اول اینکه وقتی یه حرفی میزنید ، حتی اگه من به وضوح اشتباه بگم ، باید حرف خودتون رو اثبات کنید !!!
تو فیلم هم من چیزی جزء نصب UDk و سپس Replace کردن یه لول ساده به جای لول اصلی ، و اجرای پیشفرض توسط Unreal Frontend ندیدم .
و در مورد Export کردن یا همون خروجی نهایی ، اون Epic مغز خر نخورده که انجین خدا تومنی رو کاملا Free بده دست ملت . این انجین همون کاربردی رو داره که تو صفحه قبلی گفتم : برای یادگیری توی دانشگاه ها و جذب Game designer های با استعداد هست .
حالا باز اگه فکر می کنی من اشتباه می کنم ، با دلیل و مدرک اشتباه من رو ثابت کن .
شما کلاً تو یه وادی دیگه سیر می کنید. برای همین هیچوقت به نتیجه نخواهیم رسید. اولاً اون UDK نبود، بازی ساخته شده و پکیج شده توسط Frontend بود. Task manager هم باز بود تا ببینی که خبری از UDK نیست. درسته که ساختار و چیدمان فولدر ها شبیه UDK میشه ولی شما اگه به ساختار فولدر هر بازی که با آنریل انجین ساخته شده نگاه کنی متوجه میشی که باید اینطور باشه نمونش هم Gears of War. حالا من با Frontend پکیج کردم شما با هر برنامه ای دوست داری پکیج کن. اصلا UDK و بازی نهایی یه جورایی در هم تنیده هستند. پکیج چی کار می کنه؟ میاد این موارد رو یه جا جمع و فشرده می کنه:فایل هایی که توی فولدر UDK قرار داره و مربوط به بیس انجین میشه. Map های Coock شده و Resource های استفاده شده. به علاوه ی C++ redistributable, DirectX و یه مشت درایور و خرت و پرت دیگه. که با دونستن این ساختار میشه با هر برنامه دیگه ای پکیج گرفت. دستی هم میشه کپی و روی یه کامپیوتر دیگه اجرا کرد.
مورد دیگه ای که هستش مربوط میشه به بعضی از چیزا که به صورت پیش فرض روی سیستم هست. مثل شخصیت اصلی و GUI. که صرفاً برای تسریع دیباگ هستش.
در مورد مغز خر هم باید بگم که حتی لینوکس اوپن سورس هم کاملاً فری نیست. این که دیگه جای خود داره.پیرو حرف دوست بالایی خیلی حرکت هوشمندانه ای زده اتفاقاً. Epic اومده یه برنامه داده بیرون که همه بتونن استفاده کنن و حرکت بزنن. هر کی خوشش اومد و خواست کاسبی کنه با این برنامه، Epic میاد و درصدش رو میگیره. یعنی تو هیچ جای دنیا شما نمی تونی بازی ساخته شده با این برنامه و لیسانس فری رو بفروشی(البته منهای ایران).
و در نهایت فرق اصلی این نسخه ای که دست ماست با نسخه ی خدا تومنی در اینه که شما به کد و سورس اصلی دسترسی ندارید. ولی هر کدی که اراده کنید می تونید وارد برنامه کنید.
اینم اثبات حرفام که مستقیماً از سایت UDK.com میاد:
هر جور بازی میشه ساخت:
Q: Can I create any kind of game with UDK?
A: Absolutely! UDK is the perfect solution for any kind of virtual world you wish to create, from racing games to simulations. Visit our Showcase to see some of the amazing creations our users have authored with UDK.
هدف برنامه همه هستند، قدرت این برنامه همونی هست که تو دست Developer های حرفه ای هم هست:
UDK is aimed at anyone who wants to work with Unreal Engine 3, and UDK provides the same professional, world-class tools with which our developers work. UDK isn't watered down in any way so both beginners and professional developers can use it.
اگه هدف تجارت نباشه کاملاً آزادی که بازی ساخته شده رو پخش کنی:
Q: Is UDK really free for me to use?
A: Absolutely. Download UDK, create your project and distribute it completely free of cost.
اگه نشه از پروژه خروجی گرفت، پس منظور از distribute چیه؟
فرق نسخه اصلی و فری:
Q: How does this differ from an Unreal Engine 3 license?
A: The primary difference is that UDK does not include Unreal Engine 3 C++ source code access. UDK ships with all the UnrealScript code and Unreal Engine tool integrations as the commercial version of Unreal Engine 3, offering all the same features the pros use.
با این حال ممنون میشم اگه شما حرفاتون رو اثبات کنین یا حرفای منو نقض کنین. شاید واقعاً از قضیه پرت باشم.