به همان انداره که پروژه ی ناتال یک نوآوری خالص است, عدم وجود دکمه های فیزیکی -- به همراه تاخیر در عملکرد, دلایل نگرانی را برای استفاده از این تکنولوژی فراهم آورده است. کارگردان Traveller's Tales در گفتگو با 1UP چنین گفت. زمانی که درباره ی چگونگی ساخت بازی ها صحبت می کرد, او اذعان داشت که Sony's wand motion (شاید Gem) در این میان کنترلر برتر خواهد بود, چرا که در کنار سرعت عمل بالاتر در پاسخگویی به حرکات, داشتن دکمه های فیزیکی, این کنترلر را در سبک های مختلف قابل استفاده و پیشرفت پذیرتر می کند.
بورتون اضافه کرد: "[پروژه ی ناتال] بسیار هوشمندانه طراحی شده, ولی تاخیر در پاسخگویی به حرکات و نداشتن دکمه های فیزیکی, قطعا نوع و تعداد بازی هایی را که می توان با استفاده از این تکنولوژی به وجود آورد, تحت الشعاع قرار خواهد داد." اما او چیزی برای گفتن درباره Sony's wand motion نداشت جز تحسین آن. او گفت: "قیمت پروژه ی سونی (SMC) در هنگام عرضه بسیار ارزان خواهد بود, این کنترلر بسیار دقیق است و دکمه های فیزیکی نیز در دسترس خواهند بود, و این بدین معناست که هر نوع بازی, از Action Adventure تا بازی های FPS می توانند با استفاده از این تکنولوژی ساخته شوند."
بورتون اعتراف کرد که نسخه ی نهایی پروژه ی ناتال را ندیده, و دور از انتظار نیست که "تاخیر در پاسخگویی به حرکات" که در حال حاضر ناتال با آن روبرو است, تا زمان عرضه ی نهایی این کنترلر, به کلی توسط مایکروسافت از بین برود.
زمانی که از او درباره ی چگونگی عملکرد ناتال در پاسخگویی به سبک های مختلف بازی ها پرسیده شد, او اذعان داشت که خود پروژه ی ناتال مانند افسانه است. او گفت: "قسمت نرم افزاری پروژه ی ناتال مرا بهت زده کرد." بورتون ادامه داد: "تشخیص دقیق جست و خیزها و حرکات یک انسان, تبدیل جزء به جزء حرکات و لباس فرد به پولیگون های درون بازی, شاهکار بزرگی است. ما یک استودیوی Motion Capturing را اداره می کنیم, در این عمل, تبدیل کردن حرکات انسان به صورت زنده و بی درنگ, تنها توسط یک دوربین, فقط می تواند شگفت انگیز نامیده شود که ناتال این کار را انجام می دهد."
او به نکته ی دیگری اشاره می کند, (حتی اگر چنین چیزی قبلا ساخته شده بود) اینکه ناتال تا چه حد برای ساخت بازی های مختلف قابل استفاده است. بدون دکمه های فیزیکی و یا داشتن کنترلر اضافی برای آزادی عمل بیشتر, به نظر می آید هماهنگ کردن بازی هایی که SMC به راحتی آنها را اجرا می کند با ناتال, کار بسیار سختی خواهد بود. اگر تاخیر در عکس العمل ناتال چنان که بورتون می گوید باشد مطمئنا مشکل ساز خواهد شد و سازندگان برای ساخت بازی های بی عیب و نقص با استفاده از پروژه ی ناتال کار سختی را پیش رو خواهند داشت.
ترجمه توسط: احمدرضا فرخی
منبع
بورتون اضافه کرد: "[پروژه ی ناتال] بسیار هوشمندانه طراحی شده, ولی تاخیر در پاسخگویی به حرکات و نداشتن دکمه های فیزیکی, قطعا نوع و تعداد بازی هایی را که می توان با استفاده از این تکنولوژی به وجود آورد, تحت الشعاع قرار خواهد داد." اما او چیزی برای گفتن درباره Sony's wand motion نداشت جز تحسین آن. او گفت: "قیمت پروژه ی سونی (SMC) در هنگام عرضه بسیار ارزان خواهد بود, این کنترلر بسیار دقیق است و دکمه های فیزیکی نیز در دسترس خواهند بود, و این بدین معناست که هر نوع بازی, از Action Adventure تا بازی های FPS می توانند با استفاده از این تکنولوژی ساخته شوند."
بورتون اعتراف کرد که نسخه ی نهایی پروژه ی ناتال را ندیده, و دور از انتظار نیست که "تاخیر در پاسخگویی به حرکات" که در حال حاضر ناتال با آن روبرو است, تا زمان عرضه ی نهایی این کنترلر, به کلی توسط مایکروسافت از بین برود.
زمانی که از او درباره ی چگونگی عملکرد ناتال در پاسخگویی به سبک های مختلف بازی ها پرسیده شد, او اذعان داشت که خود پروژه ی ناتال مانند افسانه است. او گفت: "قسمت نرم افزاری پروژه ی ناتال مرا بهت زده کرد." بورتون ادامه داد: "تشخیص دقیق جست و خیزها و حرکات یک انسان, تبدیل جزء به جزء حرکات و لباس فرد به پولیگون های درون بازی, شاهکار بزرگی است. ما یک استودیوی Motion Capturing را اداره می کنیم, در این عمل, تبدیل کردن حرکات انسان به صورت زنده و بی درنگ, تنها توسط یک دوربین, فقط می تواند شگفت انگیز نامیده شود که ناتال این کار را انجام می دهد."
او به نکته ی دیگری اشاره می کند, (حتی اگر چنین چیزی قبلا ساخته شده بود) اینکه ناتال تا چه حد برای ساخت بازی های مختلف قابل استفاده است. بدون دکمه های فیزیکی و یا داشتن کنترلر اضافی برای آزادی عمل بیشتر, به نظر می آید هماهنگ کردن بازی هایی که SMC به راحتی آنها را اجرا می کند با ناتال, کار بسیار سختی خواهد بود. اگر تاخیر در عکس العمل ناتال چنان که بورتون می گوید باشد مطمئنا مشکل ساز خواهد شد و سازندگان برای ساخت بازی های بی عیب و نقص با استفاده از پروژه ی ناتال کار سختی را پیش رو خواهند داشت.
ترجمه توسط: احمدرضا فرخی
منبع