نظر شما درباره سبک ترسناک

در مورد بازی‌های سبک ترسناک، شما طرفدار کدام گزینه هست


  • مجموع رای دهنده‌ها
    101
سلام
ممنون
خب به نکته خوبی اشاره کردید. شاید باید تو تحلیل بازی‌های ترسناک سن و سال رو وارد کنیم.
خیلی از کسانی که SH1 رو بازی کردند حداقل 8-7 سال از سن‌شون گذشته و حتی ممکنه سلیقه‌شون عوض شده باشه. به طور حتم ترس و تعریفی که یه فرد 10 ساله از تاریکی و تنهایی داره با یک فرد 20 ساله با یک فرد 30 ساله تفاوت زیادی داره.
در مورد تمایز ترس و هیجان باهاتون تا حد زیادی موافقم اما یکی از تفاوت‌ها اصلی ترس و هیجان جنبه دوگانه هیجان هستش. ترس واکنش طبیعی انسان به موقعیت غیرعادی منفی است اما هیجان می‌تونه در قبال موقعیت غیرعادی مثبت هم ایجاد بشه. تصور کنید وارد خونه میشید، اتاق تاریکه و شما استرس دارید. ناگهان همه جا روشن میشه. در این جا دو حالت می‌تونه اتفاق بیافته؛
1- براتون جشن تولد گرفته‌اند.
2- با یه دزد مسلح به سلاح سرد روبرو میشید.

کاملا" با ضحبت های شما موافقم
ولی به نظر من بیشتر تو بازیهای ترسناک ادم هیجان زده میشه تا بترسه
 
  • Like
Reactions: msbazicenter
سلام
کاملا" با صحبت های شما موافقم
ولی به نظر من بیشتر تو بازیهای ترسناک ادم هیجان زده میشه تا بترسه
خب نه کاملاً. فکر می‌کنم یه عنوان برای اینکه بتونه خودش رو مطرح کنه باید تعادل خوبی بین ترس و هیجان ایجاد کنه.
بازی مثل سایلنت هیل رو در نظر بگیر. وقتی می‌خوای وارد یه محیط جدید بشی حس ترس سرتاسر وجودت رو پر می‌کنه. چون نمی‌دونی اون طرف چه اتفاقی میافته. به نظر من بزرگ‌ترین عامل ترس، عدم شناخت نسبت به عوامل بیرونی هستش. همونطور که انسان از تاریکی می‌ترسیه چون نمی‌دونه توی تاریکی چه خبره. مردم قرن‌ها از کسوف می‌ترسیدند چون نمی‌شناختنش اما الان فقط کافیه بگن وسط کویر لوت یه کسوف جزئی اتفاق میافته nنفر راه میافتن میرن اونجا.
ضمن اینکه موجودات بازی خیلی وحشتناک نیستند.
این‌ها رو ببین.

groaner.jpg


creeper.jpg


lying figure.jpg


mannequin.jpg


واقعاً چرا باید از دیدن این موجودات هیجان‌زده شد.
یا این یکی که کاملاً بی‌آزار هم هست.

larval_stalker.jpg
 
آخرین ویرایش:
اصلا خوشم نمياد چون نمي شه مراحلش رو رد كرد! من خودم SUFFREING رو دارم تو مرحله اولش گير كردم! از بس مكان تاريكه هيچ چيز رو نمي شه ديد!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
بازیهای سبک ترسناک ژاپنی بهتر از غربی هستن. چون اصولا ترسناک های ژاپنی، یه جو عجیب و سنگین دارن که با اضافه کردن چاشنی معما بیشتر به آدم ترس و زجر میده.
نمونه اش: Silent Hill
ترسناک های غربی، بیشتر اکشن هستن و خیلی به آدم ترس القا نمی کنه. نمونه اش: Dead Space
هر چند 2 عنوان سبک ترسناک غربی هستن که واقعا ترس رو به آدم القا میکنه و ارزش خیلی بالایی (از نظر ترسناک بودن) دارن:
The Suffering و Obscure
در کل ترسیدن خیلی حال میده :دی
 
نمیدونم اینجا بهش اشاره شد یا نه اما بازی Amnesia شاید از معدود بازیهای سالهای اخیر بود که بازی کردم و هرچند که غربی هست اما حس ترس و هیجان لحظه ای رو بسیاز عالی القا میکنه و کلا بازی بسیار زیبایی هم بود و اخریا هم DLC جدید براش اومده
بازی Crysotasis هم بدک نبود اما به غیر از Amnesia عنوانی مثل Dead Space و Resident evil 4,5 که تو سالهای اخیر عرضه شدن به عنوان بازی ترسناک خیلی نظرم رو جلب نکردن چون اتسفر خوبی نداشتن ... بازی Condemned 1 از شماره 2 تو القای ترس خیلی بهتر بود اما ضعفهایی تو Gameplay داشت که توش شماره 2 برطرف شد اما دیگه بازی ترسناک نبود ... عنوان FEAR 1 هم بسیار عالی بود و حس خاصی که الما تو بازی ایجاد کرده بود با عناصر هنری بازی یک ساختار Horror خیلی خوب داشت ... بازی dead space هم بیشتر به دلیل خشونت بالا و دشمنها قوی و مهمات محدود استرس نبرد رو به بازیباز خیلی خوب میداد اما محطش هراس برانگیز نبود ... The Suffering هم عنوان خوبی بود =
اما به شخصه اگر Amnesia رو کنا بزاریم بازی های Japan رو تو سبک ترسناک بیشتر قبول دارم ... همونطر که بچه ها اشنایی دارن سری Silent hill 1,2,3,4 و حتی Fatal Frame 2 که واقعا ترسناکترین بازی بو که رو PS2 رفتم و Siren چه در PS2 و چه در PS3 واقعا عناوینی تاپی بودن
از نظر من برای ایجاد ترس تو بازی ها باید از عانصری استفاده بشه که تو زندگی روزمره ما به شکل عادی هستن و چون با به انها اعتماد داریم هیچ هراسی ندارم اما امان از اینه اینها حرکات غیره عادی از خودشون نشون بدن که برای ذهن ما ناشناخته باشه ... اینجاست که ترس روانی به ذهن حجوم میاره کاری که در Siren - Fatal Frame - Silent hill و Amnesia بود .... .
 
  • Like
Reactions: msbazicenter
amnesia که واقعا تنها بازی بود که تو این نسل تونست ترس رو یه بار دیگه به همه بچشونه............
اصلا سازنده ها به خوبی کارشون رو بلد بودن...........
اینکه از همه چیز و همه کس باید ترس داشته باشی............
واقعا باید به سازنده هاش افرین گفت....
 
فک کنم نا گفته پیداست که من هم سبک ژاپنی رو ترجیح میدم !
به نظرم دلیل عمده ـش هم همون طور که دوستان اشاره کردن محیط بازی هست که کاملاً برات ناشناخته ـست و اصلاً معلوم نیست با چی قراره روبرو بشی ! بیشتر گفتنی ها رو دوستان اشاره کردند ولی یه نکته ی دیگه ای هم که این وسط هست همون اکشن بازیه ! یکی از دلایلی که بازیهای غربی ترسناک تر نیستند اینه که خیلی خیلی کمتر دغدغه ی سلاح یا وسیله ی دفاعی وجود داره ! یا شخصیت بازی اونقدر قوی یا مجهز هست که آدم بگه وای چیزی نمونده بود ! هنوزم دووم میارم (به واسطه ی جثه فرد یا تجهیزات دفاعی) ! ولی توی سبک ژاپنی (از نوع اصیل :دی) معمولاً شخصیت اصلی به شدت یه فرد معمولیه و حتی شاید حس کنیم بیشتر از ما اون دغدغه ی محیط اطراف رو داشته باشه ! و همیشه دست خالی بودن یا انتخاب آیتم ها برای دفاع از خود به نحوی چیده میشه که مثلاً حتی برای برداشتن یه چاقوی ساده باید از قبل آمادگیش رو داشته باشیم چون ممکنه انتخاب اون آیتم اونقدری طول بکشه که طرف مقابل به ما رسیده باشه ! که این خودش به تنهایی روی ترس و تنش بازی تاثیر داره ! یا ممکنه شرایطی پیش بیاد که حتی اسلحه هم جوابگو نباشه و ترجیح بدیم فرار کنیم یا یه جوری خودمون رو از مخمصه نجات بدیم در صورتی که توی بازیهای غربی عموماً با اسلحه همه رو تار و مار میکنیم (:دی) ولی همین ناتوانی توی کشتن دشمن توی سبک ژاپنی خودش یه ترس همیشگی همراه گیمره که خدایا من همه رو نکشتم ممکنه هنوز پشت سرم باشن ! ممکنه هنوز توی این محیط بازم کسی مونده باشه و ... (همچین ترسی رو احتمالاً دوستان توی شماره های اولیه ی RE تجربه کردن !) در صورتی که توی بازی غربی خیال گیمر راحته که همه رو کشته و میره سراغ محیط بعد برای تار و مار :دی
 
من با سبک ژاپنی حال میکنم.
یه بازی می خوام مثل رزیدنت اویل(اونم نسخه های 1و2و3) که آدمو تو اوج ترس و هیجان نگه میداره با کار کردن رو موزیک ، محیط ، نور و ... .
بازیایی که این چند سال اخیر به اسم ترسناک اومدن بعضیاشون هیجانم نداشتن چه برسه به ترس مثل رزیدنت اویل 5.
 
نمی دونم کسی توی این تاپیک سن و سالش به Clive Barker's undying قد میده یا نه؟ ولی کسایی که اون شاهکار رو بازی کرده باشند می دونند که از لحاظ ترسناک بودن اگر تمام Dead Space ها و رزیدنت اویل ها و Suffering ها رو روی هم بذاریم به اون نمی رسند!

شکنجه به تمام معنی بود واقعا! اصلا بازی یی که خدای گرافیک و سیستم صوتی بود و گیم پلیش هم در زمان خودش واقعا عالی بود از بس ترسناک بود من اواخرش دیگه به التماس افتاده بودم که جون هر کی دوست داری زودتر تموم شو!
128fs4765852.gif


جواب سوالات تاپیک:

- نظر شما درباره سبک وحشت (تمامی سبک‌های وحشت) چیه؟ (با نظرسنجی)
دوزش دارم (رای هم دادم به غربی ها)!
o9yixf2ub5cv8r8mz0k5.gif

- المان‌های سبک وحشت در بازی‌ها چی هستند و سبک غربی و ژاپنی چه فرقی دارند؟ (حتی از فیلم‌ها و کتاب‌ها و کمیک‌ها و هرچیزی که می‌تونید مثال بیارید)
تفاوت همیشگی بازی های ژاپنی و غربی. بازی های ژاپنی شخصیت اصلی شون یه دختر خوشگل با دامـــن کوتــــاه هستش و بازی های غربی شخصیت هاش واقعی ترند و داستان هاشون واقعا جالب تر و بالغ تره.
- وضعیت سبک وحشت رو در گذشته،حال و آینده چگونه ارزیابی می‌کنید؟
همیشه تعداد بازی هاش کم بوده و امیدوارم کم هم بمونه، ولی واقعا تعداد کم بازی ها با کیفیت بهتر و بازی های بزرگ تر و به یاد موندنی تری همراه بوده. :)
- اگه قرار باشه خودتون بازی بسازید چکار می‌کنید؟
روی سیستم صوتی اش خیلی کار میکنم، چون ضروری ترین عنصر این سبکه. :)
- اگه فکر می‌کنید سبک ترسناک دچار افت شده، دلایل این افت چیه؟
کلا خیلی پرطرفدار نیست نسبت به اکشن های دیگه مثل جنگی و ...
- ترسناک‌ترین لحظه‌ای که روبروی مونیتور یا TV تجربه کردید کِی و به چه دلیل بوده؟
احتمالا یکی از صحنه های بازی Undying بوده یا یکی از صحنه های سریال Supernatural.
scaredsmiley.gif

- آیا برای ترسیدن از بازی‌های ترسناک شرایط محیطی خاصی نیاز هست؟
خوب قاعدتا شب ها خیلی مناسب تر هستند! :دی
-اگه من بخوام برترین بازی سبک ترسناک رو بسازم،‌پیشنهاد یا درخواست شما چیه؟
قبل از هر چیز سیستم صوتی و صداها عالی. گرافیک توپ. گیم پلیش خلاقیت داشته باشه.
- القای حس ترس روی کنسول خانگی موفق‌تره یا PC و یا کنسول قابل حمل؟
روی صفحه کوچک خیلی اثر نداره، ولی چه PC و چه کنسول روی صفحه TV بزرگ یکی هستند و توصیه میشن! :دی
- در القای حس ترس، چه عاملی در بازی بیشتر تأثیرگذار هستش؟
از همه مهم تر بدون هیچ شکی اینه که بازیکن با "یک چیز ناشناخته" سر و کار داشته باشه. یعنی دشمن اصلی تا نزدیک آخر بازی شناخته نشده باشه...
 
  • Like
Reactions: uriel
نمی دونم کسی توی این تاپیک سن و سالش به Clive Barker's undying قد میده یا نه؟ ولی کسایی که اون شاهکار رو بازی کرده باشند می دونند که از لحاظ ترسناک بودن اگر تمام Dead Space ها و رزیدنت اویل ها و Suffering ها رو روی هم بذاریم به اون نمی رسند!

شکنجه به تمام معنی بود واقعا! اصلا بازی یی که خدای گرافیک و سیستم صوتی بود و گیم پلیش هم در زمان خودش واقعا عالی بود از بس ترسناک بود من اواخرش دیگه به التماس افتاده بودم که جون هر کی دوست داری زودتر تموم شو!
128fs4765852.gif





.
من اصلا این بازی رو فراموش کرده بودم ... اره بازی Undying بازی بسیار عالی بود تو زمان خودش ! الان دلم مبخواد دوباره برم .... هم گرافیک بسیار بالایی داشت زمان خودش و هم تم داستانی خیلی خاصی داشت و یادمه از همه ی سایتها هم نمره های بسیار بالا گرفته بود .....
همش او سنگ بنفش تو ذهنمه که وقتی استفاده میکردی میتونستی چیزای عچیب غریب بینی ... مثل تابلوها که نقاشی هاشون عوض میشد ... اون مراحلی هم که از قصر بیرون رفتیم خیلی خفن بود !!!!!!!!!!!
اما Jericho مالی نبود ....
 
من اصلا این بازی رو فراموش کرده بودم ... اره بازی Undying بازی بسیار عالی بود تو زمان خودش ! الان دلم مبخواد دوباره برم .... هم گرافیک بسیار بالایی داشت زمان خودش و هم تم داستانی خیلی خاصی داشت و یادمه از همه ی سایتها هم نمره های بسیار بالا گرفته بود .....
همش او سنگ بنفش تو ذهنمه که وقتی استفاده میکردی میتونستی چیزای عچیب غریب بینی ... مثل تابلوها که نقاشی هاشون عوض میشد ... اون مراحلی هم که از قصر بیرون رفتیم خیلی خفن بود !!!!!!!!!!!
اما Jericho مالی نبود ....
آره واقعا. یادش به خیر...

اون قابلیتی که باعث می شد بتونی محیط رو متفاوت ببینی اسمش Scrye بود. اون سنگ بعضی موقع ها که از جایی رد می شدی که واقعیت اون محل با ظاهرش فرق داشت، یا جایی که در گذشته اتفاق خاصی درش رخ داده بود، نورانی می شد و با آدم صحبت می کرد و می گفت: Look Around (اطرافت رو جستجو کن) یا Scrye کن! بعد دکمه Scrye رو می زدی، کاراکترت انگشت هاش رو از جلوی صفحه عبور می داد و همون دید بنفش ظاهر می شد و می فهمیدی مثلا در گذشته کسی رو اینجا به این تیرک دار زده بودند...

هنوزی که هنوزه ندیدم این ایده به این زیبایی تو هیچ بازی یی تکرار شده باشه! عجب ابهتی داشت لامصب!!
4fvgdaq_th.gif
 
سلام
نمی دونم کسی توی این تاپیک سن و سالش به Clive Barker's undying قد میده یا نه؟ ولی کسایی که اون شاهکار رو بازی کرده باشند می دونند که از لحاظ ترسناک بودن اگر تمام Dead Space ها و رزیدنت اویل ها و Suffering ها رو روی هم بذاریم به اون نمی رسند!
با این تعریف هایی که کردید دهن بنده رو آب انداختید.:drooling: برم دانلودش کنم ببینم چی میگه.

تفاوت همیشگی بازی های ژاپنی و غربی. بازی های ژاپنی شخصیت اصلی شون یه دختر خوشگل با دامـــن کوتــــاه هستش و بازی های غربی شخصیت هاش واقعی ترند و داستان هاشون واقعا جالب تر و بالغ تره.
موافقم. اتفاقاً به نکته خیلی مهمی اشاره کردی. شخصیت‌هایی که در آواتار خیلی از اعضای همین انجمن دیده میشن.
 
با این تعریف هایی که کردید دهن بنده رو آب انداختید.:drooling: برم دانلودش کنم ببینم چی میگه.
واقعا بازی فوق العاده ایه، فقط خوب گرافیک 10 سال پیش رو داره که باید باهاش کنار بیاید. امیدوارم با دایرکت ایکس های جدید هم مشکل نداشته باشه.

فقط مسؤولیت اتفاقاتی که در حین بازی کردنش ممکنه بیافته به عهده بنده نیست ها! :دی
 
سلام
واقعا بازی فوق العاده ایه، فقط خوب گرافیک 10 سال پیش رو داره که باید باهاش کنار بیاید. امیدوارم با دایرکت ایکس های جدید هم مشکل نداشته باشه.

فقط مسؤولیت اتفاقاتی که در حین بازی کردنش ممکنه بیافته به عهده بنده نیست ها! :دی
گرافیکش مشکلی نداره بنده با گرافیک SH1 راحت کنار میام. فقط اتفاقاتی؟ :-ss
 
از این سبک خوشم نمیاد
با تعریف زیادی که از dead space شد این بازیو گرفتم ولی واقعا ترسناک نبود به نظر من fear 3 خیلی خیلی سرتر از dead space 2 بود .ریخت مزخرف نکروموف ها به کنار
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or