همه چیز در مورد Project Scorpio [اطلاعات کامل در پست اول]

Donger Reborn

کاربر سایت
014_xbox-project-scorpio-logo.jpg

در کنفرانس E3 2016، مایکروسافت از جدیدترین عضو خانواده Xbox، با نام فنی Project Scorpio رونمایی کرد.

به گفته مایکروسافت، این کنسول قویترین کنسول ساخته شده در تاریخ بوده و قرار است به هنگام تعطیلات آخر سال 2017 عرضه شود. مایکروسافت با این کنسول قول گیمینگ با کیفیت 4K و تجربه گرافیکی بالا در واقعیت مجازی، بدون قربانی کردن کیفیت اجرایی بازی‌ها را داده است.

هر سه کنسول Xbox One ،Xbox One S و Project Scorpio همگی با یکدیگر تطبیق داشته و تمامی بازی‌ها و وسایل جانبی کنسول Xbox One بر روی هر سه محصول قابل استفاده خواهند بود.

در تاریخ 6/4/2017، دیجیتال فاندری وابسته به یوروگیمر، به صورت رسمی از مشخصات سخت افزاری Project Scorpio پرده برداری کرد

مشخصات کلی سخت افزار:
مشخصات کلی سخت افزاری کنسول به صورت زیر است:

SoC اصلی کنسول که شامل پردازنده اصلی و پردازه گرافیکی می شود، همانند قبل با همکاری AMD طراحی شده و توسط TSMC با معماری 16nm FinFET ساخته می شود و شامل 7 میلیارد ترانزیستور و 40 واحد پردازشی سفارشی سازی شده از نوع Radeon می باشد

از این SoC با عنوان Scorpio Engine یاد می شود.
اندازه سطح این SoC، برابر 360 میلی متر مربع است.

پردازنده اصلی - CPU:
بر خلاف شایعات، این کنسول از معماری پردازنده های Ryzen استفاده نکرده و کماکان از معماری Jaguar که در کنسول های Xbox One,Xbox One S,PS4, PS4 Slim و PS4 Pro استفاده می شود، استفاده می کند. البته با توجه به بازه زمانی، از همان ابتدا بعید به نظر می رسید که پردازنده های Ryzen آماده قرار گیری درون Project Scorpio باشند.
مایکروسافت معتقد است که استفاده نکردن از Ryzen نگرانی ای برای آن ها نبوده و آن ها به هرچه که که در پردازنده Project Scorpio می خواستند، با سفارشی کردن پردازنده رسیده اند.
پردازنده به طور کامل توسط مایکروسافت سفارشی سازی شده و دارای 8 هسته پردازشی می باشد که با فرکانس 2.3Ghz کار می کنند.
در واقع پردازنده کنسول، نسخه Upclock شده پردازنده Xbox One می باشد.
هشت هسته پردازشی در دو کلاستر به همراه 4 مگابایت کش لایه 2 قرار دارند تا در کنار کارایی حداکثری، کنسول جدید به طور کامل از نسل قبلی خود یعنی Xbox One و Xbox One S پشتیبانی کند.
پردازنده خود وظایف اصلی را به عهده دارد و پردازش های متفرقه بر عهده پردازنده های جانبی می باشد که درون SoC تعبیه شده اند.
در نهایت پردازنده مورد استفاده، 31% سریعتر از پردازنده Xbox One عمل می کند و به لطف سفازشی سازی، تاخیر آن نیز کمتر شده است.

پردازنده گرافیکی - GPU:
پردازنده گرافیکی، 40 واحد محاسباتی Radeon می باشد که سفارشی سازی شده اند و این پردازنده گرافیکی با فرکانس کاری 1172Mhz کار می کند. فرکانس کاری این پردازنده گرافیکی فقط 94Mhz از بالاترین فرکانس کاری پردازنده گرافیکی RX480 کمتر است در حالی که RX480 تعداد 36 واحد پردازشی دارد.
پردازنده گرافیکی توان پردازشی 6 ترافلاپ را داراست که 4.6 برابر کنسول Xbox One می باشد.
مایکروسافت می گوید که در Project Scorpio به Direct3D 12 مهاجرت و این مهاجرت باعث ارتباط فوق العاده بهینه بین بازی و پردازنده گرافیکی می شود. از دیدگاه مایکروسافت استفاده از D3D12 یک برد بزرگ برای هر دو مایکروسافت و توسعه دهندگان است چرا که طبق گفته های توسعه دهندگان،آن ها تواسنته اند میزان بار پردازشی CPU برای Rendering را به نصف کاهش دهند.
به گفته مایکروسافت، بخش قابل توحهی از پردازش CPU مربوط به دستور به GPU برای ترسیم خروجی به هدر می رود که این مقدار می تواند بین صد ها تا هزارات دستور پردازشی باشد و این مقدار در Project Scorpio به 11 دستور برای ترسیم و 9 دستور برای تغییر وضعیت کاهش پیدا کرده است.
همچنین مایکروسافت از AMD Detal Colour Compression (DCC) برای ذخیره بخشی از اطلاعات گرافیکی درون رم استفاده می کند که باعث ذخیره پهنای باند و حجم مصرفی حافظه می شود.

حافظه اصلی - RAM:
در ابتدا باید گفت که ESRAM درون کنسول به طور کامل حذف شده است.
مایکروسافت مدعی است که با توجه به پهنای باندی که حافظه کنسول در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد، دیگر نیازی به ESRAM نیست.
حافظه 32 مگابایتی ESRAM اکنون به صورت یک حافظه مجازی و به صورت فیزیکی آدرس دهی می شود تا بازی های قدیمی ای که از آن استفاده می کنند، در اجرا با مشکل مواجه نشوند
حافظه اصلی کنسول از نوع GDDR5 می باشد و بر خلاف شایعات، کنسول از حافظه GDDR5X استفاده نمی کند.
در مجموع کنسول شامل 12 گیگابایت رم می شود که میان پردازنده اصلی و پردازنده گرافیکی مشترک بوده و با اینترفیس 384 بیتی پهنای باند 326GB/s را فراهم می آورند. حافظه ها در 12 کانال 32 بیتی کار می کنند و فرکانس کاری هر واحد 6.8Ghz می باشد. به عبارتی حافظه اصلی کنسول پهنای باند 1.6 برابری را نسبت به ESRAM کنسول Xbox One در اختیار سازندگان قرار می دهد. به گفته مایکروسافت، این پهنای باند، نیاز پدازنده گرافیکی را برای اجرای بازی ها با رزولوشن 4K به صورت Native به صورت کامل برطرف می سازد.
8 گیگابایت از حافظه در اختیار توسعه دهندگان است و 4 گیگابایت آن برای خود کنسول رزرو شده است، در مقایسه با Xbox One این کنسول 1 گیگابایت رم رزرو شده بیشتری دارد و مایکروسافت دلیل آن را اجرا کردن داشبورد و سیستم عامل بر روی رزولوشن 4K به صورت Native می داند.

هارد - HDD:
هارد کنسول، یک هارد 2.5 اینچی با ظرفیت 1 ترابایت می باشد که 50% پهنای باند بیشتری به نسبت هارد کنسول Xbox One دارد.
هارد کنسول در قسمتی قرار می گیرد که شامل لرزه گیر است.

سیستم صوتی:
Project Scorpio علاوه بر سخت افزاری پردازشی، در زمینه صوت نیز خود نمایی می کند.
پردازنده صوتی Xbox One به Project Scorpio کوچ کرده و ویژگی های جدیدی به آن اضافه شده است.
پردازنده صوتی از صدای 7.1 کاناله پشتیبانی می کند و پشتیبانی از آخرین تکنولوژی Dolby با نام Dolby Atmos بزای گیمینگ و هدفون نیز به آن اضافه شده است. همچنین فرمت صوتی ابداعی توسط تیم هولولنز با نام HRTF نیز توسط پردازنده صوتی پشتیبانی می شود.

سیستم تهویه:
با توجه به فرکانس کاری پردازنده گرافیکی، کنسول نیاز به یک سیستم تهویه بسیار قوی برای خنک سازی دارد.
مدل سیستم تهویه، هیت سینک محفظه بخار است. این مدل تهویه در کارت گرافیک های High End همانند GTX 1080 و GTX 1080 Ti مورد استفاده قرار می گیرد.
در کنسول از شریان های لوله های مسی استفاده شده که درون آن ها خلاء بوده و محتوی آب مقطر می باشند. گرما جذب آب شده و بعد از تبخیر، آب به باله های هیت سینک می رود و در آنجا با از دست دادن گرما مجددا به آب مایع تبدیل می شود.
برای خنک سازی هیت سینک از یک فن با طراحی سفارشی که از طراحی فن گریز از مرکز اقتباس شده است، استفاده شده است.

سیستم تغذیه:
منبع تغذیه کنسول به صورت داخلی بوده و یک منبع تغذیه واحد (بدین معنی که هر دو ولتاژ 220 و 110 ولت را پشتیبانی می کند) با توان 245 وات برای کنسول تعبیه شده است.

درایو نوری:
درایو نوری کنسول، Ultra HD Blu-ray Drive می باشد.
این درایو از لحاظ ساختار در واقع همان درایو درون Xbox One S می باشد که تغییرات جزئی برای قرار گیری درون کنسول داشته است.

پورت های دستگاه:
در بخش پشتی دستگاه، چینش پورت ها همانند Xbox One S می باشد. دلیل چینش پورت ها همانند Xbox One S، مهاجرت راحت کاربرانی که در حال حاضر از Xbox One S استفاده می کنند و کابل های خود را بر اساس آن چینش کرده اند، به Project Scorpio می باشد.
فیش برق دستگاه از نوع figure-eigth می باشد (همانند فیش برق PS4)، پورت کینکت همانند Xbox One S در کنسول وجود ندارد و باید از آداپتور USB برای اتصال کینکت استفاده کرد، ورودی HDMI کماکان وجود دارد.
همچنین پورت خروجی HDMI 2.1 برای پشتیبانی از رزولوشن 4K با فریم ریت 60، قابلیت HDR و گستره طیف رنگ وسیع بر روی کنسول تعبیه شده است.

طراحی و ساخت کنسول:
طراحی نهایی کنسول که با نام ID شناخته می شود، در E3 به صورت نهایی نمایش پیدا می کند.
در طراحی کنسول از روش طراحی ماژولار استفاده شده است. همچنین تکنیک های تولید پیشرفته باعث شده اند تا بتوان از فضا، حداکثر استفاده را برد.
در ساخت کنسول، از روشی به نام Hovis Method استفاده شده است. در این روش مادربورد هر کنسول به صورت مجزا با توجه به پردازنده ای که بر روی آن قرار گرفته است به صورت دقیق کالبیره می شود تا حداکثر کارایی را فراهم آورد.
مایکروسافت برای رسیدن به کارایی حداکثری و تولید گرمای حداقلی، هر جیپ را به صورت دقیق ولتاژ دهی می کند.
به جای استفاده از یک پروفایل تنظیم برای برد همه قطعات، هر پردازنده بعد از تولید یک پروفایل مصرفی منحصر به فرد دارد که برد کنسول بر اساس آن تنظیم می شود.

پشتیبانی از نسل های پیشین:
Project Scorpio به صورت کامل از بازی های Xbox One, Xbox One S و Xbox 360 پشتیبانی می کند.
تمامی لوازم جانبی Xbox One نیز بر روی Project Scorpio پشتیبانی می شوند.

Project Scorpio در عمل:
به گفته مایکروسافت، هر بازی ای که با رزولوشن 900P به بالا بر روی کنسول Xbox One اجرا می شود، توانایی اجرا شدن به صورت 4K Native با HDR و طیف رنگ وسیع، بدون تاثیر بر فریم ریت، بر روی Project Scorpio را دارد.
استادیو Turn10، سازنده عنوان Forza Motosport در مدت 2 روز انجین Forza را بر روی Project Scorpio پورت کردند. عنوان Forza Motosport با تنظیمات گرافیکی ای مشابه Xbox One فقط با استفاده از بین 60 تا 70 درصد GPU، به صورت 4K Native با فریم ریت 60 فریم بر ثانیه به صورت ثابت بر روی Project Scorpio به اجرا در آمد در حالی که این عنوان 90% پردازنده گرافیکی را بر روی Xbox One برای اجرا در رزولوشن 1080P استفاده می کند. با تغییر تنظیمات گرافیکی به بالاترین حد این مقدار به 88% رسید.

علاوه بر عناوین جدید، تمامی قدرت کنسول در اختیار عنوان قدیمی و بازی های Xbox 360 نیز هست تا این بازی ها نیز فریم دهی حداکثری و بدون screen tearing داشته باشند.
عناوینی همانند Doom, Halo 5,... که از رزولوشن متغییر استفاده می کنند، با بالاترین رزولوشن قابل احرا بر روی Project Scorpio به اجرا در می آیند.
تمامی بازی های Xbox One و Xbox 360 بر روی Project Scorpio اجرا می شوند با 16x AF (anisotropic filtering) به اجرا در می آیند.
لودینگ بازی های Xbox One و Xbox 360 سریع تر شده است و مقدار رم باقی مانده در زمان اجرای بازی ها به کش کردن IO های تکراری اختصتص میابد تا سرعت هرچه بیشتر را فراهم کند.

کنسول از AMD media block بهره می برد. بخش DVR آپدیت شده و اکنون قابلیت پشتیبانی از رزولوشن 4K با کدک HEVC به همراه HDR را داراست. همچنین ویژگی ای با نام retroactive screen capture نیز به کنسول اضافه شده که با نمایش فریم به فریم فیلم گیم پلی ذخیره شده، امکان عکس گرفتن از بهترین صحنه را فراهم می آورد.

Project Scorpio قابلیت پشتیبانی از Freesync را نیز داراست و این کنسول از Freesync 2 پتشیبانی می کند تا با استفاده از آن، screen tearing در بازی ها به صفر برسد.
Project Scorpio در رزولوشن 1080P:
مایکروسافت اعلام کرده که فارق از رزولوشن صفحه نمایش، بهبود های Project Scorpio در تمامی رزولوشن ها در دسترس است حتی در رزولوشن 1080P.
در زمان اجرای بازی بر روی یک صفحه نمایش با رزولوشن 1080P، شما دو حالت را برای اجرا دارید که یکی باعث افزایش پرفورمنس بازی می شود و دیگری با supersample کردن تصویر 4k به 1080p (تمامی Texture ها به صورت 4k رندر شده و سپس supersample می شوند.) تصویری فوق العاده به نمایش می گذارد، و تصویر خروجی به صورتی است که انگار AA(anti-aliasing) حداکثری را داراست. این کار را خود کنسول انجام داده و نیازی به پیاده سازی از سمت توسعه دهنده نیست.

وجه تمایز Project Scorpio با PC:
مایکروسافت می گوید که کامپایلر سایه زن آن ها برای استفاده در Project Scorpio بسیار بهینه تر از نمونه مورد استفاده در PC است.
همچنین API آن ها برای دسترسی مستقیم به سخت افزار و گستره های مختص کنسول پردازنده های گرافیکی، باعث برتری یک سخت افزار ثابت می شود.
در نهایت نرم افزار بهینه سازی آن ها با نام PIX(Performance Investigator for Xbox)، ابزاری برای بهینه سازی بازی ها بر روی کنسول می باشد، بهینه سازی موردیست که با توجه به سخت افزارهای مختلف PC، به راحتی به دست نمی آید.

قیمت Project Scorpio:
قیمت این کنسول رسما اعلام نشده اما Digital Foundry قیمت آن را 499$ می داند.
 
آخرین ویرایش:
عه چه خوب
ميشه يه پيسي ٦٠٠ دلاري هم نه
٨٠٠دلاري ببندي كه بتونه براي من فورزا اپكس رو 4k/60Fps Ultra بياره؟
خيلي خوب ميشه ديگه نيازي نيست سمت كنسول ها برم دوباره از رو پيسي
دوست من ١٠٨٠ داشت باز نميتونست ٤كا/٦٠ همه بازيا رو راحت اجرا كنه رفت SLi بست
حالا شما ميگي يه پيسي ٦٠٠ دلاري ميشه اسكورپيو؟


Sent from my iPhone using Tapatalk
چقدر شرط می بندی که اسکورپیو نمی تونه 80 درصد بازی ها رو با کیفیت 4k و 60fps اجرا کنه؟
تا جایی که من می دونم مایکروسافت فقط اجرای FM6 رو روی اسکورپیو نشون DF داده که خودش انحصاری فرست پارتی مایکرو هست!
اجرای بازی های مولتی خیلی مهم تره! من شرط می بندم عملکرد اسکورپیو نهایت کمی بهتر از RX480 باشه، با همه تکنیک های خفنی که مایکروسافت رو این کنسول سوار کرده! کلا تو بحث سخت افزاری معجزه نمیشه کرد.
___________________________________________________________
قیمت اسکورپیو بنظرم 500 دلار باشه.
 
عه چه خوب
ميشه يه پيسي ٦٠٠ دلاري هم نه
٨٠٠دلاري ببندي كه بتونه براي من فورزا اپكس رو 4k/60Fps Ultra بياره؟
خيلي خوب ميشه ديگه نيازي نيست سمت كنسول ها برم دوباره از رو پيسي
دوست من ١٠٨٠ داشت باز نميتونست ٤كا/٦٠ همه بازيا رو راحت اجرا كنه رفت SLi بست
حالا شما ميگي يه پيسي ٦٠٠ دلاري ميشه اسكورپيو؟


Sent from my iPhone using Tapatalk

توضیح دادم صفحات قبل.
این مقاله رو بخونین متوجه میشین.
 
چه سوپرایزه خفنی.عملا اگر اینطوری باشه و زیره 500 دلار باشه عالیه عالی.حتی از بستن پی سی که بتونه متلا فروزا رو با این کیفیت اجرا کنه ارزون تر میشه.
یک سریم کامنتام واقعا خنده دارن.خواهشا یک سری حرفارو نزنین... اینجا سایت حرفه ای گیمه.
 
عه چه خوب
ميشه يه پيسي ٦٠٠ دلاري هم نه
٨٠٠دلاري ببندي كه بتونه براي من فورزا اپكس رو 4k/60Fps Ultra بياره؟
خيلي خوب ميشه ديگه نيازي نيست سمت كنسول ها برم دوباره از رو پيسي
دوست من ١٠٨٠ داشت باز نميتونست ٤كا/٦٠ همه بازيا رو راحت اجرا كنه رفت SLi بست
حالا شما ميگي يه پيسي ٦٠٠ دلاري ميشه اسكورپيو؟


Sent from my iPhone using Tapatalk
بنده خدا این 4k 60fps با تنظیمات ورژن one هست ( ! ) رو Ultra که نیست.
اینقدر از این کنسول واسه خودتون خدا نسازید که یهو بیاد همرو فیل کنه با این CPU تکلیف این دوتا کنسول بین نسلی مشخصه.
 
چقدر شرط می بندی که اسکورپیو نمی تونه 80 درصد بازی ها رو با کیفیت 4k و 60fps اجرا کنه؟
تا جایی که من می دونم مایکروسافت فقط اجرای FM6 رو روی اسکورپیو نشون DF داده که خودش انحصاری فرست پارتی مایکرو هست!
اجرای بازی های مولتی خیلی مهم تره! من شرط می بندم عملکرد اسکورپیو نهایت کمی بهتر از RX480 باشه، با همه تکنیک های خفنی که مایکروسافت رو این کنسول سوار کرده! کلا تو بحث سخت افزاری معجزه نمیشه کرد.
___________________________________________________________
قیمت اسکورپیو بنظرم 500 دلار باشه.
خودشون گفتن تمام بازي هاي كه 900p به بالا رو وان اجرا شدن 4K نيتيو اجرا ميشن
من نميدونم چه اصراري دارين كنسول رو بكوبونين
من كلا ديگه تو اين فروم نميام چون بحث هاي بدرد بخور توش تموم شده بقيه فقط بحث الكي و كوبوندن و هيت هست
اسكورپيو هم مضخرف،بدرود


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
بنده خدا این 4k 60fps با تنظیمات ورژن one هست رو Ultra که نیست.
اینقدر از این کنسول واسه خودتون خدا نسازید که یهو بیاد همرو فیل کنه با این CPU تکلیف این دوتا کنسول بین نسلی مشخصه.
رو الترا هم اجرا كردن ٨٨درصد جيپي يو استفاده شده


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
چقدر شرط می بندی که اسکورپیو نمی تونه 80 درصد بازی ها رو با کیفیت 4k و 60fps اجرا کنه؟
تا جایی که من می دونم مایکروسافت فقط اجرای FM6 رو روی اسکورپیو نشون DF داده که خودش انحصاری فرست پارتی مایکرو هست!
اجرای بازی های مولتی خیلی مهم تره! من شرط می بندم عملکرد اسکورپیو نهایت کمی بهتر از RX480 باشه، با همه تکنیک های خفنی که مایکروسافت رو این کنسول سوار کرده! کلا تو بحث سخت افزاری معجزه نمیشه کرد.
___________________________________________________________
قیمت اسکورپیو بنظرم 500 دلار باشه.
اینایی که یک عکس فورتزا 6 دیدن جو 4K 60fps برداشتن نمیدونم فازشون چیه خدایی تازه تنظیمات اولترا هم میزنن تنگش :D برای اجرا بازی های روز 4K 60 دوتا 1080ti هم sli کنی باز کم میاره بعضی جاها اونم با CPU های هیولا اینتل نه داغونی مثل jaguar!
انجین فورتزا به نسبت بسیار سبک و آداپته هست (روی وان با 1.2 ترافلاپ رزش 1080p و 60فریم ثابته) جوری که کارت گرافیک 970 با قدرت تقریبی 3.5 ترافلاپ راحت توی رز 1440 اونم با 8X MSAA و تنظیمات ultra شصت فریم میده دیگه اسکورپیو 6 ترافلاپسی با دو برابر رم بماند.
 
  • Like
Reactions: Sobhan_23
بنده خدا این 4k 60fps با تنظیمات ورژن one هست ( ! ) رو Ultra که نیست.
اینقدر از این کنسول واسه خودتون خدا نسازید که یهو بیاد همرو فیل کنه با این CPU تکلیف این دوتا کنسول بین نسلی مشخصه.

بروی تنظیمات Ultra+Dynamic Weather+24CAR و پورت دوروزه 88% توان را استفاده کرده.

.......................................

به نظرم این بحث PC Vs Scorpio را اینجا راه نندازین.Scorpio هرچی هم باشه یک کنسول و هدفش ارائه بهترین بازده با کمترین قیمت ممکن هست.


اینایی که یک عکس فورتزا 6 دیدن جو 4K 60fps برداشتن نمیدونم فازشون چیه خدایی تازه تنظیمات اولترا هم میزنن تنگش :D برای اجرا بازی های روز 4K 60 دوتا 1080ti هم sli کنی باز کم میاره بعضی جاها اونم با CPU های هیولا اینتل نه داغونی مثل jaguar!
انجین فورتزا به نسبت بسیار سبک و آداپته هست (روی وان با 1.2 ترافلاپ رزش 1080p و 60فریم ثابته) جوری که کارت گرافیک 970 با قدرت تقریبی 3.5 ترافلاپ راحت توی رز 1440 اونم با 8X MSAA و تنظیمات ultra شصت فریم میده دیگه اسکورپیو 6 ترافلاپسی با دو برابر رم بماند.

داداش اینقدر تلاش نکن.

اولا 4K دقیقا 2.25 برابر 1440p پیکسل داره.یعنی بیش از 100% تعداد پیکسل های بیشتر.

دوما کارت گرافیک 970 هم یک کارت گرافیک رده بالاست.جوری میگی انگار 750GTX ایناست.

اینجا هم کسی نگفت Scorpio قراره هرچی بازی هست را 4K/60FPS اجرا کنه.حتی اگه بتونه 70-80 درصد بازی هارو هم 4K/30FPS اجرا کنه برای کنسول گیمر جماعت کافیه چون نزدیک ترین تعقیب کننده اش یعنی PS4 Pro تنها چندتا بازی با گرافیک متوسط یا نسل قبلی را تونسته Native 4K اجرا کنه.
 
آخرین ویرایش:
اگه ماکرو میخواست رو بازی کنه یه بازی open world رو میداد df تازه نه بنچمارکی هست نه فریمی هست همه یه یسری حرفه تا همچی مشخص شه رمان مونده . یادمون نرفته کارشناسها میگفتن xbox one و .... گرافیکی فراتر از انیمیشن آواتار قراره ارایه بده که زایدن، تو نظر دوستان متوهم پراید میتونه لامبورگینیرو بگیره حالا چطور اونا گفتن (df) تازه فقط با مصرف 88% قدرت موتور دیگه یه 2 2 تا 4 سادس با همچی شوخی با pc high end هم شوخی از این تاپیک پستهای خیلی خوبی برای 6 ماه دیگه وقتی بنچمارگهای ویچر و فال آوت و .... اومد میشه کشید بیرون و سوراخ موش میشه خدا تومن . یادتون نره تاپیک زیر رو دوباره 6 ماه دیگه باید توش پلاس باشید واسه اینکه چی 4k میاد چی 1080 :
اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: PEDRAMGOLCHIN
الان مولتی پلت خیلی مهمتر از انحصاری هست، کافیه به فروش بازیا نگا کنیم، در این که انحصاری تاثیر خودشو داره شکی نیس ولی همین پلی 4 این نسل رو بیشتر به لطف همون کیفیت بهتر برد، کافیه دو سه تا مولتی پلت رو 4کی نشون بدن و تموم! مثلا رد دد رو 4کی نمایش بدن ...خیلی تاثیر داره خیلی.
الله اکبر.حالا دیگه انحصاریای شاهکار شدن کشک؟آمار فروش بازیای مولتی پلتفرم بخاطر اینه که رو چن تا پلتفرم مختلف عرضه میشن و خیلی هم خرج تبلیغات میکنن.پلی ۴ اول نسل بخاطر قیمت ارزونتر در عین حال قدرت بیشتر و سیاست های چرت مایکروسافت سر drm و نیاز همیشگی به اینترنت و این چیزا، رقابت رو برد
 
تو نظر دوستان متوهم پراید میتونه لامبورگینیرو بگیره حالا چطور اونا گفتن (df) تازه فقط با مصزف 88% قدرت موتور دیگه یه 2 2 تا 4 سادس با همچی شوخی با pc high end هم شوخی از این تاپیک پستهای خیلی خوبی برای 6 ماه دیگه وقتی بنچمارگهای ویچر و فال آوت و .... اومد میشه کشید بیرون و سوراخ موش میشه خداتومن . یادتون نره این تاپیک رو دروباره 6 ماه دیگه باید توش پلاس باشید وایسه اینکه چی 4k میاد چی 1080 :
اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]
كسي اينجا كاري به پيسي نداره
هيچ كنسولي با پيسي نميتونه رقابت كنه
من نميدونم چرا هرچي پيسي گيمر هست اومدن اينجا شروع به مقايسه كردن
اسكورپيو در حد يك كنسول براي مني كه منتظرش بودم انتظاراتم رو براورده كرده
اين مقايسه ها با پيسي و اينكه ميگين ضعيفه فلانه من نيمدونم به چه هدفي انجام ميشه
من خودم به دليل ضعف هايي كه وان داشت اومدم سمت پيسي حالا هم اسكورپيو اون ضعف هارو پوشونده بر ميگردم سمت كنسول پيسي هم نگه ميدارم



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
داداش اینقدر تلاش نکن.

اولا 4K دقیقا 2.25 برابر 1440p پیکسل داره.یعنی بیش از 100% تعداد پیکسل های بیشتر.

دوما کارت گرافیک 970 هم یک کارت گرافیک رده بالاست.جوری میگی انگار 750GTX ایناست.

اینجا هم کسی نگفت Scorpio قراره هرچی بازی هست را 4K/60FPS اجرا کنه.حتی اگه بتونی 70-80 درصد بازی هارو هم 4K/30FPS اجرا کنه برای کنسول گیمر جماعت کافیه چون نزدیک ترین تعقیب کننده اش یعنی PS4 Pro تنها چندتا بازی با گرافیک متوسط یا نسل قبلی را تونسته Native 4K اجرا کنه.
چرا اینقدر تئوری توطئه داری پیش خودت ؟ :)) 2.25 برابره ولی شما اون 8XMSAA رو هم در نظر بگیر که چه فشار وحشتناکی به سخت افزار وارد میکنه! مخلص کلام من اینه که اجرای یک ریسینگ سبک که روی وان هم با رز 1080 60فریم ثابت اجرا شده چیز عجیبی نیست که اسکورپیو که تقریبا 4.5 برابر قویتره اون رو توی 4K اجرا کنه بعضیا همین یک عکس رو دیدن میگن مایکرو انقلاب کرده و نمیدونم 1080ti هست واسه خودش قرار کاره PC های چند هزار دلاری رو بکنهو 4K 60fps و blah blah blah.
البته مایکروسافت گفته هیچ تفاوتی بین فریم بازی ها روی وان با اسکورپیو نیست ولی اگر هم بود همچین چیزی غیر ممکنه که این کنسول مثلا rdr2 رو با رز 4K و فریم 60 روی همون تنظیمات وان اجرا کنه چه برسه به اولترا PC با این CPU که گلوگاه وحشتناکی داره.
 
الله اکبر.حالا دیگه انحصاریای شاهکار شدن کشک؟آمار فروش بازیای مولتی پلتفرم بخاطر اینه که رو چن تا پلتفرم مختلف عرضه میشن و خیلی هم خرج تبلیغات میکنن.پلی ۴ اول نسل بخاطر قیمت ارزونتر در عین حال قدرت بیشتر و سیاست های چرت مایکروسافت سر drm و نیاز همیشگی به اینترنت و این چیزا، رقابت رو برد
کجای اینو نفهمیدین ؟ " در این که انحصاری تاثیر خودشو داره شکی نیس" :D
یه کم با دقت بیشتری بخونید.
اونا که تاثیر داشتن ولی قدرت کنسول هم تاثیر داشت، نمیدونم چجوری منکر این میشید، سونی تازه امسال موتور انحصاریاش روشن شده و همه میدونیم که چقدر جلو بود قبل امسال با کلا دو سه تا انحصاری شاخ، درنتیجه اهمیت مولتی پلت بیشتره.
و سونی برای بازیاش اصلا از لحاظ تبلیغات و مارکتینگ کم نذاشته و نمیذاره.
 
فلا ک بنظر میاد طراحی کنسول نقصی نداشته باشه و مایکرو واقعا داره زنده میشه دوباره اما چیزی ک اون دوران طلایی 360 رقم زد فقط طراحیش نبود بازیای انحصاری عالی و اجرای فوق العاده با کیفیت تر بازیا مولتی پلتفرم بود گرفتن حق تبلیغشون و ...الان ی طرف قضیرو قطعا مایکرو گرفته اونم اجرای بهتر بازیای مولتیه برای گیمر جماعت مهمه ک مثلا رد دد 2 یا بتل فرانت بعدی یا مثلا سایبر پانک و دستینی 2 دارن رو عقرب 4k واقعی با بافتای بهتر و...اجرا میشن و رو پرو یتیم و 4k الکی:D همونجور ک اول این نسل خیلی مهم بود برا مردم و کشوندشون بسمت 4 یا نسل قبل ملتو هول میداد سمت 360. عدد 900p مایکرو رو بیچاره کرد:D نمیدونم چطور اینجا ی عده از دوستان یادشون رفته و میگن مهم نیس اگه مهم نبود ک چرا سونی پرو داده خوب:-/ اما طرف دیگه قضیه انحصاریاس سونی تا دندون مسلحه تلو2 دث استرندینگ کوجیما days gone و گاو بعدی ک همشونم قطعا و بدون کوچکترین شکی میترکونن فیل اسپنسر باید از جیبش انحصاری دربیاره اونم aaa و ترجیحا نقش افرینی اوپن یچیزی ک سر و صدا کنخ باید یچی مث هورایزن داشته باشه وگرنع فقط اجرا بهتر بازیا مولتی یه فورتزا 7 و هیلو 6 و گیرز 5 نمیتونه ورقو کامل برگردونه مایکروسافت یچی مث هورایزن میخاد ایپی جدید میخاد وگرنه اسکورپیو هرچقدم بی نقص باشه ک هست فایده نمیکنه هرچند قطعا فاصلرو کم میکنه و مردم نسبت ب دستگاهی ک بی نقص باشه علاقه نشون میدن
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or