نوابغ هنر هشتم: 5 بازیساز برتر تاریخ

ARTHUR WESKER

“We can’t change what’s done, we can only move on.
کاربر فعال
Jan 25, 2018
6,600
نام
Albiceleste
Top 5.png

جایگاه بلند این روزهای بازی های رایانه ای مرهون خلاقیت ، پشتکار و نکته سنجی افرادی است که در پشت دوربین بازی های رایانه ای به عنوان کارگردان به هدایت تیم سازنده مشغول بوده اند.بدون شک افراد بسیاری در این پیشرفت سهیم بوده اند، اما شاید هیچ کدام به اندازه ی پنج بازیساز افسانه ای که در ادامه معرفی خواهند شد در پیشرفت این صنعت تاثیر گذار نبوده باشند.شایان ذکر است این مقاله هیچگونه رده بندی برای این افراد متصور نیست و نام افراد بدون رده بندی در نظر گرفته شده است.



dev-shigeru-miyamoto.jpg


شیگرو میاموتو


گرچه بسیاری از منابع بازی Space Panic را به عنوان نخستین بازی سبک پلتفرمر می شناسند اما چه کسی است که نداند شیگرو میاموتو با این سبک بازی چه کرده است.اصولا بازی های پلتفرمر را جزئی از زیر شاخه بازی های اکشن می دانند اما این میاموتو بود که نخستین بار با تلفیق نمودن عناصر فانتزی با سبک پلتفرمر تحولی عظیم ، بنیادین و ماندگار را پدید آورد.

فرمول جادئوی میاموتو حتی با گذشت سه دهه کماکان سبک پلتفرمر را تحت سیطره خود دارد و چه مدرکی بهتر از بازی حیرت انگیز Super Mario Odyssey که اخیرا تمامی منتقدین را به تحسین واداشته است.شخصیت استثنائی و بی نظیر ماریو که بدون هیچ تردیدی محبوب ترین شخصیت در دنیای بازی های رایانه محسوب می گردد مخلوق دستان این هنرمند تواناست.در کارنامه میاموتو آثار بسیار درخشانی دیده می شوند که سایر سبکهای بازی رایانه ای را در طی تاریخ تحت الشعاع خود قرار داده به گونه ای که سایر سازندگان موجب الگو پذیری از این آثار گردیده اند.

آثاری نظیر The Legend Of Zelda که در بیشتر طول تاریخ سرآمد سبک بازی Action / Advnture بوده ، بازی فوق العاده زیبای Donkey Kong که از تلفیق سبکهای Action / Advnture ، Platformer ، Puzzle و Racing پدید آمده و یا Metroid که الگوی بسیاری از بازی های Action / Advnture می باشد و بسیاری از بازی های ریز و درشت دیگر باعث شده شیگرو میاموتو با قاطعیت در لیست 5 بازیساز برتر تاریخ قرار گیرد.فراموش نکنیم که دنیای فانتزی و رنگارنگ میاموتو رویای شیرین کودکی همه ما بازی بازها است.





IMG_20220111_041757_508.jpg


جان توایدی


جان توایدی را می توان از آن دسته کارگردانهایی دانست که حضور بسیار کم رنگ اما تاثیر گذاری در تاریخ بازی های رایانه ای داشته اند.توایدی استاد مسلم سبک Action / Advnture به شمار می رود. زمانی که قدرت پردازشی کنسول ها و کامپیوترها بسیار ضعیف قلمداد می شد توایدی از تلکنولوژی پرده برداشت(سال 1987) که بوسیله آن امکان به کارگیری بعد سوم در دنیای دو بعدی فراهم می شد.

در واقع توایدی با استفاده از تکنیک پرسپکتیو ایزومتریک در دنیای دو بعدی انقلابی عظیم در دنیای بازی ها به راه انداخت.صد البته نوع آوری توایدی تنها به انقلاب گرافیکی خلاصه نمی شود.او با استفاده از تکنیک Still Screen و تلفیق آن با پرسپکتیو ایزومتریک و اضافه کردن عناصر Action / Advnture آثاری را خلق نمود که تا سالیان طولانی سایرین از جمله مجموعه بازیهای کلاسیک Resident Evil از آن الگو بردای نمودند.

بی شک بهترین مجموعه این هنرمند توانا سری بازی های The Last Ninja می باشد که به شکل کاملا ماهرانه ای بازیباز را وارد ماجراهای خطرناک روح شرور شوگان و تنها باز مانده نینجاها می نمود.سایر آثار توایدی نیز فراتر از زمان ارزیابی می گردند.مجموعه عناوینی نظیر First Samurai، Hammerfist ،Tusker ،Vendetta ، Putty Squad Disney Aladdin را می توان از جمله مهمترین آثار این هنرمند مشهور بریتانیایی به شمار آورد.





dev-shinji-mikami.jpg


شینجی میکامی


نخستین بازی های ترسناک اوائل دهه 80 میلادی پا به عرصه وجود گذاشتند با این حال در دنیای کلاسیک دو بازی Alone In The Dark و Sweet Home پرچمدار سبک ترس محسوب می شدند.با ورود به دنیای بازی های سه بعدی شینجی میکامی که پیشتر در بازی Aladdin تبحر خود را در ساخت بازی به رخ همگان کشیده بود، پایه های سبکی را بنا نمود که بعدها به نام سبک ترس و بقا نامگذاری شد.بدون هیچگونه اغراقی عرضه موفقیت آمیز Resident Evil 1 مرزهای سبک ترس و بقا را در هم شکست و موجب افزوده شدن عناصر بقا به سبک ترس شد.

موفقیتهای پی در پی سری بازی های رزیدنت اویل نام میکامی را بر قله ی سبک ترس و بقا قرار داد ، به گونه که امروزه از او با نام پدر ترس یاد می کنند.میکامی ترس را در دو برهه زمانی برای بازی های رایانه ای از نو تعریف کرد.همانگونه که اشاره شد بار نخست در سال 1996 و بار دیگر در سال 2005 و به هنگام عرضه رزیدنت اویل 4 این عمل به وقوع پیوست.پیچشهای داستانی ، جو ساکت و تاریک قصر اسپنسر با خطرات ناشناخته ای که در جای جای آن کمین کرده بود هرگز از یاد بازیبازان نخواهد رفت.همچنین رزیدنت اویل 4 با گیم پلی بی نظیر ، داستان و کات سین های هنرمندانه اش به یکی از به یادماندنی ترین اثار تاریخ تبدیل شد. علاوه بر این اثار او به چیزهایی نظیر معماری گاتیک، هیولاهای پرداخته شده، منابع محدود و سکانس‌های شوکه کننده ، کرکترهای زن چند لایه و قدرتمند و شخصیت های منفی به یاد ماندنی شهرت دارند.

میکامی علاوه بر سبک بازی ترس و بقا توانمندی های خود را در سبک های دیگر نیز به اثبات رسانده است.آثاری نظیر Resident Evil (سبک ترس و بقا) ،Vanquish (سبک اکشن / تیراندازی) ، Onimusha Warlord (سبک اکشن / ادونچر) ، Dino Crisis (سبک اکشن / ادونچر/ترسناک) ، Viewtiful Joe (سبک side scrolling beat 'em up ) ، Killer 7(سبک اکشن / ادونچر) ، God Hand( سبک مبارزه ای Action Beat’ em Up) و مجموعه بازی های The Evil Within (ترس و بقا) و سمت های او در تولید این بازی ها نشان می دهد که چرا میکامی استاد مسلم سبک ترس و بقا و به طور کلی بازیسازی است و باید در لیست 5 بازیساز برتر تاریخ قرار گیرد.





dev-hideo-kojima.jpg


هیدئو کوجیما


هیدئو کوجیما را می توان نابغه ای در سبک اکشن مخفی کاری دانست.همچنین کوجیما تبحر خاصی در روایت داستان دارد و همواره جزئیات در آثار وی بیداد می کند. برای مثال سالیان متمادی است که سری بازی های Metal Gear با آن داستان فیلم گونه و شخصیت پردازی های فوق العاده اش بازیبازان علاقمند به سبک مخفی کاری را سرگرم نموده است.هر چند سبک مخفی کاری اولین بار توسط بازی Manbiki Shounen به جهانیان معرفی شد اما تاثیر شگرف سری بازی های متال گیر برروی صنعت و البته سبک مخفی کاری را نمی توان نادیده گرفت.

هر یک از آثار کوجیما پیشرفتهای شگرفی نسبت به نسخه های قبلی داشته اند به عنوان مثال شیوه فیلم برداری آخرین اثر این هنرمند (بازی MGS Phantom Pain) کاملا به سبک فیلمهای هالیوودی صورت پذیرفته که این مهم ناشی از علاقه کوجیما به این دسته از فیلمها است.

کوجیما یکی از نوابغ صنعت بازی های رایانه ای به شمار می رود بهترین مثال برای این مدعا دموی کنسل شده P.T. می باشد.روایت ترس در راهروی تنگ و باریک والبته بسیار کوتاه با آن همه جزئیات جالب و خیره کننده نکته ای است که تنها از دستان توانمند کوجیما بر میاید.آثارمهم این هنرمند نظیر Zone Of Enders ، Castlevania و اخیرا Death Stranding ما را وادار می سازد تا نام کوجیما را در لیست 5 بازیساز تاریخ قرار دهیم.





dev-yu-suzuki.jpg


یو سوزوکی

یو سوزوکی را می توان یکی از پرکارترین کارگردان ها در میان کارگردانهای دیگر دانست .کارنامه سوزوکی مملو از بازی هائی است که سبکهای مختلف بازی های رایانه ای را تحت الشعاع خود قرار داده است. کافی است به لیست زیر نگاهی بیاندازید تا متوجه شوید که یو سوزوکی یک بازیساز همه فن حریف است:

Space Harrier (سبک آرکید) ، Enduro Racer (سبک ریسنگ-موتور سواری)، OutRun (سبک ریسنگ-ماشین سواری)،After Burner(سبک سیمولاتور پرواز) ، Virtua Racin( سبک شبیه ساز اتومبیل رانی) ، Virtua Fighter( سبک مبارزه ای) ، Daytona Usa(شبیه ساز اتومبیرانی) ، Virtua Cop (اکشن) ، Virtua Striker(شبیه ساز فوتبال) ، F355 Challenge (شبیه ساز اتومبیلرانی) ، Outtrigger(اکشن اول شخص)، 18 Wheeler: American Pro Trucker(شبیه ساز کامیون رانی) و سرآمد کلیه اثار سوزوکی Shenmue (اکشن /ادونچر جهان باز).همانگونه که مشاهده می شود کارنامه سوزوکی بسیار متنوع و پربار می باشد .او در هر زمینه ای که فکرش را بکنید قدم گذاشته و تجربه کسب نموده است.

Shenmue تبلور اندیشه ها و تجارب سوزوکی است و با چنان دقت و ظرافتی طراحی گردیده که شاید کمتر اثری یارای رقابت با آن را داشته باشد.شنمو تلفیقی از سبکهای مختلف بازی ها نظیر اکشن /ادونچر/مباره ای /جهان باز/استراتژیک/معمائی /ریسنگ و... می باشد و سوزوکی به روشی اعجاز انگیز این عناصر را در کنار یکدیگر چیده است، به گونه ای که کمترین نقص هایی در آن مشاهده می شود.



نویسنده

رضا چشمی(@rezvideo )


ویراستار

دکتر بهزاد کریمی
 
آخرین ویرایش:

u.s.a

کاربر سایت
May 19, 2009
15,127
نام
حسین
در مورد جان توایدی ۱۱ سال پیش یه پست دادم. یه عده معتقد بودن دیوید کیج با HEAVY RAIN انقلاب به پا کرد :D که منم گفتم انقلاب رو جان توایدی با خلق دوربین ایزومتریک اونم در ۳۰ سال قبل به پا کرد. که همونطور که در مقاله اشاره شد، توایدی کاری کرد که تا الان این همه بازی ازش تقلید کرده باشن.
بارها تو این سایت گفتم. بهترین و تاثیرگذارترین بازی تاریخ سری LAST NINJA و به خصوص شماره دومش هست. این همه نوآوری و ابداع اونم با سخت افزار کمودور ۶۴ در ۴۰ سال پیش باورش سخته. چه از لحاظ گیم پلی، دوربین، المان ها، داستان،و صد البته موزیک شاهکاره نسخه دوم، این بازی بی هیچ شکی تاثیر گذارترین بازی تاریخه. هرکی این بازی رو انجام نداده، یعنی بدشانس ترین گیمر تاریخه. نسخه دوم با ۶ میلیون فروش، پر فروش ترین بازی کمودور ۶۴ بود. دقت کنید که ۶ میلیون نسخه فروخته، اونم ۴۰ سال پیش. در حالیکه کل کاربران کمودور ۶۴ بیست میلیون نفر بودن!!!
سازنده موزیک نسخه دوم هم MATT GRAY هست. برید ساند ترک های نسخه دوم رو گوش بدید. من یه کوچولو تو کار موسیقی هستم. هرچی فکر میکنم نمیفهمم یه موزیسین، چجوری تونسته ۴۰ سال پیش چنین موزیکهایی رو بسازه :| بعد این همه سال، چه تو ماشین، چه تو منزل، هر روز موزیکهاش رو گوش میدم. ملودی، بیس لاین و درام به معنای واقعی کلمه شاهکاره، شاهکار. به قدری موزیک نسخه دوم شاهکار بود که MATT GRAY چند سال پیش، ریمکس اون ساند ترکها رو از نو ساخت که با استقبال خوبی مواجه شد.
در ضمن بگم که بازیهای کمودور ۶۴ روی نوار کاست ضبط میشد!!! :D هنوزم که هنوزه، نسخه دوم رو با شبیه ساز بازی میکنم.
 

rezvideo

کاربر سایت
Oct 3, 2005
1,433
نام
رضا چشمی
در مورد جان توایدی ۱۱ سال پیش یه پست دادم. یه عده معتقد بودن دیوید کیج با HEAVY RAIN انقلاب به پا کرد :D که منم گفتم انقلاب رو جان توایدی با خلق دوربین ایزومتریک اونم در ۳۰ سال قبل به پا کرد. که همونطور که در مقاله اشاره شد، توایدی کاری کرد که تا الان این همه بازی ازش تقلید کرده باشن.
بارها تو این سایت گفتم. بهترین و تاثیرگذارترین بازی تاریخ سری LAST NINJA و به خصوص شماره دومش هست. این همه نوآوری و ابداع اونم با سخت افزار کمودور ۶۴ در ۴۰ سال پیش باورش سخته. چه از لحاظ گیم پلی، دوربین، المان ها، داستان،و صد البته موزیک شاهکاره نسخه دوم، این بازی بی هیچ شکی تاثیر گذارترین بازی تاریخه. هرکی این بازی رو انجام نداده، یعنی بدشانس ترین گیمر تاریخه. نسخه دوم با ۶ میلیون فروش، پر فروش ترین بازی کمودور ۶۴ بود. دقت کنید که ۶ میلیون نسخه فروخته، اونم ۴۰ سال پیش. در حالیکه کل کاربران کمودور ۶۴ بیست میلیون نفر بودن!!!
سازنده موزیک نسخه دوم هم MATT GRAY هست. برید ساند ترک های نسخه دوم رو گوش بدید. من یه کوچولو تو کار موسیقی هستم. هرچی فکر میکنم نمیفهمم یه موزیسین، چجوری تونسته ۴۰ سال پیش چنین موزیکهایی رو بسازه :| بعد این همه سال، چه تو ماشین، چه تو منزل، هر روز موزیکهاش رو گوش میدم. ملودی، بیس لاین و درام به معنای واقعی کلمه شاهکاره، شاهکار. به قدری موزیک نسخه دوم شاهکار بود که MATT GRAY چند سال پیش، ریمکس اون ساند ترکها رو از نو ساخت که با استقبال خوبی مواجه شد.
در ضمن بگم که بازیهای کمودور ۶۴ روی نوار کاست ضبط میشد!!! :D هنوزم که هنوزه، نسخه دوم رو با شبیه ساز بازی میکنم.
عالی
حق مطلب رو‌ کاملا‌ ادا کردین
لست نینجا ۲ یه شاهکار به تمام معنا است از همه جهات
 

u.s.a

کاربر سایت
May 19, 2009
15,127
نام
حسین
عالی
حق مطلب رو‌ کاملا‌ ادا کردین
لست نینجا ۲ یه شاهکار به تمام معنا است از همه جهات
هیچ وقت نفهمیدم چرا نسخه چهارم ساخته نشد. راستش من به قضیه کمی مشکوکم. قضیه conspiracy theory و اینا :D

ببین این مرحله آخر نسخه دوم هست
hqdefault.jpg
ستاره پنج پر فراماسونری و تک چشم دجال. شیطان رو احضار میکنی و باید وسط اون ستاره جونش رو بگیری.

اینم مرحله آخر نسخه سوم
large.jpg
ستاره داود و نماد اسرائیل. باز باید جون شیطان رو اینجا بگیری.

هر کسی که کمی در مورد فراماسونری و شیطان و دجال، مطالعه داشته باشه متوجه نمادهای بیشمارش در این دو نسخه میشه. جالبه که نماد جان در این سری، یک نماد شیطانیه. همون شکل مارپیچ. یعنی بازی قشنگ به این مسائل گره خورده.
حالا دلیل چی بوده که بازی ایی با چنین موفقیت و فروش سرسام آوری، هیچوقت ادامه پیدا نمیکنه، جای سوال داره. جالبه سال ۱۹۹۳ شخصی به نام جان ولز میاد و ایده ساخت نسخه چهارم رو میده. حتی حاضر بوده هزینه هاش رو هم بده. ولی SYSTEM 3 قبول نمیکنه.
سال ۹۹ یه بار دیگه پیشنهاد ساخت نسخه چهارم به سیستم ۳ داده میشه. تا بالاخره سال ۲۰۰۳ قرار میشه نسخه چهارم برای ایکس باکس و پی اس ۲ عرضه بشه. اینم یکی از عکسهاش.
thelastninjabeta03.jpg
کسانی که بازی رو دیده بودن حسابی تعریف کرده بودن. اما سیستم ۳ یهو میاد و همه چیز رو کنسل میکنه. سال ۲۰۱۰ هم باز به سیستم ۳ پیشنهاد ساخت نسخه چهارم با موتور آنریل رو میدن. ولی بازم سیستم ۳ قبول نمیکنه !!! حالا دلیلش چیه، خدا میداند:-"
وقتی شورش در شهر ۴ معرفی شد، خیلی امید داشتم سیستم ۳ از خر شیطون بیاد پایین و نسخه چهارم رو عرضه کنه. ولی ظاهرا باید این آرزو رو به گور ببرم :|
 

rezvideo

کاربر سایت
Oct 3, 2005
1,433
نام
رضا چشمی
هیچ وقت نفهمیدم چرا نسخه چهارم ساخته نشد. راستش من به قضیه کمی مشکوکم. قضیه conspiracy theory و اینا :D

ببین این مرحله آخر نسخه دوم هست
View attachment 239434
ستاره پنج پر فراماسونری و تک چشم دجال. شیطان رو احضار میکنی و باید وسط اون ستاره جونش رو بگیری.

اینم مرحله آخر نسخه سوم
View attachment 239435
ستاره داود و نماد اسرائیل. باز باید جون شیطان رو اینجا بگیری.

هر کسی که کمی در مورد فراماسونری و شیطان و دجال، مطالعه داشته باشه متوجه نمادهای بیشمارش در این دو نسخه میشه. جالبه که نماد جان در این سری، یک نماد شیطانیه. همون شکل مارپیچ. یعنی بازی قشنگ به این مسائل گره خورده.
حالا دلیل چی بوده که بازی ایی با چنین موفقیت و فروش سرسام آوری، هیچوقت ادامه پیدا نمیکنه، جای سوال داره. جالبه سال ۱۹۹۳ شخصی به نام جان ولز میاد و ایده ساخت نسخه چهارم رو میده. حتی حاضر بوده هزینه هاش رو هم بده. ولی SYSTEM 3 قبول نمیکنه.
سال ۹۹ یه بار دیگه پیشنهاد ساخت نسخه چهارم به سیستم ۳ داده میشه. تا بالاخره سال ۲۰۰۳ قرار میشه نسخه چهارم برای ایکس باکس و پی اس ۲ عرضه بشه. اینم یکی از عکسهاش.
View attachment 239436
کسانی که بازی رو دیده بودن حسابی تعریف کرده بودن. اما سیستم ۳ یهو میاد و همه چیز رو کنسل میکنه. سال ۲۰۱۰ هم باز به سیستم ۳ پیشنهاد ساخت نسخه چهارم با موتور آنریل رو میدن. ولی بازم سیستم ۳ قبول نمیکنه !!! حالا دلیلش چیه، خدا میداند:-"
وقتی شورش در شهر ۴ معرفی شد، خیلی امید داشتم سیستم ۳ از خر شیطون بیاد پایین و نسخه چهارم رو عرضه کنه. ولی ظاهرا باید این آرزو رو به گور ببرم :|
ممنون بابت توضیحات خیلی جالبت
سال ۱۹۹۳ ، سیستم ۳ شروع به ساخت بازی می کنه.طبق صحبت های مارک کال ، علت اینکه پروژه کنسل می شه تجربه کم سیستم ۳ تو بازی سازی ۳ بعدی بوده بعد خبر دار می‌شن کور دیزاین داره تومب رایدر رو‌ می سازه.بعد از عرضه تومب رایدر ۱ سال ۱۹۹۶ کلا ساخت بازی کنسل می شه.مارک‌ کال‌ توضیح می ده که ما دیدیم توانایی رقابت با کور‌ دیزاین و تومب رایدر رو نداریم به همین علت پروژه کنسل می شه.
من یه مقاله کامل در مورد سه گانه لست نینجا و تاریخچه ساختش برای بازیرایانه نوشته بودم که سال ۱۳۹۲ تو مجله چاپ شد.پیشنهاد می کنم اون مقاله رو بخونی.
 
آخرین ویرایش:

u.s.a

کاربر سایت
May 19, 2009
15,127
نام
حسین
ممنون بابت توضیحات خیلی جالبت
سال ۱۹۹۳ ، سیستم ۳ شروع به ساخت بازی می کنه.طبق صحبت های مارک کال ، علت اینکه پروژه کنسل می شه تجربه کم سیستم ۳ تو بازی سازی ۳ بعدی بوده بعد خبر دار می‌شن کور دیزاین داره تومب رایدر رو‌ می سازه.بعد از عرضه تومب رایدر ۱ سال ۱۹۹۶ کلا ساخت بازی کنسل می شه.مارک‌ کال‌ توضیح می ده که ما دیدیم توانایی رقابت با کور‌ دیزاین و تومب رایدر رو نداریم به همین علت پروژه کنسل می شه.
من یه مقاله کامل در مورد سه گانه لست نینجا و تاریخچه ساختش برای بازیرایانه نوشته بود که سال ۱۳۹۲ تو مجله چاپ شد.پیشنهاد می کنم اون مقاله رو بخونی.
عجب خریم :lol:
تو همون رضا چشمی خودمونی که :D
ولی ببین بازم عجیبه که ادامش رو نمیسازن. یعنی اینا اگه الان یه مزخرف به تمام معنا هم برای ادامش بسازن، حداقل ۲-۳ میلیون فروش تضمین شده داره. حتی همون نسخه ایی که قرار بود برای ps2 بیاد ظاهرا چیز خوبی بوده. ولی کنسل شده :| خودت میدونی چقدر سینه چاک داره این بازی. مثلا یه بنده خدایی چند سال پیش التماس سیستم ۳ رو کرده بود و گفته بود حاضرم تمام هزینه های ساخت نسخه ۴ رو بدم، شما فقط بسازین :| من حسم اینه دستهای پشت پرده نمیزارن ادامش ساخته بشه:-"

نسخه چهار رو با همون سبک و سیاق سه نسخه قبلی بسازن، مثل کاری که شورش در شهر ۴ کرد، موزیکش هم بدن مت گری:-<

اون مقاله رو هم اگه داری بده بخونم حتما.
 
آخرین ویرایش:

rezvideo

کاربر سایت
Oct 3, 2005
1,433
نام
رضا چشمی
عجب خریم :lol:
تو همون رضا چشمی خودمونی که :D
ولی ببین بازم عجیبه که ادامش رو نمیسازن. یعنی اینا اگه الان یه مزخرف به تمام معنا هم برای ادامش بسازن، حداقل ۲-۳ میلیون فروش تضمین شده داره. حتی همون نسخه ایی که قرار بود برای ps2 بیاد ظاهرا چیز خوبی بوده. ولی کنسل شده :| خودت میدونی چقدر سینه چاک داره این بازی. مثلا یه بنده خدایی چند سال پیش التماس سیستم ۳ رو کرده بود و گفته بود حاضرم تمام هزینه های ساخت نسخه ۴ رو بدم، شما فقط بسازین :| من حسم اینه دستهای پشت پرده نمیزارن ادامش ساخته بشه:-"

نسخه چهار رو با همون سبک و سیاق سه نسخه قبلی بسازن، مثل کاری که شورش در شهر ۴ کرد، موزیکش هم بدن مت گری:-<

اون مقاله رو هم اگه داری بده بخونم حتما.
ارادتمند 🌹
مقاله رو حتما برات می فرستم
آخ آخ
لست نینجا ۴ با کارگردانی توایدی و موزیک مت گری استایل چه شود.
موافقم سیستم‌۳ می‌تونه مشابه کار سگا رو انجام بده
 

Albert Camus

Nothing But Video Games
کاربر سایت
Mar 15, 2008
186
نام
علیرضا
عالی بود:-bd

@rezvideo
شیوه نگارش متن کاملا یادآور روزهای خوش بازی رایانه بود. صد حیف که بعضی چیزها رو دیگه نمیشه به کمیت و کیفیت سابق تجربه کرد؛ یکیش همین لذت خوندن مجله کاغذیه:( با اینکه جمع شما، کسری کریمی طار، محمد طالبیان و ... تو این فروم جمعه و هر کدوم به نوعی دارید فعالیت می‌کنید ولی اون روزها گویا قرار نیست دیگه برگرده.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر