کاهش فروش کامپیوترهای شخصی به بالاترین حد رسید

T1SHTΛЯ

کاربر سایت
Dec 10, 2007
1,296
iy3veo2qyrfd22bo65bw.jpg

طبق گزارش جدید سایت BBC News و به نقل از شرکت تحقیقاتی Gartner
فروش جهانی کامپیوترهای شخصی به 5/4 در جدول آمار سقوط کرده است، که طولانی ترین دوره کاهش در تاریخ را سبب شده است. تجارت کامپیوترهای شخصی که بالغ بر 76 میلیون واحد در سه ماهه دوم سال بوده، 10.9 درصد نسبت به سال قبل کاهش پیدا کرده است.

این نتیجه توسط Mikako Kitagawa که تحلیلگر ارشد شرکت پژوهشی گارتنر است،بیان شده.
ایشان اظهار داشته:
ورود تبلت های ارزان قیمت به فروش کامپیوترهای شخصی در آینده لطمه می زند. بویژه در فروشگاه های جدید ، تبلت های ارزان برای بیشتر مردم به اولین گزینه برای خرید یک دستگاه رایانه ای تبدیل شده اند که در بهترین حالت خرید کامپیوترهای شخصی را به تأخیر می اندازد.

این قضیه بسیار مهم است زیرا اثرات کاهش فروش کامپیوترهای شخصی در انتها بر بازیبازهای PC و حتی کنسول ها نیز اثر
می گذارد.


1
2

3
 

U n i t e d

کاربر سایت
Jun 4, 2013
5,232
نام
محمد
از این که بگذریم میرسیم به تبلت ها و smart phone ها که روز به روز قوی تر می شند و فروششون بیشتر میشه و از اون طرف رو فروش پی سی تاثیر میذاره بعلاوه باعث میشه صنعت گیم مزخرف تر بشه:| الان یه عالمه بازی بی کیفیت واسه موبایل میاد و خیلی از بزرگان صنعت به خاطر سودبالایی که رو این وسایل هست بازار پی سی و کنسول ها رو رها کردند:| نمونش بازی PvZ که فعلا روی iOS اومده و بعدا شاید روی pc بیاد:|
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,995
نام
ehsan
در نهايت امر هيچي جاي pc رو نميتونه بگيره ميشه با تبلت انيميشن ساخت يا مثلا فوتوشاپ حرفه اي كار كرد؟ يا مثلا تبلت ميتونه Ac 4 black flag رو اجرا كنه؟ نهايتا تبلتا ميتونن كمي از بازار توك بوك رو خراب كنن
 

vivanred

کاربر سایت
Oct 26, 2008
7,163
نام
Alireza
این تبلت ها و... هم دورانی دارن این مشخصه PC پیشرفت نداشته باشه تبلت ها و گوشی های همراه و ... هم از پیشرفت نمیکنن اینها یک دوره ای داره تا زمانی که انقدر پیشرفت پیدا بکنه چیز جدید نتونن روش عرضه کنن که کم کم داریم به انجا هم میرسیم .
 

volta22

کاربر سایت
Aug 1, 2012
669
نام
Hesam
خبر از بیخ و بن مشکل داره باو !
پی سی مگه کنسوله که همه قطعاتش یکی باشه ؟ از هزار تا قطعه اس ! چه جوری امار گرفتن ؟
 

T1SHTΛЯ

کاربر سایت
Dec 10, 2007
1,296
وقتی ما در ایران یه PC میخریم ، مانیتور یه مارک هست و کیبرد و ماوس هرکدوم یه مارک و بقیه قطعات هم همینطور اما تا اونجایی که اطلاع دارم تو بلاد کفر، بیشتر قطعات یه PC توسط یک شرکت ارائه میشه مثلاً IBM
آمار دهنده هم به احتمال زیاد مجموعه قطعات در نظر گرفته و اگر به منبع دوم برید ، اشاره به صادرات قطعات داشته و ممکنه بازرگانی شرکت های مهم قطعات PC را مد نظر گرفته.
به این نکته هم توجه داشته باشید که رویکرد شرکتهای سازنده قطعات PC نسبت به ساخت تبلت ها هم بی تأثیر نیست
مثلا شرکت AMD یا INTEL آماری منتشر می کنند که مثلاً فلان درصد از تولید CPU هاشون اختصاص به تبلت ها داره و در مقابل هم شرکت سازنده اسمارت فون یا تبلت میگه ما اینقدر صادرات داشتیم
همه اینها مثل زنجیره
میان درصد خروجی شرکت سازنده قطعات اصلی (CPU) را با خروجی شرکت سازنده گوشی یا تبلت برآورد می کنند
بعد همین وضعیت را برای PC بررسی می کنند و در آخر آمار منتشر می کنند که فلان مقدار کاهش داشته.
 

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
^^
دقیقا. بیشتر اونایی که PC میگیرن مثل ایران نیست که برن قطعه قطعه خودشون سر هم کنن آخر هم ببینن مچ نیست :D اونجا PC رو بصورت کلی و توسط شرکت خریداری میکنن. مثلا خود Nvidia و AMD سیستم های خودشون رو دارن.
 

Farh@d

کاربر سایت
Jun 5, 2007
8,953
نام
فرهاد
شاید از نظر خرید لوازم کامپیوتری افت کرده باشه PC ولی این هیچ ربطی به PC Gaming نداره. طبق آمار The PC Gaming Alliance claims بازی‌های در سال 2012 چیزی بیش از8% درصد رشد داشته و فروشی بالغ بر 20میلیارد دلار رسیده که این یعنی 90 درصد افزایش نسبت به 5 سال قبل.

اگر به آمار توجه کنیم، فروش بازی‌ها در PC هر سال افزایش روبرو هست. یعنی این رقم یک رشد یک میلیاردی رو در سال 2012 گزارش کرده. طبق اماری که PCGA هم داده PCgaming در سال 2016 باز هم رشد خواهد کرد و رقم بالا 25.7 میلیارد دلار خواهد رسید.

پ.ن فروش کامپیوترو رو حساب نابودی pc gaming نزارید.




Nvidia-Game-Sales-Data-640x357.jpg
 

8030

کاربر سایت
Dec 10, 2010
2,445
نام
mohammad
آخه کی کنسولو ولی میکنه pc بخره:-/

اکثر گیمرها هم کنسول دارن هم pc.

خودمم الان 15 روزی میشه بعد از tlou دیگه اصلا ps3 رو روشن نکردم البته روشن کردم فقط برای اینکه cfw4.46 بریزم:d

الان هر روز خدا pc روشن میکنم بجز اینترنت برای بازی .
بازیهایی مثل metro ll و deedpool و کال اف جوارز و کمپانی اف هیرو .... و هر چی مولتیه رو pc میریم .خدایی از نظر فریم و کیفیت بازی اصلا pc چیز دیگست.اکثر کسایی که pc خوب دارن مثل خودم برای بازیهای مشترک روی pc خیلی بیشتر ترجیح میدن.
 

r0ss0neri

کاربر سایت
Jun 2, 2009
2,301
نام
MaHDi
آخه کی کنسولو ولی میکنه pc بخره:-/

دوباره میخوای بحث Console Vs PC راه بندازی ؟!


بنظر منم این کاهش فروش pc بخاطر روی آوردن مردم به تبلت هاست ، یک مدت که با اون اسباب بازی ها کار کنن ، باز برمیگردن سمت pc ، تمام . :D
هرچند همینطور که فریتوس آمار داد ربطی هم به فروش بازی ها روی PC نداره !
 

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
بالا رفتن فروش تبلتها روی ارتقاء و فروش PC ها تا یه مدتی میتونه اثر گذار باشه ولی موضوع اینه که گام بعدی خریدارای محصولات به اصطلاح Post-PC چی هست؟
کسی که یه Post-PC میخره خیلی احتمال کمی وجود داره که تو یه دوره زمانی کوتاه بره دنبال ارتقاء وسیلش برای همین اکثر افراد بعد از یه مدت دوباره به سمت استفاده از PC ها بر میگردن.من فکر میکنم موج خرید تبلتها و وسایلی تو این مایه مثل یه تب میمونه که زود فروکش میکنه من خودم تجربه داشتم بعد از اینکه یکی از این وسیله هارو میخری خیلی زود به این نتیجه میرسی که هیچی جای PC ـتو نمیتونه بگیره مگر در مواقع خاص برای همین فکر میکنم حداقل تا 10 سال دیگه یا یه موقعی که یه جهش اساسی تو این وسیله ها پیش بیاد همین چیزی که الان خریدم برام کافیه.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر