چرا Sony جایگاهی در نسل بعد بازی های رایانه ای دارد؟ (مقاله تحلیلی)

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,177
نام
ماکان
رویداد آینده سونی در 4 شنبه هفته آینده و احتمال رونمایی رسمی از کنسول نسل بعد سونی گیمرها، سایت‌های خبری و دیگر کمپانی‌هارو به تب و تاب زیادی انداخته که نتیجه ان خیل انبوهی از اخبار، مقالات و بحث‌هایی هست که تغریبا تمام فروم‌ها و فضاهای مجازی رو پر کرده. دیر یا زود مایکروسافت هم کنسول نسل بعد خودش رو معرفی خواهد کرد (شاید به تاثیر از سونی زودتر از E3 – البته به شرطی که اصلا هفته آینده خبری از PS4 بشه!) و ما رسما وارد نسل بعد کنسول‌های خانگی خواهیم شد اما سوال اصلی مساله کنسول‌های خانگی نیست، بلکه مساله آینده بازی‌های کامپیوتری هست. آینده‌ای که بخش بزرگی از آن وابسته به کمپانی‌های بزرگ دیگه مثل Apple، Valve و Google هست.

نکته‌ای که بیشتر از همه اذهان عمومی رو به خودش مشغول کرده این هست که آینده بازی‌های کامپیوتری به کجا قراره منتهی بشه؟ آیا آینده بازی‌هایی کامپیوتری به بازی‌های کم حجم و قابل دنلد گوشی‌های همراه و ویندوز ختم می‌شه؟ آیا آینده این صنعت جایی رو برای کنسول‌های خانگی درنظر نگرفته و با پایان این نسل به پایان عمر کنسول‌ها هم خواهیم رسید؟ یا بازار کنسول‌های دستی چطور؟ آیا مقایسه کنسول‌های دستی با گوشی‌های همراه مقایسه درستی هست؟ یا اینکه تبلت‌ها و اسمارت فون‌ها می‌تونن به طور کامل مفهومی به نام کنسول دستی رو زیر سوال ببرن؟

مقال زیر سعی داره در حد خود به سوالات بالا پاسخ بده و دلیل و برحانی برای ذکر این نکته باشه که سونی و مایکروسافت نقش تعیین کننده‌ای در این آینده پیش رو دارن و به این راحتی شاهد حذف ان‌ها از صحنه رقابت نخواهیم بود.



kaz_hirai.jpg





بسیار محتمل و قابل پیش‌بینی است که سونی در طی رویداد چهارشنبه هفته آینده خود پرده از کنسول Playstation 4 برداشته و به طور رسمی آن را معرفی کند. من دیروز در Huffington Post یک مقاله در مورد جایگاه PS4 در آینده قریبالوقوع بازی‌های رایانه‌ای و مشکلاتی که با آن‌ها دست به گریبان خواهد شد نوشتم. من قصد دارم این موضوع را در این مقاله بست داده و ادام دهم، چرا که اگرچه در حال حاضر تغییرات بزرگی در دنیای بازی‌های کامپیوتری در حال رخ دادن است، اما من راسخانه معتقدم برند Playstation حداقل برای یک نسل دیگر جایگاه ویژه‌ای در خانه‌های ما خواهد داشت.

توجه به این نکته بسیار ضروری است که، کمپانی‌ها (سونی، مایکروسافت و نینتندو) اگر می‌خواهند در نسل آینده رشد و پیشرفت داشته باشند، می‌بایست قادر به ارایه و فراهم آوردن توامآن سخت افزار {مناسب} و خدمات {متفاوت و مختلف} در اقصی نقاط جهان باشند. Playstation 4 – و به دنبال آن iPhone، Xbox 720 و Steambox – بخشی از جامعه بازی‌های کامپیوتری است و نمی‌تواند تنها به خود نگاه کرده و مستقلا عمل کند. ماهیت سخت افزار کنسول‌های نسل پیش رو اساسا متفاوت از PS3، Wii و X360 است.
PS4 از سخت افزاری بهره می‌برد که به سونی کمک می‌کند نقش مهم و تعیین کننده‌ای را در صنعت مدرن بازی‌ها ایفا کند. اما این (سخت افزار) تنها یک مورد از لیست آیتم‌هایی است که یک کمپانی برای موفقیت بدان نیازمند است. کمپانی‌هایی که نتوانند سخت افزار مناسبی برای خود تهیه کرده و به بزودی به رده تکنولوژی‌های از رده خارج سال آینده تنزل مقام پیدا کنند، حتی ممکن است مجبور به کنار کشیدن از رقابت و توقف تولید سخت افزار خود نیز شوند. توانایی فراهم آوردن حجم گسترده‌ای از خدمات آنلاین و سخت افزار قدرتمند و مدرن فاکتور تعیین کننده موفیت کمپانی‌ها در آینده پیش روی بازی‌های رایانه‌ایست. صنعت بازی‌های رایانه‌ای درباری سلطه و چیرگی یکی از کمپانی‌های Apple، Valve، Google، Microsoft و Sony است.

هر یک از شرکت‌های مذکور سخت افزار مخصوص به خود را ساخته‌اند؛ سیستم‌های خدماتی آنلاین قدری را به مخاطبین خود ارایه می‌دهند و هر یک مستقیما با بازار منحصر به مصرف کنندگان حرفه‌ای و یا غیر جدی طرف هستند. به این "یا" توجه کنید. چرا که تاکنون هیچ یک از شرکت‌ها نتوانسته‌‌اند توامآن هر دو طیف مخاطب را به سوی خود جذب کند.

شاید شما به این نکته اشاره کنید که چرا Nintendo در این این لیست نیست (لیست 5 شرکت بزرگی که اسم برده، اپل، گوگل، ولو، مایکروسافت و سونی). در سال آینده بیشتر IP های Nintendo (بازی‌های انحصاری 3[SUP]rd[/SUP] Party) به سرویس‌های شرکت‌های دیگر (منظور از سرویس کنسول های بعدی سونی و مایکروسافت، استیم و یا App Store و استو گوگل است) که هیچ اسلوب و اجباری برای ارایه آن‌ها بر روی دو صفحه بی‌خود و چرت (اشاره به اسکرین روی دسته Wii U) ندارند، منتقل خواهند شد (داره به قابلیت‌های منحصر به فرد Wii U و کنترلرش به عنوان یک ضعف برای مجبور کردن بازیسازها به ساخت بازی‌ها در اسلوب Wii U – استفاده از از دو صفحه کنسول – اشاره می‌کنه). Nintendo شبکه‌ای مانند Xbox Live ندارد. محدودیت‌های سخت افزاری آن باعث کاهش رشدی که ما از این صنعت انتظار داریم، می‌شود، اما توانایی ارایه یک سیستم مالتی پلیر مستحکم و بی‌نقص در کنار ارایه طیف بسیار گسترده‌ای از محتویات و امکاناتی که به واسطه سیستم دو صفحه‌ای کنسول ممکن می‌شوند، بحران بسیار جدی برای شرکت‌هایی است که مخاطبین حرفه‌ای را هدف قرار گرفته‌اند. Nintendo بازار محدودی دارد و سیستم مالتی پلیر آن سایه‌ای از Live و PSN و Steam است. انتشار IP های بزرگ Nintendo توسط یکی از 5 کمپانی اصلی احتمالا بزرگ‌ترین شک خبری 5 سال آینده باشد (به عنوان مثال در حال حاظر نیز برخی از عناوین Nintendo بر روی iOS منتشر می‌شوند). از منظر سخت افزار نیز Nintendo (در قیاس با سونی و مایکروسافت) کمترین مطابقت و تطابق با نیاز‌های بازار را داشته و این کمپانی رفته رفته در مقابل نیاز‌ها و درخواست‌های رو به فزونی مخاطبین خود مجبور به عقب نشینی خواهد شد. مخاطبینی که توسط 5 کمپانی مذکور هدایت می‌شوند.



رویارویی با چالش‌ها



به رونمایی PS4 در هفته آینده بازمی‌گردیم. در میان 5 کمپانی که اساسا شکل دهنده نسل بعدی صنعت بازی‌های رایانه‌ای در طول این دهه بوده‌اند، سونی بیشتر از بقیه کمپانی‌ها بر روی خانه‌ها متمرکز بوده است. البته سری موبایل‌های سونی تا اندازه‌ای محصولات ناشیانه و بی‌لطافتی بوده‌اند، اما غیر از آن‌ها دیگر محصولات سونی بر روی همین نکته متمرکز بوده‌اند. سونی در PS3، PS4 و Vita سخت افزار منحصر به فرد خود را ساخته است؛ دارای سیستم مالتی پلیر بسیار قدرتمندی بر روی شبکه Live است؛ و حتم به یقین گیمرهای حرفه‌ای که علاقه‌مند به بازی کردن در اتاق نشیمن خود هستند را هدف قرار داده است.

احتمالا چالش اصلی قرار گرفته در پیش روی Playstation در سال آینده بخش قابل حمل خود و رقابت با گوشی‌های همراه است. تلفن‌های مخصوص بازی سونی قبلا زیر مجموعه بخش Sony Ericson بودند که بهتر است اصلا حرفی در مورد آن‌ها نزنیم. اما اکنون، موبایل‌های مخصوص بازی سونی در واقع Vita و PSP هستند، و ناگفته نماند که Vita شانس بسیار زیادی برای ایجاد تغییر در وضعیت خود و افزایش محبوبیت ظرف چند سال اخیر دارد که این روند با همه گیر شدن و رشد بیشتر iOS و Android متوقف نمی‌شود. Vita اصلا قابل مقایسه با iOS نیست، اما این بدان معنی نیست که نمی‌تواند در کنار آن رشد کند. انتظار می‌رود که خدمات گسترده و قدرتمد بخش موبایل سونی بر روی Vita متمرکز شود، اگرچه مشکلات زیادی سر راه Playstation های قابل حمل وجود دارد اما آن‌ها در مسیر درستی گام بر می‌دارند.

سونی خیلی آرام و کند در حال توجه به این نکته است که "کامپیوترها" چطور و چگونه می‌توانند به انتشار دیجیتالی عناوینش کمک کنند و برای اینکه بتواند در بازار بازی‌های کنسول‌های خانگی نجات پیدا کند به طور کامل متوقف شده است. اما در هر صورت شما می‌توانید بازی‌های خود را از طریف مرورگرهای کامپیوترایتان خرید کنید. من امروز یک بازی را با این روش خریدم، هی، ببین!، این سیستم جواب می‌ده! Playstation اکنون کامپوننت‌های مختلفی را برای موبایل‌ها و کامپیوترهای روی میزی دارد. البته اگر انتظار دارد که ما از این سیستم‌ها استفاده بیشتری بکنیم می‌بایست پشتیبانی بیشتری از آن‌ها بکند اما در کل این کامپوننت‌ها چیزهای حقیقی هستند!


در حال حاضر بحث‌های بسیار زیادی در پیرامون این سوال شکل گرفته است که آینده بازی‌های رایانه‌ای متعلق به چه سیستم‌های بازی است؟ طرفداران گوشی‌های همراه معتقد هستند کنسول‌های بازی مرده‌اند و گیب نویل (رییس ولو) معتقد است نبرد آینده میان Apple و PC هاست. این تنها یک دیدگاه است. اگر شما قصد دارید در سال 2014 یک بازی را پای تلویزیون‌های خود در اتاق نشیمن تجربه کنید، به سراغ Xbox و یا Playstation جدید می‌روید، و این سیستم‌ها بخشی از صنعت گیم خواهند بود امکانات و خدمات بسیار زیاد و متنوعی را به شما ارایه می‌دهند. این‌ها دلایل ناچیزی نیستند. شما هیچ وقت قادر به تجربه Uncharted 4 یا بازی‌های مشابه بر روی Apple خود نیستید. Google Play هیچ وقت جایگزین Xbox Live نخواهد شد. بیشتر گیمرها قادر به استفاده از سرویس‌های سرگرمی مختلف و یا بازی‌های متنوع 1[SUP]st[/SUP] Party – طبیعتا منحای بازی‌هایی که خود Valve آن‌ها را می‌سازد – بر روی Steambox نیستند. و یا متقابلن اپلیکشن‌های Apple نیز از طریق PS4 قابل دست رسی نیست. هر یک از این سیستم‌ها جذابیت‌های ویژه‌ای برای مخاطبین خود دارند که به سادگی نمی‌توانند یکدیگر را تحت تاثیر قرار بدهند. شاید راند بعدی مبارزه برای کمپانی‌ها مبارزه سخت‌تری باشد اما سونی و مایکروسافت قطعا جایگاه مستحکمی در نسل بعدی بازی‌های کامپیوتری خواهند داشت.


منبع: یه خبری توی یه سایتی که جفتشون الان یادم نیست!:D فکر کنم Why Sony has a place in next generation از سایت VG247.

من این مقاله رو منحصرا برای سایت بازیسنتر نوشتم. در نتیجه کپی برداری، به هر شکلی، از این مقاله نشانه اسکی باز بودن و شخصیت وارسته شماست.
 
آخرین ویرایش:

Al!reza

کاربر سایت
Jul 27, 2011
7,549
نام
Alireza
تو که دیگه با این پستت گل کاشتی علیرضا :d
وقتی میگم برو چند تا بازی با 3DS XL ببین و بازی کن بعد نظر بده به همین خاطره میری COD رو با R4 روی 3DS بازی میکنی بعد میگی اینجوری
در ضم اطلاعات در مورد هر دو کنسول نینتندو غلطه برو تحقیق کن ببین سخت افزارشون چیه:d
من دارم میگم 3DS :D
خب از اول XL رو میداد بیرون حرفی نبود ولی تکلیف اونا که 3DS خریدن چی میشه ؟
قبول کن نینتدو به خاطر منافع خودش واعتماد طرفداراش داره با این کارش نهایت سوءاستفاده رو میکنه
خودت الان وی یو داری چه حسی داری که حافظه قابل استفاده ـت 3.5 گیگه ؟:d
خب میومد به جای SSD معمولی میزاشت ولی خداقل 120 گیگ حافظه میزاشت ...
 

ortegoli

کاربر سایت
Oct 31, 2008
5,396
نام
مهدی یوسفی اصیل
من دارم میگم 3DS :D
خب از اول XL رو میداد بیرون حرفی نبود ولی تکلیف اونا که 3DS خریدن چی میشه ؟
قبول کن نینتدو به خاطر منافع خودش واعتماد طرفداراش داره با این کارش نهایت سوءاستفاده رو میکنه
خودت الان وی یو داری چه حسی داری که حافظه قابل استفاده ـت 3.5 گیگه ؟:d
خب میومد به جای SSD معمولی میزاشت ولی خداقل 120 گیگ حافظه میزاشت ...
خوب در مورد 3DS حرفت رو همه قبول دارن کیفیت 3DS معمولی واقعا بد بود خود منم یادمه توی مترو هم نمیتونستم اصلا ببینم صفحه توش چیه
اما در مورد Wii U ببین حافظه روی کنسول روی کنسول های نینتندو یک بخش اختیاری هست یعنی شرکت اومده از قیمت کنسول کم کرده به جاش هارد با سرعت بالاتر گذاشته
حالا اگر میومد هارد 120 گیگ به قول شما میگذاشت خوب دیگه قیمت کنسول نمیشد 299 دلار میشد 325 دلار اونقت من بدبخت به جای 1500 باید 1650 پول میدادم :d
من که فعلا هارد نیازم نشده اگر بشه 6 ترابایت هارد دارم خیالت راحت :d
گذاشتن هارد معمولی توی این کنسول تقریبا غیرممکن بود چرا که هم باعث افزایش دما کنسول هم وزن و هم صدای کنسول میشد در مقابل سرعت کمتر وقیمت بیشتر هم بهش اضافه میشد که یک کار غیر منطقی هست
مطمئن باش شرکت های سونی و مایکرو هم از SSD استفاده خواهند کرد
 

mortezasos

کاربر سایت
Sep 28, 2006
68
من دارم میگم 3DS :D
خب از اول XL رو میداد بیرون حرفی نبود ولی تکلیف اونا که 3DS خریدن چی میشه ؟
قبول کن نینتدو به خاطر منافع خودش واعتماد طرفداراش داره با این کارش نهایت سوءاستفاده رو میکنه
خودت الان وی یو داری چه حسی داری که حافظه قابل استفاده ـت 3.5 گیگه ؟:d
خب میومد به جای SSD معمولی میزاشت ولی خداقل 120 گیگ حافظه میزاشت ...

3ds با تکنولوژی سطح پایینش ویتا رو کامل نابود کرد.
iphone 5 با اینکه از لحاظ سخت افزاری از nexus 4 ضعیف تر هست ولی فروشش n برابر گوشی گوگل هستش.
ps2 که کاملاً از xbox ضعیف تر بود با اختلاف 120 میلیونی xbox رو شکست داد.

دلیل این موضوع هم این هست که همیشه و همیشه نرم افزار از سخت افزار مهم تر بوده و خواهد بود. ios، سبب برتری iphone هست و ip های نینتندو سبب فروش وی یو خواهند بود.

===
وی یو فعلاً فقط و تنها فقط یدونه از بازی های اصلی نینتندو رو داره و تقریبا 70 درصد کسایی که وی یو خریدند، نیو سوپر ماریو یو رو هم خریدند. وقتی لشگر ip های نینتندو از راه رسیدند، میشه درباره فروش وی یو نظر داد. مطمئناً فروش یو به وی نمی رسه ولی هیچوقت ویتا هم نمی شه.

===

ضمناً اگه قدرت سخت افزار و شبکه ملاک باشه، میشه بگید ملت تو نسل بعد چرا باید یه کنسول با سخت افزار مشابه و شبکه برتر به اسم xbox رو ول کنند و برند ps4 بخرند؟
 

Skuul

کاربر سایت
Mar 18, 2007
3,000
نام
Milad
3ds با تکنولوژی سطح پایینش ویتا رو کامل نابود کرد.
iphone 5 با اینکه از لحاظ سخت افزاری از nexus 4 ضعیف تر هست ولی فروشش n برابر گوشی گوگل هستش.
ps2 که کاملاً از xbox ضعیف تر بود با اختلاف 120 میلیونی xbox رو شکست داد.

دلیل این موضوع هم این هست که همیشه و همیشه نرم افزار از سخت افزار مهم تر بوده و خواهد بود. ios، سبب برتری iphone هست و ip های نینتندو سبب فروش وی یو خواهند بود.

===
وی یو فعلاً فقط و تنها فقط یدونه از بازی های اصلی نینتندو رو داره و تقریبا 70 درصد کسایی که وی یو خریدند، نیو سوپر ماریو یو رو هم خریدند. وقتی لشگر ip های نینتندو از راه رسیدند، میشه درباره فروش وی یو نظر داد. مطمئناً فروش یو به وی نمی رسه ولی هیچوقت ویتا هم نمی شه.

===

ضمناً اگه قدرت سخت افزار و شبکه ملاک باشه، میشه بگید ملت تو نسل بعد چرا باید یه کنسول با سخت افزار مشابه و شبکه برتر به اسم xbox رو ول کنند و برند ps4 بخرند؟
الان ملاکتون چیه!!!اینکه WiiU بازی کمی براش اومده اما نابود نشده!؟پس چطوری ویتا رو نابود میدونید!؟!استدلال چیه الان!؟
خیلی مثالتون بد بود!!!Nexus 4 کلا تولیدش پایین تر هست اونم خیلی کلا LG تونسته بود تو 2 ماه 500 هزار تا تولید کنه و اینقدر این گوشی پرطرفداره که تو تمام دنیا بین 3 تا 15 دقیقه تمام موجودی انبارش پس از پر شدن تموم میشد و میرفت تو حالت پیش خرید که این آخرا پیش خریدش میکردی تحویل رو برای 2 ماه بعد میزد!!!اگه میخواید مثال بزنید iPhone 5 رو با Galaxy S3 مثال بزنید که گوشی آندرویدی سامسونگ تا الان بیشتر از رقیب آیفونیش فروخته!!!!
iOS هم نتونسته دلیل برتریش بشه!
تفاوت PSN با LIVE اینقدر زیاده که واقعا سلیقه در اون خیلی تاثیر داره...من خودم بیشتر به خاطر رایگان بودن PSN خیلی بیشتر استفاده میکنم تا لایو رو (بخصوص الان که اودلار اینه!!)
 

ortegoli

کاربر سایت
Oct 31, 2008
5,396
نام
مهدی یوسفی اصیل
الان ملاکتون چیه!!!اینکه WiiU بازی کمی براش اومده اما نابود نشده!؟پس چطوری ویتا رو نابود میدونید!؟!استدلال چیه الان!؟
خیلی مثالتون بد بود!!!Nexus 4 کلا تولیدش پایین تر هست اونم خیلی کلا LG تونسته بود تو 2 ماه 500 هزار تا تولید کنه و اینقدر این گوشی پرطرفداره که تو تمام دنیا بین 3 تا 15 دقیقه تمام موجودی انبارش پس از پر شدن تموم میشد و میرفت تو حالت پیش خرید که این آخرا پیش خریدش میکردی تحویل رو برای 2 ماه بعد میزد!!!اگه میخواید مثال بزنید iPhone 5 رو با Galaxy S3 مثال بزنید که گوشی آندرویدی سامسونگ تا الان بیشتر از رقیب آیفونیش فروخته!!!!
iOS هم نتونسته دلیل برتریش بشه!
تفاوت PSN با LIVE اینقدر زیاده که واقعا سلیقه در اون خیلی تاثیر داره...من خودم بیشتر به خاطر رایگان بودن PSN خیلی بیشتر استفاده میکنم تا لایو رو (بخصوص الان که اودلار اینه!!)

ویتا نابود نشده اما واقعا ساپورتش پایینه شما نگاه کن چند تا بازی توی این یکسال براش اومده اما برای Wii U چند تا بازی توی این 3 ماه منتشر شده
من خودم از کسانی بودم که خیلی دنبال ویتا بودم اما بعد از دیدن نوع ساپورت سونی بی خیال شدم و به سمت 3DS رفتم
 

mortezasos

کاربر سایت
Sep 28, 2006
68
الان ملاکتون چیه!!!اینکه WiiU بازی کمی براش اومده اما نابود نشده!؟پس چطوری ویتا رو نابود میدونید!؟!استدلال چیه الان!؟
خیلی مثالتون بد بود!!!Nexus 4 کلا تولیدش پایین تر هست اونم خیلی کلا LG تونسته بود تو 2 ماه 500 هزار تا تولید کنه و اینقدر این گوشی پرطرفداره که تو تمام دنیا بین 3 تا 15 دقیقه تمام موجودی انبارش پس از پر شدن تموم میشد و میرفت تو حالت پیش خرید که این آخرا پیش خریدش میکردی تحویل رو برای 2 ماه بعد میزد!!!اگه میخواید مثال بزنید iPhone 5 رو با Galaxy S3 مثال بزنید که گوشی آندرویدی سامسونگ تا الان بیشتر از رقیب آیفونیش فروخته!!!!
iOS هم نتونسته دلیل برتریش بشه!
تفاوت PSN با LIVE اینقدر زیاده که واقعا سلیقه در اون خیلی تاثیر داره...من خودم بیشتر به خاطر رایگان بودن PSN خیلی بیشتر استفاده میکنم تا لایو رو (بخصوص الان که اودلار اینه!!)

نکسوز 4 فقط روی گوگل پلی به سرعت فروشش تموم میشه، اونم به علت قیمت بسیار پایینش تو گوگل پلی هست. وگرنه تو خیلی از اپراتورهای دنیا برای عرضه موجود هست. s3 هم مدت بسیار بیشتری از 5 تو بازار بوده، پس مقایش درست نیست. شما ipad mini رو با نکسوز 7 مقایسه کنید و ipad 4 رو با بهترین تبلت اندرویدی موجود یعنی نکسوز 10 مقایسه کنید... می بینید که ios با سخت افزار ضعیف تر بسیار موفق تر از اندروید با سخت افزار قوی تر بوده. کلاً سودی که ios برای اپل داشته فراتر از مجموع سود مایکروسافت + ibm + سامسونگ و خیلی دیگه از شرکت ها بوده. (البته خودم از ios خوشم نمیاد و آندروید رو ترجیه می دم ولی حقیقت رو نمی شه کتمان کرد).

===

ویتا مرده چون سونی هیچ اسمی بزرگی رو براش رو نکرده. وی یو زندست چون حداقل 10 تا 15 بازی بزرگ و مگا سلر براش عرضه خواهد شد. اگه یه روزی روی ویتا مانستر هانتر 4، دراگون کوئست و بازی های بزرگ دیگه بیاد ویتا دوباره زنده میشه ولی تا اون موقع ویتا به جایی نمی رسه.

===
سونی تو نسل بعد به خاطر نرم افزاراش (بازی هاش) که بسیار متنوع تر از رقیب مستقیمش هست، شانس بالایی داره. کلا حرفم این بود که اولویت اول نرم افزار هست و سخت افزار و شبکه اولویت های بعدی هستند و این مقاله به خاطر اینکه بی خیال نرم افزار شده، اشتباه نتیجه گیری کرده. وگرنه پیش بینی خودم این هست که سونی تو نسل بعد به خاطر اینکه از هر نظر تقریبا کامل هست با اختلاف کمی نینتندو و مایکروسافت رو شکست می ده.
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,177
نام
ماکان
FFX بالاخره برای Vita داره رو میشه. ضمن اینکه یه کاهش قیمت همخورده. پشت بندش هم نوبت Dissidia هست. تا چند ماه دیگه قیافه اینایی که میان میگن Vita مرده رو میبینیم.

اتفاقا Vita تازه داره شروع میکنه!
 

mortezasos

کاربر سایت
Sep 28, 2006
68
FFX بالاخره برای Vita داره رو میشه. ضمن اینکه یه کاهش قیمت همخورده. پشت بندش هم نوبت Dissidia هست. تا چند ماه دیگه قیافه اینایی که میان میگن Vita مرده رو میبینیم.

اتفاقا Vita تازه داره شروع میکنه!

تو این نسل سری اصلی FF چی کار کرد که حالا یه ریمیک از 10 بخواد بکنه؟ وضعیت فاینال اسفناک هستش.

پارسالم گفتم، الانم میگم، وضعیت ویتا رو باید خوده سونی تغییر بده وگرنه شرکتای دیگه عاشق چشم و ابروی ویتا نیستند و برای سود بیشتر بازی هاشون رو از ویتا به 3DS منتقل می کنند.

همین هفته ریمیک دراگون کوئست 7 تو ژاپن تو دو روز اول روی 3DS حدود 800 هزار تا فروخت (بیشتر از فروش کل بازی های ویتا تو سال گذشته) اگه اسکوار انیکس می خواست کاری برای ویتا بکنه این بازی رو (که یکی از اصلی ترین بازی های کنسول های دستی هستش) برای ویتا منتشر می کرد...

شما هم فکر کنم اگه بعد 10 سال وضعیت ویتا همین باشه از مواضعت نسبت به ویتا کوتاه نمیای، پارسال می گفتید بعد دو، سه هفته نمی شه درباره ویتا قضاوت کرد، الان می گید بعد یک سال و اندی ویتا تازه شروع کرده... بعد وی یو رو بعد سه ماه شکست کامل می دونید... قضاوت با خواننده ها.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر