Scalebound نام عنوانی جدید از استودیو نام دار Platinum Games است که در طول کنفرانس E3 2014 مایکروسافت توسط خود شخص آقای Hideki Kamiya معرفی شد. اما ما تا به حال هیچ چیزی جز آن تریلر سینمایی از بازی ندیدیم و مایکروسافت هنوز آمادگی منتشر کردن اطلاعات را نیز ندارد. با این حال آنها شانسی برای مصاحبه با Platinum را به ما دادند تا شاید اطلاعات بیشتری از این بازی انحصاری Xbox One نصیبمان شود. در مصاحبهای که با آقای Kamiya در خصوص بازی داشتیم اطلاعات خوبی به دست آوردیم که آن را با شما درمیان میگذاریم.
این عنوان به اندازه Vanquish یا Bayonetta یک اکشن خالص نیست
"بازیهایی که در گذشته بر روی آن ها کار میکردم بیشتر دارای اکشنی خالص بودند؛ واقعا تواناییها، واکنشهای سریع و پیشرفت های شما را محک میزدند. نمیتوان گفت برای همه شما چنین چیزی بوده یا نه اما واقعا برای بعضی بازیکنها این عناوین معنایی خاص داشتند. اگرچه تمام چیزهایی که یاد گرفتیم و سیستم مبارزاتیای که درعناوین گذشته خود استفاده کردیم را در Scalebound به کار خواهیم برد، اما تمرکز اصلی ما و فلسفه اصلی بازی مبارزات عظیم و با شکوه با هیولاهایی با عظیم الجثه است. همه چیز از این ماجرا شروع میشود. هیچ بازیای تا به حال مانند Scalebound نساخته بویدم. بالاتر از این ها در دنیایی فانتزی سیر خواهید کرد. همه چیز به موضوع بازی برمی گردد؛ اژدها. امیدوارم این امر افراد بیشتری را مجذوب خود کند نه فقط طرفداران اکشن خالص را. وقتی که در ژانر اکشن خالص مانده بودم Bayonetta یک چالش برای من بود.هفت سال قبل از اینکه Bayonetta را خلق کنم، Devil May Cry به دنیا آمد. برای من یک چالش خوب بود تا ببینم چه چیزهایی در گذشت زمان یاد گرفتم و چه کارهایی می توانم با آن ها انجام دهم.
توسط Scalebound توانستم به بالاترین سطح برسم. یک بازی که تا به حال نه من و نه حتی Platinum Game در این حد نساخته بودیم. ساخت این بازی حسی خاص دارد که انگار همه چیز را از صفر شروع کرده باشیم. برای من این امر واقعا جذاب و هیجان انگیز است.
محتوای تریلر همان چیزیست که عرضه خواهد شد
تریلری که در E3 دیدیم همان چیزیست که در دید و افکارمان است. تمام لحظههایی که مشاهده کردیم، پشت آن معنا و نیتی است که ما آن را واقعا می خواهیم. در حال حاضر نمی توانم کاملا در مورد آن توضیح دهم اما اگر تریلر بازی را با دقت نگاه کنید آن حس و نیتی که ما در بازی خواهیم داشت را درک خواهید کرد. در حال حاضر باید ازشما بخواهم تا از قدرت تخیل خود استفاده کنید و با دیدن تک تک صحنه های تریلر معنا و مفهوم آن را حس کنید.
تک تک فریم ها دارای مفهوم و مقصود است و اگر تریلر را نگاه کنید آن ها را میبینید. در E3 بر روی هر یک ازفریمها تمرکز زیادی داشتیم. تک تک فریم ها در تریلر حاصل اطمینان ما از آن چیزی بود که در آخر هنگام عرضه Scalebound شاهد آن هستیم.
Scalebound قرار است بازی آسان تری نسبت به دیگر عناوین Platinum باشد.
فکر می کنم میزان سختی یا آسانی بازی به روش های مختلفی معنا میگیرد و به منظور و هدفتان بستگی دارد. برای مثال اگر مردم با بازیای پر از دیالوگ و نوشته هی پر رمز و راز رو به رو شوند و همچنین به پازلی بربخورند که توانایی حل کردن آن را نداشته باشند احتمالا می گویند این بازی سختی است! بازیهای گذشته ما از آن دسته عناوینی هستمد که در راستای ژانر اکشن واقعا سخت، فشرده و سریع بودند و نیاز به مهارت و یادگیری داشتند. Scalebound شاید آن تجربه سختی عناوین گذشته ما را با خود به همراه نداشته باشد اما با این حال بدین معنا هم نیست که بازی آسانی خواهد بود. راه های خلاقانه زیادی برای پیاده سازی استراتژی خود خواهید داشت تا بهترین نقشه پیروزی را در مبارزه داشته باشید و واقعا هم هیجان و جذابیت را به شیوه های گوناگون ارایه خواهد کرد.
برای مثال Devil May Cry که از ساختش سال ها میگذرد و آن زمان بسیار جوان بودم، اگر در زمانش فن یا بازیکنی داشتم که درست جلوی من بگوید ‘من خیلی تلاش کردم اما واقعا نمی تونم این مرحله رو رد کنم’ یا بگوید ‘من نمی تونم بر این دشمن غلبه کنم’ آن موقع برایم خیلی راحت بود که بهش بگویم مشکل از خودته و یه جوریایی احمقی!
اما این از جمله بازیهایی نیست که مردم چنین چیزی به من بگویند و من هم اینگونه جوابشان را بدهم. سختی بازی در حدی نیست که برای بازیکنانم بخواهم."
بله، شما با اژدهایان دوست خواهید شد.
در بحث داستانی، همان طور که گفته بودم تمرکز اصلی در بازی مبارزات عظیم بین هیلولاهاست. چه خوب است که بجای یک تفنگ یک اژدها به دست داشته باشید! شما یک موجود بزرگ دارید در صورتی که شخصیت اصلی داستان یک انسان است، پس چیزی که بین این دو ارتباط برقرار می کند خویشاوندی بین آنهاست. و کلید داستان میزان رشد رابطه بین شما و هیولایتان است. تم اصلی بازی همین است. شما آرزوی داشتن یک اژدها به عنوان حیوان خونگی را نداشتید؟ Scalebound کمک می کند تا آن را به دست بیاورید.
احتمالا بازی یک open world خواهد بود.
این تصور و دیدگاهی که ما از هیولاهای عظیم و مبارزات بزرگ، فشرده و پویا داریم شاید بهترین مکان و محیط برای نمایش آنها فضاهای پهناور و وسیع با محیطهایی طبیعی باشد. می خواهم این نمایشها را در محیطی درست به معرض دید شما بگذارم.
اگر Bayonetta را برای مثال به عنوان یک اکشن خالص نام ببریم، بازی طوری بود که بعد از کشتن تک تک دشمنان و خالی کردن صحنه از یک اتاق به اتاقی دیگر منتقل میشدید تا به باس آخر آن برسید. اما در Scalebound این چیزی نیست که به دنبالش باشم. این عنوان را مثل عناوین قبل نخواهیم ساخت.
این موضوع یکی از چیزهاییست که بی صبرانه دوست دارم در اختیارتان بگذارم اما در حال حاضر این امکان وجود ندارد.
احتمالا قابلیت شخصی سازی برای کرکترتان وجود داشته باشد اما فقط با کسی که در تریلر دیدید
اینکه چقدر می توانید کرکتر خود را شخصیسازی کنید نمیتوانم در حال حاضر در موردش چیزی بگویم. فقط بسیار خوشحالم که شخصیت بازی مورد قبول خیلی ها واقع شد. شنیدم که از نظر خیلی ها او بسیار باحال و دوست داشتنیست. می توانم بگویم که من شخصا بر روی این فرد وقت گذاشتم و خودم هم دلبستگی خاصی به او دارم. شخصیتی که در تریلر مشاهده کردید همانیست که می توانید در بازی کنترلش را به دست بگیرید.
Scalebound ممکن است بخش Multiplayer داشته باشد.
"متاسفانه در این رابطه چیزی نمی توانم بگویم اما همانطور که قبلا گفتم این بازی قرار نیست یک بازی خطی باشد و آنقدر بکشید و به جلو بروید تا به باس بازی برسید. ما جوری بازی را خواهیم ساخت که در دسته بازی های کوتاه قرار نگیرد. اثری خواهد بود که بازیکنان را ساعت ها سرگرم کند و رهایش نکنند. "
هنوز تاریخ عرضه دقیقی برای Scalebound وجود ندارد
منبع
این عنوان به اندازه Vanquish یا Bayonetta یک اکشن خالص نیست
"بازیهایی که در گذشته بر روی آن ها کار میکردم بیشتر دارای اکشنی خالص بودند؛ واقعا تواناییها، واکنشهای سریع و پیشرفت های شما را محک میزدند. نمیتوان گفت برای همه شما چنین چیزی بوده یا نه اما واقعا برای بعضی بازیکنها این عناوین معنایی خاص داشتند. اگرچه تمام چیزهایی که یاد گرفتیم و سیستم مبارزاتیای که درعناوین گذشته خود استفاده کردیم را در Scalebound به کار خواهیم برد، اما تمرکز اصلی ما و فلسفه اصلی بازی مبارزات عظیم و با شکوه با هیولاهایی با عظیم الجثه است. همه چیز از این ماجرا شروع میشود. هیچ بازیای تا به حال مانند Scalebound نساخته بویدم. بالاتر از این ها در دنیایی فانتزی سیر خواهید کرد. همه چیز به موضوع بازی برمی گردد؛ اژدها. امیدوارم این امر افراد بیشتری را مجذوب خود کند نه فقط طرفداران اکشن خالص را. وقتی که در ژانر اکشن خالص مانده بودم Bayonetta یک چالش برای من بود.هفت سال قبل از اینکه Bayonetta را خلق کنم، Devil May Cry به دنیا آمد. برای من یک چالش خوب بود تا ببینم چه چیزهایی در گذشت زمان یاد گرفتم و چه کارهایی می توانم با آن ها انجام دهم.
توسط Scalebound توانستم به بالاترین سطح برسم. یک بازی که تا به حال نه من و نه حتی Platinum Game در این حد نساخته بودیم. ساخت این بازی حسی خاص دارد که انگار همه چیز را از صفر شروع کرده باشیم. برای من این امر واقعا جذاب و هیجان انگیز است.
محتوای تریلر همان چیزیست که عرضه خواهد شد
تریلری که در E3 دیدیم همان چیزیست که در دید و افکارمان است. تمام لحظههایی که مشاهده کردیم، پشت آن معنا و نیتی است که ما آن را واقعا می خواهیم. در حال حاضر نمی توانم کاملا در مورد آن توضیح دهم اما اگر تریلر بازی را با دقت نگاه کنید آن حس و نیتی که ما در بازی خواهیم داشت را درک خواهید کرد. در حال حاضر باید ازشما بخواهم تا از قدرت تخیل خود استفاده کنید و با دیدن تک تک صحنه های تریلر معنا و مفهوم آن را حس کنید.
تک تک فریم ها دارای مفهوم و مقصود است و اگر تریلر را نگاه کنید آن ها را میبینید. در E3 بر روی هر یک ازفریمها تمرکز زیادی داشتیم. تک تک فریم ها در تریلر حاصل اطمینان ما از آن چیزی بود که در آخر هنگام عرضه Scalebound شاهد آن هستیم.
Scalebound قرار است بازی آسان تری نسبت به دیگر عناوین Platinum باشد.
فکر می کنم میزان سختی یا آسانی بازی به روش های مختلفی معنا میگیرد و به منظور و هدفتان بستگی دارد. برای مثال اگر مردم با بازیای پر از دیالوگ و نوشته هی پر رمز و راز رو به رو شوند و همچنین به پازلی بربخورند که توانایی حل کردن آن را نداشته باشند احتمالا می گویند این بازی سختی است! بازیهای گذشته ما از آن دسته عناوینی هستمد که در راستای ژانر اکشن واقعا سخت، فشرده و سریع بودند و نیاز به مهارت و یادگیری داشتند. Scalebound شاید آن تجربه سختی عناوین گذشته ما را با خود به همراه نداشته باشد اما با این حال بدین معنا هم نیست که بازی آسانی خواهد بود. راه های خلاقانه زیادی برای پیاده سازی استراتژی خود خواهید داشت تا بهترین نقشه پیروزی را در مبارزه داشته باشید و واقعا هم هیجان و جذابیت را به شیوه های گوناگون ارایه خواهد کرد.
برای مثال Devil May Cry که از ساختش سال ها میگذرد و آن زمان بسیار جوان بودم، اگر در زمانش فن یا بازیکنی داشتم که درست جلوی من بگوید ‘من خیلی تلاش کردم اما واقعا نمی تونم این مرحله رو رد کنم’ یا بگوید ‘من نمی تونم بر این دشمن غلبه کنم’ آن موقع برایم خیلی راحت بود که بهش بگویم مشکل از خودته و یه جوریایی احمقی!
اما این از جمله بازیهایی نیست که مردم چنین چیزی به من بگویند و من هم اینگونه جوابشان را بدهم. سختی بازی در حدی نیست که برای بازیکنانم بخواهم."
بله، شما با اژدهایان دوست خواهید شد.
در بحث داستانی، همان طور که گفته بودم تمرکز اصلی در بازی مبارزات عظیم بین هیلولاهاست. چه خوب است که بجای یک تفنگ یک اژدها به دست داشته باشید! شما یک موجود بزرگ دارید در صورتی که شخصیت اصلی داستان یک انسان است، پس چیزی که بین این دو ارتباط برقرار می کند خویشاوندی بین آنهاست. و کلید داستان میزان رشد رابطه بین شما و هیولایتان است. تم اصلی بازی همین است. شما آرزوی داشتن یک اژدها به عنوان حیوان خونگی را نداشتید؟ Scalebound کمک می کند تا آن را به دست بیاورید.
احتمالا بازی یک open world خواهد بود.
این تصور و دیدگاهی که ما از هیولاهای عظیم و مبارزات بزرگ، فشرده و پویا داریم شاید بهترین مکان و محیط برای نمایش آنها فضاهای پهناور و وسیع با محیطهایی طبیعی باشد. می خواهم این نمایشها را در محیطی درست به معرض دید شما بگذارم.
اگر Bayonetta را برای مثال به عنوان یک اکشن خالص نام ببریم، بازی طوری بود که بعد از کشتن تک تک دشمنان و خالی کردن صحنه از یک اتاق به اتاقی دیگر منتقل میشدید تا به باس آخر آن برسید. اما در Scalebound این چیزی نیست که به دنبالش باشم. این عنوان را مثل عناوین قبل نخواهیم ساخت.
این موضوع یکی از چیزهاییست که بی صبرانه دوست دارم در اختیارتان بگذارم اما در حال حاضر این امکان وجود ندارد.
احتمالا قابلیت شخصی سازی برای کرکترتان وجود داشته باشد اما فقط با کسی که در تریلر دیدید
اینکه چقدر می توانید کرکتر خود را شخصیسازی کنید نمیتوانم در حال حاضر در موردش چیزی بگویم. فقط بسیار خوشحالم که شخصیت بازی مورد قبول خیلی ها واقع شد. شنیدم که از نظر خیلی ها او بسیار باحال و دوست داشتنیست. می توانم بگویم که من شخصا بر روی این فرد وقت گذاشتم و خودم هم دلبستگی خاصی به او دارم. شخصیتی که در تریلر مشاهده کردید همانیست که می توانید در بازی کنترلش را به دست بگیرید.
Scalebound ممکن است بخش Multiplayer داشته باشد.
"متاسفانه در این رابطه چیزی نمی توانم بگویم اما همانطور که قبلا گفتم این بازی قرار نیست یک بازی خطی باشد و آنقدر بکشید و به جلو بروید تا به باس بازی برسید. ما جوری بازی را خواهیم ساخت که در دسته بازی های کوتاه قرار نگیرد. اثری خواهد بود که بازیکنان را ساعت ها سرگرم کند و رهایش نکنند. "
هنوز تاریخ عرضه دقیقی برای Scalebound وجود ندارد
منبع