پلی‌استیشن دو بازی انحصاری خود را کنسل کرد

RED_BEARD39

Ghost of Sparta
کاربر سایت
GBs9ijfWoAAL0Jy.jpeg
(کانسپت آرت بازی استودیو بلوپوینت)

پلی‌استیشن بازی‌های بعدی استودیوهای Bend و Bluepoint را کنسل کرده است. به گفته جیسون شرایر، هر دو این بازی‌ها لایو سرویس بودند و استودیوی بلوپوینت روی یک عنوان لایو سرویس از مجموعه God of War کار می‌کرد.

سونی با تایید این خبر اعلام کرد که این استودیوها تعطیل نمی‌شوند اما چیزی درباره تعدیل نیرو مشخص نیست. پروژه‌های بعدی این دو استودیو به‌زودی توسط این شرکت مشخص خواهند شد.

استودیوی بلوپوینت در سال ۲۰۲۰ ریمیک دیمنز سولز را منتشر کرد. سپس تا سال ۲۰۲۲ روی GOW Ragnarok کار کردند و در ادامه کار روی پروژه خود را آغاز کردند که در نهایت ساخت آن متوقف شد.

Bloomberg
 
آخرین ویرایش:
از دید مدیران سونی نگاه کنیم به عنوان پلتفرم هولدر و پایونیر این صنعت، دیدن اینکه ماینکرفت و و فورتنایت و پابجی و وارزون و کندی کراش و کلش آو کلنز این همه حاشیه سود داره و اینا با 200 میلیون بودجه و 4-5 سال زمان آخرش در بهترین حالت 20 میلیون نسخه میفروشن، بدجوری کون سوزی داشته براشون و حقم دارن. منتهی مسیر رو اشتباه رفتن.

بانجی رو خریدن باید بیخیال میشدن دیگه. همین یه دونه بانجی با آی پی دستنی و در آینده ماراتون کافی بود. یا همین ارو هد رو میخریدن با تجربه خودشون تو عرضه دو نسخه هلدایورز کافی بود. در اصل اینجا اشتباه کردن و باید هلدایورز 2 رو برای ایکس باکس هم پورت میکردن. بازی گس باید همه بازی کنن اگه هدف سود کردنه.

ولی خب اینا انگار اومدن گفتن یه سرمایه ای مثلا 2 میلیارد کنار میزاریم برای بازی های گس به جهنم یا یکی دوتاش میگیره یا نمیگیره اگه نشد هم این سرمایه رفته دیگه. ولی خب از اون طرف استودیو سازنده چندسال دهنش سرویس میشه آخرش نتجیه میشه کنکورد و تعطیلی استودیو و اخراج سازنده و در بهترین حالت کنسل شدن بازی بدون انتشار حتی یک عدد کانسپت آرت!
 
شده مثل قضیه پدر مادرهای قدیم که 10-20 تا بچه میاوردن به امید اینکه یکیشون پولدار بشه تا جور بقیه رو هم بکشه.ولی اینجور که پیش میره هیچ کدوم سرانجام خوشی نداشتن و نکته خطرناکتر اینکه دیگه برا پدر کمری نمونده که راست کنه
 
از دید مدیران سونی نگاه کنیم به عنوان پلتفرم هولدر و پایونیر این صنعت، دیدن اینکه ماینکرفت و و فورتنایت و پابجی و وارزون و کندی کراش و کلش آو کلنز این همه حاشیه سود داره و اینا با 200 میلیون بودجه و 4-5 سال زمان آخرش در بهترین حالت 20 میلیون نسخه میفروشن، بدجوری کون سوزی داشته براشون و حقم دارن. منتهی مسیر رو اشتباه رفتن.

خوب عاخه نکته همینجاست! ماینکرفت یه اتفاق بود و خیلی بعیده دیگه بازی ایندی به این شکل متولد بشه و بتونه همچنی رشدی رو تجربه کنه. در نتیجه تکرارش واقعا غیر ممکنه. فورتنایت موفق بوده، اما به بها اینکه تمام تمرکز اپیک تنها رو این بازیه. همینطور که تمام تمرکز یه غولی مثل اکتی ویژن رو CoD هست و اکثرا سمت ساخت یه پروژه جدید هم نمیرن، چون غیر ممکنه و سعی دارن به هر ضرب و زوری هست آنچه دارن و ساختن رو حفظ کنن.

اما سونی میخواست همزمان N تا گس بسازه و فکر میکرد خفنیت استدیوهاش + برند PS + تجربه بانجی (که 3.5 میلیارد ناقابل هم آب خورده) مساویه با موفقیت و ساخت شون تا بازی پر فروش. سونی به فرض هم که به چندتا بازی گس خوب برسه آیا توان ساپورت و تمرکز روشون رو داره؟ نمونش HD2، چقدر تونست بازی رو ساپورت کنه و پلیرهاشو نگه داره؟ بازی های گس خیلی خوب میفروشن و پول سازن، اما باید بهای سنگینی برای ساخت و نگه داریشون بدی که واقعا در توان سونی نیست، چون نیاز داره N تا بازی بزرگ رو همزمان بسازه و سلایق مختلف رو ساپورت کنه. ته تهش بتونه یکی دوتا IP رو نگه داره که اونم خیلی اما و اگر داره.

حالا من که فکر میکنم سوپر فیل بعدی پروژه مالتی پلیر هورایزنه و قراره با مخ بخوره زمین، اما به فرض هم که بگیره و همین یک میلیون پلیر همزمانی که متصور هستن رو جذب کنه، اون وقت میشه دید سونی چقدر میتونه این کامیونی عظیم رو حفظ کنه و براشون محتوا بسازه! و اگه اینکارو هم بکنه یعنی عملا گوریلا رو برای همیشه از دست دادیم و میشه استدیو ساپورت فقط. پیشرفت تکنولوژیت دسیما رو هم باید تو خواب ببینیم، چون دیگه محدود میشن به ویژوال زاخار بازی های مالتی پلیر که باید رو سیستم های نفتی هم اجرا بشن!
 
واقعا از خبر بلوپوینت شوکه شدم، چون تو گزارشات بند می دیدم بازیشون دو بخش داره و قراره لایو سرویسم بدن!
ولی بلوپوینت که اصلا راضی به خرید نمی شدن و تنها شرطشون این بوده اینا بتونن رو پروژه خودشون کار کنن! و سوال مهم تر برام اینه اگه مجبور به گس سازی شدن چرا هنوز اعضای قدیمیش موندن تو استدیو؟
.
.
.
حالا امیدوارم یکی از بازی های نسل شش یا هفت سونی رو اینا ریمیک کنن، با اون کاری که nixxis با هورایزن کرد، نشون میده پتانسیل دارن اینا خودشون بلادبورن نسل هشتی رو ریمیک کنن و به سختی ریمیک های نسل های قبل تر نیست!
 
  • Like
Reactions: He!n3ger
یعنی اونقدر از روند کاری خودش در مقابل رقبا مطمئن بود که عملا بالای 80 درصد استودیوها رو درگیر لایوسرویس کرد + خرید بانجی.
که عملا تو همشون ضرر هنگفتی کرده یا تعدیل زیاد و تعطیلی داشته.
ولی در عمل تنها موفقیتش همون هلدایورز بود که قبلا سابقه نسخه اول رو داشتن و به مرور بازیشون رو گذاشتن روی اجاق تا بپزه و آماده بشه.
الان که همه چی واضح تر شده اشتباه مدیریتی تو رده بالا کاملا مشهوده ، لطفا به حد استودیو و... اینها رو تعدیل ندین.

واقعا این اگه سلف دیستراکشن نیست پس چی میتونه باشه؟
 
یعنی اونقدر از روند کاری خودش در مقابل رقبا مطمئن بود که عملا بالای 80 درصد استودیوها رو درگیر لایوسرویس کرد + خرید بانجی.
که عملا تو همشون ضرر هنگفتی کرده یا تعدیل زیاد و تعطیلی داشته.
ولی در عمل تنها موفقیتش همون هلدایورز بود که قبلا سابقه نسخه اول رو داشتن و به مرور بازیشون رو گذاشتن روی اجاق تا بپزه و آماده بشه.
الان که همه چی واضح تر شده اشتباه مدیریتی تو رده بالا کاملا مشهوده ، لطفا به حد استودیو و... اینها رو تعدیل ندین.

واقعا این اگه سلف دیستراکشن نیست پس چی میتونه باشه؟
حالا فکر کن مایکروسافت چقد مدیریتش فاجعه بوده که با وجود این سونی حتی به گردشم نرسیده!
حداقل کاری که مایکروسافت میتونست بکنه، ساخت یه سرویس محور موفق بود که تو همونم زاییدن با هیلو اینفینیت!
 
یعنی اونقدر از روند کاری خودش در مقابل رقبا مطمئن بود که عملا بالای 80 درصد استودیوها رو درگیر لایوسرویس کرد + خرید بانجی.
که عملا تو همشون ضرر هنگفتی کرده یا تعدیل زیاد و تعطیلی داشته.
ولی در عمل تنها موفقیتش همون هلدایورز بود که قبلا سابقه نسخه اول رو داشتن و به مرور بازیشون رو گذاشتن روی اجاق تا بپزه و آماده بشه.
الان که همه چی واضح تر شده اشتباه مدیریتی تو رده بالا کاملا مشهوده ، لطفا به حد استودیو و... اینها رو تعدیل ندین.

واقعا این اگه سلف دیستراکشن نیست پس چی میتونه باشه؟
آقا همون destiny رو قبل اینکه بخرن ثابت تو steam 40000 پلیر رو همیشه داشت ولی الان حتی با وجود اکسپنشن بهتر به 15000 تا رسیده.حتی امید به destiny هم نیست دیگه.یعنی خرید بانجی کلا ضرر شده.
 
واقعا از خبر بلوپوینت شوکه شدم، چون تو گزارشات بند می دیدم بازیشون دو بخش داره و قراره لایو سرویسم بدن!
ولی بلوپوینت که اصلا راضی به خرید نمی شدن و تنها شرطشون این بوده اینا بتونن رو پروژه خودشون کار کنن! و سوال مهم تر برام اینه اگه مجبور به گس سازی شدن چرا هنوز اعضای قدیمیش موندن تو استدیو؟
.
.
.
حالا امیدوارم یکی از بازی های نسل شش یا هفت سونی رو اینا ریمیک کنن، با اون کاری که nixxis با هورایزن کرد، نشون میده پتانسیل دارن اینا خودشون بلادبورن نسل هشتی رو ریمیک کنن و به سختی ریمیک های نسل های قبل تر نیست!
مشکل اینه که سمت خلق IP لایو سرویس نرفتن و سعی کردن از IP های قبلی لایو سرویس بکشند بیرون که تا این‌جا کار ناموفق بودند.

اینکه سونی به سمت لایو سرویس بره منطقی هست و به نفع اونها است اما اینکه بخوان IP آماده رو لایو سرویس کنند فقط هدر رفت بودجه است.
 
جف گراب میگه که Concord علت کنسل شدن بازی Bend و Bluepoint بوده.

This happened because of Concord, like this should be clear, that's what I've been told
Sony has been shell shocked from Concord and now they're going around to every studio and they're reassessing every single project, and if it's live service project, it has a lot of friction going against it preventing it from getting a chance to actually come out."​
 
از دید مدیران سونی نگاه کنیم به عنوان پلتفرم هولدر و پایونیر این صنعت، دیدن اینکه ماینکرفت و و فورتنایت و پابجی و وارزون و کندی کراش و کلش آو کلنز این همه حاشیه سود داره و اینا با 200 میلیون بودجه و 4-5 سال زمان آخرش در بهترین حالت 20 میلیون نسخه میفروشن، بدجوری کون سوزی داشته براشون و حقم دارن. منتهی مسیر رو اشتباه رفتن.
اول اینکه به نظر من فقط یه احمق میتونه دار و ندار و زندگیشو سر نتایج و اهدافی که استثنا رخ داده قمار کنه. وقتی کسی از لاتاری یا رولت پولدار شده قاعدتا من نباید زندگیمو بذارم که منم اونجوری پولدار شم. یا مثلا یکی یه زمین داشته و اتفاقی بیل جهاد سازندگی خورده کنارش و با ارزش شده من نباید برم 20 تا زمین بی ارزش بخرم که یهو بارارزش شن پولدار شم. این نمونه هایی که از فورتنایت و کندی کراش و ماینکرفت و امثالهم هم دقیقا مثل همین پدیده ها استثناس. اینکه سونی نمیتونه با ابر برندی به اسم پلی استیشن و فروش خارق العادش بازی هاشو بفروشه فقط مقصر خودشه وگرنه نینتندو داره اینکارو به بهترین شکل انجام میده و فروش ها نجومیشم سرجاشه.

مشکل اینجاس سونی عرضه همون لایو سرویس فروختنم نداره. هلدایورز ریلیز کردن یکی نیومده بگه آقا دو تا بتا تست درست حسابی بذارید ببینیم واکنشا چیه حداقل سرور رو اپتیمایز کنیم. بازی ریلیز شده چند ماه اول مثل صف نذریه همه از سر و کول هم بالا میرن که بتونن یه رب بازی کنن. کانتنتاشم که سر ماه اول تموم شد اسلحه نرف میکردن که یکم کش پیدا کنه لاقل. ازونور کنکورد ساختن فاز شدو دراپ برداشتن انگار کانتر استرایکه که همه وایسن که این گوهر نایابو تجربه کنن. بالدرز گیت که سینگل بود سه سال قبلش ارلی اکسس داشت. الانم که همینطوری خیاری دارن کنسل میکنن نمیکنن حداقل یه تست برن شاید پلیرا همینطوری الکی حال کردن بازیو زنده نگه داشتن تا اینا یکم روشون با نظر پلیرا کار کنن بازی جون بگیره. مثل کاری که مایکروسافت با Sea of theives کرد.

حالا جدای اینکه اولین بار کدوم بیمار روانی ای تو سونی این مسئله رو مطرح کرد که همینطوری یهویی تمام استدیوهای اصلیمون لایو سرویس بسازن وقتی تقریبا هیچکدومشون هیچ تجربه ای تو این زمینه نداشتن.
 
  • Like
Reactions: D@SHR3ZA

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or