نینتندو به عنوان Dreams رحم نکرد! خداحافظی زود هنگام با ماریو

Bahram

Alan, Wake Up
مدیر انجمن
Sep 7, 2011
7,767
نام
Bahram
هفته گذشته همراه بود با عرضه عنوان Dreams برای کنسول PS4. عنوانی که سازندگان سری Little Big Planet آن را توسعه داده‌اند و همانند سری LBP به بازیکن اجازه می‌دهد که به ساخت و ساز بازی‌های گوناگون همراه با شخصیت‌ها و ژانر های مختلف بپردازد. اما به نظر می‌رسد این ساخت و ساز‌ ها خیلی هم بدون محدودیت نیستند و حالا شرکت نینتندو از ساخت شخصیت ماریو در عنوان Dreams خشمگین است.

آن طور که به نظر‌ می‌رسد شرکت نینتندو با سونی تماس گرفته و خواستار حذف شخصیت ماریو از سری Dreams و رعایت حقوق کپی‌رایت این شخصیت شده‌است. تعداد زیادی از بازیکنان مختلف عنوان Dreams شروع به ساخت ماریو در این عنوان کرده‌ بودند، اما حالا سونی تمام این مراحل را پاک کرده و از سازندگان خواسته است که دیگر به سراغ ماریو نروند.

یکی از بازیکنان Dreams که یکی از مراحل مربوط به ماریو را ساخته بود در این خصوص گفت:
«یک خبر خوب و یک خبر بد. رفقا ما خیلی نزدیک بودیم تا در آسمان‌ها پرواز کنیم، اما اون کمپانی بزرگی که حتی دوست ندارم اسمشو به زبان ببرم به نظر می‌رسه خیلی همه چیزو جدی گرفته. البته جای نگرانی نیست و یک برنامه پشتیبان دارم. اما فعلا باید بیخیال پروژه‌های ماریو در عنوان Dreams بشیم.»

با این اوصاف شخصیت ماریو به اولین شخصیتی تبدیل می‌شود که اجازه ورود به عنوان Dreams را نخواهد داشت و حال باید ببینیم آیا در آینده دیگر شخصیت‌های حاضر در این بازی همانند سونیک هم به سرنوشت مشابه‌ای دچار خواهند شد یا نه.
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,377
نام
سید محمد حسین
حال باید ببینیم آیا در آینده دیگر شخصیت‌های حاضر در این بازی همانند سونیک هم به سرنوشت مشابه‌ای دچار خواهند شد یا نه.

Nah... سونیک همیشه جاش لای کامیونیتی fan Game ها امن ـه :D
دیگه بهتر از این که سگا خودش رسما رفت سه تا از بهترین هاشون رو جمع کرد تا رسما Sonic Mania رو بسازن :>
 

asi_1447

کاربر سایت
Oct 27, 2010
1,395
نام
احسان
واقعا نینتندو احمقانه ترین سیاست ها رو تو این زمینه داره،
از زمان همون گندکاریشون تو یوتیوب تا الان سر این قضیه و ترمینیت کردن فن مید های مختلف که واقعا هیچکدوم دنبال منافع تجاری نبودن! واقعا احمقن
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,377
نام
سید محمد حسین
واقعا نینتندو احمقانه ترین سیاست ها رو تو این زمینه داره،
از زمان همون گندکاریشون تو یوتیوب تا الان سر این قضیه و ترمینیت کردن فن مید های مختلف که واقعا هیچکدوم دنبال منافع تجاری نبودن! واقعا احمقن

محافظه کاری افراطیه بیشتر، چون واقعا اون قدر سود نداره چه تو کوتاه مدت چه تو دراز مدت که اصن ضرر ده ـه.
تازه حداقل در مورد یوتیوب خیلی بهتر شدن! و این خیلی که میگم، بازم یه چند فرسخی با نُرم قابل قبول واسه Content Creator ها فاصله داره :D
 

33505775

کاربر سایت
May 17, 2013
711
نام
محمد علی
محافظه کاری افراطیه بیشتر، چون واقعا اون قدر سود نداره چه تو کوتاه مدت چه تو دراز مدت که اصن ضرر ده ـه.
تازه حداقل در مورد یوتیوب خیلی بهتر شدن! و این خیلی که میگم، بازم یه چند فرسخی با نُرم قابل قبول واسه Content Creator ها فاصله داره :D
تا این حد سخت گیری به ضررش میشه چون باعث میشه فن هاش ازش بدشون بیاد اگر نسخه تجاری بود قبول ولی اکثر این فن مید ها f2p اند و واسه فان ساخته شدن هدفشون رقابت با نینتندو که نیست :|
 

mr-game&watch

کاربر سایت
Apr 26, 2012
1,395
این رفتار نینتندو رو مدیون شرکت یونیورسال هستیم. در شروع ورود نینتندو به بازار بازیهای ویدئویی بعد از موفقیت بازی ارکید دانکی کونگ، شرکت یونیورسال (سازنده فیلم کینگ کونگ در اون زمان) که موفقیت این بازی رو دید از اونجا که کاراکتر دانکی کانگ یک گوریل بود و اسمش هم شبیه کینگ کونگ، نتیجه گرفت که این بازی متعلق به اونهاست!!! در واقع دیدن یکی داره پول در میاره رفتن بخورن=))
کار به دادگاه میکشی و یونیورسال مدعی میشه داستان بازی دانکی کونگ (داستانش تو حلقم :))) کپی رایت اونها در مورد داستان کینگ کونگ رو نقض کرده. از شانس بد یونیورسال وکیل نینتندو شخصی هست به اسم جان کربی (اسمش آشنا است نه :p)، کربی در مرحله اول تفاوتهای داستان فیلم و بازی رو مطرح میکنه و نشون میده در بهترین حالت دانکی کنگ پارودی کینگ کنگ هست که شامل کپی رایت نمیشه و در مرحله بعد با اشاره به رای دادگاهی که قبلاً یونیورسال در مقابل شرکت ار کی او (سازنده قبلی کینگ کونگ :D) داشته و در اون یونیورسال مدعی شده بود حقوق معنوی کینگ کنگ در اختیار عموم هست (public domain ) کلاً مالکیت یونیورسال بر کینگ کونگ رو هم فرستاد تو قابلمه باقالی پلو :-j، نینتندو از مهلکه ای که میتونست به حیاتش پایان بده گریخت و تبدیل شد به نینتندوی که میشناسیم.
توی اون ماجرا نینتندو دو درس گرفت:
1-کپی رایت رو جدی بگیره و اثارش رو با ثبت حقوق اونها (و به روز کردن اونها که هر از چند وقتی به ملت امید واحی میده :D) محافظت کنن.
2-شدیدا مراقب این باشه که دارایی های معنویش حتی به حوزه دارایی عمومی نزدیک نشه.
 

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
قبلا تو یکی از تاپیک های بازی اشاره کرده بودم وضعیت پلیرهای بازی در هفته اول عرضه اصلا خوب نیست و این شرایط در حالی هست که مسائل کپی رایت هنوز توسط کمپانی های ثالث مطرح نشده! اولی نینتندو بود، بعدی اکتیویژن خواهد بود و این سیکل همینطور ادامه خواهد داشت

unnamed.jpg

تصویر اول که با موبایل اسکرین گرفتم برای هفته اول عرضه هست که گذاشتم داخل تاپیک نمرات بازی (و ده ها کامنت مسخره ام کردم و هر کدوم 30 40 تایی لایک میگرفتند!)

Screenshot_2020-02-19-06-41-45.png

تصویر دوم مربوط به یک ماه بعد از عرضه هست!

Untitled.png

نکته خنده دار اون تگ Must Play متا هست که سونی وسط سایت دریمز زده!!

و همچنان بازیهای ساخته مشکل عدم تکراری پذیری رو دارند: برای ماثل بازی کانکی دانگ ادیسه! 18 هزار بار توسط 15 هزار پلیر تجربه شده! یعنی تنها یکپنچم پلیرها فرصت دوباره به بازی دادند که همونم به باره سوم کشیده نشده
  • Played 18,033 times by 15,708 dreamers
تصاویر و اسکرین شات هایی که از بازیهای مختلف ساخته شده درون انجین میبینیم هیجان برانگیز ولی اکثریت رو به تمام از لحاظ گیمپلی ابتر هستند و نهایت تکرار پلیرها از یک اثر ساخته شده دوبار بوده! بیشترین تعداد پلیر یک بازی من چک کردم فکرکنم نزدیک 200 هزار پلیر بوده که انچنان نوید فروش قدرتمندی هم برای اثر نمیده.

قبلا گفتم دریمز هرچی که هست، نحوه عرضه اش توسط سونی بشدت اشتباهه و این روند باید ببینیم کجا تغییر میکنه
 

Sobhan_23

کاربر سایت
May 31, 2009
4,162
نام
سبحان
کلا نینتندو سر ip هاش اصلا با کسی شوخی نداره :D سال هاست اینو نشون داده.
برای همینم ما هم با کنسولش کاری نداریم و اون ip های عزیزش رو با شبیه ساز بازی میکنیم:D
 

Cait Sith

Dauntless Feline Hero
کاربر سایت
Jan 21, 2009
2,921
برای همینم ما هم با کنسولش کاری نداریم و اون ip های عزیزش رو با شبیه ساز بازی میکنیم:D
با شبیه ساز فقط بازی های NES, SNES و Wii U (آخریم نصفه نیمه بخاطر استفاده از قابلیت های خاص کنترلر تو خیلی از بازیها) رو میشه بازی کرد.
بقیه کنسولها چنان کنترلر خاصی دارن تجربه بازی با شبیه ساز خراب میشه مگر اینکه دسته شون باشه‌ بزنی به PC
دسته شبیهشونم که اصلا نیست من ندیدم دسته شبیه N64 یا گیم کیوب با اون دکمه ها جایی باشه.
یه عمر با تمام شبیه سازاش سر و کله زدم یه بازیم نتونستم باهاشون تموم کنم و رفتم دست آخر خود کنسول رو خریدم.
 
  • Like
Reactions: Z-fan

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,377
نام
سید محمد حسین
با شبیه ساز فقط بازی های NES, SNES و Wii U (آخریم نصفه نیمه بخاطر استفاده از قابلیت های خاص کنترلر تو خیلی از بازیها) رو میشه بازی کرد.
بقیه کنسولها چنان کنترلر خاصی دارن تجربه بازی با شبیه ساز خراب میشه مگر اینکه دسته شون باشه‌ بزنی به PC
دسته شبیهشونم که اصلا نیست من ندیدم دسته شبیه N64 یا گیم کیوب با اون دکمه ها جایی باشه.
یه عمر با تمام شبیه سازاش سر و کله زدم یه بازیم نتونستم باهاشون تموم کنم و رفتم دست آخر خود کنسول رو خریدم.

دسته N64 رو میشه راحت مپ کرد رو دسته ایکس باکسی چیزی فقط باید دو تا دکمه اضافه اش رو بفرستی یه جای دیگه دسته مثل تریگرهای جلویی
دسته GC هم راستش باید بشه، خیلی استاندارده، ولی باید اون حساسیت تریگر های معروفش هم بشناسونی بهشون که خب من راستش چک نکردم :D (واسه همین کلا نتونستم Mario Sunshine رو روشون برم چون کلا مبتنی رو همین مکانیک بود)
Wii عملا نمیشه با شبیه ساز بازی کرد بدون دسته اش. مگه بازی های خاص. بازم ترکیب عجیبی داره
Wii U که خیلی رِله است، مگه این که بازی رو دو صفحه ای بودن مانور بده که یکم میره رو مخ
با شبیه ساز سوییچ که Yuzu باشه کار نکردم، ولی پیشروی اش که خوبه. با این حال نمیدونم چقدر بهینه است. اگه مجبور باشی PC High End ببندی واسش واقعا نمی ارزه مگه از قبل داشته باشی همچین سیستمی
 

Cait Sith

Dauntless Feline Hero
کاربر سایت
Jan 21, 2009
2,921
دسته N64 رو میشه راحت مپ کرد رو دسته ایکس باکسی چیزی فقط باید دو تا دکمه اضافه اش رو بفرستی یه جای دیگه دسته مثل تریگرهای جلویی
دسته GC هم راستش باید بشه، خیلی استاندارده، ولی باید اون حساسیت تریگر های معروفش هم بشناسونی بهشون که خب من راستش چک نکردم :D (واسه همین کلا نتونستم Mario Sunshine رو روشون برم چون کلا مبتنی رو همین مکانیک بود)
Wii عملا نمیشه با شبیه ساز بازی کرد بدون دسته اش. مگه بازی های خاص. بازم ترکیب عجیبی داره
Wii U که خیلی رِله است، مگه این که بازی رو دو صفحه ای بودن مانور بده که یکم میره رو مخ
با شبیه ساز سوییچ که Yuzu باشه کار نکردم، ولی پیشروی اش که خوبه. با این حال نمیدونم چقدر بهینه است. اگه مجبور باشی PC High End ببندی واسش واقعا نمی ارزه مگه از قبل داشته باشی همچین سیستمی
N64 با اون آنالوگ وسط دسته و گیم کیوب باز با اون دکمه های عجیب سمت راست:D واقعا یه چیز خاصین. درسته میشه رو دسته های دیگه کانفیگ کرد ولی عمرا حس دسته اصلی رو نمیدن.
کل بازیم جریانش به این دسته ها بسته س مثلا تو Wind Waker گیم کیوب دکمه های دسته مدام اون بالای صفحه س، بیای با دسته ایکس باکس بری قاطی میکنی.
یا تو‌ OoT هرکاری کردم کنترل داغون بود و میرفتی اول شخص با فلاخن تیر بزنی جهت ها رو اشتباه میزد و تو بازی به اون سختی این چیزا مهمه. دست آخرم که درست شد دیدم چیزیه که فقط رو دسته خودش راحته بدون شک.
Wii U هم موضوع صفحه نمایش دوم و سنسورهای دسته ش رو انگار یادت رفته:D
سوییچم باز همین وضعو داره و به مراتب بیشتر از Wii U مخصوصا وقتی دو نفره بازی میکنی.

3DS و DS هم به واسطه صفحه لمسی، میکروفون و ..‌. دیگه هیچ.
Wii هم که اشاره کردی.

در کل کنسولای نینتندو دقیقا چیزین که با شبیه ساز مثل یه چیز نصفه نیمه ن مگه اینکه دسته شو داشته باشی وگرنه صرفا فقط بازیو میتونی تست کنی:D
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر