پشت صحنه Final Fantasy XV: چرا بازی کامل نبود؟ چرا کارگردان عوض شد؟ محتویات حذف شده و...

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
qC7O8.jpg
یه Leak جدید از 4chan اومده در مورد Final Fantasy XV و پروسه ساخت اون که شدیدا دقیق به نظر میاد و خیلی چیزا رو توضیح میده. مطالبی که میزارم از دوتا لیک مختلف هستند که یکیش کامل ثابت شده و اون یکی هم شدیدا واقعی به نظر میاد. من خودم به صورت خلاصه شده حرفایی که زدن رو میزارم (مطمئنا یه سری‌هاش اسپویل داره که میزارمشون توی اسپویلر).

چرا بازی از نومورا به تاباتا منتقل شد؟
SE یه FF شماره‌دار توی سال ۲۰۱۶ می‌خواسته و از این لحاظ مطمئن بودن که تاباتا میتونه اینکار رو براشون انجام بده. نسخه ساخته شده توسط نومورا مطمئنا بازی خوبی می‌شد اما خیلی طول میکشید تا عرضه بشه. نومورا اول برنامه داشت بازی رو به صورت تک نسخه‌ای منتشر کنه اما بعد از پرداختن بیشتر به جزییات داستان تصمیم میگیره تا اون رو سه گانه کنه. اگر نومورا بازی رو میساخت نسخه اول این سه‌گانه یکی دو سال دیگه منتشر میشد. در حالی که SE دوست داشت هر چه زودتر پروژه Versus رو سر هم بیاره چون از این پروسه طولانی مدت ساخت اون خسته شده بود.

از اونجایی که طبق درخواست SE بازی باید به صورت یک نسخه‌ای و توی سال ۲۰۱۶ عرضه میشده، تاباتا و بقیه مجبور شدن تغییرات زیادی توی داستان ایجاد کنند و اون رو از سه‌گانه به یک بازی تک نسخه‌ای تغییر بدن.

پس جریان تریلر E3 2013 چی بود؟
اون تریلر رو نومورا کارگردانی کرده بود اما صرفا به عنوان یک تریلر مفهومی. وقتی نومورا داشت تریلر رو میساخت، تاباتا و بقیه از قبل داشتن داستان رو دوباره نویسی میکردن. نومورا هم از این موضوع خبر داشته. پروسه جایگزینی نومورا یه تصمیم یهویی نبوده و در طول زمان اتفاق افتاده پس نومورا از قبل خبر داشته که قراره کارگردانی رو به تاباتا بده. در کل اون تریلر صرفا برای حفظ وجهه از طرف SE و هایپ کردن دوباره Versus، اینبار به عنوان یک نسخه اصلی بوده.

چرا بازی نیمه کاره و ناکامل به نظر میاد؟
تیم وقت نداشت بازی رو کامل کنه، به همین راحتی. ظاهرا تیم با SE قرار داشته تا بازی رو حتما تا قبل از پایان سال 2016 عرضه کنه. خیلی وقتا تیم ایده‌های مختلفی داشته و حتی روشون کار میکرده و بعضی وقتا به نزدیکی تکمیل هم میرسوندتشون اما به دلیل نبود وقت مجبور میشدن بیخیال ایده بشن. مثلا یکی از این ایده‌ها اضافه کردن مرحله برفی به بازی بوده (که مطمئنم کسایی که بازی رو تموم کردن میدونند مربوط به کدوم بخشه) و اتفاقا هفته‌ها هم روی اون کار می‌کنند ولی خب نهایتا مجبور میشن بخاطر کمبود وقت بیخیال اون مرحله بشن و اون رو با یه چیز خیلی ساده‌تر جایگزین کنند.

شخصیتا هم از این کمبود وقت آسیب دیدن؟ مثلا لونا؟
آره ولی خب تنها دلیل آسیب دیدن شخصیتا کمبود وقت نبوده و مسائل دیگه مثل ایجاد تغییرات توی داستان هم نقش داشتن. خصوصا در مورد لونا به عنوان مثال تعدادی از کاتسین‌های اون بخاطر ترس از واکنشی که ممکنه نسبت به اونا توسط هوادارا دیده بشه، حذف شده. به عنوان مثال همونطوری که توی تریلر Dawn دیدیم قراره بوده لونا مورد آزار و اذیت توسط جنرال‌های ارتش نفلهایم قرار بگیره، بخاطر وضعیت جسمانیش گریه کنه یا اینکه توی بخشی از بازی قراره بوده بگه هدفش فقط رسیدن به شخصیت اصلی و برآورده کردن توقعات اونه.

تیم با توجه به واکنش‌های هوادارا، به این نتیجه میرسه که این صحنه‌ها ممکنه دردسر ساز بشن برای همین حذفشون میکنند.

گذشته از شخصیتا و تغییرات داستانی، دیگه چه چیزای از همین ورژن نهایی XV (ورژن تاباتا) بخاطر کمبود وقت و رسیدن بازی به لانچ حذف شدن؟ (اسپویل وحشتناک از پایان FFXV به هیچ عنوان اگر بازی رو تموم نکردید نخونید)

  • مبارزه با لوایتان قرار بود لونا رو هم در خودش داشته باشه و شامل محیط‌های داخلی (خونه‌ و ساختمون‌ها) و بیرونی باشه. (تریلر E3 2013)
  • اولین محیط بعد از Altissia قرار بود یک محیط کوچیکتر OW باشه که توش میتونستید ماشین رو برونید
  • قرار بود قبل از رسیدن به مجسمه Shiva یک مرحله‌ای باشه که شما رو برای اون روبرویی آماده میکنه
  • بخش «دنیا در تاریکی» قرار بود محیط‌های بیشتری داشته باشه و شما تک تک دوستاتون رو درجاهای مختلف دیده و دور هم جمعشون کنید. همچنین قرار بود بخش‌های از Lestallum قابل گشت و گذار باشه (بخش Lestallum ساختش تموم شده بود، همچنین Iris و Cindy قرار بود در «دنیا در تاریکی» حضور داشته باشند)
  • باس آخر (که یک فرم دیگه و هیولا مانند از Ardyn بود) از بازی حذف شد
  • حمله به Tenebrae قرار بود بعد از رسیدن شخصیتای اصلی به شهر اتفاق بیوفته و شما میتونستید از بخش کوچیکی از اون محیط از جمله محل زندگی لونا دیدن کنید.
  • همونطوری که بالاتر اشاره شد صحنه‌های که لونا در اونها بود حذف شدن چون دردسر ساز خونده میشدن
  • Cor از بخش دوم داستان حذف شد چون دیگه بی‌معنی بود که یکدفعه‌ای پیداش بشه (قرار بود Cor دوباره در اون محیط OW که بعد از Altissia اولین بار به اونجا میرید، همراه نوکتیس باشه)

با این تفاسیر آیا ممکنه تیم بتونه تموم این موارد رو با DLC و آپدیت‌ها به بازی اضافه کنه؟

بعضیاشون مطمئنا امکان پذیره چون خیلی از بخشاش ساخته شده ولی بعیده بتونند همه رو اضافه کنند چون تغییراتی زیادی باید توی داستان و روند اون ایجاد بشه تا دوباره با عقل جور در بیاد.

آیا DLC‌های شخصیتای اصلی هم بخشایی بودن که به عمد از بازی حذف شدن؟ شاید تا بعدا به صورت DLC فروخته بشن؟
هم آره هم نه. اینطوری نبود که بخشایی از بازی رو کامل ساخته باشن یا بهشون بپردازن بعد بگن خب اینا رو حذف می‌کنیم و بعدا جداگونه میفروشیم، نه. تیم واکنش هوادارا و خواسته‌شون برای بازی کردن با شخصیتای دیگه رو دید و تصمیم گرفت تا جاهایی در بازی رو در نظر بگیره که بعدا بتونند ازشون اپیزود‌های جداگونه‌ای برای شخصیتای اصلی بنویسند. پس این بخشا در طول ساخت بازی درست نشدن، نه.

چقدر از داستان Versus میدونی؟ این شایعه که میگن SE داره Versus رو دوباره سازی میکنه درسته؟ (طرف اقرار میکنه که فقط کلیات خیلی کمی از داستان رو میدونه)
داستان Versus متمرکز بر روی مرگ، ارواح و توهم/رویا بود. نوکتیس شخصیت زن اصلی (استلا) رو قبل از شروع بازی کشته بود اما نمیتونست این موضوع رو به یاد بیاره. Ardyn جد نوکتیس بوده و در طول زمان اون باعث ناپدیدی کریستال‌ها شده (تنها کریستال باقی مونده برای Lucis بود). Regis بخاطر خیانت محافظانش جلوی روی نوکتیس کشته میشه. شخصیت اصلی باید پایتخت رو ترک می‌کرد چون کشورش جنگ رو باخته بود.

تمرکز بازی زیاد بر روی سامن‌ها نبود (هرچند هنوز توی بازی وجود داشتن) و بجاش اونا خداهای واقعی بودن که به صورت فیزیکی پدیدار نمیشدن. یکی از خداها شخصیت منفی اصلی اولین نسخه FF بود. هر کشور الهام گرفته شده از یکی از پایتخت‌های بزرگ دنیا بود. امپراطوری از روح‌ها به عنوان سلاح استفاده می‌کرد. Ravus میخواست بخاطر کشتن خواهرش از نوکتیس انتقام بگیره. بازی در یک بعد/دنیای دیگه تموم میشد که قرار بود ورژن دیگه‌ای از دنیای پس از مرگ باشه.

در مورد بازسازی Versus هم بعیده این اتفاق بیوفته و تنها چیزی از XV که SE داره روش کار میکنه یه تعداد بازی موبایله.
=======
اطلاعات بیشتری در منبع و تاپیک اصلی 4chan وجود داره (مثل بخشی که طرف از حرفه‌ای بودن تاباتا میگه و اینکه کار کردن زیر نظر اون رو دوست داشته و خوب بوده یا اینکه چندماه آخری که اون با تیم بوده واقعا کارشون خیلی زیاد و حتی دردناک بوده و خیلی سختی کشیدن و...) ولی خب سعی کردم بخش‌های مهمش رو پوشش بدم.

منبع:some guy leaked FFXV's story six months ago | up: newer 4chan stuff as of Dec 9th
 
علی اصلا بحث خوب بودن تاباتا نیست. در نهایت هم به نظر من دنبال مقصر گشتن خیلی مهم نیست، یعنی فرقی به حال کسی نداره. مهم نتیجه کاره و XV از نظر عموم فن های قدیمی FF بازیه بدیه و استقبال چندانی هم ازش نکردنو تو ژاپن هم افت فروش خیلی بدی داشته. برخلاف انتظار و علی رغم این همه هایپ از XIII هم کمتر فروخته. در صورتی که PS4 در بازه زمانی مشابه وضعیت بهتری هم نسبت به PS3 داره. مخاطب های جدید هم باز خیلی راضی نیستن چون هیچ کس نتونسته مشکلات بازی رو هضم کنه و خود سازنده هم به این گندکاری واقفه. در نتیجه حالا مقصر هرکی که هست، XV خراب شد. من خیلی امیدوارم حداقل فروش خوبی بکنه چون در غیر این صورت شاید برای همیشه نابود بشه و فقط خلاصه بشه توی یه سری ریمیک و ریمستر.

وضعیت فعلی XV دقیقا مشابه X هست. سر X هم اول که ساکاگوچی هنوز تو شرکت بود و بازی رو میساخت یه دمو از بازی نشون دادن که خیلی هم فن ها باهاش کردن، همه راضی بودن از بازی. اما بعد یه سری مشکلات باعث شد ساکاگوچی رفت از تیم و X رو دادن دست کیتاسه (کارگردان که بود، و با رفتن ساکاگوچی تهیه کننده هم شد). کیتاسه هم توریاما و هامازو (که بعدا به اتفاق فاجعه XIII رو خلق کردن) رو به تیم اضافه کرد و X بدون ساکاگوچی ساخته شد و شد آغاز افت سری FF. هم از نظر فروش و هم از نظر محبوبیت و مخاطب. البته چون هنوز بدنه اصلی سازنده FF سرکار بود و فقط امتسو کنار رفت و بجاش هامازو امد، نتیجه خیلی بد نبود و X حداقل کلاس FF رو حفظ کرد. فن های جدیدی رو هم به بازی اضافه کرد. و انصافا خیلی ها با X به جمع فن ها اضافه شدن. اما افت FF از همون X بود بیشتر. مقایسه کنیم با وضعیت XV میبینیم که تاریخ به شکل خیلی بی رحمانه تری تکرار شده. با این تفاوت که اینبار معلوم نیست آینده FF چیه و چی میشه.
من نمی دونم چرا خیلی از فن های فاینال فنتزی از شماره 10 زیاد خوششون نمیاد. به نظر من ff x جز بهترین فاینال هاست
و بدون شک بهترین موسیقی رو در سری داره. و یکی از ویژگی های جالبی که داشت این بود که شخصیت اصلی بازی شخص عادی و ضعیفی بود
و نه یک ابر قهرمان. آغاز افت سری هم به نظرم ix بود. من که اصلا از بازیش خوشم نیومد
 
  • Like
Reactions: vhd and ps3_360_wii
این حجم از تغییر بی سابقس:|
من خودم زیاد درگیر این سری نبودم ولی این حجم از تغییر و تحول رو خوندم با بازی حاظر مقایسه میکنم، اعصابم خورد شد وای به حال طرفدارای اصلی اش و کسایی که کلی سال هست منتظرشن:|
 
  • Like
Reactions: Oakenshield
من نمی دونم چرا خیلی از فن های فاینال فنتزی از شماره 10 زیاد خوششون نمیاد. به نظر من ff x جز بهترین فاینال هاست
و بدون شک بهترین موسیقی رو در سری داره. و یکی از ویژگی های جالبی که داشت این بود که شخصیت اصلی بازی شخص عادی و ضعیفی بود
و نه یک ابر قهرمان. آغاز افت سری هم به نظرم ix بود. من که اصلا از بازیش خوشم نیومد

9 ضعیف بود ؟
بدم که خودت حرف بقیه رو زدی اغاز افت از ix بوده باشه پس x و بعد از اون هم جز همون افت کردن به حساب میان
 
9 ضعیف بود ؟
بدم که خودت حرف بقیه رو زدی اغاز افت از ix بوده باشه پس x و بعد از اون هم جز همون افت کردن به حساب میان
من نظر خودم رو بهتون میگم ix فاینال ضعیفی بود ولی x با شایستگی کامل جبران کرد و xii هم به نظرم عالی بود xiii هم افتضاح کامل.
داستان و گیم پلی در ix جالب نبود. داستان بازی بچگونه بود مخصوصا سکانس آخر:D
بازی شخصیت های نچسپی داشت من که اصلا باهاش حال نکردم
 
وقتی رستوران میرم اگه غذا دیر بیاد عصبانی میشم اگه با این حال خام یا بد مزه هم باشه دیگه اون موقع از کوره در میرم! متأسفانه این اتفاقیه که برای خیلی از بازی های مورد انتظارم افتاد.

چه توصیف خارق العاده ای!
 
  • Like
Reactions: Oakenshield
به نظر من اخرین FF شماره 10 بود و شماره 12 هم نتونست انتظار ها رو براورده کنه
شماره 10 تنها FF بود که شخصیت اصلی یه ادم معمولی بود و ابر فهرمان نبود ....
بعد از اون چندین سال منتظر بودم که دوباره چیزی رو بسازن که لیاقت این اسم رو داشته باشه
با اومدن versus امیدوار شده بودم که این بار یه انقلاب تو این سری میوفته و حتی قراره شخصیتی اصلی versus جایی بالاتر از cloud داشته باشه
ولی انگار مد شده که شرکت های صاحب نام برن دنبال سیسیتم بساز بفروش.... سران شرکت که فقط دنبال پول بودن تمام معادلات رو خراب کردن یه چیزی سر هم کردن که این شماره هم بگذزه برن دنبال FF XVI...
هر چه قدر که میگذره ارزش زمانی که ساکاگوجی تو SE بود بیشتر مشخص میشه
وقتی ساکاگوچی از شرکت رفت مطمعن شده بودم که قراره تغییرات بزرگی که فقط باب میل سران شرکت باشه اتفاق بیوقته و به فکر دراوردن پول از این اسم باشن
ساکاگوچی کسی بود که با یه فکر عالی و عناوین موفقی که ساخت, تونست شرکت رو به قدری پول دار کنه که بعد ها با ادغام Enix به square enix تبدیل شه
 
آخرین ویرایش:
به نظر من اخرین FF شماره 10 بود و شماره 12 هم نتونست انتظار ها رو براورده کنه
شماره 10 تنها FF بود که شخصیت اصلی یه ادم معمولی بود و ابر فهرمان نبود ....
بعد از اون چندین سال منتظر بودم که دوباره چیزی رو بسازن که لیاقت این اسم رو داشته باشه
با اومدن versus امیدوار شده بودم که این بار یه انقلاب تو این سری میوفته و حتی قراره شخصیتی اصلی versus جایی بالاتر از cloud داشته باشه
ولی انگار مد شده که شرکت های صاحب نام برن دنبال سیسیتم بساز بفروش.... سران شرکت که فقط دنبال پول بودن تمام معادلات رو خراب کردن یه چیزی سر هم کردن که این شماره هم بگذزه برن دنبال FF XVI...
هر چه قدر که میگذره ارزش زمانی که ساکاگوجی تو SE بود بیشتر مشخص میشه
وقتی ساکاگوچی از شرکت رفت مطمعن شده بودم که قراره تغییرات بزرگی که فقط باب میل سران شرکت باشه اتفاق بیوقته و به فکر دراوردن پول از این اسم باشن
ساکاگوچی کسی بود که با یه فکر عالی و عناوین موفقی که ساخت, تونست شرکت رو به قدری پول دار کنه که بعد ها با ادغام Enix به square enix تبدیل شه

vaan sends his regard.
تاره تیدوس هم همچین معمولی نبود ... یه سوپر استار دختر کش بود . مثل کریس رونالدو
 
به نظر من اخرین FF شماره 10 بود و شماره 12 هم نتونست انتظار ها رو براورده کنه
شماره 10 تنها FF بود که شخصیت اصلی یه ادم معمولی بود و ابر فهرمان نبود ....
بعد از اون چندین سال منتظر بودم که دوباره چیزی رو بسازن که لیاقت این اسم رو داشته باشه
با اومدن versus امیدوار شده بودم که این بار یه انقلاب تو این سری میوفته و حتی قراره شخصیتی اصلی versus جایی بالاتر از cloud داشته باشه
ولی انگار مد شده که شرکت های صاحب نام برن دنبال سیسیتم بساز بفروش.... سران شرکت که فقط دنبال پول بودن تمام معادلات رو خراب کردن یه چیزی سر هم کردن که این شماره هم بگذزه برن دنبال FF XVI...
هر چه قدر که میگذره ارزش زمانی که ساکاگوجی تو SE بود بیشتر مشخص میشه
وقتی ساکاگوچی از شرکت رفت مطمعن شده بودم که قراره تغییرات بزرگی که فقط باب میل سران شرکت باشه اتفاق بیوقته و به فکر دراوردن پول از این اسم باشن
ساکاگوچی کسی بود که با یه فکر عالی و عناوین موفقی که ساخت, تونست شرکت رو به قدری پول دار کنه که بعد ها با ادغام Enix به square enix تبدیل شه
مشکل دقیقا اینجاست... اینا همون ورسوس رو می دادن صد در صد فروشش بیشتر از xv میشه...
گیمپلی که اکشن شد و رفت...(همین xv بخشیش برای نومورا هست و کلی منتقدا باهاش حال کردن... ولی زمانی که خودش کارگردان بود گیمپلی ورسوس بهتر از الان بود...) و این حرف که گیمپلی دست کارگردانه همش کشکه... وقتی فن های جدید یا گیمر هایی که تازه به سمت اف اف میان... محبوب ترین نسخه بازی که 7 باشه رو اکشن تجربه کنند... عمرا دیگه به سمت نوبتی برن... و الان درسته فروشش تو ژاپن کم شده... ولی تو نت بگردید... می بینید که یه عده حتی xv تجربه اولین نقش افرینی شون بوده رو خریدن و با اینکه ما میگیم داغوونه... فکشون خورده زمین...:دی و تو غرب فروش بدی رو نداشته...

حالا از گیمپلی خارج شیم که دیگه سنتی نخواهد شد... من امیدوارم روی داستان خوب کار کنند... که امیدم به نومورا و نوجیماست الان...:دی
ــــــــ
اینو قبلا گفتم باز میگم... درسته توی rpg روایت داستان تو دیالوگ ها مد شده و برای خیلی ها هنر حساب میشه... ولی من عقیده دارم فاینال بدون cg اصلا فاز نمیده:دی
 
  • Like
Reactions: gamer1998y and vhd
من الان حس فن های قدیمی که از سیزده بدشون میاد و کسایی که با13 شروع کردن و ازش خوششون میاد را کاملا درک می کنم. :D
یه بازی تحویل گرفتن که به خودی خود خوبه. اما کیلومتر ها با اون چیزی که انتظار می رفت فاصله داره.و اصلا با معیار های مورد انتظار فن ها نمیخونه. :(
 
  • Like
Reactions: gamer1998y and vhd
جایزه ناامید کننده ترین بازی سال باید به این بازی تعلق بگیره.
تو تاپیک امتیازاتش انتقاد کردم گفتن متای 84 خوبه. آره خوبه ولی نه برای بازی ای که اینهمه ازش انتظار داشتیم. اونم از سری بزرگ فاینال فانتزی.
از امثال FF VII و FF VIII با اون داستان عظیم و متای عالی رسیدیم به یه بازی ناقص و داغون که صرفا برای پر کردن جیب اسکوئر انیکس ساخته شده نه چیز دیگه.
همونطور که حدس میزدم از سر و ته بازی زدن و ارزش خرید و یه بار تجربه هم نداره چون با اینهمه حذفیات یه چیز بی ارزشه. منتظر ریمیک شماره 7 و بعدش یه FF درست و حسابی جدید میمونم، البته اگه دوستان تو اسکوئر بتونن دوباره FF رو زنده کنن! امیدوارم درس گرفته باشن و یه خونه تکونی اساسی کنن و با جذب افراد جدید و ساخت یه تیم قوی این سری رو زنده کنن. امثال نمورا و تاباتا تاریخ مصرفشون تموم شده متاسفانه.
ساکاگوچی کسی بود که با یه فکر عالی و عناوین موفقی که ساخت, تونست شرکت رو به قدری پول دار کنه که بعد ها با ادغام Enix به square enix تبدیل شه
دقیقا ساکاگوچی برای FF مثل کوجیما برای متال گیر بود
الانم تنها راه زنده کردن FF اینه که یا ایشون برگرده یا یه خونه تکونی عظیم انجام شه و این سازنده های بیمصرف فعلی اخراج شن و یه تیم قوی درست کنن. اینطوری ممکنه FF از اصلش تا حدودی فاصله بگیره ولی مسلما دوباره سرپا میشه.
والا به طور قطع با همین رویه این سری همینی که الان هست باقی میمونه.
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: vhd
مشکل دقیقا اینجاست... اینا همون ورسوس رو می دادن صد در صد فروشش بیشتر از xv میشه...
گیمپلی که اکشن شد و رفت...(همین xv بخشیش برای نومورا هست و کلی منتقدا باهاش حال کردن... ولی زمانی که خودش کارگردان بود گیمپلی ورسوس بهتر از الان بود...) و این حرف که گیمپلی دست کارگردانه همش کشکه... وقتی فن های جدید یا گیمر هایی که تازه به سمت اف اف میان... محبوب ترین نسخه بازی که 7 باشه رو اکشن تجربه کنند... عمرا دیگه به سمت نوبتی برن... و الان درسته فروشش تو ژاپن کم شده... ولی تو نت بگردید... می بینید که یه عده حتی xv تجربه اولین نقش افرینی شون بوده رو خریدن و با اینکه ما میگیم داغوونه... فکشون خورده زمین...:D و تو غرب فروش بدی رو نداشته...

حالا از گیمپلی خارج شیم که دیگه سنتی نخواهد شد... من امیدوارم روی داستان خوب کار کنند... که امیدم به نومورا و نوجیماست الان...:D
ــــــــ
اینو قبلا گفتم باز میگم... درسته توی rpg روایت داستان تو دیالوگ ها مد شده و برای خیلی ها هنر حساب میشه... ولی من عقیده دارم فاینال بدون cg اصلا فاز نمیده:D
اتفاقا سر ۱۲ هم ملت سر گیم پلی و ازادی عمل و راحتی که داشت و از شر اون اون بتل اسکرین و لودینگش اعصاب خورد کنش راحت شدن ..دیگه هیچ کس خوابشم نمیدید تو ۱۳ دوباره کسی چشمش به جمال بتل اسکرین روشن شه . وقتی روسای خود اسکوار میان اذعان میکنن .. چون ۱۵ اکشن بوده دلیل نمیشه ۱۶ هم اکشن باشه و به تصمیم کارگردانه ... شما عالم تر و اگاه تر از ایشونی به قضایا ..

حتی اگه ۱۶ هم اکشن باشه ... گیم پلیش هیچ شباهتی به ۱۵ و ریمیک نخواهد داشت .

اگه ایتو رو بزاره احتمال اینکه اکشن رو انتخاب کنه زیاده ... ولی المان های نوبتی و گیم پلی نقش افرینی ژاپنی رو توش میچپونه ....
 
اتفاقا سر ۱۲ هم ملت سر گیم پلی و ازادی عمل و راحتی که داشت و از شر اون اون بتل اسکرین و لودینگش اعصاب خورد کنش راحت شدن ..دیگه هیچ کس خوابشم نمیدید تو ۱۳ دوباره کسی چشمش به جمال بتل اسکرین روشن شه . وقتی روسای خود اسکوار میان اذعان میکنن .. چون ۱۵ اکشن بوده دلیل نمیشه ۱۶ هم اکشن باشه و به تصمیم کارگردانه ... شما عالم تر و اگاه تر از ایشونی به قضایا ..

حتی اگه ۱۶ هم اکشن باشه ... گیم پلیش هیچ شباهتی به ۱۵ و ریمیک نخواهد داشت .

اگه ایتو رو بزاره احتمال اینکه اکشن رو انتخاب کنه زیاده ... ولی المان های نوبتی و گیم پلی نقش افرینی ژاپنی رو توش میچپونه ....
یه چیزی هست به اسم زمان... چه بخوایم چه نخوایم ... اکشن بیشتر از نوبتی می فروشه تو غرب...(نه اینکه فاینال نوبتی نمی فروشه ها... می فروشه اما نه اندازه اکشن)
با نوبتی ساختن نهایت بتونن 600 تا 1 میلیون بیشتر تو ژاپن بفروشه... ولی از اون طرف کلی فن جدید رو تو غرب از دست میدن...
ـــــ
به حرف هاشیموتو و سران اسکوئر توجه نکن... اینا سر و تهشون دروغه...:دی من ترجیح میدم به بدیهات توجه کنم... تا اینکه از فکرم استفاده نکنم و به حرف کسایی توجه کنم که از 10 تا حرفشون 9تاش دروغه...:دی
 
  • Like
Reactions: vhd

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or