Bloodborne جدیدترین اثر معرفی شده توسط شرکت From Software است که به زودی به صورت انحصاری برای PS4 عرضه خواهد شد .
این بازی در سبک Action/RPG/Horror است و در زمان حکومت ملکه ویکتوریا اتفاق خواهد افتاد . این بازی یک Sequel برای Demon's Souls یا Dark Souls نخواهد بود و یک IP کاملا جدید است . اما 8 دلیل وجود دارد که چرا طرفداران Dark Souls باید بیشتر از سایرین منتظر این بازی باشند !
تکیه گاه محکم بازی !
میازاکی تحت تاثیر سبک Gothic Horror کلاسیک قرار گرفته !
دوره ی ملکه ویکتوریا و Gothic Horror ! بنظر میرسد میازاکی کاملا تحت تاثیر این سبک شده . البته از حق نگذریم شاید بتوان این دوره را دوره ای نام برد که با توجه به منابع غنی داستانی در دنیای بازی کمتر به آن پرداخته شده . داستان های کلاسیکی همانند فرانکشتاین , دراکولا , جکیل و هاید و ... . Bloodborne هم قرار است داستان تقابل انسان و هیولا , بعد انسانی و غیر انسانی را روایت کند .
اتفاقات بازی در شهر Yharnham رخ میدهد و داستان بازی روایت گر ویروسی است که در این شهر پخش میشود و باعث تبدیل شدن انسان ها به هیولا میشود . بر اساس تیرلر های منتشر شده از بازی فضای شهر بسیار شبیه لندن در زمان ویکتوریا و حتی ادینبورگ است , اما میازاکی گفته که قصد ندارد شهر را کاملا همانند یک جای مشخص بسازد و حتی میخواهد از معماری اروپای شرقی هم در بازی استفاده کند .
مبارزات تهاجمی , نه دفاعی !
بنظر میرسد میازاکی هم از دفاع کردن خسته شده ! یکی از انتقاد هایی که به سری Dark میشد مبارزات هایی آن بود . در مبارزات این سری بازی ها شما باید شمشیر یا سپر خود را به صورت گارد میگرفتید تا دشمن حمله خود را انجام دهد و در زمان مناسب شما به او حمله کنید . میازاکی گفته که در این شماره مبارزات کاملا فعال خواهند بود و قرار است بازیباز به شکلی در مبارزات تحت فشار قرار گیرد که همزمان با حملات دشمن به او حمله کند . البته این به معنی از بین رفتن چالش در مبارزات نیست و گفته شده شما در بسیاری از مبارزاتتان همانند Dark مجبور خواهید بود از صحنه ی نبرد فرار کنید !
اسلحه های گرم و تغییر شکل یافتنی عمق بیشتری به مبارزات داده اند
اسلحه ها در Bloodborne حداقل دارای 2 حالت مختلف اند . این 2 حالت در طول مبارزات و یا خارج از مبارزات قابل تعویض اند . البته بهتر است بگویم حداقل 2 حالت !
خبر بسیار خوب این است که اسلحه ها در طول خود مبارزات هم قابلیت تغییر شکل دارند به همین دلیل شما میتوانید چندین و چند شکل حمله انجام دهید که میتواند بسیار جالب باشد . این اسلحه ها (همانند Saw Cleaver که در طول دموی بازی دیدیم) میتوانند در طول بازی Upgrade شوند هرچند انتظار نمیرود سیستم ارتقای بازی چندان پیچیده باشد .
همچنین سازندگان سلاح های گرم را نیز در بازی تعبیه کرده اند . البته این سلاح ها تنها برای مبارزات نزدیک کاربرد دارند و بنظر میرسد غیر از کاربرد دفاعی در مبارزات تن به تن کاربرد خاصی نداشته باشند .
هیولای زیبا !
زیبایی در طراحی باعث شد که نام هیولا را به بازی بدهیم ! طبق تریلری که چند روز پیش از گیمپلی بازی Leak شد و از نسخه ی Alpha بازی بوده , هیچگونه HUD مشاهده نشد . تنها چیزی که در تریلر بازی جذاب بود گرافیک بسیار زیبای آن بود . رفلکس زیبای نور ماه بر روی سنگ ها , جزییات بینظیر در طراحی , انیمیشن حرکت چمن تحت تاثیر باد , دودی که در اثر کشته شدن دشمنان از بدن آنها بلند میشود , افکت زیبای خون و ... همه و همه به زیبایی بازی می افزودند . بنظر میرسد با یکی از زیبا ترین عناوین انحصاری PS4 روبرو هستیم . اگر شما حرف من را باور ندارید همین الآن تریلر گیمپلی بازی را ببینید !
اکتشافات در بازی همراه با جایزه خواهند بود
همانند سری Dark در این بازی هم گشت و گذار در محیط یکی از المان های اصلی بازی خواهد بود , و البته همراه با جایزه ! گفته شده که بازی دارای یک مپ بسیار بزرگ است که شامل چندید منطقه ی به هم پیوسته میشود . البته میازاکی قول داده که در پس این مپ مناطق بسیار زیادی برای گشت و گذار خواهد بود . اما این گشت و گذار ها تنها شامل دنیای فیزیکی بازی نخواهد بود , داستان هایی در پشت پرده قرار دارد که هنوز کسی از آنها اطلاعی ندارد !
دشمنان در همه جا خواهند بود !
همه میدانیم که سری بازی های Dark چقدر سخت بودند ! در هر لحظه و هر مکان دشمنانی وجود داشتند تا جلوی شما را سد کنند . در راه پله ها , جنگل ها , دره ها و هر جایی که فکرش را کنید ! البته این مسئله هیچ گاه به عنوان نکته ی ضعف برای سری در نظر گرفته نشده و همیشه به عنوان نکته ی قوت سری از آن یاد میشده . در Bloodborne نیز باید منتظر دشمنانی باشید که تمام مدت در حال قدم زدن در نقشه هستند ! نکته ی جالب اینجاست که شما هیچگاه یک گروه دشمن را در یک مکان تکراری نمیبینید . به طور مثال شما یک منطقه را جست و جو میکنید که در آن 10 دشمن قرار دارند , اگر 1 ساعت دیگر به آن منطقه برگردید ممکن است هیچکدام از آنها آنجا نباشند و در نقطه ی دیگری از مپ باشند !
نکته ی جالب دیگر این است که شما ممکن است گاهی شاهد حملات هیولا ها به برخی NPC ها باشید . در اینجا شما میتوانید به دلخواه NPC ها را نجات دهید و در عوض آنها هم ممکن است در آینده و در یک منطقه ی دیگر به شما در مبارزه با یکی از Boss ها کمک کنند !
آیا Bloodborne هم به جمع Soul ها خواهد پیوست ؟
جواب این سوال هنوز مشخص نیست , شاید جواب بله باشد و شاید خیر , اما چیزی که معلوم است این است که بازی تا به اینجای کار هم از نظر هسته ی گیم پلی به طور کلی با Dark Souls و Demon's Souls متفاوت بوده . جو بازی بسیار تاریک تر و خونین تر از بازی های قبلی میازاکی است . باید منتظر ماند تا دید دستپخت جدید میازاکی و همکارانش به مذاق طرفداران خوش خواهد آمد یا نه !
Why Bloodborne is the new Dark Souls | VG247
این بازی در سبک Action/RPG/Horror است و در زمان حکومت ملکه ویکتوریا اتفاق خواهد افتاد . این بازی یک Sequel برای Demon's Souls یا Dark Souls نخواهد بود و یک IP کاملا جدید است . اما 8 دلیل وجود دارد که چرا طرفداران Dark Souls باید بیشتر از سایرین منتظر این بازی باشند !
![bloodborne_e3_2014_1.jpg](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fassets.vg247.com%2Fcurrent%2F%2F2014%2F06%2Fbloodborne_e3_2014_1.jpg&hash=1e614ea3fe6926379df48fc36166d368)
تکیه گاه محکم بازی !
Bloodborne توسط From Software در حال توسعه است . و احتمالا میدانید که کارگردان بازی هم کسی نیست جز هیدتاکی میازاکی و قطعا نیازی نیست که بگویم این کارگردان بر روی شماره نخست Dark Souls و Demon's Souls کار کرده. (نسخه ی دوم DS و Ninja Blade به کارگردانی میازاکی نبود.)
اما اینجا بحث کاملا متفاوت است . Sony Japan هم در ساخت بازی سهم دارد . این موضوع را قطعا نباید دست کم گرفت . انحصاری بودن بازی برای PS4 به این معنی است که بازی با یک بودجه ی عظیم و پشتیبانی Sony در حال ساخت است . نباید منتظر یک عنوان بخصوص باشیم ؟
اما اینجا بحث کاملا متفاوت است . Sony Japan هم در ساخت بازی سهم دارد . این موضوع را قطعا نباید دست کم گرفت . انحصاری بودن بازی برای PS4 به این معنی است که بازی با یک بودجه ی عظیم و پشتیبانی Sony در حال ساخت است . نباید منتظر یک عنوان بخصوص باشیم ؟
![bloodborne_e3_2014_3.jpg](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fassets.vg247.com%2Fcurrent%2F%2F2014%2F06%2Fbloodborne_e3_2014_3.jpg&hash=137bcf2b9672a3727e44c4d7cfcddbe4)
میازاکی تحت تاثیر سبک Gothic Horror کلاسیک قرار گرفته !
دوره ی ملکه ویکتوریا و Gothic Horror ! بنظر میرسد میازاکی کاملا تحت تاثیر این سبک شده . البته از حق نگذریم شاید بتوان این دوره را دوره ای نام برد که با توجه به منابع غنی داستانی در دنیای بازی کمتر به آن پرداخته شده . داستان های کلاسیکی همانند فرانکشتاین , دراکولا , جکیل و هاید و ... . Bloodborne هم قرار است داستان تقابل انسان و هیولا , بعد انسانی و غیر انسانی را روایت کند .
اتفاقات بازی در شهر Yharnham رخ میدهد و داستان بازی روایت گر ویروسی است که در این شهر پخش میشود و باعث تبدیل شدن انسان ها به هیولا میشود . بر اساس تیرلر های منتشر شده از بازی فضای شهر بسیار شبیه لندن در زمان ویکتوریا و حتی ادینبورگ است , اما میازاکی گفته که قصد ندارد شهر را کاملا همانند یک جای مشخص بسازد و حتی میخواهد از معماری اروپای شرقی هم در بازی استفاده کند .
![bloodborne_e3_2014_2.jpg](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fassets.vg247.com%2Fcurrent%2F%2F2014%2F06%2Fbloodborne_e3_2014_2.jpg&hash=24327a78f3bdc7bd2cb2110fe0fc2f21)
مبارزات تهاجمی , نه دفاعی !
بنظر میرسد میازاکی هم از دفاع کردن خسته شده ! یکی از انتقاد هایی که به سری Dark میشد مبارزات هایی آن بود . در مبارزات این سری بازی ها شما باید شمشیر یا سپر خود را به صورت گارد میگرفتید تا دشمن حمله خود را انجام دهد و در زمان مناسب شما به او حمله کنید . میازاکی گفته که در این شماره مبارزات کاملا فعال خواهند بود و قرار است بازیباز به شکلی در مبارزات تحت فشار قرار گیرد که همزمان با حملات دشمن به او حمله کند . البته این به معنی از بین رفتن چالش در مبارزات نیست و گفته شده شما در بسیاری از مبارزاتتان همانند Dark مجبور خواهید بود از صحنه ی نبرد فرار کنید !
![bloodborne_trailer8.jpg](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fassets.vg247.com%2Fcurrent%2F%2F2014%2F06%2Fbloodborne_trailer8.jpg&hash=a72cd3bf0ed2d1e36be21298e62b4c45)
اسلحه های گرم و تغییر شکل یافتنی عمق بیشتری به مبارزات داده اند
اسلحه ها در Bloodborne حداقل دارای 2 حالت مختلف اند . این 2 حالت در طول مبارزات و یا خارج از مبارزات قابل تعویض اند . البته بهتر است بگویم حداقل 2 حالت !
خبر بسیار خوب این است که اسلحه ها در طول خود مبارزات هم قابلیت تغییر شکل دارند به همین دلیل شما میتوانید چندین و چند شکل حمله انجام دهید که میتواند بسیار جالب باشد . این اسلحه ها (همانند Saw Cleaver که در طول دموی بازی دیدیم) میتوانند در طول بازی Upgrade شوند هرچند انتظار نمیرود سیستم ارتقای بازی چندان پیچیده باشد .
همچنین سازندگان سلاح های گرم را نیز در بازی تعبیه کرده اند . البته این سلاح ها تنها برای مبارزات نزدیک کاربرد دارند و بنظر میرسد غیر از کاربرد دفاعی در مبارزات تن به تن کاربرد خاصی نداشته باشند .
![bloodborne_execution-1152x648.jpg](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fassets.vg247.com%2Fcurrent%2F%2F2014%2F06%2Fbloodborne_execution-1152x648.jpg&hash=fe83f712ea5261132decca8157e87cc0)
هیولای زیبا !
زیبایی در طراحی باعث شد که نام هیولا را به بازی بدهیم ! طبق تریلری که چند روز پیش از گیمپلی بازی Leak شد و از نسخه ی Alpha بازی بوده , هیچگونه HUD مشاهده نشد . تنها چیزی که در تریلر بازی جذاب بود گرافیک بسیار زیبای آن بود . رفلکس زیبای نور ماه بر روی سنگ ها , جزییات بینظیر در طراحی , انیمیشن حرکت چمن تحت تاثیر باد , دودی که در اثر کشته شدن دشمنان از بدن آنها بلند میشود , افکت زیبای خون و ... همه و همه به زیبایی بازی می افزودند . بنظر میرسد با یکی از زیبا ترین عناوین انحصاری PS4 روبرو هستیم . اگر شما حرف من را باور ندارید همین الآن تریلر گیمپلی بازی را ببینید !
![bloodborne10.jpg](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fassets.vg247.com%2Fcurrent%2F%2F2014%2F06%2Fbloodborne10.jpg&hash=3eb16612d163b1e892c0db0107ec8211)
اکتشافات در بازی همراه با جایزه خواهند بود
همانند سری Dark در این بازی هم گشت و گذار در محیط یکی از المان های اصلی بازی خواهد بود , و البته همراه با جایزه ! گفته شده که بازی دارای یک مپ بسیار بزرگ است که شامل چندید منطقه ی به هم پیوسته میشود . البته میازاکی قول داده که در پس این مپ مناطق بسیار زیادی برای گشت و گذار خواهد بود . اما این گشت و گذار ها تنها شامل دنیای فیزیکی بازی نخواهد بود , داستان هایی در پشت پرده قرار دارد که هنوز کسی از آنها اطلاعی ندارد !
![bloodborne_81.jpg](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fassets.vg247.com%2Fcurrent%2F%2F2014%2F06%2Fbloodborne_81.jpg&hash=9d1b85fa01a73d241b27363fcfa25ea0)
دشمنان در همه جا خواهند بود !
همه میدانیم که سری بازی های Dark چقدر سخت بودند ! در هر لحظه و هر مکان دشمنانی وجود داشتند تا جلوی شما را سد کنند . در راه پله ها , جنگل ها , دره ها و هر جایی که فکرش را کنید ! البته این مسئله هیچ گاه به عنوان نکته ی ضعف برای سری در نظر گرفته نشده و همیشه به عنوان نکته ی قوت سری از آن یاد میشده . در Bloodborne نیز باید منتظر دشمنانی باشید که تمام مدت در حال قدم زدن در نقشه هستند ! نکته ی جالب اینجاست که شما هیچگاه یک گروه دشمن را در یک مکان تکراری نمیبینید . به طور مثال شما یک منطقه را جست و جو میکنید که در آن 10 دشمن قرار دارند , اگر 1 ساعت دیگر به آن منطقه برگردید ممکن است هیچکدام از آنها آنجا نباشند و در نقطه ی دیگری از مپ باشند !
نکته ی جالب دیگر این است که شما ممکن است گاهی شاهد حملات هیولا ها به برخی NPC ها باشید . در اینجا شما میتوانید به دلخواه NPC ها را نجات دهید و در عوض آنها هم ممکن است در آینده و در یک منطقه ی دیگر به شما در مبارزه با یکی از Boss ها کمک کنند !
![bloodborne10.jpg](/proxy.php?image=http%3A%2F%2Fassets.vg247.com%2Fcurrent%2F%2F2014%2F06%2Fbloodborne10.jpg&hash=3eb16612d163b1e892c0db0107ec8211)
آیا Bloodborne هم به جمع Soul ها خواهد پیوست ؟
جواب این سوال هنوز مشخص نیست , شاید جواب بله باشد و شاید خیر , اما چیزی که معلوم است این است که بازی تا به اینجای کار هم از نظر هسته ی گیم پلی به طور کلی با Dark Souls و Demon's Souls متفاوت بوده . جو بازی بسیار تاریک تر و خونین تر از بازی های قبلی میازاکی است . باید منتظر ماند تا دید دستپخت جدید میازاکی و همکارانش به مذاق طرفداران خوش خواهد آمد یا نه !
Why Bloodborne is the new Dark Souls | VG247
آخرین ویرایش: