نقد و بررسی بازی ملی میرمهنا

امتیاز شما به بازی میرمهنا


  • مجموع رای دهنده‌ها
    105

happypooya

کاربر سایت
Jun 27, 2011
754
نام
پویا
گرشاسب که اصلا بازی خوبی نبود. مثل خودرو ملی مونه دیگه. کپی و قالب گیری عین به عین و موتور یه ماشین دیگه رو روهم سوار می کنیم می گیم ماشین ساختیم که کیفیت هیچکدوم از کپی شده ها رو هم نداره و مصرفش هم بیشتره. خودکفا شدن خوبه. ولی آدم باید اول ببینه چه نیازهای اساسی داره. تو بنزین خودکفا شدیم، تهرونیا می دونن ازون روز به بعد نفس کشیدن خیلی خیلی سخت تر شده! چه اصراریه روی بازی سازی اونم اکشن اودنچر یا پلتفرمر سه بعدی!!

آخه باید یه چیزهایی رو پذیرفت. این اصرار و پافشاری ارق ملی نیست، حماقت ملیه. ایران خیلی مسائل دیگه ش هنوز لنگ و پا در هواست. بیایم رو مسائل فرهنگی جامعه مثلا کار کنیم. بیایم سینما و تلوزیون رو ازین ابتذال در بیاریم. بیایم یا کاری رو ارائه ندیم، یا اون کار کیفیت داشته باشه. حرف من اینه. اگه میگین تو گیم این شروعه، من می گم این شروع نادرستیه. اگه انقدر اصرار هست، از گیم های ساده تر شروع کنیم. ولی چیز درست حسابی و با کیفیت عرضه کنیم.
 

S0HEIL

کاربر سایت
Mar 16, 2008
1,547
ملّی؟:D
نكنه با همه مون با ماشين زمان برگشتيم به دوران زمامداری دكتر مصدق تو سال 32 و من خبر ندارم؟:D
لطفا يكی در اين زمينه منو روشن كنه:D
 
آخرین ویرایش:

MR TASH

کاربر سایت
Mar 6, 2011
454
نام
محمدحسن
شرکت valve اومد در سال 1998 یک بازی اول شخص شوتر به نام Half-Life رو به وجود اورد این بازی مربوط میشه به 13 سال پیش. این بازی هنوز که هنوزه با اینکه خیلی قدیمیه اما کاملا یک گیمر رو به خودش جذب می کنه، می توانید این بازی رو نصب کنید و ببینید چقدر قدیمی است حتی گرافیک بازی میرمهنا از گرافیک این بازی بالاتر است، اما چیزی که این بازی رو از بازی شما متمایز کرده است خلاقیت سازندهای ان است که به صورتی این گیم را طراحی کرده اند که از اول تا اخر بازی یک نواختی در بازی به چشم نمی خورد و بازی سراسر اکشن است و از همه مهمتر داستان غنی ان است که هنوز که هنوزه هیچ داستانی رو دستش بلند نشده. وقتی شما نتوانید یک بازی در حد Half-Life که برای 13 سال پیش است خلق کنید دیگر چطور می خواهید یک بازی در حد شوترهای امروزی خلق کنید. همه چیز که تقلید نیست. یک بازی خوب نیازمند به مدیریت یک سازنده خلاق دارد، و یک مدیر خلاق نیازمند به گروهی توانمند دلسوز دارد. فراموش نکنید که همکاری کردن هم بد نیست.
 
آخرین ویرایش:

..............

کاربر سایت
May 7, 2011
572
کلا هر بازی که تو ایران اسم تاریخ کشور یا شخصیت خاصی از تاریخ ایران و ... روش خورد بدونید خلاقیت سازنده هاش در حد هویج هم نبوده ...
( این همه موضوع جالب و جذاب گیر دادن به تاریخ فوق درخشان کشور رو سیاهشون )
کم مونده بازی انقلاب اسلامی رو هم بسازن که کلکسیون افتخاراتشون تکمیل بشه
 
  • Like
Reactions: Scαrface

x to the z

کاربر سایت
Aug 20, 2009
507
نام
Sandis Khor Hunter
شرکت valve اومد در سال 1998 یک بازی اول شخص شوتر به نام Half-Life رو به وجود اورد این بازی مربوط میشه به 13 سال پیش. این بازی هنوز که هنوزه با اینکه خیلی قدیمیه اما کاملا یک گیمر رو به خودش جذب می کنه، می توانید این بازی رو نصب کنید و ببینید چقدر قدیمی است حتی گرافیک بازی میرمهنا از گرافیک این بازی بالاتر است، اما چیزی که این بازی رو از بازی شما متمایز کرده است خلاقیت سازندهای ان است که به صورتی این گیم را طراحی کرده اند که از اول تا اخر بازی یک نواختی در بازی به چشم نمی خورد و بازی سراسر اکشن است و از همه مهتر داستان غنی ان است که هنوز که هنوزه هیچ داستانی رو دستش بلند نشده. وقتی شما نتوانید یک بازی در هد Half-Life که برای 13 سال پیش است خلق کنید دیگر چطور می خواهید یک بازی در حد شوترهای امروزی خلق کنید. همه چیز که تقلید نیست. یک بازی خوب نیازمند به مدیریت یک سازنده خلاق دارد، و یک مدیر خلاق نیازمند به گروهی توانمند دلسوز دارد. فراموش نکنید که همکاری کردن هم بد نیست.
يعني تك تك جملات اين پست رو بايد طلا گرفت متاسفانه سازنده هاي داخلي دارن كلا راه رو اشتباه ميرن البته يه بار اين موضوع علني مطرح شد و ديديم كه چقدر مورد عنايت سازنده هاي گرشاسپ قرار گرفت:|
 

happypooya

کاربر سایت
Jun 27, 2011
754
نام
پویا
حمایت نداره. منم اول همین فکرو می کردم. حمایت نکنیم زودتر زمین بخورن بفهمن نباید ادامه بدن. حمایت بازی سازی داره که به شعور بازی کننده احترام می ذاره. نه اینکه چون ایرانیه حمایت کنم، حالا هر آشغالی خواست بده دستمون بگیم امکانات نداشته!!
 

Molana

کاربر سایت
Nov 21, 2009
1,975
نام
آکام سیستم ویانا
عین همین نقد توی پردیس گیم هم هست حالا کدوم کپی کدوم اصل
من اين نقد رو به جز بازي سنتر جاي ديگه اي نگذاشتم اگر در سايت ديگه اي عين اين نقد موجوده اونا بدون اجازه كپي زدن اگه ممكنه لينك اون مقاله رو بذاريد چون من پيدا نكردم
 

Red Dead

کاربر سایت
Jun 16, 2010
1,659
نام
سیاوش
واقعا تبریک میگم به همه دوستان که اینقدر به این بازی اهمیت میدن.من به بازی ساز ها حق میدم چون وقتی این کشور از پایه و اساس مشکل داره انتظار دارین بازیسیازیش خوب باشه.تازه کی گفته بازی ملی هست وقتی انجین خارجی باشه و از نرم افزار ها و دستگاه های خارجی استفاده بشه.موقعی بازیسازی ایران پیشرفت خواهد کرد که ایم کشور اول از پایه و اساس درست بشه نه اینکه وقتی وضعیت اقتصادی کشور تاسف برانگیز هست ما بیایم بگیم چرا بازی ها بی کیفیت هستند.
 

B!G BOSS

کاربر سایت
Apr 2, 2010
651
نام
Naked Snake
متاسفانه باید گفت که این سازندگان خجالت نمیکشن! یک مشت اراجیف میسازن تحویل ملت بدن ... کسی زورتون کرده هر چند وقت یکی اسباب خنده و شادی ما رو فراهم میکنید؟
جمع کنید برین . نمیدونم خودشونو ... فرض کردن یا ما رو ؟ چشم ندارن ببینن الان تو بازار چی هست؟؟؟؟ چی داره تولید میشه و چی دارن تولید میکنن؟ شرم آوره!/:)


سلام

این متن اصلا شبیه اعتبارتون نیست

این اعتبارات کجا این طرز تفکر کجا=((
 

sepul

کاربر سایت
Apr 26, 2006
132
واقعا دمتون گرم که بیشتر کاربر ها حرف حساب می زنند و شاکی هستند از این وضع

متاسفانه منتقد های بازی ما به جای اینکه بازی های ایرانی رو بکوبونند و درست نقد کنند خودشون رو گول می زنند و تعریف و تمجید های الکی می کنند. نمی دونم از چی آب می خوره ولی این کار منتقد ها هم باعث می شه بازی سازان ایرانی تنبل تر بشوند. وقتی این شرکت بازی ساخته با کپی برداری از بازی call of juarez پس بهتره منتقد ها هم حداقل با استاندارد های اون بازی مقایسه کنند.

اولا در ایران بازی سازها مثل همه شرکت های دیگه تنبل و بی استعداد هستند. این یک واقعیت که خیلی ها با عنوان های "کمبود امکانات" ، "کمبود پول" ، "کمبود تجربه" اون رو ماست مالی می کنند. شرکت اسپریس پویا نما هم استثنا نیست.
این بازی با هدف بلند پروازانه ساخته شده ولی کوچکترین خلاقیت چه از نظری داستانی، چه از نظر هنری و چه از نظر فنی نداره . دلیل درست کردن بازی های بزرگ هم همینه ، چون سروصدای بهتری داره و پول بهتری می گیرند.

موتور این بازی torque هست که بسیار موتور ساده ای هست و بیشتر برای بازی های سبک یا هدف های آموزشی استفاده می شه، با موتوری که یک بازی first-person مدرن باید توسط اش ساخته بشه فرق داره. با وجود آماده بودن موتور همچنان بازی پر از باگ هست که این باگ ها حتی از install بازی شروع می شه ولی باز هم منتقدها به انبوه باگ ها از نصب گرفته تا خطاهای افتضاح collision هیچ اشاره ای نکردند !!! آخه یک بازی fps که نه گرافیک داره نه صدا داره نه مدت زمان درست حسابی داره، و حتی همون مکانیک اصلی از جمله حرکت در محیط و تیر اندازی هم پر از باگ هست من نمی دونم از چیه gameplay تعریف می کنند! اون هم با موتور آماده ای که کار اصلیش بازی fps هست و شما دو تا object در محیط بندازید می تونید یک گیم پلی اولیه بگیرید که اینها هم دقیقا همان کار رو کردند.
اینها نشانه کمبود امکانات نیست، فقط نشانه سنگ گنده برداشتن و کمبود استعداد و تنبلی سازنده هست.
همون call of juarez که این بازی از اون کپی برداری کرده توسط یک تیم اروپای شرقی که نه پولدار بوده نه "کشورش تجربه کافی" در بازی سازی داشته ساخته شده پس این چیزها همه بهانه هست.

در ایران سازندگان بازی همگی از طرف دولت حمایت می شوند و به نسبت حقوق های ایران بودجه های نسبتاً خوبی می گیرند، در حالیکه هیچگونه تجربه و رزومه خوبی ندارند ! در حالیکه همین شرکت هایی که در ایران به راحتی پول می گیرند در خارج از کشور با لنگه کشف ازشون پذیرایی می شه و یک پابلیشر به این شرکت 100 هزار تومن هم پول نمی ده.
همین شرکت ، مطمئناً پروژه بزرگ بعدی خواهد گرفت بدون اینکه موفقیت این بازی براش اهمیتی داشته باشه. پس می شه گفت شرکت های ایرانی براشون اهمیت چندانی نداره که بازی موفق بشه بین بازیباز ها یا نه چون خرج خودش رو در آورده و حتی پروژه بعدی خودش هم به راحتی از دولت دریافت می کنه.

خلاصه این که تررررر.
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: sam_fisher_agent47

softkadeh

کاربر سایت
Jan 27, 2008
44
نام
بهنام
شاید اگه امتیاز بالا میدادید و شاید اگه تولیدکنندگان این بازی به این تاپیک سر بزنند و ببینند که ما امتیاز بالا دادیم تشویق بشن که بازی بهتری تولید کنن درسته ؟
این که دیگه دولتی نیست که بخوایم ....
 

Mr.Ok

کاربر سایت
Nov 9, 2008
2,066
نام
معین
شاید اگه امتیاز بالا میدادید و شاید اگه تولیدکنندگان این بازی به این تاپیک سر بزنند و ببینند که ما امتیاز بالا دادیم تشویق بشن که بازی بهتری تولید کنن درسته ؟
این که دیگه دولتی نیست که بخوایم ....

بنیاد بازی های رایانه ای پس چیه ؟ از کجاش پول میاره ؟ در ضمن حالا دولتی بودن یا نبودنش هیچ . ولی دلیل ازین مضحک تر نیست که با یه امتیاز بالا مثلا سازنده ها خوششون بیاد فردا برن bf بسازن که !
 

Fallen Soul

کاربر سایت
May 15, 2009
1,656
نام
ali
بازی رو خریدم چون ایرانی بود . ولی الان میخوام بشکونمش . اخه این بازیه ؟!!! گرشاسپ در مقابل این غوله . من به بازی از 2.5 میدم اونم به خاطر ایرانی بودن و بازی هیچ نکته ی مثبتی نداره .
صدا ی باز ی( نه دوبلور ) افتضاح بود . تو بازی صدای پای خودت رو همیشه میشنوی . هیچ صدای دیگه ی نیست . خیلی صدا گزاریشون افتضاح بود . در حالت نشته تند همه ی حالت ها صدای پات یکی در همه جا ها هیج صدایی دیگه ای هم نیست .صدای دشمن هاتم یک چیز تکرار میشه . ویدیو که مثلا داره میمیره میان نجاتش میدن هیچ صدایی نیست . چند تا موسیقی محلی انداختن فکر کردن همینه دیگه . صدا گزاری : 0
داستان : داستان بدی نداره ولی خوب نه نمایش نگزاشته شده . به قول دوستمون فقط نوشته باید بخونی نه ودیو اول و اخر : 5
گیم پلی : گیم پلی خیلی بدی داره . باگ گیم پلی داره . هد شات وجود نداره . تفتگ کم و هوش مصنوعی افتضاح و نمردن دوستان . حالت خوابیده وجود نداره : 2.5
گرافیک : گرافیکشم باگ داشت . من روی اخرین گرافیک بازی کردم و به نظر من گرافیک به پای بازی هیتمن 47 هم نمیرسه که هیچ بد تره . : 2.5
در اخر من هیچ نکته ی مثبتی ندیدم و بعد 1 ساعت بازی کردن دیگه بازی نمیکنم .....
نصب بازی هم خیلی بد بود و ویستا رو ساپورت نمیکنه و لودینگ تولانی
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر