نمی دونم کسی توی این تاپیک سن و سالش به
Clive Barker's undying قد میده یا نه؟ ولی کسایی که اون شاهکار رو بازی کرده باشند می دونند که از لحاظ ترسناک بودن اگر تمام Dead Space ها و رزیدنت اویل ها و Suffering ها رو روی هم بذاریم به اون نمی رسند!
شکنجه به تمام معنی بود واقعا! اصلا بازی یی که خدای گرافیک و سیستم صوتی بود و گیم پلیش هم در زمان خودش واقعا عالی بود از بس ترسناک بود من اواخرش دیگه به التماس افتاده بودم که جون هر کی دوست داری زودتر تموم شو!
جواب سوالات تاپیک:
- نظر شما درباره سبک وحشت (تمامی سبکهای وحشت) چیه؟ (با نظرسنجی)
دوزش دارم (رای هم دادم به غربی ها)!
- المانهای سبک وحشت در بازیها چی هستند و سبک غربی و ژاپنی چه فرقی دارند؟ (حتی از فیلمها و کتابها و کمیکها و هرچیزی که میتونید مثال بیارید)
تفاوت همیشگی بازی های ژاپنی و غربی. بازی های ژاپنی شخصیت اصلی شون یه دختر خوشگل با دامـــن کوتــــاه هستش و بازی های غربی شخصیت هاش واقعی ترند و داستان هاشون واقعا جالب تر و بالغ تره.
- وضعیت سبک وحشت رو در گذشته،حال و آینده چگونه ارزیابی میکنید؟
همیشه تعداد بازی هاش کم بوده و امیدوارم کم هم بمونه، ولی واقعا تعداد کم بازی ها با کیفیت بهتر و بازی های بزرگ تر و به یاد موندنی تری همراه بوده.
- اگه قرار باشه خودتون بازی بسازید چکار میکنید؟
روی سیستم صوتی اش خیلی کار میکنم، چون ضروری ترین عنصر این سبکه.
- اگه فکر میکنید سبک ترسناک دچار افت شده، دلایل این افت چیه؟
کلا خیلی پرطرفدار نیست نسبت به اکشن های دیگه مثل جنگی و ...
- ترسناکترین لحظهای که روبروی مونیتور یا TV تجربه کردید کِی و به چه دلیل بوده؟
احتمالا یکی از صحنه های بازی Undying بوده یا یکی از صحنه های سریال Supernatural.
- آیا برای ترسیدن از بازیهای ترسناک شرایط محیطی خاصی نیاز هست؟
خوب قاعدتا شب ها خیلی مناسب تر هستند!
-اگه من بخوام برترین بازی سبک ترسناک رو بسازم،پیشنهاد یا درخواست شما چیه؟
قبل از هر چیز سیستم صوتی و صداها عالی. گرافیک توپ. گیم پلیش خلاقیت داشته باشه.
- القای حس ترس روی کنسول خانگی موفقتره یا PC و یا کنسول قابل حمل؟
روی صفحه کوچک خیلی اثر نداره، ولی چه PC و چه کنسول روی صفحه TV بزرگ یکی هستند و توصیه میشن!
- در القای حس ترس، چه عاملی در بازی بیشتر تأثیرگذار هستش؟
از همه مهم تر بدون هیچ شکی اینه که بازیکن با "یک چیز ناشناخته" سر و کار داشته باشه. یعنی دشمن اصلی تا نزدیک آخر بازی شناخته نشده باشه...