چرا Bloodborne یک Dark Souls جدید است !

Ray

کاربر سایت
Aug 3, 2010
350
نام
Maziar
Bloodborne جدیدترین اثر معرفی شده توسط شرکت From Software است که به زودی به صورت انحصاری برای PS4 عرضه خواهد شد .
این بازی در سبک Action/RPG/Horror است و در زمان حکومت ملکه ویکتوریا اتفاق خواهد افتاد . این بازی یک Sequel برای Demon's Souls یا Dark Souls نخواهد بود و یک IP کاملا جدید است . اما 8 دلیل وجود دارد که چرا طرفداران Dark Souls باید بیشتر از سایرین منتظر این بازی باشند !


bloodborne_e3_2014_1.jpg


تکیه گاه محکم بازی !


Bloodborne توسط From Software در حال توسعه است . و احتمالا میدانید که کارگردان بازی هم کسی نیست جز هیدتاکی میازاکی و قطعا نیازی نیست که بگویم این کارگردان بر روی شماره نخست Dark Souls و Demon's Souls کار کرده. (نسخه ی دوم DS و Ninja Blade به کارگردانی میازاکی نبود.)
اما اینجا بحث کاملا متفاوت است . Sony Japan هم در ساخت بازی سهم دارد . این موضوع را قطعا نباید دست کم گرفت . انحصاری بودن بازی برای PS4 به این معنی است که بازی با یک بودجه ی عظیم و پشتیبانی Sony در حال ساخت است . نباید منتظر یک عنوان بخصوص باشیم ؟

bloodborne_e3_2014_3.jpg


میازاکی تحت تاثیر سبک Gothic Horror کلاسیک قرار گرفته !

دوره ی ملکه ویکتوریا و Gothic Horror ! بنظر میرسد میازاکی کاملا تحت تاثیر این سبک شده . البته از حق نگذریم شاید بتوان این دوره را دوره ای نام برد که با توجه به منابع غنی داستانی در دنیای بازی کمتر به آن پرداخته شده . داستان های کلاسیکی همانند فرانکشتاین , دراکولا , جکیل و هاید و ... . Bloodborne هم قرار است داستان تقابل انسان و هیولا , بعد انسانی و غیر انسانی را روایت کند .
اتفاقات بازی در شهر Yharnham رخ میدهد و داستان بازی روایت گر ویروسی است که در این شهر پخش میشود و باعث تبدیل شدن انسان ها به هیولا میشود . بر اساس تیرلر های منتشر شده از بازی فضای شهر بسیار شبیه لندن در زمان ویکتوریا و حتی ادینبورگ است , اما میازاکی گفته که قصد ندارد شهر را کاملا همانند یک جای مشخص بسازد و حتی میخواهد از معماری اروپای شرقی هم در بازی استفاده کند .

bloodborne_e3_2014_2.jpg


مبارزات تهاجمی , نه دفاعی !

بنظر میرسد میازاکی هم از دفاع کردن خسته شده ! یکی از انتقاد هایی که به سری Dark میشد مبارزات هایی آن بود . در مبارزات این سری بازی ها شما باید شمشیر یا سپر خود را به صورت گارد میگرفتید تا دشمن حمله خود را انجام دهد و در زمان مناسب شما به او حمله کنید . میازاکی گفته که در این شماره مبارزات کاملا فعال خواهند بود و قرار است بازیباز به شکلی در مبارزات تحت فشار قرار گیرد که همزمان با حملات دشمن به او حمله کند . البته این به معنی از بین رفتن چالش در مبارزات نیست و گفته شده شما در بسیاری از مبارزاتتان همانند Dark مجبور خواهید بود از صحنه ی نبرد فرار کنید !


bloodborne_trailer8.jpg


اسلحه های گرم و تغییر شکل یافتنی عمق بیشتری به مبارزات داده اند

اسلحه ها در Bloodborne حداقل دارای 2 حالت مختلف اند . این 2 حالت در طول مبارزات و یا خارج از مبارزات قابل تعویض اند . البته بهتر است بگویم حداقل 2 حالت !
خبر بسیار خوب این است که اسلحه ها در طول خود مبارزات هم قابلیت تغییر شکل دارند به همین دلیل شما میتوانید چندین و چند شکل حمله انجام دهید که میتواند بسیار جالب باشد . این اسلحه ها (همانند Saw Cleaver که در طول دموی بازی دیدیم) میتوانند در طول بازی Upgrade شوند هرچند انتظار نمیرود سیستم ارتقای بازی چندان پیچیده باشد .
همچنین سازندگان سلاح های گرم را نیز در بازی تعبیه کرده اند . البته این سلاح ها تنها برای مبارزات نزدیک کاربرد دارند و بنظر میرسد غیر از کاربرد دفاعی در مبارزات تن به تن کاربرد خاصی نداشته باشند .


bloodborne_execution-1152x648.jpg


هیولای زیبا !

زیبایی در طراحی باعث شد که نام هیولا را به بازی بدهیم ! طبق تریلری که چند روز پیش از گیمپلی بازی Leak شد و از نسخه ی Alpha بازی بوده , هیچگونه HUD مشاهده نشد . تنها چیزی که در تریلر بازی جذاب بود گرافیک بسیار زیبای آن بود . رفلکس زیبای نور ماه بر روی سنگ ها , جزییات بینظیر در طراحی , انیمیشن حرکت چمن تحت تاثیر باد , دودی که در اثر کشته شدن دشمنان از بدن آنها بلند میشود , افکت زیبای خون و ... همه و همه به زیبایی بازی می افزودند . بنظر میرسد با یکی از زیبا ترین عناوین انحصاری PS4 روبرو هستیم . اگر شما حرف من را باور ندارید همین الآن تریلر گیمپلی بازی را ببینید !


bloodborne10.jpg


اکتشافات در بازی همراه با جایزه خواهند بود

همانند سری Dark در این بازی هم گشت و گذار در محیط یکی از المان های اصلی بازی خواهد بود , و البته همراه با جایزه ! گفته شده که بازی دارای یک مپ بسیار بزرگ است که شامل چندید منطقه ی به هم پیوسته میشود . البته میازاکی قول داده که در پس این مپ مناطق بسیار زیادی برای گشت و گذار خواهد بود . اما این گشت و گذار ها تنها شامل دنیای فیزیکی بازی نخواهد بود , داستان هایی در پشت پرده قرار دارد که هنوز کسی از آنها اطلاعی ندارد !


bloodborne_81.jpg


دشمنان در همه جا خواهند بود !

همه میدانیم که سری بازی های Dark چقدر سخت بودند ! در هر لحظه و هر مکان دشمنانی وجود داشتند تا جلوی شما را سد کنند . در راه پله ها , جنگل ها , دره ها و هر جایی که فکرش را کنید ! البته این مسئله هیچ گاه به عنوان نکته ی ضعف برای سری در نظر گرفته نشده و همیشه به عنوان نکته ی قوت سری از آن یاد میشده . در Bloodborne نیز باید منتظر دشمنانی باشید که تمام مدت در حال قدم زدن در نقشه هستند ! نکته ی جالب اینجاست که شما هیچگاه یک گروه دشمن را در یک مکان تکراری نمیبینید . به طور مثال شما یک منطقه را جست و جو میکنید که در آن 10 دشمن قرار دارند , اگر 1 ساعت دیگر به آن منطقه برگردید ممکن است هیچکدام از آنها آنجا نباشند و در نقطه ی دیگری از مپ باشند !
نکته ی جالب دیگر این است که شما ممکن است گاهی شاهد حملات هیولا ها به برخی NPC ها باشید . در اینجا شما میتوانید به دلخواه NPC ها را نجات دهید و در عوض آنها هم ممکن است در آینده و در یک منطقه ی دیگر به شما در مبارزه با یکی از Boss ها کمک کنند !


bloodborne10.jpg


آیا Bloodborne هم به جمع Soul ها خواهد پیوست ؟

جواب این سوال هنوز مشخص نیست , شاید جواب بله باشد و شاید خیر , اما چیزی که معلوم است این است که بازی تا به اینجای کار هم از نظر هسته ی گیم پلی به طور کلی با Dark Souls و Demon's Souls متفاوت بوده . جو بازی بسیار تاریک تر و خونین تر از بازی های قبلی میازاکی است . باید منتظر ماند تا دید دستپخت جدید میازاکی و همکارانش به مذاق طرفداران خوش خواهد آمد یا نه !


Why Bloodborne is the new Dark Souls | VG247
 
آخرین ویرایش:

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
زرشک :|
آخه چون اسم darksouls رو آورد گفتم احتمالش هست واسه pc بیاد.
بعدشم از کجا میدونی که واسه pc نمیاد ؟!

چون SCE Japan Studios (یکی از استدیو های سونی) داره در کنار From Software روی بازی کار میکنه.
 

arnino

کاربر سایت
Jun 15, 2012
1,495
نام
آرمین ریاضی
اگه یه عنوان باشه منُ وادار کنه PS4 بخرم اون Bloodborne ئه ... لعنتی هنوز هیچی ازش نشون ندادن هایپ شدم واسش :|
احتمال عرضش رو PC ... 1 درصد ام پایین تر فک کنم :( انحصارش مثه Demon Souls میمونه , اگه مثه دارک سولز بود میشد امید داشت شاید روزی بیاد :D
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر