گزارش نیل دراکمن: بازی The Last of Us 3 فقط تحت این شرایط ساخته می‌شود

  • Thread starter Thread starter Farh@d
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Farh@d

There is no description of the situation
کاربر فعال
1000020605.jpg
آقای نیل دراکمن، در پادکست Sacred Symbols دوباره درباره احتمال ساخت The Last of Us 3 صحبت کرده و گفته که این پروژه هنوز منتفی نیست، اما تنها در صورتی ساخته می‌شود که داستانی در سطح بسیار بالا برای گفتن وجود داشته باشد. دراکمن تأکید می‌کند: «من عاشق این دنیا و این شخصیت‌ها هستم. اما نمی‌خواهم کاری نصفه‌نیمه انجام دهم.»
او گفته استاندارد قسمت دوم، چه از نظر داستان‌سرایی و چه از نظر احساسات، بسیار بالا بوده و ناتی‌داگ تنها در صورتی به ساخت قسمت سوم برمی‌گردد که بتواند به آن سطح برسد یا از آن عبور کند. همین استاندارد بالا باعث شده پروژه آنلاین The Last of Us هم که در حال توسعه بود، در نهایت کنار گذاشته شود چون به سطح کیفیت مورد نظرشان نرسیده است.


بنابراین قسمت سوم The Last of Us هنوز در برنامه است، ولی تنها در صورتی ساخته می‌شود که تیم ناتی‌داگ مطمئن باشد چیزی واقعاً خاص برای ارائه دارد.

 
اتفاقا ترسم از همین بود
سر پارت تو هم سوراخ کرد با این جمله "تا داستان خوبی نداشته باشیم دنباله ای ساخته نمیشه" و دیدیم چه سیرکی راه اندخت
وقتی موضوع خیلی بدیهی ای رو روش اینقدر تاکید میکنی ینی در واقع قرار نیست محلی از اعراب بهش بذاری مگرنه که بدیهی بود دیگه لازم به تاکید نداشت(انگار بقیه دنبال داستانی برای دنباله بازیشون هستن که به نظرشون چندان چیز خاصی نباشه!)
بسه بابا حضرت بسه هرکاری میکنی بکن ولی احمق حسابمون نکن جون مادرت
 
آخر ما نفهمیدیم در حال ساخت هست با توجه به مصاحبه های که قبلا شد و دو پهلو مانند حرف زده بودن ولی یک‌ جورایی وایب اینو میداد که در حال ساخته این عنوان. مخصوصا که آنتونی نیومن ( یکی از کارگردانان اصلی لست دو)هم رو یک پروژه معرفی نشده داره کار می‌کنه که نه اینترگلکتیک هست که خود دراکمن کارگردانیش رو داره و نه اون عنوانی که shaun escayg داره کارگردانی می‌کنه و دراکمن به عنوان مشاور که طبق شایعات انچارتد هست که کرکترش هم دختر نیتن هست. یا اصلا هنوز تو مرحله تولید نرفته پارت سوم و فعلا فقط حرف هست راجبش. اگه نرفته که می‌ره برای اواسط یا اواخر نسل بعد اگه رفته که چرا اینجوری حرف میزنن. پس این آنتونی نیومن داره چکار می‌کنه و خبری ازش نیست . آخرین بار شایعات غیر رسمی میگفتن داره رو یک بازی کار می‌کنه. با توجه که هنوز تو استدیو هست بعیده که رو عنوانی کار نکنه. در کل از اینکه لست ۳ ساخته میشه شکی توش نیست ولی اینکه الان در حال ساخته و به این نسل میرسه یا بین نسلی میشه و یا هنوز تو مرحله پیش تولیده و برای نسل بعد فقط هست مشخص نیست.
 
آخر ما نفهمیدیم در حال ساخت هست با توجه به مصاحبه های که قبلا شد و دو پهلو مانند حرف زده بودن ولی یک‌ جورایی وایب اینو میداد که در حال ساخته این عنوان. مخصوصا که آنتونی نیومن ( یکی از کارگردانان اصلی لست دو)هم رو یک پروژه معرفی نشده داره کار می‌کنه که نه اینترگلکتیک هست که خود دراکمن کارگردانیش رو داره و نه اون عنوانی که shaun escayg داره کارگردانی می‌کنه و دراکمن به عنوان مشاور که طبق شایعات انچارتد هست که کرکترش هم دختر نیتن هست. یا اصلا هنوز تو مرحله تولید نرفته پارت سوم و فعلا فقط حرف هست راجبش. اگه نرفته که می‌ره برای اواسط یا اواخر نسل بعد اگه رفته که چرا اینجوری حرف میزنن. پس این آنتونی نیومن داره چکار می‌کنه و خبری ازش نیست . آخرین بار شایعات غیر رسمی میگفتن داره رو یک بازی کار می‌کنه. با توجه که هنوز تو استدیو هست بعیده که رو عنوانی کار نکنه. در کل از اینکه لست ۳ ساخته میشه شکی توش نیست ولی اینکه الان در حال ساخته و به این نسل میرسه یا بین نسلی میشه و یا هنوز تو مرحله پیش تولیده و برای نسل بعد فقط هست مشخص نیست.

اون شایعه در مورد آنچارتد ۵ بود. در کل هیچ جا نگفتن پارت ۳ رو داریم می‌سازیم یا داره ساخته میشه.
 
سر پارت تو هم سوراخ کرد با این جمله "تا داستان خوبی نداشته باشیم دنباله ای ساخته نمیشه" و دیدیم چه سیرکی راه اندخت

سیرک؟
بهترین داستان تاریخ گیمینگ بود با اختلاف
هنوز شبا اشک میریزیم ناموسا

چگونه در وصف این همه زیبایی آن را سیرک خطاب میکنی
 
این مشکل رو من با نیتن دریک و انچارتد هم داشتم!

طرف حداقل 100k آدم کشته بعد همسری مهربان، پدری دلسوز است!

کلا ناتی داگ نباید سر داستان مانور بده؛ همون گیم پلی فوق‌العاده هستند.
 
این مشکل رو من با نیتن دریک و انچارتد هم داشتم!

طرف حداقل 100k آدم کشته بعد همسری مهربان، پدری دلسوز است!

کلا ناتی داگ نباید سر داستان مانور بده؛ همون گیم پلی فوق‌العاده هستند.
اینایی که گفتی منافاتی با هم ندارن.
تو میتونی میلیونها نفرو توی زندان و اردوگاه کار اجباری بکشی اما همچنان واسه خانوادت همسری فداکار و پدری دلسوز باشی.
بشین فیلم the zone of interest رو ببین نگاهت عمیق‌تر بشه.
در ضمن نیتن دریک کسی رو نمیکشه. جنابعالی به عنوان گیمر داری می‌کشی و همچنان گیمری دلسوز و فرزندی فداکار واسه خانوادتی ( انشاالله البته )
 
اینایی که گفتی منافاتی با هم ندارن.
تو میتونی میلیونها نفرو توی زندان و اردوگاه کار اجباری بکشی اما همچنان واسه خانوادت همسری فداکار و پدری دلسوز باشی.
بشین فیلم the zone of interest رو ببین نگاهت عمیق‌تر بشه.
در ضمن نیتن دریک کسی رو نمیکشه. جنابعالی به عنوان گیمر داری می‌کشی و همچنان گیمری دلسوز و فرزندی فداکار واسه خانوادتی ( انشاالله البته )
منطقی‌ترین جواب این چند ساله گذشته رو داشتید دوست عزیز. درود بر شما...واقعا لذت بردم👏
 
این مشکل رو من با نیتن دریک و انچارتد هم داشتم!

طرف حداقل 100k آدم کشته بعد همسری مهربان، پدری دلسوز است!

کلا ناتی داگ نباید سر داستان مانور بده؛ همون گیم پلی فوق‌العاده هستند.
لول خیلی دارین اوضاع رو پیچیده میکنین (:
خیلی از این دنیاهایی که تو بازیها خلق میشه خیلیش ماهیت واقعی نداره و فرض کنید داره تو یک دنیای موازی اتفاق میفته.
داریم راجب بازی ها حرف میزنیم واقعا نیازی نیست مرتبا با دنیای واقعی مقایسه اش کنیم و لزوما قوانینی که تو دنیای بازیها هست قرار نیست با قوانین دنیای واقعی برابر باشن. برای همینه که بازیها خلق شدند که ما گیمرها فارق از درگیر شدن در قوانین دنیای واقعی کارهایی رو انجام بدیم که تو دنیای واقعی هرگز نمیتونیم انجامش بدیم.
 
نیل دراکمن تو فوق العاده ای ولی جون مادرت دست از نوشتن داستان ماستان بردار فقط کارگردانی کن . ما هیچ علاقه ای به اینکه تو توی بچگی دیدی کی تو West Bank کی رو کشته و اونجا چه خبر بوده نداریم . همون کارگردانی و کارهای تکنیکی و مدیریت پروژه رو انجام بده که توش جزو بهترین های صنعت هستی . نویسندگی رو بیخیال شو .
 
طرف خفن ترین شخصیتی که تا حالا خلق کرده و نصف گیمرا عاشقش بودن رو اول بازی کشته به شیوه ای که کل بازی رو دپرس بودیم و دنبال انتقام
تو تمام دوران گیمریتون همچین چیزی ندیدین اینقدر ریسکی و عجیب

بعد دست از نویسندگی برداره ؟

یارو مانسترهههه
مانستر تو نویسندگی
 
این مسئله تضاد داستان و روایت در گیم پلی، در مورد خشونت و کشتار مخصوصا که مسئله اصلی هست، معروفه به ludonarrative dissonance و ناتی داگ هم اتفاقا بهش اگاه هست وقتی انتقاد ها نسبت به دلست اف اس و بازی هاشون شروع شده بود، برای همین تو انچارتد 4 یک تروفی داشتیم به اسم ludonarrative dissonance و باید 1000 تا انمی رو میکشتیم که این تروفی رو بگیریم :D پاسخی ناتی داگی به اعتراضات و به نوعی پذیرش اون ها :D

خیلی بازی ها این مسئله رو دارند، خیلی هام به دلیل بستر دارک و به شدت خیر و شری، یکمی اوضاعشون بهتره، در کل اینا مسائلی هست که در بازی سازی وجود داره و نمیشه هم بیخیال شد هم کلا کنار گذاشت، شاید در ادامه داستان گویی ها طوری پیشرفت کنه که این تضاد ها کمتر پیش بیاد،

در نهایت، بازی باید بازی باشه... مهم این هست، هر بازی منطق خاص و دنیای خاص خودش رو داره، همونطور که چکپوینت و هزار جور مکانیک مکانیسم غیر واقعی تو بازی ها هست، میتونه دنیای بازی هم از نظر شناختی و ساختار همچین تضاد هایی درش باشه،

اما قطعا اگر در نهایت طوری داستان و روایت ها پیشرفت کنند که بشه تعادل حفظ بشه، بهتر و تمیز تره... به شرطی که "بازی" بودن این وسط قربانی نشه، بازی بودن از همه چی مهم تره...

حالا سبک های خاص هم جای خود...
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or