نقد و بررسي بازي هاي psp

game-boys

کاربر سایت
Sep 6, 2015
446

ax9d1ek3xnebdp0esj7s.jpg


تا کنون بازی بوسیله ی یک روبات کوچک و دوست داشتنی را تجربه کرده اید؟ اگر چنین تجربه ای را دوست دارید WALL-E را امتحان کنید. بازی به وسیله ی شرکت Heavy Iron Studios ساخته شد و توسط شرکت THQ منتشر و پخش شداین بازی بر اساس انیمیشنی با همین ساخته شده که کار ساخت انیمیشن را شرکت پیکسار بر عهده داشته است.


Wall-E موجودی است با چشمهایی دوربین شکل با یک صدای متالیک که در نقش زباله جمع کن تابستان امسال در قالب فیلم انیمیشنی از Pixar با همین نام بروی پرده می رود. جزئیات درباره داستان کم مشاهده میشود ولی تا آنجایی که ما تشخیص داده ایم Wall-E آخرین بازمانده اززباله جمع کن هایی است که بروی کره زمین متروکه شده باقی مانده است،یک روز یکسفینه جمع آوری اطلاعات به همراه روباتی آی پاد مانند و براق Eve وارد می شود و با وروداین سفینه است که غریزه رومانتیک Wall-E آشکار خواهدشد.زمانی که سفینه قصد ترک زمین را دارد Wall-E بروی آن می پرد و راهیفضا می شود.



داستان :


بازی نیز از داستان این انیمیشن پیروی می کند. بازی زندگی یک روبات به نام WALL-E را مورد بررسی قرار میدهد که تنها هدف اش جمع کردن زباله های روی کره ی زمین میباشد. در اولین سکانس و صحنه ی بازی ما تعداد زیادی روبات میبینیم که همه در حال انجام ماموریتشان هستند. ماموریت زیاد پیچیده ای نیست . آشغالها را بوسیله ی مکانیزم بدن خود به شکل های مکعب در آورده و جمع آوری میکنند. سپس آنها را روی هم میچینند و به سراغ نقطه ای دیگر میروند. این زمانیست که هیچ انسانی روی کره ی زمین زندگی نمیکند و این روبات ها تنها ساکنین روی کره ی خاکی یا بهتر بگوییم کره ی آشغالی هستند! تمام انسانهایی که کره ی زمین را به زباله دانی تبدیل کرده اند به زندگی در کهکشانها و داخل سفینه هایشان مشغول هستند و زمین را با تعدادی روبات ترک کرده اند. تعداد روبات های روی کره ی زمین روز به روز به دلیل طوفانهای بسیار مهیب کاهش میابد تا اینکه پس از گذشت 700 سال تنها یک روبات باقی میماند.


جهان Wall-E در فضا قرار دارد جاییکه از معماها و موانع کشنده مختلف پرشده است.مرحله اول بازی بروی Axiom سفینه برزگ Eve اتفاق می افتد.یکمنطقه پاک سازی شده را درنظر بگیرید که روبات های دشمن با شکلی شبیه به ماشین هایبازیافت در آن پرسه می زنند.شما با استفاده از thumb stick روبات زباله جمع کنیعنی Wall-E را هدایت می کنید .پرش، Wall-E را به یک جعبه کوچک تبدیل می کند که در این حالت می توانید بهروبات های دشمن صدمه وارد کنید.همچنین کلید پرش در استفاده از سکوهای پرتاب برایفرار از دام های مختلف کاربرد خواهد داشت.


oljo59gvvgy8g0jmkm51.jpg


روباتی بانمک و دوست داشتنی به نام WALL-E که شما کنترلش را در بازی در اختیار میگیرید. شاید با گفتن اسم روبات یک موجود کاملا ماشینی و بی احساس در ذهن شما نقش ببند اما اصلا اینطور نیست. روبات ما موجودی احساساتی است که بعد ها عاشق میشود و همچون یک انسان جور عشقش را میکشد. بازی در بسیاری از مراحل شباهت بسیار زیادی به بازی Crash Team Racing دارد و در مراحلی شما را به یاد Half life می اندازد. در مراحل رانندگی و کنترل WALL-E در هنگام سرعت بازی شما را به یاد بازی کراش Crash Team Racing می اندازد و در مراحلی که باید پاسخ معما ها را در محیط اطرافتان پیدا کنید به یاد بازی Half Life می افتید. البته به هیچ وجه انتظار معماهای Half Life را از این بازی نداشته باشید .



آموزش :

شما بازی را با یک مرحله ی آموزشی آغاز میکنید که در این مرحله با کنترل کامل بازی آشنا میشوید. چگونگی مکعب کردن آشغالها و پرتاب کردن آنها – سیستم تیر اندازی بوسیله ی لیزر – چگونگی پیدا کردن اشیائ مخفی در بازی - نحوه ی شارژ کردن WALL-Eدر نور خورشید – کنترل کردن WALL-E در هنگام سرعت – چگونگی بدست آوردن امتیازو ... از جمله کارهایست که باید در ابتدای بازی یاد بگیرید.



گیم پلی:

شاید بصراحت بتوان گفت که این کارها تنها کارهاییست که شما در طول بازی انجام می دهید. گیم پلی بازی روند یکسانی داره زیاد بازی کننده درگیر خودش نمیکنه . روند بازی بسیار ساده و خطی میباشد اما جالب و زیبا . بازی چالشی برای شما ایجاد نمیکنند. سختی بازی در حد متوسط است . البته تنوع محیط ها در بازی قابل توجه است و تا حدودی توانسته که بعضی از مشکلات بازی را جبران کند. گیم پلی با استفاده از کنترل دوست داشتنی ویموت و نانچاک بازی زیباتر کرده . در این بازی روبات کوچک دیگری به نام EVE وجود دارد که بعضی از مراحل بازی را با آن انجام میدهید .


این روبات برخلاف WALL-E میتواند پرواز کند و بسیار سریع تغییر مکان دهد. کنترلش نیز از WALL-E بهتر است . مدت زمان تمام کردن بازی نیز تقریبا 6 ساعت است که اگرخیلی بد بازی کنید این زمان به دست می آید! دشمنان بازی هم از یکی دو نوع فرا تر نمی روند. هوش مصنوعی آنها هم متوسط کار شده و میتوان براحتی همه ی آنها را نابود کرد. دشمنان میکنند خارج کردن جرقه ای ازنوع برق ازخود و وصل کردن آن به شماست که البته این نوع حمله نیز با جمع و جور کردن خود دفع میشود! ماموریت های بازی از قاعده ای خاص فراتر نمی روند. مکعب کردن زباله ها و پرتاب کردن آنها به این سو و آن سو و رانندگی کردن با WALL-E در یک مسیر کوتاه. البته بازی مکعب هایی از پیش ساخته شده نیز در اختیار شما قرار میدهد. بعضی از این مکعب ها قابلیت منفجر شدن را دارند و میتوانید با پرتاب کردن آنها به سوی دشمنان یک تیر را به چند نشان بزنید. دو روبات WALL-E و EVE که ظاهرا کشته مرده ی همدیگر هم هستند در بازی بسیار به هم کمک میکنند و در بسیاری از جاها جان همدیگر را نجات میدهند.


yd7lue6qpyryaz1wtf28.jpg


گرافیک :

گرافیک در حد متوسط کار شده . روی بافت ها زیاد کار نشده . زمانهایی که سرعت بازی زیاد میشود و جلوه های بصری اندکی خود را نشان می دهند. نورپردازی و سایه پردازی نیز در بازی متوسط کار شده در جاهایی خوب و در جاهایی معمولی هست . بازی دارای گرافیک قابل قبولی هست.



موسیقی و صدا گذاری :


صداگذاری بازی خوب کار شده . صداگذاری آن طور که باید و شاید نتوانسته جو غمگین بازی را القا کند. در بازی به غیر از یکی دو بار هیچ گونه دیالوگی وجود ندارد . شاید دلیل کم دیالوگ بودن بازی القای حس غمگین بودن ب. در این بازی اغلب ازموسیقی اصلی فیلم استفاده شده است.



نتیجه :

دربازی دو شخصیت اصلی وجود دارد که به خوبی توانسته اند با مخاطب ارتباط برقرار کنند. WAL-E در ابتدای بازی دارای شخصیتی غمگین و ناراحت است که با پیدا شدن سر و کله ی EVE شخصیتش کاملا متحول شده و تغییر میکند و به فردی کنجکاو و پر هیاهو تبدیل میشود که به دنبال EVE راه می افتد و پا به یک ماجراجویی بزرگ میگذارد. رفتن به سفینه های بزرگ فضایی و بازی کردن در آنجا تجربه ای جدید را برای شما به ارمغان می آورد.

u8hcdn021owoza7tt0v0.jpg
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر