نینتندو : علاقه ایی به تصاحب ناشرهای دیگر نداریم

reach usa

کاربر سایت
رئیس نینتندو در جریان گزارش مالی در رابطه با خریدهای اخیر کمپانی مایکروسافت و سونی نظرش را به اشتراک گذاشت :

برند ما به واسطه‌ی بازی‌ها و عناوینی که توسط کارمندانی متعهد توسعه پیدا کرده اند به این جایگاه رسیده است . اضافه شدن جمع بزرگی از توسعه دهندگانی که با فضا و فرهنگ کاری نینتندو آشنایی ندارند مزیتی برای شرکت ما به حساب نمی‌آید.


Nintendo Says It Won't Compete With Microsoft And Sony In An Acquisitions Arms Race
 
نینتندو استدیو و ناشر گیم ساز نیاز نداره یـ استدیو نیاز داره یـ دستی به سر صورت بخش انلاینش بکشه . همینو همت کنه بقیش پیش کش :p
نینتندو نیاز داره دستی به سخت افزارش بکشه و واقعا یه چیز خفن بده:-"

نه اینکه من ازشون بخوام بازی با گرافیک های واقع گرایانه بدن، نه همین استایل های خودشون عالیه
ولی به نظرم یکی از دلایل عقب موندن ژاپن از بعد تکنیکی همین نینتندو هست:-"
رسما بازار ژاپن دستشونه؛ و تقریبا تمام بازی های ژاپنی هم برای سوییچ میان (این وسط شاید کپکام و اسکوئر و تا حدی سگا باشن که کار خفن و به روز هم میدن)

ولی خوب وقتی سخت افزاره غالب بازار اصلیشون، خودش یه نسل از دنیا عقب باشه(الان دو نسل و یا بیشتر:-" ) مجبورن بر اساس اون بسازن
نتیجه میشه درجا زدن کل ژاپن! :-"
آره همین الانم خیلیاشون در حد خود نینتندو بازی نمیسازن ، ولی خوب تقریبا طبیعیه به پای فرست پارتی نرسن:-"
و تنبلی هم از خودشون هست:-"
صرفا یکی از دلایل وضع ژاپن به نظرم نینتندو هست:-"
 
نینتندو نیاز داره دستی به سخت افزارش بکشه و واقعا یه چیز خفن بده:-"

نه اینکه من ازشون بخوام بازی با گرافیک های واقع گرایانه بدن، نه همین استایل های خودشون عالیه
ولی به نظرم یکی از دلایل عقب موندن ژاپن از بعد تکنیکی همین نینتندو هست:-"
رسما بازار ژاپن دستشونه؛ و تقریبا تمام بازی های ژاپنی هم برای سوییچ میان (این وسط شاید کپکام و اسکوئر و تا حدی سگا باشن که کار خفن و به روز هم میدن)

ولی خوب وقتی سخت افزاره غالب بازار اصلیشون، خودش یه نسل از دنیا عقب باشه(الان دو نسل و یا بیشتر:-" ) مجبورن بر اساس اون بسازن
نتیجه میشه درجا زدن کل ژاپن! :-"
آره همین الانم خیلیاشون در حد خود نینتندو بازی نمیسازن ، ولی خوب تقریبا طبیعیه به پای فرست پارتی نرسن:-"
و تنبلی هم از خودشون هست:-"
صرفا یکی از دلایل وضع ژاپن به نظرم نینتندو هست:-"
تا حدودی موافقم، ولی از طرف دیگه ساخت بازی روی سخت افزار ضعیف و فروش با قیمت 60 دلار خیلی استراتژی هوشمندانه ایه به نظر من. بودجه ی بازیهای 60 دلاری نینتندو به مراتب از بازیهای فرست پارتی دیگه پایین تره و یکی از دلایلش همین محدود کردن scope شون در طراحی و ساخت بازیهاست. مثلا 100 میلیون دلار روی یک بازی "بزرگ" بودجه میذاره، راحت 10 برابر سود میکنه.
 
واقعا حیفه یه عنوانی مثل زلدا محدود بمونه تو سخت افزار ضعیف نینتندو.این ویدئو یه فن ریمیکه که احتمالا دیدن اکثر دوستان.لینک میذارم اگر احیانا کسی ندیده باشه بره فضا.من که Ocarina of Time رو با تری دی اس بازی کردم،تصور اینکه با قابلیت PS5 اینجوری زلدا رو ببینم رویایی هست.
 
ولی به نظرم یکی از دلایل عقب موندن ژاپن از بعد تکنیکی همین نینتندو هست:-"

درسته گرافیکی نینتدو عقب هست ولی از نظر گیم پلی botw هنوز بعد از این همه سال یه دونه هم رقیب نداره که بتونه پا به پاش بیاد.
به نظرم اتفاقا گاهی نیازه یه کمپانی تو صنعت ترمز بقیه رو بکشه و اجازه بده بجای این که کل بودجه بره صرف گرافیک شه، بیان روی گیم پلی تمرکز کنن.
این همه ip بزرگ که راحت از کنارشون رد میشیم ، مثل ماریو کارت یا ماریو پارتی یا کربی که داره میاد یا متروید یا ... ، همشون به خاطر اولویت دادن به گیم پلی نسبت به گرافیک بودن.
 
  • Like
Reactions: just_p30
درسته گرافیکی نینتدو عقب هست ولی از نظر گیم پلی botw هنوز بعد از این همه سال یه دونه هم رقیب نداره که بتونه پا به پاش بیاد.
به نظرم اتفاقا گاهی نیازه یه کمپانی تو صنعت ترمز بقیه رو بکشه و اجازه بده بجای این که کل بودجه بره صرف گرافیک شه، بیان روی گیم پلی تمرکز کنن.
این همه ip بزرگ که راحت از کنارشون رد میشیم ، مثل ماریو کارت یا ماریو پارتی یا کربی که داره میاد یا متروید یا ... ، همشون به خاطر اولویت دادن به گیم پلی نسبت به گرافیک بودن.
بحثی تو گیم پلیش نیست

ولی با اینکارشون از بعد تکنیکی رسما ترمز کل ژاپن رو کشیدن!
استاندارد رو سونی نمیتونه با کنسولش و 4تا بازی مثل RE و FF VII R تعیین کنه برای اون بازار
استاندارد میشه سوییچ که کنسول غالب هست! و بازار اصلی اکثریت بازی های ژاپنی هم ژاپن و سوییچ هستن!
درنتیجه الان دو قرنه اونجا از بعد تکنیکی یه تکونی به خودشون نمیدن:| چون نیازی نیست بدن!

الان مثلا پوکمون اخیر رو برید با Genshin Impact مقایسه کنید!
فاصله از کنسول ها که هیچ، از بازی های موبایل هم خیلیه دیگه:-"
البته... خدایی الان بازی های موبایل خیلی جالبی از ژاپن داره دیده میشه اخیرا:-" چیزایی که ارزش رو PC و کنسول اومدن هم معلومه دارن:-" (یهو دیدید استاندارد ژاپن سال های آینده از نینتندو، شد موبایل، و اون موقعست که خود نینتندو این وسط عقب میمونه)
 
ولی با اینکارشون از بعد تکنیکی رسما ترمز کل ژاپن رو کشیدن!
استاندارد رو سونی نمیتونه با کنسولش و 4تا بازی مثل RE و FF VII R تعیین کنه برای اون بازار
استاندارد میشه سوییچ که کنسول غالب هست! و بازار اصلی اکثریت بازی های ژاپنی هم ژاپن و سوییچ هستن!
درنتیجه الان دو قرنه اونجا از بعد تکنیکی یه تکونی به خودشون نمیدن:| چون نیازی نیست بدن!

ببین مجبورم مخالفت کنم باهات صرف چیزهایی که از بازار ژاپن می بینم

الان آمار صد تا بازی پرفروش ژاپن تو سال 2021 اومده
بازی اول Monster Hunter Rise ـه. نمیشه گفت تو این یه مورد نینتندو ترمز خاصی پیش پای کپکام گذاشته چون Monster Hunter نسل بعدی رو یه تیم دیگه داره همین الان توسعه میده به طرز واضحی
Rise کار یه تیم دیگه است که از قدیم الایام روی مانستر هانتر کار می کردن. یه تیم MonHun3 و MonHun4 و MonHunWorld رو می داده. یه تیم هم MonHun3 Portable و MonhunX و MonHun Rise
اون به کنار

بعدش یه مشت انحصاری نینتندوئه طبق معمول :D کاری با اونا نداریم، اونا رو نمیشه کاریش کرد.

بازی تردپارتی بعدی ای که می بینیم به نظرت چیه؟ :D
نمیخواد حدس بزنی
Momotaro Dentetsu: Showa, Heisei, Reiwa mo Teiban!
کار کونامی ملعونه
1.2 میلیون نسخه به صورت فیزیکی امسال تو ژاپن فروخته
1.2 میلیون دیگه هم سال پیش.
اورآل هم نزدیک 4 یا 4.5 میلیون فروخته با احتساب فروش دیجیتالیش اگه درست یادم باشه
خارج از ژاپن هم اصن عرضه نشده
تو رو خدا اسکرین شات ها رو ببین....

1644063537188.png 1644063981160.png 1644064009071.png

موبایل و سوییچ رو ولش کن، این با استانداردهای 3DS هم خارج از رزولوشن اجرایی اش خیلی چیز خفنی نیست :D
بعد این بازی پرفروش ترین بازی تاریخ کونامی تو ژاپنه (جدی دارم میگم :D)

یه تصورات خاصی از استانداردها دارید و این که چقدر ژاپن درگیرشونه
که کاملا اشتباهن
تمام پابلیشرهای اصلی تو ژاپن بازی های Cutting Edge رو کنسول های نسل نهم دارن میدن بیرون الان
واسه کپکام میشه RE8 و Pragmata
واسه اسکوئر میشه Forspoken و FFXVI
واسه نامکو هم میشه Elden Ring و Tales of Arise
سگا هم میشه Total War ها و Yakuza و...
و بیشتر از این هم هیچ وقت هیچ کدوم از اینا تولید نمی کردن که بگیم سوییچ دست و پاشون رو بسته
همیشه همین بوده، همین هم خواهد بود

چیزی که هست اینه که یکی دو پله پایین تر از این بازی ها یه سری بازی هستن که در هر صورت قرار نیست خیلی به استاندارد نسل نهم و حتی هشتم نزدیک شن
کسی انتظار همچین چیزی رو از نسخه بعدی Taiko no Tatsujin نداره که مرز نسل رو در هم بشکنه. بازی لیترالی بازی سبک Unga Bunga است :D ایضا JRPG های Niche تر یا بازی های سبک های دیگه مثل همین بردگیم که ژانر Momotaro ـه.
تو ژاپن این تیریپ بازی ها که یه چیزی بین بازی های ایندی و AAA اند به لحاظ Production Value (عملا AA اند) از استاندارد هیچ کنسولی پیروی نکردن تو هیچ برهه ای عمرشون
و هنوز سر و مر گنده زنده اند و خیلی قوی اند
دلیلش اینه که نینتندو و سوییچ زنده است. (+PC Gaming که بحثش جداس)

بهشت این دامنه از بازی هاست سوییچ. هم برای بازیکنا، هم برای سازنده ها.
قوی شدن سوییچ هم اونقدره باری از دوششون برنمیداره (اگه اضافه نکنه)
و به طرز احمقانه ای تو این دامنه بیشترین بازی ای که از این قضیه سود برده فاکینگ ماینکرفته :D

قصه استاندارد به صورت کلی خیلی قضیه جزئی ایه و احتمالا تا دو سه سال دیگه هم مشکل خاصی ایجاد نکنه اگه چیزایی که من از بازار ژاپن دیدم همین جوری ثابت بمونن.
دو تا قضیه میمونه. یکی یه سری بازی خاص مثل بایونتا 2/3 و SMT V که به وضوح سوییچ راه گلوشون رو بسته. اینا استثنائن و حقیقتا خودشونم بازی های Niche ـی اند. جفت شون قبل حضور رو کنسول های نینتندو خیلی توفیر تجاری نداشتن وقتی رو کنسول های نینتندو نبودن. خود بازی های نینتندو هم هستن. منطقی ـه یکی واقعا بخواد این بازی ها خفن تر ظاهر شن ها و طبیعتا هر چی جلوتر بریم این مشکل هم حادتر میشه. ولی به نظرم هنوز این قدر حاد نشده و نینتندو به دلایل و وقایع مختلف خوشبختانه یا بدبختانه بازم وقت داره با این کنسول کهن اش مانور بده

قضیه دوم میمونه که میشه گوشی ها...
این جا باید گفت هیچ خطری سوییچ رو تا ده سال دیگه تهدید نمی کنه :D
به دو دلیل :D 1. هیچ کس راه خود نینتندو رو نبسته که وارد حوزه موبایل شه، چند بار این کار رو کردن که دو بارش (FE:Heroes و Pokemon Go) موفقیت خالص بوده ولی دلیل دوم مهم تره
2. کجای بازی های موبایل استاندارد سازن؟ :D این بحثی که الان می کنید بحثیه که سال 10 سال پیش عین اش تو سال 2012 سر 3DS تکرار شد. همه معتقد بودن استاندارد بازی های گوشی جوری میره بالا که 3DS و Vita از صفحه روزگار محو میشن.
3DS عین چی زنده موند تا 2018، ویتا هم که محو شد دلیلش هر چی بود، بازی های موبایل نبود.

اینم همینه
گنشین استثناست :D خودمون رو گول نزنیم، چند تا بازی موبایل موفق دیگه داریم که به لحاظ فنی ذره ای بولد باشن؟ کارهای Supercell؟ :D Honor of King تنسنت که رسما آمارها رو دریده؟ Grand Blue Fantasy که کل گرافیک اش دو عکس های PNG اند :D؟ نکنه DFO که عملا بازی 2005 ـه؟ :D شاید Call of Duty Mobile و PUBG ولی من کسی رو ندیدم اون بازی ها رو با تنظیمات بالا بازی کنه :D

همین الانش بازی های موبایل درآمدهای ترسناک و تخیلی ای تو ژاپن دارن و مثل همه جای دنیا عموم گیمرهای ژاپن، پلیرهای موبایلن
این مشخصا تا الانش که آسیبی به بازار سوییچ و بازی هاش نزده. (فاک تو زمینه پوکمون حداقل میشه گفت کمک کرده بزرگتر هم شه. سری بازی های اصلی پوکمون تا قبل Pokemon GO واقعا روند نزولی داشت به لحاظ تجاری)
و در آینده هم نخواهد زد. اگه واقعا گنشین ایمپکت و امثالش میتونستن استاندارد تعیین کنن الان Pokemon Legends رتبه دوم سریعترین فروش بازی های سوییچ نبود تو ژاپن. این قدر ساده نیست. خیلی زمان می بره تا اون موقع هم مسلما نینتندو رفته سمت کنسول نسل بعدیش خیلی مشکلی ایجاد نمیشه

===============================

حالا من این طومار رو نوشتم :D
ولی اساسا نینتندو باید بره سمت نسل بعدیش
نه به خاطر استاندارد بازیسازی ژاپن. الان گفتم چرا تو اون زمینه خیلی مشکل خاصی وجود نداره.
مشکل اصلی سوییچ که باید حتما حرکت کنه سمت کنسول بعدی اش (به غیر از محدودیت های فنی اذیت کننده ای که روی بازی های خودشون تحمیل میشه) بیشتر به خاطر فشار از طرف کلهم اجمعین ناشرهای تردپارتیه :(

اتفاقی که افتاده ساده است
نه تنها کانسپت سوییچ به عنوان یه وسیله هیبریدی تو بازار ویدیو گیم الان کامل گرفته بلکه فروش نرم افزاریش به ترس وحشتناکی بالاس
این با دوران Wii و DS که فقط یه تعداد بازی خاص میفروختن فرق داره
الان خود نینتندو 13 تا بازی داره که رو این کنسول بالای 10 میلیون فروختن. بیشتر از خود نینتندو و هر پلتفرم هولدر دیگه ای رو هر کنسول دیگه ای تو تاریخ. و هنوزم مونده.
این فقط خود نینتندوئه، مابقی بازی های تردپارتی هم هستن. همین کونامی عین خر سود کرده رو کنسول
پورت ویچر 3 رو خود CDPR حال کردن با موفقیت اش.
یوبیسافت چقدر M+R فروخت که نسخه دومش گرین لیت خورد راحت. و علی رغم کیفیت پورت پایینش، بیشترین فروش Immortals Fenyx Rising رو سوییچ بود.
اون EA فلان فلان شده که فقط Legacy Edition فیفا اش رو میده رو کنسول، افزایش فروش داشته هر سال نسبت به سال پیش. احمقانه است ولی داره اتفاق می افته :|

اینا باعث میشه از طرف کل ناشرها فشار بیاد رو نینتندو که یه سخت افزار قویتر تو همین حوزه با برندش بزنه که بتونن بازی های بیشتر روش عرضه کنن. چون مسلما اگه صرفا بازی رو پورت کنن و عین سیب زمینی اجرا شه کسی نمیخرتش. یا باید مثل CDPR و بتسدا جادو جنبل کنن بازی ها درست درمون اجرا شه رو کنسول یا رو ببرن به Cloud Gaming و... . یعنی فرض کنید چه پتانسیلی اینا می بینن که حاضرن بازی شون رو به صورت کلود و بدون اشتراک رو سوییچ بدن بیرون و تو باید کامل بخریش که بتونی رو کلود بازی کنی :D. کاری که من هر جور فکر میکنم با هیچ منطقی جور درنمیاد :Wallbash: ولی یه عده حاضرن این کار رو کنن چون به نظر میصرفه و هی هم دارن بیشتر میشن هر سال WTF :D

البته که این تغییر نسل قرار نیست به این سرعت بیفته. :-"
صرف دو مورد
اولیش قضیه کمبود چیپ هاست که یقه خود مایکروسافت و سونی رو گرفته. برید ببینید سونی وقتی آمار پیش بینی فروش سالیانه PS5 شون رو دوباره آوردن پایین تو گزارش مالی شون چجوری سقوط کرد سهامش :D بنده خداها تقصیری هم نداشتن تازه. کی روحش خبر داشت هم کرونا رخ میده هم بلاکچین این قدر بزرگ میشه. دو تا فاجعه برای هر مشتری قطعات کامپیوتری که میتونست رخ بده همزمان رخ داده. خود نینتندو میگه قیمت تولید خود سوییچ امسال براشون افزایش پیدا کرده. اتفاقی که اصولا تو سال پنجم عمر یه سخت افزار باید برعکسش رخ بده :D
دومیش اینه که خود سوییچ هنوز کلی جون داره تو خودش به عنوان یه محصول تجاری و دندونی که درد نمی کنه رو نمی کشن. اگه این سوییچ تو 2021 با کمبود عرضه تونسته 23 میلیون فروش داشته باشه، یعنی حداقل تا آخر 2023 جون داره به لحاظ تجاری و به نظر میاد نینتندو هم تا آخر اون سال بازی تو آستین اش داره و خب اگه بازار به صورت کلی فکر می کنه عمر این کنسول 8 ساله، من کی باشم که بگم نه 6 ساله :D

سر همین باید یکم بیشتر بردبار باشیم تا از این دوران کهن عبور کنیم
حداقل تو این مدت زمان اضافه ای که نینتندو گیر آورده داره به دولوپرها و زیرساخت آنلاینش میرسه که نتایج مثبت اش رو میشه تو Monster Hunter Rise و Mario Party Superstar و امثالهم دید. یکم باید سرعتشو بیشتر کنن فقط
 
آخرین ویرایش:
ببین مجبورم مخالفت کنم باهات صرف چیزهایی که از بازار ژاپن می بینم

الان آمار صد تا بازی پرفروش ژاپن تو سال 2021 اومده
بازی اول Monster Hunter Rise ـه. نمیشه گفت تو این یه مورد نینتندو ترمز خاصی پیش پای کپکام گذاشته چون Monster Hunter نسل بعدی رو یه تیم دیگه داره همین الان توسعه میده به طرز واضحی
Rise کار یه تیم دیگه است که از قدیم الایام روی مانستر هانتر کار می کردن. یه تیم MonHun3 و MonHun4 و MonHunWorld رو می داده. یه تیم هم MonHun3 Portable و MonhunX و MonHun Rise
اون به کنار

بعدش یه مشت انحصاری نینتندوئه طبق معمول :D کاری با اونا نداریم، اونا رو نمیشه کاریش کرد.

بازی تردپارتی بعدی ای که می بینیم به نظرت چیه؟ :D
نمیخواد حدس بزنی
Momotaro Dentetsu: Showa, Heisei, Reiwa mo Teiban!
کار کونامی ملعونه
1.2 میلیون نسخه به صورت فیزیکی امسال تو ژاپن فروخته
1.2 میلیون دیگه هم سال پیش.
اورآل هم نزدیک 4 یا 4.5 میلیون فروخته با احتساب فروش دیجیتالیش اگه درست یادم باشه
خارج از ژاپن هم اصن عرضه نشده
تو رو خدا اسکرین شات ها رو ببین....

View attachment 243311 View attachment 243312View attachment 243313

موبایل و سوییچ رو ولش کن، این با استانداردهای 3DS هم خارج از رزولوشن اجرایی اش خیلی چیز خفنی نیست :D
بعد این بازی پرفروش ترین بازی تاریخ کونامی تو ژاپنه (جدی دارم میگم :D)

یه تصورات خاصی از استانداردها دارید و این که چقدر ژاپن درگیرشونه
که کاملا اشتباهن
تمام پابلیشرهای اصلی تو ژاپن بازی های Cutting Edge رو کنسول های نسل نهم دارن میدن بیرون الان
واسه کپکام میشه RE8 و Pragmata
واسه اسکوئر میشه Forspoken و FFXVI
واسه نامکو هم میشه Elden Ring و Tales of Arise
سگا هم میشه Total War ها و Yakuza و...
و بیشتر از این هم هیچ وقت هیچ کدوم از اینا تولید نمی کردن که بگیم سوییچ دست و پاشون رو بسته
همیشه همین بوده، همین هم خواهد بود

چیزی که هست اینه که یکی دو پله پایین تر از این بازی ها یه سری بازی هستن که در هر صورت قرار نیست خیلی به استاندارد نسل نهم و حتی هشتم نزدیک شن
کسی انتظار همچین چیزی رو از نسخه بعدی Taiko no Tatsujin نداره که مرز نسل رو در هم بشکنه. بازی لیترالی بازی سبک Unga Bunga است :D ایضا JRPG های Niche تر یا بازی های سبک های دیگه مثل همین بردگیم که ژانر Momotaro ـه.
تو ژاپن این تیریپ بازی ها که یه چیزی بین بازی های ایندی و AAA اند به لحاظ Production Value (عملا AA اند) از استاندارد هیچ کنسولی پیروی نکردن تو هیچ برهه ای عمرشون
و هنوز سر و مر گنده زنده اند و خیلی قوی اند
دلیلش اینه که نینتندو و سوییچ زنده است. (+PC Gaming که بحثش جداس)

بهشت این دامنه از بازی هاست سوییچ. هم برای بازیکنا، هم برای سازنده ها.
قوی شدن سوییچ هم اونقدره باری از دوششون برنمیداره (اگه اضافه نکنه)
و به طرز احمقانه ای تو این دامنه بیشترین بازی ای که از این قضیه سود برده فاکینگ ماینکرفته :D

قصه استاندارد به صورت کلی خیلی قضیه جزئی ایه و احتمالا تا دو سه سال دیگه هم مشکل خاصی ایجاد نکنه اگه چیزایی که من از بازار ژاپن دیدم همین جوری ثابت بمونن.
دو تا قضیه میمونه. یکی یه سری بازی خاص مثل بایونتا 2/3 و SMT V که به وضوح سوییچ راه گلوشون رو بسته. اینا استثنائن و حقیقتا خودشونم بازی های Niche ـی اند. جفت شون قبل حضور رو کنسول های نینتندو خیلی توفیر تجاری نداشتن وقتی رو کنسول های نینتندو نبودن. خود بازی های نینتندو هم هستن. منطقی ـه یکی واقعا بخواد این بازی ها خفن تر ظاهر شن ها و طبیعتا هر چی جلوتر بریم این مشکل هم حادتر میشه. ولی به نظرم هنوز این قدر حاد نشده و نینتندو به دلایل و وقایع مختلف خوشبختانه یا بدبختانه بازم وقت داره با این کنسول کهن اش مانور بده

قضیه دوم میمونه که میشه گوشی ها...
این جا باید گفت هیچ خطری سوییچ رو تا ده سال دیگه تهدید نمی کنه :D
به دو دلیل :D 1. هیچ کس راه خود نینتندو رو نبسته که وارد حوزه موبایل شه، چند بار این کار رو کردن که دو بارش (FE:Heroes و Pokemon Go) موفقیت خالص بوده ولی دلیل دوم مهم تره
2. کجای بازی های موبایل استاندارد سازن؟ :D این بحثی که الان می کنید بحثیه که سال 10 سال پیش عین اش تو سال 2012 سر 3DS تکرار شد. همه معتقد بودن استاندارد بازی های گوشی جوری میره بالا که 3DS و Vita از صفحه روزگار محو میشن.
3DS عین چی زنده موند تا 2018، ویتا هم که محو شد دلیلش هر چی بود، بازی های موبایل نبود.

اینم همینه
گنشین استثناست :D خودمون رو گول نزنیم، چند تا بازی موبایل موفق دیگه داریم که به لحاظ فنی ذره ای بولد باشن؟ کارهای Supercell؟ :D Honor of King تنسنت که رسما آمارها رو دریده؟ Grand Blue Fantasy که کل گرافیک اش دو عکس های PNG اند :D؟ نکنه DFO که عملا بازی 2005 ـه؟ :D شاید Call of Duty Mobile و PUBG ولی من کسی رو ندیدم اون بازی ها رو با تنظیمات بالا بازی کنه :D

همین الانش بازی های موبایل درآمدهای ترسناک و تخیلی ای تو ژاپن دارن و مثل همه جای دنیا عموم گیمرهای ژاپن، پلیرهای موبایلن
این مشخصا تا الانش که آسیبی به بازار سوییچ و بازی هاش نزده. (فاک تو زمینه پوکمون حداقل میشه گفت کمک کرده بزرگتر هم شه. سری بازی های اصلی پوکمون تا قبل Pokemon GO واقعا روند نزولی داشت به لحاظ تجاری)
و در آینده هم نخواهد زد. اگه واقعا گنشین ایمپکت و امثالش میتونستن استاندارد تعیین کنن الان Pokemon Legends رتبه دوم سریعترین فروش بازی های سوییچ نبود تو ژاپن. این قدر ساده نیست. خیلی زمان می بره تا اون موقع هم مسلما نینتندو رفته سمت کنسول نسل بعدیش خیلی مشکلی ایجاد نمیشه

===============================

حالا من این طومار رو نوشتم :D
ولی اساسا نینتندو باید بره سمت نسل بعدیش
نه به خاطر استاندارد بازیسازی ژاپن. الان گفتم چرا تو اون زمینه خیلی مشکل خاصی وجود نداره.
مشکل اصلی سوییچ که باید حتما حرکت کنه سمت کنسول بعدی اش (به غیر از محدودیت های فنی اذیت کننده ای که روی بازی های خودشون تحمیل میشه) بیشتر به خاطر فشار از طرف کلهم اجمعین ناشرهای تردپارتیه :(

اتفاقی که افتاده ساده است
نه تنها کانسپت سوییچ به عنوان یه وسیله هیبریدی تو بازار ویدیو گیم الان کامل گرفته بلکه فروش نرم افزاریش به ترس وحشتناکی بالاس
این با دوران Wii و DS که فقط یه تعداد بازی خاص میفروختن فرق داره
الان خود نینتندو 13 تا بازی داره که رو این کنسول بالای 10 میلیون فروختن. بیشتر از خود نینتندو و هر پلتفرم هولدر دیگه ای رو هر کنسول دیگه ای تو تاریخ. و هنوزم مونده.
این فقط خود نینتندوئه، مابقی بازی های تردپارتی هم هستن. همین کونامی عین خر سود کرده رو کنسول
پورت ویچر 3 رو خود CDPR حال کردن با موفقیت اش.
یوبیسافت چقدر M+R فروخت که نسخه دومش گرین لیت خورد راحت. و علی رغم کیفیت پورت پایینش، بیشترین فروش Immortals Fenyx Rising رو سوییچ بود.
اون EA فلان فلان شده که فقط Legacy Edition فیفا اش رو میده رو کنسول، افزایش فروش داشته هر سال نسبت به سال پیش. احمقانه است ولی داره اتفاق می افته :|

اینا باعث میشه از طرف کل ناشرها فشار بیاد رو نینتندو که یه سخت افزار قویتر تو همین حوزه با برندش بزنه که بتونن بازی های بیشتر روش عرضه کنن. چون مسلما اگه صرفا بازی رو پورت کنن و عین سیب زمینی اجرا شه کسی نمیخرتش. یا باید مثل CDPR و بتسدا جادو جنبل کنن بازی ها درست درمون اجرا شه رو کنسول یا رو ببرن به Cloud Gaming و... . یعنی فرض کنید چه پتانسیلی اینا می بینن که حاضرن بازی شون رو به صورت کلود و بدون اشتراک رو سوییچ بدن بیرون و تو باید کامل بخریش که بتونی رو کلود بازی کنی :D. کاری که من هر جور فکر میکنم با هیچ منطقی جور درنمیاد :Wallbash: ولی یه عده حاضرن این کار رو کنن چون به نظر میصرفه و هی هم دارن بیشتر میشن هر سال WTF :D

البته که این تغییر نسل قرار نیست به این سرعت بیفته. :-"
صرف دو مورد
اولیش قضیه کمبود چیپ هاست که یقه خود مایکروسافت و سونی رو گرفته. برید ببینید سونی وقتی آمار پیش بینی فروش سالیانه PS5 شون رو دوباره آوردن پایین تو گزارش مالی شون چجوری سقوط کرد سهامش :D بنده خداها تقصیری هم نداشتن تازه. کی روحش خبر داشت هم کرونا رخ میده هم بلاکچین این قدر بزرگ میشه. دو تا فاجعه برای هر مشتری قطعات کامپیوتری که میتونست رخ بده همزمان رخ داده. خود نینتندو میگه قیمت تولید خود سوییچ امسال براشون افزایش پیدا کرده. اتفاقی که اصولا تو سال پنجم عمر یه سخت افزار باید برعکسش رخ بده :D
دومیش اینه که خود سوییچ هنوز کلی جون داره تو خودش به عنوان یه محصول تجاری و دندونی که درد نمی کنه رو نمی کشن. اگه این سوییچ تو 2021 با کمبود عرضه تونسته 23 میلیون فروش داشته باشه، یعنی حداقل تا آخر 2023 جون داره به لحاظ تجاری و به نظر میاد نینتندو هم تا آخر اون سال بازی تو آستین اش داره و خب اگه بازار به صورت کلی فکر می کنه عمر این کنسول 8 ساله، من کی باشم که بگم نه 6 ساله :D

سر همین باید یکم بیشتر بردبار باشیم تا از این دوران کهن عبور کنیم
حداقل تو این مدت زمان اضافه ای که نینتندو گیر آورده داره به دولوپرها و زیرساخت آنلاینش میرسه که نتایج مثبت اش رو میشه تو Monster Hunter Rise و Mario Party Superstar و امثالهم دید. یکم باید سرعتشو بیشتر کنن فقط
نه نگاه، من نوشتم یکی از دلایلش:دی
نه اینکه تمام دلیل وضع ژاپن اینه:دی (و البته به هجین نسبتم سونی رو مقصر میدونم که اون بازار رو ول کرده به امون خدا :-" )
به هر حال داشتن یک base بالاتر، کمک میکنه همون بازی سازهای کوچیکتر که توان کمتری هم دارن راحت تر و بهتر بسازن!

در مورد بازی های موبایلم نامرد همین هفته پیش تریلر گذاشتم تاپیک انیمه:( بازی های بلک کلاور و ناناتسو رو دیدی؟ :-" البته از جفتش دانگرید یوبی سافتی هم انتظار میره:-"
یا حتی NnK موبایل:-"
به نظرم نینتندو خیلی جایگاه بهتری برای این بازی ها میتونه باشه به جای موبایل!
ولی این پروژه های خوب دارن میرن سمت دیگه!

یا الان JRPG ( واقعا J ؟ صرفا آرت استایل اونجوری) های چینی واقعا جذاب تر از محصول های ژاپنی میزنند! چون اینا گویا نمیخوان پایبند سوییچ باشن...
در مورد ناشرهای بزرگ هم خودم اشاره کردم:-" اینا آره، ولی کلیت سازنده ها نه...دنبالشم نمیرن:-"

البته من سوال دیگه ای که برام هست اینه که چرا ساختار هر سه این بازی ها انقدر خوب و گسترده میخوره! برعکس تمااااام آت و آشغال هایی که برای کنسول ها میسازن:-" (البته جواب مشخصه..‌ بازگشت سرمایه ی گاجا تضمین شده ست! پس بازی خوب میسازن! رو کنسول ها هم فایتینگ نفله میسازن:-" )

ولی در نهایت اینه کنسول بعدیه نینتندو هروقت بیاد باز هم عقب خواهد بود...و جدا این بده! :|
حالا کاری به نینتندو ندارم، ولی واقعا اگر کارهای چینی وقتی میان به همین خوبیی که به نظر میان باشن، و این راه ادامه پیدا کنه، امیدوارم واقعا سازنده های ژاپنی رو تو منگنه قرار بدن :دی
خوبیش اینه برعکس کره ای ها که آرت استایل مخصوص خودشون رو دارن ، چینیا شدید دارن رو استایل انیمه ای کار میکنند...و این خوبه برای یکی مثل من >:)
 
در مورد بازی های موبایلم نامرد همین هفته پیش تریلر گذاشتم تاپیک انیمه:( بازی های بلک کلاور و ناناتسو رو دیدی؟ :-" البته از جفتش دانگرید یوبی سافتی هم انتظار میره:-"
یا حتی NnK موبایل:-"
به نظرم نینتندو خیلی جایگاه بهتری برای این بازی ها میتونه باشه به جای موبایل!
ولی این پروژه های خوب دارن میرن سمت دیگه!

نه :-??
این مدل بازی ها اصولا از مدل F2P تبعیت می کنن و سوییچ کلا جای خوبی هیچ وقت واسه این مدل بازی ها نیست متاسفانه
وگرنه الان فاکینگ Demon Slayer: Hinokami Chronicles رو دارن واسه سوییچ پورت می کنن. احتمالا پورت خوبی نمیشه :دی ولی خب اگه بازی F2P نباشه یه کاریش می کنن

البته من سوال دیگه ای که برام هست اینه که چرا ساختار هر سه این بازی ها انقدر خوب و گسترده میخوره! برعکس تمااااام آت و آشغال هایی که برای کنسول ها میسازن:-" (البته جواب مشخصه..‌ بازگشت سرمایه ی گاجا تضمین شده ست! پس بازی خوب میسازن! رو کنسول ها هم فایتینگ نفله میسازن:-" )

جواب این هم در مدل F2P نهفته است :دی
و البته ساختن بازی پریمیوم هم هنر میخواد
فکر می کنی تنسنت با اون غبغبه و کبکبه واسه چی وقتی نوبت به ساخت بازی پریمیوم میشه یهو خیمه میزنه تو ژاپن که دولوپر جذب کنه :دی
اینا دو تا دنیای مختلف اند :دی

حالا کاری به نینتندو ندارم، ولی واقعا اگر کارهای چینی وقتی میان به همین خوبیی که به نظر میان باشن، و این راه ادامه پیدا کنه، امیدوارم واقعا سازنده های ژاپنی رو تو منگنه قرار بدن :D

اینم من میگم، چیزی که چینیا میسازن صرفا یه گوشه ای از کاره
الان تو چین طرف چجوری هم فاینال فانتزی 16 رو تحت فشار قرار بده
هم یه چی مثل این موموتارو دنستسو رو؟ :دی
رسما بازار غیرقابل منگنه ایه. تازه چین خیلی موفقه که با یه سری بازی هاش تونسته جا وا کنه

البته بگم همین الانشم یه تعدادی از رسانه ها و تو این میتینگ های مالی بین شرکت و سهامدارا میشه که طرف بگه "آقا گنشین و موفقیت شو دیدید؟ چیزی نمیخواد بزنید مثل اون موفق شه"
ولی اون بیشتر نگاهش به موفقیت تجاری کاره
نه این که چقدر بازی ناناتسو شبیه مانگاشه :دی That Really Doesn't matter و نهایتا CC2 تو زمینه بازی انیمه ای اول و آخرش همه شون رو قورت میده تو این مبحث :دی
 
  • Like
Reactions: m.a.t
نه :-??
این مدل بازی ها اصولا از مدل F2P تبعیت می کنن و سوییچ کلا جای خوبی هیچ وقت واسه این مدل بازی ها نیست متاسفانه
وگرنه الان فاکینگ Demon Slayer: Hinokami Chronicles رو دارن واسه سوییچ پورت می کنن. احتمالا پورت خوبی نمیشه :D ولی خب اگه بازی F2P نباشه یه کاریش می کنن



جواب این هم در مدل F2P نهفته است :D
و البته ساختن بازی پریمیوم هم هنر میخواد
فکر می کنی تنسنت با اون غبغبه و کبکبه واسه چی وقتی نوبت به ساخت بازی پریمیوم میشه یهو خیمه میزنه تو ژاپن که دولوپر جذب کنه :D
اینا دو تا دنیای مختلف اند :D



اینم من میگم، چیزی که چینیا میسازن صرفا یه گوشه ای از کاره
الان تو چین طرف چجوری هم فاینال فانتزی 16 رو تحت فشار قرار بده
هم یه چی مثل این موموتارو دنستسو رو؟ :D
رسما بازار غیرقابل منگنه ایه. تازه چین خیلی موفقه که با یه سری بازی هاش تونسته جا وا کنه

البته بگم همین الانشم یه تعدادی از رسانه ها و تو این میتینگ های مالی بین شرکت و سهامدارا میشه که طرف بگه "آقا گنشین و موفقیت شو دیدید؟ چیزی نمیخواد بزنید مثل اون موفق شه"
ولی اون بیشتر نگاهش به موفقیت تجاری کاره
نه این که چقدر بازی ناناتسو شبیه مانگاشه :D That Really Doesn't matter و نهایتا CC2 تو زمینه بازی انیمه ای اول و آخرش همه شون رو قورت میده تو این مبحث :D
من فقط در مورد آخرش بگم:-"
بقیش تا حدی موافقم ولی نه کاملا:-"

در خفن بودن CC2 هیچ شکی نیست! کاری که با ناروتو کردن به نظرم تکرار نشدنیه:دی (البته با کیمیتسو خودشون تکرارش میکنند:-" اما کلا ابعاد کیمیتسو نزدیک به ناروتو نیست:دی )

اما در مورد ناناتسو، هرچقدر بی ربط، با این حال کیلومترها از اون فایتینگ های خزعبلی که نیسازن بهتره :دی (اون فایتینگ ها منظورم CC2 نبود! منظورم فایتینگ بلک کلاور،هیرو آکادمی،جامپ فورس،ناناتسو، وان پیس برنینگ بلاد، وان پانچ من و هزارتا خزعبل این مدلیه دیگه هست:-" )
بعد از همه(جز هیرو آکادمی) این چیزایی که اسم بردم، بازی های جذاب رو موبایل میبینی که یا اومده یا داره میاد:-"

در مورد منگنه هم، منظورم تو سبک JRPG و این چیزاست که چین داره کار میکنه
و نه اون بازی هایی که نمیسازه! :-"
حتی همین اسکوئر با DQ11 و یا باندای با تیلز اخیرش هم در مقابل چیزی که از چین میبینیم خاص نیستن:-"
ولی میگم چین تازه شروع کرده، چندسال آینده فقط امیدوارم صنعتشون واقعا پیشرفت کنه!
متاسفانه بحث سانسور و این چیزا دارن
ولی خوب اینکه بازی خوب و درست بسازن هم خوبه:-"
تهش بازار ژاپن هم نگیرن، حداق به غرب برسن ما لذت ببریم:دی از ژاپنی ها بخاری بلند نمیشه:-"
 
نینتندو تا وقتی فن هاش رو داره نیاز به هیچ چیز نداره
زلدا و ماریو یا یکی دو تا ip دیگه رو تا ابد تولید میکنه و پولشو در میاره
نه نیاز به سخت افزار خوب داره نه ناشر جدید و نه استدیو جدید
 
  • Like
Reactions: king of north
رئیس نینتندو در جریان گزارش مالی در رابطه با خریدهای اخیر کمپانی مایکروسافت و سونی نظرش را به اشتراک گذاشت :

برند ما به واسطه‌ی بازی‌ها و عناوینی که توسط کارمندانی متعهد توسعه پیدا کرده اند به این جایگاه رسیده است . اضافه شدن جمع بزرگی از توسعه دهندگانی که با فضا و فرهنگ کاری نینتندو آشنایی ندارند مزیتی برای شرکت ما به حساب نمی‌آید.


Nintendo Says It Won't Compete With Microsoft And Sony In An Acquisitions Arms Race
عملاً اینجوری گفته: چپمون پره و با هیچکسم میل سخن نیست.
فردا که بچه های سایت، مانستر هانترهاتون رو این وسط قاپ زدن بهت میگم:-"
نمیبینی چجوری کپکام رو هر دو طرف به حراج گذاشتن؟ :))
منم نگران همینم، ولی احتمالاً با این استراتژی فعلی، یه ماریو هانتر رو می کنن، که با انواع کلاه، تو کوی و بزرن بیفتی دنبال goomba ها!
نینتندو نیاز داره دستی به سخت افزارش بکشه و واقعا یه چیز خفن بده:-"
تازه اساتید متعقدن هنوز سوئیچ میانه ی نسلشه.
شاید کل توان سخت افزاریش ۵۰۰مگافلاپسه که میشه ۵٪ توان PS5، ولی خداییش از نظر ایده و طرح، ۵۰۰۰ برابر جلوترن از سایر رقبا
BOTW رو اصلاً بزاریم کنار (که از نظر من خودش به تنهایی هر ۳ تا کنسول موجود رو می خره و آزاد می کنه)، توی mario odyssey، یا luigi's mansion آدم دهنش از این همه ایده و اجراشون باز می مونه، اونم توی یک محیط بسیار گوگولی
توی همون mario odyssey فقط lake kingdom ش رو در نظر بگیر، چقدر آخه باید یه بازی باحال باشه؟ اون باحالی آخه گرافیک به چه کارش میاد؟
الان فرضاً گرافیکش بشه مثل آسترو، خیلی فرقی میکنه توی اصل ماجرا؟
انصافی توی مثلاً هک اند اسلش، چی به پای bayonetta‌ و astral chain‌ میرسه؟
مورتال کامبت (گرافیکش سر به فلک کشیده دیگه) اصلاً قابل مقایسه با super smash bros‌هست؟
mario kart
کل پوکمون ها
انیمال کراسینگ
Metroid dread
ماریو میکر
fire emblem و صد تا مثال دیگه
بخدا اینا ژاپن رو عقب که نمی ندازن هیچی، ۳ هیچ میندازن جلو

برای من تمام این بازیها توی ذهنم شکل می گیرن، یجورایی embed میشن توی ساختار داخلی ذهنم، انگار که واقعین
اصلاً چیزی که می بینم زیاد برام اهمیتی نداره

این رو شما ها هم خیلی زیاد تجربه کردین
بازی خیلی قدیمی توی ذهنتون یه چیز دیگه ست، وقتی دوباره بازیش می کنین از خودتون می پرسین همین بود؟ ولی چیزی که یادم میاد خیلی واقعی تر بودا...
ایده هه مهمه، اون چیزی که می مونه ایده ست
باقیش سرعت گیم پلی اینقدر بالاست که شما نمی تونی خیلی توش بگردی دنبال انعکاسایی که قراره RT برات توی یه گودال آب روی زمین به ارمغان بیاره
 
آخرین ویرایش:
باز هنوز یه نسخه فرعیی چیزی از FF میگیرید:-" از هیچ بهتره:-"

تو سونی جدا نمیبینم چنین حرکتی بزنه:D
و اتفاقا منم به خاطر نینتندو خیالم راحته ژاپنیا زیر مجموعه کسی نمیشن! چون نصف بازارشون مال نینتندوهه :D
سونی؟ مگه چندسال پیس دفتر مرکزی نبردن آمریکا؟ الان نمیدونم هنوز ژاپنی حساب میشن یا نه:-"

باهات موافقم
نظر شخصیم که شاید اشتباه باشه اینه گیم و صنعت گیم برای غرب هست
یعنی از ۱۹۴۲ اولین گیم الکترونیک در آمریکا ثبت شد تا اودیسه ، اتاری و ........

حتی سگا هم کمپانی غربی بود دفتر اصلیش تو هاوایی بود
بعد یه شعبه زد تو ژاپن
و دعوا شعبه ها باهم و زیر بار نرفتن شعبه ژاپن باعث شکستش شد

نینتندو کمپانی ژاپنی بود اما دقت کنی هر چی داره از آمریکا شمالی داره
بیشترین فروش کنسول هاش در آمریکا شمالی هست
حتی ip هاشم مدل غربی و اسم غربی دارن از ماریو و دانگی کونگ و متروید و .....

سونی هم همینه
سونی از اول فهمید باید بره سمت غرب و کراش و بازی ها انحصاری ریسینگ تا بازی ها جدیدترش خدا جنگ و ...... همه تم و سبک غربی دارن

از نظر قدرت سخت افزار هم همگی عالی بودن و هستن جز نینتندو
بعضی دوستان میگن گیم پلی کافیه سخت افزار مهم نیست ، خروجی مهم نیست ، تصویر مهم نیست ، امکانات مهم نیست
مثل این میمونه بگی من بجا ماشین روز و قدرتمند ، پیکان یا ژیان فرمون هیدرولیک می‌خوام
 
  • Like
Reactions: mqg1387

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or