وضعیت کاری سخت و اضافه کاری های اجباری در ناتی داگ

Ali Venom

کاربر سایت
به تازگی بسیاری از اعضای سابق استدیو تحسین شده ناتی داگ درباره وضعیت کاری خود در استدیو مذکور لب به سخن گشوده اند و اطلاعات بسیاری درباره ساعات کاری و جو وحشتناک استدیو من باب این موضوع را به صورت عمومی مطرح کرده اند.

NDshi.t.jpg
این افراد که با شرط ناشناس باقی ماندند با COGconnected صحبت کرده اند بسیار از ساعات کاری بیش از حد در استدیو گفته اند.

فردی که سالها در ناتی داگ بر روی پروژه های اخیر کار کرده است میگوید: خب نظر من در مورد کرانچ در ناتی داگ: در واقعیت بیشتر خاکستری مانند است تا سیاه و سفید. هیچ فرمان رسمی برای کرانچ وجود ندارد. هر چند ممکن است مقدار قابل توجهی فشار از طرف همکاران وجود داشته باشد. و ممکن است شامل فشار از جانب کسانی باشد که در واقع مدیر بالادست شما هستند. فشار از طرف همکاران نتیجه داشتن یک تیم از آدم‌هایی فوق العاده، با استعداد و وقف شده است که با هم روی یک پروژه کار می‌کنند.

فرد دیگری شیوه ناتی داگ برای دور زدن کرانچ را اینگونه توصیف میکند:

" واقعیت این است که انها به شما نمی‌گوید که چند ساعت باید کار کنی. اما باید پروژه خود را به اتمام برسانید. و میزان پروژه برای هر کسی غیرممکن است. خیلی زیاد است. و اگر به اهداف مشخص شده نرسید اخراج می‌شوید. پس چندان حق انتخاب ندارید."

باید گفت فشار بر روی بخش های مختلف استدیو متفاوت هست برای مثال کارمندان بخش تست و تضمین کیفیت ساعات کاری انها از 10 صبح تا 10 شب میباشد ولیکن به صورت معمول انها هرشب تا 1 بامداد مجبور به حضور در استدیو بوده اند.

یکی دیگر از کارمندانی که سابقه کار بر روی دلست او اس را داشته میگوید: " مدت زمان کرانچ معمولا چندین ماه طول میکشد و ما به صورت متوسط 60 تا 80 ساعت کار میکنیم و هفته پایانی ساخت دلست او اس بیش از 100 ساعت مشغول به کار بودیم."

کارمندان بسیاری بوده اند که از وضع ساعت کاری در استدیو ناتی داگ شاکی باشند، بسیاری از اعضای استدیو در هفت هفته پایانی توسعه بازی انچارتد 4 به صورت 24 ساعت تمام در استدیو حاضر بوده و عملا زندگی واقعی خارج استدیو نداشته اند و بعضا نتوانسته به زندگی عادی خود پس از فشارهای بسیار برگردند.

بسیاری از کارمندان ناتی داگ بر این اصل واقف هستند که شما را مجبور نمیکنند که حتما درگیر کرانچ بشوید ولی اگر میخواهید امنیت شغلی خود را حفظ کنید (در واقعیت اخراج نشوید که بر اینده شغلی شما هم تاثیرگذار است) باید به صورت مداوم درگیر کرانچ بشوید. و یا اگر بیش از حد معمول تلاش نکنید به راحتی برای پروژه بعدی شما را کنار میگذارند.




Is Crunch Mandated at Naughty Dog? The Answer Is a Bit Complicated | COGconnected
Former Naughty Dog Devs: Crunch Isn’t Mandatory But Covertly Expected As Part of the Studio’s Culture
 
آخرین ویرایش:
تا صبح هم بهت توضیح بدن ، باز همین کامنت رو تکرار میکنید ، پس بحث رو بی نتیجه و فایده می‌کنه!
این حرفت با من بودی یا با خودتون؟ من نیاز نمی بینم که از اقدامات کثیف ناتی داگ و راک استار و .... سر کرانچ دفاع کنم چون سوگولی سونی هست ، تقدیسش کنم ...
فقط برای پایان بحثمون این عکسارو از محیط کاری شرکت مثل گوگل تو سراسر دنیا ببین... ببین چجوری تلاش میکنند کارمنداش احساس فشار نکنند... بعد بیا با صنعت بازی مقایسش کن ...
4-11.jpg


5-12.jpg


6-11.jpg

اینم مربوط به مایکروسافت
Talentyab-WE%20-Microsoft%20%20(8).jpg
Talentyab-WE%20-Microsoft%20%20(9).jpg

Talentyab-WE%20-Microsoft%20%20(14).jpg
Talentyab-WE%20-Microsoft%20%20(23).jpg


بزرگترین جوک دنیا ... کرانچ = خروجی بهتر
 
این حرفت با من بودی یا با خودتون؟ من نیاز نمی بینم که از اقدامات کثیف ناتی داگ و راک استار و .... سر کرانچ دفاع کنم چون سوگولی سونی هست ، تقدیسش کنم ...
فقط برای پایان بحثمون این عکسارو از محیط کاری شرکت مثل گوگل تو سراسر دنیا ببین... ببین چجوری تلاش میکنند کارمنداش احساس فشار نکنند... بعد بیا با صنعت بازی مقایسش کن ...
4-11.jpg


5-12.jpg


6-11.jpg

اینم مربوط به مایکروسافت
Talentyab-WE%20-Microsoft%20%20(8).jpg
Talentyab-WE%20-Microsoft%20%20(9).jpg

Talentyab-WE%20-Microsoft%20%20(14).jpg
Talentyab-WE%20-Microsoft%20%20(23).jpg


بزرگترین جوک دنیا ... کرانچ = خروجی بهتر
عمو ناتی داگ استودیوی بازی سازیه، داری با گوگل مقایسش میکنی که در ماه چند میلیارد دلار درآمد داره؟ عکس از کافه تریای دفتر گوگل میزاری میخوای یه استودیوی تولید کننده محتوا رو بکوبونی؟ دمت گرم :))
 
عمو ناتی داگ استودیوی بازی سازیه، داری با گوگل مقایسش میکنی که در ماه چند میلیارد دلار درآمد داره؟ عکس از کافه تریای دفتر گوگل میزاری میخوای یه استودیوی تولید کننده محتوا رو بکوبونی؟ دمت گرم :))
ساختن یه کافه تریا و محیط آرامش بخش برای کارمندان نیاز به درآمد چند میلیارد دلاری نداره. حالا حتما قرار نیست انقدر لوکس باشه. یه جوری میگی که انگار گوگل هرچی در میاره میکنه تو کافه تریا برای کارمنداش!
ناتی داگ هم استودیوی کوچک و کم درآمدی نیست. بدبختو تا حد یه خدمات کامپیوتری آوردی پایین!
 
ساختن یه کافه تریا و محیط آرامش بخش برای کارمندان نیاز به درآمد چند میلیارد دلاری نداره. حالا حتما قرار نیست انقدر لوکس باشه. یه جوری میگی که انگار گوگل هرچی در میاره میکنه تو کافه تریا برای کارمنداش!
ناتی داگ هم استودیوی کوچک و کم درآمدی نیست. بدبختو تا حد یه خدمات کامپیوتری آوردی پایین!
شما از کجا میدونی نداره عزیز؟ تو شرکتش رفتی؟ بعد بودن کافه تریا و صندلی ماساژور و بقیه به معنی ساعت کم کاری نیست. هر کمپانی یا شرکتی برای خروجی بهتر و مطلوب باید فعالیت بالا داشته باشه ولی خب آرام کردن روحیه روانی کارکنان وظیفه شرکت هست. مطلب بالا مربوط به ساعت کار بالاس نه محیط کاری. جوری که شما دارین جو میدین انگار تو ناتی داگ یه آدم مثل ناظم های دوره مدرسه ما با ترکه داره میچرخه هر کی کار نمیکنه با ترکه میزنه میگه گوساله کار کن.
 
ساختن یه کافه تریا و محیط آرامش بخش برای کارمندان نیاز به درآمد چند میلیارد دلاری نداره. حالا حتما قرار نیست انقدر لوکس باشه. یه جوری میگی که انگار گوگل هرچی در میاره میکنه تو کافه تریا برای کارمنداش!
ناتی داگ هم استودیوی کوچک و کم درآمدی نیست. بدبختو تا حد یه خدمات کامپیوتری آوردی پایین!
شما مثل اینکه زیاد رفت و آمد دارید داخل استودیوشون میدونید که کافه ندارن :))
 
باورم نمیشه یه عده میان از کرانچ دفاع میکنن واقعا!این حرفارو از کجاتون درمیارید تا کرانچ نباشه بازی خوب ساخته نمیشه؟!
چون من دوست دارم تلو یه شاهکار از آب دربیاد پس باید کارمندای ناتی داگ روزی 16 17 ساعت کار کنن ،و مهم هم نیست از لحاظ روحی و جسمی به فنا برن!
دقیقا قدیمام همچین دیدگاهی بوده که تا برده ها مثل .. کار نکنن فلان بنا یا محصول ساخته نمیشه...اینم دقیقا همون نگاهِ
 
باورم نمیشه یه عده میان از کرانچ دفاع میکنن واقعا!این حرفارو از کجاتون درمیارید تا کرانچ نباشه بازی خوب ساخته نمیشه؟!
چون من دوست دارم تلو یه شاهکار از آب دربیاد پس باید کارمندای ناتی داگ روزی 16 17 ساعت کار کنن ،و مهم هم نیست از لحاظ روحی و جسمی به فنا برن!
دقیقا قدیمام همچین دیدگاهی بوده که تا برده ها مثل .. کار نکنن فلان بنا یا محصول ساخته نمیشه...اینم دقیقا همون نگاهِ

من یه پیشنهاد دارم برای شما و دوستانی که با کرانچ مشکل دارید، به نشانه ی اعتراض به این نوع شرکت ها بازی هاشون رو تحریم کنید! اینکه آدم بیاد یه اعتراض لفظی بکنه فقط فایده ای نداره، به مرحله عمل برسونیدش وَ بازی های شرکت هایی مثل ناتی داگ و راک استار رو دیگه خریداری نکنید، اینطوری "واقعاً" نشون میدید که با کرانچ مشکل دارید و در "عَمَل" تا اونجایی که از دستتون بر اومده مخالفت کردید! والا حرف زدن رو که همه بلدن، مهم زدن دوشاخه ی حرف به پریزِ عملِ!
 
من یه پیشنهاد دارم برای شما و دوستانی که با کرانچ مشکل دارید، به نشانه ی اعتراض به این نوع شرکت ها بازی هاشون رو تحریم کنید! اینکه آدم بیاد یه اعتراض لفظی بکنه فقط فایده ای نداره، به مرحله عمل برسونیدش وَ بازی های شرکت هایی مثل ناتی داگ و راک استار رو دیگه خریداری نکنید، اینطوری "واقعاً" نشون میدید که با کرانچ مشکل دارید و در "عَمَل" تا اونجایی که از دستتون بر اومده مخالفت کردید! والا حرف زدن رو که همه بلدن، مهم زدن دوشاخه ی حرف به پریزِ عملِ!
دوست عزیز اولا که شما از کجا میدونید ما تحریم نکردیم این بازیها رو و فقط حرف میزنیم و بهش عمل نکردیم؟! من خودم هنوز RDR2 رو بازی نکردم.
دوما حتی اگه ما اعتراضمون فقط لب و دهن باشه و در عمل بریم روز اول این بازی ها رو بخریم باز بهتر از اینه که بیایم بگیم چون من دوست دارم بازی بی نقص تحویل بگیرم پس باید اون کارمندها روزی 15 16 ساعت کار کنن و انواع مشکلاتی که امکان داره واسه اون اشخاص پیش بیاد به فلان جامم نباشه.
 
دوست عزیز اولا که شما از کجا میدونید ما تحریم نکردیم این بازیها رو و فقط حرف میزنیم و بهش عمل نکردیم؟! من خودم هنوز RDR2 رو بازی نکردم.
دوما حتی اگه ما اعتراضمون فقط لب و دهن باشه و در عمل بریم روز اول این بازی ها رو بخریم باز بهتر از اینه که بیایم بگیم چون من دوست دارم بازی بی نقص تحویل بگیرم پس باید اون کارمندها روزی 15 16 ساعت کار کنن و انواع مشکلاتی که امکان داره واسه اون اشخاص پیش بیاد به فلان جامم نباشه.

این که مشخصه روحِ خیلی از دوستان معترضی مثل شما قبل از انتشار این خبر از کلیت ماجرا بی خبر بوده، این حرف ها هم که از شما میدونید و.. قدیمی شده، نه تاپیکی توُ این سایت بوده که کسی قیام کرده باشه بر علیه کرانچ و نه اشاره ای..، و این مشخصه که اکثر بازی های عالی و بولد با کرانچ به جایی که هستن رسیدن حالا چه خوشمون بیاد چه نیاد، اگرم واقعاً همچین قصدی داشته باشید باید تجربه خیلی از بازی های خوب رو کنار بزارید.

چطوری میلاد جان شیو کردی RDR2 پیش خرید کردی
سلام نه والا پیش خرید نکردم،احتمالا با چندماه تاخیر بازیش کنم ببینیم قیمت ها چجوری میشه

درسته شما بازی نکردی ولی اینجا دلیلش قیمت هاست نه کرانچ کارمندانِ راک استار..

اگه ما اعتراضمون فقط لب و دهن باشه

خب پس دیگه حرفی نمیمونه.
 
دوما حتی اگه ما اعتراضمون فقط لب و دهن باشه و در عمل بریم روز اول این بازی ها رو بخریم باز بهتر از اینه که بیایم بگیم چون من دوست دارم بازی بی نقص تحویل بگیرم پس باید اون کارمندها روزی 15 16 ساعت کار کنن و انواع مشکلاتی که امکان داره واسه اون اشخاص پیش بیاد به فلان جامم نباشه.
اتفاقا بدتره! اون طرفی که حداقل داره میگه صرفا محصول نهایی برام مهم هست، ادعایی هم نمیکنه! خودش رو آدم خوبی هم جلوه نمیده!

ولی یکی میاد میگه کرانچ بد است، خودش رو مدافع حقوق این بندگان خدا معرفی میکنه ، و باز در نهایت مثل اونی که براش مهم نبوده میره بازی رو میخره!(دیرتر بازی رو بخریم هم هیچ فرقی به حال اون بندگان خدا نمیکنه!)
دقیقا این کارتون مثل ... هموناییه که غم ملت مظلوم و قشر مستضعف جامعه رو میخورن و خودشون بهترین امکانات رو استفاده میکنند! اگر تو زندگی روزمره تون...سوار تاکسی...توی جمع دوست و فامیل و همکار...تو صف خرید نون و هزارجای دیگه... احیانا یه فحشی به اونا میدید، حواستون باشه اگر صرفا زبانی دارید از حق بازی سازها دفاع میکنید، یه فحش هم به خودتون بدید:دی

اگرم کلا مخالف کرانچ هستید ولی با خودتون رو راست هستید که اون تیم یه بازی خفن داده(اصلا دلیلش کرانچ بوده یا نبوده) و واقعا دوست دارید بازیش کنید...حداقل ادعایی نکنیم... سرمون رو شرمگین از اینکه انقدر سست عنصریم(مثل خود من اصلا! :دی )که نمیتونیم جلوی خواسته ی خودمون رو بگیریم، رد بشیم بریم بشینیم پای بازیمون:|
 
این که مشخصه روحِ خیلی از دوستان معترضی مثل شما قبل از انتشار این خبر از کلیت ماجرا بی خبر بوده، این حرف ها هم که از شما میدونید و.. قدیمی شده، نه تاپیکی توُ این سایت بوده که کسی قیام کرده باشه بر علیه کرانچ و نه اشاره ای..، و این مشخصه که اکثر بازی های عالی و بولد با کرانچ به جایی که هستن رسیدن حالا چه خوشمون بیاد چه نیاد، اگرم واقعاً همچین قصدی داشته باشید باید تجربه خیلی از بازی های خوب رو کنار بزارید.




درسته شما بازی نکردی ولی اینجا دلیلش قیمت هاست نه کرانچ کارمندانِ راک استار..



خب پس دیگه حرفی نمیمونه.
شما رفتی تو پروفایل بنده که جواب یه دوستی رو دادم آوردی و نتیجه گیری کردی که به این دلیل شما بازی نکردی چون پول نداشتی و تحریم نکردی!از کجا انقدر مطمئنی اگه پول داشتم الان بازی رو خریده بودم؟!ضمن اینکه اگه میخواستم بازیش کنم اکانت هکی وظرفیتی وکرایه دیسک و غیره تا الان میتونستم بازیش کنم،این از این.
تیکه آخر هم که گفتین دیگه حرفی نمیمونه اتفاقا نکته اصلی بحث من همونجاست که من گفتم بسیار برام عجیبه که انقدر دوستان بی اهمیتن به وضع کارمندهای فلان شرکت و میگن تا کرانچ نباشه بازی خوب ساخته نمیشه و حتی تقریبا زیرپوستی حمایت هم میکنن که چون بازی باید شاهکار باشه پس ایرادی نداره کارمندها روزی بالای 15 ساعت کار کنن و مشکلات روحی و جسمی که واسه اونا پیش میاد کوچکترین اهمیتی براشون نداره.
 
اتفاقا بدتره! اون طرفی که حداقل داره میگه صرفا محصول نهایی برام مهم هست، ادعایی هم نمیکنه! خودش رو آدم خوبی هم جلوه نمیده!

ولی یکی میاد میگه کرانچ بد است، خودش رو مدافع حقوق این بندگان خدا معرفی میکنه ، و باز در نهایت مثل اونی که براش مهم نبوده میره بازی رو میخره!(دیرتر بازی رو بخریم هم هیچ فرقی به حال اون بندگان خدا نمیکنه!)
دقیقا این کارتون مثل ... هموناییه که غم ملت مظلوم و قشر مستضعف جامعه رو میخورن و خودشون بهترین امکانات رو استفاده میکنند! اگر تو زندگی روزمره تون...سوار تاکسی...توی جمع دوست و فامیل و همکار...تو صف خرید نون و هزارجای دیگه... احیانا یه فحشی به اونا میدید، حواستون باشه اگر صرفا زبانی دارید از حق بازی سازها دفاع میکنید، یه فحش هم به خودتون بدید:D

اگرم کلا مخالف کرانچ هستید ولی با خودتون رو راست هستید که اون تیم یه بازی خفن داده(اصلا دلیلش کرانچ بوده یا نبوده) و واقعا دوست دارید بازیش کنید...حداقل ادعایی نکنیم... سرمون رو شرمگین از اینکه انقدر سست عنصریم(مثل خود من اصلا! :D )که نمیتونیم جلوی خواسته ی خودمون رو بگیریم، رد بشیم بریم بشینیم پای بازیمون:|
دقیقا قسمت دومت حرفت درسته
به هر حال اینجا فروم گیمه و هممون گیمریم و همدیگه رو درک میکنیم از این لحاظ.به عنوان یه گیمر آدم وقتی گیم خوب میبینه همون سست عنصری که گفتی ممکنه بهش غلبه کنه و اون بازی رو تجربه کنه.تجربه کردن اون بازی حتما دلیل بر این نیست که حرفهای ما فقط لب و دهن بوده.
ولی بازم میگم کل حرف و منظور من این بود این دوستان میگفتن کرانچ باید باشه تا بازی خوب ساخته بشه و یجوری رفتار میکردن انگار کوچکترین اهمیتی براشون نداره مشکلات اون کارمندها بخاطر کرانچ.
 
باورم نمیشه یه عده میان از کرانچ دفاع میکنن واقعا!این حرفارو از کجاتون درمیارید تا کرانچ نباشه بازی خوب ساخته نمیشه؟!
چون من دوست دارم تلو یه شاهکار از آب دربیاد پس باید کارمندای ناتی داگ روزی 16 17 ساعت کار کنن ،و مهم هم نیست از لحاظ روحی و جسمی به فنا برن!
دقیقا قدیمام همچین دیدگاهی بوده که تا برده ها مثل .. کار نکنن فلان بنا یا محصول ساخته نمیشه...اینم دقیقا همون نگاهِ
به برده ها هم حق انتخاب میدادن که کار کنن یا نه؟ حقوق های بالای 100هزار دلاری میدادن؟

جالبه خوده شمایی که مدافع حقوق کارمندای ناتی داگ شدید یه شبه، وقتی از یه دست فروش میخواید خرید کنید نیم ساعت چونه میزنید که تو سر مال بزنیدچون ادم ضعیفیه، حالا از کسی که خودش راضیه از شرایط کارش دارید دفاع میکنید! آها شاید چون ناتی داگه این نظرو پیدا کردید :/
 
  • Like
Reactions: Un_Tlou and IMANOKA
به برده ها هم حق انتخاب میدادن که کار کنن یا نه؟ حقوق های بالای 100هزار دلاری میدادن؟

جالبه خوده شمایی که مدافع حقوق کارمندای ناتی داگ شدید یه شبه، وقتی از یه دست فروش میخواید خرید کنید نیم ساعت چونه میزنید که تو سر مال بزنیدچون ادم ضعیفیه، حالا از کسی که خودش راضیه از شرایط کارش دارید دفاع میکنید! آها شاید چون ناتی داگه این نظرو پیدا کردید :/


بعد از نه صفحه تاپیک برگشتیم به نقطه اول خط (حالا که بازم بهونه تیتر نیست)

ناتی داگ، اپیک گیمز، تری ارک، راک استار و تل تیل فقط پنچ تا از مثالهای سال اخیر بودند که گند کرانچ شون درآمده

کسی که به ساخت بازی علاقه منده باید کرانچ رو بپذیره چون تبدیل به استاندارد شده (بوده) و مشکل اینه!!! مثل خیلی از قانون های اجباری تو ممالک مختلف

مثال زدم از ناتی داگ خارج بشی بایذ برای سراغ یک استدیو دیگه مثل تری آرک که بازم اونجا هم کرانچ هست. رسانه ها در چند وقت اخیر سعی کردند این موضوع رو عمومی کنند و به کمپانی ها فشار بیارن تا حداقل کمتر بشه و یا دیگه مثل کامنت های شما توجیح پذیر نباشه.

ناتی داگ میتونست انچارتد 4 رو تعطیلات 2017 عرضه کنه به جای وسط سال
ایده بتل رویال اضافه شد، تری آرک میتونست بلک اپس 4 رو یکسال دیرتر عرضه کنه
اپیک گیمز میتونست سر بدست گرفتن ژانر بتل رویال و شکست دادن پابجی اونقدر فشارهای وحشتناک به کارمندهاش وارد نکنه! حدس بزن هیچکدوم از اون بدبختهایی که جر خوردند پول تر نشدن و این تیم سویینی بود که به جمع میلیاردها اضافه شد


ولی ناشرین اجازه میدادند؟ قطعا نه و مشکل همینه که کمپانیهای صاحب استدیو ها تو کمترین زمان ممکن، دنباله بیشترین بازدهی هستند

پ ن: یک موردی دوست داشتم اشاره کنم و تا حالا ندیدم مطرح بشه تیم سازنده فیفا میگفت که سالهای قدیم بعد از عرضه هر نسخه یکی دو ماه حدودا میرفتند مرخصی و بعد ساخت نسخه بعدی رو شروع میکردند ولی الان از اواسط نسل هفت بعد از فردای عرضه هر نسخه باید روی ساخت نسخه جدید و همچنین پشتیبانی نسخه عرضه شده کار کنند.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or