نشست بزرگ خبری مایکروسافت | 21 May

ارزیابی شما از نشست


  • مجموع رای دهنده‌ها
    446
  • نظرسنجی بسته شده است .
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

ke$ha

کاربر سایت
May 29, 2011
961
نام
kesha


در جریان نشست 21 می, مایکروسافت رسما از کنسول جدید خود موسوم به XBOX ONE پرده برداری کرد.


xbox-one.jpg




آپدیت:

طبق گزارش‌های رسید کنسول بازی جدید مایکروسافت، Xbox One بدون کینکت کار نخواهد کرد.

به گزارش بازیسنتر، به نقل از IGN - به گفته هاروی ایگل، مدیر بازاریابی اکس‌باکس انگلستان کنسول بدون اتصال کینکت قادر به فعالیت نیست.

به گفته وی: "کینکت می‌بایست همیشه به Xbox One متصل باشد."

در پاسخ به این سوال که آیا Xbox One جوابگوی کسانی که در مکان‌هایی به غیر از اتاق نشیمن، نظیر اتاق خواب می‌خواهند بازی کنند خواهد بود گفت: "بله، قطعن. ما تقریبا از اتاق نشیمن به عنوان الگو استفاده می‌کنیم - این جاییست که ما تصور می‌کنیم که بهترین تصویر (تلویزیون) در منزل قرار دارد. اما اگر مایل به بازی کردن در سایر اتاق‌های منزل باشید، Xbox One توانایی ارایه کیفیت و تجربه‌ای یکسان به شما خواهد بود."

با این‌حال کسانی که تجربه استفاده از کینکت را دارند می‌دانند که با این فناوری، کینکت قادر به پشتیبانی از این نخواهد بود. با این ترتیب سنسور کینکت جدید می‌بایست تغییرات چشمگیری کرده باشد تا بتوان در سایر اتاق‌ها از آن استفاده کرد.

لازم به ذکر است که کینکت به صورت باندل شده همراه Xbox One عرضه خواهد شد.

منبع



آپدیت:


برخلاف سیاستی که سونی با Playstation Store، نینتندو با eShop و Valve با Steam در پیش گرفته‌اند، مایکروسافت اجازه خود ناشری به سازندگان مستقل روی Xbox One نمی‌دهد. برای انتشار بازی آن‌ها باید با خود Microsoft یا یک ناشر third-party قرارداد انتشار امضا کنند، درست مثل حالت فعلی در Xbox 360 و Xbox Live Arcade.

زمانی که Shacknews سوال کرد که که آیا سازنده‌ها هنوز هم به یک ناشر برای انتشار محتوا روی Xbox Live نیاز دارند، Matt Booty مدیر ارشد Redmond Game گفت "تا این لحظه، بله. ما قصد داریم با روش‌هایی که داریم با سازنده‌ها تعامل کنیم"

او اضافه کرد: "من انتظار دارم که در این نسل جدید به بررسی مدل‌های اقتصادی جدید و روش‌های تازه انتشار محتوا ادامه دهیم. اما Microsoft Studios برای انتشار محتوای دیجیتال روی Xbox با طیف وسیعی از شرکای تجاری کار می‌کند."

تصمیم Microsoft که مورد انتقاد قرار گرفته، یک چالش اضافه برای سازندگان مستقلی به وجود ‌می‌آورد که می‌خواهند بازی خود را روی Xbox One منتشر کنند.

Mike Bithell سازنده‌ی Thomas Was Alone در Twitter نوشت: "به نظر میاد که شما #پروژه 2 را روی Xbox One ـتان نخواهید دید" و Two Tribes سازنده‌ی Toki Tori 2 در Twitter گفت: "نبود خود ناشری روی Xbox One احتمالا به معنی نبود بازی‌های Two Tribes (روی Xbox1) است. این شانس خوبی برای Mircosoft بود تا مشکلات XBLA را رفع کند"

بازی شناخته‌ شده‌ی Stranger's Wrath HD ساخت استودیو Just Add Water یکی از عناوینی بود که به خاطر قوانین سخت گیرانه Mircosoft نتوانست به Xbox 360 راه یابد.

در طرف دیگر Sony در ماه‌های اخیر حمایتی ویژه از بازی های مستقل داشته. دو هفته پیش بخش بازی‌های مستقل در PlayStation Store راه اندازی شد و قبل از آن سونی انتشار چندین بازی مستقل چشمگیر را برای PlayStation حتمی کرده از جمله Luftrausers و Hotline Miami و Thomas Was Alone که در بالا ذکر شد. یوروگیمر ماه قبل در مقاله‌ای علاقه‌ی تازه کشف شده‌ی این شرکت ژاپنی به بازی های مستقل رو بررسی کرده.

Eurogamer



آپدیت:


طبق اطلاعیه EA عنوان FIFA 14 بر روی XBOX ONE و PS4 از Ignite Engine جدید استفاده خواهد کرد اما نکته قابل توجه عدم برخورداری نسخه PC از این انجین است.
شاید این خبر برای علاقه مندان FIFA روی PC خبری ناامید کننده باشد اما با توجه به این که در سالهای اخیر نیز این عنوان روی PC از یک سری قابلیتهای کمتری نسبت به کنسولها برخوردار بود چندان دور از انتظار نبود.هر چند در چند نسخه مانند FIFA 12 نیز همه چیز برابر بود.در جریان کنفرانس دیروز مایکروسافت نماینده EA یعنی Andrew Wilson گفت Ignite Engine باعث پیشرفت زیاد FIFA و دیگر عناوین ورزشی EA دربسیاری از زمینه ها خواهد شد,مثلا درجه هوشیاری در حد انسان برای تیمها یا انیمیشنهایی با گستردگی ده برابر.
به هرحال چیزی که مشخص است نسخه PC و کنسولهای حال حاضر از این قابلیتها بی بهره هستند.عنوان FIFA 14 ماه پیش برای PS3 و XBox 360 و PC و حالا نیز برای XBOX ONE و PS4 معرفی شد,فعلا خبری از نسخه WiiU نیست.

منبع



آپدیت:




دیشب به وقت تهران بلاخره کنسول شرکت بزرک ماکروسافت یعنی Xbox One به همگان معرفی شد. بعد از نشان دادن برخی از عناوین این دستگاه، چیزی که بیشتر از همه ذهن گیمرها را به خود مشغول کرده بود شایعاتی بود مبنی بر همیشه آنلاین بودن کنسول که جوابی پیرامون این مسئله در کنفرانس دیروز داده نشد.

در همین راستا سایت معتبر Kotaku در مصاحبه‌ای که با اقای Phil Harrison معاون رئیس کمپانی داشت وی اذعان کرد نیازی به اتصال دائم و همیگشی کنسول نیست ولی باید در روز حتما یک بار به اینترنت متصل شوید. وی در ادامه اذعان کرد دستگاهای بسیار زیادی در زندگی ما وجود دارند که تابع وصل شدن به اینترنت می‌باشند و کنسول Xbox One هم یکی از آن‌ها می‌باشد. وی در ادامه می‌گوید متصل شدن به ما، به شما قابلیت‌های Xlive را ارائه می‌دهد؛ متصل بودن به ما به شما این امکان را می‌دهد که از نوآوری‌ها موجود با خبر شوید و آن‌ها را دانلود کنید و این به آن معنی نیست که شما باید همیشه انلاین باشید."


اقای هریسون در جواب به این سوال که چه موقع باید به اینترنت متصل شد اذعان کرد:

برای انجام بازی‌ها تک نفره نیازی به اتصال به Xbox Live ندارید ولی برای دسترسی به فیلم، بخش دانلود، بلو-ری و دیگر سرگرمی‌ها باید به اینترنت متصل باشید.

در اخر سخنگوی سایت Kotaku از وی می‌پرسد، اگر من بخواهم بازی single player را انجام بدهم باید هفتگی به اینترنت متصل باشم یا باید به صورت روزانه باشد؟

هریسون پاسخ می‌دهد، 24 ساعته است نه هفتگی.

Kotaku: یعنی من روزانه یک بار باید به اینترنت وصل شوم درست است؟

هریسون: بله درست است.


آقای هریسون اینبار وقتی با سایت Polygon صحبت کرد اذعان کرد این مسئله (اتصال یک روز کنسول) یک بحث بالقوه به شمار میاد و شرکت ماکروسافت هیچ گونه تاییدی برروی این اطلاعات ندارد. در کل هنوز این مسئله در ابهاlم قرار داره.

خبر تکذیب نشده، آقای Harrison به دو خبرگذاری kotaku و Polygon حرف ها جدا گونه ای زده و حرفی از این که این مسئله وجود خواهد داشت یا نه نزده به سایت Polygon در مصاحبش اذعان کرده شرکت ماکروسافت در حال حاضر هیچ گونه مهر تاییدی بر روی این مسئله نخواهد زد، در کل ماکرو اعلام کرده چیزی رو امروز تایید نخواهد کرد.


Source



آپدیت:



سخنگوی مایکروسافت Larry Hryb به طور رسمی تایید کرد که کنسول XBOX ONE از قابلیت 3D و همچنین رزولیشن 4K پشتیبانی میکند.
رزولیشن 4K که به ULTRA HD نیز معروف است چهار برابر رزولیشنهای فعلی Full HD یا 1920*1080 است یعنی چیزی در حدود 3840*2160 که البته این تفاوت در تلویزیونهای با کیفیت نسل بعد مشخص می شود.هرچند این تلوزیون ها در حال حاضر نیز در بازار موجود است اما با توجه به قیمت بسیار بالای آنها کمتر کسی حاضر به خرید آنها می شود و رزولیشن 4K راه طولانی تا راهی شدن به خانه ی اکثریت مردم دارد.
کنسول نسل بعد سونی PS4 نیز گفته شده از این رزوولیشن تنها در خروجی ویدیو ها پشتیبانی میکند و خبری از آن در بازیها نخواهد بود.در مورد XBOX ONE این مورد به طور کامل روشن نشده اما به نظر می آید تفاوت چندانی با PS4 نخواهد داشت.

منبع


آپدیت:

Remedy will return to Alan Wake when the time is right



در ویدئویی که چند لحظه پیش از طرف Remedy منتشر شد Sam Lake خالق بازی Alan Wake صحبتی با طرفداران این بازی داشت.

بخشی از صحبت ها:

"احتمالا تا الان در مورد بازی جدید Remedy چیزهایی دیدید یا شنیدید بازی که در معرفی xbox رونمایی شد.
بله ما الان داریم روی یک بازی دیگر کار میکنیم و این نشون میده بازی بزرگ بعدی Remedy بازی Alan Wake 2 نخواهد بود"

"ما بعد از پایان بازی اول تلاش زیادی برای ساخت قسمت دوم کردیم اما این گونه بازیها تعهدات گسترده ای می خواهد و برای
این که به وقوع بپیوندند باید چیزهایی زیادی سر جای خود باشند.از منظر خلاقیت خیلی عالی می شد اگر ما فقط می توانستیم
یک سری متود عالی طراحی کنیم و نگران جزییات کوچکی مانند هزینه نباشیم اما همه می دانیم که این گونه نمی شود
عمل کرد.هنگامی که Alan Wake عرضه شد در شروع کار موفقیت چشم گیری نداشت اما رفته رفته بسیار بهتر شد و توانست
از مرز سه میلیون نسخه بگذرد.با همه اینها وقتی شماره اول عرضه شد ما به شدت روی نسخه دوم تمرکز کردیم اما فایده ای
نداشت زیرا زمان مناسبی برای آن نبود."

"Wake بسیار برای من و باقی افراد تیم عزیز است.ما از همان ابتدا می دانستیم وقتی وی در کابوس تیره و سیاهش بیدار می شود
خارج شدن از آنجا کاری دشوار و طولانی است و نیاز به تلاش فراوان دارد و من حدس می زنم جایی که ما اکنون هستیم مکانیست
که تخیل به واقعیت تبدیل می شود.ما به شدت علاقه داریم روی ادامه داستان کار کنیم,علاقه داریم تا چیزی جدید برای
Alan Wake خلق کنیم اما همه ی اینها در زمانی که مناسب باشد"

با تشکر از مجتبی silent assassin

ویدئو:


HD---SD

Polygon---VG247

آپدیت:



خبرها پیرامون Xbox One یکی پس از دیگری در حال آمدن است. در جدیدرین خبر رسیده، اقای Marc Whitten اذعان کرد کنسول Xbox One متاسفانه هیچ سازگاری با دیسک‌های کنسول‌ Xbox 360 و یا Xbox Live Arcade و همچنین Gamerscore شما در این دستگاه ندارد.

واین به آن منظور است که Xbox One بازی‌های 360 را اجرا نخواهد کرد در کل هر چه شما در 360 انجام، دانلود و یا انتقال داده‌اید دیگر در X one کارایی نخواهد داشت. شایان ذکر است این چیزی نیست که خود ماکروسافت از قصد دست به انجامش زده باشد، این امر به این دلیل است که ساختار معماری دو کنسول 360 و One کاملا متفاوت هستند، همانطور که می‌دانید دو کنسول PS4 و Xbox One هر رو بر اساس پردازنده‌های x86 ساخته شده‌اند ولی بازی‌هایی که برای 360 طراحی شده‌اند بر مبنای پردازنده Xenon که معماری آن نیز PowerPC است درست شده‌اند که همین امر اجازه این کار را نمی‌دهد.

البته در آخر نیز شایان ذکر است درست است که PlayStation 4 نیز قادر به آوردن عناوین PS3 نیست ولی مسئولین سونی اذعان کرده‌اند در برخی بازی‌ها این امکان وجود خواهد داشت.

shacknews


آپدیت:

Xbox One & PS4 a generation ahead of high-end PCs, says EA exec


لینک کامل مراسم

HD | 2.24 GB

High res | 1.33 GB
 
آخرین ویرایش:

u_2

کاربر سایت
Aug 20, 2011
2,718
خوبی این کنفرانس این بود دیگه توe3خبری از tv.nflوامکانات که به در ما نخوره و..از این مزخرفات نیست و فقط بازی ها و جزئیات بیشتر کنسول..یعنی میشه از الان گفت بهترین کنفرانسe3:D
 

Gartall

کاربر سایت
Nov 30, 2006
7,804
نام
فرخ
اون کسانی که از شکل ظاهریه xbox one ایراد میگیرن باید اینم در نظر بگیرن که این کنفرانس اختصاصی بود و احتمال اینکه ( حالا نمیگم زیاد ) ولی احتمالش زیاده که تو e3 یکم شکل ظاهریش را عوض کنن چون کنسول هنوز رو خط تولید نرفته و خیلی راحت میتونن دست کاریش کنن بدون هیچ هزینه زیادی . کنفرانس e3 بزرگترین کنفرانس دنیای بازیه و خیلی مهمتره اونجا هرچی نشون بدن مردم با همون تصور کنسول را خریداری میکنن یعنی اونجا دیگه هرچی نشون بدن مهر تائید میخوره رو طراحیش . اتفاقا این مورد را که مایکروسافت برعکس سونی قبل از e3 کنسولش را نشون داده کار بهتری انجام داده چون سونی با نشون دادنه کنسولش تو e3 نمیتونه شکل ظراهریش را دیگه عوض کنه مگر اینکه بعدش دوباره کنفرانسه دیگه اختصاص بده که بعیده . ولی مایکروسافت قشنگ الان قبل e3 میتونه دیدگاه گیمرها را با همین شکل ظاهری که نشون داده ارز یابی کنه و تا e3 راحت میتونه حتی کم ولی محسوس روی طراحی ظاهری کنسول کار کنه . تو یکی از سایتها فکر کنم همین wired تو یک ویدئو چندین ماکت طراحی شده برای کینکت و کنسول را نشون میداد میتونن بر روی همون ها یکم تغییرات ایجاد کنند .
اینها را فقط به خاطر این گفتم که فردا دیدی تو e3 یکم شکل ظاهریش تغییر کرده از الان من گفته باشم براتون :D

ویرایش :
اینم یاداوری کنم یادتون بیارید طراحی کنترلل های e3 2005 برای ps3 ؟ یادتون بیاد دسته هاش شکل بومرنگ بود و تو e3 2006 تغییرش دادند . یعنی حتی E3 هم مهر تائید نیست لول :D
 

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
من متوجه این حرف نشدم مگه قرار بود کمکش نکنه ؟! وقتی cpu برای amd هست خوب مشخصه باید کمکش کنه دیگه :D

دقیقا مطمئن نیستم ولی AMD بعد از رونمایی از PS4 رسما اعلام کرد APU رو خودش ساخته و گفت این قویترین APU ای هست که ما تا امروز ساختیم و حتی وعده داد در آینده همچین APU ای رو روی PC هم میبینید ولی ظاهرا در مورد xbox one قضیه کمی فرق داره و نقش AMD به اون پررنگی نیست و تو طراحی CPU به مایکروسافت کمک میکرده ولی مایکرو این CPU رو خودش به صورت خیلی زیادی کاستوم کرده و از طراحی AMD کمک گرفته مثلا 32 مگابایت ESRAM رو خود مایکرو روی die این APU قرار داده و حتی بعضی مقاله ها نوشتن مایکروسافت گفته که CPU X1 6 operation رو در هر سیکل اجرا میکنه ولی جاگوار (اسم APU ای که گفته میشه هسته اصلی APU رو در ایکس وان و پی اس 4 تشکیل میده) AMD 4 operation البته گفتن که ممکنه مایکرو خوندن و نوشتن رو هم جزو عملکردهای CPU به حساب آورده باشه به هر حال ظاهرا تفاوتهای ریشه ای هم با هم دارن.

حرفهای تود هولمدال هم که پستشو تو صفحه قبل گذاشتم حرفهای جالبی هست:
In the consumer space, to control your destiny, you can't just rely on commodity components. You have to be able to make your own silicon. It helps with performance; it helps with the cost; it helps make your product smaller; it helps you create your own IP (always a good thing). I'll argue you're a lot more flexible -- you're not relying on somebody else's schedule; you make your own. So we're obviously heading that way. The stuff we've done over the last 13, 14 years is one example of that within Microsoft. And you're gonna see more and more of that, is my guess, as you go forward
 
آخرین ویرایش:

Behnam_Yakuza

کاربر سایت
Feb 28, 2011
3,073
نام
بهنام
سوال اینجاست : آیا در کشتی سونی جا به اندازه کافی هست ؟:d
حالا شما بیاید بالاخره یکم مهربون تر میشینیم 4 تا جا خالی میکنیم براتون :D در کشتی سونی به روی همه بازه :D

فقط سوار کشتی ماکروسافت نشید که به عاقبت تایتانیک دچار میشه :D
 

HalfLife G

کاربر سایت
Feb 21, 2009
3,757
نام
مراد حلیمی
طبق گفته های انویدیا:

It looks like the PlayStation 4 GPU is only marginally more powerful than the Xbox 720 — about 10%, according to Nvidia. We’ll have to wait until Microsoft reveals the full specs before we can compare

1e7637e7b6a9.jpg
 

u_2

کاربر سایت
Aug 20, 2011
2,718
به نظرم خیلی مهمه توe3از رقیب نمایش بهتری داشته باشی.ماکرو هم میخواد همین کارو بکنه.الا اکثر چیزی که تو کنفرانس معرفی کرد به دردe3نمیخوره و کنفرانس رو خراب میکرد اخه کی بخاطر معرفی سریال یا برنامه ورزشی وtvمیادe3:D براهمین این کار ماکروسافت خیلی عاقلانه بود و میخواد توe3بترکونه.پس منتظرe3باشین هر چند خودم فقط یه گیم پلی از فورتزا5میخوام همین اگهpgr5هم برا360معرفی بشه که عالی:D
 

g.o.w

کاربر سایت
Apr 27, 2006
10,278
نام
arman
^
فعلا که مایکروسافت کل اطلاعات سخت افزاری کنسولشو نداده
فکر نمی کنم از نظر سخت افزاری زیاد تفاوت داشته باشن
 

Refill

کاربر سایت
Jul 11, 2008
4,249
نام
سروش
گیرینبرگ تو توئیتر داره هی پشت سر هم میگه wait for e3 e3 e3 اگه فید بک هایی که گرفتن اعمال کنن خیلی خوب میشه من اینارو میخوام ببینم و بشنوم:
1-pass offline برداشته بشه و سیستم بازی های دست دوم مثل همین نسل باشه
2-لازم نباشه به نت وصل بشی حتی واسه 1 ثانیه
3-نصب بازی روی هارد اجباری نباشه
4-باز دوباره درباره tv و اسمارت گلس حرف نزنن
فعلا همینا یادمه ....
 

Scαrface

Aspect of Life
کاربر سایت
Jan 17, 2010
3,203
نام
محمد
نظر جاناتان بلو سازنده Braid در مورد قدرت سخت افزاری ـه کنسول های نسل بعد :

oa6fkk5vg1mgpooa9tre.png
 

ps3 gamer.

کاربر سایت
Nov 2, 2010
327
نام
متین
اندر احوالات سبز بودن ايران تو انجمن های‌ Gametrailers :d:

I think I know why Iran is supporting the Xbox One.
At the conference MS said that they used Rocket Science technology...obviously with Iran's nuclear weapons program, they need rocket science technology for payload delivery..it all makes sense
میشه ترجمشم بگی؟
 

CAD

کاربر سایت
May 23, 2013
51
نام
شایان
میشه ترجمشم بگی؟

گفته اند که : فک کنند که بدونن دلیل حمایت ایرانی ها از اکس باکس وان چیه.
چون در کنفرانس ماکروسافت گفته شده که از تکنولوژی و دانش موشک سازی استفاده شده و بعد ربطش دادن به مسائل اتمی و ایران نیاز به دانش موشک سازی دارند!
 

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
الان داشتم چندتا صفحه قبل رو میخوندم آقایون خانوما به خدا به هر کی قبولش دارید مایکروسافت خودش رسما اعلام کرده بود که مراسم رو نمایی از نسل بعد xbox در دو قسمت هست و قسمت مربوط به گیم و بازیها برای E3 هست تقریبا هر سایتی رو که من دیدم دقیقا یکی دو روز قبل از رونمایی از xbox جدید این خبرو منتشر کرده بودن.

Microsoft details its two-part console reveal for the next Xbox

گرین برگ گفته بود بخش اول فقط یه رونمایی از کنسول جدید هست بخش دوم که تو E3 خواهد بود مستقیما تمرکز میکنه روی بازیها... این خبر کاملش:

The next Xbox console will be revealed in two stages, said Microsoft's interactive entertainment chief of staff Aaron Greenberg on the latest Major Nelson podcast.
As was previously announced, the first stage of the reveal begins May 21 in which the company will unveil its next-generation Xbox console. The second presentation will take place during E3 and focus squarely on the games that will launch for the new platform.
"We have so much goodness that there's no way we could have packed it all into one event," Greenberg stated, as transcribed by CVG.
"The best way I can describe it is, we're really going to tell one story across two events. So we're going to start on the 21 [of May] and really that's about revealing the next Xbox platform and our vision for the future of games, the future of entertainment. We definitely have a lot of surprises planned.
"People are going to get a great inside look at the making of the new platform and the team that brought it to life. To be honest it's really about the team, the people here. We've never done this before, so it's really exciting to be able to do that.
"It's a lot of laying the foundation, and then just a couple weeks later we go to E3, and E3 is all about the games. It's going to be tons of exclusives [and] world premieres."
Polygon and The Verge will be teaming up with live video shows before and after the Microsoft press conference, beginning tomorrow at 12:30 p.m. ET. Hosted by Polygon's Justin McElroy and The Verge's Joshua Topolsky, the shows will bring you all the latest news as it happens, with live reports from our staff on the ground at Microsoft's campus in Redmond, Wash.

Microsoft details its two-part console reveal for the next Xbox | Polygon

حالا دوباره تاپیک دو صفحه که میره جلو یکی میاد یه پست عریض و طویل در این مضمون میزنه که مایکروسافت اصلا گیم رو بوسیده گذاشته کنار و رفته دنبال عشق و حال سونی فنهای عزیزم 50 تا لایک واسش میزنن.
 

Scαrface

Aspect of Life
کاربر سایت
Jan 17, 2010
3,203
نام
محمد
این هم نظر سازنده Just Cause :
We asked Avalanche’s chief technical officer Linus Blomberg how the two consoles compare. “It’s difficult to say, as it’s still early days when it comes to drivers,” he told us. “With each new driver release, performance increases dramatically in some areas. The PlayStation 4 environment is definitely more mature currently, so Microsoft has some catching up to do. But I’m not too concerned about that as they traditionally have been very good in that area. The specs on paper would favour the PS4 over the Xbox One in terms of raw power, but there are many other factors involved so we’ll just have to wait and see a bit longer before making that judgment.”
 
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر