کرایتک : CryEngine سه سال از Unreal Engine 4 جلو تر است!

S A A M

کاربر سایت


رئیس خوش بین کرایتک آقای Cevat Yerli گفته است : تریلر Unreal Engine 4 - demonstrations از Epic به مواردی اشاره میکند که Cryengine سه سال پیش آنها را معرفی کرده بود!
Yerli به Gamebeat گفت : تنها چیزی که میتوانم بگویم اینست که که 3 Cryengine در حال حاضر کیفیتی برابر با UE4 دارد!

شما میتوانید به 3 سال قبل و ویدئو های ما در GDC برگردید و ببینید که چیزی که ما در Cryengine استفاده کردیم به زیبایی چیزی هایی است که UE4 و بسیاری ار شرکت های دیگر در موتور های بازیشان اخیرا نمایش میدهند!

Yerli کمی قدم را فراتر نهاد و گفت : شما هنوز قدرت واقعی Cryengine را ندیده اید و آن برگ برنده ما برای نسل بعدی است!

ما هنوز آخرین دستاوردمون رو معرفی نکردیم او ادامه داد بزودی شما شاهد معرفی بازسازی بعدی Cryengine خواهید بود! من شماره ای به اون اختصاصا نمیدم اون فقط یک بازسازی از کرای انجین خواهد بود ما قبلا هم گفتیم که Cryengine 3 از سه سال پیش به عنوان نسل بعد آماده بوده!
اگه من به تعریفی که مردم اکنون از تکنولوژی آینده دارن نگاهی بندازم این همون چیزیه که ما سه سال پیش شاهد اون بودیم
Yerli. گفت : ما قبلا هم سیستم ذرات و GPU Rendering و سایه زنی فوق العاده ی داشتیم همچنین tessellation رو در Crysis 2 که شاهد اون بودید Directx 11 .ما فقط در تک دمو ها در مورد این موارد صحبت نکردیم ما عمل کردیم و از اونا در بازیهامون که قبلا هم عرضه شدن استفاده کردیم.

Source
 
آخرین ویرایش:
شما قبل از اینکه لول در کنی پست من رو با دقت بخون.
منظورم بنده این مطلب است که وقتی کرایسیس، یک پی سی قوی رو به چالش میکشه شما چه طور انتظار داری که روی کنسول به خوبی اجرا بشه!؟

این نشون میده که کرایسیس یک بازی Optmize شده نیست ...
 
آدم چه چیز هایی که نمیخونه واقعاً :دی ! بازی مشکل فریم بده و روی PC های High-End به سختی اجرا بشه پس گرافیک بهتری داره ! همین فن افزار شریف هم میتونه گرشاسپ 3 رو طوری بده بیرون که با دوتا 580 هم نشه فریم درست حسابی گرفت . ارزش کار یک سازنده وقتی بالا میره که موتور گرافیکیش با سخت افزار های متعادل روز بهینه باشه .
 
آخرین ویرایش:
خداییش بتمن رو، رو پی سی با دایرکس 11 باز کردی ؟ یا کلاً از چند نفر یه جا شنیدی گرافیکش خوبه بعد اومدی اینجا این حرف رو زدی؟
آخه مرد مومن میخواهی تو سـَر کرایتیک بکوبی UE4 رو بیاری بالا لااقل یه مثال از یه بازی درست بزن که پیشه خودمون بگیم طرف از تجربیاتش داره میگه نه از شنیده هاش.
اینجا یه عکسی بدین من برای اولین بار تو زندگیم نصب کنم فایده نداره :|.
 
شما قبل از اینکه لول در کنی پست من رو با دقت بخون.
منظورم بنده این مطلب است که وقتی کرایسیس، یک پی سی قوی رو به چالش میکشه شما چه طور انتظار داری که روی کنسول به خوبی اجرا بشه!؟

بازم لول در میکنم !
وقتی یه سازنده حتی بلد نیست با بهترین سخت افزارهای روز که Pc باشه یه انجینه بهینه بسازه پس میشه نتیجه گرفت روی کنسول هیچ کارست ! حالا اینکه برای شما افتخار بزرگ بوده تا چندین سال هنوز نتونستید فریم ریت درست و حسابی از کرایسیس بگیرید یه طرف قضیست !
خلاصه اینهمه سازنده عقل و شعور و چشم و دست و پا و ابرو و............. دارند به خدا وگرنه نمیرفتند ue3 لایسنس . نسل بعد هم مثل روز روشنه به صورت تضمینی که همه میرن دوباره ue4 لایسنس میکنن . حالا این کرایتک چون دستش به گوشت نمیرسه این یک ساله فقط نشسته از شدت حسادت فقط میتوبه به ue3 و تبلیغات خودش .


واقعا افتخار بسیار بزرگی بوده سال 2007 کرایتک یه بازی بنام crysis1 ساخت که بیشتر عکس متحرک ( gif ) بود تا بازی (game) :lol::lol::lol: وای که چه تکنولوژی ! وای که چه دستاوردی :lol:
 
آخرین ویرایش:
بعد گرافیک گیرز 1 هم در زمانش خودش که مورد ستایش همه سایتها قرار گرفت چیزه خاصی نبود ؟
گیرز 1 در زمان ابتدای عمر این نسل عرضه شد! قطعاً گرافیکش هر چی که بود از نهایت توانایی کنسول استفاده نکرده بود.و نکته اصلی که یک عنوان انحصاری بود!
شما در تعریف چیز خاص دچار مشکل هستید! گرافیک گیرز1 خوب نه! عالی بود! اما کار خاص رو کرایتیک با عرضه ی کرایسیس 2 انجام داد.

اون زمان اپیک که اون کار با 360 کرده بود همون زمان کرایتک یک سوم گرافیک گیرز 1 را هم نمیتونست بیاره روی کنسول .
کلاً مبنای این جملت از کجا میاد: کرایتک یک سوم گرافیک گیرز 1 را هم نمیتونست بیاره روی کنسول !!
یک سوم گرافیک گیرز دقیقاً چی میشه؟ با حذف چه المان ها و آپشن های از گرافیک گیرز،گرافیک بازی میشه یک سوم...؟و از کجا
میدونید کرایتیک نمیتونست اون رو روی کنسول بیاره؟ کرایتک،کرایسیس 2 رو با اون گرافیک روی کنسول اورد بعد نمیتونه یک سوم گرافیک گیرز رو رو کنسول بیاره؟
یک چیزی نگیم واسه خودمون! رو تک تک حرفامون فکر کنیم! این خیلی خیلی خوبه!

مشکل شما از جایی هست که نمیتونید گرافیک عناوین کرایتک رو هضم کنید! وقتی اون بابا داره میاد میگه چیزی که UE معرفی کرده رو من چهار سال پیش معرفی کردم
صحت حرفش از اینجا مشخص میشه که کرایسیس در زمان عرضه به خوبی روی Pc های قوی اجرا نمیشد،و روی کنسول ها هم باید قیدش رو زد! خوب حتما کرایتک چیزی
رو جلو جلو معرفی کرده که سخت افزارهای موجود رو داره به چالش میکشه!
در ضمن بار ها در صحبت هاتون اشاره کردید که سازنده های زیادی با UE بازی هاشون رو ساختن.اینکه چون با یک موتو بازی زیاد ساخته میشه دلیل برخوب بودن و یا لااقل
مطلق بودن اون موتور نیست(نمیگم UE موتور خوبی نیست) و گرنه غیر از اینه که با UE بازی های بسیار بی کیفیتی هم ساخته شده که تعدادشون کم نیست؟!!
 
گیرز 1 در زمان ابتدای عمر این نسل عرضه شد! قطعاً گرافیکش هر چی که بود از نهایت توانایی کنسول استفاده نکرده بود.و نکته اصلی که یک عنوان انحصاری بود!
شما در تعریف چیز خاص دچار مشکل هستید! گرافیک گیرز1 خوب نه! عالی بود! اما کار خاص رو کرایتیک با عرضه ی کرایسیس 2 انجام داد.


کلاً مبنای این جملت از کجا میاد: کرایتک یک سوم گرافیک گیرز 1 را هم نمیتونست بیاره روی کنسول !!
یک سوم گرافیک گیرز دقیقاً چی میشه؟ با حذف چه المان ها و آپشن های از گرافیک گیرز،گرافیک بازی میشه یک سوم...؟و از کجا
میدونید کرایتیک نمیتونست اون رو روی کنسول بیاره؟ کرایتک،کرایسیس 2 رو با اون گرافیک روی کنسول اورد بعد نمیتونه یک سوم گرافیک گیرز رو رو کنسول بیاره؟
یک چیزی نگیم واسه خودمون! رو تک تک حرفامون فکر کنیم! این خیلی خیلی خوبه!

مشکل شما از جایی هست که نمیتونید گرافیک عناوین کرایتک رو هضم کنید! وقتی اون بابا داره میاد میگه چیزی که UE معرفی کرده رو من چهار سال پیش معرفی کردم
صحت حرفش از اینجا مشخص میشه که کرایسیس در زمان عرضه به خوبی روی Pc های قوی اجرا نمیشد،و روی کنسول ها هم باید قیدش رو زد! خوب حتما کرایتک چیزی
رو جلو جلو معرفی کرده که سخت افزارهای موجود رو داره به چالش میکشه!
در ضمن بار ها در صحبت هاتون اشاره کردید که سازنده های زیادی با UE بازی هاشون رو ساختن.اینکه چون با یک موتو بازی زیاد ساخته میشه دلیل برخوب بودن و یا لااقل
مطلق بودن اون موتور نیست(نمیگم UE موتور خوبی نیست) و گرنه غیر از اینه که با UE بازی های بسیار بی کیفیتی هم ساخته شده که تعدادشون کم نیست؟!!

کرایتک crysis2 را سال 2011 انجام داد نه سال 2007 ! و منم منظورم 2007 هست که میگم نمیتونست گرافیکی معادمل گیرز 1 روی کنسول بیاره .
حالا کرایتک با چند سال که روی انجینش کار کرده تا بتونه روی کنسول بهینه کنه که بازم موفق نبوده ! از لحاظ بار افکت کرایسیس 2 روی کنسول واقعا بینظیر بود ولی بازهم مشکل فریم ریت داشت ! منم منظورم اینه افکت در کنار فریم ارزش داره ! چیزی که تعریف خیلی از سایتهای معتبر هست !
شما فکر کن اگه فریم بازی ثابته ثابت روی 30 قفل میشد و رزولیشنه 720p native روی کنسول داشت و اینهمه ابجکت لودینگ تو محیط نداشت ! ایا بازم میتونست این همه افکت تو محیط نشون بده ؟! مطمئنا نه !
من خودم تو تاپیکها خیلی طرف کرایسیس 2 را گرفتم و بازم ازش طرفداری میکنم ! ولی بیاید بگید کاری که کرایتک انجام میده بقیه بلد نیستند را عمرا قبول نمیکنم ! چون همین الانش سازنده هایی هستند که از انجین خودشون بهتر از کرایتک عمل میکنند .
 
من بعد از ۴ سال دیروز دوباره کرایسیس نسخه یکش رو تموم کردم. واقعا بی نظیره اصلا تکراری نمیشه و فیزیک بازی هم فوق العادست. Gears 1,2 هم خوب بودند اما Gears 3 رو حاضر نشدم تا آخر حتی برم انقدر تکراری بود. گرافیکش (به جز افکتها) همونی بود که ۲۰۰۶ بود.
 
یک حرفی رو من به عنوان حسن ختام این بحث بگم و برم.
کلاً تو این تاپیک در مورد این موضوع بحث بود که کدوم موتور گرافیک بهتری رو عرضه میکنم.
مثلاً شما من رو به عنوان یک مخاصب عام و اینکه چیزی از تکنیک های گرافیکی و ... نمیدونه در نظر بگیر! یک مخاطبی که فقط بازی میکنه و حتی شاید ندونه این بازی
با چه موتوری ساخته شده! این مخاصب تنها دو عنوان رو تو این نسل بازی کرده که گرافیک اون بازی چشماهاش رو نوازش داده یکی کرایسیس و یکی هم کرایسیس2
بوده.باید قبول کنیم بهترین عنوان این نسل از لحاظ گرافیک رو کرایتک اون هم به لطف همین موتور که کوبیدینش عرضه کرده.دیگه منکر شدن چنین مطلبی کاملاً بی انصافی ـه!

در آخر هم جواب این دوستمون که گفت :
بازی مشکل فریم بده و روی PC های High-End به سختی اجرا بشه پس گرافیک بهتری داره .
میتونم حدس بزنم از ناکامانی بودید که نتونست کرایسیس یک رو به درستی در زمان عرضه بازی کنه!
کرایسیس نه تنها در زمان عرضه بلکه همین حالا هم یکی از بهترین گرافیک ها رو داره.کسی هم نگفت نمیشد کرایسیس رو به درستی بازی کرد یا افت فریم
محسوس مانع از پیشروی تو بازی میشد.صحبت سر این مطلب بود که در اون زمان کرایسیس تنــها بازیی بود که کارت های گران قیمت رو به چالش میـکشید.
دقت کنید گفتیم به چالش میکشید!! یعنی از نهایت راندمان کارت استفاده میکرد.حالا شما بیا از فن افزار شریف مثال بزن و واسه خودت حال کن.موفق باشی
 
گیرز 1 در زمان ابتدای عمر این نسل عرضه شد! قطعاً گرافیکش هر چی که بود از نهایت توانایی کنسول استفاده نکرده بود.و نکته اصلی که یک عنوان انحصاری بود!
شما در تعریف چیز خاص دچار مشکل هستید! گرافیک گیرز1 خوب نه! عالی بود! اما کار خاص رو کرایتیک با عرضه ی کرایسیس 2 انجام داد.


کلاً مبنای این جملت از کجا میاد: کرایتک یک سوم گرافیک گیرز 1 را هم نمیتونست بیاره روی کنسول !!
یک سوم گرافیک گیرز دقیقاً چی میشه؟ با حذف چه المان ها و آپشن های از گرافیک گیرز،گرافیک بازی میشه یک سوم...؟و از کجا
میدونید کرایتیک نمیتونست اون رو روی کنسول بیاره؟ کرایتک،کرایسیس 2 رو با اون گرافیک روی کنسول اورد بعد نمیتونه یک سوم گرافیک گیرز رو رو کنسول بیاره؟
یک چیزی نگیم واسه خودمون! رو تک تک حرفامون فکر کنیم! این خیلی خیلی خوبه!

مشکل شما از جایی هست که نمیتونید گرافیک عناوین کرایتک رو هضم کنید! وقتی اون بابا داره میاد میگه چیزی که UE معرفی کرده رو من چهار سال پیش معرفی کردم
صحت حرفش از اینجا مشخص میشه که کرایسیس در زمان عرضه به خوبی روی Pc های قوی اجرا نمیشد،و روی کنسول ها هم باید قیدش رو زد! خوب حتما کرایتک چیزی
رو جلو جلو معرفی کرده که سخت افزارهای موجود رو داره به چالش میکشه!
در ضمن بار ها در صحبت هاتون اشاره کردید که سازنده های زیادی با UE بازی هاشون رو ساختن.اینکه چون با یک موتو بازی زیاد ساخته میشه دلیل برخوب بودن و یا لااقل
مطلق بودن اون موتور نیست(نمیگم UE موتور خوبی نیست) و گرنه غیر از اینه که با UE بازی های بسیار بی کیفیتی هم ساخته شده که تعدادشون کم نیست؟!!

دوست عزیز اصولاً بحث با دوست عزیزمون جناب فرخ در فرد ایجاد دوگانگی رفتاری میکنه دی ایشون تا پارسال از دستاوردهای عظیم کرایتک روی کنسول با کرایسیس 2 برای ما میگفتن الان به قول خودشون :
پس میشه نتیجه گرفت روی کنسول هیچ کارست !
یا زمان عرضه ی کرایسیس 1 روی کنسول میگفتن گرافیک با high رو pc یا بیشتر یا یه همچین چیزایی برابری میکنه اما الان ... (پست هاشون رو هم مدیرا چک کنن قابل یافته دی)
الان چرخ روی اپیک می گرده بعید نیست بزودی با عرضه ی ryse دوباره روی کرایتک بچرخه دی پس بی خود خودتون رو به زحمت نندازید دی
پ.ن : از تمامی دوستان هم عذر خواهی میکنم
 
اولا منظور من همون سال 2007 بود ! دوما چیزی که تو تریلر های کرایسیس 1 از نسخه کنسولی مشخص نبود فریم ریت بازی بود !
شما الان برید نقد بازیه کرایسیس 1 کنسولی بخونید فریم ریت بازی در کل پایینه و بعضی جاها به شدت فریم ریت بازی میاد پایین ! این معنیش یعنی کل ارزش گرافیکی را میاره پایین چیزی که مراجعی مثل DF روش خیلی زوم میکنه و همچینین ستایتهایی مثل گیم اسپات تو مدال گرافیک تکنیکی بازی بخونید نوشته زمانی این مدال به یک بازی داده میشه که بتونه با افکتهای جدید گرافیکی کنارش فریم ریت ثابت و نرم داشته باشه . سر همین مسئله فریم ریت گیم اسپات به کرایسیس 2 کنسولی هم مدال تکنیک نداد.

پس هر موقع لازم شُد میشه مواضع رو تغییر داد ، آره ؟
وقتی که لازم باشه Crysis I روی کنسول بهتر از PC ـه و هر موقع هم لازم شُد ارزش کارش میاد پایین.
شما دهن اُمَت رو مورد عنایت قرار دادی توی همون تاپیک ها و از خر شیطون هم پایین نمیومدی که امکان نداره نسخه ی PC به گرد پای نسخه ی کنسولی برسه و ... ! لازم هم نیست نقل قول کُنم چون همه ی اهالی بازی سنتر یخاطر دارن از چی صُحبت میکُنم.
هدف من از بیان کردن اون مثال این بود که بگم شُما هر موقع لازم باشه مواضعتون رو عوض میکُنید ، وگرنه همه میدونستن و میدونن که Crysis I روی کنسول شوخی ای بیش نبود در مقابل نسخه ی PC.
شُما چون کُلا عاشق مایکروسافت هستید ، گیرز هم انحصاری مایکروسافته و موتور گرافیکیش هم UE3 ـه ، میگید که بهترین موتور گرافیکیه ! اینو هر کس چند ماه بحث های بازی سنتر رو دنبال کرده باشه به راحتی متوجه میشه.

من حاضرم قسم بخورم اگه همین UE3 واسه یکی از شرکت های فرست پارتی ِ سونی بود ، خیلی ها الان از مشکل Texture Loading ـش حرف میزدن ، در مورد عدم توانایی این موتور در به تصویر کشیدن درست ِ خیلی از رنگ ها حرف میزدن و ...

این رو هم بگم ، من اصلا نمیگم که کدوم موتور قوی تره و کدوم موتور ضعیف تر ، ولی میگم واسه حرفایی که میزنید دلیل منطقی بیارید.چون چیزی که ما از نظر بصری دیدیم ، نشون میده که CE3 قوی تر و قدر تر از UE3 بوده ، حالا ممکنه بخاطر بازاریابی نامناسب ، یا سخت بودن برنامه نویسی با این انجین یا هزار و یک دلیل فنی و غیر فنی دیگه به اندازه ی UE3 بکار گرفته نشده باشه .
 
میتونم حدس بزنم از ناکامانی بودید که نتونست کرایسیس یک رو به درستی در زمان عرضه بازی کنه!
کرایسیس نه تنها در زمان عرضه بلکه همین حالا هم یکی از بهترین گرافیک ها رو داره.کسی هم نگفت نمیشد کرایسیس رو به درستی بازی کرد یا افت فریم
محسوس مانع از پیشروی تو بازی میشد.صحبت سر این مطلب بود که در اون زمان کرایسیس تنــها بازیی بود که کارت های گران قیمت رو به چالش میـکشید.
دقت کنید گفتیم به چالش میکشید!! یعنی از نهایت راندمان کارت استفاده میکرد.حالا شما بیا از فن افزار شریف مثال بزن و واسه خودت حال کن.موفق باشی
بهترین و گرون قیمت ترین کارت گرافیک های سال 2007 چی بودن ؟ 8800 GTX / 8800 Ultra ؟ شما با این کارت ها رو تنظیمات Very High چند فریم میتونستی بگیری ؟ با همین ها با Warhead چند فرم میتونستی بگیری ؟

پ.ن: یادمه توی TGS 2007 با PC ای که کـُلی برای نمایش Crysis بهینه شده بود یعنی, بازی فریمش حول هوش 10 تا 15 میچرخید !
 
آخرین ویرایش:
بهترین و گرون قیمت ترین کارت گرافیک های سال 2007 چی بودن ؟ 8800 GTX / 8800 Ultra ؟ شما با این کارت ها رو تنظیمات Very High چند فریم میتونستی بگیری ؟ با همین ها با Warhead چند فرم میتونستی بگیری ؟

پ.ن: یادمه توی TGS 2007 با PC ای که کـُلی برای Crysis بهینه شده بود یعنی, بازی فریمش حول هوش 10 تا 15 میچرخید !

دیگه مطمئن شدن اصلاً طرفه کرایسیس هم نرفتی .
من خودم به همراه یکی از دوستانم برای اجرای این بازی یک XFX 8800 GTX Black Dog Edition گرفتیم.در ابتدا که بازی رو روی ویندوز Xp اجرا میکردیم تنظیمات very high غیر فعال بود.
و رو تنظیمات high بازی خیلی خوب و روون اجرا میشد بالا ترین فریم هم 60 و کمترین هم 34 بود.تا اینکه تو ویندوز ویستا تنظیمات very high هم فعال شد که باز هم فریم خوب بود و به ندرت
فریم از 32 پایین تر میرفت!!
 
دیگه مطمئن شدن اصلاً طرفه کرایسیس هم نرفتی .
من خودم به همراه یکی از دوستانم برای اجرای این بازی یک XFX 8800 GTX Black Dog Edition گرفتیم.در ابتدا که بازی رو روی ویندوز Xp اجرا میکردیم تنظیمات very high غیر فعال بود.
و رو تنظیمات high بازی خیلی خوب و روون اجرا میشد بالا ترین فریم هم 60 و کمترین هم 34 بود.تا اینکه تو ویندوز ویستا تنظیمات very high هم فعال شد که باز هم فریم خوب بود و به ندرت
فریم از 32 پایین تر میرفت!!
والا همون سال 2007 خیلی زودتر از خــیــلی ها بازی رو تموم کردم:d.
تنظیمات DX10 روی XP هم قابل دسترسی بود . من با XFX 8800 GTX - 768MB (قویترین کارت گرافیک سال 2007) روی تنظیمات Very High با 8XAA بالای 10-12 فرم نتونستم بگیرم . ولی با همین کارت و با همین تنظیمات, Warhead راحت 25-30 فریم بهم میداد .
 
آخرین ویرایش:
والا همون سال 2007 خیلی زودتر از خــیــلی ها بازی رو تموم کردم:d.
تنظیمات DX10 روی XP هم قابل دسترسی بود . من با XFX 8800 GTX - 768MB (قویترین کارت گرافیک سال 2007) روی تنظیمات Very High با 8XAA بالای 10-12 فرم نتونستم بگیرم . ولی با همین کارت و با همین تنظیمات, Warhead راحت 25-30 فریم بهم میداد .

اشتباه میکنی رضا ، احتمالا CPU ـت Bottleneck میشُده.من همین کارت رو داشتم با بالاترین تنظیمات 18-25 فریم میگرفتم ، بدون AA هم بالای 30 فریم میگرفتم :d
 
مطمئنا بهترين گرافيك كنسولي اين نسل crysis 3 ميشه دموهاي e3 رو نگاه كنيد سطح جزئيات وافكت هاي محيط چقدر بالاست خارق العادست باور نكردني كه همچين گرافيكي ميخواد رو كنسول اجرا بشه به احتمال قوي ايندفعه بخاطر بالا رفتن تجربه كرايتيك در ساخت بازي براي كنسول وبهينه شدن بيشتر انجين مشكلات گرافيكي اين بازي در 360 به حداقل ميرسه.:d
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or