چرا دخترها و زنها کمتر گیمر میشوند؟!

jujutala

کاربر سایت
Apr 27, 2011
234
یک دلیلش همانطور که دوستان گفتند تلقینات جامعه است اما از این که بگذریم دخترا خودشون هم اعتقادات عجیبی دارن، یادمه در اون سالی که برای دانشگاه انتخاب رشته میکردیم رشته کامپیوتر دو گرایش سخت افزار و نرم‌افزار داشت، با اینکه هر دو گرایش محدودیت جنسی نداشتن، دخترا گیر داده بودن به گرایش نرم‌افزار و خلاصه به هر دری میزدن که نرم افزار قبول بشن و مجبور نشن سر کلاس سخت افزار بشینن!:)) فکر میکردن سخت افزار یعنی آچار به دست شدن، و اونا هم نمیخواستن آچار به دست بشن و کلاسشون پایین بیاد! :-j الان که هم نرم افزاری ها و هم سخت افزاریها از بازار کار گله دارند و آرزو میکنن که رشته های دیگری رو انتخاب میکردن.
 

baaahar

عضو جدید
Apr 5, 2021
1
به عنوان دختر گیمر (البته تازه کار) خیلی این جوری نیست که بگم دلیل اصلیش اینه که به روحیه دخترا نمی خوره یا دخترا ذاتا دوست ندارن یا ... ولی خیلی هم بی ربط نیست مثلا این راجع به یه سری دخترها صدق می کنه واقعا چون از بچگی چیزای به قولی خشن (اصطلاح دیگه ای به نظرم نمی رسم الان واقعا) و اینا می دادن دست پسرا شاید اگه از اول گیم ها با اون تعریفی که از دنیای دخترونه شکل داده شده تو مغزمون، تولید میشدن یا اون اول نقش های اصلی بازی ها بیشتر دختر بودن و داستان های بیشتری حول دختر ها شکل می گرفت الان تاپیک این میشد که چرا پسرا گیمر این قد کمه)
دلیل اصلیش به نظرم بیشتر اینه که گیم کلا کمتر مطرحه بین دخترا. مشهودم هست، مثلا به شکل دیفالت وقتی یه سری دختر به هم می رسن احتمالش خیلی پایینه که بشینن راجع به گیم حرف بزنن. اگرم دقت کنین بیشتر دختر های گیمر از طریق برادر یا یه پسری با دنیای گیم آشنا شدن (مثلا خودم) ولی این با گذر زمان تغییر می کنه قطعا چون گیم اول با این دید در عموم که بیشتر برای پسرهاست شکل گرفت و الان احتمالا به اون صورت دیگه اون تفکر غالب نباشه ولی زمان می بره تغییرش و ورود علنی ش به دنیای دخترها. من خودمم اول اصلا با دنیای گیم آشنا نبودم یعنی به معنای واقعی کلمه هیییییچی حالیم نبود. چون نه توی مدرسه حرفش بود نه توی دوست ها نه خانواده هیچ جای مرتبط به من ولی از وقتی آشنا شدم علاقه مند شدم و مشکلی هم از جهت خانواده و اینا هم نیست (این درمورد من صدق می کنه ولی هنوز خیلی خانواده ها گیم و مشتقاتش رو واسه دختر بد می دونن!). و درباره دختر گیمر توی دنیا درسته شاید نسبت به پسرها کمتر باشه ولی اصلا کم هم نیست ها! اونجا تغییر زودتر شروع شده و نتیجه ش هم مشهود تره، تو ایرانم دختر ها آروم آروم دارن وارد این عرصه میشن.
 

Dead2021

کاربر سایت
Jul 20, 2021
988
البته خودشون باید به این سؤال پاسخ بدن، من که نتونستم خواهرم رو به گیمر تبدیل کنم، سازندگان هم این اواخر شخصیت های اصلی مؤنث بازی ها رو افزایش دادن که یه دلیلش همین بازاریابی و جذب گیمرهای مؤنث هست (البته به جز بازی هایی مثل resident evil که از اول شخصیت های اصلی مؤنث هم داشتن) احتمالن نسل های بعدی به گیم علاقه مند بشن


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
 
  • Like
Reactions: Sega_genesis

MHS20003

کاربر سایت
Apr 21, 2019
2
ویدئوگیم از همون اول تمرکزش رو کاملا رو جامعه‌ی پسربچه‌ها گذاشته بود و بازی‌ها کاملا بر اساس اون سلیقه و هیجانات ساخته می‌شد. به مرور زمان گیمرهای بزرگسال همون گیمرهایی بودند که در کودکی بازی کردن رو تجربه کردن و این موضوع مشخص می‌کنه که تا چه میزان اخت گرفتن خانم‌ها با این صنعت سخت بوده.
به مرور زمان شرکت‌های بازی سازی متوجه می‌شن که صنعتشون چقدر می‌تونه گسترده‌تر از ایجاد سرگرمی برای کودک‌ها و نوجوان‌های پسر باشه و سعی کردند بقیه اعضای جامعه رو هم جذب کنن ولی خب مشخصا وقتی از همون اول جایگاهی برای جذبشون نداشته، به مرور هم خیلی سخت می‌شه جذب کرد. درحال حاضر گیمرهای دختر، اکثرا جزو نسل جدید گیمرها هستند و قطعا تا چندین سال آینده ما شاهد این موضوع خواهیم بود که تعدادشون به شدت بیشتر می‌شه.
اما درمورد کشور خودمون، ما توی جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که دخترها حق حضور در گیم‌نت‌ها رو ندارن و خیلی از ما بازی کردن رو از داخل گیم‌نت شروع کردیم و شاید با بیش‌تر از ده سال تجربه الان مهارت زیادی رو کسب کرده باشیم. (مشخصا این حرف من درمورد گیمرهایی که بازی رو از نسل هشت یا نه شروع می‌کنن صدق نمی‌کنه.) اما الان با جدی‌تر شدن صنعت گیم، ما شاهد این هستیم که تقریبا هر عضوی از اجتماع به این سمت کشیده می‌شه. (خدا سلامت بده به اون مامان بزرگی که مدام اسکایریم استریم می‌کنه.)
 

Gotham Knight

کاربر سایت
Nov 28, 2012
1,082
یه دلیلش تبعیض شدید جنسیتی تو جامعه است که مثلا دخترا فقط فلان کارها رو میتونن انجام بدن و پسرها هم فقط فلان کارو و این خودش تو گیم هم تاثیر میزاره
وگرنه تو بلاد کفر اینجوری نیست و آمار گیمر های دختر و پسر تقریبا برابره

همین کارها باعث شده که دخترا به فوتبال هم علاقه کمتری داشته باشن و اونایی هم که علاقه دارن نمیتونن برن تو استادیوم فوتبال تماشا کنن دیگه از گیم چه انتظاری دارین
اما همین تبعیض وحشتناک جنسیتی داره کمرنگتر میشه چون الان زمان هم فرق کرده و دخترا هم دارن به سمت تفریحاتی میرن که پسرا بهش علاقه مندن و تو اینده قطعا تاثیرشو میبینیم
 
آخرین ویرایش:

Dead2021

کاربر سایت
Jul 20, 2021
988
مخاطب دنيا مردان هستن نه فقط توي بازي براي اين كه استقلال دارن و وابسته مالي و ... نيستن

این دروغ فمینیست هاست که انگار جنس مذکر داره پادشاهی می‌کنه ! و جنس مؤنث بردگی ! :
۱-مردان همیشه بزرگ ترین قربانی جنگ ها هستن
۲-میانگین عمر مردان کمتر از زنان هست
۳-ترک تحصیل پسر بچه ها بیشتر از دختر بچه هاست (چیزی که همه فکر می‌کنن برعکسه)
۴-خودکشی مردان بیشتر از زنان هست (این رو هم فکر می‌کنن برعکسه!)
۵-مردان 5 برابر زنان قربانی قتل و شکنجه هستن
۶-میزان قربانی شدن یا آسیب دیدگی مردان در کار اصلن قابل قیاس با زنان نیست، چون معمولن زنان مشاغل بی‌خطرتری نسبت به مردان دارن
۷-سربازی اجباری که بعضی کشورها از جمله خراب شده‌ی خودمون داره
اینا مثال های بارزش هست


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
 
آخرین ویرایش:

Frozen Flame

کاربر سایت
Dec 26, 2014
795
نام
دانیال
جهت دفاع از جامعه Gamerهای دختر باید بگم که خواهر من با وجود 17 سال سن یک گیمر بسیار حرفه ایه که حقیقتا بعضی جاها روی منو کم میکنه :)) نمونه ش Returnal که من خیلی وقتا محافظه کارانه بازی میکنم و ترسو طور :)) بعد یهو میبینی خواهرم قاطی میکنه میاد دسته رو میگیره از دستم و خودش میره تو شِکمِ جک و جونورا و در کمال تعجب خیلی هم حرفه ای میزنه میترکونه. (ما خیلی وقتا با هم بازی میکنیم نوبتی و از دیدن بازی کردن همدیگه لذت میبریم. البته فکر کنم من بیشتر لذت میبرم و دُرسا بیشتر از دیدن بازی من حرص میخوره :-" :)) )

سر بازی Cuphead هم بیتشر مواقع کسی که اون یکی رو نجات میده، دُرساست :)) منم یا فُحش میخورم یا کلا خیلی تعمدی نجات داده نمیشم و این جمله رو میشنوم که: بذار تنهایی این Boss رو بزنم، اینجوری سریعتره :-" :D )

خلاصه این که توی یک سری موارد بسیار خاص و نادر، به مردان Gamer عزیز بی احترامی هم میشه تازه به خاطر اینکه بانوان Gamer عزیز، حرفه ای تر تشریف دارن :))
 

mobin.c.o.m

کاربر سایت
Jun 5, 2022
6
نام
mobin
موضوع اینجاست که وقتی که آمدن کنسول بسازن هدفشون پسر ها بودن متاسفانه اون موقع این ذهنیت وجود داشت که دختر ها از بازی ها و صنعت گیم خوششون نمیاد برای همین مدیرعامل ها هم آمدن کنسول هایی مانند گیم بوی و تبلیغاتی برای پسر ها می ساختن که جذب مخاطب کنن .
 

Dead2021

کاربر سایت
Jul 20, 2021
988
موضوع اینجاست که وقتی که آمدن کنسول بسازن هدفشون پسر ها بودن متاسفانه اون موقع این ذهنیت وجود داشت که دختر ها از بازی ها و صنعت گیم خوششون نمیاد برای همین مدیرعامل ها هم آمدن کنسول هایی مانند گیم بوی و تبلیغاتی برای پسر ها می ساختن که جذب مخاطب کنن .

آخه عکس قضیه رو هم بعضی وقت ها شورش رو درمیارن
مثلن اگه قراره بشه تو بازی دشمن یا npc مؤنث رو نابود کنی، سریع میان ربطش می‌دن به ترویج خشونت علیه زنان !
یا مؤنث قراردادن شخصیت های اصلی و مثبت خیلی اوقات جالب درنمیاد و مصنوعیه (مثل شخصیت فرح تو MW جدید)


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
 
  • Like
Reactions: Rezahajizadegan

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر