پلی‌استیشن دو بازی انحصاری خود را کنسل کرد

RED_BEARD39

Ghost of Sparta
کاربر سایت
GBs9ijfWoAAL0Jy.jpeg
(کانسپت آرت بازی استودیو بلوپوینت)

پلی‌استیشن بازی‌های بعدی استودیوهای Bend و Bluepoint را کنسل کرده است. به گفته جیسون شرایر، هر دو این بازی‌ها لایو سرویس بودند و استودیوی بلوپوینت روی یک عنوان لایو سرویس از مجموعه God of War کار می‌کرد.

سونی با تایید این خبر اعلام کرد که این استودیوها تعطیل نمی‌شوند اما چیزی درباره تعدیل نیرو مشخص نیست. پروژه‌های بعدی این دو استودیو به‌زودی توسط این شرکت مشخص خواهند شد.

استودیوی بلوپوینت در سال ۲۰۲۰ ریمیک دیمنز سولز را منتشر کرد. سپس تا سال ۲۰۲۲ روی GOW Ragnarok کار کردند و در ادامه کار روی پروژه خود را آغاز کردند که در نهایت ساخت آن متوقف شد.

Bloomberg
 
آخرین ویرایش:
شاون لیدن بدبدخت چه گناهی کرده؟ :D
این بابا که دوران طلایی ای داشت و کلی کنفرانس و بازی های خفن داشتیم تو زمان ایشون. حتی چند سال اول جیم رایان هم به لطفا ایشون و بازی های که تو زمان ایشون استارتش خورده بود، پلی استیشن همچنان داشت به موفقیتش ادامه میداد.
اتفاقا شان لیدن میراث خور نسل قبل خودش بود ‌و هیچ بستر جدیدی برای پلی استیشن درست نکرد. اگه تو همون دوران مدیریتش ارگانیک ساخت بازیای لایو سرویس رو شروع میکرد نیاز نبود سونی به این شکل اگرسیو وارد بشه که تهش بشه این وضعیت. کلی استدیو گس ساز اینده دار بودن که میشد خریداری بشن با قیمت خیلی پایین تر از بانجی ولی نکردن.
جواهری مثل ریسپان رو از دست دادن که تهش مجبور شن چندین میلیارد واسه یه استدیو تک ای پی خرج کنن.
اون دوران طلایی که میگی مثل همون دوران سازندگی خودمونه که پروژه های نیمه کاره قبل رو به اسم خودشون تموم کردن.
 
  • Like
Reactions: Cloud Strife
شاون لیدن بدبدخت چه گناهی کرده؟ :D
این بابا که دوران طلایی ای داشت و کلی کنفرانس و بازی های خفن داشتیم تو زمان ایشون. حتی چند سال اول جیم رایان هم به لطفا ایشون و بازی های که تو زمان ایشون استارتش خورده بود، پلی استیشن همچنان داشت به موفقیتش ادامه میداد.
البته خود لیدن بود که باعث شد سونی از E3 برای همیشه بره و State of Play هم پروژه ایشون بود. اون کنفرانس ها هم در اصل ماحصل زحمت مدیران ماقبل از ایشون بودیکجورایی :D

مصاحبه لیدن سال ۲۰۱۹ وقتی هنوز تو پلی استیشن بود:
Question: You're not the first big company to bow out of the big E3 video game show in June, but I'm curious why you chose this year to drop out?

Layden: When we decided to take video games out of CES , back in 1995 during the PlayStation 1 era, E3 served two constituencies: retailers and journalists.

Retailers would come in -- you'd see a guy come in, and he'd say, "I'm from Sears, and I handle Hot Wheels, Barbie, VHS and video games. So what are you about?" There was a huge educational component.

Then you had journalists who had magazines and lead time and jockeying for position on the cover. And there was no internet to speak of. So a trade show at that time of year for this nascent industry was exactly what we needed to do.

Now we have an event in February called Destination PlayStation, where we bring all retailers and third-party partners to come hear the story for the year. They're making purchasing discussions in February. June, now, is just too late to have a Christmas holiday discussion with retailers.

So retail has really dropped off. And journalists now, with the internet and the fact that 24/7 there is game news, it's lost its impact around that.

So the trade show became a trade show without a lot of trade activity. The world has changed, but E3 hasn't necessarily changed with it.

And with our decision to do fewer games -- bigger games -- over longer periods of time, we got to a point where June of 2019 was not a time for us to have a new thing to say. And we feel like if we ring the bell and people show up here in force, people have expectation "Oh, they're going to tell us something."

We are progressing the conversation about, how do we transform E3 to be more relevant? Can E3 transition more into a fan festival of gaming, where we don't gather there to drop the new bomb? Can't it just be a celebration of games and have panels where we
bring game developers closer to fans?

Almost like Comic-Con?

Yes, that's probably the trajectory it needs to go to maintain relevance.

So what happens to big announcements? Do they just happen on YouTube? What does this perfect Shawn Layden future look like?


In a perfect Shawn Layden future, I'm living in Tahiti.
 
Bend را حالا کاری ندارم ولی Bluepoint میتونست همون روال سابق را بره و بازی ها را ریمیک/ریمستر کنه. انصافا هم کارشون حرف نداشت و سرعت عمل خوبی هم داشتن. کلی بازی خوب توی نسل پنج/شش و حتی هفت بود که میتونست باز سازی بشه و استقبال خوبی هم میشد. حتی همون مثلا Resistance/KillZone های نسل هفت را میتونستن بدن اینا گرافیکشون را بهبود بدن پورت کنن. حیف واقعا

Fairgames هم خیلی بهش میخوره کنسل بشه. کپی Hyenas هست که اونم کنسل شد.
 
جیم رایانم نبود بازم سونی این مسیر میرفت.اصن خود مدیران ارشد سونی مطمئنا این فشار آوردن.درآمد امثال فورتنایت و پابچی و وارزون و جی تی ای آنلاین و ..... نمیشه ازش چشم پوشی کرد اینام قطعا میدونستن از این همه لایو سرویس قطعا نهاتیش یکی دوتاش میگیره فقط نمی فهمم چرا کارو دادن به استدیو های سینگل پلیرسازی که مشخصه اصن نه توانشو دارن نه نیروی انسانیشو دارن.اینش عجیبه همچین اشتباهی در این سطح واقعا عجیبه.
 
جالب اینجاست علی رغم اینکه همه میدونیم سونی تو این چند سال اخیر چه گندهای عظیمی به بار آورده، باز یه خبر از گندکاری های جدید حضرات میاد و همه پشمامون میریزه! بلوپوینتو عاخه چه به گس؟ استدیویی که کل کارنامه اش دو تا ریمیکه، و تا حالا یه IP اورجینال هم نساخته معلوم نیست با خودش چند چنده رو میزارن گس بسازه؟ چیزی که درآوردن صحیحش کار حضرت فیله و نیازمند سال ها تجربه و دیتا و نیرو متخصص؟ اونم گس از دنیای GoW؟ یعنی مدیریت پا منقلی دقیقا میشه کثافتی که تو سونی در جریان بوده و هست!یه عده پیر پاتال پول دوست بعد کشیدن دو بست تریاک ناب پاکستان گفتن خوب چیکار کنیم پول بیشتری در بیاریم؟ گس میسازیم! از چه بازی هایی؟ هرچی داریم و نداریم؟ کی میسازه؟ تاس میندازیم به هرکی هرچی افتاد همونو برمیداره!

واقعا خاک بر سرشون و امیدوارم هرچه زودتر تصمیم گیرهای این اتفاقات احمقانه رو از سونی اخراج کنن که دست کم نسل بعد وضع درست بشه! این همه مدت گفتن بلوپوینت داره بازی خودش رو میسازه و چقدر هایپ بودیم همه... الان کاشف به عمل میاد گس از گاو بوده و معلوم نیست چه آشغالی ساختن که روشون نشده حتا یه اسکرین شات بدن بیرون! بند هم که کلا مرخص شد و تا دوباره سرپا بشه و یه بازی بسازه میره تا نسل بعد! حداقل میزاشتن اون یارو کارگردان دیزگان بره شماره دوم بازیشو بسازه انقدر فشار نخوره:دی
 
آخرین ویرایش:
ترکیب عبارت های Gaas و God of War و Bluepoint واقعا فرای درک منه :دی
احسنت به این خرد مدیریتی که تونسته از این عبارات به یه تصمیم اجرایی برسه و دو سال طول بکشه تا بفهمه اشتباهه :دی
جیمبو بالا بوده زنک زده به حضرت هرمن گفته دیشب خواب دیدم ۳تا شیمیل با مو های بنفش و صورتی دارن تو یونان اساطیر رو می زنن خضرت هرمن گفته خوب کی بازی نداره بدیمش BPبسازش
حال کنیم پول در بیاریم

یعنی خاک تو سر این دوتا
وقتی یه بی عرضه به اسم فیل بژرک اون طرف هست از اینا استفاده نمی کنه باید منتظر خبر های بدنری باشیم‌
 
این وسط دلم بدجوری برای Bend می‌سوزه. نه خودِ سونی هوای این بدبخت‌ها رو داره، نه رفقای خودمون تو بازی‌سنتر واسه این وامونده‌ها دل می‌سوزونن :D تو اکثر کامنت‌ها، Bend ایگنور شده:( بابا یه تار موی اون Days Gone فلک‌زده با تمام ایرادات ریز و درشتش رو من به صدتا HellDivers 2 که یه بازی آنلاین خیلی موفق هم بود، نمیدم (چه برسه به پروژه‌های GaaS شکست خورده سونی) و به نظرم خیلی از مخاطبین جدی پلی‌استیشن هم همین‌طور فکر می‌کنن!

درسته که سونی باید به فکر درآمد و تجارتش باشه ولی د آخه لامصب‌ها، آدم که از هول حلیم نباید شیرجه بزنه تو دیگ!
 
شرایط بند چند بار توضیح دادم :D
برای ساخت دیزگان تعداد کارمند های استودیو دو برابر شد
نسل جدیدی که استخدام شد از دوستان sjw بودن و با مدیریت استودیو / تیم اصلی دیزگان درگیر شدن
در نهایت هرمن طرف کارمند های جدید گرفت و مدیریت استودیو / تیم اصلی دیزگان اخراج کرد :-??عملا استودیو رو نابود کرد

در مورد بلوپوینت
ظاهرا سانتا مونیکا به مشکل خورده ( حالا چرا یه بازی که عملا همه چیز اش اماده بوده و انجین / گرافیک / انیمیشن ها مشابه 2018 است به مشکل خورده یه بحث جداگانه است ) اصلا اجازه ندادن بلوپوینت ساخت بازی خودش شروع کنه :-??
کل استودیو بلافاصه بعد از عرضه ریمیک Demon's Souls تا زمان عرضه GOWR عملا زیر مجموعه سانتا مونیکا بوده
بعد از عرضه GOWR با خودشون فک کردن اگه دوباره از صفر شروع کنن بازی بعدی استودیو 2028 :-?? تصمیم گرفتن با انیمیشن ها / تکسچر ها / مدل ها / و.... که برای GOWR ساختن یه بازی انلاین بسازن :-??
تصمیم اشتباه بوده ؟ قطعا اشتباه بوده
کی مقصر ؟ قطعا هرمن مقصره

در ماجرای بند هرمن باید طرف تیم اصلی دیزگان می گرفت
نباید استودیو موفقی مثل بلوپوینت برای رسیدن GOWR به تاریخ عرضه و پنهان کردن مشکلات سانتا مونیکا فدا می کرد

قبلا هم گفتم بلافاصله بعد از ابر فاجعه کنکورد هرمن باید اخراج می شد
 
چرا وقتی ریمیک bloodborne میتونه فروش الدن رو pc تکرار کنه ول کنی بری سمت یه سری پروژه ریسکی
سونی با این سیاستش فقط داره پول و زمان هدر میده
تو دوران کرونا، بعضا تفکر همه گیری طاعونی رو داشتن که قراره حیات بشر رو تغییر بده.
اینکه اینقدر تهاجمی اومدن به این سمت، بخاطر اینه و یوشیدا گفته بود ریمیک و ریمستر و پورت رو دادن برونسپاری و در واقع نیکسز،احتمالا الان بلادبورن رو داره یکی میسازه ولی خارج از استودیوها با هزینه کمتر.
به اینها هم، این پروژه ها رو دادن.تجربه هست.
الان با این رویکرد باید بانجی تمام توانشو بزاره رو ماراتن که عملکردش تو استراتژی آیندشون برا گس از همه مهمتره.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or