پس از شش ماه انتظار، سرانجام زمان عرضه‌ي آيفون فرا رسيد

Reza Modanloo

کاربر سایت
Mar 25, 2007
1,231
نام
Reza
ببينيد من اصلاً طرف دار آيفون نيستم
6600 هم موزيک پلير داره ، ان95 هم موزيک پلير داره
ولی تو نميتونی اين 2 تارو باهم مقايسه کنی
به هر حال ايفون در همون ابتدا سيستم عامل مک داره که کلاً يه سر و گردن سيستم عاملش يعنی پايه و اساس گوشی به همه سر هست
و کلاً توانايی های بسياری داره و ميتونه بهش اضافه شه
نميگم از iphone بهتر پيدا نميشه ، ولی خيلی با خيلی چيزارو به خاطر کلاسش و معروفيتش ميخرن
درست مثل دليل خريد خيلی از ps3 ها نسبت به 360 که استفاده چندانی هم ps3 در حال حاضر نداره;)
 

SUPERMHR

کاربر سایت
Nov 1, 2005
1,942
به هر حال ايفون در همون ابتدا سيستم عامل مک داره که کلاً يه سر و گردن سيستم عاملش يعنی پايه و اساس گوشی به همه سر هست
مثلا چی؟؟
نه برنامه میشه روش نصب کرد.
نه بازی.
نه هیچی!
خیلی بسته است...
 

TyRaX

موجودی خوشحال
کاربر سایت
Oct 21, 2005
1,824
نام
پارسیا
*** پرانتز باز

مرسي جالب بود
ولي اين خارجي ها هم خيلي شاس ميزنن
يعني چي ميگيريد كف خيابون ميكپيد كه حالا دو روز زود تر بخريد :confused:

ما که بیشتر میزنیم :biggrin1:


سلام
سعید جون فرقی نداره ماها عوضش دو روز تو صف شیر وامیستیم.:cheesygri
یا علی مدد

دقیقا .. یا صف بنزین.
شبی که بنزین از 80 شد 100 تومن .. ملت رفتند 3 - 4 ساعت توی صف بنزین.
فرض کنیم اگه طرف هم 50 لیتر بنزین 80 تومنی بزنه، میشه 4000 تومن. ولی اگه فردا بزنه با لیتری 100 تومن میشه 5000 تومن . یعنی فقط به خاطر هزار تومن. خوب .. کی دو سه ساعت وقت و اعصاب خوردی براش 1000 تومن ارزش داره ؟! یک ساعت روشن بودن ماشین 1000 تومن استهلاک نداره؟ طرف فرداش همچین میگفت من بنزین 80 تومنی زدم انگار چیکار کرده .. من که ساعت 1 رفتم بنزین زدم خیلی هم خلوت بود و خوش گذشت.

یا سر همین سهمیه بندی .. ساعت ها مردم توی خیابون بودند. اولا که فقط یک بار میشد اینجوری سهمیه بیشتر گرفت. ثانیا برفرض هم که طرف 50 لیتر بنزین زده باشه. قیمت بنزین آزاد احتمالا میشه چیزی بین 250 تا 300 تومن . فرض کنیم 300. پس طرف همین بنزین رو آزاد میخواست بخره 10000 تومن باید بیشتر بده. باز هم اون همه وقتی که از طرف تلف شد ارزش 10000 تومن رو داره؟ اون هم فقط برای یکبار.

وضع خودمون خیلی بدتره.

چون تاپیک منحرف میشه لطفا جواب ندید .. مرسی .
این دفعه به کسی هم گیر ندادیم !!!!!!!
*** پرانتز بسته

تاپیک منحرف شد .من اصلا میخواستم در مورد iphone حرف بزنم ..
به نظر من چون این اولین تچربه درست حسابی apple در زمینه تولید گوشی است نباید خیلی ازش انتظار داشته باشیم . iphone تواناییهای بالقوه خیلی زیادی داره ولی هنوز رشد نکرده اند. مثل جنین انسان میمونه که درسته باهوشه و میفهمه ولی تواناییهای زیادی نداره. هنوز خیلی خامه .. باید رشد کنه. مثلا عدم پشتیبانی از نسل سوم یا همون 3G . تلفن همراه چند رسانه ای که ازین پشتیبانی نکنه رو چیکار کنم ؟! من کلی پول استفاده از شبکه 3G رو میدم ولی نمیتونم مثلا روش شبکه های کابلی یا مسابقات ورزشی زنده رو ببینم!

فکر میکنم باید یکی دو نسل از تولید تلفنهای همراه Apple بگذره تا مدل پخته تر بشه.

پ.ن : البته هیچ کدام از این موارد در ایران شامل حال ما نمیشه :biggrin1:. اصلا نمیدونم برای چی این اخبار رو دنبال میکنم.
 

Reza Modanloo

کاربر سایت
Mar 25, 2007
1,231
نام
Reza
آنچه در مورد آی فون (iPhone) محصول جدید کمپانی اپل نمی دانید



سرانجام پس از مدتها انتظار، عرضه تلفن همراه "آی فون" محصول شرکت اپل، در فروشگاه های آمریکا از روز جمعه 29 ژوئن (8 تیر ماه) آغاز می شود. برخی از مردم روزها در برابر فروشگاه های اپل و شرکت AT& T در صف ایستاده اند تا اولین کسانی باشند که این گوشی را می خرند.

انتظار می رود هزاران نفر دیگر نیز در طول اولین روزعرضه تلفن همراه، برای خرید آی فون صف بکشند زیرا فروشگاه ها، فروش این تلفن را تازه از ساعت 18 بعدازظهر (به وقت محلی) آغاز خواهند کرد. آپل می گوید به هر نفر بیش از دو آی فون فروخته نخواهد شد.

عرضه آی فون در اواخر سال 2007 در اروپا و در سال 2008 در آسیا آغاز خواهد شد. از زمانیکه در ژانویه 2007 این تلفن همراه در نمایشگاه سالانه فن آوری "مک ورلد" در سانفرانیسکو توسط استیو جابز، مدیر اپل معرفی شد، بسیاری از رسانه ها به این موضوع پرداختند.

برخی از وبلاگ ها با گزارش لحظه به لحظه از صف های تشکیل شده مقابل فروشگاه های اپل بر هیجان مشتاقان این گوشی تلفن افزوده اند. یک سایت اینترنتی به نام "گیزمودو" هم که اختصاص به وسایل الکترونیکی دارد، به طور زنده تصاویر ویدئویی از مقابل فروشگاه اپل در ساتفرانسیکو پخش می کند.

در این تلفن که یک صفحه نمایش 3.5 اینچی دارد، به جای کلیدهای معمول، در آن از صفحه بزرگ حساس لمسی (touch-screen) استفاده شده است. به این ترتیب می توان از صفحه کلید لمسی آن برای نوشتن پیام های کوتاه استفاده کرد، این تلفن همچنین یک دوربین عکاسی دو مگاپیکسلی نیز دارد.

به علاوه، با آی فون می توان به اینترنت متصل شد، مانند آی پاد به موسیقی گوش داد و یا ویدئو تماشا کرد.

آی فون در دو نوع، با چهار یا هشت گیگابایت حافظه وارد بازار شده است. اپل می گوید باطری این تلفن همراه برای هشت ساعت مکالمه، شش ساعت استفاده از اینترنت و یا هفت ساعت تماشای ویدئو مناسب است.

نقدهایی که این روزها درباره تلفن همراه آی فون منتشر شده، همگی کمابیش مثبت بوده است اما کسانی که به این گوشی دسترسی داشته و مدتی با آن کار کرده اند می گویند استفاده از صفحه لمسی برای تایپ کردن خیلی آسان نیست و سرعت بارگذاری اطلاعات در آی فون نیز بسیار کند بوده است.

به علاوه، این تلفن همراه در شبکه های مخابراتی نسل سوم کار نمی کند و قابلیت تبادل همزمان پیام کوتاه به صورت زنده را ندارد و تنها امکان انتخاب 25 نوع زنگ که از قبل در آن گذاشته شده را دارد.

اپل می گوید که امیدوار است تا سال 2008، ده میلیون دستگاه از این نوع تلفن را به فروش برساند که در این صورت یک درصد از بازار تلفن همراه را به دست خواهد آورد.

قیمت نسبتا بالای آی فون نیز مساله ای دیگر برای علاقمندان این گوشی است. آی فون به بهای 499 یا 599 دلار (با توجه به ویژگی های آن) عرضه می شود.

منبع خبر: BBC Persian
 

Reza Modanloo

کاربر سایت
Mar 25, 2007
1,231
نام
Reza
ولی من بازم قبول ندارم اين حرف رو
اين دقيقاً مثل همون حرفی هست که گفته شد ماکروسافت تجربه زدن کنسول اون چنانی رو نداره که بتونه سونی رو بگيره
ولی نتيجه رو امروز داريد مشاهده ميکنيد ، اپل برای اولين گوشی موبايلش از مهنديسن تازه کار استفاده نکرده بود که تجربه اولشون رو ميگزروندند و اين فقط يک نام هست که اين اولين تجربه اپل هست ، اپل سرمايه گزاری اين محصول بود و مهنديسينی که روی اين پروژه کار ميکردند تازه کار نبودند که 2 تا نسل بگزره تازه دستشون بياد
 

trancearena

کاربر سایت
Dec 1, 2006
366
به نظر من iPhone یه Portable Media Playerیه که قابلیت موبایلو هم داره نه اینکه موبایلی که قابلیت Media Player و Internet Browser داشته باشه. شما اگه به User Interface این دستگاه نگاه بندازی متوجه این موضوع میشی.
این گوشی رابط کاربری فوق العاده زیبا و روونی داره ولی یه ایراد بزرگی هم داره که خیلی ها شاید متوجه اون نشن و اون اینه که تمام برنامه های این گوشی مربوط به خود Apple هستش و اجازه نصب برنامه های Third Party رو نمیده با اینکه این گوشی پتانسیل خیلی بالایی تو این زمینه داره ولی خوب همه چیز محدود شده به همین رابط کاربری زیبا و دلربا!
به نظر من این دستگاه به این شکل نمیتونه موفقیت خوبی بدست بیاره.
 

Reza Modanloo

کاربر سایت
Mar 25, 2007
1,231
نام
Reza
بررسي کوتاهي بر چند مورد از نکات قوت و ضعف گوشي هاي تلفن همراه Apple iPhone

آيا iPhone انتظارات تمامي کاربران گوشي هاي تلفن همراه را برآورده خواهد ساخت؟! البته که خير...حداقل به نظر مي رسد که خير...حتي به گفته پروفسورDavid Platt،استاد دانشگاه هاروارد،حتي خود خدا هم نمي تواند قطعه اي را بسازد که همه انتظارات کاربران تلفن همراه را برآورده سازد.
اما زماني که اندکي در باب تحقيق بر روي Apple iPhone،سخنان Steve Jobs در خصوص آن و ويژگي ها و امکانات آن دقيق مي شويم،در مي يابيم که iPhone در واقع يک گوشي شگفت انگيز است که همه نيازهايي که يک کاربر تلفن همراه دارد را برآورده مي سازد.

Apple_iPhone_vs_Google_phone,_Microsoft_Zune_and_Yahoo_Mobile_large.jpg

همين امر و نيز سخنان ضذ و نقيضي که در خصوص iPhone وجود دارد،ما را بر آن داشت که در خصوص 5 مورد از محاسن و 5 مورد از معايب iPhone اطلاعاتي را در اختيار شما قرار دهيم تا بتوانيد عادلانه تر در خصوص آن قضاوت کنيد.

در ابتدا به معرفي تعدادي از نکات مثبت iPhone مي پردازيم...

صفحه نمايش استثنايي
صفحه نمايش iPhone داراي ريزولوشني بسيار متعجب کننده،صفحه اي براق و تماشايي و دکمه هاييست که بسيار با نظم و ترتيب و هماهنگ به نظر مي رسند.علاوه بر اين رابط هاي لمسي آن با بهترين کيفيت و البته راهنمايي هاي مناسب تعبيه و تنظيم شده اند.به عنوان مثال در هنگام مشاهده يک تصوير،براي بالا و پايين آمدن تصاوير،شما بايد انگشت خود را به چپ و راست حرکت دهيد.حال اگر شما از اين امر بي اطلاع باشيد و براي اين کار انگشت خود را به بالا و پايين حرکت دهيد و عکس هيچگونه تغييري نکند،ممکن است شما تصور کنيد که سيستم تماس لمسي گوشي شما داراي مشکل شده است؛براي رفع اين مشکل Apple سيستم را به گونه اي طراحي کرده است که عکس چند سانتيمتر جابجا شده و سپس به جاي اول خود بازمي گردد.اين کار علاوه بر اينکه باعث مي شود شما متوجه شويد گوشي شما مشکلي ندارد،سبب اين نيز مي شود که شما متوجه شويد که عمليات لازم براي انجام کار مورد نظر خود را اشتباه انجام داده ايد.
همچنين قابليت فشار لمسي(finger pinch) براي بزرگنمايي تصاوير نيز سبب مي شوند که شما حداقل براي جند بار اول از بزرگنمايي تصاوير خود نهايت لذت را ببريد.

070110-Apple-iPhone.jpg

نمايش عالي ويدئوها
شايد بسياري از کاربران محصولات Apple و خصوصاً iPod از کوچک بودن صفحه نمايشي 2/5 اينچي آن ابراز نارضايتي نموده و اعلام کرده اند که تماشاي ويدئوها بر روي آن چندان لذت بخش نيست.اما اين بار iPhone با صفحه نمايش شفاف 3/5 اينچي خود خواهد آمد تا از اين حيث نيز نظر تمامي منتقدين را به خود جلب نمايد.اين امر شايد باعث اين شود که بسيار از افراد در پروازهاي طولاني خود لپ تاپ هاي خود را با خود حمل نکنند و به جاي آن تصاوير و ويدئوهاي خود را بر روي iPhone تماشا کنند.

زندگي بر روي EDGE
شايد يکي از مهم ترين قابليت هاي گوشي هاي تلفن همراه که همه به آن اهميت بسياري مي دهند،مرور صفحات وب مي باشد که شايد Apple از اين حيث بسياري از طرفداران را نااميد ساخته باشد.
شبکه EDGE که محصول AT&T مي باشد،همانگونه که همگان حدس مي زدند،بسيار آهسته و کم سرعت است و حتس مرور ساده ترين صفحه وب با آن نيز چندين دقيقه به طول مي انجامد.اما اگر شما از Wi-Fi استفاده نماييد،بدون شک سرعت شبکه EDGE نيز افزايش خواهد يافت.
با اين حال عليرغم وجود قابليت Wi-Fi در iPhone،سرعت اينترنتي که شما به وسيله iPhone بدان دسترسي پيدا مي کنيد،کمتر از سرعت معمول ساير گوشي ها خواهد بود.همچنين براي مرور وب توسط تلفن هاي همراه فاکتورهايي ديگري نيز مد نظر است که iPhone قادر به انجام آن ها نيست.بنابراين اگر آن فاکتورها براي شما حائز اهميت است،iPhone نمي تواند نقش يک مرورگر وب خوب را براي شما بازي کند.بنابراين در اين مورد نمي توان به جاي استفاده از لپ تاپ از iPhone استفاده کرد.اما در مواقعي نظير زماني که در يک صف طولاني ايستاده ايد يا در يک اتوبوس نشسته ايد،جستجوي وب iPhone مي تواند کمک سياري به شما بکند.

1168358672_extras_ladillos_1_0.jpg

تطابق
البته خبر اينکه iPhone نمي تواند به صورت بي سيم به Mac متصل شود و اطلاعات خود ر با آن هماهنگ کند،تا حدودي کاربران را ناراحت نمود؛اما سيستم تطابق و هماهنگي(synchronizing) در iPhone بسيار راحت و آسان است و اتصال به يک دستگاه ديگر نظير iPod امکان هماهنگي و جابجايي اطلاعات را به آساني فراهم مي آورد.

تصوير برداري
Apple هنوز اطلاعات آن چناني را در خصوص دوربين گوشي iPhone فراهم نکرده است،بنابراين تنها چيزي که ما فعلاً از آن خبر داريم اين است که دوربين iPhone يک دوربين 2 مگاپيکسلي است با تمام محدوديت هاي ساير گوشي هاي 2 مگاپيکسل.همچنين در سيستم عکسبرداري iPhone هيچگونه زوم يا فلشي تعبيه نشده است،اما همين که امکان استفاده از کل صفحه نمايش بزرگ آن براي عکسبرداري وجود دارد،خبر خوشحال کننده اي به شمار مي رود.
Apple همچنين در گرفتن عکس هاي متحرک و در محيط هايي با نور کم نيز تا حدودي ضعيف عمل خواهد کرد.
 

Reza Modanloo

کاربر سایت
Mar 25, 2007
1,231
نام
Reza
اپل وب سایت iphone.com را به مبلغ ۱ میلیون دلار خرید!

این سایت (iphone.com) تا هفته پیش در اختیار شخصی به نام Michael Kovatch بود اما اپل این سایت را از صاحبش به مبلغ ۱ میلیون دلار خرید. تاریخ ثبت این سایت بر میگردد به سال ۱۹۹۵ یعنی ۱۲ سال پیش.

این هم گامی دیگر در جهت تبلیغ و بازاریابی گوشی جدید شرکت Apple.

منبع
 

Reza Modanloo

کاربر سایت
Mar 25, 2007
1,231
نام
Reza
تلاش هكرها براي شكستن قفل iPhone هكرها به تلاش خود براي شكستن قفل آيفون ادامه داده و اعلام كردند به پيشرفت هاي قابل ملاحظه‌يي در اين باره دست يافته‌اند.
تلاش هكرها براي شكستن قفل iPhone

گوشي‌هاي آيفون قفل شده تنها مي‌توانند در شبكه‌ي اپراتور تلفن همراه AT&T كه كد انحصار به كارگيري آن را در شبكه‌ي خود دارد، عمل كنند و امكان كار كردن در شبكه‌هاي تلفن همراه اپراتورهاي ديگر را ندارند.

شكستن قفل آيفون براي مشتركان اپراتورهاي ديگر و كساني كه در خارج از آمريكا زندگي مي‌كنند و خواهان داشتن آيفون هستند موهبت بزرگي خواهد بود اما هكرها در شكستن قفل اين گوشي با چالش‌هاي متعددي از جمله گذشتن از روند تاييد براي ثبت مشتركان سرويس AT&T و فروشگاه موسيقي‌ آي‌تيون اپل رو به رو هستند.

بر اساس گزارش ديگري تحليلگران برآورد كردند كه در اولين مرحله‌ي آغاز فروش گوشي آيفون، 500 تا 700 هزار دستگاه از آن تاكنون به فروش رفته و ميزان فروش آن 250 ميليون دلار بوده است.
هرچند شركت‌هاي اپل و AT&T آمارهاي دقيق فروش آن را فاش نكرده‌اند اما سخنگوي اپل اعلام كرد استقبال از گوشي آيفون استثنايي بوده است.

منبع
 

Reza Modanloo

کاربر سایت
Mar 25, 2007
1,231
نام
Reza
قسمتی از iPhone هک شد!

برای استفاده و فعال سازی قسمت ارتباط اینترنتی بیسیم WiFi دستگاه iPhone نیاز به قرارداد با شرکت AT&T می باشد که پخش و خدمات مرتبط به iPhone را به مدت ۵ سال به صورت انحصاری در اختیار خواهد داشت. ولی اکنون امکانات WiFi و iPod دستگاه iPhone با این هک بدون نیاز به قرارداد و پرداخت پول به شرکت AT&T قابل استفاده می باشد.

روش کار را در پایین آورده ام »»»

I’ve found a way to activate a brand new unactivated iPhone without giving any of your money or personal information to AT&T NSA. The iPhone does not have phone capability, but the iPod and WiFi work. Stay tuned!l

Update:
Magic iTunes numbers:l
Offset 2048912: 33C0C3
Offset 257074: 28
Offset 257013: 33C9B1

Add “127.0.0.1 albert.apple.com” to c:\windows\system32\drivers\etc\hosts
Download Phone Activation Server v1.0 from attachment to activate your iPhone for iPod+WiFi use. Note that this application will not do anything unless you understand the magic numbers as well as add the hosts entry. Phone Activation Server (PAS) requires that you have the MS .NET Framework 2.0 installed.l
 

dante_2681

کاربر سایت
Jun 18, 2007
33
نام
Yaser
بسيا نا اميد كننده است.
اون هم با وجود تبليغات وسيع اش!!!!
با ان تعريف هاي استيو منتظر يك بمب بودم اما اين سيگارت هم نيست!!!!:cheesygri
 

hemat_gamer

کاربر سایت
Feb 6, 2006
1,122
بسيا نا اميد كننده است.
اون هم با وجود تبليغات وسيع اش!!!!
با ان تعريف هاي استيو منتظر يك بمب بودم اما اين سيگارت هم نيست!!!!:cheesygri
شما iphone داری؟؟؟:-"
اگه نداری از کجا میدونی نا امید کننده است؟؟؟:biggrin1:
 

Wroth Master

کاربر سایت
Jun 21, 2007
1,264
نام
بهزاد
dante_2681
بسيا نا اميد كننده است.
اون هم با وجود تبليغات وسيع اش!!!!
با ان تعريف هاي استيو منتظر يك بمب بودم اما اين سيگارت هم نيست!!!

شما iphone داری؟؟؟
اگه نداری از کجا میدونی نا امید کننده است؟؟؟

والا همینو بگو شما به چه دلیل میگی نا امید کننده است حداقل یه دلیل برای حرفت بیار یا الکی رو هوا صحبت نکن :angry::angry::angry::angry::angry::angry:
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر