نظر سازندگان Contrast درباره RAM کنسول PS4 : ما هنوز فکر می کنیم با این همه چه کنیم!

A.R.A.$.H

کاربر سایت
contrast-compulsion-games.jpg


آقای Sam Abbott که هم اکنون بر روی بازی Contrast برای پلتفرم های PlayStation 4, Xbox 360, PlayStation 3 و PC کار می کند در Compulsions Games مصاحبه داشتند و از ایشان سوال شد که چگونه 8 گیگابایت RAM کنسول PS4 به بازی زندگی بخشید؟
پاسخ Abbot :
ها ها :)) .... کار بر روی پلتفرم آنها آسان است.حافظه و هسته های این کنسول به قدری زیاد است که هنوز به دنبال این هستیم با این همه چه کنیم
خبرها و صحبت های زیادی پخش شده است که ساخت بازی بر روی PS4 و پورت بازی های PC برای آن بسیار آسان می باشد.Digital Extremes سازندگان Warframe که این پورت را 4 ماهه انجام دادند می گویند :
این کار بر روی کنسول های نسل حاضر مسلما آسا تر نسب به کنسول های نسل قبل می باشد زیرا کنسول های قدیم معماری متفاوتی با رایانه ها داشتند.اما مانند یک cut & paste هم نیست.ساخت بازی هم اکنون بر روی PS4 نسبت به PS3 آسان تر می باشد
Contrast در پاییز پاییز 2013 خواهد امد.
Gamingbolt
 
دوست من، این گفته شما صحیح نیستش. لطفا درباره RAM ها مطالعه کنید.
بهتر هستش درباره مسائل تخصصی نظر قطعی داده نشه و کاربران دیگر هم دچار اشتباه نشوند.
---------------------
8گیگابایت رم کنسول معادل 64 گیگابایت رم روی PC؟؟؟؟؟!!!!!
رم ها در کتسول و کامپیوتر تفاوت به اون شکل ندارند.
همانطور که نصب سیستم عامل روی PC مقداری از RAM رو اشغال می کنه، سیستم عامل کنسول هم مقداری از رم رو اشغال می کنند و حافظه در دسترس کاهش پیدا می کنه.
روی کامپیوتر های مخصوص Game هم معمولا 8 یا 16 گیگابایت رم نصب میشه که به مراتب از کنسول هم بیشتر هستش.
سخت افزار کنسول یکیه ولی pc سخت افزار ثابتی نداره بنابراین بازیها روی کنسول بسیار بهینه تره
 
دوست من، این گفته شما صحیح نیستش. لطفا درباره RAM ها مطالعه کنید.
بهتر هستش درباره مسائل تخصصی نظر قطعی داده نشه و کاربران دیگر هم دچار اشتباه نشوند.
---------------------
8گیگابایت رم کنسول معادل 64 گیگابایت رم روی PC؟؟؟؟؟!!!!!
رم ها در کتسول و کامپیوتر تفاوت به اون شکل ندارند.
همانطور که نصب سیستم عامل روی PC مقداری از RAM رو اشغال می کنه، سیستم عامل کنسول هم مقداری از رم رو اشغال می کنند و حافظه در دسترس کاهش پیدا می کنه.
روی کامپیوتر های مخصوص Game هم معمولا 8 یا 16 گیگابایت رم نصب میشه که به مراتب از کنسول هم بیشتر هستش.
حق با شماست اما براي اجراي يه بازي مثل AC3 تو كامپيوتر 4 گيگ رم لازمه اما 360 داره با 512 مگ عين كره اجرا ميكنه من از اين منظر گفتم وگرنه كه رم رمه با رم فرق نداره حق با شماست
 
وقتي يه بازي مثل killzone داره فقط از 3 گيگ رم استفاده ميكنه اونم با اون عظمت و سطح گرافيك حق داره بگه واقعا نميدونيم با اين همه رم چكار كنيم

اون سه گیگ فقط مال داده های گرافیکی بازی بود.
44168090980880962951.jpg


كامپيوتر با كنسول قابل مقايسه نيست معادل 8 گيگ رم تو كنسول ميشه 64 گيگ رم تو كامپيوتر يا يه همچين چيزي
این اصلا درست نیست. علت اینکه بازی‌ها رو کنسول‌ها به حافظه خیلی کمتری نسبت به معادلشون روی PC دارن (مثلا 512 مگ X360 در برابر 2-3 گیگابایت روی PC) بر میگرده به ویژگی های این دوتا. روی PC ها یه ویندوز(سیستم عامل رایج بازی روی PC) قرار داره که خودش بالای یک گیگ از حافظه رو اشغال میکنه و مقداری هم Cache میشه که اینطوری مقدار RAM در دسترس Application ها مثل بازی‌ها کمتر میشه و از طرف دیگه روی کنسول برنامه ای در Background در حال اجرا نیست در حالی که روی PC هست. سیستم عامل کنسول‌ها معمولا ساده‌تر هست و حافظه و قدرت پردازشی کمتری رو به خودش اختصاص میده.

کنسول‌ها سخت افزار ثابتی دارن و سازنده به طور دائم کدها رو برای این سخت افزار بهینه سازی میکنه تا نرم‌افزارها سریعتر اجرا بشن و بهبود مدیریت حافظه (Memory Management) باعث میشه بازی مقدار RAM کمتری رو اشغال کنه. روی PC سخت افزار خیلی متنوع و وسیع هست، هرکدوم با نرم‌افزار های مختلف و کانفیگ های مختلف و درایورهای AMD و Nvidia مسئله رو پیچیده‌تر میکنه و بهینه‌سازی به وسعت کنسول نیست. سازنده روی کنسول کار بیشتری داره اما نتیجه بهتری هم میگیره.

بعضی از مسائل دیگه هم هستن که بسته به بازی‌ها و سازنده فرق میکنه، مثلا استفاده نسخه PC از بافت‌هایی با وضوح بالاتر از نسخه کنسول و رزولوشن (که الان رایج ترین رزولوشن روی کنسول های این نسل 720p هست در صورتی که روی PC مدت زیادیه که 1080pـه) و Draw Distance و...
 
آخرین ویرایش:
حق با شماست اما براي اجراي يه بازي مثل AC3 تو كامپيوتر 4 گيگ رم لازمه اما 360 داره با 512 مگ عين كره اجرا ميكنه من از اين منظر گفتم وگرنه كه رم رمه با رم فرق نداره حق با شماست

شما AC3 رو رزولوشن 720p و با تکسچرهای داغونه کنسولی، بدون افکت‌هایی مثل SSAA بازی کنید، 2 گیگ رم کفایت می‌کنه. تازه 1 گیگ از اون 2 گیگ هم واسه سیستم عامل استفاده می‌شه.
این که توی نسلی که کنسول‌ها رم 512 مگابایتی داشتن، PCـهای گیم معمولا رم 4 گیگابایتی دارن معنیش این نیست که هر چی رم کنسول بود در 8 ضرب کنی می‌شه رم معادلش روی PC !!!
اون چیزی که PC با رم 4 گیگابایتی اجرا می‌کنه (که 1 گیگش هم واسه سیستم عامله، یعنی عملاً 3 گیگابایت به بازی اختصاص داده شده) هیچ ربطی به اون چیزی که کنسول اجرا می‌کنه نداره، شما بازی مترو لست‌ لایت رو با PC اجرا کن، بعد برو نسخه کنسولی رو بازی کن، تفاوت در حد نیم نسل هست.
طبیعیه که وقتی بازی در رزولوشن بالاتر، با تکسچرهای بهتر، با افکت‌های گرافیکی سنگین‌تر و Draw Distanceـه بسیار بالاتر اجرا می‌شه احتیاج به رم بیشتری هم هست.

در کل به نظر من نسل بعد واسه PCـهای گیمینگ رم 8 و 12 گیگابایتی (در اواخر نسل که بازی‌های PC مجدداً یه نیم نسلی جلوتر میفتن از نظر گرافیکی) نُرم خواهد شد.
 
آخرین ویرایش:
اون سه گیگ فقط مال داده های گرافیکی بازی بود.



این اصلا درست نیست. علت اینکه بازی‌ها رو کنسول‌ها به حافظه خیلی کمتری نسبت به معادلشون روی PC دارن (مثلا 512 مگ X360 در برابر 2-3 گیگابایت روی PC) بر میگرده به ویژگی های این دوتا. روی PC ها یه ویندوز(سیستم عامل رایج بازی روی PC) قرار داره که خودش بالای یک گیگ از حافظه رو اشغال میکنه و مقداری هم Cache میشه که اینطوری مقدار RAM در دسترس Application ها مثل بازی‌ها کمتر میشه و از طرف دیگه روی کنسول برنامه ای در Background در حال اجرا نیست در حالی که روی PC هست. سیستم عامل کنسول‌ها معمولا ساده‌تر هست و حافظه و قدرت پردازشی کمتری رو به خودش اختصاص میده.

کنسول‌ها سخت افزار ثابتی دارن و سازنده به طور دائم کدها رو برای این سخت افزار بهینه سازی میکنه تا نرم‌افزارها سریعتر اجرا بشن و بهبود مدیریت حافظه (Memory Management) باعث میشه بازی مقدار RAM کمتری رو اشغال کنه. روی PC سخت افزار خیلی متنوع و وسیع هست، هرکدوم با نرم‌افزار های مختلف و کانفیگ های مختلف و درایورهای AMD و Nvidia مسئله رو پیچیده‌تر میکنه و بهینه‌سازی به وسعت کنسول نیست. سازنده روی کنسول کار بیشتری داره اما نتیجه بهتری هم میگیره.

بعضی از مسائل دیگه هم هستن که بسته به بازی‌ها و سازنده فرق میکنه، مثلا استفاده نسخه PC از بافت‌هایی با وضوح بالاتر از نسخه کنسول و رزولوشن (که الان رایج ترین رزولوشون روی کنسول های این نسل 720p هست در صورتی که روی PC مدت زیادیه که 1080pـه) و Draw Distance و...
در مورد بخش اول صحبتتون اين حرفي كه شما داري ميزني و اون نموداري كه گذاشتي اولا هيچ ربطي به هم ندارن دوما به حرف من ربطي ندارن خود سازنده هاي بازي گفتن از 3 گيگ استفاده كرديم خود نمايش بازي هم تاييد شده كه روي Dev-kit ي اجرا شده كه فقط سه گيگ رم داشته حالا اگه شما ادعا داري چيزي ميدوني كه سازنده بازي نميدونه برو به خودشون بگو چون در اون سطح دانشم بالا نيست كه جوابتو بدم

در مورد صحبت دومتون هم كه شما داري باز حرف منو تاييد ميكني به هر حال به هر دليلي كنسول استفاده بهينه تري از رم ميكنه حالا به هر دليلي كه شما ميگي وقتي يه بازي 360 بايد روي كامپيوتر با 4 گيگ رم اجرا بشه با يه تناسب ساده ميشه فهميد براي اجراي درست و حسابي يه بازي اواخر نسل ps4 به يه كامپيوتر با 64 گيگ رم نيازه
 
در مورد بخش اول صحبتتون اين حرفي كه شما داري ميزني و اون نموداري كه گذاشتي اولا هيچ ربطي به هم ندارن دوما به حرف من ربطي ندارن خود سازنده هاي بازي گفتن از 3 گيگ استفاده كرديم خود نمايش بازي هم تاييد شده كه روي Dev-kit ي اجرا شده كه فقط سه گيگ رم داشته حالا اگه شما ادعا داري چيزي ميدوني كه سازنده بازي نميدونه برو به خودشون بگو چون در اون سطح دانشم بالا نيست كه جوابتو بدم
lol از چیزی خبر نداری تند نرو! اون عکسی که گذاشتم صفحه ششم این pdfـه که Michal Valient، عضو ارشد بخش تکنولوژی Guerilla Games اونُ نوشته و در اون از تجربیات کارشون با سخت افزار PS4 و کدنویسی برای اون گفته. میتونی از اینجا دانلودش کنی:
http://www.guerrilla-games.com/presentations/Valient_Killzone_Shadow_Fall_Demo_Postmortem.pdf

در مورد صحبت دومتون هم كه شما داري باز حرف منو تاييد ميكني به هر حال به هر دليلي كنسول استفاده بهينه تري از رم ميكنه حالا به هر دليلي كه شما ميگي وقتي يه بازي 360 بايد روي كامپيوتر با 4 گيگ رم اجرا بشه با يه تناسب ساده ميشه فهميد براي اجراي درست و حسابي يه بازي اواخر نسل ps4 به يه كامپيوتر با 64 گيگ رم نيازه
در اون مورد من همه چیز خیلی واضح توضیح دادم. الان هم حداقل RAM مورد نیاز بازی ها روی PC یک و نیم تا 2 گیگه نه 4 گیگ. یکی بودن معماری PC با کنسول های نسل بعد باعث میشه احتیاج به حافظه بیشتر، کاهش پیدا کنه هرچند روی کنسول‌ها حافظه (گرافیک و سیستم) یکپارچه هست اما روی PC نه. به خاطر پلتفرم های نسل بعد توی یکی دو سال آینده کارت گرافیک های با حافظه 4 گیگ و بیشتر خیلی رایج میشه ولی نیاز به 64 گیگ رم در سال 2020 مثلا خیلی غیر ممکنه.
 
واقعا تخصص های بعضی از دوستان رو در مورد رم شناسی آدم میبینه احساس شرمندگی میکنه به خاطر کمبود اطلاعات خودش
رم ها از نظر میزان حجم در همه جا و همه وقت یکسان هستند و فقط از نظر زمان تاخیر و فرکانس ها متفاوت اند
8 گیگ کنسول 64 گیگ pc یکیه ؟ !!! دوربین مخفیه عایا ؟

همون RDR که میگید اگر روی PC بیاد با نسخه ی کنسول یکیه از لحاظ گرافیک و جزئیات ؟
یک چیزی میگید شماها هم
 
اینکه بعضی از دوستان می گن این حرف که 8 گیگ رم کنسول با 64 گیگ پی سی یکسانه به نظر من از نظر تئوری غلطه ولی عملا درسته. مثلا ما تو نسل قبل که رم کنسول ها افتضاح پایین بود باید برا همون بازی ها 512 مگ رم پیسی میزاشتی تا نزدیک به چند مگ کنسول عمل کنه. محال ممکن بود با رم 32 مگ کنسول بشه تو پی سی بازی کرد. یا cpu 800 مگ ایکس 1 برابر بود با 3.2 اینتل پنتیوم 4. حالا این از نظر تئوری درست که برابرند ولی یکی بیاد عملا ثابت کنه. حالا یه مرد پیدا شه عملا بهمون ثابت کنه. من که هنوزم که هنوزه با پی سی تقریبا قوی همه ی بازی ها رو با نهایت جزئیات و 1.5 برابر کنسول رو پی سی بازی می کنم ولی لا مصب هم رو 7 و هم اکس پی بازم تو بازی ها تیک میاندازه. چه بازی جدید چه بازی 7 سال پیش. ولی کنسول لعنتی با اون فریم کم بازی رو Smooth اجرا می کنه. کیفیت تکسچر هم که چون تو کنسول های نسل قبل رو تلویزیون لامپی بازی می کردیم و فاصله هم زیاد بود کیفیت کلی رو کنسول خیلی بهتر به نظر می رسید و تو این نسل هم چون فاصله کنسول از تلویزیون زیاده کیفیت کلی بازی بهتر از پی سی که مجبوریم از نزدیک بازی کنیم به نطر می رسه. یه جورهایی آدم غرق بازی نمی شه. فاصله خیلی رو کیفیت تصویر و گیم پلی تاثیر می زاره.

در ضمن یه سوال در مورد ایکس 360 داشتم. من با ps3 اکثر بازی ها رو که بازی می کردم پایین تلویزیون می نوشت 720 ولی رو ایکس می نویسه 1080. آیا واقعا 1080 رندر می کنه؟ از نطر من که همینه چون تو سایت H2H نوشته اکثر بازی های ایکس Up to 1080P.
 
باشه اوكي من تسليم ولي بعدا ببينم كه چجوري بازياي نسل جديد روي يه كامپيوتر با 8 گيگ رم اجرا ميشه حالا كه من شدم سوژه خنده شما حالا تا ببينم ما هم ميخنديم يا نه؟
 
باشه اوكي من تسليم ولي بعدا ببينم كه چجوري بازياي نسل جديد روي يه كامپيوتر با 8 گيگ رم اجرا ميشه حالا كه من شدم سوژه خنده شما حالا تا ببينم ما هم ميخنديم يا نه؟

مطمئن باش تا چند سال دیگه تکنولوژی پیسی عوض می شه و یهو رم پیسی می شه 64 گیگ و اواخر نسل 128 و 512 گیگ و سی پی یو هم 32 هسته ای و ... بعد با همون بازی ها رو در حد کنسول می شه بازی کرد!!! همین الان هم می تونند 5000 گیگ با همین قیمت بزنند ولی کم کم افزایش می دن تا از سخت افزار پیسی پول در بیارند ولی چون تو کنسول نمی شه از سختافزار پول در اورد مجبورند خودشون رو لو بدن و برابر با ارزش سخت افزار کیفیت بدند بیرون. همین Gears of War Jug رو ببین با عقل جور در میاد رو ایکس روون اجرا شه؟
 
در ضمن یه سوال در مورد ایکس 360 داشتم. من با ps3 اکثر بازی ها رو که بازی می کردم پایین تلویزیون می نوشت 720 ولی رو ایکس می نویسه 1080. آیا واقعا 1080 رندر می کنه؟ از نطر من که همینه چون تو سایت H2H نوشته اکثر بازی های ایکس Up to 1080P.

native 720p هستن ولی دستگاه بازی رو upscale میکنه رو 1080p که هیچ تفاوتی با 720 نداره !! ps3 هم این قالیت رو داره که میتونی با qa flag به تنظیماتش دسترسی پیدا کنی .
 
native 720p هستن ولی دستگاه بازی رو upscale میکنه رو 1080p که هیچ تفاوتی با 720 نداره !! ps3 هم این قالیت رو داره که با qa flag به تنظیماتش دسترسی پیدا کنی .

باید درست باشه. چون من بازی ها رو تو پیسی با نهایت جزئیات رو 720 بازی می کنم ولی وقتی به 1080 می زنم غیر قابل بازی می شه. کنسول نمی تونه 1080 رندر بده.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or