چرا Sony جایگاهی در نسل بعد بازی های رایانه ای دارد؟ (مقاله تحلیلی)

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,151
نام
ماکان
رویداد آینده سونی در 4 شنبه هفته آینده و احتمال رونمایی رسمی از کنسول نسل بعد سونی گیمرها، سایت‌های خبری و دیگر کمپانی‌هارو به تب و تاب زیادی انداخته که نتیجه ان خیل انبوهی از اخبار، مقالات و بحث‌هایی هست که تغریبا تمام فروم‌ها و فضاهای مجازی رو پر کرده. دیر یا زود مایکروسافت هم کنسول نسل بعد خودش رو معرفی خواهد کرد (شاید به تاثیر از سونی زودتر از E3 – البته به شرطی که اصلا هفته آینده خبری از PS4 بشه!) و ما رسما وارد نسل بعد کنسول‌های خانگی خواهیم شد اما سوال اصلی مساله کنسول‌های خانگی نیست، بلکه مساله آینده بازی‌های کامپیوتری هست. آینده‌ای که بخش بزرگی از آن وابسته به کمپانی‌های بزرگ دیگه مثل Apple، Valve و Google هست.

نکته‌ای که بیشتر از همه اذهان عمومی رو به خودش مشغول کرده این هست که آینده بازی‌های کامپیوتری به کجا قراره منتهی بشه؟ آیا آینده بازی‌هایی کامپیوتری به بازی‌های کم حجم و قابل دنلد گوشی‌های همراه و ویندوز ختم می‌شه؟ آیا آینده این صنعت جایی رو برای کنسول‌های خانگی درنظر نگرفته و با پایان این نسل به پایان عمر کنسول‌ها هم خواهیم رسید؟ یا بازار کنسول‌های دستی چطور؟ آیا مقایسه کنسول‌های دستی با گوشی‌های همراه مقایسه درستی هست؟ یا اینکه تبلت‌ها و اسمارت فون‌ها می‌تونن به طور کامل مفهومی به نام کنسول دستی رو زیر سوال ببرن؟

مقال زیر سعی داره در حد خود به سوالات بالا پاسخ بده و دلیل و برحانی برای ذکر این نکته باشه که سونی و مایکروسافت نقش تعیین کننده‌ای در این آینده پیش رو دارن و به این راحتی شاهد حذف ان‌ها از صحنه رقابت نخواهیم بود.



kaz_hirai.jpg





بسیار محتمل و قابل پیش‌بینی است که سونی در طی رویداد چهارشنبه هفته آینده خود پرده از کنسول Playstation 4 برداشته و به طور رسمی آن را معرفی کند. من دیروز در Huffington Post یک مقاله در مورد جایگاه PS4 در آینده قریبالوقوع بازی‌های رایانه‌ای و مشکلاتی که با آن‌ها دست به گریبان خواهد شد نوشتم. من قصد دارم این موضوع را در این مقاله بست داده و ادام دهم، چرا که اگرچه در حال حاضر تغییرات بزرگی در دنیای بازی‌های کامپیوتری در حال رخ دادن است، اما من راسخانه معتقدم برند Playstation حداقل برای یک نسل دیگر جایگاه ویژه‌ای در خانه‌های ما خواهد داشت.

توجه به این نکته بسیار ضروری است که، کمپانی‌ها (سونی، مایکروسافت و نینتندو) اگر می‌خواهند در نسل آینده رشد و پیشرفت داشته باشند، می‌بایست قادر به ارایه و فراهم آوردن توامآن سخت افزار {مناسب} و خدمات {متفاوت و مختلف} در اقصی نقاط جهان باشند. Playstation 4 – و به دنبال آن iPhone، Xbox 720 و Steambox – بخشی از جامعه بازی‌های کامپیوتری است و نمی‌تواند تنها به خود نگاه کرده و مستقلا عمل کند. ماهیت سخت افزار کنسول‌های نسل پیش رو اساسا متفاوت از PS3، Wii و X360 است.
PS4 از سخت افزاری بهره می‌برد که به سونی کمک می‌کند نقش مهم و تعیین کننده‌ای را در صنعت مدرن بازی‌ها ایفا کند. اما این (سخت افزار) تنها یک مورد از لیست آیتم‌هایی است که یک کمپانی برای موفقیت بدان نیازمند است. کمپانی‌هایی که نتوانند سخت افزار مناسبی برای خود تهیه کرده و به بزودی به رده تکنولوژی‌های از رده خارج سال آینده تنزل مقام پیدا کنند، حتی ممکن است مجبور به کنار کشیدن از رقابت و توقف تولید سخت افزار خود نیز شوند. توانایی فراهم آوردن حجم گسترده‌ای از خدمات آنلاین و سخت افزار قدرتمند و مدرن فاکتور تعیین کننده موفیت کمپانی‌ها در آینده پیش روی بازی‌های رایانه‌ایست. صنعت بازی‌های رایانه‌ای درباری سلطه و چیرگی یکی از کمپانی‌های Apple، Valve، Google، Microsoft و Sony است.

هر یک از شرکت‌های مذکور سخت افزار مخصوص به خود را ساخته‌اند؛ سیستم‌های خدماتی آنلاین قدری را به مخاطبین خود ارایه می‌دهند و هر یک مستقیما با بازار منحصر به مصرف کنندگان حرفه‌ای و یا غیر جدی طرف هستند. به این "یا" توجه کنید. چرا که تاکنون هیچ یک از شرکت‌ها نتوانسته‌‌اند توامآن هر دو طیف مخاطب را به سوی خود جذب کند.

شاید شما به این نکته اشاره کنید که چرا Nintendo در این این لیست نیست (لیست 5 شرکت بزرگی که اسم برده، اپل، گوگل، ولو، مایکروسافت و سونی). در سال آینده بیشتر IP های Nintendo (بازی‌های انحصاری 3[SUP]rd[/SUP] Party) به سرویس‌های شرکت‌های دیگر (منظور از سرویس کنسول های بعدی سونی و مایکروسافت، استیم و یا App Store و استو گوگل است) که هیچ اسلوب و اجباری برای ارایه آن‌ها بر روی دو صفحه بی‌خود و چرت (اشاره به اسکرین روی دسته Wii U) ندارند، منتقل خواهند شد (داره به قابلیت‌های منحصر به فرد Wii U و کنترلرش به عنوان یک ضعف برای مجبور کردن بازیسازها به ساخت بازی‌ها در اسلوب Wii U – استفاده از از دو صفحه کنسول – اشاره می‌کنه). Nintendo شبکه‌ای مانند Xbox Live ندارد. محدودیت‌های سخت افزاری آن باعث کاهش رشدی که ما از این صنعت انتظار داریم، می‌شود، اما توانایی ارایه یک سیستم مالتی پلیر مستحکم و بی‌نقص در کنار ارایه طیف بسیار گسترده‌ای از محتویات و امکاناتی که به واسطه سیستم دو صفحه‌ای کنسول ممکن می‌شوند، بحران بسیار جدی برای شرکت‌هایی است که مخاطبین حرفه‌ای را هدف قرار گرفته‌اند. Nintendo بازار محدودی دارد و سیستم مالتی پلیر آن سایه‌ای از Live و PSN و Steam است. انتشار IP های بزرگ Nintendo توسط یکی از 5 کمپانی اصلی احتمالا بزرگ‌ترین شک خبری 5 سال آینده باشد (به عنوان مثال در حال حاظر نیز برخی از عناوین Nintendo بر روی iOS منتشر می‌شوند). از منظر سخت افزار نیز Nintendo (در قیاس با سونی و مایکروسافت) کمترین مطابقت و تطابق با نیاز‌های بازار را داشته و این کمپانی رفته رفته در مقابل نیاز‌ها و درخواست‌های رو به فزونی مخاطبین خود مجبور به عقب نشینی خواهد شد. مخاطبینی که توسط 5 کمپانی مذکور هدایت می‌شوند.



رویارویی با چالش‌ها



به رونمایی PS4 در هفته آینده بازمی‌گردیم. در میان 5 کمپانی که اساسا شکل دهنده نسل بعدی صنعت بازی‌های رایانه‌ای در طول این دهه بوده‌اند، سونی بیشتر از بقیه کمپانی‌ها بر روی خانه‌ها متمرکز بوده است. البته سری موبایل‌های سونی تا اندازه‌ای محصولات ناشیانه و بی‌لطافتی بوده‌اند، اما غیر از آن‌ها دیگر محصولات سونی بر روی همین نکته متمرکز بوده‌اند. سونی در PS3، PS4 و Vita سخت افزار منحصر به فرد خود را ساخته است؛ دارای سیستم مالتی پلیر بسیار قدرتمندی بر روی شبکه Live است؛ و حتم به یقین گیمرهای حرفه‌ای که علاقه‌مند به بازی کردن در اتاق نشیمن خود هستند را هدف قرار داده است.

احتمالا چالش اصلی قرار گرفته در پیش روی Playstation در سال آینده بخش قابل حمل خود و رقابت با گوشی‌های همراه است. تلفن‌های مخصوص بازی سونی قبلا زیر مجموعه بخش Sony Ericson بودند که بهتر است اصلا حرفی در مورد آن‌ها نزنیم. اما اکنون، موبایل‌های مخصوص بازی سونی در واقع Vita و PSP هستند، و ناگفته نماند که Vita شانس بسیار زیادی برای ایجاد تغییر در وضعیت خود و افزایش محبوبیت ظرف چند سال اخیر دارد که این روند با همه گیر شدن و رشد بیشتر iOS و Android متوقف نمی‌شود. Vita اصلا قابل مقایسه با iOS نیست، اما این بدان معنی نیست که نمی‌تواند در کنار آن رشد کند. انتظار می‌رود که خدمات گسترده و قدرتمد بخش موبایل سونی بر روی Vita متمرکز شود، اگرچه مشکلات زیادی سر راه Playstation های قابل حمل وجود دارد اما آن‌ها در مسیر درستی گام بر می‌دارند.

سونی خیلی آرام و کند در حال توجه به این نکته است که "کامپیوترها" چطور و چگونه می‌توانند به انتشار دیجیتالی عناوینش کمک کنند و برای اینکه بتواند در بازار بازی‌های کنسول‌های خانگی نجات پیدا کند به طور کامل متوقف شده است. اما در هر صورت شما می‌توانید بازی‌های خود را از طریف مرورگرهای کامپیوترایتان خرید کنید. من امروز یک بازی را با این روش خریدم، هی، ببین!، این سیستم جواب می‌ده! Playstation اکنون کامپوننت‌های مختلفی را برای موبایل‌ها و کامپیوترهای روی میزی دارد. البته اگر انتظار دارد که ما از این سیستم‌ها استفاده بیشتری بکنیم می‌بایست پشتیبانی بیشتری از آن‌ها بکند اما در کل این کامپوننت‌ها چیزهای حقیقی هستند!


در حال حاضر بحث‌های بسیار زیادی در پیرامون این سوال شکل گرفته است که آینده بازی‌های رایانه‌ای متعلق به چه سیستم‌های بازی است؟ طرفداران گوشی‌های همراه معتقد هستند کنسول‌های بازی مرده‌اند و گیب نویل (رییس ولو) معتقد است نبرد آینده میان Apple و PC هاست. این تنها یک دیدگاه است. اگر شما قصد دارید در سال 2014 یک بازی را پای تلویزیون‌های خود در اتاق نشیمن تجربه کنید، به سراغ Xbox و یا Playstation جدید می‌روید، و این سیستم‌ها بخشی از صنعت گیم خواهند بود امکانات و خدمات بسیار زیاد و متنوعی را به شما ارایه می‌دهند. این‌ها دلایل ناچیزی نیستند. شما هیچ وقت قادر به تجربه Uncharted 4 یا بازی‌های مشابه بر روی Apple خود نیستید. Google Play هیچ وقت جایگزین Xbox Live نخواهد شد. بیشتر گیمرها قادر به استفاده از سرویس‌های سرگرمی مختلف و یا بازی‌های متنوع 1[SUP]st[/SUP] Party – طبیعتا منحای بازی‌هایی که خود Valve آن‌ها را می‌سازد – بر روی Steambox نیستند. و یا متقابلن اپلیکشن‌های Apple نیز از طریق PS4 قابل دست رسی نیست. هر یک از این سیستم‌ها جذابیت‌های ویژه‌ای برای مخاطبین خود دارند که به سادگی نمی‌توانند یکدیگر را تحت تاثیر قرار بدهند. شاید راند بعدی مبارزه برای کمپانی‌ها مبارزه سخت‌تری باشد اما سونی و مایکروسافت قطعا جایگاه مستحکمی در نسل بعدی بازی‌های کامپیوتری خواهند داشت.


منبع: یه خبری توی یه سایتی که جفتشون الان یادم نیست!:D فکر کنم Why Sony has a place in next generation از سایت VG247.

من این مقاله رو منحصرا برای سایت بازیسنتر نوشتم. در نتیجه کپی برداری، به هر شکلی، از این مقاله نشانه اسکی باز بودن و شخصیت وارسته شماست.
 
آخرین ویرایش:

ke$ha

کاربر سایت
May 29, 2011
961
نام
kesha
شخصا حاضرم تا ده نسل آینده کنسول بخرم !:d
نمیدونم این smart phoneها از کجا اومدن و پاشونُ کردن تو کفش کنسولا !:|

شاید شما به این نکته اشاره کنید که چرا Nintendo در این این لیست نیست (لیست 5 شرکت بزرگی که اسم برده، اپل، گوگل، ولو، مایکروسافت و سونی). در سال آینده بیشتر IP های Nintendo (بازی‌های انحصاری 3[SUP]rd[/SUP] Party) به سرویس‌های شرکت‌های دیگر (منظور از سرویس کنسول های بعدی سونی و مایکروسافت، استیم و یا App Store و استو گوگل است) که هیچ اسلوب و اجباری برای ارایه آن‌ها بر روی دو صفحه بی‌خود و چرت (اشاره به اسکرین روی دسته Wii U) ندارند، منتقل خواهند شد

:hide:
 

M ξ λ δ ζ

کاربر سایت
Feb 11, 2011
6,215
نام
مهدی
سپاس ماکان جان زیبا بود
بنظرم سونی بزرگترین جایگاه رو تو این صنعت داره و شاید بیشترین نقش
اصلا دنیای گیم بدون حضور سونی هیچ معنایی نداره , چند لحظه تصور کنید متوجه میشوید :D
 

Daemonis

Run Baby Run
کاربر سایت
Jan 3, 2009
7,028
نام
محمد امین
عالی بود ماکان دستت درد نکنه . به قول فرشاد تا 100 نسل دیگه هم هیچ چیزی جای PS و XBOX رو نمیگیره .

منبع رو با اجازت بزارم ؟
 

Kevingamer441

کاربر سایت
Jan 7, 2010
928
نام
امید:دی
یه مقاله خیلی چیپ!با خیلی از جاهاش موافق نیستم!سونی که فعلا با کنسول دستی جدیدش اوضاش خیلی خرابه!(قبلنم گفته سونی ویتا فقط داد بیرون که بازار کنسول دستی رو به مخصوصا نیتندو و گوشی ها موبایل و تبلت ها واگذار نکنه)
!مایکروسافتم فعلا معلوم نیست میخاد واسه نسل بعد چی رو کنه!(البته نمیشه از موفقیت بسیار بزرگش تو اوایل این نسل و البته توسعه سرویس لایوش چشم پوشید به هیچ وجه)
Apple هم با رفتن استیو جابز شده بازیچه سیاست های پولی سهامدارا واسه اینکه بازار رو از دست نده داره دست به تولید محصولات ارزون و بی کیفیت میزنه
اوضاع نینتندو بهتر از همه هست البته نه اینکه خیلی خوب جلو رفته باشه ها نه ولی از بقیه بهتره!کنسول Wii U هم با اون کنترلرش خیلی زوده در موردش نظر بدین!یادمه در مورد کنترلر Wii هم همه مسخره ش میکردن ولی بعدا دیدیم که چه جوری ترکید!
 

Nomad

کاربر سایت
Oct 3, 2008
457
سال‌هاست که دیدیم و تجربه کردیم غنی و قوی بودن سخت افزار یک کنسول کمک بزرگی به پیروزی اون در نبرد حداقل با دو کنسول دیگه نمی‌کنه. PS2 و NDS بهترین نمونه‌ها هستند که از لحاظ فروش رتبه‌های اول و دوم رو دارند در طول تاریخ و از نظر بازی هم به جرات میشه گفت غنی‌ترین کنسول‌های بازی تاریخ به حساب میان. من تشکر می‌کنم بابت زحمت و وقتی که کشیدید و این مطلب رو از منبعی که نمی‌دونید کجاست ولی توش اشاره کرده بی خود و چرت (که بعید می‌دونم هیچ نویسنده‌ی حرفه‌ای و کاربلدی از این الفاظ تو مطلبش استفاده کنه؛ سوء تفاهم نشه البته)، اما اگر نمی‌تونید تحلیل درستی ارائه بدید، بهتره کلا او قسمتی که ازش اطلاع ندارید رو حذف کنید. اپل که هیچ سابقه‌ی درستی توی ساخت کنسول بازی نداره بالاتر از پرافتخار‌ترین کنسول‌ساز و پرافتخار‌ترین بازی‌ساز تاریخ سرگرمی‌ها شناخته میشه. در نوع خودش عقیده‌ی شما برام جالب بود.
پیرامون دیده شدن ipهای نینتندو روی iOS و Android هم بهتون پیشنهاد می‌کنم یه مقدار بیشتر تحقیق کنید. اگر ترجمه عینی مطلب هست که باید به Dave Cook (که یه همچین مطلبی قبلا نوشته بود) شک کرد کلا.

بازم بابت بقیه مطلبت تشکر می‌کنم، اطلاعات سودمندی داشت.
 

Al!reza

کاربر سایت
Jul 27, 2011
7,549
نام
Alireza
اوضاع نینتندو بهتر از همه هست البته نه اینکه خیلی خوب جلو رفته باشه ها نه ولی از بقیه بهتره!کنسول Wii U هم با اون کنترلرش خیلی زوده در موردش نظر بدین!یادمه در مورد کنترلر Wii هم همه مسخره ش میکردن ولی بعدا دیدیم که چه جوری ترکید!
اوضاع نینتندو خوبه چون قسمت زیادی از بازار که کژوال ها باشن رو تو دست داره ...
وگرنه از لحاظ کیفیتی تفاوت بین 3DS و ویتا اندازه یه نسل ـه ... چیزی که قبلا تو کنسول های نینتندو بوده و هست
وی یو هم مطمئنا جواب گو ـه نیاز های یک گیمر که ماهی 2 تا بازی تموم میکنه نیست ... با حافظه 8 گیگی و اون کنترلر 380 گرمی !!!
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,151
نام
ماکان
PS2 و NDS بهترین نمونه‌ها هستند

DS که مثال نقض حرفت هست! دو تا اسکرین برای کنسول و ... جزو سخت افزار برتر و بدیع تر نیستن پس جزو چین؟ نرم افزار؟

این مقاله غنای مفهومی خوب نداشت اما یه چیز رو درست میگه. تو این نسل کنسولی موفق هست که کشش سخت افزاریش برای ارایه سیستم و جدمات آنلاین قوی تر و بهتر باشه. وگرنه که بزودی تو بازار بازی های یه دلاری Apple محو میشه...

Wii U هم بشدت از رده خارج هست و از GC بدتر نشه چندان بهتر از آب در نمیاد! تغریبا هیچ نقطه مثبتی نداره. نوآوری های کنترلیش اصلا بدردش نمیخوره و تا الان هم نخورده! شرکت های 3rd Party اصلا حمایتش نکردن و بزرگترین حامیش یعنی یوبیسافت رو هم از دست داده. حالا وقتی کنسول های سونی و مایکروسافت بیان وضعش از این هم بدتر میشه.

نسل بعد بیشتر کنسول ها به لحاظ ارایه سرویس های مختلف باید باهم رقابت کنن. وگرنه تحولاتی که این نسل بوجود میاره Wii U رو میخوره میبره. من فقط موندم چرا با اینکه شایعش بود سونی نیومد Android رو روی Vita بیاره! اینجوری واقعا میتونست فروشش رو بالا ببره.
 

Nomad

کاربر سایت
Oct 3, 2008
457
DS که مثال نقض حرفت هست! دو تا اسکرین برای کنسول و ... جزو سخت افزار برتر و بدیع تر نیستن پس جزو چین؟ نرم افزار؟

ارائه صفحه تاچ توی یک کنسول بازی و همچنین دو اسکرین برای کنسول دستی ربطی به چیزی که من گفتم نداره. ضعف ساختاری یک کنسول رو اشاره کردم که NDS به شدت ضعیف و عقب افتادست اما عامل پیروزیش اون نبود.
در مورد نبودن ایده و ضعیف بودن طرح کنترلر و ... هم در مورد Wii و DS مطرح بود. اون زمان فقط خود نینتندو و فن‌بوی‌ها Wii رو همون Revolution صدا می‌کردند اما بعد از انتشار چند تا عنوان درست و حسابی بازار اومد دست نینتندو. اشتباهی که نینتندو سر 3DS کرد، عینا با Wii U هم کرده. لانچ تایتل‌های زیاد اما به دور از چشم انداز کیفی طرفدارهاش. البته قیمت بالا رو هم میشه به این موضوع اضافه کرد که من اون رو بیشتر به سیاست‌های نینتندو ربط میدم. 3DS با قیمت 170 دلار داره با ویتای 250 دلاری رقابت می‌کنه که این فاصله قیمت مشخصا معلومه برای چی هست. هنگام انتشار Durango و Orbis یا شاید چند ماه بعد میشه منتظر کاهش قیمت Wii U بود، حداقل 50 دلار. چون مسلما کنسول 400 دلاری که تازه ابتدای کار هست با کنسول 250 دلاری که مسیر یک ساله رو طی کرده و انتهای 2013 تعداد زیادی بازی خوب براش منتشر شده، برعکس الان که به جز NSMB U و Nintendo Land چیز جذابی برای یه نینتندو فن نداره، قابل رقابت نیست. البته از پایه این دو تا کنسول با هم رقابتی ندارند و ایواتا هم این مسئله رو واضح اعلام کرده که نینتندو یه سمت بازار رو داره و سونی و مایکروسافت هم یک سمت. دو تا اسکرین هم از قاعده‌ای که در بالا مطرح کردم جدا نیست، نیاز به چند تا بازی داره که حداقل نشون بده چکار میشه باهاش کرد. سری Wario همیشه موقعیت مناسبی برای توضیح کارایی‌های کنسول نینتندو بوده. روی DS واقعا راهنمای تعداد زیادی از سازنده‌ها بود به طوری که استفاده از میکروفون کنسول بعد از WarioWare: Touched کاربرد زیادی پیدا کرد و پرطرفدار شد. نینتندو بد شروع کرده (نه از نظر فروش البته) و با Nintendo Direct دو هفته پیش سعی کرد همه چیز رو درست کنه ولی خوب حداقل تا 6 ماه آینده عنوان خوبی نداره. یه Rayman: Legends بود که اون بلا سرش اومد.

در مورد یوبی‌سافت هم گفتید. صحبت‌های ایو گیلمو:

“Nintendo has recently announced the coming release of some of their great brands on Wii U, and we believe it will boost its potential.”
ایشون از لفظ Satisfied هم استفاده کرده و گفته از سرمایه‌گذاری رو کنسول راضی بودیم. مشکل یوبی‌سافت سر ZombiU بود که اون شکلی باهاش برخورد شد.

اینکه جبهه بازی‌های نینتندو زیاد به مذاق ما خوش نمیاد دلیل نمیشه کلا از صنعتی بایکوتش کنیم که نینتندو و سگا بزرگش کردند و طرفدارانش رو کژوال گیمر در نظر بگیریم. نینتندو سرمایه گذاری روی بخشی می‌کنه که از نسل سوم شروع کرد و سونی توی نسل پنجم بهش ملحق شد و بهترین اکشن ادونچرهای تاریخ رو توی اون بازه زمانی ارائه دادند. هنوز هم داره ادامه میده و با کیفیت‌ترین محصولاتش رو داره ارائه میده. متاهای بالای 90 برای همه ساخته‌های اخیر Nintendo EAD مهر تائیدی بر کیفیت محصولاتشون هست.
 

Optimus Prime

کاربر سایت
Sep 18, 2011
1,245
نام
ALEX
ماکان عزیز دستت درد نکنه. ترجمه ات حرف نداشت.
الان تو خونه اغلب ما ها کنسولها در کنار PC و اسمارت فونها هستن. انصافا به نظر من هیچ وقت اسمارت فونها نمیتونن جای کنسول رو بگیرن. یعنی من ندیدم کسی رو که 2-3 ساعت پشت سر هم بشینه موبایل بگیره دستش.
 

Kevingamer441

کاربر سایت
Jan 7, 2010
928
نام
امید:دی
اوضاع نینتندو خوبه چون قسمت زیادی از بازار که کژوال ها باشن رو تو دست داره ...
وگرنه از لحاظ کیفیتی تفاوت بین 3DS و ویتا اندازه یه نسل ـه ... چیزی که قبلا تو کنسول های نینتندو بوده و هست
وی یو هم مطمئنا جواب گو ـه نیاز های یک گیمر که ماهی 2 تا بازی تموم میکنه نیست ... با حافظه 8 گیگی و اون کنترلر 380 گرمی !!!
ب
کیفیت تو چی؟؟گرافیک؟؟بازی خداترین گرافیکم داشته باشه اگه گیم پلی نداشته باشه به درد هیچی نمیخوره هیچی!این بحثم خیلی بچه گونه س خواهشا کشش ندید که ویتا اینجوریه اون جوریه!
کنسول هنوز ۳ ماه از عرضه ش نگذشته شما از کجا میدونی؟؟تا حالا اصلا کنسولو از نزدیک دیدی که اینجوری نظر میدی؟؟چند ساعت باش بازی کردی؟؟حافظه اون قدرام که شما میفرمایی مهم نیست در ضمن خیلی واست مهمه حافظه میتونی نسخه بالاتر رو بخری کنترلر هم بزار ریمن لجندز بیاد اون موقع میفهمی!فعلا زوده
DS که مثال نقض حرفت هست! دو تا اسکرین برای کنسول و ... جزو سخت افزار برتر و بدیع تر نیستن پس جزو چین؟ نرم افزار؟

این مقاله غنای مفهومی خوب نداشت اما یه چیز رو درست میگه. تو این نسل کنسولی موفق هست که کشش سخت افزاریش برای ارایه سیستم و جدمات آنلاین قوی تر و بهتر باشه. وگرنه که بزودی تو بازار بازی های یه دلاری Apple محو میشه...

Wii U هم بشدت از رده خارج هست و از GC بدتر نشه چندان بهتر از آب در نمیاد! تغریبا هیچ نقطه مثبتی نداره. نوآوری های کنترلیش اصلا بدردش نمیخوره و تا الان هم نخورده! شرکت های 3rd Party اصلا حمایتش نکردن و بزرگترین حامیش یعنی یوبیسافت رو هم از دست داده. حالا وقتی کنسول های سونی و مایکروسافت بیان وضعش از این هم بدتر میشه.

نسل بعد بیشتر کنسول ها به لحاظ ارایه سرویس های مختلف باید باهم رقابت کنن. وگرنه تحولاتی که این نسل بوجود میاره Wii U رو میخوره میبره. من فقط موندم چرا با اینکه شایعش بود سونی نیومد Android رو روی Vita بیاره! اینجوری واقعا میتونست فروشش رو بالا ببره.
ماکان چرا از رده خارجه؟؟بر چه منطقی؟؟فعلا ۳ ماه از عرضه نگذشته ماکان از تو بعیده اینجوری داری در موردش نظر میدی!نینتدو کجا thrd پارتیش رو از دست داده؟؟واقعا نمی دونم چی بگم!
آندروید فعلا خیلی جا داره که روش کار بشه!رو هر چی میخان رقابت کنن مهم اینه تا وختی رسالتشون به عنوان یه وسیله سرگرمی کننده رو به درستی اجرا نکنن به درد هیچی نمیخوره!
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر