Dante's Inferno (دوزخ دانته)
سلام
به دلیل عرضه این بازی در روزهای پیش رو، پیش نمایشی از این بازی را از سایت Game spot برای شما دوستانم ترجمه کردم،امیدوارم خوشتون بیاد و من رو به خاطر اشتباهات احتمالی در ترجمه ببخشید.
آخرین باری که موفق به دیدن بازی Dante's Inferno برای PSP شده بودیم، در هیاهوی ورژن XBOX360 و PS3 این بازی در نمایشگاه گیم Tokyo گم شده بود.
ولی شرکت EA اخیرا برای تقویت بازار کنسول های قابل حمل،سری به دفتر ما زد و یک نسخه پیش نمایش بازی،(مرحله کفر) را برای ما آورد و ما بالاخره توانستیم نیم نگاهی به آن بیاندازیم.
در منظومه حماسی،جایی که دوزخ دانته بر پایه آن ساخته شده است،کفر در کنار گناه و خیانت و خشونت، تشکیل دهنده حلقه ششم جهنم است.شما در این بازی در نقش فردی به نام دانته الگر بازی را شروع می کنید.در اولین قدم از سفرتان در منظومه حماسی همانند منظومه حماسی قرن 14 کمدی الهی دانته به حیات پس از مرگ راه پیدا می کنید،.همچنین در قسمتی از بازی با ویرجیل ملاقات می کنید،ولی تا قبل از آن شما باید به دنبال شیاطین بد طینت بازی بگردید و آنها را با داس خود مورد نوازش قرار دهید.
حالا بپردازیم به مرحله کفر.در این مرحله از بازی شما برای اولین باروارد شهری در حال سوختن می شوید که آتش آن هیچگاه خاموش نمی شود،دلیل آتش گرفتن شهر،مردم مرتد آن بودند که به جهان پس از مرگ اعتقاد نداشتند و وجود آن را رد می کردند.
در مورد مکانیزم مبارزات گفتنی است که شما دو انتخاب بخشش یا تنبیه NPC ها و دشمنان بازی را دارید،شما می توانید با زدن کلید راست یک دشمن را بگیرید و انتخاب کنید که او را تنبیه کنید یا مورد بخشش قرار دهید.تنبیه کردن یک دشمن بسیار ساده است و فقط کافی است که یک کلید را فشار دهید.ولی در مورد بخشش ، کار سخت تر می شود و شما باید کلید های بیشتری را فشار دهید.تصمیم برای بخشیدن یا تنبیه کردن از بقیه هم سخت تر است،چون هر تصمیمی باعث باز شدن یک نوع قدرت در دانته می شود.
همچنین ما نگاهی هم به دشمنان جدید بازی نسبت به نسخه خیلی ابتدایی تر آن در چند ماه پیش انداختیم.یک کشیش سیاه پوش که به سرعت می توانست بین مکانهای مختلف جابجا شود که باعث می شد حملات دانته با او با مشکل روبرو شود.در نتیجه با یک مبارزه حسابی با این کشیش کذایی روبرو بودیم و باید خیلی سریع از پس او برمی آمدیم قبل از آنکه اوضاع از دستانمان خارج شود.
همچنین در این مرحله، بازی با رییس آخر تمام نشد.در عوض مرحله ای که ما بازی کردیم با یک سکانس اکشن پایان یافت.در این سکانس دیدیم که دانته در حال پرش از روی صخره های در حال فرو ریختن است در حالی که در پایین پرتگاه مواد مذاب در جریان بود و دانته سعی می کرد که هر چه زودتر خود را از آن مخمصه خلاص کند.در حالی این مرحله بدون غول آخر پایان پذیرفت که سازندگان بازی به ما قول دادند که در مرحله بعدی یعنی خشونت، ما با برخورد نفس گیری روبرو شویم وامیدواریم که همین گونه باشد.
دوربین بازی کماکان مشکل دارد و نسبت به مرحله های قبلی در چند ماه گذشته بهبودی پیدا نکرده است.در یکی از قسمت های پایانی مرحله کفر،ما احتیاج داشتیم از سکوهای مختلف پیش رویمان برای رسیدن سریعتر به مجسمه آبراهام عبور کنیم،ولی بسیار سخت بود که متوجه شویم چقدر نزدیک (یا دور) از سکوی بعدی هستیم.همچنین بعضی از معماهای بازی کاملا دیده نمی شوند و شما خواهی نخواهی باید به واکنش آیکون های روی صفحه برای دیدنشان اکتفا کنید.
در پایان باید بگوییم که دوزخ دانته یکی از بهترین هاست در زمانی که شما وارد بازی می شوید و محیط مخوف بازی را به همراه دشمنانی همسان با بقیه نسخ بازی روی کنسول های مختلف می بینید،ولی ما تا الان چیز خاصی از سیستم مبازات بازی ندیدیم و فقط چند معمای بازی ما را به خود جلب کرد.به هر حال ما وقتی وارد این مرحله از بازی شدیم،مجذوب معماری جالب و پیچیده شهر شدیم.منتظر عرضه این بازی در فوریه 2010 باشید.
به نقل از سایت Game Spot