ُScalebound متفاوت‌ترین عنوان آقای Kamiya و Platinum خواهد بود

.Evanescence.

کاربر سایت
Oct 7, 2011
2,896
Scalebound نام عنوانی جدید از استودیو نام دار Platinum Games است که در طول کنفرانس E3 2014 مایکروسافت توسط خود شخص آقای Hideki Kamiya معرفی شد. اما ما تا به حال هیچ چیزی جز آن تریلر سینمایی از بازی ندیدیم و مایکروسافت هنوز آمادگی منتشر کردن اطلاعات را نیز ندارد. با این حال آن‌ها شانسی برای مصاحبه با Platinum را به ما دادند تا شاید اطلاعات بیشتری از این بازی انحصاری Xbox One نصیبمان شود. در مصاحبه‌ای که با آقای Kamiya در خصوص بازی داشتیم اطلاعات خوبی به دست آوردیم که آن را با شما درمیان می‌گذاریم.

det22j2jhzjo2w415bd4.jpg

این عنوان به اندازه Vanquish یا Bayonetta یک اکشن خالص نیست

"بازی‌هایی که در گذشته بر روی آن ها کار می‌کردم بیشتر دارای اکشنی خالص بودند؛ واقعا توانایی‌ها، واکنش‌های سریع و پیشرفت های شما را محک می‌زدند. نمی‌توان گفت برای همه شما چنین چیزی بوده یا نه اما واقعا برای بعضی بازیکن‌ها این عناوین معنایی خاص داشتند. اگرچه تمام چیزهایی که یاد گرفتیم و سیستم مبارزاتی‌ای که درعناوین گذشته خود استفاده کردیم را در Scalebound به کار خواهیم برد، اما تمرکز اصلی ما و فلسفه اصلی بازی مبارزات عظیم و با شکوه با هیولاهایی با عظیم الجثه است. همه چیز از این ماجرا شروع می‌شود. هیچ بازی‌ای تا به حال مانند Scalebound نساخته بویدم. بالاتر از این ها در دنیایی فانتزی سیر خواهید کرد. همه چیز به موضوع بازی برمی گردد؛ اژدها. امیدوارم این امر افراد بیشتری را مجذوب خود کند نه فقط طرفداران اکشن خالص را. وقتی که در ژانر اکشن خالص مانده بودم Bayonetta یک چالش برای من بود.هفت سال قبل از اینکه Bayonetta را خلق کنم، Devil May Cry به دنیا آمد. برای من یک چالش خوب بود تا ببینم چه چیزهایی در گذشت زمان یاد گرفتم و چه کارهایی می توانم با آن ها انجام دهم.
توسط Scalebound توانستم به بالاترین سطح برسم. یک بازی که تا به حال نه من و نه حتی Platinum Game در این حد نساخته بودیم. ساخت این بازی حسی خاص دارد که انگار همه چیز را از صفر شروع کرده باشیم. برای من این امر واقعا جذاب و هیجان انگیز است.


محتوای تریلر همان چیزیست که عرضه خواهد شد

تریلری که در E3 دیدیم همان چیزیست که در دید و افکارمان است. تمام لحظه‌هایی که مشاهده کردیم، پشت آن معنا و نیتی است که ما آن را واقعا می خواهیم. در حال حاضر نمی توانم کاملا در مورد آن توضیح دهم اما اگر تریلر بازی را با دقت نگاه کنید آن حس و نیتی که ما در بازی خواهیم داشت را درک خواهید کرد. در حال حاضر باید ازشما بخواهم تا از قدرت تخیل خود استفاده کنید و با دیدن تک تک صحنه های تریلر معنا و مفهوم آن را حس کنید.
تک تک فریم ها دارای مفهوم و مقصود است و اگر تریلر را نگاه کنید آن ها را می‌بینید. در E3 بر روی هر یک ازفریم‌ها تمرکز زیادی داشتیم. تک تک فریم ها در تریلر حاصل اطمینان ما از آن چیزی بود که در آخر هنگام عرضه Scalebound شاهد آن هستیم.


Scalebound
قرار است بازی آسان تری نسبت به دیگر عناوین Platinum باشد.
فکر می کنم میزان سختی یا آسانی بازی به روش های مختلفی معنا می‌گیرد و به منظور و هدفتان بستگی دارد. برای مثال اگر مردم با بازی‌ای پر از دیالوگ و نوشته هی پر رمز و راز رو به رو شوند و همچنین به پازلی بربخورند که توانایی حل کردن آن را نداشته باشند احتمالا می گویند این بازی سختی است! بازی‌های گذشته ما از آن دسته عناوینی هستمد که در راستای ژانر اکشن واقعا سخت، فشرده و سریع بودند و نیاز به مهارت و یادگیری داشتند. Scalebound شاید آن تجربه سختی عناوین گذشته ما را با خود به همراه نداشته باشد اما با این حال بدین معنا هم نیست که بازی آسانی خواهد بود. راه های خلاقانه زیادی برای پیاده سازی استراتژی خود خواهید داشت تا بهترین نقشه پیروزی را در مبارزه داشته باشید و واقعا هم هیجان و جذابیت را به شیوه های گوناگون ارایه خواهد کرد.
برای مثال Devil May Cry که از ساختش سال ها می‌گذرد و آن زمان بسیار جوان بودم، اگر در زمانش فن یا بازیکنی داشتم که درست جلوی من بگوید ‘من خیلی تلاش کردم اما واقعا نمی تونم این مرحله رو رد کنم’ یا بگوید ‘من نمی تونم بر این دشمن غلبه کنم’ آن موقع برایم خیلی راحت بود که بهش بگویم مشکل از خودته و یه جوریایی احمقی!
اما این از جمله بازی‌هایی نیست که مردم چنین چیزی به من بگویند و من هم اینگونه جوابشان را بدهم. سختی بازی در حدی نیست که برای بازیکنانم بخواهم."


بله، شما با اژدهایان دوست خواهید شد.

در بحث داستانی، همان طور که گفته بودم تمرکز اصلی در بازی مبارزات عظیم بین هیلولاهاست. چه خوب است که بجای یک تفنگ یک اژدها به دست داشته باشید! شما یک موجود بزرگ دارید در صورتی که شخصیت اصلی داستان یک انسان است، پس چیزی که بین این دو ارتباط برقرار می کند خویشاوندی بین آنهاست. و کلید داستان میزان رشد رابطه بین شما و هیولایتان است. تم اصلی بازی همین است. شما آرزوی داشتن یک اژدها به عنوان حیوان خونگی را نداشتید؟ Scalebound کمک می کند تا آن را به دست بیاورید.
احتمالا بازی یک open world خواهد بود.
این تصور و دیدگاهی که ما از هیولاهای عظیم و مبارزات بزرگ، فشرده و پویا داریم شاید بهترین مکان و محیط برای نمایش آن‌ها فضاهای پهناور و وسیع با محیط‌هایی طبیعی باشد. می خواهم این نمایشها را در محیطی درست به معرض دید شما بگذارم.
اگر Bayonetta را برای مثال به عنوان یک اکشن خالص نام ببریم، بازی طوری بود که بعد از کشتن تک تک دشمنان و خالی کردن صحنه از یک اتاق به اتاقی دیگر منتقل می‌شدید تا به باس آخر آن برسید. اما در Scalebound این چیزی نیست که به دنبالش باشم. این عنوان را مثل عناوین قبل نخواهیم ساخت.
این موضوع یکی از چیزهاییست که بی صبرانه دوست دارم در اختیارتان بگذارم اما در حال حاضر این امکان وجود ندارد.


احتمالا قابلیت شخصی سازی برای کرکترتان وجود داشته باشد اما فقط با کسی که در تریلر دیدید

اینکه چقدر می توانید کرکتر خود را شخصی‌سازی کنید نمی‌توانم در حال حاضر در موردش چیزی بگویم. فقط بسیار خوشحالم که شخصیت بازی مورد قبول خیلی ها واقع شد. شنیدم که از نظر خیلی ها او بسیار باحال و دوست داشتنیست. می توانم بگویم که من شخصا بر روی این فرد وقت گذاشتم و خودم هم دلبستگی خاصی به او دارم. شخصیتی که در تریلر مشاهده کردید همانیست که می توانید در بازی کنترلش را به دست بگیرید.

Scalebound ممکن است بخش Multiplayer داشته باشد.
"متاسفانه در این رابطه چیزی نمی توانم بگویم اما همانطور که قبلا گفتم این بازی قرار نیست یک بازی خطی باشد و آنقدر بکشید و به جلو بروید تا به باس بازی برسید. ما جوری بازی را خواهیم ساخت که در دسته بازی های کوتاه قرار نگیرد. اثری خواهد بود که بازیکنان را ساعت ها سرگرم کند و رهایش نکنند. "

هنوز تاریخ عرضه دقیقی برای Scalebound وجود ندارد
منبع
 

Kainé

Kuraudo Sutoraifu
کاربر سایت
May 29, 2009
10,102
نام
احسان
این میمون چی توز هر چی بسازه منهدم میکنه :D کلاً کامیا سنسی خلق شده برای HnS ساختن ... Scalebound :((
قطعاً بازم یه تکونی به این سبک میده :D
 

Daemonis

Run Baby Run
کاربر سایت
Jan 3, 2009
7,028
نام
محمد امین
من بیشتر ترجیح میدادم هیچکدوم ازینا انحصاری نباشه:d
wiiu و بعد از اون هم x1 با توجه به شرایطشون به انحصاری نیاز بود و کامیا هم دل رئوفی داره (خیلی نامرد ـه) زود قبول میکنه :D انحصاری ساختنش واسه PS4 مهم نیست فقط بازی بعدیش یا همین بازی ها واسه PS4 بیاد کافیه .
 

..:ab:..

کاربر سایت
Nov 3, 2013
1,045
ینی میشه بازم یه معجزه مثل DMC 1 , بایونتا بشه که سبکو چند قدم جلو ببره8->کلا هیچکس غیر از کامیا نمیتونه سبک H&S متحول کنه به شدت در انتظار دیدن اولین تریلر از گیم پلی شاهکار استاد هستم
 

Nevan

کاربر سایت
Feb 25, 2011
3,027
نام
morteza
شدیدا منتظر تریلر گیم پلی از بازی هستم :D چیز خفنی از آب خواهد در آمد به احتمال زیاد (اگه MS زیاد دخالت نکنه تو کار PG :D) :D

فکر می کنم میزان سختی یا آسانی بازی به روش های مختلفی معنا می‌گیرد و به منظور و هدفتان بستگی دارد. برای مثال اگر مردم با بازی‌ای پر از دیالوگ و نوشته هی پر رمز و راز رو به رو شوند و همچنین به پازلی بربخورند که توانایی حل کردن آن را نداشته باشند احتمالا می گویند این بازی سختی است! بازی‌های گذشته ما از آن دسته عناوینی هستمد که در راستای ژانر اکشن واقعا سخت، فشرده و سریع بودند و نیاز به مهارت و یادگیری داشتند. Scalebound شاید آن تجربه سختی عناوین گذشته ما را با خود به همراه نداشته باشد اما با این حال بدین معنا هم نیست که بازی آسانی خواهد بود. راه های خلاقانه زیادی برای پیاده سازی استراتژی خود خواهید داشت تا بهترین نقشه پیروزی را در مبارزه داشته باشید و واقعا هم هیجان و جذابیت را به شیوه های گوناگون ارایه خواهد کرد.

در مورد این قسمت من یه توضیح بدم. به نظرم منطور کامیا از سختی صرفا این نیست که تو بازی های قبلیش زیاد می مردید یا کشتن باس ها سخت بود و اینا. منظورش یه چیز دیگست به نظرم. :D ببینید، وقتی Bayonetta بازی می کنید، شاید توی یه مرحله یه بار بمیرید، اما آخر مرحله می بینید بازی به شما نشان سنگی (پایین ترین نشان) رو اهدا می کنه. بعد از گرفتن نشان پلاتینیوم (بالاترین نشان بازی) متوجه میشین Bayonetta اصلی چیه و چطور بازی ایه :D بار گرفتن این نشان نه تنها باید عالی بازی کنین (کمبو های مختلف = امتیاز بیشتر) بلکه نباید از هیچ آیتمی استفاده کنین. اینجاست که بازی سخت میشه :D به نظرم وقتی کامیا میگه سختی، منظورش اینه. یعنی بازی اون عمق و پیچیدگی Bayonetta رو نداره در این زمینه. که لزوما چیز بدی نیست. مورد دیگه اینه که مینامی (مدیر عامل PG) قبلا گفته بود که میخوان افراد بیشتری رو جذب بازی هاشون بکنن. متاسفانه یکی از این راه ها همین ساده کردن بازی به همین روش یا کلا تغییر آرت استایل و همه پسند تر کردن بازیه (که کامیا قراره استایل گرافیکی بازی رو واقع گرایانه بکنه برعکس کار های قبلیش). حالا نمی دونم این تصمیمی که در مورد Scalebound گرفتن ربطی به اون تصمیم قبلی داره یا نه، اما در هر حال با اینکه برای حیات استودیو لازمه ولی برای فن های قدیمیشون چندان خبر خوشایندی نیست. امیدوارم زیاد از چیزایی که باعث شد محبوب بشن دور نشن.

در کل اسم کامیا کافیه که من به کیفیت بازی امیدوار باشم. این بشر تا الان بازی بد نساخته :D
این میمون چی توز هر چی بسازه منهدم میکنه :D کلاً کامیا سنسی خلق شده برای HnS ساختن ... Scalebound :((
قطعاً بازم یه تکونی به این سبک میده :D

احسان فکر نکنم بازی یه HnS سنتی باشه :D یعنی توقع کارخانه کمبو سازی رو نداشته باش :D کمبو ها شاید تو بازی باشن، اما قطعا به عمق و وسعت Bayo نیستن :D البته شکی درش نیست که بازی منهدم می کنه :D من خودم براش یه X1 می گیرم somewhere down the line :D

Bayonetta به نظرم اوج این سبک بود :D یعنی به نظرم هیچ بازی تو این سبک نداریم که هم اینقدر عمیق باشه و هم Accessible :D یعنی DMC4 با اون سیستم مبارزات خفنش بازم خیلی خشکه، اما Bayo یه جوری روونه اما عمیق :D اصن جادوییه :D بعد 4 سال هنوز جادوییه :D جاودانه ست :D

تکون بعدی به این سبک رو یا ایتسونو سنسه میده با DMC5، یا سایتو با MGR2 :D یا شایدم باید اینقدر صبر کنیم تا کامیا برگرده به HnS سنتی :D
 

Daemonis

Run Baby Run
کاربر سایت
Jan 3, 2009
7,028
نام
محمد امین
ولی خداییش این یه چیز دیگست! :d
البته یخورده ow و آسان شدن و ... عجیبه ولی همشون یه چیز دیگن فرقی نداره :D

با توجه به اینکه الان سه چهار تا بازی دارن همزمان میسازن ظاهرا نباید زیاد منتظر بازی بعدیش موند :D
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,184
نام
ماکان
این بازی بنظر ترکیبی از دو سری Monster Hunter و Devil May Cry هست. خیلی جالب بنظر میرسه. و البته کامیا بازی بد نمیسازه!:D بتونه شوخی های خاص DMC و اکشن خاصش رو با یک دنیای OW و هیولا کشی MH ترکیب کنه بنظرم IP خیلی موفقی میشه.

کلا تصمیم برای خلق این IP یکی از بهترین کارهایی هست که مایکروسافت تو این چند سال اخیر انجام داده. من این روحیه رو خیلی دوست دارم
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر