لامصب انقدر مقالش طولانیه کلی طول میکشه ترجمه شه :d (خدا یا یه حسی درون من قرار بده اینو ترجمه کنم :d)
خودمونو می کشیم یک مقاله بلند ترجمه میکنیم آخر سر یک سری از دوستان میان قشنگ خستگی رو میزارن تو تنه آدم مثلا یک مقاله جالب در مورد سیستم اچیومنت بود که دیدم ترجمه کنم دوباره یک سری بهمش می زنن
آها آره دنبال این میگشتم یادم نمیومد :dنه آخرش به این میرسه که مایکروسافت سیاست هاش رو عوض کرده و غیر قابل اعتماده
نه آخرش به این میرسه که مایکروسافت سیاست هاش رو عوض کرده و غیر قابل اعتمادههمین اینجا بذاریم بهتره :d جدا اعصبمون نمیکشه بیایم فرق App in game و اینا رو با Skype و نقش سه تا OS ترجمه کنیم و توضیح بدیم :d آخرش میرسه به این که اینا همه تقلیده و ... :d
چه ربطی داره؟:neutral:مشخصه با GC پرباری طرف هستیم چون Larry Hryb هم قراره بره آلمان
تو GC کنفرانس دارن و قبلا هم که مایکروسافت کنفرانس داشت اونجا Gears و Fable و اینا رو اونجا تایید می کرد اینکه این بابا در کنار اون 2 تا فیل () تو مراسم حضور دارن یعنی اینکه یکی دو تا بازی جدید تایید میکنن احتمال زیادچه ربطی داره؟:neutral:
چندوقت پیش هم رفته بود Mother Russia ولی بازی ندیدیم؟:d
این بابا میجور که هیچ کارست :d با استناد به اون مصاحبش با انگری جو :dتو GC کنفرانس دارن و قبلا هم که مایکروسافت کنفرانس داشت اونجا Gears و Fable و اینا رو اونجا تایید می کرد اینکه این بابا در کنار اون 2 تا فیل () تو مراسم حضور دارن یعنی اینکه یکی دو تا بازی جدید تایید میکنن احتمال زیاد
این مقاله رو که خوندم چیزهایی که در مورد عملکرد حافظه و سه OSـه Xbox One یا همون سه virtual machine که توضیح داده منو یاد اطلاعاتی در مورد Xbox One که یه بابایی تو Pastebin لیک کرده بود افتادم.به جز مقاله بالا، یه مقاله 3 صفحه ای هم OXM نوشته که همه چیز رو سر طراح Xbox آقای Boyd Multerer کامل توضیح میده. یه نکته ای که داره انقدر خوب توضیح داده که کلا همه دیدشون مثبت شده به این قضیه رم و امکان تغییر رم وسط بازیو اختصاصش به بازی و برنامه و ... به صورت داینامیک. منظور از برنامه و جدا کردن رم هم مربوط به برنامه هایی هست که داخل خود بازی اجرا میشن و مربوطن. نه برنامه های متفرقه ! که خودش خیلی متفاوته از چیزایی که جاهای مختلف مینوشتن.
انقدر توش توضیح داده که فقط باید بخونید:
Feature: How Xbox One's operating systems work - why splitting the RAM is good for developers and gamers - Xbox 360 - The Official Magazine
قشنگ یه تحوله کامل ! به معنای واقعی نسل بعدی !
ببین این قابلیت Ray Tracing تایید نشده و با این سخت افزار فعلی Xbox One هم قابل اجرا نیست بدون شک. موضوع اینجاست که شایعات و شواهد میگه که ممکن مایکروسافت بخواد از این تکنولوژی رونمایی کنه.الانم که همین موضوع وجود قابلیت Real-time Ray Tracing !! یک سوال مایکروسافت هنوز مشخصات دقیق GPU رو اعلام نکرده ؟
ببین این قابلیت Ray Tracing تایید نشده و با این سخت افزار فعلی Xbox One هم قابل اجرا نیست بدون شک. موضوع اینجاست که شایعات و شواهد میگه که ممکن مایکروسافت بخواد از این تکنولوژی رونمایی کنه.
همونطور که مایکروسافت بارها تو مصاحبه ها گفته این نسل دیگه مثل نسل های قبل نیست که یک کنسول ثابت از لحاظ مشخصات سخت افزاری داشته باشیم و خودمون رو محدود کنیم به همون سخت افزار. به عنوان مثال Cloud Computing برای کمک به سخت افزار.
یه عکس کوچیک از Forza 5 تو سایت xbox دیدم که نورپردازیش فرق داره با شات هایی که مایکروسافت تا حالا منتشر کرده و مشخص هست که از نورپردازی Ray Tracing استفاده شده و آب و هوایی ابری هم داره:
سمت راستی تصویر box art بازی هست در مقابل تصویر سمت چپی که تو سایت xbox دیدم که تو قسمت توضیحات مولتی تسکینگ قرار داده بودند.
حالا اگه فرض بر این بگیریم که این تصویر پروموشنال هست چرا بعنوان عکس کاور ازش استفاده نکردن؟!
جالب تر اینجاست که بازی Quantum Break هم چند تا تصویر Ray Tracing ازش دیده شده تو اون ویدیویی پشت صحنه:
اونجاهایی که دورشون خط کشیدم مشخص میشه که عکس واقعی و یا نقاشی نیست و بخاطر نرم و صاف نبودن سطوح گرد نشون میده که از Engine بازی گرفته شده این تصاویر