پیشرفتهای گرافیکی God of War III نسبت به نسخه های اول و دوم

Nemesis

کاربر ویژه
کاربر سایت
Apr 9, 2006
398
نام
محمد مهدی حاجی اسمعیلی
این مقاله چند وقت پیش در یکی از لینکهای N4G بودش که همینطوری ترجمه ش کردم و دیدم بد نیست که اینجا هم قرارش بدم...در مورد تفاوت گرافیکی بین دو نسخه ی دوم و سوم هستش...

*******************************
اگه چند ماه گذشته توی غار زندگی میکردین و یا کلا از صنعت بازی به دور هستین (!) احتمالا نباید خبری از تریلر جدید God of War III داشته باشین که ماه پیش بیرون اومد و بعد از کرک و پر کردن تریلرهای دیگر خودش رو در مرکز توجهات قرار داد !

GOW نام سری ساخته شده توسط استودیوی Santa Monica ی سونی هستش که میشه ادعا کرد که تونسته سبک اکشن رو یک قدم نه ده قدم به سمت جلو ببره...دو قسمت اول بازی بر روی کنسول نسل قبل سونی یعنی PlayStation 2 ساخته شده و با ارائه ی PS3 همه منتظر بودن تا قسمت بعدی رو بر روی این کنسول ببینن و بعد از 2 سال طاقت فرسا، تیم خبره ی سازنده ی بازی با نشون دادن تریلری کرک و پر کننده از بازی که با موتور خود بازی بصورت Real-Time رندر شده بود، همه رو به حیرت انداخت !

تریلر بازی رو باید واقعا دید و اگه فقط عکسهاش رو ببینین متوجه قدرت گرافیکی و حجم اکشن هالیوودی بازی نمیشین ! ولی این مقاله برای اینکه در ایران که پهنای باندش مفت نمی ارزه نوشته میشه برای همین تمرکزش رو میگذاره روی یک سری از تفاوتهای گرافیکی بازی بر روی PS2 و نسخه ی جدیدش بر روی PS3 !

شروع میکنیم : (عکسهای سمت چپ برای PS2 و عکسهای سمت راست برای قسمت سوم بر روی PS3 هستند)

BC1-image01.jpg

همونطوری که در این عکس میبینین بر روی زنجیرهای بسته شده روی دست Kratos اینبار بر خلاف گذشته از افکت ذرات استفاده شده...این افکت میتونه هم سایه ایجاد کنه و هم نسبت به نور و به خصوص نورهایی که مبداء شون تکنولوژی HDR هستش عکس العمل نشون بده.
در نسل قبل این افکت شامل یک انیمیشن از پیش رندر شده ی Sprite Based بودش که همیشه و با هر ضربه تکرار میشد...یک روند تکراری و بی کیفیت...

***********************************

BC1-image02.jpg

سیستم جدیدی به نام سیستم پوستی در این قسمت پیاده سازی شده که باعث میشه ضربات شما بر روی بدن دشمنان اثر بگذاره...این اثر میتونه شامل زخمهای عمیق و یا حتی بیرون ریختن امعاء و احشاء دشمنان با ضربه های شما باشه...در قسمت قبل سیستم پوستی یک سیستم بافت معمولی بودش که با Mesh Clipping بر روی بدن سایکلاپس ها و دیگر دشمنان اعمال میشد.

***********************************
BC1-image03.jpg

بافتها در این قسمت پرش عظیمی داشتند...کارت گرافیک PS2 فقط 32 مگابایت قدرت ذخیره داشتش که در مقابل قدرت +256 مگابایتی کنسول PS3 حرفی برای گفتن نداره...شما میتونین در نسخه ی PS3 حتی برجستگی های روی پوست رو هم تشخیص بدین...و این به معنی انیمیشنهایی میشه که مثلا درشون کریتوس از نزدیک غولها و دیگر دشمنان رو با زاویه ی دوربین بینهایت عالی نابود میکنه و همه چی در کیفیت بالا صورت میگیره و دهانها رو کف میندازه !

***********************************
BC1-image04.jpg

سیستم انیمیشن بازی پیشرفت واقعا قابل توجهی کرده به صورتی که در دموی ارائه شده در نسخه ی سوم کریتوس یک سری حرکات خیلی خفن انجام میده و بعد از بالا رفتن از سایکلاپس با ترفند همیشگیش میزنه و چشماش رو از حدقه در میاره ! این حرکت در نسخه ی قبلی شامل چند انیمیشن از پیش تعریف شده ی کوتاه بودش...

***********************************

BC1-image05.jpg

بازی از سیستم حجمی خون استفاده میکنه و استفاده از Particle ها برای قطرات خون یک معنی خیلی خوب داره : اینکه قطرات خون نسبت به نور واکنش نشون میدن و میتونن بدرخشن و یا تیره بشن و یا حتی نوعشون رو با نزدیک شدن به نور به نمایش بگذارند...حتی به خاطر اینکه قطرات خون جزو کلاس ذرات هستند، این قطرات به هنگام پاشیدن دارای فیزیک اختصاصی و سایه پردازی پیشرفته خواهند بود...

این افکت در نسل پیش شامل افکت ذرات حالت پایه بود بدین معنی که خونها مثل بازی Tekken فقط یک لحظه معلوم میشدن و مثل اسپری بودن و بعدش غیب میشدند ! نه زمین میریختن و نه به جایی میچسبیدن ! فقط ظاهر و بعدش غیب میشدن !

***********************************


این فقط یه خلاصه در مورد تکنولوژیهای گرافیکی استفاده شده در قسمت سوم بازی بودش و برای توضیح کامل این تکنولوژیهای یک مقاله ی گنده (این هوا !) لازمه که فعلا نه وقتش هست و نه انرژیش !

موفق باشید !
 
آخرین ویرایش:

54M113

کاربر سایت
Dec 28, 2006
4,435
نام
علی
ممنون بابت این تاپیک
ولی مقایسه کردن گرافیک 2 بازی که یه نسخه واسه نسل قبل بوده
و یکی دیگه هم واسه الان واقعا کاره مسخره ای هست !
 

Nemesis

کاربر ویژه
کاربر سایت
Apr 9, 2006
398
نام
محمد مهدی حاجی اسمعیلی
متشکرم !

ولی خودم شخصه این تو فکرم بودش که موضوع اصلی در اینجا تفاوت بین دو نسخه نمیتونه باشه برای اینکه همونطوری که شما گفتین واقعا مسخره هستش...فکر کنم "توضیح در مورد پیشرفتهای گرافیکی قسمت سوم" عنوان بهتری میشدش !

بازم متشکرم
 

Robin Hood

کاربر سایت
Feb 14, 2008
3,218
نام
امید
البته تریلرهایی که تا به الان نشون دادن به هیچ وجه نمایانگر گرافیک نهایی بازی نبوده و نیست فعلا در مراحل ساخت به سر میبره (حدود 1سال تا ریلیزش مونده)
 

AL1R3ZA

کاربر سایت
Sep 5, 2007
1,440
نام
علیـــرضا
باید منتظر موند و دید گرافیک نهایی بازی چه خواهد شد! من که بی صبرانه منتظر تریلر بعدی هستم.
مقایسه ی بسیار خوب و جالبی بود. ممنون.
 

KINDMAN

کاربر سایت
Sep 16, 2007
758
نام
Autumn Man
ممنون مهدی جان. خوب شد بالاخره یکی پیدا شد که با مدرک به برخی دوستان, پیشرفت‌هایی رو که صدالبته ادامه هم خواهند داشت رو نشون بده.
من که هرچی توضیح دادم در اون زمان فایده‌ای نداشت ولیکن همه این‌ها خصوصا سیستم ذرات و نورپردازی و بازتاب‌های همزمان و حتی بهبود دوربین بی نقص دو نسخه قبلی, همگی پیشرفت‌های فوق‌العاده‌ای محسوب میشن ولیکن پی بردن به این‌ها برای کسانی که کمتر به این موارد دقت میکنن سخته.
امیدوارم جای بحثی باقی نمونده باشه.
 

The Jackal

کاربر سایت
Nov 29, 2008
425
نام
امير
خیلی ممنون بابت مقاله!خیلی کامل بود!
البته تریلرهایی که تا به الان نشون دادن به هیچ وجه نمایانگر گرافیک نهایی بازی نبوده و نیست فعلا در مراحل ساخت به سر میبره (حدود 1سال تا ریلیزش مونده)
حداقل میشه فهمید که بازی داره پیشرفت میکنه!همونجوری که آقای KINDMAN توضیحات لازم رو ارائه دادن!
 

Nemesis

کاربر ویژه
کاربر سایت
Apr 9, 2006
398
نام
محمد مهدی حاجی اسمعیلی
خواهش میکنم...بچه ها دیگه شرمنده نکنین ! فقط یه ترجمه بودش ! همین و بس !

موفق باشید
 

snake_pianist

کاربر سایت
Dec 5, 2007
3,677
نام
امیر
من كم پست ميدم توي سايت و مخصوصا بخش اخبار ولي لازمه كه از زحمات دوستان تشكر كنم مخصوصا كسري كه خبرها رو كامل و دقيق ميزاره البته اگه از بقيه دوستان نام نمي برم يه وقتي ناراحتي پيش نياد خلاصه از همه دوستان ممنون .

يه تشكر ويژه هم بايد از دوست خوبم كابر nemesis بكنم اونم اينكه من هر پستي ازش توي اين سايت ديدم سالم و پرمحتوا بوده و همينجا از اين دوستم كه آشنايي هم باهاش ندارم تشكر ميكنم . اميدوارم اونو بيشتر توي سايت ببينم و از مطالب ارزشمندش استقاده بكنم .


بسيار ممنون و سپاسگزارم ....
اميرخان :biggrin1:.
 

Aʍir Rәzʌ

کاربر سایت
May 12, 2008
4,749
مرسی خیلی عالی بود ... اما مقایسه 2 و 3 کار درستی نیست چون 2 مال نسله قبل هستش ... ولی من هنوز اون گرافیکی رو که میخوام تو این بازی ندیدم ... :cool:
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر