلاسیک ها و ریمیک و زیرو دلیل نیمشه که باید از این بازی خداحافظی کرد و این پروژه رو کنسل کرد. باید منتظر یه خلاقیت برای برگردوندن دوباره ترس به رزیدنت اویل بود!
والا حمید جون ما که اینقدر وایسادیم که زیر پامون علف که چه عرض کنم، جنگل سبز شد./:)
خلاقیت خداییش توی این نسل خیلی کم دیدیم. RE هنوز باید تو صف خلاقیت وایسه یا خود میکامی بیاد جمعش کنه.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر