همه چیز درباره Xbox One (پست اول تاپیک حتما خوانده شود)

لامصب انقدر مقالش طولانیه کلی طول میکشه ترجمه شه :d (خدا یا یه حسی درون من قرار بده اینو ترجمه کنم :d)

خودمونو می کشیم یک مقاله بلند ترجمه میکنیم آخر سر یک سری از دوستان میان قشنگ خستگی رو میزارن تو تنه آدم مثلا یک مقاله جالب در مورد سیستم اچیومنت بود که دیدم ترجمه کنم دوباره یک سری بهمش می زنن
 
لامصب انقدر مقالش طولانیه کلی طول میکشه ترجمه شه :d (خدا یا یه حسی درون من قرار بده اینو ترجمه کنم :d)

خودمونو می کشیم یک مقاله بلند ترجمه میکنیم آخر سر یک سری از دوستان میان قشنگ خستگی رو میزارن تو تنه آدم مثلا یک مقاله جالب در مورد سیستم اچیومنت بود که دیدم ترجمه کنم دوباره یک سری بهمش می زنن

همین اینجا بذاریم بهتره :d جدا اعصبمون نمیکشه بیایم فرق App in game و اینا رو با Skype و نقش سه تا OS که چجوربی خودشون تشخیص میدن چقدر از کجا کم کنن یا چقدر به کجا اضفه کنن رو ترجمه کنیم و توضیح بدیم :d آخرش میرسه به این که اینا همه تقلیده و ... :d

نه آخرش به این میرسه که مایکروسافت سیاست هاش رو عوض کرده و غیر قابل اعتماده
lol.gif
آها آره دنبال این میگشتم یادم نمیومد :d
 
همین اینجا بذاریم بهتره :d جدا اعصبمون نمیکشه بیایم فرق App in game و اینا رو با Skype و نقش سه تا OS ترجمه کنیم و توضیح بدیم :d آخرش میرسه به این که اینا همه تقلیده و ... :d
نه آخرش به این میرسه که مایکروسافت سیاست هاش رو عوض کرده و غیر قابل اعتماده :lol:
 
ما منتظر یه ip جدید و انحصاری از طرف اپیک هستیم :دی با خبر اینکه سریه گیرز رفته استراحت من فکر نکنم اپیک و مایکرو بیکار بشینن این چندساله :دی

و همچنین منتظر یه نمایش خیره کننده و ضایع کننده ی بعضی ها از Ryse هستم :دی نمایش جدید از گیم پلی QB هم که محشر میشه .
 
چه ربطی داره؟:neutral:
چندوقت پیش هم رفته بود Mother Russia ولی بازی ندیدیم؟:d
تو GC کنفرانس دارن و قبلا هم که مایکروسافت کنفرانس داشت اونجا Gears و Fable و اینا رو اونجا تایید می کرد :دی اینکه این بابا در کنار اون 2 تا فیل (:دی) تو مراسم حضور دارن یعنی اینکه یکی دو تا بازی جدید تایید میکنن احتمال زیاد :دی
 
Wish list من :d
+ گیم پلی دندان شکن از کوانتوم بریک :bighug:
+ کامئو :x
+ آی پی جدید اپیک گیمز Only on Xbox One :bighug:
+ ریسینگ جدید پلی گراند که یه آرکید درجه یک باشه+ سیستم کاستمایز خفن+ اسمش هم هورایزن 2 نباشه :d
+ اطلاعات بیشتر از Below ( من به شخصه عاشق این بازی شدم :x:x )
+ بازی Victoria +می خوام سبکش مثل هیچ بازیی که تا الان ساخته شده نباشه یه چیز خیلی جدید ;;)
+ فیبل 4 :(
+ دموی گیم پلی بهینه شده ی رایز
+ The Walking Dead Se2 ;;)
+ PGR5 only on Xbox 360 :">:">
+ قانون جدید:لازم نبودن اکانت گلد برای بازی کردن بازی های F2P
+ Halo 3 for Windows
+ Gears of war 2 for Windows ;;)
+ چند تا انحصاری درست و درمون برای 360
اینم دو سه تا خواسته ای که از مایکرو تو گیمز کام دارم :d

- - -ویرایش - - -

تو GC کنفرانس دارن و قبلا هم که مایکروسافت کنفرانس داشت اونجا Gears و Fable و اینا رو اونجا تایید می کرد :دی اینکه این بابا در کنار اون 2 تا فیل (:دی) تو مراسم حضور دارن یعنی اینکه یکی دو تا بازی جدید تایید میکنن احتمال زیاد :دی
این بابا میجور که هیچ کارست :d با استناد به اون مصاحبش با انگری جو :d
میجور کلا نقشی نداره :d
 
به جز مقاله بالا، یه مقاله 3 صفحه ای هم OXM نوشته که همه چیز رو سر طراح Xbox آقای Boyd Multerer کامل توضیح میده. یه نکته ای که داره انقدر خوب توضیح داده که کلا همه دیدشون مثبت شده به این قضیه رم و امکان تغییر رم وسط بازیو اختصاصش به بازی و برنامه و ... به صورت داینامیک. منظور از برنامه و جدا کردن رم هم مربوط به برنامه هایی هست که داخل خود بازی اجرا میشن و مربوطن. نه برنامه های متفرقه ! که خودش خیلی متفاوته از چیزایی که جاهای مختلف مینوشتن.

انقدر توش توضیح داده که فقط باید بخونید:

Feature: How Xbox One's operating systems work - why splitting the RAM is good for developers and gamers - Xbox 360 - The Official Magazine

قشنگ یه تحوله کامل ! به معنای واقعی نسل بعدی !
این مقاله رو که خوندم چیزهایی که در مورد عملکرد حافظه و سه OSـه Xbox One یا همون سه virtual machine که توضیح داده منو یاد اطلاعاتی در مورد Xbox One که یه بابایی تو Pastebin لیک کرده بود افتادم.
تو اون مطلب به همین موضوع اشاره کرده بود که OS ها چطور Virtualize شدن و کارکرد مموری رو در مورد Appـی که دارن واسه X1 میسازن رو توضیح داده بود. چیزی که کاملا با این مقاله در مورد عملکرد حافظه و برنامه های بگراند مطابقت داره.
XBox 3 App & Game done :) - Pastebin.com




  1. [*=left]We've just finished our Kinect enabled application and its currently in review with Microsoft. It's gone through 3 reviews and the last review the MS developers failed us for 2 specific issues

    1. our application on the latest beta SDK was exceeding 130MB continuously even when pushed to the background, apparently api's have changed in how applications are pushed to the background and certain events we were wiring up to no longer ran in a particular order. We needed to rework quite a lot of code to remedy this.

    2. we made use of new DirectX 11.5 api's around prt's and we were not correctly clearing out the memory, even thou it is now unified we still need to ensure that memory is cleared out correctly. We missed this because of how the render planes work, they changed in the last update and these planes are now nicely virtualized BUT before a plane is pushed to the background and before its virtualized we need to wire up an event to close connections and clear/dispose objects.

    It's taken us 4 days to make these changes and as of this morning we've submitted what we hope is our last package to!

    We already have 2 apps , this is our third and we hope we can make the cut for launch.

    My fellow developers in the AAA Game studio, myself am in the APP studio, are in the last sprint before submission for review. They needed to rework the engine from ground up to take advantage of PRT's .. PRT's are a serious game changer, I have seen the textures they designers are coming up with , massively massive textures that span huge surface areas of a world all within a single texture. It's amazing what I've seen coming out from my fellow game developers/designers. And the real-time ray tracing (path) is a sight to behold, the global illumination and particle systems in our new engine is something I would not have thought possible for many years. You will be blown away when you see this hopefully on launch date..

    Microsoft are clearly being very cautious on it's dev boxes/servers and its sdk's, there are daily check ups from the MS guys ensuring the boxes are not tampered with. Also the lockdown of our development offices is insane, its like those Intel adverts where the scientist is wearing a blue overall suite and they go into a sealed room with only what there wearing. It's the same for us, our development offices are closed off and in the last 3 months the number of security cards have pretty much tripled. Lots of security for us coders, but its also very exciting.

    It's clear from my use of the sdk and the development environment that MS are definitely on track, they have a brilliant developer story that I know other developers will fall in love with once its public.

    One last thing, my fellow game developer colleagues have pretty much said that they believe the Xbox is severely more powerful than the PS4, they were very surprised with just how much.. They've spent a great deal of effort reducing certain game textures/animations and the engine in general just to get a decent 60fps on the PS4. Clearly in their eyes the Xbox is leaps and bounds ahead of the PS4.

    Can't wait for you all to see our game and apps hopefully on reveal day, but definetely at launch!
حتی به قابلیت PRT (همون Tiled Resource) ورژن جدید DirecX 11.2 هم اشاره کرده که نشون میده این کسی که این اطلاعات رو منتشر کرده واقعا اطلاعاتش درست بوده و یک developer بوده و جدا به SDK و dev-kitـه X1 دسترسی داشته. این اطلاعات برای 4 May هست یعنی 17 روز قبل از معرفی X1.
نکته جالب و عجیب این اطلاعات اینجاست که این طرف مدعی شده Xbox One قابلیت Real-time Ray Tracing داره!! و مورد دیگه اینکه گفته Xbox One شدیدا قوی تر از PS4 هست!
این مشخصاتی که تا بحال از Xbox One معرفی شده مطمئنا نمیتونه Ray Tracing انجام بده و قدرتش هم در حد PS4ـه ولی چیزی که آدم رو به شک میندازه قابلیت Scalablity که X1 داره که مایکروسافت میتونه با اضافه شونده سخت افزاری قدرت کنسول رو بیشتر کنه، شایعات Dual GPU و Dual APU که یادتون هست؟ در ضمن یه چیزی متوجه شدم اون تیم IBM که مایکروسافت جذبشون کرده بود و پنتنت های Ray Tracing هم مربوط به همین تیم بود، این تیم ربطی به تیمی که APUـه X1 رو Custom Design کردن ندارن و جالبه که آقای Rob Shearer که Principal SOC Architect تو بخش SOC Architecture in the Interactive Entertainment Business division هستن تو پروفایل LinkedIn نوشته: SoC Architecture for amazing new products that I can't tell you about

تو یکی از شایعات VGLeaks هم در مورد dev-kit های X1 ذکر شده بود:
The development kits required several pieces of hardware as to combine all “potential” hardware which may or may not be required to work with each other, which also includes the potential for any or all devices to required a network connection, which is where most of the “required” rumors are coming from.

:-?
 
در کل با یک GC تمام عیار طرفیم ! کنفرانس میشه کنفرانس کچل ها و خانوم ها :d (شدیدا از حضور خانوم لارسون استقبال میشه :d)
+
اگر مایکروسافت بتونه یک نمایش حرفه ای از سخت افزار و بازی ها بزاره یک چرخش 180 درجه ای از افکار عمومی خواهیم دید
 
آقا جریان خیلی سنگین شده !! از اونور میگن قدرت PS4 بیشتره بعد سونی اعلام میکنه GPU کنسول PS4 هفت ونیم برابر ایکس باکس 360 هستش بعد مایکروسافت میگه ایکس باکس وان هشت برابر ایکس 360 هستش ! از اینور میگن فرکانس رم پی اس 4 برای GDDR5 بودنش بیشتره از اونور میگن ترکیب سخت افزاری ایکس وان و وجود ESRAM باعث قویتر شدنش میشه ! بخدا من دیگه قاطی کردم !!! الانم که همین موضوع وجود قابلیت Real-time Ray Tracing !! یک سوال مایکروسافت هنوز مشخصات دقیق GPU رو اعلام نکرده ؟
 
الانم که همین موضوع وجود قابلیت Real-time Ray Tracing !! یک سوال مایکروسافت هنوز مشخصات دقیق GPU رو اعلام نکرده ؟
ببین این قابلیت Ray Tracing تایید نشده و با این سخت افزار فعلی Xbox One هم قابل اجرا نیست بدون شک. موضوع اینجاست که شایعات و شواهد میگه که ممکن مایکروسافت بخواد از این تکنولوژی رونمایی کنه.
همونطور که مایکروسافت بارها تو مصاحبه ها گفته این نسل دیگه مثل نسل های قبل نیست که یک کنسول ثابت از لحاظ مشخصات سخت افزاری داشته باشیم و خودمون رو محدود کنیم به همون سخت افزار. به عنوان مثال Cloud Computing برای کمک به سخت افزار.

یه عکس کوچیک از Forza 5 تو سایت xbox دیدم که نورپردازیش فرق داره با شات هایی که مایکروسافت تا حالا منتشر کرده و مشخص هست که از نورپردازی Ray Tracing استفاده شده و آب و هوایی ابری هم داره:

do.php


سمت راستی تصویر box art بازی هست در مقابل تصویر سمت چپی که تو سایت xbox دیدم که تو قسمت توضیحات مولتی تسکینگ قرار داده بودند.
حالا اگه فرض بر این بگیریم که این تصویر پروموشنال هست چرا بعنوان عکس کاور ازش استفاده نکردن؟!
جالب تر اینجاست که بازی Quantum Break هم چند تا تصویر Ray Tracing ازش دیده شده تو اون ویدیویی پشت صحنه:


اونجاهایی که دورشون خط کشیدم مشخص میشه که عکس واقعی و یا نقاشی نیست و بخاطر نرم و صاف نبودن سطوح گرد نشون میده که از Engine بازی گرفته شده این تصاویر
 
ببین این قابلیت Ray Tracing تایید نشده و با این سخت افزار فعلی Xbox One هم قابل اجرا نیست بدون شک. موضوع اینجاست که شایعات و شواهد میگه که ممکن مایکروسافت بخواد از این تکنولوژی رونمایی کنه.
همونطور که مایکروسافت بارها تو مصاحبه ها گفته این نسل دیگه مثل نسل های قبل نیست که یک کنسول ثابت از لحاظ مشخصات سخت افزاری داشته باشیم و خودمون رو محدود کنیم به همون سخت افزار. به عنوان مثال Cloud Computing برای کمک به سخت افزار.

یه عکس کوچیک از Forza 5 تو سایت xbox دیدم که نورپردازیش فرق داره با شات هایی که مایکروسافت تا حالا منتشر کرده و مشخص هست که از نورپردازی Ray Tracing استفاده شده و آب و هوایی ابری هم داره:

do.php


سمت راستی تصویر box art بازی هست در مقابل تصویر سمت چپی که تو سایت xbox دیدم که تو قسمت توضیحات مولتی تسکینگ قرار داده بودند.
حالا اگه فرض بر این بگیریم که این تصویر پروموشنال هست چرا بعنوان عکس کاور ازش استفاده نکردن؟!
جالب تر اینجاست که بازی Quantum Break هم چند تا تصویر Ray Tracing ازش دیده شده تو اون ویدیویی پشت صحنه:


اونجاهایی که دورشون خط کشیدم مشخص میشه که عکس واقعی و یا نقاشی نیست و بخاطر نرم و صاف نبودن سطوح گرد نشون میده که از Engine بازی گرفته شده این تصاویر

البته شاید بشه این احتمال رو هم داد که تصمیم گرفته باشن به خاطر قیمت این موارد رو از کنسول حذف کنن
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or