پرسش و پاسخ ps3 (مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری و رفع و رجوع آنها)

سلام اساتید
من سوالم اینه ایا دسته بازی پلی ۳ ( های کپی ) با اورجینالش بجز سنسور تفاوتی داره یا نه ؟
و سوال بعدی ام هم اینکه با این دسته فیک پلی ۳ اصلا نمیتونم نشونه گیری کنم تو بازی های تفنگی ؛ درصورتی که قبلا دسته اصلی که داشتم خیلی نشونه گیری ام دربازی ها خوب بود ایا ارزش داره اصلی رو بگیرم
ممنون 🌹
 
  • Like
Reactions: Love Console
سلام اساتید
من سوالم اینه ایا دسته بازی پلی ۳ ( های کپی ) با اورجینالش بجز سنسور تفاوتی داره یا نه ؟
و سوال بعدی ام هم اینکه با این دسته فیک پلی ۳ اصلا نمیتونم نشونه گیری کنم تو بازی های تفنگی ؛ درصورتی که قبلا دسته اصلی که داشتم خیلی نشونه گیری ام دربازی ها خوب بود ایا ارزش داره اصلی رو بگیرم
ممنون 🌹
سلام به نظره بنده اصلا یک ریال هم نباید خرج کنترلر فیک کرد من خودم رفتم 2 تا کنترلر اورجینال خریدم برای کنسولم و کنترلر فیکی که روش بود رو انداختم دور چون متنفرم دارم از کنترلر فیک میتونین کنترلر اورجینال رو با قیمت پایین بخرین ولی باید بگردین و دانش بالایی داشته باشید
 
سلام اساتید
من سوالم اینه ایا دسته بازی پلی ۳ ( های کپی ) با اورجینالش بجز سنسور تفاوتی داره یا نه ؟
و سوال بعدی ام هم اینکه با این دسته فیک پلی ۳ اصلا نمیتونم نشونه گیری کنم تو بازی های تفنگی ؛ درصورتی که قبلا دسته اصلی که داشتم خیلی نشونه گیری ام دربازی ها خوب بود ایا ارزش داره اصلی رو بگیرم
ممنون 🌹
تفاوت زیاد داره
۱. خیلیا این موردو نمی دونن، در مورد نشونه گیری، دسته های فیک انالوگشون بجای اینکه در 8 جهت حرکت کنه، در 4جهت حرکت می کنن. ارتباطی به خود انالوگ نداره، دلیلش اینه که چیپ میکرو کنترلر ندارن. برای اینکه متوجه این مورد بشید وارد بازی فوتبالتون بشید موقع دویدن دکمه مایل رو نگه دارید بجای اینکه بازیکن آروم جهت حرکتشو عوض کنه درجا حالتشو تغییر می ده. یا در بازی PES وقتی دکمه L2 رو نگه دارید و انالوگ رو بچرخونید، جهت ها نرم نمی چرخه منقطعه
2. دسته های فیک اکثرا نه همشون، فاقد ریبون هستن، یعنی ذغال دسته از بین بره غیر قابل تعویض و تعمیرن
3. دسته های فیک پس از مدتی گیجی در اتصال پیدا می کنن، یعنی روشن می کنی دسته با کنسول سینک نمی شه و باید با اتصال سیمی دوباره ریستش کنی
4. خرابی دسته فیک از جمله عدم اتصال و ارتباط صرفا سیمی عمده خرابی این دسته هاست، غیر قابل تعمیرن
5. دسته های فیک انالوگاشون خشکه مخصوصا موقع دویدن رو اعصابه، حتی دسته PS1 انالوگاش بهتره
6. باتری دسته های فیک عمر کوتاهی دارن و سریع خراب می شن
7. سنسور ژیروسکوپ ندارن
8. اینپوت لگ دارن
9. فاصله ارتباطی کمتر از دسته اصلیه
10.شوک هاشون موقع لرزش استاندارد نیست
11.فنر نگه دارنده و پایه L2 R2 ضعیفه و سریع شل می شه
12. لاستیک و اتصال تریگرها ضعیفه و نیاز به فشار بیشتری هست
13. در اثر ضربه ای حتی ضعیف به دسته فیک، امکان معیوب شدنش وجود داره
14. L3 R3 دسته فیک صدای زیادی داره. خشکه
15. دسته فیک پس از 5 دقیقه غیر قابل استفاده بودن، اتومات خاموش می شه. این ایراد نیست برای نگهداری شارژ، ولی تفاوت داره با دسته اصلی

تعجب نکنید! اکثر اجناس فیک وضعشون همینه فقط اینکاره پیدا نمی شه زیروبم کارو در بیاره، اجناسی که به نام های کپی می فروشن در اصل فیک درجه 2 هستن. اینو بیشتر فروشنده های ایرانی ازش سو استفاده می کنن تا جنس پرسودشون فروش بره، اونی که در خارج جنس های کپی می فروشه می دونه چه چیزی رو با چه قیمتی می فروشه، اینجا هنوز فروشنده نمی دونه فرق دوال شاک و دوال سنس چی هست ولی برات از های کپی می گه!
 
آخرین ویرایش:
خب من یه سری تحقیقات در رابطه با خرید ssd مناسب برای ps3 کردم گفتم بیام اینجا نتیجه تحقیقاتم رو بگم خب من اول برای خرید ssd سرعت ssd رو اولویت قرار دادم ولی بعدش متوجه شدم که چون ps3 از نهایت سرعت ssd نمیتونه استفاده کنه عملا پارامتر سرعت یه پارامتر بیخوده بعدش گفتم پارامتر کیفیت ساخت یا دما رو اولویت قرار بدم که در رابطه با کیفیت و طول عمر مارکای مختلف ssd اصلا نمیشه به چیزی بسنده کرد و نظرات مختلفه یه سری مارکا مثل crucial عمدتا دارای کیفیت بالاتری هستن و یه سری ssd ها مثل adata و silicon power دارای امار خرابی بالاتری هستن ولی در کل چیزی که بشه روش سند گذاشت وجود نداره و مورد به مورد و حتی مدل به مدل ( یعنی مثلا یه مارک یه مدل ssdش خیلی خوب کار میکنه رو ps3 و یه مدل دیگش بد کار میکنه یا حتی ممکنه اصلا کار نکنه) و تجربه کاربر با کاربر متفاوته در رابطه با دما هم هیچ جایی پیدا نکردم که دمای ssd ها رو با هم مقایسه کنه یا در موردش حرفی زده نشده تو سطح نت و در اخر رفتم ببینم تو نت نظرات در رابطه با مدل ssd خوب صرفا برای ps3 چیه و اینجا بود که به تاپیک زیر برخوردم که متوجه شدم اصلا اب قطعه و مهم ترین پارامتر برای خرید ssd باید بهینه بودن و مچ بودن اون مارک و مدل خاص ssd با ps3 باشه بعضی ssd ها ممکنه اصلا روی ps3 بالا نیان یا مشکلاتی مثل خرابی زودرس و freeze های گاه و بی گاه و یا مشکل در اجرای امولاتور ps2 و یا کندی زیاد به دلیل مچ نبودن با ps3 داشته باشن از طرفی هم تو مملکتی که دلارش 80 تومن به بالاست و اب همه جوره قطعه هیچ کس خوشش نمیاد بره یه ssd بخره اخرشم ببینه رو ps3ش کار نمیکنه یا بد کار میکنه خلاصه و چکیده اش رو میگم تا شاید بتونه به دوستان تو انتخاب ssd ایندشون برای ps3 کمک کنه
1-کلا ps3 به دلیل تکنولوژی قدیمیش با ssd های قدیمی بهتر مچ میشه و با ssd جدید مشکل بیشتر داره این حرف صرفا به این معنا نیست که ps3 با همه ssd های ساخت جدید مشکل داره ولی مواردی که خوب و بهینه روش پرفورمنس نداشته باشن یا حتی اصلا کار نکنن تو مدلای جدید ssd بیشتره
2-در شرایط فعلی اکثر ناند های ssd ها از دو نوع tlc و qlc هستن که نوع qlc هم کیفیت پایین تری داره هم اصلا برای ps3 هم مناسب نیست البته اکثر ssd ها از نوع tlc هستن
3-بعضی ssd ها از دو قابلیت برای بارگذاری سریع تر و بهتر استفاده میکنن به نام dram و trim قابلیت trim به درد ps3 نمیخوره چون ساپورتش نمیکنه ولی اگر dram داشته باشه کمی تو ps3 عملکرد بهتری داره و مدلایی که dram دارن هم قیمتشون کمی بالاتره
4-بعضی مدلا و مارکای ssd رو ps3 خوب و بهینه کار نمیکنن یا اصلا ممکنه کار نکنن که مدل و مارکای بعضیاشون تو سایت زیر هست و دوستان سعی کنن این مدل و مارک ssd رو برای ps3 نخرن
PS3 - [GUIDE] SSD for PlayStation 3
5-دو مدل samsung evo 870 و crucial mx500 دو مدلی هستن که هم کاربرای pc خیلی ازشون راضین و هم کسایی که رو ps3 استفاده شون کردن و فکر کنم dram هم دارن ولی سامسونگ انگار کمی تو اجرای بازیای ps2 روی ps3 مشکل داره و فقط یکی از دو امولاتور ps2 رو ساپورت میکنه

دو مدل ذکر شده بالا علیرغم خوب بودنشون ولی انتخاب من نیستن crucial هم انگار این مدلش اصلا تو ایران نیست من بیشتر به دوگزینهa55 silicon power و kioxia exceria فکر میکنم برای خرید کسی از ssd kioxia استفاده کرده رو ps3 بتونه به من نظرشو بگه? rezamahdavian شما که خودت silicon power استفاده کردی روی ps3 بعد از عوض کردن hdd با sdd متوجه freeze یا هنگی تو حالت خاصی از کنسول مثل وارد شدن به multiman یا بوت کردن hen و یا کار نکردن بازیای ps2 نشدی با این مدل ssd نسبت به زمانی که hdd داشت دستگاهت؟ اگر اوکی بوده برم همین silicon power بگیرم
 
من الان تو قضیه خرید ssd به دو مدل 250 گیگ موجود در بازار ایران رسیدم یکی مدل silicon power a55 که هم کمی قدیمیه هم dram نداره ولی در عوض باهاش حال میکنم و قیمت خوبی داره و rezamahdavian هم باهاش کار کرده و میگه خوبه و کار میکنه رو ps3 از طرف دیگه مدل s20 از برند addlink هست که اینم 250 گیگه لینک سایت دیجیش رو پایین قرار دادم با این که ناشناختس ولی تایوانی هست و کیفیت مطلوبی هم انگار داره و با این مدلای چینی قابل قیاس نیست و انگار dram داره ولی اصلا نمیدونم با ps3 بهینه هست یا نه هر دو ssd هم تو حجم 250 گیگ تقریبا هم قیمتن به نظر دوستان چه کار کنم سیلیکون بدون dram رو بگیرم یا addlink با dram چیزی که من فهمیدم با این که dram قابلیت مهمیه برای ssd ولی برای ssd که میخواد تو ps3 قرار داده بشه زیاد مهم نیست ولی من میگم چون وظیفه dram به نوعی اطلاع دادن خالی بودن سلول های حافظه و ثبت اطلاعات حیاتی به جای پاک شدنشون هست و منم قصد خرید 250 گیگ حافظه رو دارم و اصلا نمیخوام برم سراغ حجمای بالاتر از طرفی با این که قصد زیاد بازی ریختن هم ندارم ولی خب 250 گیگ به راحتی ممکنه پر بشه در شرایطی که حافظه ssd با حجم 250 گیگ پر بشه و فضای ازاد زیادی براش باقی نمونه به نظرتون این dram کارساز میشه روی ps3؟
https://www.digikala.com/product/dkp-7139593/اس-اس-دی-اینترنال-ادلینک-مدل-s20-ظرفیت-256-گیگابایت/
دو مدل samsung evo 870 و crucial mx500 هم بر خلاف پست قبلیم توصیه نمیکنم خریدشون رو چون با این که کیفیت بالایی دارن و همچنین dram ولی قیمت بالایی دارن و تنها برای انداختن روی ps3 نمیصرفن
 
من الان تو قضیه خرید ssd به دو مدل 250 گیگ موجود در بازار ایران رسیدم یکی مدل silicon power a55 که هم کمی قدیمیه هم dram نداره ولی در عوض باهاش حال میکنم و قیمت خوبی داره و rezamahdavian هم باهاش کار کرده و میگه خوبه و کار میکنه رو ps3 از طرف دیگه مدل s20 از برند addlink هست که اینم 250 گیگه لینک سایت دیجیش رو پایین قرار دادم با این که ناشناختس ولی تایوانی هست و کیفیت مطلوبی هم انگار داره و با این مدلای چینی قابل قیاس نیست و انگار dram داره ولی اصلا نمیدونم با ps3 بهینه هست یا نه هر دو ssd هم تو حجم 250 گیگ تقریبا هم قیمتن به نظر دوستان چه کار کنم سیلیکون بدون dram رو بگیرم یا addlink با dram چیزی که من فهمیدم با این که dram قابلیت مهمیه برای ssd ولی برای ssd که میخواد تو ps3 قرار داده بشه زیاد مهم نیست ولی من میگم چون وظیفه dram به نوعی اطلاع دادن خالی بودن سلول های حافظه و ثبت اطلاعات حیاتی به جای پاک شدنشون هست و منم قصد خرید 250 گیگ حافظه رو دارم و اصلا نمیخوام برم سراغ حجمای بالاتر از طرفی با این که قصد زیاد بازی ریختن هم ندارم ولی خب 250 گیگ به راحتی ممکنه پر بشه در شرایطی که حافظه ssd با حجم 250 گیگ پر بشه و فضای ازاد زیادی براش باقی نمونه به نظرتون این dram کارساز میشه روی ps3؟
https://www.digikala.com/product/dkp-7139593/اس-اس-دی-اینترنال-ادلینک-مدل-s20-ظرفیت-256-گیگابایت/
دو مدل samsung evo 870 و crucial mx500 هم بر خلاف پست قبلیم توصیه نمیکنم خریدشون رو چون با این که کیفیت بالایی دارن و همچنین dram ولی قیمت بالایی دارن و تنها برای انداختن روی ps3 نمیصرفن
زیر 500 گیگ به ssd فکر نکنید پشیمون می شید، من 1 ترا lexar چند سال پیش گرفتم با کمبود حافظه الان مواجهم، انحصاریها فضای بیشتری می خوان. خیلی فکرتو درگیر کردی، حداقل تجربمو پای مسائل فنی کنسول ها گذاشتم، وقتی می گم تفاوت زیادی وجود نداره بین HDD و SSD, یعنی پافشاری کردن روش هزینه اضافیه اونم برای SSD با حافظه 250، با رنج تقریبا قیمتی همین SSD، یک هارد وسترن 1 ترا بگیر خیلی بیشتر به کارت میاد. با هارد 250 آخرش مجبور می شی اکسترنال بهش وصل کنی. خوددانی
 
آخرین ویرایش:
زیر 500 گیگ به ssd فکر نکنید پشیمون می شید، من 1 ترا lexar چند سال پیش گرفتم با کمبود حافظه الان مواجهم، انحصاریها فضای بیشتری می خوان. خیلی فکرتو درگیر کردی، حداقل تجربمو پای مسائل فنی کنسول ها گذاشتم، وقتی می گم تفاوت زیادی وجود نداره بین HDD و SSD, یعنی پافشاری کردن روش هزینه اضافیه اونم برای SSD با حافظه 250، با رنج تقریبا قیمتی همین SSD، یک هارد وسترن 1 ترا بگیر خیلی بیشتر به کارت میاد. با هارد 250 آخرش مجبور می شی اکسترنال بهش وصل کنی. خوددانی
دیگه داش امیر هر کی یه سلیقه ای داره شما نمیدونم 1 ترا رو چطوری پر کردی ولی من قصدم اصلا پر کردن نیست حتی زمان لودینگ هم برام مهم نیست چون تفاوت زیادی بین HDD و SDD تو زمان لودینگ رو PS3 نیست تعداد بازی هم مهم نیست سر جمع فکر کنم 7 تا بازی PS1 بریزم با 7 تا بازی PS2 و 7 تا هم بازی PS3 که بازیای PS3 هم نصفشون از دیسک اورجینال اجرا میشن و حجم نمیگیرن همه بازیای PS3 هم که 40 50 گیگ نیستن من کلا معیارم دو چیزه کامل بازی کردن یه بازی و تموم کردنش رو سخت ترین درجه و گرفتن همه تروفی ها و دوم خوب اجرا شدن بازیا و نداشتن هنگ و لک تا جای ممکن و گرفتن بهترین فریم بعضی بازیا مثل GTA V که خیلی وسیعن یا بازیای هک اند اسلش که خیلی سریعن موقع اجرا روی PS3 با HDD کمی تو ذوغ میزنن و تو لود کردن محیط و ابجکت ها و نرخ فریم به مشکل میخورن که من بدم میاد همچنین سرعت انتقال و اینستال فایل ها تو PS3 خیلی کمه که SDD اینجا به کمک میاد در نتیجه من SSD رو با حجم کم و قیمت تا جای ممکن ارزون برای بهتر اجرا شدن بازیا و محیط XMB و انتقال سریع بازیا میخوام و اصلا دوست ندارم روش هزار تا بازی بریزم و هیچ کدوم رو بازی نکنم حجم کمش باعث میشه دنبال اینجور کارا نرم و مثل ادم یه بازیو تموم کنم و خب قیمت ارزون تری داره الان فقط من میترسم SSD به خاطر dram نداشتن در حالتی که زیاد حجم ازاد نداشته باشه مثلا تنها 10 الی 20 گیگ دچار کندی بیش از حد ps3 بشه که دوستان فکر کنم کسی نمیدونه راستی بین حجم پایین 240 گیگ یه ssd و یه ssd با حجم بالا 500 یا 1tb از یه مارک و برند تفاوتی تو پرفورمنس تو زمانی که ssd حجم ازاد زیادی نداشته باشه هست؟


پ.ن: ولش کنید اصلا همین addlink هم dram نداره همون silicon power میگیرم
 
آخرین ویرایش:
@.Amirone

امیر جان میخوام پی اس تریم رو بفرستم تعمیر (من تهران نیستم باید بفرستم تهران) که مشکل اصلیش همون دیسک درایور هست که دیسک های بلوری رو نمیخونه، کسی که اینجا ازم تحویل میگیره گفت خیلی راحت درست میشه نهایتا تعویض میکنند،

میخوام اگر نکته خاصی هست بهم بگی، و اینکه کنسول من از اخرای 2010 مدام کار کرده تا این لحظه هم باز نشده و اکبند مونده، ایا مسئله دیگری هم لازمه بگم بهش رسیدگی کنند؟ مثل همین خمیر اینا؟

کنسول نه داغ میکنه نه صدای زیادی از فن میاد همه ی اینا عادی هستند عین همیشه، تنها مشکلی که به چشم من میاد همین اجرا نشدن دیسک هست... بازی های نصب شده رو هارد کاملا اوکی هستند...

ممنون رفیق...
 
@.Amirone

امیر جان میخوام پی اس تریم رو بفرستم تعمیر (من تهران نیستم باید بفرستم تهران) که مشکل اصلیش همون دیسک درایور هست که دیسک های بلوری رو نمیخونه، کسی که اینجا ازم تحویل میگیره گفت خیلی راحت درست میشه نهایتا تعویض میکنند،

میخوام اگر نکته خاصی هست بهم بگی، و اینکه کنسول من از اخرای 2010 مدام کار کرده تا این لحظه هم باز نشده و اکبند مونده، ایا مسئله دیگری هم لازمه بگم بهش رسیدگی کنند؟ مثل همین خمیر اینا؟

کنسول نه داغ میکنه نه صدای زیادی از فن میاد همه ی اینا عادی هستند عین همیشه، تنها مشکلی که به چشم من میاد همین اجرا نشدن دیسک هست... بازی های نصب شده رو هارد کاملا اوکی هستند...

ممنون رفیق...
خیلی خوبه پس از 15 سال استفاده هنوز صدای فن و حرارت طبیعیه، اون کسی که بهت گفته خیلی راحت عوض می شه و اگر کارش تعمیرات کنسوله آدم درستیه، نحوه تعویضش بسیار بسیار راحته، فقط برای اینکه ببینی، کنسول رو برگردون. بست های پلاستیکی راحت در میاد، پیچا چهار سوئه، فقط 3 تا پیچ ستاره ای کوچک داره قسمت اجکت و پاور، ابزار باز کردن پیچ ها رو داشته باشی هیچ کاری نداره، کنسول رو برگردونی به رو، قاب رویی رو فقط کافیه بدی بالا به راحتی در میاد، قاب رویی برداشته بشه درایو جلوته، نه می خواد برد باز بشه، نه کار شاقی نیازه انجام بشه، پشت درایو یک دونه پیچ چارسو داره، اونو باز می کنی، اول، دکمه پاور جلوی کنسول رو آروم یکم میاری بالا چون روی درایوه و نیاز به خارج کردن فلت دکمه پاور هم نیست. پشت درایو هم فلت رو اول بست مشکی که قفل می شه رو یکم می دی بالا، فلت شل می شه، آروم فلتو میاری بالا در میاد، برقشم راحت در بیار، درایو رو کامل خارج کن تموم. موقع بستن هم فلت رو که دادی داخل بست مشکی رنگو آروم بده یکم پایین قفل می شه. همه این مراحل اصلی 2 دقیقه کار نمی بره.
می دونم قبلا گفتی چون تجربه نداری ترجیح می دی یک آدم باتجربه با تعویض خمیر انجامش بده، بصورت کلی مراحلش دوشواری نداره. پیدا کردن درایو سالم یا در حد هم قبلا گفتم سخت نیست
در مورد تعویض خمیر من بودم تعویض می کردم ولی چون توسط کاربر ریسک داره و امکان آسیب دیدن برد وجود داره بهتره توسط تعمیرکار اینکاره انجام بشه. فعلا از نظر من بیخیال شو دلیلش اینه خمیری که تعمیرکار استفاده می کنه مرغوب نیست و تفاوتی با دمای الان ممکنه نداشته باشه یا حتی بیشتر بشه گرما، باید خودت خمیر مناسب کنسول رو بگیری بدی به تعمیرکار جلوی خودت عوض کنه، که می گی مقدور نیست. با مواردی هم که گفتی جای نگرانی وجود نداره
می مونه تعویض درایو که اون هم ارزش نداره کنسول ارسال بشه، چون در همین جابه جایی ها ممکنه کنسول آسیب ببینه. درایو رو جدا بخر حالا از هر جایی، به وفور هست و بده به شخصی که کمی سررشته داره چون تخصص نمی خواد
پلمپ کنسول، هر طور خارج بشه قابلیت چسبش از بین میره. دوباره می شه گذاشت سرجاش ولی دیگه حالت اولو نداره. به هر حال اولو آخر باید خارج بشه

پس از باز کردن کنسول توسط تعمیرکار باید این موارد به ترتیب چک و در صورت نیاز اقدام بشه
1. درآوردن فن و تمیز کردنش
2. بادگرفتن داخل سینک برای خارج کردن گردوغبار
3. تاب نداشتن فن موقع چرخش
4. بادگرفتن داخل شیارهای پاور، در صورت لزوم باز و مستقیم تمیز بشه، در آوردن قاب پاور ساده نیست
5. ترمال پد برد کنسول روی ماسفت ها چک بشه اگر خشکه تعویض بشه، یک آدم وارد می تونه تعداد ترمال پدها رو روی قطعات یا توکن پشت و روی برد و اتصال به سینک تقویت کنه تا عمر مفیدشون بیشتر بشه
6. برای تعویض خمیر، باید از بهترین نوع انتخاب بشه، میزان انتقال حرارت بالای 11 کلوین باید باشه، خیلی این مورد مهمه
7. قاب کنسول اگر نیاز بود با آب سرد شسته بشه

چک کردن این موارد سلامت کنسولتونو تا سالیان دراز تضمین می کنه
 
آخرین ویرایش:
خیلی خوبه وس از 15 سال استفاده هنوز صدای فن و حرارت طبیعیه، اون کسی که بهت گفته خیلی راحت عوض می شه و اگر کارش تعمیرات کنسوله آدم درستیه، نحوه تعویضش بسیار بسیار راحته، فقط برای اینکه ببینی، کنسول رو برگردون. بست های پلاستیکی راحت در میاد، پیچا چهار سوئه، فقط 3 تا پیچ ستاره ای کوچک داره قسمت اجکت و پاور، ابزار باز کردن پیچ ها رو داشته باشی هیچ کاری نداره، کنسول رو برگردونی به رو، قاب رویی رو فقط کافیه بدی بالا به راحتی در میاد، قاب رویی برداشته بشه درایو جلوته، نه می خواد برد باز بشه، نه کار شاقی نیازه انجام بشه، پشت درایو یک دونه پیچ چارسو داره، اونو باز می کنی، اول، دکمه پاور جلوی کنسول رو آروم یکم میاری بالا چون روی درایوه و نیاز به خارج کردن فلت دکمه پاور هم نیست. پشت درایو هم فلت رو اول بست مشکی که قفل می شه رو یکم می دی بالا، فلت شل می شه، آروم فلتو میاری بالا در میاد، برقشم راحت در بیار، درایو رو کامل خارج کن تموم. موقع بستن هم فلت رو که دادی داخل بست مشکی رنگو آروم بده یکم پایین قفل می شه. همه این مراحل اصلی 2 دقیقه کار نمی بره.
می دونم قبلا گفتی چون تجربه نداری ترجیح می دی یک آدم باتجربه با تعویض خمیر انجامش بده، بصورت کلی مراحلش دوشواری نداره. پیدا کردن درایو سالم یا در حد هم قبلا گفتم سخت نیست
در مورد تعویض خمیر من بودم تعویض می کردم ولی چون توسط کاربر ریسک داره و امکان آسیب دیدن برد وجود داره بهتره توسط تعمیرکار اینکاره انجام بشه. فعلا از نظر من بیخیال شو دلیلش اینه خمیری که تعمیرکار استفاده می کنه مرغوب نیست و تفاوتی با دمای الان ممکنه نداشته باشه یا حتی بیشتر بشه گرما، باید خودت خمیر مناسب کنسول رو بگیری بدی به تعمیرکار جلوی خودت عوض کنه، که می گی مقدور نیست. با مواردی هم که گفتی جای نگرانی وجود نداره
می مونه تعویض درایو که اون هم ارزش نداره کنسول ارسال بشه، چون در همین جابه جایی ها ممکنه کنسول آسیب ببینه. درایو رو جدا بخر حالا از هر جایی، به وفور هست و بده به شخصی که کمی سررشته داره چون تخصص نمی خواد
پلمپ کنسول، هر طور خارج بشه قابلیت چسبش از بین میره. دوباره می شه گذاشت سرجاش ولی دیگه حالت اولو نداره. به هر حال اولو آخر باید خارج بشه

پس از باز کردن کنسول توسط تعمیرکار باید این موارد به ترتیب چک و در صورت نیاز اقدام بشه
1. درآوردن فن و تمیز کردنش
2. بادگرفتن داخل سینک برای خارج کردن گردوغبار
3. تاب نداشتن فن موقع چرخش
4. بادگرفتن داخل شیارهای پاور، در صورت لزوم باز و مستقیم تمیز بشه، در آوردن قاب پاور ساده نیست
5. ترمال پد برد کنسول روی ماسفت ها چک بشه اگر خشکه تعویض بشه، یک آدم وارد می تونه تعداد ترمال پدها رو روی قطعات یا توکن پشت و روی برد و اتصال به سینک تقویت کنه تا عمر مفیدشون بیشتر بشه
6. برای تعویض خمیر، باید از بهترین نوع انتخاب بشه، میزان انتقال حرارت بالای 11 کلوین باید باشه، خیلی این مورد مهمه
7. قاب کنسول اگر نیاز بود با آب سرد شسته بشه

چک کردن این موارد سلامت کنسولتونو تا سالیان دراز تضمین می کنه
مرسی از راهنمایی مفصلت، اره ادم درستیه سال هاست میشناسمش، والا دقیقا همونطور که قبلا گفتم چون خودم حرفه ای نیستم یک بارم زدم مموری ویتا رو سوزوندم، میترسم خودم خرابش کنم، الان این مراحل که گفتی مثلا برام به شدت جدید هست و هیچ ایده تصویری ازش ندارم، برای همین بهتره بفرستم که یهو زیردست تعمیرکار درست شه،

حقیقتش میخواستم کلا بیخیال شم این کنسول رو هک کنم و یک کنسول جدید از مال تینا بگیرم اکبند برای استفاده ارجینال(اخه تو بازار ایران فکر نمیکنم گیر بیاد اکبند اینترنت که پیدا نکردم اطمینان هم نمیشه کرد) ولی دیگه ریسک میکنم و میفرستم به امید اینکه درست بشه، پس کار اضافه نمیگم بکنه و همین درایو رو میگم درست کنه فقط،

راستش اینقدر بازی های نیمه تموم فیزیکیم رو پی اس تری مونده و دلم براشون تنگ شده که دیگه نمیتونم تحمل کنم،

ممنون از وقتی که گذاشتی....
 
مرسی از راهنمایی مفصلت، اره ادم درستیه سال هاست میشناسمش، والا دقیقا همونطور که قبلا گفتم چون خودم حرفه ای نیستم یک بارم زدم مموری ویتا رو سوزوندم، میترسم خودم خرابش کنم، الان این مراحل که گفتی مثلا برام به شدت جدید هست و هیچ ایده تصویری ازش ندارم، برای همین بهتره بفرستم که یهو زیردست تعمیرکار درست شه،

حقیقتش میخواستم کلا بیخیال شم این کنسول رو هک کنم و یک کنسول جدید از مال تینا بگیرم اکبند برای استفاده ارجینال(اخه تو بازار ایران فکر نمیکنم گیر بیاد اکبند اینترنت که پیدا نکردم اطمینان هم نمیشه کرد) ولی دیگه ریسک میکنم و میفرستم به امید اینکه درست بشه، پس کار اضافه نمیگم بکنه و همین درایو رو میگم درست کنه فقط،

راستش اینقدر بازی های نیمه تموم فیزیکیم رو پی اس تری مونده و دلم براشون تنگ شده که دیگه نمیتونم تحمل کنم،

ممنون از وقتی که گذاشتی....
مورد آخر چون می خوای کنسول رو ارسال کنی
از شماره سریال پشت کنسول قبل از ارسال عکس بگیر داشته باش. طرف هم آدم مطمئنی باشه که از ID کنسول یوقت سواستفاده نکنه، احتمالش کمه ولی همیشه می گم شماره سریال کنسول رو در اختیار کسی قرار ندید
 
خیلی خوبه پس از 15 سال استفاده هنوز صدای فن و حرارت طبیعیه، اون کسی که بهت گفته خیلی راحت عوض می شه و اگر کارش تعمیرات کنسوله آدم درستیه، نحوه تعویضش بسیار بسیار راحته، فقط برای اینکه ببینی، کنسول رو برگردون. بست های پلاستیکی راحت در میاد، پیچا چهار سوئه، فقط 3 تا پیچ ستاره ای کوچک داره قسمت اجکت و پاور، ابزار باز کردن پیچ ها رو داشته باشی هیچ کاری نداره، کنسول رو برگردونی به رو، قاب رویی رو فقط کافیه بدی بالا به راحتی در میاد، قاب رویی برداشته بشه درایو جلوته، نه می خواد برد باز بشه، نه کار شاقی نیازه انجام بشه، پشت درایو یک دونه پیچ چارسو داره، اونو باز می کنی، اول، دکمه پاور جلوی کنسول رو آروم یکم میاری بالا چون روی درایوه و نیاز به خارج کردن فلت دکمه پاور هم نیست. پشت درایو هم فلت رو اول بست مشکی که قفل می شه رو یکم می دی بالا، فلت شل می شه، آروم فلتو میاری بالا در میاد، برقشم راحت در بیار، درایو رو کامل خارج کن تموم. موقع بستن هم فلت رو که دادی داخل بست مشکی رنگو آروم بده یکم پایین قفل می شه. همه این مراحل اصلی 2 دقیقه کار نمی بره.
می دونم قبلا گفتی چون تجربه نداری ترجیح می دی یک آدم باتجربه با تعویض خمیر انجامش بده، بصورت کلی مراحلش دوشواری نداره. پیدا کردن درایو سالم یا در حد هم قبلا گفتم سخت نیست
در مورد تعویض خمیر من بودم تعویض می کردم ولی چون توسط کاربر ریسک داره و امکان آسیب دیدن برد وجود داره بهتره توسط تعمیرکار اینکاره انجام بشه. فعلا از نظر من بیخیال شو دلیلش اینه خمیری که تعمیرکار استفاده می کنه مرغوب نیست و تفاوتی با دمای الان ممکنه نداشته باشه یا حتی بیشتر بشه گرما، باید خودت خمیر مناسب کنسول رو بگیری بدی به تعمیرکار جلوی خودت عوض کنه، که می گی مقدور نیست. با مواردی هم که گفتی جای نگرانی وجود نداره
می مونه تعویض درایو که اون هم ارزش نداره کنسول ارسال بشه، چون در همین جابه جایی ها ممکنه کنسول آسیب ببینه. درایو رو جدا بخر حالا از هر جایی، به وفور هست و بده به شخصی که کمی سررشته داره چون تخصص نمی خواد
پلمپ کنسول، هر طور خارج بشه قابلیت چسبش از بین میره. دوباره می شه گذاشت سرجاش ولی دیگه حالت اولو نداره. به هر حال اولو آخر باید خارج بشه

پس از باز کردن کنسول توسط تعمیرکار باید این موارد به ترتیب چک و در صورت نیاز اقدام بشه
1. درآوردن فن و تمیز کردنش
2. بادگرفتن داخل سینک برای خارج کردن گردوغبار
3. تاب نداشتن فن موقع چرخش
4. بادگرفتن داخل شیارهای پاور، در صورت لزوم باز و مستقیم تمیز بشه، در آوردن قاب پاور ساده نیست
5. ترمال پد برد کنسول روی ماسفت ها چک بشه اگر خشکه تعویض بشه، یک آدم وارد می تونه تعداد ترمال پدها رو روی قطعات یا توکن پشت و روی برد و اتصال به سینک تقویت کنه تا عمر مفیدشون بیشتر بشه
6. برای تعویض خمیر، باید از بهترین نوع انتخاب بشه، میزان انتقال حرارت بالای 11 کلوین باید باشه، خیلی این مورد مهمه
7. قاب کنسول اگر نیاز بود با آب سرد شسته بشه

چک کردن این موارد سلامت کنسولتونو تا سالیان دراز تضمین می کنه
خدا وکیلی اگر تعمیر کار تا این حد مجرب و حرفه ای میشناسید که این کارا رو بلد باشه و انجام بده تو pv برای من بفرستید مشخصاتشو
 
  • Like
Reactions: Love Console
سلام بهترین راه اپدیت بازی در پلی ۳ چجوری هستش (یعنی با اینترنت خود دستگاه یا فلش ...)و اپدیت کردن گیم تاثیری در لگ این ها هم میزاره یا نه
و راحترین راه اپدیت گیم ها چجوری هستش ممنون 🌹🫡
 
سلام بهترین راه اپدیت بازی در پلی ۳ چجوری هستش (یعنی با اینترنت خود دستگاه یا فلش ...)و اپدیت کردن گیم تاثیری در لگ این ها هم میزاره یا نه
و راحترین راه اپدیت گیم ها چجوری هستش ممنون 🌹🫡

سلام
شما میتونی کنسول رو به اینترنت وصل کنی و روی آیکون بازی مثلث رو بزنی و گزینه چک آپدیت رو بزنی تا آپدیت به طور مستقیم دانلود و نصب بشه.
یا از طریق سایت PS3 Games Updates آپدیت های بازی رو دانلود کنی و بریزی روی فلش و دستی نصب کنی.
در هر دو حالت فرقی نداره.
توی تاپیک زیر هم در مورد آپدیت بازی توضیح دادم:
آموزش جامع دانلود و نصب بازی های PS3
 
سلام
شما میتونی کنسول رو به اینترنت وصل کنی و روی آیکون بازی مثلث رو بزنی و گزینه چک آپدیت رو بزنی تا آپدیت به طور مستقیم دانلود و نصب بشه.
یا از طریق سایت PS3 Games Updates آپدیت های بازی رو دانلود کنی و بریزی روی فلش و دستی نصب کنی.
در هر دو حالت فرقی نداره.
توی تاپیک زیر هم در مورد آپدیت بازی توضیح دادم:
آموزش جامع دانلود و نصب بازی ها
سلام
شما میتونی کنسول رو به اینترنت وصل کنی و روی آیکون بازی مثلث رو بزنی و گزینه چک آپدیت رو بزنی تا آپدیت به طور مستقیم دانلود و نصب بشه.
یا از طریق سایت PS3 Games Updates آپدیت های بازی رو دانلود کنی و بریزی روی فلش و دستی نصب کنی.
در هر دو حالت فرقی نداره.
توی تاپیک زیر هم در مورد آپدیت بازی توضیح دادم:
آموزش جامع دانلود و نصب بازی های PS3

استاد من کل سیو های پلی ۳ ام غیر فعال شده هر گیمی میرم اجازه به سیو قبلیم نمیده راهکارش چیه
و کاستوم فریمور ۸.۹۱ evilnet هستش
ممنون 🌹

استاد من کل سیو های پلی ۳ ام غیر فعال شده هر گیمی میرم اجازه به سیو قبلیم نمیده راهکارش چیه
و کاستوم فریمور ۸.۹۱ evilnet هستش
ممنون 🌹
وتمام سیو هام هم موجوده
 
  • Like
Reactions: Love Console

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or