خبر رسمی واکنش تند سازندگان Call of Duty به شوخی صداپیشه خدای جنگ

  • Thread starter Thread starter MJ_KING
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

MJ_KING

کاربر سایت
بعد از شوخی کریستوفر جاج، صداپیشه شخصیت کریتوس در بازی‌های جدید God of War، با کمپین بسیار کوتاه بازی Call of Duty: Modern Warfare 3 در مراسم The Game Awards 2023، برخی اعضای تیم توسعه فرانچایز کال آو دیوتی به این موضوع واکنش نسبتا تندی نشان داده‌اند.

Call-of-Duty-Modern-Warfare-3-300x169.jpg


جاج با شوخی درمورد سخنرانی طولانی خود در مراسم سال گذشته، اظهار داشت که با این حال سخنرانی او طولانی تر از بخش داستانی Call of Duty: Modern Warfare 3 بوده است.

او در هنگام اهدای جایزه بهترین اجرای سال گفت: «من قرار نیست اینجا بایستم و یک سخنرانی طولانی داشته باشم، در عوض به متن آماده شده پایبند خواهم بود. هیچ سخنرانی هشت دقیقه‌ای مثل سال گذشته وجود ندارد؛ اما یک حقیقت جالب، آن سخنرانی من درواقع از کمپین کال آو دیوتی امسال طولانی‌تر بود!»

اما واکنش‌ها به این شوخی فراتر از خنده‌های تماشاگران حاضر در مراسم بود و باعث شد تا برخی توسعه‌دهندگان Call of Duty در شبکه‌های اجتماعی خود از جاج انتقاد کنند. برای مثال Ajinkya Limaye، توسعه‌دهنده سابق این فرانچایز اظهار داشت که اگرچه اظهارات جاج خنده‌دار بود اما فرانچایز تیراندازی اکتیویژن همچنان God of War را در معیارهای دیگر شکست می‌دهد.

Nelson Plumey، کارگردان هنری استودیو Treyarch، در اظهار نظری گفت که بازی‌های God of War تعامل بسیار کمتری نسبت به کال آو دیوتی با بازیکنان خود دارند.

Darcy Sandall، توسعه‌دهنده شاغل در Sledgehammer هم گفت که در مراسمی که دستاوردهای صنعت گیم را جشن می‌گیرد نباید چنین اظهاراتی وجود داشته باشد.

اما قطعا تندترین واکنش به بری اسلون، صداپیشه کاپیتان پرایس در مجموعه Call of Duty برمیگردد که در توئیتی جنجالی خطاب به کریستوفر جاج نوشت: «می‌گویند آن یارو کریستوفر جاج تمام شوخی‌هایش را خودش می‌نویسد، چه با استعداد!🤡👀»

جدیدترین نسخه کال آو دیوتی بعد از انتشار انتقادات زیادی را بخاطر بخش داستانی ضعیف و بسیار کوتاه خود متحمل شد و تبدیل به یکی از بدترین کمپین‌های این فرانچایز شد. شما میتوانید نقد و بررسی Call of Duty: Modern Warfare 3 را در بازی سنتر مطالعه بکنید.
 
آقا دوتا کمپانی دیگه دارن پولشو میگیرن یکی دیگه رو استیج شوخی کرده بعد شماها دارین حرصشو میخورین ؟ من خودم پی اس فنم . هم راگناروک هم کاد 3 هر دو دیسکشو واسه پی اس 5 خریدم و دارم بازی میکنم .الان تو روم کاد 3 دارم در مورد خرید season pass مطلب میزارم . هیچ ربطی این دوتا عنوان به هم ندارن و هر دو جذابیت خاص خودشون رو تو سبک و ژانر خودشون دارن . اون شوخی هم طبیعیه تو این جور مراسما و پاسخ دادن هم طبیعیه بهش . انصافا کاد تو سبک شوتر با دوال سنس 2 بسیار فان هست ولی داستان نداره اصلا . ازون ورم راگناروک تو سبک اکشن آر پی جی بهترینه ولی خب مود آنلاین نداره
 
واقعا فکر می‌کنین سازندگان کال‌آو تحت فشار و ناراحتی هستن؟ اینا که بازیشون مث اسب می‌فروشه هدف از ساخت بازی هم همینه و یه شغله، اینا هم مشخصا به هر دلیلی تو شغلشون موفقن حالا هرچی هم محصولشون زباله باشه باز موفقه پس مطمئن باشین اگه کسی هم تحت فشار و ناراحتی باشه سازنده‌های باقی بازی‌ها هستن نه کال‌آو!
اصلا بحث اینکه تحت فشارن و یا اینکه بازیشون فروش میره نیست
طرف اومده یه واقعیت تلخی رو به صورت طنز گفته ولی خب الان چون اکتی زیر مجموعه مایکرو حساب میشه کسی حق انتقاد نداره
حتی جنبه انتقاد ندارن
البته اگه همین روند ادامه داشته باشه مطمئن باشید روی فروش و درصد رضایت کاربرا حتی طرفداری های سرسخت کالاف هم تاثیر میزاره
همینطور که الان هم در مقایسه با سال های قبل گذاشته
 
منتظرم ببینم چند صفحه دیگه بحث TLOU2 وسط کشیده میشه.;)) :D
خب استراتژی همیشگی شروع شد .😂 اسم tlou رو میارن بعد که یکی دربارش حرف بزنه بگن ای بابا همش بحث رو جی میکشونین به tlou.
دیگه نخ نما شده به نظرم این روش🤣
 
با این اتفاق، تو جنگ بین سونی و مایکرو یه جبهه جدید باز شده، تا قبل از این فن ها میزدن سر و کله هم، حالا دولوپر ها و کارمندا اضافه شدن.
همه یادشون میمونه شروع کننده کی بود و فردا وقتی آتیش این ماجرا دامن tlou و دراکمن رو گرفت، دیگه دنبال مقصر نگردید
 
منتظرم ببینم چند صفحه دیگه بحث TLOU2 وسط کشیده میشه.;)) :D
الان یه ورژن جدید اومده :D
و معمولا در بی ربط ترین حالت، بحث "استارفیلد" و "اقای هاوارد" وسط کشیده میشه، خیلی زودتر از اینکه پای TLoU بیاد وسط،

حالا این "بی ربط ترین" میتونه تاپیک Grand Theft Auto VI باشه، میتونه تاپیک شوخی کریتوس با کال اف دوتی باشه :D

جالب هم هست از طرف کسانی وسط کشیده میشه که خیلی تلاش کردند تا "بلاموضوع" بودن استارفیلد رو ثابت کنند :D و همچنان در تلاش هستند که ثابت کنند این بازی و استودیوش چقدر بی اهمیته :D

و در نهایت همین شدت "بی اعتنایی" دوستانی که حتی مخاطب استارفیلد و بازی های قبلی بتزدا گیم استودیوز، نبودن و نیستند، نشون میده چقدر بازی اخیر BGS بی اهمیته و کسی باهاش کار نداره :D

*البته که دلیل اهمیت دادن این عزیزان به استارفیلد، خود بازی نیست و اکس باکسه و همه در جریانش هستیم، پس بازم معلوم میشه فقط "ماله کش های اکتی" به گفته این عزیزان به دلیل اکس باکس اینجا نیستند، بلکه خودشونم به دلیل "اکس باکس" و ترولش، اینجا هستند... :D
 
واقعا فکر می‌کنین سازندگان کال‌آو تحت فشار و ناراحتی هستن؟ اینا که بازیشون مث اسب می‌فروشه هدف از ساخت بازی هم همینه و یه شغله، اینا هم مشخصا به هر دلیلی تو شغلشون موفقن حالا هرچی هم محصولشون زباله باشه باز موفقه پس مطمئن باشین اگه کسی هم تحت فشار و ناراحتی باشه سازنده‌های باقی بازی‌ها هستن نه کال‌آو!
حرفت از یک نظراتی درسته، اما به شخصه دوست دارم باور نکنم که انگیزه و هیجان اصلی این دولوپر ها، صرفا بر اساس "پول" و دستاورد اقتصادی برانگیخته میشه... وگرنه چه فرقی بین ساخت ساختمان بساز بفروشی در ایران و ساخت ویدئوگیم های عظیم بین المللی وجود داره؟

مگه میشه در این صنعت کسی دنبال "درخشیدن" خارج از دنیای فروش بازی ها، نباشه؟ و اهمیتی به دستاورد های دیگر نده؟ مثلا کسی که تو این صنعت میفروشه، ایا ارزوش نیست در کنار این فروش، کردیت و اعتبار ناتی داگ و راک استار هم کسب کنه؟ الان بتزدا نباید ناراحت باشه که از وضعیت در -2011 به وضعیت امروز رسیده؟ (من باب دستاورد های خارج از اقتصاد)
 
الان یه ورژن جدید اومده :D
و معمولا در بی ربط ترین حالت، بحث "استارفیلد" و "اقای هاوارد" وسط کشیده میشه، خیلی زودتر از اینکه پای TLoU بیاد وسط،

حالا این "بی ربط ترین" میتونه تاپیک Grand Theft Auto VI باشه، میتونه تاپیک شوخی کریتوس با کال اف دوتی باشه :D

جالب هم هست از طرف کسانی وسط کشیده میشه که خیلی تلاش کردند تا "بلاموضوع" بودن استارفیلد رو ثابت کنند :D و همچنان در تلاش هستند که ثابت کنند این بازی و استودیوش چقدر بی اهمیته :D

و در نهایت همین شدت "بی اعتنایی" دوستانی که حتی مخاطب استارفیلد و بازی های قبلی بتزدا گیم استودیوز، نبودن و نیستند، نشون میده چقدر بازی اخیر BGS بی اهمیته و کسی باهاش کار نداره :D

*البته که دلیل اهمیت دادن این عزیزان به استارفیلد، خود بازی نیست و اکس باکسه و همه در جریانش هستیم، پس بازم معلوم میشه فقط "ماله کش های اکتی" به گفته این عزیزان به دلیل اکس باکس اینجا نیستند، بلکه خودشونم به دلیل "اکس باکس" و ترولش، اینجا هستند... :D

دقيقا هدف تروله ديگه پس جهت تقريب مذاهب انجام ميشه؟ :D
اتفاقا اصلا بى اهميت نيست بهر حال قرار بود با چيزى طرف باشيم كه صنعت گيمينگ رو يه مرحله جلو تر ببره ولى خب عقب عقب رفت جلو :D
 
حرفت از یک نظراتی درسته، اما به شخصه دوست دارم باور نکنم که انگیزه و هیجان اصلی این دولوپر ها، صرفا بر اساس "پول" و دستاورد اقتصادی برانگیخته میشه... وگرنه چه فرقی بین ساخت ساختمان بساز بفروشی در ایران و ساخت ویدئوگیم های عظیم بین المللی وجود داره؟

مگه میشه در این صنعت کسی دنبال "درخشیدن" خارج از دنیای فروش بازی ها، نباشه؟ و اهمیتی به دستاورد های دیگر نده؟ مثلا کسی که تو این صنعت میفروشه، ایا ارزوش نیست در کنار این فروش، کردیت و اعتبار ناتی داگ و راک استار هم کسب کنه؟ الان بتزدا نباید ناراحت باشه که از وضعیت در -2011 به وضعیت امروز رسیده؟ (من باب دستاورد های خارج از اقتصاد)

فرق استوديو ها دقيقا همينجا مشخص ميشه.
اينام مثل همه انسان ها هستن،هيچكس از پول بدش نمياد ولى خب دستاورد هاى غير مادى هم بى ارزش نيستن اما يه سرى افراد صرفا به ماديات نگاه ميكنن.
مثالش هم تو صنعت در صدر مجلس يوبيسافت و بعد ازون هم اكتيويژن و ea
 
واقعا فکر می‌کنین سازندگان کال‌آو تحت فشار و ناراحتی هستن؟ اینا که بازیشون مث اسب می‌فروشه هدف از ساخت بازی هم همینه و یه شغله، اینا هم مشخصا به هر دلیلی تو شغلشون موفقن حالا هرچی هم محصولشون زباله باشه باز موفقه پس مطمئن باشین اگه کسی هم تحت فشار و ناراحتی باشه سازنده‌های باقی بازی‌ها هستن نه کال‌آو!
همه رو نمیدونیم ولی این عزیزانی که رگ غیرتشون باد کرده آره فشار خوردن، بدم فشار خوردن. گیم آواردز 2016 کونان اوبراین تمومی بازی‌های نامزد بهترین بازی سال رو گرفت دستش و یه دور شستشون ولی چه سازنده چه ما طرفدارها همراه بقیه خندیدیم و کسی آه و نفرین نکرد که آره ما داریم میرقصیم بقیه فشار خوردن :-"
 
حرفت از یک نظراتی درسته، اما به شخصه دوست دارم باور نکنم که انگیزه و هیجان اصلی این دولوپر ها، صرفا بر اساس "پول" و دستاورد اقتصادی برانگیخته میشه... وگرنه چه فرقی بین ساخت ساختمان بساز بفروشی در ایران و ساخت ویدئوگیم های عظیم بین المللی وجود داره؟

مگه میشه در این صنعت کسی دنبال "درخشیدن" خارج از دنیای فروش بازی ها، نباشه؟ و اهمیتی به دستاورد های دیگر نده؟ مثلا کسی که تو این صنعت میفروشه، ایا ارزوش نیست در کنار این فروش، کردیت و اعتبار ناتی داگ و راک استار هم کسب کنه؟ الان بتزدا نباید ناراحت باشه که از وضعیت در -2011 به وضعیت امروز رسیده؟ (من باب دستاورد های خارج از اقتصاد)
آخه واسه کی بیان وقت بزارن و کمپین قوی و طولانی بسازن؟
شما چندتا هیتر که اینجا فعالیت دارن رو نبین. خریدارها و مخاطبین cod وجود کمپین براشون اهمیتی نداره.
آمار پلیرهایی که کمپین های cod (همون که خیلی کوتاهه) رو تموم کردن، یه چیزی بین 1 تا 25 درصده.
حالا میانگین همینجوری بگیریم میشه مثلن 15 درصد.
یعنی درصد بسیار زیادی اصلن همون کمپین کوتاه رو تموم هم نمی کنن.
حالا شما خودت بازیساز باشی. میای انرژی و وقت و پول رو صرف قسمتی میکنی که در بهترین و رویایی ترین حالت حتی نصفی از مخاطبینت هم سمتش نمیرن؟! بعید میدونم!
 
به نظرم جیم رایان فقید ( و سایر سهامداران😁) بیشترین فشار رو متحمل شد ، اول از بسته شدن قرارداد abk و بعد از اینکه باید هر سال شاهد باشه آی پی "متعلق" به رقیب یکی از پر فروش ترین بازیاش باشه و مثل قبل چیزی گیرش نیاد از قِبَلِش
 
  • Like
Reactions: z2s sas
وقتی بحث طرفداری از COD بشه که سریع کمپین بازی رو میزدن توی سر بتلفیلد
ولی حالا چون کمپین ر-یدمان کرده پس دیگه مهم نیست ؟
شخصیت GHOST - Price و سواپ اینا همه توی کمپین شکل گرفتن و خیلی هم طرفدار دارن و اتفاقا 90% کسایی که COD بازی میکنن کمپین رو تموم میکنن
کافیه سر بزنی به امار 120 میلیون بازدید کمپین کالاف فقط توی یوتیوب !
پس این بخش اتفاقا خیلی هم مهمه اما جدیدن تر زدن
دفاع کردن نداره
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or