وجود Lag در پاسخگویی ناتال به حرکات و مضرات آن!

Silent Death

کاربر سایت
Aug 21, 2009
1,158
نام
احمدرضا
media


به همان انداره که پروژه ی ناتال یک نوآوری خالص است, عدم وجود دکمه های فیزیکی -- به همراه تاخیر در عملکرد, دلایل نگرانی را برای استفاده از این تکنولوژی فراهم آورده است. کارگردان Traveller's Tales در گفتگو با 1UP چنین گفت. زمانی که درباره ی چگونگی ساخت بازی ها صحبت می کرد, او اذعان داشت که Sony's wand motion (شاید Gem) در این میان کنترلر برتر خواهد بود, چرا که در کنار سرعت عمل بالاتر در پاسخگویی به حرکات, داشتن دکمه های فیزیکی, این کنترلر را در سبک های مختلف قابل استفاده و پیشرفت پذیرتر می کند.

بورتون اضافه کرد: "[پروژه ی ناتال] بسیار هوشمندانه طراحی شده, ولی تاخیر در پاسخگویی به حرکات و نداشتن دکمه های فیزیکی, قطعا نوع و تعداد بازی هایی را که می توان با استفاده از این تکنولوژی به وجود آورد, تحت الشعاع قرار خواهد داد." اما او چیزی برای گفتن درباره Sony's wand motion نداشت جز تحسین آن. او گفت: "قیمت پروژه ی سونی (SMC) در هنگام عرضه بسیار ارزان خواهد بود, این کنترلر بسیار دقیق است و دکمه های فیزیکی نیز در دسترس خواهند بود, و این بدین معناست که هر نوع بازی, از Action Adventure تا بازی های FPS می توانند با استفاده از این تکنولوژی ساخته شوند."

بورتون اعتراف کرد که نسخه ی نهایی پروژه ی ناتال را ندیده, و دور از انتظار نیست که "تاخیر در پاسخگویی به حرکات" که در حال حاضر ناتال با آن روبرو است, تا زمان عرضه ی نهایی این کنترلر, به کلی توسط مایکروسافت از بین برود.

زمانی که از او درباره ی چگونگی عملکرد ناتال در پاسخگویی به سبک های مختلف بازی ها پرسیده شد, او اذعان داشت که خود پروژه ی ناتال مانند افسانه است. او گفت: "قسمت نرم افزاری پروژه ی ناتال مرا بهت زده کرد." بورتون ادامه داد: "تشخیص دقیق جست و خیزها و حرکات یک انسان, تبدیل جزء به جزء حرکات و لباس فرد به پولیگون های درون بازی, شاهکار بزرگی است. ما یک استودیوی Motion Capturing را اداره می کنیم, در این عمل, تبدیل کردن حرکات انسان به صورت زنده و بی درنگ, تنها توسط یک دوربین, فقط می تواند شگفت انگیز نامیده شود که ناتال این کار را انجام می دهد."

او به نکته ی دیگری اشاره می کند, (حتی اگر چنین چیزی قبلا ساخته شده بود) اینکه ناتال تا چه حد برای ساخت بازی های مختلف قابل استفاده است. بدون دکمه های فیزیکی و یا داشتن کنترلر اضافی برای آزادی عمل بیشتر, به نظر می آید هماهنگ کردن بازی هایی که SMC به راحتی آنها را اجرا می کند با ناتال, کار بسیار سختی خواهد بود. اگر تاخیر در عکس العمل ناتال چنان که بورتون می گوید باشد مطمئنا مشکل ساز خواهد شد و سازندگان برای ساخت بازی های بی عیب و نقص با استفاده از پروژه ی ناتال کار سختی را پیش رو خواهند داشت.

ترجمه توسط: احمدرضا فرخی

منبع
 

Silent Death

کاربر سایت
Aug 21, 2009
1,158
نام
احمدرضا
من که میگم به ناتال حسودیش میشده این حرف رو زده
ای بابا! :D فن بازی رو ول کنید! طرف یه بازی ساز هست کاملا هم بی طرف! :D کم هم که از ناتال تعریف نکرده! یعنی هر دو رو به یه اندازه کوبیده و یا تعریف کرده! :D
 

54M113

کاربر سایت
Dec 28, 2006
4,435
نام
علی
عجب ! ما که جند تا ویدئو از ناتال دیدیم هیچ کودوم همچین مشکلی نداشت !
یارو داشت باهاش بازی Burnout Paradise میکرد و همزمان با تکون دادن دستاش ماشین هم فرمونش تکون میخورد ! چرتی بیش نیست این خبر !
 

The Kop

کاربر سایت
Oct 5, 2008
4,554
نام
امیر
ناتال قدم بزرگی برای صنعت گیم خواهد بود. این چند روز زیاد از تحول صحبت شد. این پروژه دقیقا برازنده ی لغت تحول هستش. جایی که انسان در آینده نزدیک بتونه با تکنولوژِی های حتی پیشرفته تر به سرگرمی بپردازه. ناتال استارت این کار رو زد.
 

Silent Death

کاربر سایت
Aug 21, 2009
1,158
نام
احمدرضا
عجب ! ما که جند تا ویدئو از ناتال دیدیم هیچ کودوم همچین مشکلی نداشت !
یارو داشت باهاش بازی Burnout Paradise میکرد و همزمان با تکون دادن دستاش ماشین هم فرمونش تکون میخورد ! چرتی بیش نیست این خبر !
ایشون کارگردان استودیوی Traveller's Tales هست و فکر کنم میدونه داره چی میگه!:eek:
 
آخرین ویرایش:

leonk13

کاربر سایت
Sep 8, 2009
2,151
نام
سجاد
این تکنولوژِ فقط گیم رو متحول نمیکنه واسه همین اگه کسی کلا بش فحش هم بده چیزه عجیبی نیست!
البته حرفای این یارو نسبتا منطقی بود ولی قبلا هم گفته شده دسته 360 خودش به نوعی میتونه مکمل نیتال باشه حالا این چیزا بستگی به نوع بازی داره
بابت ترجمه هم ممنون!
 

darinoos47

عضو جدید
Jan 22, 2008
178
نام
سپهر
تازه اش هم مگه ماکروسافت مغز نداره . حتما کلی روی ناتال کار می کنه . کشکی که نمیدش بیرون . البته خدا کنه بازیساز ها باهش توی همه ی بازی ها کنار بیان میترکونه .
 

54M113

کاربر سایت
Dec 28, 2006
4,435
نام
علی
من کاری به ترجمه نداشتم منظورم اصل خبره ! فکر کتم این حرفو به نویسنده اصل این خبر میزدم اینقدر بهش بر نمیخورد !
پ.ن : این یارو هم از نظر من هیچی حالیش نیست ! ( به قول بعضی ها ! نباید که همیشه آدم به حرف رسانه ها باشه ! :laughing: )
 

capitanrayan

ابیلیتی سلیمان از من گرفته شده
کاربر سایت
Jun 23, 2007
8,490
والا این جوریش رو ندیده بودیم! یک ساعت وقت بذاری یه خبر ترجمه کنی تشکر که نمیشه ازت هیچ تازه میگن خبرت چرت هست! :eek::eek::eek:


خو بهر حال اگه چیز بدی بود- تا الان باید صداش در میومد- اولین نفره- باید ببینیم
دیگرون هم چی میگن-اونوقت مشخص میشه چیز بدیه یا این طرف اشتباه میکرده!


-البته تا ریسو اطلاعات و پردازش و انجام عملیات مسلما یک ریسپونس تایمی خواهد داشت!!
همونطور که توی مانیتور ها نتونستند به صفر برسوننش اینجا هم انجام این کار واقعا سخته!

اگه بخوایم موشن سونی رو بگیم-واقعا نه حرکت سریعی باهاش دیدیم انجام بشه -نه اینکه قابلیت بیشتری
رو ببینیم-در باره اونم نمیشه نظر داد-حالا ایشون مقایسش کردن- دیگه ما نمیتونیم حرفی بزنیم
 
آخرین ویرایش:

r0ss0neri

کاربر سایت
Jun 2, 2009
2,301
نام
MaHDi
من هیچ چیز خاصی توی این ترجمه ها نمیبینم که اینطور نظر میدید.
به هر حال هرکی نظری داره ولی تا وقتی عرضه نشند هیچ چیز معلوم نیست.
شب دراز است و قلندر بیدار
 

Terova

No Trolls
Gold User
Dec 1, 2007
13,050
نام
محمد امین
این صحبتها همون اوایل نمایش ناتال هم میشد من نمیدونم بعد از این همه وقت این یارو چرا دوباره این بحث رو پیش کشیده.
 

Hamid_da2007

کاربر سایت
Apr 18, 2007
1,254
واقعا آدم تا جفتشون رو تجربه نکنه نمیتونه نظر بده ولی با توجه به ویدئوها و اطلاعاتی که تا بحال دیدم و شنیدم MC بنظرم Practical تر هست. چجوری بگم. اینکه یه چیزی دستم بگیرم بعنوانه سپر، اسلحه، راکت یا هر چیزی بنظرم "User Friendly" تر هست تا اینکه جلویه مانیتور بخوام حرکت بزنم. بازم میگم تا هر دو رو تجربه نکنی نمیشه احساسه واقعی رو گفت. البته MC یه شباهتهایی داره به wiimote و آدم میدونه تو چه مایه هایه ولی ناتال چیزیه که تا تجربه نکنیش منصفانه نیست دربارش نظر بدیم.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر