پس از شش ماه انتظار، سرانجام زمان عرضه‌ي آيفون فرا رسيد

Reza Modanloo

کاربر سایت
Mar 25, 2007
1,231
نام
Reza
پس از شش ماه انتظار سرانجام فروش گوشي تلفن همراه آيفون اپل در آمريكا آغاز شد.
به گزارش سرويس ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، صف‌هاي مشتاقان آيفون از صبح روز گذشته در بيرون فروشگاه‌هاي اپل و AT&T در آمريكا تشكيل شده است.
فروش اين دستگاه كه در آن ويژگي‌هاي تلفن همراه و مدياپلير ‌آي‌پاد و مرورگر وب بي‌سيم يك‌جا گرد آمده، از ساعت شش صبح به وقت محلي، در آمريكا آغاز شد.
آيفون با صفحه نمايش تماسي ‌٥/٣ اينچي خود كه استيو جابز - مدير اپل - از آن به عنوان انقلاب ياد كرده، پيشاپيش در مركز توجهات قرار گرفته و از زمان به نمايش گذاشته شدن آن در ماه ژانويه، پيش بيني تبديل شدن آن به يك محصول موفق ديگر براي اپل، ارزش سهام اين شركت را بيش از ‌٤* درصد ترقي داده است.
بنابر پيش‌بيني اپل، ‌١* ميليون دستگاه آي‌فون تا سال ‌٢**٨ در جهان به فروش مي‌رود كه در حدود يك درصد از سهم بازار تلفن همراه خواهد بود و برخي تحليل‌گران پيش‌بيني كرده‌اند كه ‌٤٥ ميليون دستگاه از آيفون مي‌تواند در مدت دو سال به فروش بروند
منبع
 

Reza Modanloo

کاربر سایت
Mar 25, 2007
1,231
نام
Reza
iPhone امروز عرضه میشود

امروز بالاخره iPhone شرکت اپل وارد بازار خواهد شد. هم تلفن همراه، هم iPod و هم وسیله‌ای ‌قابل حمل برای دسترسی به وب! اما آيا تبلیغات و هیاهوی‌های بسیار پیرامون این محصول، بی دلیل هستند و یا iPhone واقعا وسیله‌ای است که انقلابی دیگر در عرصه ارتباطات به پا خواهد کرد؟
به گزارش فاوانيوز، "مایکل گارتنبرگ" تحلیلگر موسسه JupiterResearch معتقد است که iPhone مهم‌ترین تلفن بعد از تلفن گراهام بل است!
گارتنبرگ در این رابطه می‌گوید: "بخشی از اهمیت iPhone به سابقه Apple در ارائه محصولات این چنینی و توانایی این شرکت در طراحی ظاهری باز می‌گردد. بخش دیگر هم به ضعف‌های عمده نرم‌افزاری تلفن‌های همراه موجود در بازار مرتبط است."
"دیوید استیلمن" برنامه‌نویس ساکن اوکلند معتقد است که دسترسی آسان به سرویس‌های گوگل خصوصا Google Maps حرکت ساده در طول contact menu و جستجوی سریع در آلبوم عکس‌ها از بارزترین ویژگی‌های iPhone هستند.
همچنین Apple شیوه جدیدی برای کنترل صندوق پست صوتی در نظر گرفته است که با این شیوه کاربر به جای اینکه پشت سر هم و بدون انتخاب به پیام‌ها گوش بدهد، می‌تواند لیست پیام‌ها را چک کرده و تنها پیام‌های صوتی موردنظر خود را گوش دهد.
اما برای iPhone امکان استفاده از اینترنت نیز پیش‌بینی شده است. گرچه iPhone به جای شبکه‌های متداول نسل سوم از شبکه کندتر نسل 2.5 AT&T استفاده خواهد کرد، اما این امر لزوما به معنای سرعت کمتر دسترسی به اینترنت نیست.
در واقع پهنای باند شبکه تنها عامل موثر نیست، بلکه نرم‌افزار تلفن همراه و میزان سازگاری آن با شبکه نیز عاملی مهم در میزان کارآیی iPhone است.
گرچه Apple همواره در تولید محصولات نوین مانند iPod موفق بوده است، اما بازار تلفن همراه عرصه کاملا نوین و ناآشنایی است که شاید مشکلاتی برای iPhone در پیش داشته باشد.
قیمت نسبتا زیاد iPhone، صفحه touch screen و اجبار برای تایپ sms بدون صفحه كليد، از نکاتی هستند که کاربران ممکن است با آنها دچار مشکل شوند.
از ساعت شش بعد از ظهر روز جمعه، فروش iPhone به طور رسمی آغاز خواهد شد و پس از چند ماه متوجه خواهیم شد که آیا روز 29 ژوئن سال 2007 تبدیل به روزی تاریخی در عرصه فناوری ارتباطات خواهد شد یا خیر!

منبع
 
آخرین ویرایش:

Reza Modanloo

کاربر سایت
Mar 25, 2007
1,231
نام
Reza
مقایسه ای بین Nokia N95 و Apple iPhone

مقایسه آماری بین مشخصات دو گوشی برجسته از دو شرکت معروف نوکیا و اپل

این مطلب از سایت معتبر C|NET برداشته شده است.

6gbumgi.jpg

 
آخرین ویرایش:

Reza Modanloo

کاربر سایت
Mar 25, 2007
1,231
نام
Reza
برای اینکه مطالب تاپیک کاملتر بشه، من اینجا ویژگی هایی رو که گوشی Apple iPhone از اونها بی بهره هست، در زیر میارم »»»
  • عدم پشتیبانی از برنامه فلش
  • نداشتن بازی
  • نداشتن قابلیت انتخاب اهنگ به عنوان زنگ موبایل
  • عدم ارسال MMS
  • نداشتن قابلیت فیلم برداری
  • نداشتن قابلیت ضبط صدا و اجرای دستورات صوتی
  • عدم ارتباط با مسنجر ها (پیش فرض قرار داده نشده)
  • عدم پشتیبانی از 3G
  • نداشتن GPS
  • نداشتن کیبرد
  • باطری غیر قابل تعویض (مثل ای پادها هست، منظور در اینجا اینه که مثل موبایل های معمولی شما نمی توانید باطری را عوض کنید و یا در بیاورید)
  • عدم امکان اضافه کردن کارت حافظه (Slot برای کارت حافظه نداره)
  • عدم پشتیبانی از A2DP
منبع هم وب سایت معتبر gizmodo و طبق متن تأیید شده ی شرکت Apple هست.
 

Reza Modanloo

کاربر سایت
Mar 25, 2007
1,231
نام
Reza
مشخصه های کامل iPhone در یک ویدیو
iphone-guided-tour.jpg

شرکت Apple همه نظرها را با محصول جدید خود iPhone که قرار است در تاریخ June 29 به بازار بیاید جلب کرده است.صحفه لمسی شیشه ای ،چرخیده شدن صحفه هنگام چرخاندن موبایل ،11.6 mm ضخامت موبایل ،صفحه تصویر 3.5 اینچی ،باطری قوی(8 ساعت به صورت مکالمه) ،طراحی منحصر بفرد و بسیار مشخصه دیگر که این موبایل را در رتبه برترین موبایلهای دنیا قرار داده است.این موبایل همراه شارژر ،Headset و Bluetooth عرضه خواهد شد.البته شرکتهای مختلفی نسخه های تقلبی از این محصول را با کیفیت بسیار پایین عرضه کرده اند که قابل مقایسه با نمونه اصلی آن نیست.به تازگی شرکت Apple یک ویدیو 25 دقیقه ای از مشخصه ها و کارکردهای این موبایل ارایه کرده که در آن به چگونگی قفل کردن موبایل ،چگونگی برقراری تماسهای تلفنی و برگزاری کنفرانس در حال تماس اشاره شده است که توصیه می شود در صورت امکان حتما آن را ببینید.ولی تا وقتی این موبایل به بازار نیاید نمی توان در باره تمام امکانات این موبایل قضاوت کرد.البته قرار است که شرکت Apple نسخه های جدید این محصول را به نامهای iPhone Nano,iPhone shuffle به بازار عرضه کند.منبع،لینک ویدیو
 

Reza Modanloo

کاربر سایت
Mar 25, 2007
1,231
نام
Reza
دیوانگان iPhone

در شرایطی که ساعاتی تا زمان آغاز فروش رسمی آی‌فون -گوشی موبایلی که اپل قصد دارد با آن بازار موبایل را متحول کند- باقی مانده است ، صدها علاقمند این محصول شب‌ را تا صبح در بیرون فروشگاه اپل در نیویورک به سر می‌برند.

iPhone%20%281%29.jpg


اریک براندون 42 ساله می‌گوید : « این هدیه‌ای برای همسرم است. مقداری گران است ، ولی ارزشش را دارد ، چون گوشی دیگری نیست که این اندازه دوستش داشته باشم.»
در حالی که بعضی، این گوشی 600 دلاری را برای این می‌خرند که بتوانند با فروش مجدد آن ، سود شخصی کسب کنند ، بعضی‌ها هم از سوی اعضای خانواده و رؤسایشان مأمور شده‌اند که گوشی را بخرند. اقوام و رؤسای آنها دوست دارند جزو اولین اشخاصی باشند که این گوشی را صاحب می‌شوند.

iPhone%20%283%29.jpg


امروز ساعت 6 بعد از ظهر به وقت محلی در نیویورک ، فروش آی‌فون آغاز می‌شود. آی‌فون امید «استیو جابز» ، رئیس اپل برای تکرار موفقیت پخش‌کنننده موسیقی آی‌پاد است. آی‌فون در عین زیبایی محصولی است که قصد دارد به طور همزمان کارایی یک گوشی موبایل ، پخش‌کننده موسیقی و مرورکننده اینترنت را در خود بگنجاند.

iPhone%20%287%29.jpg


بعضی خریداران از اول هفته در بیرون محوطه فروشگاه اپل ، جا خوش کرده‌اند ، روزنامه‌ها هم در صفحات اول‌شان عکس‌ها و اخباری از آی‌فون منتشر می‌کنند و این روزها لقمه‌ای چرب و نرم‌تر از آی‌فون برای وبلاگ‌های آی‌تی پیدا نمی‌شود.

iPhone%20%284%29.jpg

iPhone%20%285%29.jpg


آی‌فون فعلا دو مدل با میزان حافظه متفاوت دارد. ظاهرا هنگام خرید گوشی باید قرارداد دو ساله‌ای هم با شرکت انتقال دیتای AT&T بست که ماهانه هزینه‌ای حدود 60 تا 100 دلار در بر خواهد داشت!
آیا آی‌فون واقعا یک گوشی انقلابی است؟
شاید اگر آی‌فون از روز اول اعلام رسمی ورودش به بازار ، در اختیار کاربران عادی قرار می‌گرفت ، اکنون درک بهتری از آن داشتیم. با اینکه صفحه کلید مجازی و لمسی این گوشی و صفحه نمایش بزرگش جذابیت زیادی ایجاد می‌کند ولی پیداست که این گوشی هم ضعف‌های خاص خود را دارد.
وضوح دوربین آی‌فون تنها دو مگاپیکسل است که در مقایسه با رقبای آی فون مثل نوکیا N95 که وضوحی 5 مگاپیکسلی دارد ، بسیار پایین‌تر است. این گوشی GPS ندارد و اطلاعی در مورد سرعت پردازنده آن در دست نیست. باطری‌های این گوشی را نمی‌توان عوض کرد. با آن نمی‌توان MMS فرستاد. پیام‌رسان فوری و VoIP ندارد. ظاهرا قابلیت ضبط ویدئو ندارد و نمی‌توان ویدئوهای ذخیره شده در ان را به تلویزیون منتقل کرد ، عکس‌هایش را برخلاف بعضی از گوشی‌های موبایل نمی‌شود به فلیکر ارسال کرد.
به علاوه شک و تردیدهایی در مورد کیفیت خدمات شرکت AT&T وجود دارد.
رقبای آی‌فون با تمرکز بر نقاط ضعف آی‌فون می‌توانند از همین حالا آن را به چالش بگیرند.

iPhone%20%286%29.jpg


از هنگامی که اپل خبر از ساخته شدن این گوشی داد و استیو جابز آن را معرفی کرد ، ارزش سهام اپل 30 درصد بالا رفته است ، این در حالی است که ظرف 5 سال گذشته ، سهام اپل 2.5 درصد پایین امده بود.
جابز قصد دارد در سال 2008 ، 10 میلیون دستگاه آی‌فون به فروش برساند ، اگر این فروش به تحقق بپیوندد ، اپل 5 میلیارد دلار سود خواهد برد و یک درصد بازار جهانی موبایل را در دست خواهد گرفت.
اپل امید دارد که تا سال 2009 ، 45 میلیون دستگاه آی‌فون بفروشد و آی‌فون را تبدیل به یک محصول موفق در کنار مکینتاش و آی‌پاد کند.

آی‌فون و ایران

پیشبینی امکان استفاده آسان ایرانی‌ها از آی‌فون در داخل ایران دشوار است. با توجه به امریکایی بودن این محصول ، مسلما گوشی باید با واسطه و به صورت قاچاق وارد ایران شود ، در مورد سازگاری آن با سیستم مخابرات و دیتای ایران شک و تردید زیاد وجود دارد. نداشتن گارانتی هم خرید این گوشی را با ریسک زیاد مواجه خواهد کرد. به علاوه آی‌فون گوشی نسبتا گرانی است و مسیر ورود آن به ایران ، خرید این گوشی را بسیار گران‌تر و خرید آن را غیرمنطقی خواهد کرد.
با این شرایط ، خریداران مشتقاق خرید گوشی‌های رقبای اپل خواهند شد ، رقبایی که از مدت‌ها پیش درصدد برطرف کردن نقاط ضعف خود و تمرکز بر ضعف‌های آی‌فون هستن
 

Mr-Game

کاربر سایت
Sep 21, 2006
2,433
نام
سعید اکبرزاده
مرسي جالب بود
ولي اين خارجي ها هم خيلي شاس ميزنن
يعني چي ميگيريد كف خيابون ميكپيد كه حالا دو روز زود تر بخريد :confused:
 

hemat_gamer

کاربر سایت
Feb 6, 2006
1,122
برای اینکه مطالب تاپیک کاملتر بشه، من اینجا ویژگی هایی رو که گوشی Apple iPhone از اونها بی بهره هست، در زیر میارم »»»
  • عدم پشتیبانی از برنامه فلش
  • نداشتن بازی
  • نداشتن قابلیت انتخاب اهنگ به عنوان زنگ موبایل
  • عدم ارسال MMS
  • نداشتن قابلیت فیلم برداری
  • نداشتن قابلیت ضبط صدا و اجرای دستورات صوتی
  • عدم ارتباط با مسنجر ها (پیش فرض قرار داده نشده)
  • عدم پشتیبانی از 3G
  • نداشتن GPS
  • نداشتن کیبرد
  • باطری غیر قابل تعویض (مثل ای پادها هست، منظور در اینجا اینه که مثل موبایل های معمولی شما نمی توانید باطری را عوض کنید و یا در بیاورید)
  • عدم امکان اضافه کردن کارت حافظه (Slot برای کارت حافظه نداره)
  • عدم پشتیبانی از A2DP
منبع هم وب سایت معتبر gizmodo و طبق متن تأیید شده ی شرکت Apple هست.
ببینم اگه اینهایی که قرمز کردم نباشه که باید از فکر خریدش بیام بیرون.
ببینم بازی به صورت پیش فرض نداره دیگه؟وگرنه گوشی بدون بازی که گوشی نیست.
احتمالا باید براش نصب کنی و بعدا میاد:-"
یعنی چی نداشتن قابلیت فیلم برداری؟
یعنی فیلم برداری نمیکنه؟محاله.:eek:
اصلا نمیشه این جور چیزی واقعیت داشته باشه.
این سومی هم که قرمز کردم بازم محاله.
پس میشه گفت این گوشی هیچ مشکلی نداره.(دیگه فن بوی بازی از این تابلو تر!!!
:eek::eek:)
 

hassan_110

کاربر سایت
Jul 22, 2006
1,857
نام
حسن
برای اینکه مطالب تاپیک کاملتر بشه، من اینجا ویژگی هایی رو که گوشی Apple iPhone از اونها بی بهره هست، در زیر میارم »»»
  • عدم پشتیبانی از برنامه فلش
  • نداشتن بازی
  • نداشتن قابلیت انتخاب اهنگ به عنوان زنگ موبایل
  • عدم ارسال MMS
  • نداشتن قابلیت فیلم برداری
  • نداشتن قابلیت ضبط صدا و اجرای دستورات صوتی
  • عدم ارتباط با مسنجر ها (پیش فرض قرار داده نشده)
  • عدم پشتیبانی از 3G
  • نداشتن GPS
  • نداشتن کیبرد
  • باطری غیر قابل تعویض (مثل ای پادها هست، منظور در اینجا اینه که مثل موبایل های معمولی شما نمی توانید باطری را عوض کنید و یا در بیاورید)
  • عدم امکان اضافه کردن کارت حافظه (Slot برای کارت حافظه نداره)
  • عدم پشتیبانی از A2DP
منبع هم وب سایت معتبر gizmodo و طبق متن تأیید شده ی شرکت Apple هست.
سلام
بریم یه 3310 nokia بخریم امکاناتش از این بیشتره.
یا علی مدد
 

Reza Modanloo

کاربر سایت
Mar 25, 2007
1,231
نام
Reza
امين از اون حرف های اماتوری زدی ناجور بر عکس واقعيتت !
iphone امکانات تحت وب و اينترنتيش فوق العاده بالاست ، امکاناتش رو که ديديد
حافظه داخلی بالا يکی از امکانات بی نظيرش هست ، دوربينش هم بد نيست
browser safari ، موزيک پلير قدرتمند itunes ش که داره ، اين ها همه نقاط قدرتمندی هستند
 

pandora tomorrow

True Blue
مدیر انجمن
Sep 23, 2005
40,796
نام
امین
امين از اون حرف های اماتوری زدی ناجور بر عکس واقعيتت !
iphone امکانات تحت وب و اينترنتيش فوق العاده بالاست ، امکاناتش رو که ديديد
حافظه داخلی بالا يکی از امکانات بی نظيرش هست ، دوربينش هم بد نيست
browser safari ، موزيک پلير قدرتمند itunes ش که داره ، اين ها همه نقاط قدرتمندی هستند
خب اینایی که گفتی یه چیزی نیست که گوشی های دیگه نداشته باشن و فقط iphone داشته باشش;)
 

SUPERMHR

کاربر سایت
Nov 1, 2005
1,942
مثلا Safari Browser که چیز مالی نیست...
دیگه تا وقتی Opera Mobile هست حرفی نداره بگه...ناسلامتی اپراست ها!!
من هم موندم ملت چرا انقدر مشتاقن؟
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر