آیا PC Gaming مرده؟ آیا بازی کردن بر روی رایانه های شخصی امری اشتباه است؟
شما چطور فکر می کنید؟
با بازیسنتر همراه باشید.
شما چطور فکر می کنید؟
با بازیسنتر همراه باشید.
خوب منظورتو اشتباه فهمیدم،قسمت Medium رو ندیده بودممشکل همینه.
ما توی بازی های هیچ وقت Relationship های عمیق نمی بینیم، اصولاً شروع یه Relationship رو می بینیم چون ساختش درگیرکننده تر و جذاب تره. میشه روش مانور زیادی داد و گیمرها رو با توجه به facial impression و انیمیشن های صورتی که هنوز خیلی راه مونده تا به عرصه برسن رو وارد یه رابطه درگیرکننده با کاراکتر توی بازی کرد.
ولی من تقریباً توی هیچ بازی ـی ندیدم که بتونن شما رو وارد یه دنیای کاملاً از پیش ساخته شده ببرن. شما توی هیچ بازی ـی آدمی نیستی که متأهلی و داری با خونوادت زندگی میکنی مثلاً. این که شما توی سینما میتونی ارتباط برقرار کنی با کاراکتر های از پیش ساخته شده و روابط از پیش تراشیده شده، چرا؟ یکی از دلایلش سطح تأثیرگزاری تصویر بسیار بالاتره.![]()
به نظر من این که از این نظر پیشرفت کنه اصلاً چیز بدی نیست از کجا معلوم گیم پلی زیر سایه قرار بگیره؟!
البته خودت هم گفتی منم میگم این بحث به این تاپیک یه خرده بی ربطه باید براش تاپیک بزنیم![]()
خوب منظورتو اشتباه فهمیدم،قسمت Medium رو ندیده بودمولی کلیت حرفم هنوز همون هست.
با اینکه Visuals میتونه خیلی به ارتباط با کاراکترهای اصلی کمک کنه موافقم،ولی به این هم دقت کن که اکثرا تو گیمهای مختلف تمرکز بر رو این نیست که با کاراکتر اصلی احساس ارتباط و نزدیکی کنی.(منظورم دقیقا احساس نزدیکی هست نه احساس دوست داشتن).یجوری کاراکترهای جوری ساخته میشن که out of your league باشن. :d که حالا تو دوست نداری شاید اینو،خیلیها هم دوست دارن.
ولی دقت کنی تو گیمهایی که هدف اصلیشون همین روابط بین کاراکترها و احساس نزدیکی هست به راحتی میشه عنوانهای خیلی خوب پیدا کرد،مثل سریTWD.
نکته اینجا همین تمرکز رو روابط یا چیزهای دیگه هست.که در حال حاضر گیمرها اون چیزهای دیگه رو ترجیح میدناکثرا اصل داستان و Lore رو به emotional connection ترجیح میدن و خیلیها هم اصلا نمیخوان قهرمان اصلی یه نفر باشه که کنار خانوادش زندگی میکنه
اگه یه روزی گیمینگ مثل سینما به جایی کشیده شد که ملت عاشق روابط بین کارکتری شدن گیمهایی با این نوع setting هم بیشتر میبینیم
+1 for new topic![]()
خیلی وقت ها مخاطب خودش هم نمی دونه چی می خواد و از طرفی به نظرم در هنر هیچ قانونی نیست که چه ترکیبی بهترین نتیجه رو می ده،به همین خاطر فکر می کنم گرافیک بالا مسلما فرصت های جدیدی برای افراد با استعداد باز می کنه ولی چیزی که در نهایت مهمه هارمونی اجزا در کنار هم هست به همین خاطر خیلی وقت ها گیم هایی که انتظار نداری به نتایج جالبی می رسنخب چرا امثال ما گیمرها فکر می کنیم که Emotional Connection جلوی باقی چیزها رو می گیره؟
به نظر من دست Developer ها برای بیشتر کارکردن روی این زمینه ها خیلی بسته هست هنوز و یکی از دلایلی که ما نمی بینیم همینه. همونطور که یه زمانی تونستن با گسترش داستان و اضافه کردن کاراکترهای پیچیده تر بازی های عظیم تری درست کنن و باعث علاقه مند شدن طیف جدیدی از بازیباز ها به این صنعت شن(مثلاً HL1 یا MGS1 و اینجور بازی ها رو کافیه با بازی های 4 5 سال قبلشون مقایسه کنید از نظر داستان و ستینگ و کلاً خیلی چیزهای دیگه) همونطور که افزایش کیفیت و قدرت موتورها باعث شده ما ابعاد جدیدی توی Gameplay ببینم تا یه حدی همین هم باعث شده ما ابعاد جدیدی از نحوه روایت داستان، کارگردانی و غنای عاطفی بیشتری رو توی بازی ها ببینیم، چون تصویر روی نحوه ی روایت و تأثیر اون ربط مستقیم داره.
چیزی که این صنعت بیشتر از همه احتیاج داره شجاعت برای نوآوری هست، انجین خوب و گرافیک بالا همیشه هست. الان دیگه ۲۰ سال پیش نیست که با چند نفر و مقدار کمی پول اون هم در یک سال چیزی مثل «Doom» بسازن. خیلی از بازیها فقط یک سال طول میکشه تا شکل بگیرن و استارت بخورن. خرجها بالا رفته، ناشرها حاضر نیستن ریسک کنن (کی حاضره میلیونها دلار خرج بازی کنه معلوم نیست موفق میشه یا نه؟) و به همون ipهای قدیمی چسبیدن. کلاً هر چیزی به غیر از ipهای پرطرفدار، بازی/فیلم و بازیهایی که فروششون تضمین شده هست دیگه ساخته نمیشه. امروزه عناوینی مثل «SimCity» و «Fable» شاید هیچوقت به مرحلهی ساخت نمیرسیدن. این یعنی فاجعه. خوشبختانه الان بازار بازیهای مستقل داغه و روزبهروز داره تعدادشون بیشتر میشه، ولی اکثراً بازیهای کوچیک هستن و این کافی نیست.
به نظر من این حرفت کلیشه ایه.
این که ما شجاعت رو از دست دادیم و اینا یه سری حرف دهن پرکنه. آره ما می تونیم به این نتیجه برسیم که ریسک پذیری کم شده، ولی خب چرا؟ چرا سازنده ها دنبال فرمول تکراری میرن؟ چرا این حفره خلاقیت ناشرها رو جذب نمی کنه؟[به هر حال گیم های خلاقانه ممکنه تبدیل به برندهای پرفروش شن مثه Minecraft.]
بزار من تحلیل خودم رو از زمان ساخته شدن Doom بکنم.
قبل از Doom تا جایی که من مطلعم هیچ بازی ـی نبود که به این سبک 3D Graphics داشته باشه. سخت افزار اون موقع پتانسیل ساخته شدن همچین سبک بازی ـی رو به سازنده می داد، یه نفر خلاقیت به خرج داد و ازش استفاده کرد و اینطوری بود Doom متولد شد، بعد از Doom تا 15 سال این سبک جا داشت که پیشرفت اساسی کنه، تقریباً بعد MW1 دیگه FPS ها توی یه استاندارد موندن.
خب الان چی، الان ما داریم اصول خودمون رو هی ارتقاء می دیم، هر وقت سخت افزار جدید میان بازی هایی که براساس اصول قبلی ساختیم کامل تر میشن، وسیع تر میشن. ولی احتمالاً یه جا می رسیم که اشباع میشیم، خب حالا این اشباع شدن به چه دلیل می تونه باشه؟
آیا ما گیم های مستقل کم داریم که توشون ایده های جالب بزنن و بعد هم خوب فروش کنن که مایه الهام سازنده های گیم های بزرگ شن؟ به نظرم نه.
ولی به نظرم سازنده های بازی های بزرگتر خیلی از ایده هایی که دارن یا الهام هایی که می تونن بگیرن رو هنوز قابل پیاده سازی درست نمی دونن! در واقع به نظر من صنعت گیم منتظر وقوع یه چیز جدیده تا بهش یه واکنش انفجاری نشون بده. شاید VR این چیز جدید باشه، شاید یه سخت افزار دیگه باشه. ولی به نظر من صنعت گیم بخصوص بازی های AAA منتظر یه بستر جدیده تا یه چیز جدید تحویل بده، در واقع به نظرم ما داریم تا سرحد اشباع شدن این مقوله رو پیش می بریم. البته تحلیل منه و نظر منه، اگه جاییش هم غلط باشه خیلی راحت قبول می کنم.![]()
موقعی که امولیتور کنسول های نسل فعلی بیاداون وقت بایدبگیم خدانگهدارکنسولبا وجود شرایط نینتندو و جا خالی کردن مایکرو .... بهتره بود تیتر میزدن ایا زمان مرگ کنسول گیمینگ رسیده است ؟
تو سالهای دهه 2030 یا 2040 انشالله امولاتور PS4 و XONE کل بازیای این کنسولها رو اجرا میکنهموقعی که امولیتور کنسول های نسل فعلی بیاداون وقت بایدبگیم خدانگهدارکنسول
باتوجه به اینکه معماری کنسولهای حاضر وpcیکی هستش امکان اومدن زودهنگام امولیتورخیلی زیاده
فیل اسپنسرکه تکلیفش مشخصه ولی قیافه جناب کازوهیرایی موقع اومدن امولیتور باید دیدنی باشه
کازوهیرایی شرمنده.....
The video shows game After burner Climax
ضمنا همون دو سه دهه دیگه که امولاتور کنسولهای فعلی 100% کار کنه دیگه نه کنسولی هست نه PC و گیمینگ به صورت استریم از راه اینترنت کانکشنهای پرسرعت آینده ست، انقدر سرعت اینترنت بالاتر میره که راحت میشه از طریق سرویسهای استریم و یه دستگاه کوچیک راحت همه بازیها رو با بالاترین کیفیت تجربه کرد و نیازی به تولید و هزینه برای کنسول و PC جهت بازی کردن نیست دیگه.The full specs of the machine used for the test:
CPU – Intel Core i7 6700K @ 4.60 Ghz
RAM – 16 GB DDR4
GPU – GTX 970 GAMING 100ME 4GB
OS – Windows 10 64bit
موقعی که امولیتور کنسول های نسل فعلی بیاداون وقت بایدبگیم خدانگهدارکنسول
باتوجه به اینکه معماری کنسولهای حاضر وpcیکی هستش امکان اومدن زودهنگام امولیتورخیلی زیاده
فیل اسپنسرکه تکلیفش مشخصه ولی قیافه جناب کازوهیرایی موقع اومدن امولیتور باید دیدنی باشه
کازوهیرایی شرمنده.....