پلی‌استیشن دو بازی انحصاری خود را کنسل کرد

RED_BEARD39

Ghost of Sparta
کاربر سایت
GBs9ijfWoAAL0Jy.jpeg
(کانسپت آرت بازی استودیو بلوپوینت)

پلی‌استیشن بازی‌های بعدی استودیوهای Bend و Bluepoint را کنسل کرده است. به گفته جیسون شرایر، هر دو این بازی‌ها لایو سرویس بودند و استودیوی بلوپوینت روی یک عنوان لایو سرویس از مجموعه God of War کار می‌کرد.

سونی با تایید این خبر اعلام کرد که این استودیوها تعطیل نمی‌شوند اما چیزی درباره تعدیل نیرو مشخص نیست. پروژه‌های بعدی این دو استودیو به‌زودی توسط این شرکت مشخص خواهند شد.

استودیوی بلوپوینت در سال ۲۰۲۰ ریمیک دیمنز سولز را منتشر کرد. سپس تا سال ۲۰۲۲ روی GOW Ragnarok کار کردند و در ادامه کار روی پروژه خود را آغاز کردند که در نهایت ساخت آن متوقف شد.

Bloomberg
 
آخرین ویرایش:
خب bend هیچی اصلا.
با اینکه دیزگان 2 رو کنسل کردن که لایو سرویس بسازن=(()
باز میگیم حلاله.

ولی دِ آخه بی وجدان چطور دلت اومد بلوپوینت رو بزاری روی لایو سرویس کار کنه؟
چی کار دارن میکنن اینها؟

تک تک استودیوها رو یه جور خود سونی بلا سرشون آورده.
بلایی که EA تو 47 سال سر ایران آورد رو جیم رایان یه تنه تو 5 سال با پلی استیشن عملی کرد.
چی بودی تو مرد؟
 
آخرین ویرایش:
میشه فهمید جیم رایان بازنشسته داده شد. حرکت خصمانه و ضربتی به سمت لایو سرویس مثل این که کارساز نبود.

میمونه بازی آنلاین هورایزن که اونم خورد به لانچ نینتندو سوییچ ۲!
 
از ۱۲ تا بازی live service که جیم رایان قولش رو داده بود، ۸ تاش تا الان کنسل شده!

  1. Arrowhead Game Studios: Helldivers II (Released February 2024)
  2. Bend Studio: Unnanounced GAAS (Canceled 2025)
  3. Bluepoint Games: God of War GAAS (Canceled 2025)
  4. Bungie: Marathon (2025?)
  5. Bungie: Payback (Cancelled 2024)
  6. Firesprite: Twisted Metal GAAS (Canceled 2024)
  7. Firewalk: Concord (Released, and Canceled 2024)
  8. Guerilla Games: Horizon Online Title (TBD)
  9. Haven Studios: Fairgames$ (TBD)
  10. Insomniac: Spider-Man: The Great Web (Canceled Date Unknown)
  11. London Studio: AAA New IP Fantasy Multiplayer Title (Canceled 2024 - Studio shuttered)
  12. Naughty Dog: The Last of Us Factions Online (Canceled 2023)
 
ببخشید ولی این احمقا یه بوی کبابی شنیدن بخصوص تو دوران کووید که اوج دوران لایو سرویسها بود اومدن استودیو هایی که اینکاره نیستن رو وا داشتن به ساخت لایوسرویس و به خیال خودشون پول چاپ کردن. دیگه ناتی داگشم تر زد تو ساخت لایوسرویس، بلوپوینت بیچاره که اصلا هیچ .
وقتی اینکاره نیستید برای چی رفتید سمتش؟
از همه بدتر اینکه هنوزم اصرار دارند برن سمت لایو سرویس و اصلا نمیشه حس مثبتی به هورایزن انلاین و فیرگیمز که هنوز کنسل نشدند داشت.
 
Pushsquare یه مقاله خوب راجع به وضع فعلی سونی و سیاست هاش نوشته.

Reaction: Sony's Live Service Push Has Been a Disaster of Utterly Insane Proportions

Live Service، عبارتی که این روز ها خشم هر طرفدار پلی استیشنی را برمی انگیزد. و میدانید که نکته چیست؟ این واکنش بیش از هر زمانی موجه به نظر میرسد.
در زمان مدیریت جیم رایان، پلی‌استیشن تصمیم گرفت سرمایه گذاری گسترده ای در بازار Live-Service را آغاز کند - تا PS5 بازی‌های پرفروش با درآمد بی‌سابقه‌ به همراه داشته باشند. اما سونی تصمیم گرفت که همه تخم‌مرغ‌هایش را در این سبد بگذارد.
این تصمیم با وجود انتقادات شدید از سوی طرفداران سرسخت اتخاذ شد - همان هایی که شاهد به اوج رسیدن سونی در نسل های قبل با تولید بازی‌های تک‌نفره بلاک‌باستر بودند. اما با توجه به پروسه ساخت عظیم و طولانی بازی‌های AAA مدرن، برگرداندن کشتی به سادگی ممکن نبود.
همزمان با انتشار خبر کنسل شدن این عناوین، اکنون تأیید شده است که سونی بخش عمده دارایی‌هایش را روی Live-Service سرمایه گذاری کرده بود. منابع عظیمی به این پروژه‌ها اختصاص داده شده‌اند و این قضیه برای بازی چندنفره لغو شده The Last of Us از استودیو ناتی داگ نیز صدق می‌کند.
اما ناتی داگ استودیوی بزرگی است که می‌تواند همزمان روی 2 پروژه کار کند و به همین دلیل ما Intergalactic: The Heretic Prophet را داریم، یک ماجراجویی سینمایی و تک‌نفره، اما بلوپوینت و بند استودیو چطور؟ این یعنی سال‌های بی‌شماری به هدر رفته‌اند و همه آن زحمات برای دستیابی به رویای Live-Service کاملا پوچ شده.
در این زمان، ما نمی‌توانیم حتی میزان پولی که سونی در این مسیر شکست‌خورده هزینه کرده را تصور کنیم. این همه توسعه‌دهنده ماهر باید ساعت‌ها و ساعت‌ها روی این پروژه‌ها کار کرده باشند؛ توهم Live-Service یا هر چه که از آن باقی مانده به طور کامل شکسته شده است.
پس پلی‌استیشن اکنون در چه وضعیتی قرار دارد؟ خب، از درون قطعا نمی‌تواند خوب باشد. شما نمی‌توانید تمام این تیم‌ها را روی پروژه‌هایی با بودجه AAA بگذارید، متوجه شوید که به سمت فاجعه بالقوه می‌روید، دکمه reset را بزنید و انتظار داشته باشید که همه چیز به حالت عادی بازگردد.
البته که سونی از این موضوع آگاه است، اما آسیب وارد شده است، و پلی‌استیشن ضربه این حرکت به سمت چیزی که در نهایت تلاش ناآگاهانه برای ورود به فضای Live-Service بوده را خورده است. اگر نقطه روشنی در اینجا وجود داشته باشد، این است که پلی‌استیشن تصمیم گرفته ضررهایش (که احتمالاً بسیار بزرگ است) را کاهش دهد و کسب‌وکار خود را مجدداً ارزیابی کند.
Helldivers II یک استثناست - قطعاً قانون نیست، و سونی به سختی این را آموخته است، زیرا اکنون بخش عمده از یک نسل کنسول را صرف هدر دادن زمان، پول و تلاش برای دنبال کردن یک رویای وهم‌آلود کرده است.
 
یعنی جدی یه روز تو سونی جلسه گذاشتن که چند میلیارد دلار هزینه کنیم، ۳ میلیارد دلار پول بی زبونو بدیم بانجی رو بخریم و دو جین بازی گس بسازیم که یکیش بگیره یکی دو میلیارد نهایت سود کنیم؟
خب میزدن تو کار ملک و کریپتو ریسکشم کمتر بود.
پلی استیشن الان اگه وجود داره فقط به برکت حضور امثال جک ترترون و کاز هیرایی و یوشیدا تو نسل ۷ هستش. وگرنه با اراذلی مثل جیم رایان و شان لیدن و هالست صد در صد تا الان در بهترین حالت تبدیل میشد به یه ناشری چیزی.
نمیفهمم چه اصراری بوده لایو سرویس هاشو اصلا بده استدیو اصلی سینگل سازش بسازن. این همه استدیو کره ای و چینی گس ساز داریم که موفقیت بازیاشون تضمین شدس رسما.
 
پلی استیشن الان اگه وجود داره فقط به برکت حضور امثال جک ترترون و کاز هیرایی و یوشیدا تو نسل ۷ هستش. وگرنه با اراذلی مثل جیم رایان و شان لیدن و هالست صد در صد تا الان در بهترین حالت تبدیل میشد به یه ناشری چیزی.
شاون لیدن بدبدخت چه گناهی کرده؟ :D
این بابا که دوران طلایی ای داشت و کلی کنفرانس و بازی های خفن داشتیم تو زمان ایشون. حتی چند سال اول جیم رایان هم به لطفا ایشون و بازی های که تو زمان ایشون استارتش خورده بود، پلی استیشن همچنان داشت به موفقیتش ادامه میداد.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or