نه ، شما متوجه ی منظور من نشدی ! من نگفتم که بهانه ی داستانی برای کم بودن تعداد warden ها توی ferelden وجود نداره و یا این که در بازی توضیح داده نمیشه که فقط یک warden میتونه یک archdemon رو بکشه و ... بلکه من گفتم گیمر حس میکنه کارکترش به اندازه ی کافی نمیتونه انگیزه ای برای انجام دادن ماموریتی که داستان بازی براش در نظر گرفته رو داشته باشه . نکته ی دیگه ای هم که وجود داره اینه که چندان منطقی نیست که یک warden و تعدادی از همراهانش به حل مشکلاتی به پردازه که faction های قدرتمند بازی در حلشون ناتوانن . ( در واقع هیچ کدوم از faction های بازی از پس مشکلات خودشون بر نمیان و پروتاگونیست بازی و چند تا از companion هاش باید به حل مشکلاتی بپردازن که یک faction از پسشون بر نمیان ! ) . در طرف مقابل در da : i شخصیت اصلی رهبر سازمان بزرگی به نام inquisition هستش و مسلما تناسب بیشتری برای وظیفه ای که براش در نظر گرفته شده داره .
"حتی ممکنه این عضویت از روی علاقه نباشه و در این مورد چاره ای نداشته باشه " خب این مسئله حرف من رو تصدیق میکنه ، به عنوان مثال فردی از روی اجبار و به وسیله ی قانون right of conscription به عضویت این گروه در اومده ، ایا بعد از نبرد ostagar و بعد از مرگ duncan لزومی داره که پروتاگونیست بازی که از روی ناچاری به عضویت گروه warden ها در اومده باز هم بره پی نجات دنیا ؟ ایا این سوال برای gamer به وجود نمیاد که " من چرا باید این کار رو انجام بدم ؟ " .
انتخاب background در da : i تاثیر به سزایی توی بعضی مکالمات با companion ها و حتی سایر npc ها داره . تعدادی از inquisition operation ها هم فقط مخصوص به یک background خاصه . با توجه بر هر background در بعضی از quest ها مثل wicked eyes and wicked heart تفاوت هایی به وجود میاد .
بله ، نا امیدکننده بودن با فاجعه بودن تضادی نداره اما داستان da : i نهایتا میتونه برای یک طرفدار متعصب نا امیدکننده باشه . در مورد شرایط کسی که به داستان این بازی میگه فاجعه ، قبلا نوشتم برای همین باز تکرار نمیکنم .