نشست بزرگ خبری مایکروسافت | 21 May

  • Thread starter Thread starter ke$ha
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

ارزیابی شما از نشست


  • مجموع رای دهنده‌ها
    446
  • نظرسنجی بسته شده است .
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

ke$ha

کاربر سایت


در جریان نشست 21 می, مایکروسافت رسما از کنسول جدید خود موسوم به XBOX ONE پرده برداری کرد.


xbox-one.jpg




آپدیت:

طبق گزارش‌های رسید کنسول بازی جدید مایکروسافت، Xbox One بدون کینکت کار نخواهد کرد.

به گزارش بازیسنتر، به نقل از IGN - به گفته هاروی ایگل، مدیر بازاریابی اکس‌باکس انگلستان کنسول بدون اتصال کینکت قادر به فعالیت نیست.

به گفته وی: "کینکت می‌بایست همیشه به Xbox One متصل باشد."

در پاسخ به این سوال که آیا Xbox One جوابگوی کسانی که در مکان‌هایی به غیر از اتاق نشیمن، نظیر اتاق خواب می‌خواهند بازی کنند خواهد بود گفت: "بله، قطعن. ما تقریبا از اتاق نشیمن به عنوان الگو استفاده می‌کنیم - این جاییست که ما تصور می‌کنیم که بهترین تصویر (تلویزیون) در منزل قرار دارد. اما اگر مایل به بازی کردن در سایر اتاق‌های منزل باشید، Xbox One توانایی ارایه کیفیت و تجربه‌ای یکسان به شما خواهد بود."

با این‌حال کسانی که تجربه استفاده از کینکت را دارند می‌دانند که با این فناوری، کینکت قادر به پشتیبانی از این نخواهد بود. با این ترتیب سنسور کینکت جدید می‌بایست تغییرات چشمگیری کرده باشد تا بتوان در سایر اتاق‌ها از آن استفاده کرد.

لازم به ذکر است که کینکت به صورت باندل شده همراه Xbox One عرضه خواهد شد.

منبع



آپدیت:


برخلاف سیاستی که سونی با Playstation Store، نینتندو با eShop و Valve با Steam در پیش گرفته‌اند، مایکروسافت اجازه خود ناشری به سازندگان مستقل روی Xbox One نمی‌دهد. برای انتشار بازی آن‌ها باید با خود Microsoft یا یک ناشر third-party قرارداد انتشار امضا کنند، درست مثل حالت فعلی در Xbox 360 و Xbox Live Arcade.

زمانی که Shacknews سوال کرد که که آیا سازنده‌ها هنوز هم به یک ناشر برای انتشار محتوا روی Xbox Live نیاز دارند، Matt Booty مدیر ارشد Redmond Game گفت "تا این لحظه، بله. ما قصد داریم با روش‌هایی که داریم با سازنده‌ها تعامل کنیم"

او اضافه کرد: "من انتظار دارم که در این نسل جدید به بررسی مدل‌های اقتصادی جدید و روش‌های تازه انتشار محتوا ادامه دهیم. اما Microsoft Studios برای انتشار محتوای دیجیتال روی Xbox با طیف وسیعی از شرکای تجاری کار می‌کند."

تصمیم Microsoft که مورد انتقاد قرار گرفته، یک چالش اضافه برای سازندگان مستقلی به وجود ‌می‌آورد که می‌خواهند بازی خود را روی Xbox One منتشر کنند.

Mike Bithell سازنده‌ی Thomas Was Alone در Twitter نوشت: "به نظر میاد که شما #پروژه 2 را روی Xbox One ـتان نخواهید دید" و Two Tribes سازنده‌ی Toki Tori 2 در Twitter گفت: "نبود خود ناشری روی Xbox One احتمالا به معنی نبود بازی‌های Two Tribes (روی Xbox1) است. این شانس خوبی برای Mircosoft بود تا مشکلات XBLA را رفع کند"

بازی شناخته‌ شده‌ی Stranger's Wrath HD ساخت استودیو Just Add Water یکی از عناوینی بود که به خاطر قوانین سخت گیرانه Mircosoft نتوانست به Xbox 360 راه یابد.

در طرف دیگر Sony در ماه‌های اخیر حمایتی ویژه از بازی های مستقل داشته. دو هفته پیش بخش بازی‌های مستقل در PlayStation Store راه اندازی شد و قبل از آن سونی انتشار چندین بازی مستقل چشمگیر را برای PlayStation حتمی کرده از جمله Luftrausers و Hotline Miami و Thomas Was Alone که در بالا ذکر شد. یوروگیمر ماه قبل در مقاله‌ای علاقه‌ی تازه کشف شده‌ی این شرکت ژاپنی به بازی های مستقل رو بررسی کرده.

Eurogamer



آپدیت:


طبق اطلاعیه EA عنوان FIFA 14 بر روی XBOX ONE و PS4 از Ignite Engine جدید استفاده خواهد کرد اما نکته قابل توجه عدم برخورداری نسخه PC از این انجین است.
شاید این خبر برای علاقه مندان FIFA روی PC خبری ناامید کننده باشد اما با توجه به این که در سالهای اخیر نیز این عنوان روی PC از یک سری قابلیتهای کمتری نسبت به کنسولها برخوردار بود چندان دور از انتظار نبود.هر چند در چند نسخه مانند FIFA 12 نیز همه چیز برابر بود.در جریان کنفرانس دیروز مایکروسافت نماینده EA یعنی Andrew Wilson گفت Ignite Engine باعث پیشرفت زیاد FIFA و دیگر عناوین ورزشی EA دربسیاری از زمینه ها خواهد شد,مثلا درجه هوشیاری در حد انسان برای تیمها یا انیمیشنهایی با گستردگی ده برابر.
به هرحال چیزی که مشخص است نسخه PC و کنسولهای حال حاضر از این قابلیتها بی بهره هستند.عنوان FIFA 14 ماه پیش برای PS3 و XBox 360 و PC و حالا نیز برای XBOX ONE و PS4 معرفی شد,فعلا خبری از نسخه WiiU نیست.

منبع



آپدیت:




دیشب به وقت تهران بلاخره کنسول شرکت بزرک ماکروسافت یعنی Xbox One به همگان معرفی شد. بعد از نشان دادن برخی از عناوین این دستگاه، چیزی که بیشتر از همه ذهن گیمرها را به خود مشغول کرده بود شایعاتی بود مبنی بر همیشه آنلاین بودن کنسول که جوابی پیرامون این مسئله در کنفرانس دیروز داده نشد.

در همین راستا سایت معتبر Kotaku در مصاحبه‌ای که با اقای Phil Harrison معاون رئیس کمپانی داشت وی اذعان کرد نیازی به اتصال دائم و همیگشی کنسول نیست ولی باید در روز حتما یک بار به اینترنت متصل شوید. وی در ادامه اذعان کرد دستگاهای بسیار زیادی در زندگی ما وجود دارند که تابع وصل شدن به اینترنت می‌باشند و کنسول Xbox One هم یکی از آن‌ها می‌باشد. وی در ادامه می‌گوید متصل شدن به ما، به شما قابلیت‌های Xlive را ارائه می‌دهد؛ متصل بودن به ما به شما این امکان را می‌دهد که از نوآوری‌ها موجود با خبر شوید و آن‌ها را دانلود کنید و این به آن معنی نیست که شما باید همیشه انلاین باشید."


اقای هریسون در جواب به این سوال که چه موقع باید به اینترنت متصل شد اذعان کرد:

برای انجام بازی‌ها تک نفره نیازی به اتصال به Xbox Live ندارید ولی برای دسترسی به فیلم، بخش دانلود، بلو-ری و دیگر سرگرمی‌ها باید به اینترنت متصل باشید.

در اخر سخنگوی سایت Kotaku از وی می‌پرسد، اگر من بخواهم بازی single player را انجام بدهم باید هفتگی به اینترنت متصل باشم یا باید به صورت روزانه باشد؟

هریسون پاسخ می‌دهد، 24 ساعته است نه هفتگی.

Kotaku: یعنی من روزانه یک بار باید به اینترنت وصل شوم درست است؟

هریسون: بله درست است.


آقای هریسون اینبار وقتی با سایت Polygon صحبت کرد اذعان کرد این مسئله (اتصال یک روز کنسول) یک بحث بالقوه به شمار میاد و شرکت ماکروسافت هیچ گونه تاییدی برروی این اطلاعات ندارد. در کل هنوز این مسئله در ابهاlم قرار داره.

خبر تکذیب نشده، آقای Harrison به دو خبرگذاری kotaku و Polygon حرف ها جدا گونه ای زده و حرفی از این که این مسئله وجود خواهد داشت یا نه نزده به سایت Polygon در مصاحبش اذعان کرده شرکت ماکروسافت در حال حاضر هیچ گونه مهر تاییدی بر روی این مسئله نخواهد زد، در کل ماکرو اعلام کرده چیزی رو امروز تایید نخواهد کرد.


Source



آپدیت:



سخنگوی مایکروسافت Larry Hryb به طور رسمی تایید کرد که کنسول XBOX ONE از قابلیت 3D و همچنین رزولیشن 4K پشتیبانی میکند.
رزولیشن 4K که به ULTRA HD نیز معروف است چهار برابر رزولیشنهای فعلی Full HD یا 1920*1080 است یعنی چیزی در حدود 3840*2160 که البته این تفاوت در تلویزیونهای با کیفیت نسل بعد مشخص می شود.هرچند این تلوزیون ها در حال حاضر نیز در بازار موجود است اما با توجه به قیمت بسیار بالای آنها کمتر کسی حاضر به خرید آنها می شود و رزولیشن 4K راه طولانی تا راهی شدن به خانه ی اکثریت مردم دارد.
کنسول نسل بعد سونی PS4 نیز گفته شده از این رزوولیشن تنها در خروجی ویدیو ها پشتیبانی میکند و خبری از آن در بازیها نخواهد بود.در مورد XBOX ONE این مورد به طور کامل روشن نشده اما به نظر می آید تفاوت چندانی با PS4 نخواهد داشت.

منبع


آپدیت:

Remedy will return to Alan Wake when the time is right



در ویدئویی که چند لحظه پیش از طرف Remedy منتشر شد Sam Lake خالق بازی Alan Wake صحبتی با طرفداران این بازی داشت.

بخشی از صحبت ها:

"احتمالا تا الان در مورد بازی جدید Remedy چیزهایی دیدید یا شنیدید بازی که در معرفی xbox رونمایی شد.
بله ما الان داریم روی یک بازی دیگر کار میکنیم و این نشون میده بازی بزرگ بعدی Remedy بازی Alan Wake 2 نخواهد بود"

"ما بعد از پایان بازی اول تلاش زیادی برای ساخت قسمت دوم کردیم اما این گونه بازیها تعهدات گسترده ای می خواهد و برای
این که به وقوع بپیوندند باید چیزهایی زیادی سر جای خود باشند.از منظر خلاقیت خیلی عالی می شد اگر ما فقط می توانستیم
یک سری متود عالی طراحی کنیم و نگران جزییات کوچکی مانند هزینه نباشیم اما همه می دانیم که این گونه نمی شود
عمل کرد.هنگامی که Alan Wake عرضه شد در شروع کار موفقیت چشم گیری نداشت اما رفته رفته بسیار بهتر شد و توانست
از مرز سه میلیون نسخه بگذرد.با همه اینها وقتی شماره اول عرضه شد ما به شدت روی نسخه دوم تمرکز کردیم اما فایده ای
نداشت زیرا زمان مناسبی برای آن نبود."

"Wake بسیار برای من و باقی افراد تیم عزیز است.ما از همان ابتدا می دانستیم وقتی وی در کابوس تیره و سیاهش بیدار می شود
خارج شدن از آنجا کاری دشوار و طولانی است و نیاز به تلاش فراوان دارد و من حدس می زنم جایی که ما اکنون هستیم مکانیست
که تخیل به واقعیت تبدیل می شود.ما به شدت علاقه داریم روی ادامه داستان کار کنیم,علاقه داریم تا چیزی جدید برای
Alan Wake خلق کنیم اما همه ی اینها در زمانی که مناسب باشد"

با تشکر از مجتبی silent assassin

ویدئو:


HD---SD

Polygon---VG247

آپدیت:



خبرها پیرامون Xbox One یکی پس از دیگری در حال آمدن است. در جدیدرین خبر رسیده، اقای Marc Whitten اذعان کرد کنسول Xbox One متاسفانه هیچ سازگاری با دیسک‌های کنسول‌ Xbox 360 و یا Xbox Live Arcade و همچنین Gamerscore شما در این دستگاه ندارد.

واین به آن منظور است که Xbox One بازی‌های 360 را اجرا نخواهد کرد در کل هر چه شما در 360 انجام، دانلود و یا انتقال داده‌اید دیگر در X one کارایی نخواهد داشت. شایان ذکر است این چیزی نیست که خود ماکروسافت از قصد دست به انجامش زده باشد، این امر به این دلیل است که ساختار معماری دو کنسول 360 و One کاملا متفاوت هستند، همانطور که می‌دانید دو کنسول PS4 و Xbox One هر رو بر اساس پردازنده‌های x86 ساخته شده‌اند ولی بازی‌هایی که برای 360 طراحی شده‌اند بر مبنای پردازنده Xenon که معماری آن نیز PowerPC است درست شده‌اند که همین امر اجازه این کار را نمی‌دهد.

البته در آخر نیز شایان ذکر است درست است که PlayStation 4 نیز قادر به آوردن عناوین PS3 نیست ولی مسئولین سونی اذعان کرده‌اند در برخی بازی‌ها این امکان وجود خواهد داشت.

shacknews


آپدیت:

Xbox One & PS4 a generation ahead of high-end PCs, says EA exec


لینک کامل مراسم

HD | 2.24 GB

High res | 1.33 GB
 
آخرین ویرایش:
منم نگفتم فاینال هستن!.
قبل از اینکه DK بیاد سازنده بازیش رو روی PC نزدیک به مشخصات نهائی کنسول میسازه. اینم اولین شایعه ست درمورد DK های Next Xbox.
گفتی اینا اولین DK ـها هستند ، که کاملا اشتباهه و کیت های اولیه مدت هاست تحویل Developer ها داده شده.
بازی ساختن بر اساس یک PC با مشخصات شبیه هم برای وقتی ـه که شرکت سازنده کنسول در اولین قدم و قبل از ارسال کیت های Pre Alpha (یا Alpha) یک Target Specs ـی رو به سازنده ها اعلام میکنه و سازنده ها هم تا دریافت اولین کیت ها بازی رو بر اساس یک PC شبیه به مشخصاتی که بهشون اعلام شده می سازند.
 
GameStop از مخالفین طرح عدم اجرای بازی دسته دوم هست، با این مصاحبه احتمال اینکه شایعات عدم پشتیبانی Next Xbox از بازی های دسته دوم غلط باشه، بیشتر شد :دی خیلی هم عالی :دی
 
درود

اون جریان "همیشه انلاین-همیشه کانکت" رو یادتونه؟ حالا یکی از creative director های Microsoft Studios توئیت کرده در این باره که شرح مفصلش رو میزارم براتون:

x1.jpg
x2.png
x3.jpg
x4.jpg

خیالم راحت شذ. همش شایعه ست این یارو هم داره بصورت خندآوری ترول میکنه. درواقع میخوام بگم ماکروسافت احمق هست نه به اندازی که بیاد DRM Console بسازه!.

بخش دوم کامنت مربوط میشه به شایعه جدید کوتاکو:

Two Kotaku sources have added more credence to the rumor that the next Xbox, expected to battle the PlayStation 4 in late 2013 or early 2014, will be an always-online system, though it will be able to tolerate dropped connections.


"Unless something has changed recently," one of the sources told us over email, "Durango consumer units must have an active internet connection to be used."

فیدبک های بسیار جالب کامیونیتی:

The next Halo better be reeeeaaally good.
This will guarantee I do not purchase a Durango until they are dirt cheap and only to catch upon Halo.

Jesus, they can't be that stupid could they?

Bye Microsoft

They Give Free Win to Sony? Really?

Good Luck With That. You Need it Microsoft

So Sony has already won? Just like that? Wow.



  • دیروز CD Project Red اعلام کرد با DRM خداحفظی کردن.
  • Wii U و Ps4 اینگونه نیستن.
  • تمام دنیا از اینترنت سالم و قدرتمند که قطع نشه برخوردار نیستن.
  • 99% جامعه گیمرها و منتقدین از این جریان DRM یا به عبارتی Always on- Always Connect متنفرن.


اگر این شایعه حقیقت پیدا کنه ما متوجه میشیم ماکروسافت چند راس گاو رو به عنوان آنالیزور استخدام کرده.

پ.ن. لینک تو یتر یارو.
 
آخرین ویرایش:
اینجور که خوندم دیگه مثل اینکه همیشه انلاین بودن کنسول تائید هم شده ! :|
 
جالبه همین دیروز Kotaku به نقل از دو تا از منابعش نوشته که کنسول بعدی مایکروسافت باید همیشه آنلاین باشه ! :دی یعنی اگه آنلاین نباشه ، بازی ها و برنامه ها اجرا نمیشن ! اگه وسط بازی هم اتصال قطع بشه ، حدود 3 دقیقه مهلت داریم بازی رو ادامه بدیم و بعدش از بازی میاد بیرون !!

همچنین دیروز یه بازیساز هم حرف هایی زده که به این قضیه مربوط میشه :
Given that legally I cannot confirm or deny if this information is true, nor can I comment on rumor or speculation, all I can say is be sure to pay your ISP bills

Yannis Mallat از Ubisoft هم صحبت هایی کرده و گفته که کنسول بعدی مایکروسافت در حد و اندازه های PS4 خواهد بود. بعدش هم چیزهای دیگه ای گفته :
It's going to be connected. It's going to be social. It's going to be immersive. It's going to be interactive
حالا معلوم نیست این connected منظور همون اتصال آنلاین هست یا چیز دیگه.
==============
خیلی بعیده که این همه شایعه در مورد "همیشه آنلاین بودن" رو سایت ها از خودشون دربیارن. از مدت ها پیش این شایعه ها شروع شده و تا همین الآن ادامه داره ، اونم از طریق سایت ها و افراد مختلف. برای همین دو حالت بیشتر نمی مونه :
1. واقعاً همچین چیزی هست. در این صورت مایکروسافت رسماً بدترین تصمیم ممکن رو گرفته. ما جهان سومی ها به کنار ، الآن کل فروم ها و سایت ها سر این صحبت های Adam Orth قیام کردن ! :دی این موضوع همیشه آنلاین بودن اصلاً چیز ساده ای نیست و خارجی ها هم خیلی باهاش مشکل دارن و توی چند تا بازی هم تأثیر بدی گذاشت.
2. اینا همه ـش برنامه ریزی شده هست ! :دی یعنی مایکروسافت مخصوصاً این شایعات و صحبت ها رو سر زبون ها انداخته تا بعداً موقع معرفی کنسول ، وقتی اعلام کرد که هیچ خبری از این قضیه آنلاین بودن نیست ، ملت کلی خوشحال بشن ! :دی اینم یه جور تبلیغات هست و تأثیر خیلی خوبی روی ذهن ملت میذاره. یعنی یه خبر بد رو بارها و بارها بشنوی ، ولی آخرش مشخص بشه که اصلاً همچین چیزی در کار نبوده !
من مورد دوم رو 95% و مورد اول رو 5% میدونم ! :دی
گذشته از این حرفا ، صحبت های Adam Orth هم خیلی جنجالی شد ! :دی خبرش توی کلی سایت معروف از سایت های بازی تا CNet و ... پیچیده ! به احتمال زیاد داشته شوخی میکرده. ولی حتی اگه شوخی هم بوده باشه ، یه کم بد صحبت کرده ! یعنی در جواب اون کسی که باهاش در حال مکالمه بوده (طرف از اعضای BioWare هست) گفته که چرا من باید توی این شهرهایی که وضعیت بدتری نسبت به لس انجلس و سیاتل و ... دارن زندگی کنم !
اینم باحال بود ! برای اون اکانت فیک Kaz Hirai هست :
 
اینجور که خوندم دیگه مثل اینکه همیشه انلاین بودن کنسول تائید هم شده ! :|
خدا میدونه تو چجوری خوندی که این نتیجه رو گرفتی !!.

درمورد Always on- Always Connect بگم شخصان گوشی تلفن - PC - Xbox 360 ـم همیشه آنلاین هستن. روزی که مطمئن باشم مثلان قراره یک هفته نت نداشته باشم Offline بازی میکنم وگرنه ممکن نیست من 360 روشن کنم و Online نشم!. موضوع اصلان این نیست. موضوع اصلی اینکه وسط کار نت قطع بشه چی میشه؟ اگر من 20 روز به هر علتی نت نداشته باشم چی میشه؟
 
اين دو روز كه سايت تعطيل بود كلي خبر از xbox نسل بعد ليك شده
خبر هميشه ان لاين بودن قطعي به نظر ميرسه من از دو سه ساعت پيش ديدم أكثر سايت هاي معتبر دارن اين خبر رو اعلام ميكنن
در مورد سخت افزار كنسول وكيت بتا xbox نسل بعد هم ديروز يه سري اطلاعات ليك شد كه ميگفت xbox 720 از دوتا apu استفاده ميكنه كه apu 1 و اصلي amd هست كه از يه CPU هشت هسته اي x64 و يه gpu با قدرت 1.23tf تشكيل شده و apu 2 مال arm هست وشبيه چيپ هاي موبايله يعني CPU و gpu خيلي ضعيفي داره....
 
من مورد دوم رو 95% و مورد اول رو 5% میدونم ! :دی
من به مورد دوم رای میدن و میدونم نظرش به نظر من نزدیکتره :دی.
اینم باحال بود ! برای اون اکانت فیک Kaz Hirai هست :
=)).

کنسول ماکروسافت توی کشورهای داغونی مثل اروگوئه و برزیل و ... بصورت رسمی لانچ میشه خب معلومه اونها اینترنت چه وضعی داره !
اینها حرفها اینقدر مسخره که تا آنونس نشه من باور نمیکنم.

پ.ن. 3 هزار میلیارد درصد احتمال میدم خیمه شبازی باشه از ماکرسافت و کوتاکو و Adam Orth.
 
اگه این چیزی که Kotaku گفته (اینکه برای اجرای بازیها و App ها به اینترنت احتیاج هست و اگه وسط کار اینترنت قطع بشه، بعد 3 دقیقه برنامه هم قطع میشه) به غیر از اینکه خیلی مضحکه، رسما نادیده گرفتن حق گیمر ها هم هست.
به نظر من چنین چیزی میتونه واقعی باشه. حداقل به احتمال زیاد تو US و یه سری منطقه ی خاص، واسه شروع بازیها، اتصال اینترنت احتیاج هست. با توجه به ضرری که سر بازیهای دست چندم و کپی شده تو US به ناشرها میرسه، یکم قابل توجیهه. یعنی با این کار می تونن این محدودیت رو بذارن که مثلا از هر کپی از بازیها فقط 2 یا 3 بار میشه استفاده کرد و استفاده از بازیهای غیر اوریجینال هم خنثی میشه. این کار شاید تو US و یه سری جاها باعث بشه که گیمرها بازیهای دست چندم و غیرمجاز رو بیخیال بشن و اوریجینال بخرن ولی تو خیلی از مناطق دنیا (مثل ایران یا کشورهای امریکای لاتین) باعث میشه که ملت کلا بیخیال کنسول بشن و کنسولی رو بگیرن که اینجوری نباشه! به همین خاطر میگم شاید تو US همچین چیزی واقعا اتفاق بیفته. ولی این قضیه ی 3 دقیقه خیلی مسخره ست. به احتمال زیاد fake هست.
 
طبق جدیدترین خبر اگر بیشتر سه دقیقه به 720 وصل نباشی و دیس کانکت بشی، دستگاه شمارو از بازی پرت میکنه بیرون.

فرانسوی‌ها سر همین مسئله روانی شدن..
 
وقتی که Gamestop میاد از کنسول تعریف می کنه یعنی حجت تمام، خبری از DRM نیست کلا، چه برای بازی های دست دوم ، چه به صورت آنلاین و ...

این ها شاید یک سری سیاست باشه برای این که Xbox جدید بیاد سر تیتر خبر ها و مدام در ذهن گیمر ها باشه
 
آنلاین بودن؟؟؟خدا نکنه اینطوری دو قدم به قیامت آخر الزّمان نزدیک تر میشیم
گیمران خود را لخت بکرده و در خیابانها لوگوی مایکروسافت را می سوزانند و دست به نابودی وحشیانه سرورها میکنند تا DRM همی نابود شود
نوستراداموس
ص 720
 
آخرین ویرایش:
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or